Łączna suma, jaką korporacja przekazała na ten cel to 280 tys. dolarów. Według Portland Buisness Journal Nike jako korporacja przekazała tejże grupie 100 tys. dol.; dalsze 180 tys. wpłaciło na nią już osobiście kierownictwo.

„Nike Equality PAC” ma promować poparcie „małżeństw” homoseksualnych w referendum, jakie homo-lobby chce zorganizować w Oregonie. „Zdecydowaliśmy się utworzyć ‘Nike Equality PAC’ żeby Nike i pracownicy firmy, jeżeli tak wybiorą, mieli szczególną możliwość wsparcia wysiłków kampanii, która jest bezpośrednio związana z walką na rzecz równości małżeńskiej w Oregonie” – stwierdziła korporacja.

To nie pierwszy raz, gdy Nike wspiera dążenia ruchu LGBT. Już wcześniej wspierała uznanie „dyskryminacji” homoseksualizmu i gender za przestępstwo w stanie Oregon. Naciskała też na rząd federalny, by uznał „małżeństwa” homoseksualne. W swojej codziennej polityce, firma pomaga homoseksualnym pracownikom adoptować dzieci, niezależnie od tego, czy są „małżeństwem” czy nie. Pokrywa też koszty operacji zmiany płci swoich pracowników.

W 2012 roku Nike wprowadziła linię ubioru sportowego w kolorach tęczy, otwarcie nawiązującą do idei homoseksualnych.

Ponad 200 tys. dol. zysku ze sprzedaży zwłaszcza butów z tej linii firma przekazała na organizację LGBT Sports Coalition, która zajmuje się zwalczaniem „nienawiści” do homoseksualizmu w sporcie.

Pac/LSN