Premier o Terleckim: Doskonale wie, czym jest walka do demokrację - zdjęcie
07.06.21, 12:34Fot. screenshot - YouTube (Kancelaria Premiera, Janusz Jaskółka)

Premier o Terleckim: Doskonale wie, czym jest walka do demokrację

27

Ogromna krytyka spadła na wicemarszałka Sejmu Ryszarda Terleckiego, który w mocnych słowach ocenił zaangażowanie białoruskiej opozycjonistki Swiatłany Cichanouskiej w nowy projekt Rafała Trzaskowskiego. Do sprawy odniósł się premier Mateusz Morawiecki, który przypomina, że wicemarszałek wie doskonale, czym jest walka o wolność i demokrację.

W piątek prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski poinformował, że kandydująca w ubiegłorocznych wyborach na prezydenta Białorusi Swiatłana Cichanouska weźmie udział w organizowanym przez jego ruch wydarzeniu Campus Polska Przyszłości. W reakcji na tę informację wicemarszałek Ryszard Terlecki stwierdził, że Cichanouska wspiera „antydemokratyczną opozycję w Polsce”. Jego słowa wywołały ogromne oburzenie. O sprawę w czasie konferencji w Budziszewicach pytany był premier Mateusz Morawiecki.

- „Po pierwsze, to chciałbym przywołać bardzo krótko, ale treściwie życiorys pana marszałka Ryszarda Terleckiego. Otóż on był już zatrzymywany za protesty w obronie demokracji w roku 1968, 1970, potem od 1977 roku działał w Studenckim Komitecie Solidarności, w SKS-ach, działał także w Komitecie Obrony Robotników, a później oczywiście Solidarność”

- przypomniał szef rządu.

Te fakty z życia marszałka, jak podkreślił, pokazuję, że „doskonale wie, czym jest walka o wolność, demokrację, jak długo trwa i doskonale rozumie wiele meandrów, zakrętów, które do takiej wolności prowadzą”.

- „W przypadku naszego wschodniego sąsiada, Białorusi, niestety pewnie będzie to jeszcze parę zakrętów historii, które będziemy musieli obserwować. I narodowi białoruskiemu, tak jak razem z panem marszałkiem Terleckim, z którym często o tym rozmawiam, pomagać cały czas w tej drodze do wolności”

- podkreślił.

Wskazał, że Polska od początku sierpniowych protestów wspiera białoruskie społeczeństwo i od tych działań nie odstąpi.

kak/PAP

Komentarze (27):

Filip2021.06.8 7:21
Zdaniem Jakuba Banasia prezes PiS " dobrze czuje politykę i rozumie, że wybory kopertowe to był dopiero początek" Jego zdaniem "narracją o walce z układami, czyszczeniu "świętych krów", PiS legitymizuje swoje rządy, kupuje nią swoich wyborców skłonnych w to prostodusznie wierzyć" Banaś staje również w obronie swojego ojca, którego stawia w roli "ostatniej ostoi praworządności w Polsce" - PiS boi się wyników kontroli Ostrołęki, afery GetBack, SKOK-u Wołomin, Polskiej Fundacji Narodowej, Orlenu czy zakupu respiratorów i maseczek - uważa Jakub Banaś - Tę narracją, o walce z układami, czyszczeniu "świętych krów", PiS legitymizuje swoje rządy, kupuje nią swoich wyborców skłonnych w to prostodusznie wierzyć, zwłaszcza że na ich konta przelewa się kasa od państwa, biznes się kręci, a rekordowe zadłużenie państwa pozostaje dla wielu czystą abstrakcją - mówi Jakub Banaś. Zobacz również Dworczyk o wyborach "kopertowych": nie mamy nic do ukrycia Jarosław Kaczyński rozmawia z liderami konserwatystów z Włoch i Hiszpanii Jego zdaniem prezes PiS " dobrze czuje politykę i rozumie, że wybory kopertowe to był dopiero początek". Banaś staje również w obronie swojego ojca, którego stawia w roli "ostatniej ostoi praworządności w Polsce". - Albo Marian Banaś, taki jakim jest, czy go lubimy, czy nie, czy wierzymy mu, czy nie, czy zgadzamy się z jego intencjami, czy nie, pozostanie szefem NIK i stanie się tym, o czym mówiłem przed chwilą, tj. biczem bożym na patologiczne, sprywatyzowane państwo PiS albo go nie będzie i NIK stanie się kolejną atrapą - stwierdza. Jakub Banaś - kim jest syn "pancernego Mariana"? Dlaczego Jarosław Kaczyński właśnie teraz zdecydował się zaatakować Mariana Banasia? - Jest dobrym strategiem i wie, że z każdym kolejnym opublikowanym przez NIK raportem będzie tracić słupki poparcia. O to jest gra, wojna, do której pan tak wraca. PiS boi się wyników kontroli Ostrołęki, afery GetBack, SKOK-u Wołomin, Polskiej Fundacji Narodowej, Orlenu czy zakupu respiratorów i maseczek. I wielu innych - odpowiada Jakub Banaś w rozmowie z Bartkiem Godusławskim. Dodaje również, że możliwe jest też, że prezes PiS "chce wyczyścić przedpole do kampanii wyborczej. Bo to niezależna, działająca zgodnie ze swoją misją NIK stanowi największe zagrożenie dla wyniku wyborczego PiS".
Polak2021.06.8 7:10
Towarzysz Terlecki całe życie walczył z demokracją, to i zna swojego wroga.
Asparagu2021.06.8 8:02
Bardzo trafna analiza ploityczna dokonana przez Pana Marszalka widac doswiadczenie i ten zmysl polityczny
Bul Komoruski2021.06.7 23:45
"Walka do demokrację "... czy ktoś rozumiii te Frondowe wygrzmoty !!??
edi2021.06.7 20:54
Terlecki tak samo wie czym jest walka o demokracje jak morawiecki, czyniacy z Polski republike bananowa oraz multi kulti z Narodu Polskiego.Banda banksterow bawi sie Polska.
Anonim2021.06.7 20:29
Pies oczywiście wszystko wie i dlatego powinien częściej wypowiadać się na wszelakich możliwych forach, szczególnie na tematy stosunków międzynarodowych. Tak trzymać.
AAAtomek2021.06.7 16:49
Premier mówi prawdę, bo razem walczyli z komunizmem....
fdf2021.06.7 16:32
Terlecki ma dwie twarze w jednym. Spójrzmy na zdjęcia tam jest ich dwóch lewy i prawy.
MT(*)2021.06.7 15:25
Wicemarszałek Terlecki ma absolutną rację. Jak ona może w ogóle wspierać - przynajmniej w Polsce - obóz 'totalnych", który wraz z rządzącymi obecnie UE liczy na interesy naftowo - gazowe z Putinem? Przecież to proste, że obłudne umacnianie Putina umacnia jednocześnie Łukaszenkę. A mocny Łukaszenka to trwanie terroru na Białorusi. Ona tego nie rozumie, czy tylko udaje, że jest inaczej? Tym gorzej dla niej. Znacząco tym zawęża obszar potencjalnej sympatii Polaków dla wolnych Białorusinów i zakres dalszej, ewentualnej pomocy ze strony zwykłych Polaków i rządzącego Polską obozu politycznego. Dziecko jest w stanie to zrozumieć bez najmniejszych problemów. I jeszcze jedno : dlaczego Cichanouska swoim postępowaniem na terenie Polski w sposób oczywisty umniejsza starania wolnościowe Polaków żyjących na Białorusi? To żyjący tam Polacy są od dawna obiektem ciężkiego terroru ze strony Łukaszenki. Dlaczego sami Białorusini tak mało robią dla wolnej Białorusi? Dlaczego wzorem, choćby pierwszej SOLIDARNOŚCI, nie podejmują skutecznych prób wielokrotnych powszechnych strajków generalnych? Nie robią tego, bo zabrania im białoruski reżim? Dlaczego w protestach pod placówkami Białorusi, choćby w Polsce, najliczniejszą grupę protestujących zawsze stanowią Polacy? Obecni na miejscu Białorusini zbyt często przyglądają się im z boku i ograniczają jedynie do dość komentowania. To moja obserwacja i ciągle jestem tym poruszona. Ponownie podkreślę, że poczynania pani Cichanouskiej na terenie Polski dowodzą albo braku jej rozeznania politycznego, albo są celowe i podyktowane jej upodobaniem do polityki europejskich sił UE, która de facto wspiera poprzez Putina reżim na Białorusi. I dlatego wolni Polacy i demokratyczny rząd RP musi zachować wobec tej pani spory margines ostrożności politycznej i wyłonić, najszybciej jak się da, reprezentanta białoruskiej opozycji, reprezentującego zdecydowanie szersze spektrum tego narodu niż to, które faktycznie pani Cichanouska udaje, że reprezentuje. Polska powinna wspierać zwykłych Białorusinów faktycznie walczących z reżimem, a nie polityczne kariery samozwańczych polityków białoruskich pragnących jedynie kontynuować proputonowską - a tym samym terrorystyczne rządy Łukaszenki - wszechogarniającą Europę obłudę polityczną UE. Tylko patrzeć jak Cichanouska zacznie wraz z "totalnymi" protestować w rzekomej obronie demokracji w Polsce i pouczać, między innymi ludzi takich jak Terlecki, jak należy budować państwo prawa.
robaczek2021.06.7 15:52
KTO NIE Z NAMI................... TEN WROG NARODU!!!!!!!!!!!!!!!!! ........................... oj geriatrusie............... jak wami łatwo kierowac................................................................ WYSTARCZY PRZYPOMNIEC METODY KIEROWANIA TLUMEM Z PRL ...................................... szkolenie waszej mlodosci sie przypomnialo......................... wystarczy wcisnąc przycisk..... "strach" ..... lub " nie twoja wina nieudaczniku" ................ i pisiurki za pińc stuf kazdego pogryza ;] ...................... posluszne geriatrusie ;]
MT(*)2021.06.7 16:05
Oczywiście, że swoim nieszczęsnym wpisem informujesz, iż jesteś ideologicznym przygłupem. Najbardziej obrazowo powiem więc tak: dziś, tam gdzie kiedyś stał aparat komunistycznego przymusu z ZOMO jako jego narzędziem, stoi obecnie lewacko - tęczowa UE z narzędziem przymusu i obłudnego nacisku w postaci "damy lub nie damy wam europejskie środki". I mądrzy, zatroskani losem wolnej Polski ludzie doskonale widzą tę analogię. A skupiony wokół śmieszno - paranoicznej opozycji "totalnej" w Polsce aparat byłych UB-eków, SB-eków, PZPR-owców i populacji tęczowego lewactwa jednoznacznie wskazuje na wasze post i neo - komunistyczne korzenie. I tylko paranoicy - tak jak ty - usiłują udawać z tym bagażem ponurej przeszłości komunistycznej współczesnych bojowników o lewacko - tęczową przyszłość. Normalni Polacy jednak są świadomi prostackiej i wulgarnej próby waszego kłamstwa.
jle_ffm2021.06.7 16:39
Standardowa odpowiedz do wszystkich na zasadzie skopiuj-wklej.
MT(*)2021.06.7 16:47
Tekst swojego autorstwa mogę używać kiedy chcę i gdzie chcę. W przeciwieństwie do jednozdaniowych i nieudolnych bzdur autorstwa jw.
jle_ffm2021.06.7 16:58
O, a teraz coś nowego powstało...czyli już nie skopiuj -wklej?
MT(*)2021.06.7 17:37
Nie mam żadnych problemów z definiowaniem swoich myśli. Na każdy temat, w którym uważam, iż mam coś do powiedzenia. Bawi mnie jedynie ta widoczna bezsilność lewactwa, zwłaszcza tęczowego, które zazwyczaj nie jest tu w stanie sformułować kilku sensownych zdań, bez rynsztokowych wulgaryzmów, bez nienawiści do mających inne poglądy, bez błędów ortograficznych oraz bez fałszowania historii. I dlatego, z wami lewacko-tęczowi paranoicy, postępuję bez skrupułów. I tak powinien postępować z wami cały świat normalnych ludzi. Koncentrujący się wokół obiektywnej rzeczywistości, faktów historycznych i pojęć, których sens i znaczenie zdefiniowali kiedyś normalni ludzie. Nie lewacko - tęczowi obłąkańcy. A faktycznie byli UB-ecy, SB-ecy, PZPR-owcy i tęczowe wulgarne lewactwo, którzy dziś, wszyscy razem udają, że niosą światu nową wolność i szczęśliwość.
jle_ffm2021.06.7 19:03
Gratuluję zatem dobrego samopoczucia. I jeszcze jedno na koniec, nie wszyscy którzy nie popierają tej zakłamanej i szkodliwej dla Polski władzy są lewakami , czy też 'tęczowymi paranoikami' (tak jak mają w zwyczaju określać z pogardą inaczej myślących, ci którzy mienią się 'normalnymi ludźmi').
Anonim2021.06.7 15:19
Zupełnie przypadkowo Frondzia nie przytoczyła rzeczonego tweeta Terleckiego. To że ktoś kiedyś był opozycjonistą, nie tłumaczy go z bycia chamem i debilem.
robaczek2021.06.7 14:31
DYPLOMATOŁY!!!! ............................... ja wiem pisiurki ze wy nie ogarniacie, ale uwierzcie........................... takiego wstydu na arenie miedzynarodowej jeszcze Polska nigdy nie miala...................... NIKT SIE Z NAMI NIE LICZY.........eh.....
CHŁODNYM OKIEM EUROPEJCZYKA2021.06.7 14:18
he, he, he, resortowe dzieci tarzają się ze śmiechu....
YORK2021.06.7 14:17
Jakiez to naiwne, bialorus to atrapa, to jest ruski protektorat, kto nie wierzy niech sprawdzi.Pan marszalek to wie i to jest prawda.
kefas2021.06.7 14:07
łatwo jest być opozycjonistą kiedy tatuś dawał ochronę....
CHŁODNYM OKIEM EUROPEJCZYKA2021.06.7 14:20
he, he, he, resortowe dzieci tarzają się ze śmiechu....
jle_ffm2021.06.7 13:03
Terlecki działał w opozycji, był zatrzymywany, walczył w obronie demokracji ze zbrodniczym, skorumpowanym systemem, który miał na usługi służby, prokuraturę, sądy...i jak widać niczego się nie nauczył. Teraz stoi po stronie podobnego systemu (czyli w skrócie, tam gdzie stało ZOMO).
MT(*)2021.06.7 13:30
Oczywiście, że swoim nieszczęsnym wpisem informujesz, iż jesteś ideologicznym przygłupem. Najbardziej obrazowo powiem więc tak: dziś, tam gdzie kiedyś stał aparat komunistycznego przymusu z ZOMO jako jego narzędziem, stoi obecnie lewacko - tęczowa UE z narzędziem przymusu i obłudnego nacisku w postaci "damy lub nie damy wam europejskie środki". I mądrzy, zatroskani losem wolnej Polski ludzie doskonale widzą tę analogię. A skupiony wokół śmieszno - paranoicznej opozycji "totalnej" w Polsce aparat byłych UB-eków, SB-eków, PZPR-owców i populacji tęczowego lewactwa jednoznacznie wskazuje na wasze post i neo - komunistyczne korzenie. I tylko paranoicy - tak jak ty - usiłują udawać z tym bagażem ponurej przeszłości komunistycznej współczesnych bojowników o lewacko - tęczową przyszłość. Normalni Polacy jednak są świadomi prostackiej i wulgarnej próby waszego kłamstwa.
MT(*)2021.06.7 12:51
No więc dobrze, jeżeli pani Cichonauska - jako reprezentantka Białorusinów - uważa, że w uzyskaniu wolności i demokracji dla jej rodaków pomoże Trzaskowski i PO oraz cały antyrządowy i antydemokratyczny obóz "totalnych" w Polsce, to niech już dziś oni wszyscy wraz z nią, wezmą kredę i zaczną malować napisy i obrazki przeciwko Łukaszence na chodnikach Warszawy czy Gdańska. Pomogą jej zapewne w tym i "waleczni bohaterowie" przybyli z UE, być może na czele z Tuskiem. Bo tyle dotąd oni faktycznie zrobili dla wolności Białorusinów w odróżnieniu od obozu rządzącego w Polsce. Patron Łukaszenki i jego terrorystycznych rządów na Białorusi ,czyli Putin, pozostaje przecież ulubieńcem wszystkich głównych decydentów UE - Merkel, Macrona, rządów Belgii, Holandii etc. To właśnie z nimi gazowo - naftowe interesy robi bezczelnie Putin i za ich zgodą możliwe jest utrzymanie rządów terroru zarówno w samej Rosji jak i na Białorusi. I jeśli tego pani Cichonauska nie wie, to nie powinna aspirować do roli reprezentanta interesów prawdziwie wolnych Białorusinów, przynajmniej w Polsce. Jeśli zaś o tym wie, a swoje poglądy utożsamia z obłudą UE i ferajny Trzaskowskiego i Tuska, to musi ona uznać, że w Polsce jedynie dyskredytuje starania wolnościowe znacznej części swoich współbraci. I to właśnie wyraził wicemarszałek polskiego Sejmu Terlecki. I zrobił to i tak bardzo dyplomatycznie, jako reprezentant obozu rządzącego Polską i wybranego demokratyczną większością w wolnych wyborach. Wynik takich wyborów w wolnym i demokratycznym świecie zawsze daje rządzącym prawo do przebudowania państwa zgodnie z wolą większości narodu. Daje również tym rządzącym prawo do oceny intencji i poczynań tych, którzy rzekomo oczekują polskiej pomocy i wsparcia.
­ kolejny fake news Frondy2021.06.7 12:54
O! rany! Nie żadna Cichonauska. Cichanoŭska — zapamietaj to, niuńka.
MT(*)2021.06.7 12:58
Postaram się. Może mi się uda.