PE za obraźliwą uznał… szopkę bożonarodzeniową - zdjęcie
27.12.20, 13:46Fot. via: Pixabay / Nabokov via: Wikipedia

PE za obraźliwą uznał… szopkę bożonarodzeniową

65

Hiszpańska europarlamentarzystka Isabel Benjumea od ub. roku zabiega o umieszczenie w siedzibie Parlamentu Europejskiego bożonarodzeniowej szopki. To jednak okazało się niemożliwe, ponieważ ta mogłaby zostać odebrana jako… „obraźliwa”.

Isabel Benjumea zadeklarowała w rozmowie z przewodniczącym PE przygotowanie całej instalacji.

- „Po miesiącach milczenia, kilka tygodni temu, powiadomili mnie, że decyzja nie leży w gestii przewodniczącego, lecz kwestorów” – powiedziała hiszpańska polityk na opublikowanym w mediach społecznościowych nagraniu.

Wobec tego eurodeputowana udała się do kwestorów.

- „Powiedziano mi, że nie można, ponieważ chodzi o instalację o treści religijnej i może ona zostać uznana za obraźliwą” – relacjonuje.

- „Czy obraźliwe jest pójście do Muzeum Prado (w Madrycie – red.) i oglądanie cudownych dzieł Fra Angelica, Caravaggia albo Velazqueza przedstawiających Zwiastowanie, Pokłon Trzech Króli czy też Narodzenie Pańskie? Czy Europejczycy obrażą się, gdy przypomnimy im, że 25 grudnia czcimy nic innego jak właśnie narodzenie Jezusa z Nazaretu?” – pyta Isabel Benjumea.

kak/TVP Info, wPolityce.pl

Komentarze (65):

LUKASZ2020.12.28 13:37
A Czego się spodziewać po masonerii
york2020.12.28 11:37
A coz to takiego to gremium. Polacy nie powinni delegowac tam swoich rodakow poniewaz to uwlacza godnosci czlowieka.
opty2020.12.28 6:18
Szopka, Ewangelia, Święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa są nie tylko obrażające, są wręcz antysemickie!!! Czy oby na pewno???
POLEXIT !!!2020.12.28 3:47
żydy panoszą sie w uni więc nie dziwota !
QuastLorri2020.12.27 23:38
Zostań w domu Mama z Nowego Jorku podzieliła się sekretem, w jaki sposób była w stanie zarabiać 2500 $ tygodniowo z pracy online zaledwie 3 tygodnie po utracie starej pracy ... Dowiedz się, jak TUTAJ........ www.workreviews10.com
bez___2020.12.27 23:13
ani kroku w tyl przed atakami religiantow ! Tylko czekaja aby wsadzic swoje lapska w nasze rozporki pod spodniczki i w portfele !
???2020.12.28 12:32
ty tam nie masz nic ciekawego, zupełnie jak w głowie
Art2020.12.27 21:37
No i? Nie zrozumiałem przesłania tego tekstu. Apolityczny, neutralny religijnie Parlament WSZYSTKICH Europejczyków nie życzy sobie żadnych demonstracji religijnych. To takie dziwne?
Po 11....2020.12.27 22:44
Nieuleganie jakiejkolwiek woli katolików obraża ich uczucia religijne (które są jedynoprawdziwe i ukształtowały całą Europę), co wyczerpuje znamiona przestępstwa z art. 196 k.k i podlega karze do 2 lat uwięzienia. Polski rząd i KK już planuje jak zamknąć całą ludność Europy na 2 lata. Plan jest taki, że Polska zamknie swoje granice, a oni nie będą mogli do nas wjechać więc ... będą zamknięci :))
Anonim2020.12.28 1:22
fack brukselski parlament...eu
sct2020.12.27 20:40
Jak chcą postawić taką samą obrzydliwą "szopkę" jak w Watykanie, to można ten zakaz nawet zrozumieć.Nawet masoni i eurokomuny mają jakąś estetykę.
Ja też2020.12.27 18:02
ale tę na watykanie
Anonim2020.12.27 17:22
UN rządzą Sorosz i masonerja
swiat2020.12.27 23:15
a ty bys chcial aby UE rzadzil Rydzyk i Kaczynski?
trucker Texas2020.12.28 12:41
Zydokomuch ?
ceramik2020.12.27 17:10
''kwestorzy'', czyli pejsaci sponsorzy. Jak powiedział w reportażu jeden z najwyższych tego plemienia wybranego przez Złego; my też jesteśmy ludźmi, ale trochę bardziej. Na pohybel.
Michał Jan2020.12.27 16:58
Nie do mnie pretensje, lecz do pana Tadeusza Grzesika, właściciela portalu fronda.pl.
Michał Jan2020.12.27 18:15
Czyli pozostawienie niezapiętego roweru, to wina właściciela, a nie złodzieja? Przemyśl to sobie, Koleżko.
Michał Jan2020.12.27 18:45
A idź w ch­uj. Koleżko.
Michał Jan2020.12.27 21:41
Wystarczy, że się inaczej podpiszesz, a już mnie nie ma.
Michał Jan III2020.12.27 21:53
Okej.
Carl Friedrich Freiherr von Münchhausen2020.12.27 16:52
TOLERANCJA, jest jedną z podstawowych zdobyczy kultury europejskiej, nauką wyniesioną z tych wszystkich szarpanin i wojen ostatnich stuleci, UE chce nam to w imię ideologie dowolności (multikulturowej) zabrać.
Po 11 ...2020.12.27 20:36
Tolerancja nie oznacza prawa do stawiania sobie swoich szopek ... wszędzie gdzie się chce. Jestem pewien, że jak muzułmanie poproszą o powieszenie np. (sic!) portretu Mahometa w polski Sejmie, to ty sam napiszesz, że portrety tego Proroka, proszę bardzo, ale w Meczecie albo w domu. Zgadłem?
Baśka2020.12.27 21:43
Mylisz się. Oprócz tolerancji jest jeszcze zdrowy rozsądek. Europa i Polska wyrosły na chrześcijaństwie, nie na islamie. Tradycja chrześcijaństwa należy do kultury europejskiej, powinni to przyznać nawet ateiści. Ale oni opętani swoją ideologią po prostu walczą z chrześcijaństwem, wyparli Boga ze swojej świadomości i kultury i chcą Go wypędzić z głów, serc i świadomości Europejczyków, a właściwie wszystkich ludzi. Walka z chrześcijaństwem nie ma nic wspólnego z tolerancją!!!!! Wbij to sobie do głowy!!!!! Pod płaszczykiem tolerancji działa obecnie najgorszy fanatyzm i zamordyzm. Usuwanie szopek, to walka z chrześcijaństwem, a nie żadna tolerancja. A mahomet w polskim sejmie? Ilu jest w sejmie wyznawców islamu?
Po 11 ...2020.12.27 22:30
Akurat. Cywilizacja europejska zbudowana jest przede wszystkim na kulturze antycznej Grecji i Rzymu. Szczególnie istotna była "romanizacja" zachodniej części naszego kontynentu. Wpływ Bizancjum (cesarstwo wschodniorzymskie) ukształtowało Germanów osiadłych w zachodniej części Cesarstwa Rzymskiego, Normanów przybyłych ze Skandynawii, no i Słowian troszeczkę też. Ale oczywiście był też wpływ wymyślonej przez Żydów religii chrześcijańskiej. Był nikt nie zaprzecza. Ale pisanie o wyrastaniu Europy z chrześcijaństwa to gruba przesada.
B.2020.12.28 7:48
Cywilizacja grecka upadła przed nasza erą. Cywilizacja rzymska padła z hukiem w V wieku, ale gniła już od III wieku co najmniej. Zostały po niej tylko ruiny. A mówiąc o wpływie Bizancjum na Europę (nieprawdę zresztą!!!!!) sam sobie przeczysz, bo cywilizacja bizantyjska była przecież chrześcijańska, rozłam nastąpił właściwie dopiero w XII wieku. Fanatyczni antychrześcijanie nie chcą zauważyć, że od IV wieku bujnie rozkwitało w Europie chrześcijaństwo. Powstawały zakony, szkoły, kwitła architektura sakralna, najpierw romańska, potem gotycka. Ale dla fanatyków walczących z Chrystusem ważniejsze cywilizacje pogańskie, w których przede wszystkim kwitło NIEWOLNICTWO. Bóstwa pogańskie przeszły w sferę mitu, a ciągle są liczni chrześcijanie, którzy oddają życie za Chrystusa, broniąc swojej wiary, nikt dziś nie oddaje życia za Zeusa lub Jowisza. Chrystus mówił o tym, że posyła uczniów jak owce miedzy wilki. Do dziś istnieje potężny wilczy świat, który walczy z Bogiem i tak będzie do końca. Rolą chrześcijan jest obrona wiary i wytrwanie w miłości do Chrystusa. Śmierć nie kończy życia, a my wierzymy Chrystusowi, że jesteśmy dziś i po śmierci będziemy z Nim, jeśli zachowamy Jego przykazania. Z największa Miłością i Dobrem. "Nic nie zdoła odłączyć mnie od miłości Chrystusa" - tak mówił św. Paweł. Żadne wasze bluzgania i wymysły nie zniszczą Chrystusa, bo On pokonał zło. A wszyscy bez Chrystusa są jak martwe plewy, którymi miota wiatr. To Chrystus jest "Drogą, Prawdą i Życiem". Dopóki żyjecie, macie możliwość nawrócenia, potem będzie tylko "płacz i zgrzytanie zębów".
Karol2020.12.28 9:27
B. - chyle czolo przed toba i tymi pieknymi slowami, ktore napisales !!!
swiat2020.12.27 23:17
Polska nie wyrosla na chrześcijaństwie, lecz jedynie zostala zniewolona przez rzymski katolicyzm wersji lokalnej. Nie ma to NIC wspolnego z chrześcijaństwem !!!
ciekawy2020.12.28 12:39
A czy żydowsko-komunistyczne fanaberie mają coś wspólnego z chrześcijaństwem?
Michał Jan2020.12.27 21:48
Nie zgadłeś. Muzułmanie nie poproszą o portret Mahometa. Jeżeli zaś Tatarzy poproszą o powieszenie swojego półksiężyca w Sejmie, to dlaczego nie.
Po 11...2020.12.27 22:33
To spoko, ale i tak myślę, że zacznie się spór, który symbol większy i który bardziej na środku. Dlatego lepiej nie robić z Sejmu choinki i zakazać wieszania wszystkich Latających Potworów Spaghetti.
Michał Jan2020.12.28 7:32
Chrześcijaństwo było siłą kształtującą polskie społeczeństwo i ustrój państwowy. Islam i judaizm były na uboczu. Stąd większe uprawnienia dla krzyża w instytucjach państwowych. LPS jest niczym.
portret Mahometa.2020.12.27 23:21
Islam nie produkuje obrazkow i swiecidelek ! Nie ma czegos takiego jak portret Mahometa. Tylko katolicyzm osmieszyl Boga przedstawiajac go golaskiem w sianku
Michał Jan2020.12.28 7:25
Nie katolicyzm, tylko chrześcijaństwo i nie ośmieszył, tylko pokazał Go w Jego ludzkiej postaci. A tę przybrał nie bez kozery. Z ikonoklastami się nie zgadzam, ale nie popieram malowania wyobrażeń Boga Ojca (np. "Stworzenie Adama").
Morawiecki2020.12.27 23:22
von Münchhausen-to klamca mitoman i bajkopisarz
Michał Jan2020.12.27 16:28
Mówią, że papier, czyli bumaga, wszystko przyjmie.
Michał Jan2020.12.27 16:44
Podobnie, jak Fronda każdy skradziony nick.
Michał Jan2020.12.27 16:56
Dlaczego nie zarejestrujesz sobie nicka w profilu? ________________________________________________________________________________________________________ https://www.fronda.pl/profil/register/
Szybki Lopez2020.12.27 17:20
Michaś, chcesz w dupcie?
Michał Jan2020.12.27 18:13
Zarejestrowałem, ale daje to nic.
Szybki Lopez2020.12.27 21:02
Jeszcze raz zapytowywuje. Michaś, chcesz w dupcie?
Michał Jan2020.12.27 21:50
Szyciutki Lopeziku! Jak chcesz komuś składać takie propozycje, to poczekaj aż Ci obrośnie. I niech to raczej będą koleżanki z klasy, a nie ludzie z klasą.
Frondonagłówek z wszechświata równoległego2020.12.27 15:53
"Co za absurd! Morawiecki broni własnego rozporządzenia: My godziny policyjnej nie wprowadzamy!"
PRAWDA2020.12.27 15:47
Czerwona Zaraza i Zboczeńcy ===Gloryfikuje w Brikseli w Unii==
Michał Jan2020.12.27 15:42
Błąd tkwi w rozumowaniu. To ta jaczejka, zwana PE obrażałaby szopkę. Symbole europejskiej tradycji nie są od tego, żeby je byle gdzie rozstawiać.
KOSTEK2020.12.27 14:58
Nie słychać, żeby szopka bożonarodzeniowa w Parlamencie Europejskim obrażała muzułmanów czy wyznawców judaizmu, czy buddystów.. Obrażeni czują się jedynie ci chrześcijanie, którzy wyrzekli się swojej wiary i teraz są bardziej ateistyczni od samych ateistów. Dla nich właśnie Dzieciątko w żłobie jest znakiem, któremu sprzeciwiać się będą. Więc się sprzeciwiają, bo któż lubi mieć wyrzuty sumienia.
B.2020.12.27 21:51
Sto procent racji!!! Tak jak Żydzi, który odeszli od tradycji żydowskiej, byli i są najbardziej zaciekłymi antysemitami, tak i wychowani w tradycji chrześcijańskiej odszczepieńcy są najgorszymi antychrześcijańskimi fanatykami.
matis892020.12.27 14:50
Przypominam że katolicka szopka jest też uznawana za obraźliwą w samym Watykanie i przez samego Bergoglio Fałszywego Proroka Nie Katolika. Dlatego Bergoglio by nikogo nie urażać narodzinami Jezusa przedstawił szopkę zesłania antychrysta przez Starożytnych Kosmitów w strojach astronautów którzy zesłali z kosmosu ludzkości antychrysta zrobionego przez invitro razem z demonem Pachamamą którego czci Bergoglio.
Agnieszka2020.12.27 15:02
Może i brak szopki byłby lepszy niż ta profanacja w Watykanie, gdzie nad kosmitami stoi jakiś kościotrup z żebrami na wierzchu i skrzydłami robiącymi z niego anioła śmierci rozgłaszającego nastanie potworności nad światem zamiast św. Archanioła Gabriela ogłaszającego Dobrą Nowinę. Bergolio to obrzydliwy człowieka jak w takich rzeczach gustuje.
Aga Dziedzic ❤️ 🌼2020.12.27 17:19
Idź się wyspowiadaj grzesznico.
Agnieszka2020.12.27 14:43
Jak widać obraźliwe to jest tkwienie w takiej strukturze, która szacunku nie ma dla religii i ludzi, którzy ją wyznają. Czy nikt im nie może uświadomić jaką pogardą się wykazali dla Europy?
Po 11 ...2020.12.27 16:37
Ale której religii? Są tysiące.
Anonim2020.12.27 14:30
Cała Polska z was się śmieje pisbolszewiccy złodzieje
AAAtomek2020.12.27 14:50
Co ty nie powiesz , moskalu ??
Po 11...2020.12.27 21:05
Zostaw go AAAtomek, gość z kompleksami na pewno należy do PO.
J232020.12.27 14:10
To można stawiać menory, symbole masonerii ale nie Chrześcijańskie? Można budować na wzór wieży Babel budynki instytucji UE ale religia jest fe? Czy tylko mnie to śmierdzi co najmniej nietolerancją?
niepokorny2020.12.27 14:08
Żydzi i masoni trzymają rękę na pulsie. Chcą zamilczeć chrześcijańskie korzenie Europy.
Po 11 ...2020.12.27 14:00
Parlament Europejski to świecka organizacja. Jak można mieć taki pomysł, żeby WSZYSTKIE kościoły, związki wyznaniowe, sekty i inni nawiedzeni szaleńcy mogli w jej siedzibie urządzać swoje performance? Trzeba na głowę upaść, żeby coś takiego zaproponować.
Po 11...2020.12.27 14:07
To tak jakby domagać się, żeby w Sanktuarium na Jasnej Górze (obiekt sakralny), na żądanie PPK, ustawić wystawę pt. "Lenin wiecznie żywy". Chyba absurd?
Michał Jan2020.12.27 15:44
Akurat się z Tobą zgadzam, bo zestawienie Jasnej Góry i wystawy Lenin Wiecznie Żywy, w omawianym przypadku jest prawidłowe. Tylko miejsca zamienione.
Po 12 ...2020.12.27 14:53
Parlament Europejski nie jest żadną organizacją. To instytucja.
Po 11 ...2020.12.27 15:22
Na stronie PE jest napisane, że to "organ" - "Parlament Europejski – organ prawodawczy Unii Europejskiej." :))
AAAtomek2020.12.27 21:07
Po 11 ... jeżeli chodzi o organ rozrodczy do go mam. Przychodź Po 12 ...
dyletator2020.12.28 12:45
organ to nie organizacja
matis892020.12.27 15:00
PE na zaproszenie samych polityków lewakoateistów został uświęcony przez religijnego przywódcę lewakoateistów, ich pana Głowę Watykanu Bergoglio. Czekamy więc kiedy lewakoateiści zaproszą do PE jakiegoś islamskiego imama, wszak to lewakoateiści odpowiadają za islamizację UE. No i sami założyciele UE odwoływali się do symboliki chrześcijańskiej. A jak wiadomo u lewactwa od religii aż się roi jak u Trzaskowskiego w ratuszu, który jest fanatykiem religijnym.