Moskal opisał, że mamy obecnie taką sytuację:
„- w przetargu na pociągi piętrowe za kilkanaście miliardów złotych tworzy się takie kryteria, które uniemożliwiają samodzielny start polskich producentów,
- deklaruje się zakup 26 pociągów dużych prędkości na 320 km/h, których polscy producenci nie wyprodukują,
- a na koniec kupuje się szrot z Niemiec, który będzie jeździł po polskich torach. (I to mimo, że istnieje w Polsce producent wagonów poznański FPS Cegielski)”.
Na koniec parlamentarzysta podsumował, że tak jak w przypadku ustawy wiatrakowej Polska miała stać się miejscem utylizacji niemieckich starych wiatraków, tak teraz stanie się cmentarzyskiem dla starych, niemieckich wagonów. Zakończył swój wpis słowami:
„Repolonizacja na pełnej… gratulacje Donald Tusk”.
No i stało się to co przewidywaliśmy, nasz narodowy przewoźnik @PKPIntercityPDP kupił 50 starych wagonów od Deutsche Bahn.
— Michał Moskal (@Michal_Moskal) December 3, 2025
Dziś ujawnił to na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury prezes @PKPIntercityPDP.
Czyli mamy taką sytuację:
- w przetargu na pociągi piętrowe za… pic.twitter.com/ZrSwrR2Snk
