– Era tanich dostaw i tanich zwrotów zmierza ku końcowi. Teraz sprzedawcy szukają sposobu na przerzucenie tych kosztów na kupujących. Dlatego preferencje klientów dramatycznie się zmieniły. InPost redefiniuje rynek dostaw, oferując odbiór z Paczkomatów, bo tzw. dostawa poza domem kosztuje mniej sprzedawców i konsumentów – mówi w telewizji BBC World News prezes InPost Rafał Brzoska. – Rynek dostaw w Wielkiej Brytanii znacznie urósł w trakcie pandemii, przyspieszył także rozwój e-commerce, co było związane z lockdownami. Teraz jednak, w 2022 roku, ceny dostaw i ceny paliw mające wpływ na koszt „ostatniej mili” wzrosły i mają wpływ na marże – dodaje Brzoska.
Dziennikarz BBC World News zapytał, „czy to oznacza, że mieszkańcy Wielkiej Brytanii powinni przyzwyczaić się do odbierania przesyłek z Paczkomatów InPost, jeśli nie chcą płacić dużo za tradycyjnych kurierów”.
– Zdecydowanie. Konsumenci będą woleli wspierać dostawy „poza domem”. A my jesteśmy największym europejskim graczem w tym obszarze, obecnym na dziewięciu rynkach, dlatego będziemy preferowanym wyborem – mówi w BBC World News prezes InPost Rafał Brzoska.
Dla klientów, w tym także dla tych z Wielkiej Brytanii, odbiór przesyłki z Paczkomatu jest zdecydowanie tańszy niż odbiór od tradycyjnych kurierów. InPost jest europejskim liderem w swoim segmencie obecnym na 9 rynkach.
Według ostatnich danych przedstawionych przez InPost spółka kontynuuje rozbudowę swojej sieci Paczkomatów. Rozwój jest bardzo dynamiczny. Pod koniec czerwca 2022 było ich niemal 25 tysięcy, co oznacza przyrost o około cztery tysiące maszyn w ciągu pół roku. W Polsce jest około 18,5 tysiąca Paczkomatów. Na koniec tego roku spółka chce dysponować liczbą 20 tysięcy Paczkomatów w Polsce. Liczba Paczkomatów w Wielkiej Brytanii zwiększyła się do niemal czterech tysięcy, zaś we Francji jest to już ponad tysiąc maszyn.
Rynki europejskie, na których działa InPost, to Polska, Austria, Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania oraz Włochy, zaś pod marką Mondial Relay: Belgia, Francja i Holandia, Kuba.
Inpost w #BBCNews o ekspansji polskiej firmy na rynkach zdominowanych przez dużych graczy :)🇵🇱🇵🇱🇵🇱 pic.twitter.com/GjCPZ1c0l4
— Rafał Brzoska (@RBrzoska) September 7, 2022