11.11.19, 18:07(fot. screen)

Twardoch: ,,Nie świętuję 11 listopada.''

- Nie świętuję 11 listopada. Nie wywieszam polskiej flagi. - ogłosił na Facebooku Szczepan Twardoch

 

- Niepodległa Polska nie dała Ślązakom i Górnemu Śląskowi nic dobrego, część Śląska przyłączyła wbrew wynikom demokratycznego plebiscytu, złamała wiele jeśli nie wszystkie ze złożonych nam obietnic i od stu bez mała lat darzy nas głównie pogardą, niszcząc świadomie i przez zaniedbania naszą tożsamość i język, naszymi zasobami naturalnymi gospodarując tak, jak gospodaruje się w koloniach. Dlatego to nie moje święto.  - pisze Twardoch

- Tak samo jak Marszem Niepodległości nie chcę mieć jednak nic wspólnego z inteligenckimi dystrybutorami klasowej pogardy, którzy przy okazji 11 listopada jak co roku zapytują retorycznie, dlaczego "tym ludziom" od flag i flar nikt nie wytłumaczył, że porządny patriotyzm polega na sprzątaniu lasów i kup po psie, zakładając, że ci, którzy na Marsz Niepodległości idą, na pewno w lasach śmiecą a psami srają im pod oknem jak w Dniu Świra. - dodaje

- Oczywiście na Marszu Niepodległości pojawiają się organizacje głoszące hasła obrzydliwe i niebezpieczne, mało tego, to one nadają temu marszowi ton i styl - podkreśla

- Jeśli nie macie dla tych, którzy 11 listopada chcą manifestować swoją dumę z bycia Polakami niczego poza odrazą i pogardą, to po prostu milczcie. To, co do powiedzenia macie pogardzanych jeszcze bardziej radykalizuje i spycha w objęcia tych wszystkich parszywych grupek głoszących parszywe hasła, które jednak dla tych, którzy 11 listopada chcą świętować polską niepodległość mają coś fundamentalnego: szacunek - podsumowuje

 

 

 

bz/FB

Komentarze

Stefan2020.01.29 15:20
Koleś wyp... z Polski.
skuter2019.12.1 13:18
Twardoch łobuzie urodziłeś się w Polsce to nie pluj A jak ci się nie podoba to granice otwarte
A. Szlachcic2019.11.21 11:23
Nie każdy, kto wywiesza flagę, rzeczywiście powinien to robić. Nie każdy, kto nie wywiesza, powinien siedzieć.
Mg2019.11.12 18:47
Marny człeczyna, ani literat, ani polityk.
Siekierka2019.11.12 18:40
Pan Twardoch nie świętuje 11 listopada i jeszcze paru innych ważnych dla Polski dat. Dlatego jest wspierany przez "mainstream", zwany niekiedy "g(ł)ównościekiem. "
Artur J2019.11.12 17:00
Szczepan,a może ty chcesz do Niemca?Czy ty wiesz co to jest jedność narodowa?
nikt2019.11.12 10:46
Mordoch napisał prawdę o Śląsku . Napisał to ,o czym ja pisałam wiele lat temu . Cały paradoks polega na tym , że tymi " polakami " , którzy tak poniżali Ślązaków i dewastowali Śląsk nie byli rdzenni mieszkańcy ziem obecnie należących do Polski .Nie byli Słowianami . Zabużańskimi też nie . Byli żydowską ludnością napływową . Tak jest do tej pory . Dewastuje się w dalszym ciągu Śląsk i bezczelnie przyjezdny upokarza miejscowego . Ostatnio spotkałam się z taką sytuacją w sklepie . Ja od razu reaguję - większość milczy . A jeszcze większym paradoksem jest fakt , że Mordoch też ma żydowskie korzenie i do tego rodzaju ludzi należy . Nie można więc powiedzieć mu " wynocha do swoich , do Niemiec " gdyż plemiona germańskie też nie są jego przodkami i wzrasta tam antysemityzm . A więc się nie odważy .
zyg2019.11.12 9:25
żałosne "porządny"patriota od psich kup !
poprawny empik2019.11.12 9:20
Nie dziwi mnie to, on świętuje 1 i 17 września. W swoich żydofilskich książkach dał wyraz nienawiści do Polski i Polaków.
GabaGaba2019.11.12 6:10
Twardoch - to nie moj szkop!
poli2019.11.11 23:48
Zdrajca.
Hanna2019.11.11 23:27
A ja nie czytam jego książek, bo są paskudne, antyrodzinne i antypolskie i w ogóle dołujące. Bardzo lubię książki Marka Krajewskiego. To uczta duchowa. Polecam.
anonim2019.11.11 22:50
Mam w dópie tego pederastę z Pilchowic. +++ Typowy volksdeutsch pierwszej kategorii - to właśnie tacy jak on donosili na swoich polskich sąsiadów na Górnym Śląsku niemieckim nazistom.
anonim2019.11.12 0:06
Nie wiem czy określenie, że masz w d*pie pederastę jest dla ciebie korzystne :D
anonim2019.11.11 22:23
Fronda jest niesamowita. Podaje na talerzu osobę, która wiadomo że rozjuszy gawiedź, a potem z radością obserwuje jak gawiedź chwyta za widły i w komentarzach obrzuca ową osobę gównem.
nikt2019.11.11 21:11
Co za bezczelność . Czystej krwi Żyd i mówi w imieniu moim i setkach moich przodków leżących w MOJEJ ziemi . To ja mam prawo pisać o tym co zrobiono mojemu Śląskowi . Nie ktoś , kto nie wie czym były Powstania Śląskie , kto je sprowokował , kto walczył i jak wyglądały te walki . Niczego nie wie , gdyż nikt z rodu o dziesiątkach pokoleń nie przekazał mu prawdziwej historii tej ziemi . A się wymądrza na nie swój temat . Podłapał czyjeś szczątki rodzinnych opowieści . To pobratymcy autora wpisu zniszczyli po wojnie Śląsk i upadlali Ślązaków . Wielki "ślązak " się znalazł . Mnie nie oszuka . Ja mam oczy .
Anarchosyndykalistyczna Internetowa Partyzantka2019.11.11 20:46
Ja też nie świętuję. Dla mnie świętem jest wybuch rewolucji anarchosyndykalistycznej w Hiszpanii, w 1936 roku. Gówno mnie obchodzi, co polscy kacykowie odwalali 11 listopada 1918 roku. Jedyną prawdziwą rewolucją jest ta w roku 1905.
Darek2019.11.11 20:42
A kto to w ogóle jest Szczepan Twardoch? Czy warto zawracać sobie głowę tym, co myśli jakiś anonimowy "Kowalski"?
kt2019.11.11 20:35
W Niemczech taki Twardoch miałby tak wspaniale jak Łużyczanie. Czy wszyscy Ślązacy mają takie kompleksy i nie po kolei? Czy Mazowszanie, Małopolanie opowiadają takie głupoty? Nie, tylko Ślązacy... co to jest, jakieś obrażone niunie, że żyją w jednym kraju z innymi? Aha, jeszcze Kaszubi z Tuskiem na czele. Głupota goni głupotę.
ada2019.11.11 20:35
Ble, ble, szwabku.
twardoch =durny volksdeutsch2019.11.11 20:33
nie czytam łajna twardocha... a jesli Polska nic tępu hanysowi nic nie dała niech jedzie do merkel bedzie sprzątał łajno po ssmanskie i całował ich po dupi... -hanyski prostak
Urszula2019.11.11 20:12
Pan Twardoch ma 100% racji. Wszystkim tym, którzy przypisują Ślązakom niemieckość radzę trochę na ten temat poczytać. Polak to Polak, Niemiec to Niemiec, a Ślązak to Ślązak. Prawdziwy Ślązak nie uważa się za Polaka czy za Niemca. On jest Ślązakiem. Dla wielu jest to niezrozumiałe. Wielu Ślązaków przy spisie powszechnym podawało narodowość śląską. To o czymś mówi.
Ramirez2019.11.11 21:29
To o niczym nie mówi. Znowu lewactwo dzieli ludzi? Znowu hoduje polakożercze nacjonalizmy? Z wami tak ZAWSZE - nie ma takiej zbrodni i podłości, jakiej lewactwo nie popełni jeśli może zwalczać Polaków-katolików. Jeśli można okazać NIENAWIŚĆ do katolicyzmu, nawet mordercy Żydów z SS Galicja są okej. Jeśli można okazać NIENAWIŚĆ do katolicyzmu, nawet kliniczny żydożerca Luter staje się wzorem.
Żyd Lech Keller-Krawczyk homo i pedofil2019.11.11 20:11
Był "dzielnicowy" z radziecką muchą. Mucha smrodu nie wytrzymała. Był "PolishPatriot", "Poliamorysta", byl "Słowianin", "Sarmata" ... Jest 𝐁𝐣𝐨𝐫𝐧 𝐊𝐚𝐫𝐥𝐬𝐬𝐨𝐧 (jak długo?) - gudłaj 𝐚𝐧𝐝𝐫𝐳𝐞𝐣𝐡𝐚𝐡𝐧 - 𝐉𝐏𝐈𝐈𝐈 - 𝐨𝐟𝐢𝐜𝐞𝐫 𝐋𝐖𝐏 (co za żart? żyd-pedał "oficer"), 𝐃𝐚𝐫𝐢𝐚_𝐃𝐚𝐧𝐢𝐥𝐜𝐳𝐲𝐤, 𝐀𝐠𝐧𝐢𝐞𝐬𝐳𝐤𝐚, 𝐔𝐫𝐬𝐳𝐮𝐥𝐚 ... i dziesiątki innych "symbolicznych" pseudonimów. 𝐋𝐞𝐜𝐡 𝐊𝐞𝐥𝐥𝐞𝐫-𝐊𝐫𝐚𝐰𝐜𝐳𝐲𝐤 żyd - "genetyk słowianszczyzny" 𝐧𝐢𝐤𝐭 i tu ma racje. Żyd 𝐋𝐞𝐜𝐡 𝐊𝐞𝐥𝐥𝐞𝐫-𝐊𝐫𝐚𝐰𝐜𝐳𝐲𝐤 "anty-syjonista" krytykuje żonę prezydenta, że jest "żydówka" - co za żydowska hipokryzja! Jest tak przewidywalny jak spłuczka u mnie domu, jest jak goowna w dworcowych WC - niespłukiwalny.
Polak2019.11.11 20:01
11 listopada to Święto Polaków ,a nie POpapranych antypolskich renegatów i folksdojczów.
ja2019.11.11 19:54
Pan Twardoch może sobie świętować lub nie świętować co tylko zechce. Ale warto, żeby narzekając na los Ślązaków w Polsce nie przechwalił przy tej okazji Niemiec. Gdyby Śląsk przypadł po I wojnie światowej Niemcom, to już od 1933 roku śląscy działacze separatystyczni wylądowaliby w obozach koncentracyjnych za działalność na szkodę III Rzeszy, a do 1945 roku niewiele zostałoby z języka i tradycji śląskich. Po wojnie też nie byłoby lepiej, czego najlepszym dowodem jest los Serbołużyczan. Ich kultura wydaje właśnie ostatnie tchnienia w wolnych Niemczech i nikt w ich obronie nie protestuje, z panem Twardochem włącznie. Ciekawe dlaczego? O innych śłowiańskich ludach nawet na obecnych ziemiach niemieckich nawet nie warto wspominać, bo nie ma po nich śladu już od średniowiecza.
nikt2019.11.11 21:39
Nie pisz o tym , czego nie znasz . Ślązacy nadal tkwią w swojej tradycji i używają swojego języka niezależnie od tego w jakim stopniu ich na siłę polonizowano . Wcześniej przez wiele wieków byli germanizowani i też niczego to nie dało . Trwali i trwają przy swoim . Tym się różnią Ślężanie od innych słowiańskich plemion . A że nie trąbią o tym wszem i wobec ? To ich plemienna cecha . Milczeć , patrzeć i słuchać . Dlatego nie potrafią znieść polsko - żydowskiego jazgotu i żydowskiej ograniczonej umysłowo inteligencji . " Mowa jest srebrem a milczenie złotem " " Mądrej głowie .....dość po słowie " . RAŚ też nie jest śląski . Jego też w dużym stopniu opanowali Żydzi i nie należy brać go poważnie . A wiem co piszę , gdyż tak jak za czasów " Solidarności " jestem w centrum wydarzeń .
ff2019.11.11 19:44
kacap Björn Karlsson sowiecka onuca znowu nadaje
alibaba2019.11.12 15:14
"sowiecka onuca" to pokazuje jaki wpływ na ciebie ma PIS, zwykły rynsztok
Andy2019.11.11 19:35
Ślązacy i Śląsk to jedna ze składowych Rzeczypospolitej Polskiej, wszyscy jesteśmy Słowianami i tylko trwanie w składzie ziem Rzeczypospolitej gwarantuje trwanie państwa Polskiego i trwanie jej składowych krain. Wszyscy w Polsce powinniśmy się szanować i zwracać się do siebie z szacunkiem, co za tym idzie szanować święta narodowe, godło i hymn. Jeżeli my sami szanować się nie będziemy to nie wymagajmy aby nas nasi sąsiedzi i inne narody szanowały, tu jest sedno rzeczy. Jak czytam takie teksty jak ten, załamuję ręce. Jak słyszę jak sprzedają i donoszą na własny kraj mówiąc kłamstwa i manipulacje, brakuje mi słów. Wszystko to już było w historii naszego kraju i jak to się skończyło? Niewiele trudu trzeba aby się dowiedzieć, jeżeli ktoś nie wie. Panie Twardoch nie wiem kim jesteś i czym się zajmujesz ale czy liczysz, że wrogowie Polski to usłyszą i zapłacą ci dudki abyś szkodził Polsce a może już ci dudki płacą i dlatego to robisz?
nikt2019.11.11 21:20
Masz absolutną rację . Ślązacy to Słowianie tak jak ludność ( ta rdzenna ) innych regionów Polski . Twardoch zaś jest narodowości żydowskiej . I jak to Żydzi ........próbuje namieszać .
anonim2019.11.11 19:35
Dziel i rzadz. Wzbudzaj nienawisc do swojego blizniego, nieważne o co. Ważne zeby nienawidzić, skłócać. Powód nieważny zawsze się znajdzie jakis.
Doctur z Pułtuska2019.11.11 19:34
Fronda nie byłaby sobą gdyby tego śmiecia z żydowskiego rynsztoka nie wyciągnęła, aby kłuć nim Polaków w "chore z nienawiści oczy" tak jak musi puszczać antypolskie i antykatolickie komentarze - bez tego dzień dla Frondy jest dniem straconym.
Michał Pasierb 2019.11.11 19:32
A co mnie to obchodzi, że pan Twardoch nie świętuje...nawet go nie znam; jego sprawa. Żyjemy w wolnym kraju,przymusu nie ma.Ale coś jego wpis zalatuje mi separatyzmem a to już mi się mniej podoba.Skoro tak się rozczula pozycją "mniejszości" to niechaj pochyli się nad mniejszością naszą w Niemczech, bo z respektowaniem praw Polaków w tym kraju nie jest tak różowo, mówiąc eufemistycznie....
annaanna2019.11.11 19:28
niech pan Twardoch zamilknie i sprzata kupy w Berlinie
Majka2019.11.11 19:15
won debilu z Polski
2019.11.11 19:26
Wczorajsze "pokój nam wszystkim" już nie działa? Masz Alzheimera? (to taka chyba narodowa choroba) A poza tym, wafel już strawiony?
ian2019.11.11 19:14
won ty qrwo lewacko tęczowa do brukseli
gość112019.11.11 18:51
odezwał się ten z opcji niemieckiej. nie dziwi mnie że wszyscy polscy volksdojcze czyli ci co wyjechali do reichu go lubią.
MirekT2019.11.11 18:55
Droga wolna niech spi......la
MirekT2019.11.11 18:51
Twardoch, nie masz baby ani dzieci, to bredzisz na Frońdzi, zachciaaaaaaało Ci się autonomicznego Śląska, u helmuta, to byś kible czyścił.Jak Ci się nie podoba to wyjedz do Niemiec!!!
Urszula2019.11.11 20:07
Jeśli jest Ślązakiem i mieszka na Śląsku to jest u siebie i nie ty będziesz mu dyktował czy ma wyjechać. Ślązak jest na Śląsku u siebie w domu, hadziaje i gorole to przybysze.
nikt2019.11.12 10:00
Cały problem polega na tym , że nie jest Ślązakiem -tylko Żydem . Jest takich na Śląsku masa . Przyjeżdżali po wojnie masami na Śląsk i byli gorsi od najgorszego Niemca . Niemiec tak nie zdewastował Śląska jak oni . Nie wyszydzał i nie upokarzał Ślązaka jak ten żydowski , przeważnie zabużański pomiot . Mieli na to pozwolenie ówczesnych władz .
Ola2019.11.11 20:12
To co on robi w Polsce.Droga wolna !!
taro2019.11.11 18:49
wedlug tego depa, demokratyczny plebiscyt to byl tylko w tym czasie jak niemcy kilkadziesiat tysiecy rozrabiakow i bandytow frontowych sprowadzili na Slask, by glosowali za niemcami.
oficer LWP2019.11.11 18:42
a Chanuki świętuje?
MirekT2019.11.11 18:54
Nie, świętuje urodziny Adolfa!!!
Olej2019.11.11 18:29
Jaka mniejszość etniczna ? Puknij się człowieku w swój zakuty łeb, który jak i tobie, tak i wielu na Śląsku przekuła tradycja szwabskiej dominacji i Kulturkampf. Polska jak i dla Ślązaków tak i dla wszystkich innych była twardą matką, gdyż ją sponiewierano zdradą, łajdactwem i obcą dominacją. Co wam miała dać nędza po zaborach, z którą całe 20 lat niepodległości trzeba było się uporać. Każdy z zaborów miał swoją niedolę i bagaż krzywdy. Trzeba docenić wszystko to co Polska mogła zrobić, co mogła dać. Ale gdy się porównuje bogatą Rzeszę z jej porządkiem jaki umiała Ślązakom wbić pruskim młotkiem i polską niedolę oraz wysiłek tej niedoli aby sprostać niemieckiemu wyzwaniu, nic dziwnego, że Polska zawsze w powyższym zestawieniu przegrywa, że ma zawsze słabszą koniunkturę. Nic też dziwnego, że się na tę Polskę wypina bo za mało daje i za mało płaci.
JanP2019.11.11 18:52
Te patriota, puknij się w swój zakuty łeb i wbij sobie do rozumu prostą rzecz. Śląsk nigdy nie był pod żadnymi zaborami. To król Kazimierz Wielki przehandlował go na zawsze Czechom.
Majka2019.11.11 19:16
Czechom ale nie szwabom
Olej2019.11.11 21:09
A gdzie jest cymbale napisane, że był pod zaborami ???
igor2019.11.11 18:28
twardoch, ale ma zawsze miękkiego, tragedia!!
MirekT2019.11.11 18:57
I dobrze jeszcze by debila spłodził!!
Urszula2019.11.11 20:04
Czemu nie jestem zaskoczona, że pismatoł znowu o tych rzeczach. Jesteście naznaczeni czy jak?
anonim2019.11.11 22:21
Kolejny lubiący myśleć o penisach innych mężczyzn. Kryptogejowstwo jest silne na Frondzie, widzę.
anonim2019.11.11 18:25
Bjorn Karisson to pospolity KRETYN ABDERYTA
JONASIK2019.11.11 18:31
Nie mówi się Abdera, tylko Żoliborz.
Ola2019.11.11 20:10
To kretyn na etacie, Ma tak pisać bo mu kazano.
Czesław2019.11.11 18:20
Niby inteligent a kretyn. Zupełny paradoks, Czesław
Historyk2019.11.11 18:19
Gość ma przecież racje. Dziś modny jest patriotyzm, tak jak 10 lat temu bluzy z Je... Policje, a wcześniej CHWDP, wcześniej Jan Paweł 2 i tak dalej. Co gorsza, każda kolejna władza wykorzystuje puste hasełka o patriotyzmie do legitymizowania swojej władzy. Za komuny było dokładnie tak samo. Kto z partią ten patriota i ten chce budować wielką silną Polskę. Kto przeciwko partii ten wróg i zdrajca.
Ela2019.11.11 20:09
Nie jestes historykiem tylko głupcem.Nawet pojęcia nie masz co znaczy słowo patriotyzm. Obleśny facet jakich wielu.
nikt2019.11.11 21:16
Gość ma rację , ale ubrał się w cudze piórka . Jest narodowości żydowskiej a nie Słowianinem - Ślązakiem . Ty też masz rację , dlatego jesteś niepopularny . :)
Bat na pisowskich debili2019.11.11 18:14
Marsz Niepodległości to "święto" motłochu i patologii społecznej która raz w roku wyłazi z nor i która żyje na co dzień w śmietniku życia. Po kilku godzinach wszystko się kończy i wraca do normy...
ktoś tam2019.11.11 18:20
I co, mamy się zdenerwować, że Ty tak uważasz? Po latach nazywania nas Polaków nazistami itp. tego typu rzeczy nie robią wrażenia. To tak jak z oskarżeniami o antysemityzm i inne równie postępowe pałki do okładania wolnych ludzi. Słyszałeś o powiedzeniu: "psy szczekają - karawana jedzie dalej"?
Bogdan2019.11.12 11:26
Spójrz w lustro a zobaczysz nie tylko patologię, ale głównie debilstwo
cenisz dobre dziennikarstwo?2019.11.11 18:13
Jeśli fakty przeczą jakiejś teorii (tu - polskość Śląska, doceniona w pełni przez Warszawę), tym gorzej dla faktów" (zatem trzeba stworzyć odpowiednią "politykę historyczną").
anonim2019.11.11 18:12
volksdeutsch
taro2019.11.11 18:55
to jest taki ,,Brzozka,, z ,,Franciszka buly,,
Anarchosyndykalistyczna Internetowa Partyzantka2019.11.11 20:46
Volksdeutschem był Szendzielarz.
nikt2019.11.11 21:12
Nie . To Żyd , który podaje się za Ślązaka .