Ks. prof. Robert Skrzypczak: W kryzysie Kościoła musimy wrócić do Chrystusa - zdjęcie
16.11.19, 11:30

Ks. prof. Robert Skrzypczak: W kryzysie Kościoła musimy wrócić do Chrystusa

25

Kardynał Robert Sarah, prefekt Kongregacji ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów, mówił w Polsce o wielkim kryzysie w Kościele. Porównał obecną sytuację do momentu, w którym Apostołowie płynęli łodzią po wzburzonym jeziorze Genezaret. Wystąpienie kardynała skomentował na antenie "Radia Maryja" ks. prof. Robert Skrzypczak, wykładowca Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie.


"Porównanie do łodzi, która znajduje się na wzburzonych falach, można wzbogacić o to, że niektórzy uczniowie znajdujący się w tej łodzi Chrystusowej, próbują jeszcze dodatkowo rozkołysać tę łódź. Jakby dzisiaj ideałem Kościoła było znajdowanie się w stanie nieustannego balansowania, nieustannych podskoków" - powiedział uczony kapłan.


"Niektórzy nazywają to zmianą paradygmatów w Kościele, albo wręcz rewolucją duszpasterską czy doktrynalną. Stąd głosy pełne zdrowego niepokoju, które słyszymy z ust kard. Saraha, kard. Brandmüllera, kard. Gerharta Müllera, kard. Burke czy prymasa Holandii Eijka. Jest wiele głosów, które próbują poddać diagnozie to, co się dzieje" - wskazał ks. profesor.


"Najtrafniejszą diagnozą, jeśli chodzi o wewnętrzną sytuację w Kościele, to jest: przeżywamy kryzys wiary, kryzys Boga. Ten kryzys dotyczy także wielu pasterzy. Pasterzy, którzy przestali być zafascynowanymi uczniami Chrystusa, stali się emisariuszami religijnymi i dlatego też próbują na zimny sposób manipulować instytucją Kościoła" - dodał z niemałą goryczą.
Kapłan wskazywał, że wyjście z krysyzu musi być wyjściem ku Chrystusowi.


"Trzeba wrócić do absolutnego fundamentu, na którym spoczywa nasz Kościół, nasza wiara – do Chrystusa. Nasze nauczanie, nasze myślenie, nasza teologia, nasza modlitwa, muszą być absolutnie chrystocentryczne. Pozwoliliśmy się trochę rozmemłać, rozwodnić. Bardzo często ludzie w naszych wypowiedziach, wywiadach, rekolekcjach, kazaniach – słyszą o wartościach, a mniej o osobowym, działającym, angażującym się w życie człowieka celu zbawczym Boga, mniej jest głoszenia Chrystusa ukrzyżowanego i zmartwychwstałego. Potrzeba wrócić do Chrystusa" - zaznaczył.


Ks. Skrzypczak podkreślał, że wiele mówi się dziś o "próbie antychrysta", o sytuacji, którą przewiduje Katechizm, a która mówi o wielkim kryzysie, gdy ludzie zamiast prawdziwej wiary w Boga szukać będą łatwej religijności pozbawionej prawdy. W tej sytuacji trzeba iść z ewangelizacją, uobecniać Słowo Boże, ukierunkowywać ludzi na Chrystusa. "Potrzeba też dokarmiać, proponować duchowość przeżywania wiary jako absolutnego zaufania człowieka do Boga" - stwierdził.


Jak wskazywał, "Chrystus jest jedyną odpowiedzią na wszystkie problemy człowieka". Jego wysłańcy muszą być gorliwi, zapaleni i w pełni przekonani, a nigdy leniwi i wychłodzeni.

Cała rozmowa TUTAJ

bsw/RadioMaryja.pl

Komentarze (25):

rafal2019.11.17 10:03
Chrystus centrum Ok - ale nawet ten kard.Sarah bredzi że nie Chrystus a Maryja ma nas zmienić (!) gdy to sam Bóg tylko może nas zmienić i obiecuje że uczyni nas swoim ludem... Więc należy usunąć idiotów z urzędów nauczycielskich, poprzebieranych w biskupie i karedynalskie lampasy itd A zrobić to musi sam kler oddolnie jak robotnicy wyrzucili partyjnych kacykow - jeśli nie - tzn. że jest nic nie warty a jest ...
janem2019.11.17 9:25
Matka Boza w jednym z objawien powiedziala- w Kosciele brak jest dyscypliny,nie reformy a dyscyplina.
Wielki2019.11.16 20:06
Tak, tak. Musicie wrócić do Chrystusa, do średniowiecza, albo do I wieku, będzie bliżej, bo w XXI wieku wyglądacie jak współczesny samochód z drewnianymi kołami, ciągnięty przez konia.
anonim2019.11.16 22:53
Nie musimy wracać do średniowiecza ,bo Chrystus jest i w XXI wieku jest i będzie
Czyt2019.11.16 18:54
Naprawianie trzeba zacząć od siebie. A nie wymagać od innych. Czy Ks. prof. Robert Skrzypczak już wrócił do kościoła? A jeżeli tak, to trochę konkretów jak to się robi? Czy nadal gładkie słówka i frazesy?
Kubiak2019.11.16 17:59
Kościół upada bo wprowadził kult różańca oraz Matki Boskiej. Poprawił w ten sposób nauczanie Jezusa, który o tym nie wspominał. Właśnie o to chodzi Ks. Skrzypczakowi, który mówi "W kryzysie Kościoła musimy wrócić do Chrystusa"
anonim2019.11.16 22:57
A wiesz czym jest różaniec ?Chyba nie bardzo masz orientację w tym temacie .
JONASIK2019.11.16 13:26
Chrześcijański kościół katolicki ma genialny plan powrotu do Chrystusa. Boki zrywać :)) To tak jakby np. szkoła nagle wpadła na pomysł powrotu do nauczania dzieci, albo PiS nagle wpadł na pomysł łamania prawa. Tylko jak oni na to wpadli? Geniusze ...
Marek212019.11.16 12:55
Powrócić do Jezusa... Przepraszam za porównanie, ale i bardziej ZSRR się rozpada tym mocniej mówiono o konieczności powrotu do norm leninowskich. Efekty znane. To może zadajemy pytania: 1. Dlaczego Kościół odszedł od Chrystusa? 2.czemu do Niego nie wrócił do tej pory? 3. Czy taki powrót jest możliwy, jak go przeprowadzić i jakie mierzalne skutki ma on przynieść? Tyle że odpowiedzi powinny być konkretne, bez teologicznej nowo mowy.
purr purrr2019.11.16 12:22
Prokuratura umorzyła sprawę księdza Mariusza J., który wysyłał wiadomości do 13-latki. Miał jej napisać m.in., że jest "niezłą kocicą". Duchowny trafił do świdnickiego domu emeryta.
MirekT2019.11.16 12:30
Toż to były pomówienia i atak na KK !!!! On jest kryształowy jak Banaś z NIK!!!
Nauka głupcze2019.11.16 12:06
Wracajcie sobie, droga wolna.
ect2019.11.16 12:57
Tak, szczególnie edukacja LGBT dla twojego rozumku..
Nauka głupcze2019.11.16 13:52
A o PO wspomnieć nie łaska?
MirekT2019.11.16 12:00
To tylko ta łatwo się mówi proszę Księdza. To może Ksiądz podpowie ja biedny Tymoteusz ma wrócić ja dziecko będzie musiał utrzymać, a żadnego zawodu nie ma? Puki co Becia utrzymuje Tymka i wybrankę z kasy PE. Tylko kadencja kiedyś się skończy!!!
trzygrosze2019.11.16 12:00
Do Chrystusa odwołują się wszyscy, także Prawosławni, Ewangelicy a nawet Lewica. Może trzeba wrócić do Chrystusa i do Katechizmu?
OjciecTadeuszRydzyk2019.11.16 11:43
DO TEGO CIEŚLI Z BLISKIEGO WSCHODU, KTÓRY NIGDY NIE ISTNIAŁ?
anonim2019.11.16 22:32
Czy ty rozumiesz sam to co piszesz? Chyba nie bardzo. Ten jak nazywasz cieśla istniał o czym świądcża fakty historyczne nawet jak nie wierzysz ,że jest Bogiem to istniał ,od czego odliczamy naszą erę jak nie od narodzin Chrystusa .
Franciszek2019.11.16 11:41
A nie lepiej do Pachamamy ?
Janek2019.11.16 12:56
Bogini Matka zawsze byla obecna w każdej religi, nawet w katolickiej - Maryja, (choć była czlowiekiem) to jej kolejna personifikacja.
Katolik2019.11.17 0:29
Nasza kochana Matka Boska Amazońska. Tym razem nie ikona, a figurka. Miej nas w opiece.
Katolicka Kretynizacja Polski2019.11.16 11:36
"musimy wrócić do Chrystusa" już to widzę jak wszystkie te Głodzie, Jędraszewskie itp. rozdają biednym bogactwa które zgromadzili i zaczynają żyć jak Jezus...
MirekT2019.11.16 12:05
Jakie bogactwa oni wszystko przepisali na rodzinę i sąsiadów. To zacni duchowni sami zawsze żyli w ubóstwie!!!!
Morales Don Diego2019.11.16 11:31
No to czemu nie wrócicie. Przecież wam nikt nie broni. Niech każdy żyje jak chce. Jedni chcą smoki, święte mikołaje, jezusy, inni z tego już wyrośli.
anonim2019.11.16 22:24
To po co czytasz jak wyrosłeś ,żyj po swojemu .