Kaci Żołnierzy Wyklętych. Zygmunt Bauman - zdjęcie
15.12.19, 16:45fot. Media guru, via Wikipedia lic. CC BY-SA 2.0

Kaci Żołnierzy Wyklętych. Zygmunt Bauman

54

Zygmunt Bauman służąc w wojsku szkolił żołnierzy komunistycznych z Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Formacja ta podlegała ministrowi bezpieczeństwa publicznego. Dowodził oddziałem wyłapującym Żołnierzy Wyklętych. 

Jako szef Wydziału Polityczno-Wychowawczego (…) bierze udział w walce z bandami. Przez 20 dni dowodził grupą, która wyróżniła się schwytaniem wielkiej ilości bandytów. Odznaczony Krzyżem Walecznych” – można przeczytać we wniosku z 1950 roku o awans dla Baumana.

"Rozpoczynał w stopniu podporucznika jako zastępca dowódcy 5. Samodzielnego Batalionu ochrony KBW do spraw polityczno-wychowawczych" - pisał Piotr Gontarczyk w tekście pt. "Towarzysz Semjon" w biuletynie IPN, nr 6 (65) z czerwca 2006. 

"Struktura, choć ubrana w mundury wojskowe, to z wojskiem miała niewiele wspólnego. Była bowiem zbrojnym ramieniem partii komunistycznej utworzonym na wzór wojsk NKWD i służącym ujarzmieniu polskiego społeczeństwa. To właśnie jednostki KBW ścigały po wojnie najsłynniejsze oddziały polskiej partyzantki: V. Wileńskiej Brygady AK mjr. Zygmunta Szendzielarza „Łupaszki” na Białostocczyźnie, mjr. Hieronima Dekutowskiego „Zapory” na Lubelszczyźnie czy Józefa Kurasia „Ognia” na Podhalu. Przeciwko zbrojnemu podziemiu walczył z bronią w ręku także Bauman. Otrzymał za to Krzyż Walecznych" - pisał Gontarczyk.

kk/fronda.pl

Komentarze (54):

Andy2019.12.16 0:01
Dajcie mu spokój. Ten pies już zdechł.
Kama2019.12.15 21:35
Lechu Keller ! "... Kagan...! / a może Sagan??/ Zabolało cię? Musi boleć ! Ale bronisz tego zbrodniarza, to przecież twój rodak! NO TAK, SWÓJ SWEGO ZNALAZŁ! NIC DZIWNEGO!
Kamil2019.12.15 20:42
guess who kagan!?? / czyli: zgadnij kim jest "kagan"?/ PO CO RŻNIESZ GŁUPA?? NIE MUSZĘ ZGADYWAC, KIM JEST KAGAN !? TO JEST TWÓJ STARY NICK LECHU KELLER Z "POLITYKI.PL" i innych! WYWALILI CIĘ STAMTĄD, ZAMKNĘLI CI KONTO ! A POWÓD? NAGMINNE ŁAMANIE REGULAMINU ! BARDZO CZĘSTO ZMIENIAŁEŚ NICKI. A PRZEDE WSZYSTKIM, TAK JAK TU, PISAŁEŚ SAM ZE SOBĄ W RÓŻNYCH NICKACH ! UŻYWAŁEŚ TEŻ INWEKTYW ! Czy mam o tobie jeszcze więcej pisać ??Dużo wiem ! Wszystko złe ! Ten francuski dokumentalista, co piszesz, przecież ma żydowskie nazwisko! Dziwny zbieg okoliczności !? W Sobiborze i nie tylko, gdy ludzi zabijali Niemcy, to oni nie mieli nic, żadnych wartości przy sobie ! Przecież na wejściu do obozu zabierali im wszystko! Nie uda ci się nas obrazić !!!!!
Olej2019.12.15 19:37
Przywłaszczyli sobie polskie odznaczenia, polskie stopnie wojskowe. Dlaczego im ich nie odebrano ?
Cool2019.12.16 10:02
A kto miałby to zrobić?
Maciej2019.12.15 19:12
p. Bauman = kreatura !!!!!!!!!
Ja 2019.12.15 19:09
Oni, chyba, nazwiska nie zmienili.
Witek2019.12.15 18:59
Kilka lat temu tego typa gościł Uniwersytet Jagielloński
Majestic2019.12.15 18:55
Raz sierpem...ale to za mało, takich jak Bauman w wolnym kraju się surowo kara, jednak gruba kreska Mazowieckiego i układy TW. Bolka sprawiły że komuniści na wolności przebywają.
zatroskany2019.12.15 18:29
Żałosna jesteś w swojej ignorancji Izo
Kama2019.12.15 21:30
To nie Iza, to dumny ...gej ! Keller! Znów się durak bawi !
ght2019.12.15 18:27
to jest diabelec! był w Asyżu na spędzie Pacha mamy
Iza2019.12.15 18:02
Żołnierze Wyklęci to kaci białoruskiej i polskiej ludności. Banda watażków, której wydawało się, że Anders przyjedzie na białym koniu, ludzie, którzy mordowali ludność cywilną po wojnie, walczyli z urojonym wrogiem, głównie ze swoimi rodakami. Na miano bohaterów 90% z nich nie zasługuje.
zmijowe plemie2019.12.15 18:51
IZA PRZECIEZ TO TY JESTES ZYDOWSKA ICKA
Katarzyna2019.12.15 21:27
Tak , masz rację ! Tyle że to znów Lech Keller pisze , czyli Karlsson, czy durny gej! On stosuje jeszcze damskie nicki, oprócz ":Izy", " Agnieszka, "Urszula ". Co się można po takim spodziewać, jak jemu ze śliną jad z ust leci !?
Majestic2019.12.15 18:53
Ty jak podobni tobie witali ruskich kwiatami, dzisiaj Nas Polaków oczerniasz, za coś co tacy jak ty chętnie by zrobili, wręcz kochacie zabijać nie tylko strzałem w tył głowy. A jeśli byś się odważyła wyrecytować tę fanaberię spotkawszy Mnie to uwierz że splunąłbym ci w ślepia za kalanie pamięci Polskich Bohaterów.
Mejer2019.12.15 17:43
Pewnie juz "spija soczki" swojej ziemskiej egzystencji na łonie lucyfera
Niepokorny2019.12.15 17:29
Historia współczesna Baumana znaczy mniej więcej to, że żydokomuna ma się dobrze w naszym kraju, czują się pewnie i bezpiecznie. Zmieniła nazwiska, przefarbowała się, ma swoich ludzi przede wszystkim w aparacie sądowniczym, mediach, w strukturach władzy rozumianej szeroko. W normalnym kraju, takie kreatury jak Bauman, Luna, Michnik byłyby osądzone i zgniłyby w więzieniach. A tak uciekając z Polski m.in. do Izraela pobierały pieniądze z Polski. Nikt nie szuka ślepej zemsty ale sprawiedliwości dziejowej.
wq2019.12.15 18:39
jaki "B"auman ! dziadów piszemy małą literą ! co to za karczemny zwyczaj pisać dużą !
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 17:05
"guess who kagan" wkleja po raz n-ty ohydne sugestie. Czy naprawdę nie wie, że Niemcy zwykle skutecznie odbierali co się dało a jak nie odebrali to raczej nie Polacy wiedzieli gdzie kopać? PS Słowo "szaber" wzięło się z czasów kiedy to Żydzi sami wywozili swoich rodaków do obozów a potem rabowali pozostawione przez nich mienie.
GW prawda2019.12.15 17:16
"kiedy to Żydzi sami wywozili swoich rodaków do obozów"
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 18:51
A kto sporządzał listy i odprowadzał na Umschagplatz?
guess who kagan2019.12.15 19:00
A kto wcześniej szkolił żydowskich policjantów sporządzających te listy?
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 19:26
Policjanci nie sporządzali list. To judenraty się tym zajmowały. Policjanci żydowscy zadziwiali gorliwością szczególnie ci co własne rodziny odprowadzali do pociągów śmierci. Warto porównać ze skalą konspiracji wśród polskich policjantów granatowych (niektórzy nawet mają swoje drzewka w Yad Vashem.
fronda.pl2019.12.15 19:37
Czy to «granatowa policja» szkoliła służby porządkowe w żydowskich gettach?
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 20:14
Nic mi o tym nie wiadomo. Natomiast komendantem policji w getcie był przechrzta -przedwojenny oficer policji.
guess who kagan2019.12.15 23:24
"Do stałych czynności Policji Polskiej należały patrole prewencyjno-interwencyjne, nadzór nad stanem sanitarnym, regulacja ruchu kołowego, służba na dworcach kolejowych, nadzór nad obowiązkiem meldunkowym. Dochodził do tego nadzór nad bierną obroną przeciwlotniczą oraz szkolenie policyjne Żydowskiej Służby Porządkowej, sprawującej wewnętrzną służbę w gettach." https://pl.wikipedia.org/wiki/Policja_Polska_Generalnego_Gubernatorstwa
guess who kagan2019.12.15 17:20
Chcesz żebym uwierzył w tłumaczenia o "pobieraniu próbek" ?
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 17:25
Chcę żebyś się zorientował kto często kopał i czy aby na pewno byli to zawsze Polacy oraz skąd się wzięło słowo "szaber" zanim po raz kolejny będziesz próbował odwracać uwagę swymi wklejkami.
guess who kagan2019.12.15 17:34
Znaczy to Żydzi sami kopali? W latach 80 też? Trzy pokolenia Żydów, którzy specjalnie się tam osiedlili rozkopywały "kozielsko" na terenie obozu w Bełżcu? https://magazyn.wp.pl/ksiazki/artykul/goraczka-zydowskiego-zlota
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 17:40
Zaraz po wojnie. W latach 80-tych to chyba raczej wariaci jeśli naprawdę wierzyli, że coś wartościowego wykopią.
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 17:48
PS Dziś nie grzebią w ziemi ale zajmują się wymuszaniem haraczy na kraju najbardziej poszkodowanym. Sam nie wiem co jest bardziej godne pogardy. Ale wiem, który z tych procederów ma większą skalę.
guess who kagan2019.12.15 18:58
Cóż, wariatów nie brakuje na tym świecie i nigdy nie brakowało. Tak, przekopywali ziemię przesianą już kilkukrotnie, często przez swoich rodziców. Mimo to zdarzało się że i wtedy coś znajdowali. Ciekawe jakby zsumować to całe "wydobyte" złoto - ile byłoby z tego sztabek, takich jak te kupione (bo przecież nie "odzyskane") ostatnio przez PiS w UK? Trzeba pamiętać, że złoto używane do celów stomatologicznych było wysokiej próby.
ZDEGUSTOWANY 2019.12.15 19:32
Chyba raczej rzadko cokolwiek znajdowali tym bardziej skoro było to przesiane kilkukrotnie. I to niekoniecznie przez rodziców wariatów bo przypomnę, że to nie Polacy często wiedzieli gdzie Niemcom nie udało się odebrać wszystkiego.
guess who kagan2019.12.16 11:30
"Chyba" "raczej" te doły widać na filmie.
Katarzyna2019.12.15 21:22
Zdegustowany Nie dziw się, przecież pod tym nickiem kryje się Lech Keller! A "Kagan", to jego stary nick w innych gazetach, z których go wywalili, za pisanie ze sobą i pod róznymi nickami i tak jak tu , częstą zmianę nicków. ! Wiesz że Lecho jest Żydem,ateistą, walczącym z KK ! To przecież jest ....durny?..gej ! Znasz jego wpisy, więc na nic dobrego go nie stać !
guess who kagan2019.12.15 23:28
Co ty nie powiesz, dziadziu nr 2. Co ty nie powiesz. 😂
x2019.12.16 3:21
Stachu! .....Kellerze Zabolało? Tak ? Bo to prawda!
Katarzyna2019.12.17 2:11
Duraku, Pomyłka ! Ja naprawdę jestem babcią, nie jakimś tam dziadkiem 2. Musiałabym mieć twój charakter, żeby tak się przepoczwarzać ! Pająłeś!?
polak2019.12.15 17:01
ten sowiecki zbrodniarz ,jest zapraszany przez potomków stalinowskiego ładu ---powinien się nim zająć IPN i oskarżyć tego bandytę o zbrodnie przeciw Polakom
Janusz2019.12.15 19:33
Człowieku On zmarł w 2017r więc kto go niby zaprasza . Ignorancja wręcz poraża .
Iwona2019.12.15 23:12
Janusz Nie jego się zaprasza, tylko takich jak on, jemu podobmnych ! To był skrót myślowy !
guess who kagan2019.12.15 23:15
Taki skrót myślowy jak i twoja interpunkcja - Iwono, polaku, wq, Katarzyno, Kamo i Kamilu.
Polak 2019.12.15 17:00
We Wrocławiu wobec protestujących przeciw promocji tego żydowskiego ubeka użyto antyterrorystów. Zaraz potem zamknęli tych, którzy stali w milczeniu z portretami ofiar UB.
Emerson002019.12.16 10:12
A kto zajmie sie ofiarami tych ponoć wyklętych /bohaterów/
Podatnik2019.12.15 16:55
Czy ktoś po wojnie biega po lesie, napada i okrada wsie, rolników, morduje bez litości mniejszości, pali dzieci w stodołach, może być nazywany bohaterem?
Pamiętnik2019.12.15 17:12
tak, do tej pory za takich uchodzili min. Bauman i Stefan Szechter et consortes... czas to zmienić....
Albert2019.12.15 18:53
Według prawactwa tak. I tylko według prawactwa. Normalni ludzie takimi bandytami gardzą.
M.2019.12.15 20:06
Z normalnością to ty masz tyle wspólnego co Murzyn z Anktartydą he he he he he
rozbawiony głupotą śmiecia2019.12.16 6:59
masz wiedzę na poziomie lewackiego debila i tak trzeba cię traktować
Wojtek Polak2019.12.15 22:50
właśnie trzeba tą czerwoną bandę zbrodniarzy za te czynny które wypisałeś pozbawić ich tytułów i orderów.ale przecież to są ''bohatery'' wszystkich lewaków.
guess who kagan2019.12.15 16:50
Latem 1978 roku do Sobiboru przyjeżdżają filmowcy. To francuska ekipa, dokumentaliści. Oprowadza ich miejscowy. W czasie wojny pracuje tu na stacji kolejowej, jest robotnikiem, potem pomocnikiem zwrotniczego. Widzi transporty, dym z płonących stosów zwłok, słyszy krzyki. Za kaplicą, "stałym punktem odniesienia" filmowcy zauważają doły. Jest ich kilka. Reżyser, przez tłumaczkę, pyta przewodnika: - Czy są tu hieny? Ten udaje, że nie rozumie. Reżyser pyta ponownie. - Nic mi na ten temat nie wiadomo - odpowiada przewodnik. - Ludzie tu kopali, ale po wojnie, teraz już nie. - Więc co oznaczają te doły? - docieka reżyser. - Pojawił się szkodnik, który niszczy las, w ten sposób pobierane są próbki - odpowiada przewodnik. Reżyserem jest Claude Lanzmann, w Sobiborze kręcił sceny do swojego epickiego dokumentu Shoah. "Płuczki - Poszukiwacze Żydowskiego Złota" str.140-141
zatroskany2019.12.15 18:31
Równie dobrze można powiedzieć, lichwiarze poszukiwacze polskiego złota.
Wojtek Polak2019.12.15 22:39
epicki dokument'' no tak przecież żydzi w niemieckich obozach zagłady chodzili obwieszeni zlotem a niemcy im te złoto czyścili. a tak na prawdę to gdzie ci żydzi chowali te złoto w chmurach. każdy transport do niemieckich obozów był z niemiecką precyzją przeszukiwany. w obozie rozebranych do naga żydów przeszukiwali niemcy a potem jeszcze przeszukiwali ich rodacy. jeszcze chwila i dowiemy się że Polacy palili żydów w krematoriach a z ich zwęglonych ciał pozyskiwali diamenty. te wy ''płuczki'' to z głów lewackich łgarzy. niech lepiej sz.p. reżyser zrobi nowy epicki dokument jak to francia kolaborowała z niemcami i wysyłała im transporty francuskich żydów.