Gazeta Finansowa: Zlecenie na Kurskiego? "Oferują milion za zniszczenie go" - zdjęcie
10.06.16, 11:12

Gazeta Finansowa: Zlecenie na Kurskiego? "Oferują milion za zniszczenie go"

Jak informuje "Gazeta Finansowa", wiele agencji PR chciałoby doprowadzić do odwołania Jacka Kurskiego ze stanowiska prezesa Telewizji Polskiej. Firmy są w stanie zapłacić nawet milion złotych za wszelkie materiały, które mogą Kurskiego pogrążyć.

Zainteresowane zniszczeniem Jacka Kurskiego miałyby być również firmy producenckie, z którymi obecny zarząd TVP renegocjuje kontrakty. Na nowych umowach firmy producenckie mogą stracić rocznie nawet dziesiątki milionów złotych. TVP płaci za produkcję nawet 30 procent więcej, niż prywatne stacje. Do tej pory jednak producenci traktowali TVP jako pewnego rodzaju "magazyn niechcianych produkcji". Telewizja Polska emitowała materiały, których nie chciały inne stacje. Wkład finansowy był jednak tak duży, jak za pełnowartościowe produkcje.

"Był to podobno jeden z powodów nieudzielenia poprzedniemu zarządowi absolutorium przez ministra Skarbu Państwa (pełni jednoosobowo rolę walnego zgromadzenia TVP). Nominacje nowych dyrektorów W. Gaspera i A. Garapicha poskutkowały wzrostem przychodów z reklam oraz nagłośnieniem wątpliwości co do poprawności pomiarów oglądalności dokonywanych przez AGB Nielsen. Uruchomiony przez TVP dialog techniczny i planowany przetarg na nową firmę dokonującą pomiarów może skutkować rekonstrukcją obecnego sztucznego ładu na rynku reklamy i kolejnymi stratami dla TVN i POLSAT. Całe to zamieszanie uruchomiło naciski na wymianę Jacka Kurskiego."- pisze GF.

Z kolei jeden ze znanych warszawskich specjalistów od public relations, który nie przyjął "zlecenia na Kurskiego", podaje następującą przyczynę: "Jacek Kurski się wzmacnia, a wielu się to nie podoba, bo jeśli skutecznie przeprowadzi reformę TVP pozostanie poza zasięgiem konkurencji".

Telewizja Polska "naraziła się" ró3wnież prywatnym stacjom, jak TVN czy Polsat, odebraniem znacznej części przychodu z reklam. Spowodował to transfer Kuby Sufina z TVN do TVP. Transfer speca od internetu poskutkował wstrzymaniem udostępniania kontentu TVP konkurencyjnym platformom internetowym. W ten sposób wzrosła oglądalność VOD TVP.

Już kilka tygodni temu jeden ze znanych tygodników opinii miał opublikować artykuł pt. "Dymisje w TVP". Tekst miał szkalować głównych architektów zmian w telewizji publicznej: Bortkiewicza i Sufina. Autorem jest doświadczony i znany dziennikarz, mający również agencję PR i bliskie relacje z producentami telewizyjnymi.

JJ/GF