Jerzy Bukowski: Czyżby ekspiacja ideowego komunisty? - zdjęcie
30.01.20, 08:45Screenshot Youtube - FRANCE 24 English

Jerzy Bukowski: Czyżby ekspiacja ideowego komunisty?

73

Czyżby ekspiacja ideowego komunisty?

Wychwalany przez opozycję i antyrządowe media za przemówienie, w którym - według nich - dosadnie skrytykował obecny obóz władzy za antydemokratyczne zachowania były więzień niemieckich obozów zagłady Auschwitz-Birkenau i Buchenwald Marian Turski od 1945 był członkiem młodzieżowej organizacji Polskiej Partii Robotniczej, a następnie pracował w Wydziale Prasy Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej.

Jego polityczna aktywność przypadła na lata, w których polscy komuniści mordowali Żołnierzy Niezłomnych, wśród nich rotmistrza Witolda Pileckiego - dobrowolnego więźnia KL Auschwitz-Birkenau. Wtedy nie przeszkadzał mu antydemokratyczny, ludobójczy reżim oparty w dużej mierze na jego żydowskich pobratymcach.

Dzisiaj wciela się w rolę moralizatora i obrońcy rzekomo niszczonych przez aktualną władzę zasad demokracji.

Czy można to uznać za formę mocno spóźnionej ekspiacji?

Jerzy Bukowski

Komentarze (73):

marysia2020.01.30 23:54
Panie Turski, jestem pełen współczucia( chociaż wiem że to nie jest nic) dla ludzi więźniów... Przytoczył Pan 11 przykazanie : nie bądź obojętny i wykrzyczał Pan aby go przestrzegać . A Pan jak należał Pan do PZPR, gdy żydzi przebrani w mundury UB, żydzi spod znaku PZPR mordowali dziesiątki tysięcy AK-owców i Polskich cywili "za współpracę z bandami AK"przestrzegał Pan tego przykazania? Oczywiście że nie bił Pan brawo i usprawiedliwiał to ( do dzisiaj Pan to robi). Jakim prawem moralizuje Pan , poucza, potrząsa piąstkami powołując się na swoje cierpienie które później z nawiązką Pan "odpracował"? Jakim prawej czerwona zaraza która z siepaczami Stalina z NKWD niewoliła i mordowała naród Polski podnosi łeb i żąda zapomnienia swoich "zasług"??? i poucza???
bolek2020.01.30 23:45
kto go dopuścił do głosu ten dyrektorek który już dawno miał w y l e c i e ć na pysk! Minister Gliński powinien teraz czym prędzej go wyrzucić to na pewno była celowa robota. Prezydent miał piękne przemówienie a ten pezetperowiec teraz jako "bohater" S m i e s z n e
Krakus2020.01.30 23:27
Jerzy Bukowski - walczył z Szarikiem z "Czterej pancerni i pies", walczył z zabytkiem zrośnietym z jednym z nowohuckich osiedli, chwalił sie wizytami w krakowskich burdelach. Wy macie go za normalnego człowieka? Poczytajcie o nim, zanim sie wypowiecie :)
JanP2020.01.30 21:33
Skundlił nam się Bukowski, ten wzór wszelkich cnót i patriota niezłomny.
Polak2020.01.30 20:26
Wtedy rządy polskie pędziły żydów . Dzisiejszy rząd ? nawet nie przygotował obozu do uroczyści ,zero polskich flag tylko żydowskie i przemówienie prezydenta zero o pomordowanych przez niemców Polakach
Czes\\305\\202aw2020.01.30 16:21
Szkoda że to jego Niemcy przeoczyli...
antykatolik2020.01.30 21:01
Zgłaszam ten komentarz do Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych, mam nadzieję, że potraktują cię jak Bożenę z Bydgoszczy, w jej sprawie został już zawiadomiony prokurator. Za słowa podobne do twoich odpowie przed sądem.
Saki Faki2020.01.30 15:05
Dwa dni temu Bukowski prawił tak: Przemawiając jako więzień niemieckiego obozu zagłady Auschwitz-Birkenau w 75. rocznicę otwarcia jej bram przez czerwonoarmistów (był już wówczas w Buchenwaldzie, dokąd popędzono go wcześniej w tzw. marszu śmierci) zdecydowanie zaprotestował przeciw wypaczaniu prawdy o II wojnie światowej, czego dopuszczają się ostatnio przedstawiciele najwyższych władz Federacji Rosyjskiej z prezydentem Władimirem Putinem na czele mówiąc wprost i jednoznacznie: - Jeżeli widzicie kłamstwa historyczne, nie bądźcie obojętni. Nie bądźcie obojętni, kiedy widzicie, że przeszłość jest naciągana do aktualnych potrzeb polityki. Te jego słowa odbiły się szerokim echem i powinny skłonić władze wielu państw do odrzucenia kłamliwej, rosyjskiej narracji. Dobrze się stało, że to polski premier pierwszy dał jej kilka tygodni temu - w uzgodnieniu z Prezydentem RP - stosowny odpór. Oby podobnie zachowali się czołowi politycy z innych krajów, zwłaszcza zniewolonych niegdyś przez nazistowski i sowiecki totalitaryzm. Czytelna była też aluzja Turskiego do wprowadzenia w Polsce stanu wojennego przez komunistów - mimo podpisania przez nich w 1980 roku porozumień ze strajkującymi robotnikami - wyrażona w zdaniach: - Nie bądźcie obojętni, kiedy jakakolwiek władza narusza umowy społeczne. Jeżeli nie, to ani się obejrzycie, a na Was, na Waszych potomków, jakieś Auschwitz spadnie z nieba. Jak na działacza młodzieżowej organizacji Polskiej Partii Robotniczej (od 1945 roku), a potem pracownika Wydziału Prasy Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej zachował się odważnie, godnie i uczciwie ostro potępiając reżim, któremu przez wiele lat wiernie służył. Zorientował się, bidok, że popełnił myślozbrodnię :-)
van 2020.01.30 14:12
Właśnie, gdzie był przez tyle lat? dlaczego nie można chodzić po Auschwitz z polską flagą, a z flagą Izraela można? dlaczego Żydzi chcą na terytorium Polski chcą nam kościół likwidować? Jak im nie pasuje, to zdemontować wszystko i wywieźć do Izraela. My za wszystko bulimy z naszych podatków na ten niemiecki obóz, a oni nam mówią co i jak mamy tam robić
wujek dobra rada2020.01.30 12:57
Kiedy porownuje wypowiedzi Profesora Turskiego i pana Jedraszewskiego, to tak jakby porownywac niebo z pieklem. Pan Turski jest o niebo bardziej ludzki i szlachetny niz ten nienawistnik stygmatyzujacy ludzi lgbt, Marek Jedraszewski, jakims cudem zwany arcybiskupem.
Tenula2020.01.30 20:19
Ten ludzki i szlachetny Turski wspierał rezim,który wymordował tysiące polskich patriotów. To,że byl więzniem obozu - ocalonym, nie zwalnia go od odpowiedzialno,ści za dalsze zycie.
komunistyczna nowa maczuga2020.01.30 11:29
to polityczna poprawność. Józef,Krakus neokomuchy.Jednak homo sovieticus nie wyjdzie z człowieka nigdy.
Krakus2020.01.30 13:22
Byłem członkiem pierwszej Solidarności, walczyłem z komunizmem ulotkami czy na manifestacjach. I ty mały, zakompleksiony człowieczku nazywasz mnie homo sovieticusem? Bo gardzę takimi jak Jerzy Bukowski, którego poznałem osobiście?
To tak jakby zaprosić Cyrankiewicza czy innnego 2020.01.30 11:26
komunistycznego karierowicza? czy zło mozna zlem zwalczać? Pan Turski wybrany na prelegenta przez Cywińskiego i jego komuszych mocodawcow z Izraela! Nie było innych więźniów, którzy nie splamili sie jak p. Turski członkostwem w PPR, PZPR i innych zdradzieckich partiach???
lucjanhenryk2020.01.30 11:02
Zeszmacić mógł się każdy; każdy.... moi rodzice nie zeszmacili się...... i wnuki mają kręgosłupy mooooocne.... Dzięki Bogu.
Niepokorny2020.01.30 10:42
Nie to jest ważne gdzie kto się urodził kim był, co robił lecz kim jest teraz. Czy się nawrócił, czy przeprosił za to, że wspierał i brał czynny udział w aparacie przemocy i ucisku. Poza tym jakim trzeba być cynikiem by po takich doświadczeniach jako ofiara stawać po drugiej stronie.
Berenika2020.01.30 10:40
Ten aparatczyk komunistyczny w czasie przemówienia w Oswiecimiu powinien sie powstrzymać od tego typu insynuacji!!!trzeba byc naprawde nienawistnikiem zeby tak mówic ale co się spodziewać po tych ujach z PPR i PZPR
Irena2020.01.30 10:37
To, co mówił Pan Turski, było ważne. Jestem jednak bardzo ciekawa, czy jego "nie bądź obojętny" brzmiało tak samo głośno, gdy w 2014 r. strzelano do ludzi na Majdanie Niepodległości w Kijowie, a później Rosja oderwała od Ukrainy Krym i weszła na Donbas (ciągle pozostając członkiem Rady Bezpieczeństwa ONZ!!!) Czy "nie bądź obojętny" dotyczy może wyłącznie narodu wybranego i komunistów???
anonim2020.01.30 10:31
Frondelki, śmiało, rozwińcie skrzydła, nie możecie w swoim hejcie i nienawiści być gorsi od pani Bożenki, która napisała: "Skandal!!! Nawet tu jakiś były więzień (zapewne zwolniony z Oświęcimia z powodu choroby) pluje na nasz Sejm i łamanie konstytucji oraz nieuznawanie praw mniejszości!!! Gazu nie starczyło?"
Cool2020.01.30 11:01
Ty ja zwykle ... skrzydełka rozwijasz!
anonim2020.01.30 11:14
A co, mam jakiś zakaz wyrażania na Frondzie swojego zdania?
Cool2020.01.30 11:29
Nic takiego nie napisałem. P.s. ... znów dopadły Cię jakieś lęki prześladowcze? :(
anonim2020.01.30 11:30
Nie mam żadnych lęków związanych z Frondą i jej czytelnikami, a Ty?
Cool2020.01.30 11:46
Ja? ... ... ja bardzo lubię tę społeczność, choć wkurza mnie głupota sporej jej części.
anonim2020.01.30 11:47
I oczywiście głupota, to odmienne od Twoich poglądy?
Cool2020.01.30 11:59
Nie! . Uważam tak jak Ty ... że odmienne poglądy są oznaką mądrości ich wyznawców! :))
Albert2020.01.30 13:41
Cóż, tak to bywa z katoprawackimi stronkami. Intelektu to tam nie znajdziesz. No chyba, że ktoś przyjdzie się ponabijać z upośledzenia intelektualnego katoprawactwa.
Cool2020.01.30 16:17
Zawsze też możesz ponabijać się z Koreańczyków ... nie zapominaj! :)
Tenula2020.01.30 20:17
Brawo! Celna riposta .
van 2020.01.30 14:15
A jaką mamy pewność że to ty tego nie napisałaś? przecież to wasze "postsowieckie" metody. Tak jak ten sodomita który naklejał tabliczki na znakach drogowych o strefach wolnych od lgbt . Wymyślacie problem, a później go bohatersko rozwiązujecie
Sebastian Lorenc2020.01.30 15:30
Pani Bożenka napisała to na swoim profilu na FB, została już zidentyfikowana i na szczęście nie ujdzie jej to płazem. Stało się o niej głośno. Może zostanie nowym autorytetem Frondy.
Cool2020.01.30 16:23
...dumny gej. piotr nowak, robaczek itd ... codziennie wypisują gorsze rzeczy i jakoś nikomu z was to nie przeszkadza! Banda hipokrytów!
Sebastian Lorenc2020.01.30 16:26
Jakbyś Nowaka nie ruszył, to byłbyś chory. Zauważyłeś, że nie pisze ostatnio?
Cool2020.01.30 16:44
Wymieniłem znanych mi frondowych chamów ... Nie sprawdzam celowo czy są aktywni, a co dostał urlop z trollowni?
Sebastian Lorenc2020.01.30 16:59
Szkoda, że nie widzisz frondowych chamów z drugiej strony. Ale przecież życzyć śmierci lewaczce to chwalebny czyn. Ku chwale Ojczyzny.
Cool2020.01.30 17:18
Widzę też chamów prawaków ... ... jednak nie słyszałem, żeby jakiś lewak dostał wyrok za "mowę nienawiści" .. natomiast prawacy są regularnie skazywani albo tacą pracę! To właśnie dlatego, możesz sobie pozwolić na komfort pisania pod swoim nazwiskiem.
Iza2020.01.30 10:27
Żołnierze Niezłomni w większości byli mordercami - napadali i mordowali ludność cywilną, walczyli z urojonym wrogiem - Polakami, którzy po koszmarze wojny chcieli powrócić do normalnego życia.
janstan2020.01.30 10:29
ile masz lat?
Cool2020.01.30 11:36
Tatuś ci tak powiedział?
Albert2020.01.30 10:18
Bukowski oraz jego artykuł - ten w szczególności - to wystarczająco dobitne podkreślenie powodów, dla których normalni ludzie gardzą katoprawactwem i uważają je za zwykłe najpodlejsze ścierwo. Bukowski, nie zasługujesz nawet na splunięcie w pysk. Szkoda na ciebie śliny.
robaczek 2.02020.01.30 10:08
bukowski mozesz w lustro spojrzeć? dzieciom w oczy? nawet spluniecia nie warty jestes dziennikarzyno wlacz czasami myslenie .... wszystko warto opluc w imie partyjnego interesu? takie masz wartosci zyciowe? no to brawo!! rodzina musi byc dumna. ahistoria oceni wasze gebelsowskie metody i mentalnosc. tyle. bo szkoda czasu na smieci moralne
Kazimierz zPodk.2020.01.30 9:58
A ile mln zł kosztowało takie huczne obchody , które urządził pan Duda???
janstan2020.01.30 10:29
won swołcz, do swoich w śniegi i mrozy
Wilhelm Tell2020.01.30 9:48
Jednak po wojnie było panu Turskiemu po drodze z różnej maści Schechterami, którzy mordowali polskich patriotów. Gdzie on był wtedy? Dlaczego sam był wówczas obojętny?
Laura2020.01.30 20:06
Dlaczego taka kloaka jak ten Turski w ogóle przemawiał???
anonim2020.01.30 9:28
Celownik - Ile chleba w chlebie? youtube.com/watch?v=qLrwGuvZs9U
meg2020.01.30 9:23
Jedenaste przykazanie ,przyjęte z wielkim aplauzem ,to poprawianie samego Boga.Czy "nie zabijaj" albo "będziesz miłował blizniego swego jak siebie samego" to za mało ,aby "ludzie ludziom nie zgotowali takiego losu ?Czy gdyby te prawa były przestrzegane to holokaust spadłby z nieba?.Gdy prawo Boga jest w pogardzie i zapomnieniu , tak się działo i pewnie dziać będzie.Człowiek nic tu od siebie dodać ani ująć nie może .
Krakus2020.01.30 9:16
Kraków przeprasza za Bukowskiego. Frondo - wstydź się za opublikowanie tego tekstu.
jozef2020.01.30 9:43
Fronda nie zatrzyma się przed żadnym świństwem.
Eugeniusz2020.01.30 9:15
Waham się jeszcze nad wersją na ostro! Cebulę siekamy w drobną kostkę. Na patelni rozpuszczamy masło. Kabanosy kroimy na mniejsze kawałki. Pokrojoną cebulę wrzucamy na patelnię. Oliwki drobno siekamy, pomidorki koktajlowe kroimy na ćwiartki i wszystko dodajemy do cebuli. Niewielką ilość papryczki chili (razem z nasionami) drobno siekamy i także wrzucamy na patelnię. Stopień ostrości dopasowujemy do preferencji smakowych. Jajka wbijamy do miseczki, doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Wlewamy na patelnię i czekamy, aż wszystko się zetnie (tym razem nie mieszamy!). Delikatnie rozgarniamy jajecznicę łopatką. Gotową jajecznicę przekładamy do miseczki.
Krakus2020.01.30 9:18
Nienawidzę jajecznicy z wymieszanymi jajkami. Ja w ostatniej chwili rozbiojam na patelni żółtka, dzięki czemu mam dwukolorową - biało - pomarańczową - jajecznicę, a nie masę wyglądającą jak rzyg :P
Eugeniusz2020.01.30 9:22
A wiesz że dobrze radzisz!
janstan2020.01.30 10:27
trudniej rozprowadzić sól i pieprz
jozef2020.01.30 9:14
Jacy wy jesteście obrzydliwi Bodakowski.
Eugeniusz2020.01.30 9:13
80 lat po wojnie i wielkie celebracje. Ludzie wymordowani, sprawcy tez poumierali, często w dostatku z pełnymi brzuszkami no i tyle. Stare sprawy, niech historycy rozkminiają. Ja teraz śniadanie szykuję:) Co powiecie na takie: Cebulę siekamy w drobną kostkę, boczek kroimy na mniejsze kawałki. Jajka wbijamy do miseczki. Na patelni roztapiamy masło. Pokrojoną cebulę wrzucamy na patelnię i czekamy, aż się zeszkli. Jajka doprawiamy solą i pieprzem, a następnie rozbijamy za pomocą trzepaczki. Do podsmażonej cebuli dodajemy boczek i lekko podsmażamy. Wlewamy jajka na patelnię i cały czas mieszamy. Kiedy jajka się zetną, przekładamy je do miseczki. Siekamy szczypiorek i posypujemy nim gotową jajecznicę. Mniam!!!
wujek dobra rada2020.01.30 9:11
Dobrze, ze pan Turski nalezal do PZPR. Bez niego Partia bylaby duzo gorsza.
Marian2020.01.30 9:09
Turski apelowal by nie byc obojetnym ale on sam, pozostawal obojetny, gdy zydokomuna dopuszczczala sie zbrodni na polskich patriotach.
kgb2020.01.30 9:40
nawet pracował w organie PZPR kontynuując swoją działalność z PPR
anonim2020.01.30 9:58
Jak to jest, że praca w PZPR, bycie prokuratorem stanu wojennego nikomu nie przeszkadza, podczas gdy w innym wypadku, przynależność do PZPR jest wytykana i traktowana jako coś najgorszego? Czy jakby pan Marian Turski głośno pochwalił PiS, to też wszystko byłoby mu zapomniane?
Dam2020.01.30 10:15
Dokładnie tak to by wyglądało. Partia dyktuje kto jest wrogiem, przeszłość to tylko pretekst.
Cool2020.01.30 11:53
Może tego nie wiesz, ale ludzie się zmieniają! Każdy psycholog to potwierdzi ;-)
anonim2020.01.30 12:50
Tak, ale przecież wystarczy, że sędzia aplikował przed 89 rokiem, a już jest komuchem, kastą i ma niskie kwalifikacje. Czyli ta zmiana liczy się tylko wtedy, kiedy wyrazi poparcie dla Partii? Każdy kto nie z Partią to zły, a kto po dobrej stronie, to mógł nawet być czołowym aparatczykiem, ale się zmienił?
Marian2020.01.30 13:14
Robisz przeciez to samo co nam zarzucasz,tylko dla innej partii.
Sebastian Lorenc2020.01.30 13:26
Tak? A dla jakiej? Bo poki co nie ma w Polsce partii,ktora by mi odpowiadała. Ale widać Ty wiesz lepiej.
Marian2020.01.30 13:50
"Partia" nazwalem opozycje,nosi ona rozne nazwy ale program maja wspolny.Chyba nie zaprzeczysz ze pracujesz dla nich jak mrowka.
Sebastian Lorenc2020.01.30 13:56
Nie spodziewałam sie, że akurat Ty napiszesz takie bzdury. Ale cóż. Czlowiek uczy sie całe życie.
Marian2020.01.30 14:15
Wiec Ty tak dla wlasnej przyjemnosci zwalczasz PIS i Kaczynskiego? Skad moglem to wiedziec ?Przepraszam za pomylke.
Cool2020.01.30 16:13
Ja też nie mam "swojej partii" ... ale nie poniżyłbym się bronić tego co było!
www2020.01.30 14:43
Masz pan racje to sprzedajna Kodowska sucz.
Tenula2020.01.30 20:12
Mało tego,że był obojętny! Był aktywnym uczestnikiem !
Suweren2020.01.30 9:05
Panie Bukowski, to co Pan w tej chwili uprawiasz jest obrzydliwe i niegodne.
Albert2020.01.30 10:19
Nie pierwszy raz i nie ostatni. To typowy katoprawak. Niczego innego nie można się nich spodziewać.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.01.30 8:56
Czyżby pisemna ejakulacja ideowego przewodniczącego Komitetu Opieki nad Kopcem Józefa Piłsudskiego?