26.05.20, 09:45Zdj. Actualitté, CC BY SA 2.0, Flickr

Skandal. Merkel i Macron chcą ,,haraczu'' od Polski

To po prostu niebywałe. Jak donosi niemiecki „Die Welt”, Polska może być jednym z największych płatników netto unijnego Funduszu Odbudowy po koronakryzysie. Według ekspertów Europejskiego Centrum Badań nad Gospodarką (ZEW) w Mannheim, może się tak stać jeśli przyjęte zostanie kryterium podziału środków według wielkości recesji.

Propozycja kanclerz Niemiec Angeli Merkel i prezydenta Francji Emmanuela Macrona zakłada, że fundusz miałby pomóc krajom, których gospodarki najbardziej ucierpiały wskutek pandemii, jednak jak zastrzega „Die Welt”, kryteria dystrybucji środków Komisja Europejska ma dopiero zaproponować.

Gdyby jednak kluczem do podziały była tylko wielkość recesji, wkład Polski do funduszu byłby większy o 10,4 mld euro od środków, jakie by z niego otrzymała. Oznaczałoby to, że nasz kraj byłby zaraz po Niemczech drugim największym płatnikiem netto funduszu.

Jak dodaje „Die Welt”:

Szczególnie gorzkie dla Polski byłoby to, że pomimo pościgu w ostatnich latach i dziesięcioleciach, jest ona nadal jednym z najuboższych krajów UE”.

Co więcej, jeśli chodzi o porównanie wkładu do PKB, Polska byłaby nawet największym z płatników, bo wkład wyniósłby aż 2 proc. Produktu Krajowego Brutto.

dam/dw.com/pl,Fronda.pl 

Komentarze

heinrich2020.05.31 10:51
UE to bękart Adolfa i Stalina i takich jak Macron
Sławek2020.05.29 21:58
Należy wreszcie postawić Kwaśniewskiego przed Trybunał Stanu za zdradę polskiej racji stanu i wepchnięcie Polski po farsie kampanii referendalnej pod niemiecki podkuty bucior - IV rzeszę zwaną UE!
Lucyfer2020.05.27 17:52
Watykańskie miliardowe haracze was nie przerażają? Wasza logika matematyki nie dotyka.
alojzy2020.05.27 8:33
Myślenie Hitlera ciągle siedzi w głowach Niemców?
senator2020.05.27 0:24
Od dawna powtarzam, ze trzeba opuscic te diabelska unie. Juz od dawna kosztuje nas wiecej niz daje ( dobrze policzcie!). A wszystkie opcje polityczna w Polsce tak sie odzegnuja od Polexitu. TO MUSI SIE stac - inaczej to nas zjedza. To nie zarty - to zimna kalkulacja.
MC.2020.05.27 0:19
Jakiego chcą"haraczu"? Niech nam najpierw Niemcy zapłacą odszkodowanie za ruinę i nasze straty w II Wojnie ! Słaba pzmięć??
MC.2020.05.26 21:17
Niech nam najpierw Niemcy oddzadzą za straty z II Wojny! A nie tylko, znów na gotowe !
sprawdzone2020.05.26 20:54
Cieszyli sie owczesni rzadzacy, ze wstepojemy do Unii. Polacy tez cieszyli sie ze wejda do Europy ,to gdzie my bylismy ? W Afryce? Ktos kiedys powiedzial, ze czytal przepowiednie" bedzie zle, jak sie Panstwa zjednocza". Unia, to nie znaczy calkowite podporzadkowanie sie. My mamy swojKraj, swoje tradycje, swoja wiare, swoja kulture, a nam wciskaja swoje.
abcd2020.05.26 20:24
Nie tak dawno chcieli nam Murzynów i Arabów podrzucić, abyśmy nigdy z biedy i zależności od Niemiec i Francji nie wyszli. Nie udało się. To teraz wymyślili odbudowę Europy...
Iwona2020.05.26 20:23
Aż się zdiwicie w UE jak my wpłacimy! "...TU SIĘ ZGINA DZIUB PINGWINA..." MERKELKO I MAKRONIE, ZNACIE CHYBA TEN W/W GEST KOZAKIEWICZA!???
Foster2020.05.26 18:40
Postawcie się na miejscu Francuza, Włocha, Hiszpana, Niemca - u nich pandemia jak dotychczas była wieksza jak w Polsce. Zatem nie dziwię się, że oczekują, żeby kraje które mniej ucierpiały nie oczekiwały pomocy w takim samym stopniu jak oni.
selena2020.05.26 20:08
Sami sobie zafundowali
Foster2020.05.26 20:36
Być może, ale chcą skorzystać z funduszu solidarnościowego UE. Solidarność na tym polega, że ryzyko strat wywołanych pandemią rozkłada się na wszystkich członków UE.
Zofia2020.05.26 18:38
Co na to nasz rzad? Milczy? Przeciez najwyzszy czas zeby ktos otworzyl buzie. Dwa najwieksze szkodniki Europy chca caly czas za byle co karac Polske. Wyjsc z tego kolchozu.
Urszula2020.05.26 18:15
Słuchajcie wrogowie Unii. Jeśli wam nie pasuje to wyjdźcie z niej. Jaki problem. Ale najpierw oddajcie to co z tej Unii przytuliliście. Zacznijcie w końcu wychodzenie z tej organizacji, tak bardzo wam niemiłej. Na co czekacie. Ujadacie, kundle, i na tym kończą się wasze pogróżki.
Zatroskany2020.05.26 18:56
"Wrogowie Unii", " nie pasuje", "przytuliliście", "ujadacie, kundle"...:) żałosna mowa podwórkowa. Postaraj się, może poszukaj jakichś alternatywnych źródeł wiedzy politycznej czy historycznej. Wyjdź chodź trochę poza swoje ramy, nic nie utracisz ze swojego ego, najwyżej dowiesz się coś więcej o świecie. Na przykład film "Nocna zmiana", itp.
któś2020.05.27 8:54
Urszula, ty blondynką jesteś? Jeśli pielibyśmy oddawać to , co - jak powiadasz "przytuliliśmy" z UE, to może zrobisz bilans ile UE oddaliśmy. I jeśli nie jesteś blondynką, to weźmiesz pod uwagę także to, co UE wyssała z naszego kraju poza oficjalna składką?
Jan2020.05.26 18:11
Macie tą UE. Chcieliście przystąpić Polacy ta macie. Ja głosowałem przeciwko przystąpienia Polski do UE. I miałem rację, bo to co UE wyprawia z Polską to skandal !!!!
Seks pokazy randki2020.05.26 16:59
Nowa strona ero,tyczna na której znajdziesz sasiadke. Ponad milion ofert z całego świata! www.paniedzis.pl Szybka i bezpieczna rejestracja, Zupełna anonimowość, Setki osób z całego świata.
Piotr Nowak2020.05.26 16:41
Polacy, ruszcie wreszcie oficjalnie te reparacje wojenne (od Francji też za złamanie podpisanego paktu wojskowego) to te zajoby z europy zachodnie przestaną się czepiać Polski !!!
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:31
Niech się walą ! Niech spadają na drzewo liście obgryzać. Co raz mniej podoba mi się ta Unia. Kiedyś na nią głosowałem, nie mając zielonego pojęcia, że głosuję na kołchoz zarządzany przez zachodnie lewactwo, gdzie wzniosłe założenia ojców UE zostały zastąpione interesami masonerii i lewactwa światowego. Obecnie co raz mniej opłaca się nam bycie w UE. W razie problemów z Mordorem - Rosją, nie mamy co liczyć na pomoc Niemiec, czy Francji. Na szczęście mamy bardzo silnego sprzymierzeńca (USA) i nie musimy prosić się o kość ze stołu Merkel, czy masona Macron"a.
Katolik2020.05.26 15:17
Polska jeżeli nie chce przestrzegać zasad wspólnoty do której przystąpiła i dzięki funduszom unijnym rozbudowała gospodarkę powinna wszystko zwrocić razem z odsetkami, to chyba sprawiedliwe a nie tylko brać jak egoista i nic z siebie nie dawać i do tego jeszcze łamać przepisy Unijne np. dotyczące praworządności. Albo jesteśmy wspólnotą i razem działamy z innymi krajami a nie jak teraz jakiś odludek no jeszcze razem z faszyzującym Orbanem
Lech 2020.05.26 17:55
Jakich zasad wspólnoty Polska nie chce przestrzegać i jakie przepisy unijne dotyczące praworządności Polska łamie?
Dell2020.05.26 21:42
Zasad ustalonych przez Timmermansa. O ile dobrze pamiętam.
peper2020.05.26 15:16
polski zebrak i smiec lubi brac, ale innym pomagac nie lubi. maly gnojek do roboty w niemieckich fabrykach jest polak.
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:54
Ruski i niemiecki śmieć lubi brać, a właściwie mordować, gwałcić, niszczyć i rabować. Należą się nam odszkodowania ! Od Niemiec i Rosji. https://opinie.wp.pl/rosja-jest-nam-winna-54-miliardy-dolarow-poznaj-prawde-o-tym-jak-sowieci-ograbili-polske-6168898136479361a
lucek2020.05.26 14:05
PiS o to zabiegał, to czemu miałoby być inaczej? Należy jeszcze połączyć wypłatę wszelkiej pomocy z przestrzeganiem prawa.
Sebix2020.05.26 15:06
O co zabiegał? ... żeby gospodarka nie upadła na łeb na szyję?
Lol2020.05.26 14:01
Zgoda, ale najpierw odszkodowania od III Rzeszy Nazistowskiej
Czytelnik2020.05.26 13:58
Niemcy, zapłaćcie reparacje wojenne!
rym2020.05.26 13:23
europa niech sie lepiej skłąda za zniszczenia wojenne w Polsce bo za nie odpowiada. Wszystkie europejskie kraje miały ludzi w dywizjach SS z wyjatkiem Polski i Chechów .
Lublinianka2020.05.26 13:20
Może Trzaskowski vel Czajka 💩💩💩 napisze odpowiednią rezolucję w tej sprawie, w końcu "biegle" mówi i myśli po francusku i angielsku??? 😕 Doświadczenie w pisaniu brukselskim masonom rezolucji przeciwko Polsce już ma, w końcu zaczął w 2016r., gdy tylko POkraki przegrały wybory 🙈
gość2020.05.29 17:53
Wystarczyło, że Trzaskowski powiedział dwa słowa po francusku- sala zgłupiała w jakim to było języku. Taka jest jego znajomość języków. O reszcie kwalifikacji lepiej nie wspominać.
antoni.s2020.05.26 13:16
Receptą na sukces polski jest zrzucenie z pleców katolickiego głazu,który od tysiąca lat nas przygniata,podstępnie i z premedytacją hamuje rozwój tego kraju,przekierowanie energii którą ta tajemnicza mega korporacja pochłania na rozwój,uwolnienie polskiej kreatywności od straszenia piekłem,obnażenie kłamstwa że chęć bogacenia się jest grzechem,wreszcie przecięcie zależności polityków od kleru dałoby polsce potężnego kopa do przodu,łudzę się nadzieją że dożyję czasów gdy polacy wreszcie otrząsną się z tego letargu i odrzucą tego pasożyta a uwolniona polska bez przeszkód będzie rosła w siłę.
wena2020.05.26 13:31
Co ma KK do haraczu dla niemieckich banków ?
antoni.s2020.05.26 13:34
Odniosłem się do wątku że mimo upływających dziesięcioleci polska wciąż należy do najuboższych krajów ue.
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:50
Zażądaj odszkodowań od Niemców i Rosjan, bo to przez ich bandycką politykę w stosunku do sąsiadów jesteśmy wciąż biedniejsi od Zachodu. https://opinie.wp.pl/rosja-jest-nam-winna-54-miliardy-dolarow-poznaj-prawde-o-tym-jak-sowieci-ograbili-polske-6168898136479361a
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:47
Głaz to ci spadł na łeb, lewaku. Zmień leki, albo psychiatrę, bo wyraźnie ci się pogorszyło.
Twój głos ma wagę 2020.05.26 12:56
Szczucie na Polskę to zasługa opozycji, która niczego więcej nie potrafi jak latać ze skargą do Unii. Dlatego każde wybory to nasz wybór. Pogonić w wyborach szczujnię.
gość2020.05.29 17:52
Donald Tusk staje się takim zrzędliwym emerytem politycznym, któremu w polityce zostało tylko wypisywanie złośliwych komentarzy. SzKODnik Polski i Polaków.
anonim2020.05.26 12:49
Najwyższy czas na poważnie domagać się reparacji wojennych od Niemiec.
dede2020.05.26 12:48
Takiego wala !!!!!!!!!!!! Mieszkam we francji w lyonie i byl mecz rozgrywany z Lyone z Juventusem a juz we Francji bylo 100 osob zmarlych i 800 chorych !!! wiec mja co chcieli nic Polska niebedzie placic za zla ich polityke Laksistwsk-Liberalna !!!
Polexit2020.05.26 12:45
A ta ropucha z żółtymi zębami oddała mojej rodzinie za 80 lat temu spalone gospodarstwo z pięknym drewnianym domem, zrabowane 2 konie, 5 krów, 14 tuczników, kury, gęsi, kaczki, o batożeniu moich dziadków i pradziadka nie wspomnę????!!!!!!!
Janusz2020.05.26 11:40
W takim wypadku to to robimy rząd i idziemy stąd
gość2020.05.26 11:33
jak będziemy tej unii dalej słuchać to przecież tu się za chwile nie da żyć! i może o to im chodzi? zadłużenie na bilion, opłaty do unii, jeszcze zapłaćcie żydom a nam tylko podatki w górę i ceny żywności w górę. a zarobki w dół. politycy pisu albo się obudzicie albo Polacy popełnią zbiorowe samobójstwo. czy może bierzecie łapówki żeby niszczyć Polskę?
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:44
Gdyby zamiast PIS rządziło PO-PSL nie mógłbyś wypisywać tych bzdur, bo obecnie nie byłoby cię stać na opłaceniu energii elektrycznej, a poza tym nie wiadomo, czy byś przeżył. Na szczęście dla nas, Polaków i naszej Ojczyzny w tych ciężkich, kryzysowych czasach rządzi PIS, a nie ta banda nierobów, kłamców, sprzedawczyków i aferzystów z obecnej Targowicy.
krystyna2020.05.26 11:30
Nie mozna ciagle liczyc na pieniadze z Uni, lepiej z nich zrezygnowac niz 10 lat splacac je jako wspolny DLUG ! Pare panstw te pieniadze dostanie (500 mld. ) a splacac musza wszystkie kraje Uni (27 panstw), absurd goni absurd ! Korzystniej byc "biednym ale honorowym a przy tym madrzejszym.
krystyna2020.05.26 11:33
Stanowisko Austri, Dani, Szwecji i Holandi w tej sprawie jako sprzeciw M-M ma swoje podstawy.
lewacka kretynizacja polski2020.05.26 11:30
a gdzie komentarze dyżurnych kacapów moskiewskich onuc typu dzielnicowy, Stachu, kkp ...itd
kapax2020.05.26 11:21
A kiedy referendum w sprawie opuszczenia tego eurokołchozu .
Ja2020.05.26 11:12
Po likwidacji przemysłu po 1989 r. Polska spadała z rangi kraju uprzemysłowionego do repuliki bananowej.
Zatroskany2020.05.26 11:07
Kiedy reperacje wojenne, od Niemiec. To z powodu bolszewickiej okupacji, po drugiej wojnie światowej, i nie wypłaceniu pieniędzy na rzecz reperacji wojennych przez Niemcy jesteśmy biedni. Merkel wstydu niema za grosz. A sami dostali tyle pieniędzy z planu Marshalla, wstydu nie mają, patrzeć nam w oczy i uśmiechać się. Francja i Anglia tak nam pomogły w 39-tym roku że cho cho, jeszcze musieliśmy zapłacić Anglikom za korzystanie z lotnisk, samolotów...podczas bitwy o Anglię. Ale na muzułmanów jest kasa. Fałszywość do kwadratu.
Karol Wielki2020.06.2 0:23
Nie martw się tyle o Niemców, oni dają sobie radę bez polskiego "haraczu".
Lupaszko2020.05.26 11:04
mason i pedał oraz córka hitlera. Jasne
PePe2020.05.26 11:04
I co się dziwić? Przecież wszystko, co nam "dali" kiedyś trzeba będzie oddać i to z grubą nawiązką. To tak ku pamięci "euroentuzjastów", którzy nie nauczyli się jeszcze prostej prawdy, że nikt niczego nikomu za darmo nie "daje", a w polityce zwłaszcza.
ala2020.05.26 15:34
Kiedy oddadzą to co nam zabrali? Sami nigdy.
Bogo2020.05.26 10:55
Adios POmidory, moje "ulubione"
PiS to masoneria tak jak PO2020.05.26 10:53
Polexit! Najwyższa pora wyjść z tej neohitlerowskiej unii. Francuzi zawsze wspólpracowali z hitlerowcami, nawet w okopach w karty grali zamiast walczyć...Mięczaki z PiSu nie Zmienia oblicza tej bandyckiej organizacji.
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:40
Nie podniecaj się ,ruski trollu, nie podniecaj. To są wewnętrzne sprawy rodzinne. nic wam ,Kacapy, do tego.
M.2020.05.26 10:40
I dobrze, przeciez Polsza to kraina mlekiem i miodem plynaca, wg PiSiorów i radykalnych frondokundli. Zatem placcie, zeby biedniejsze regiony UE, czyli waszej jedynej ojczyzny, dorównaly Polsce w dobrobycie. Z bogiem i spiewac "Ode do Radosci",
stan2020.05.26 11:27
Nie wiesz jak się pisze Bóg?
M.2020.05.26 11:47
Nie musze uznawac Twojego boga.
Dell2020.05.26 21:30
Co nie znaczy, że powinieneś nim pogardzać. Ja nie muszę "uznawać" (cokolwiek przez to rozumiesz) twojego ojca ani twojej matki ale nie pozwolę sobie, żeby okazać im brak szacunku. I to niezależnie od tego co zrobisz ty. Bóg jest miłością. Naprawdę nie "uznajesz" miłości? Założę się, że piszesz wielką literą słowo 'Hitler'. Czy to znaczy, że Hitler jest według ciebie godzien szacunku, a Bóg nie? Okazując pogardę Bogu okazujesz pogardę nam wszystkim, dla których On jest najważniejszy. Czy my wszyscy, dla których Bóg jest najważniejszy, jesteśmy dla ciebie mniej godni szacunku niż Adolf Hitler?
DANKA2020.05.27 4:25
M. ROBISZ WIELKI BŁĄD! OTÓŻ! PAN BÓG JEST STWORZYCIELEM NIEBA I ZIEMI, WSZYSTKICH RZECZY WIDZIALNYCH I NIEWIDZIALNYCH! TO PRZED NIM STANIESZ NA SĄDZIE BOŻYM PO ŚMIERCI, CZY CI SIĘ PODOBA, CZY NIE! ALE TAK BEDZIE! WSZYSCY STANIEMY! NIKT NIE JEST PONAD BOGA! UWAŻAJ!
wiolka2020.05.26 12:46
Wypad do makreli a nie tu piszesz .Won z Polski
wena2020.05.26 13:29
Dziadek z wermachtu ?
anonim2020.05.26 14:23
Nie dziadek, a ojciec, pisowski debilu.
Andychujicz2020.05.26 17:53
i ty "M(O)" byly, czy POmiot "MO" bedziez zmuszony, cwaniaku do placenia, albo wszesniej ulotnisz sie w "dym", jak to znane jest u POsranych i KOdomordziarzy
onuca2020.05.26 10:25
kraj, który jest największym "biorcą" netto będzie musiał tez cos od siebie dorzucić, żeby poratować innych? SKANDAL!
PiS to masoneria tak jak PO2020.05.26 11:04
Kraj, który był najbardziej zniszczony po napadzie bandyckiej rzeszy czyli Niemców w II wojnie światowej i nigdy nie dostał odszkodowań powinien byc zwolniony z jakichkolwiek wpłat! Ale do tego trzeba mieć naturę człowieka a nie bestii jak szwaby.Niemcy zawsze tacy sami. Miał racje Churchill i Patton. Trzeba je było zmieść z powierzchni świata.
n2020.05.26 15:13
Matołku. Problemy unijne wynikają z arbitralnych decyzji Merkel chociażby poprzez wpuszczenie całej rzeszy (he, he, he... V Rzesza...) roszczeniowo nastawionych, bez chęci do pracy, młodych byczków. Problemy z koronawirusem to efekt spóźnionych decyzji decydentów unijnych. Koronawirus tylko odsłania fałszywość mitu słynnej solidarności unijnej. A co do bycia "biorcą"... Otóż jak się weźmie pod uwagę, że wg. samych Niemców z każdego ojro unijnych subwencji dla Polski, 80 centów wraca do Niemców, to może się okazać, że beneficjentami owej pomocy w największym stopniu są właśnie Niemcy, co zresztą świetnie widać po rosnącym zadłużeniu innych niż Niemcy krajów ze strefy euro.
Maria2020.05.26 17:59
Nie za darmo jest tym biorcą a i od niego ssą ile mogą. Europa nie dorosła do solidarności niech zrzucą się urzędasy nieroby z Tuskiem na czele
nnn2020.05.26 18:24
trafnie się oceniłeś
Grizzly2020.05.26 10:25
W tej bandyckiej, niemieckiej Unii o swoje prawa trzeba będzie się upomnieć zbrojnie!
ladychapel2020.05.26 14:06
Według słynnej tezy socjologa Maxa Webera etyka protestancka, potępiająca lenistwo i bezczynność jako grzech, sprzyja kształtowaniu się etosu pracy, a co za tym idzie, wpływa na dobrobyt. Trywializując, kraje protestanckie są bogatsze, bo ludzie ciężej tam pracują. Niedawno tezie tej przyjrzał się prof. Benito Arrunada. Sięgnął do badań i danych, a gdy je przeanalizował, doszedł do wniosku, że katolicy i protestanci pracują tak samo ciężko. Problem w tym, że protestanci lepiej dzielą pieniądze, bo transparentności, postaw prodemokratycznych i obywatelskich uczą się u siebie w parafii.
stan2020.05.26 22:48
"potępiająca lenistwo i bezczynność jako grzech"? Dlatego w czasie wojny zatrudniali ludzi z łapanek na ulicach, a teraz z powodu zamkniętej granicy z Polska szparagi im się psują na polach?
lucek2020.05.26 14:10
Chcesz zbrojnie pozbawić Kaczyńskiego władzy?
lel2020.05.26 16:17
Powodzenia w wymachiwaniu karabinkiem
prosty2020.05.26 10:23
Nasi decydenci, także obecni, zanim zaczną mówić o solidarności europejskiej i zwiększaniu budżetu UE powinni się chwilę zastanowić, przeanalizować sytuację i zadać sobie odwieczne pytanie: "Nu, a ile to będzie nas kosztować?"
leon2020.05.26 10:14
300 mld usd Żydom z ust 447, 10 mld euro UE , parę mld na odprawy dla PiSu a reszta niech się martwi.
stan2020.05.26 11:24
tyle żądają? perfidia
Sebix2020.05.26 14:15
Gdyby odprawy były dla peowców to by był git :) ... przecież pinędzy nie ma i nie będzie.
PolakNieDonosiciel2020.05.26 15:34
Co ty p..dolisz, Leonku ? Przecież "pinidzy nie ma i nie będzie". :) Zafunduj sobie lewatywę. Ulży ci i zmniejszy ciśnienie na mózg. Wtedy psychotropy powinny zadziałać. :)
Ela2020.05.27 20:57
Panie Leonie "konia rzędem temu , kto nie przygarnie Naszych pieniędzy"...zna Pan taką w Polsce partię? PO razem z PSL ,kradło sprzedawało za zeta Pół Polski a Nam w zamian zacisnęli pasek po samo gardło.z reszta do dziś myśla tylko o sobie. SLD POdobnie.. więc która zadba o Polaka?
Olaf2020.05.26 10:10
Już najwyższy czas opuścić ten las.
ladychapel2020.05.26 13:58
TAK! Przyklasztorna wioska nad rzeką - zawsze wioską pozostanie.
Olaf2020.05.26 17:11
To prawda. Ale życie na wsi ma też ma swoje plusy.
src2020.05.26 18:59
I bardzo dobrze;) Precz z UE!
MC.2020.05.26 21:03
ladychapel"?...vel Lechu Keller...vel.."kretynizacjo"... vel "dumny geju"...!itd....... Prosisz się sam o to! IDĄC TWOIM TOKIEM MYŚLENIA, TO STWIERDZAM RÓWNIEŻ, ŻE OBOJĘTNIE JAKI MASZ TU NICK:, TO I TAK POZOSTANIE : PEDAŁ, PEDAŁEM, KRETYN KRETYNEM! CZYLI ZAWSZE TEN SAM LECHO ZBOK!
Glaudiusman2020.05.26 10:10
Należy wreszcie uwolnić się od tej czwartej Rzeszy, od tych złodziei, oszustów i lewaków z UE. Nigdy na nią nie głosowałem i nigdy nie będę jej popierać. Precz z nimi.
Elektor2020.05.26 11:06
Również nie głosowałem. No niestety pisowcy zaciekle byli za, a śp. L. K. wręcz z uśmiechem podpisał Traktat Lizboński. A jakie są tego konsekwencje? Prawo unijne ponad prawem polskim. śp. L. Kaczyński to był mega szkodnik i zdrajca a obecna szajka pisowska kontynuuję misję zdrady.
stan2020.05.26 11:22
Nie z uśmiechem. Pamiętasz jak był atakowany przez rząd Tuska i przymuszany do podpisania? Gorszych zdrajców niż PO i komuchy nie było dotychczas. BłEdy popełnił, ale to nie powód, by przypisywać mu winę innych.
Dam2020.05.26 13:33
A już nie pamiętasz, że to Kaczyński ten traktat negocjował? I że w wywiadzie wyznał, że go podpisał, jako "ukłon w stronę Merkel"
Imko2020.05.26 20:30
"Dam" ! Ty jesteś męskim "damem"?
tomasz2020.05.26 14:24
Elektor puknij się w łeb zanim coś powiesz. Prezydent Lech Kaczyński zanim podpisał traktat był szantażowany przez niemiecką PO i przystawkę PSL. Poza tym w roli głównej jeszcze TVN który histerycznie wywierał presję na podpis. Więc elektor pomyśl nim coś powiesz bo chyba ci się pomieszało w głowie od tej nienawiści do śp. Lecha Kaczyńskiego . Popatrz na swoją PO która codziennie składa hołd Merkel i wygłasza na jej cześć mowę pochwalną. Mam nadzieję że przeczytasz i dojdziesz do tego samego wniosku że nie można nikogo prześladować.
Elektor2020.05.26 15:00
Oczywiście że pamiętam. Oni zawsze się niby kłócą pod ciemnotę, że się niby czymś różnią. Zdania nie zmieniam, nieboszczyk był zwolennikiem UE, jego brat jest zwolennikiem wspólnej armii europejskiej, a obecny prezydent (daj Boże już niedługo) nawet rzucił pomysł wpisania w nasza konstytucję członkostwa w UE. To pewnie na wypadek gdyby Polakom mimo fanatycznej propagandy prounijnej się członkostwo odwidziało ale aby mieli ręce związane. Tak, uważam że śp. Lech, żyjący jego brachol i obecny prezydent to szkodniki. Mega szkodniki naszej sprawy narodowej.
n2020.05.26 15:16
A co wahasz się czy Trzaskowski czy Bosak najlepsiejszy? Chociaż po ostatnich działaniach czeciej osoby wychodzi, że PeŁowiaki znowu niezadowolnione i chciałby dobrej zmiany... Mniemam jednak, że dopóki sondaże PeŁowiakom nie dadzą 50% + 1 to każda zmiana będzie niedobra...
Elektor2020.05.26 19:37
Trzaskowski kolejny mega szkodnik. W ewentualnej drugiej rundzie z obrzydzeniem ale zagłosuję . Nie na niego tylko jako kij w szprychy pisowskiej maszynce ustawowej. Gdyby rząd tworzyło PO z równym obrzydzeniem zagłosowałbym w drugiej rundzie na p. Dudę.
Mirek C.2020.05.26 20:47
Oj, "elektorku"! Widać, że u ciebie jest takie myślenie: "...Im gorzej w Polsce....., tym lepiej tobie..."! Nie jesteś Polakiem, tylko polskojęzycznym ..........Niestety!
IGA2020.05.26 20:42
Elektor! Wszystko jedno jak było, to już minęło! Ale nie obgaduje się nieobecnych, a zwłaszcza zmarłych! Widać jedną stronę, a gdzie druga...? Znasz to:! " NIEOBECNI SIĘ NIE BRONIĄ..." Wyobraź sobie sytuację, gdzie ktoś naq ciebie leje różne "pomyje".Jest wiele nieprawdy, czy półprawdy, lub kłamstwa! I co? Nawet nie wiesz o tym, nie prostujesz tego! Nieładnie, tak się nie robi! Dokładnie sprawdzaj, a nie tylko wiedza z plotek....
Sławek2020.05.29 22:04
Bzdury. Kaczyński był zmuszony do podpisania. Za utratę niepodległości Kwaśniewski pod Trybunał Stanu! Zdelegalizować SLD i PO jako największe zło!
lucek2020.05.26 14:06
Niedługo wybory prezydenckie, to może się uda pozbyć jednego z nich.
Urszula2020.05.26 18:07
Którego boli łapa od tego klikania w zielony plus? dam, twoja to robota?
src2020.05.26 19:00
Nie.Myślący ludzie;) Wiem, w PO-KO nie ma takich...