Obecne udziały poszczególnych firm wchodzących w skład NHIndustries:

- Eurocopter 62,5% (31,25% Eurocopter Francja i 31,25% Eurocopter Niemcy),

- Agusta: 32%,

- Fokker: 5,5%.

Norweski minister obrony Bjørn Arild Gram oświadczył podczas konferencji prasowej o rezygnacji dalszej eksploatacji śmigłowców morskich NH90, a Norwegia wycofa wszystkie tego typu maszyny. Helikoptery zostaną oddane producentowi a Norwegia ma „zażądać zwrotu 5 mld koron (około 490 mln euro)”, wynikające z kosztów umowy.

- Jest to ogromny cios dla firmy NH Industries, która jest spółką joint venture koncernów Airbusa, Leonardo i Fokkera powołaną do produkcji śmigłowców NH90 – czytamy na portalu Defence24.pl.

Jako powód podawana jest bardzo duża awaryjność śmigłowców, które – jak podała norweski minister – więcej czasu spędziły na naprawach niż wykonując zadania bojowe.

Szef norweskiego MON Bjørn Arild Gram twierdzi ponadto, część z nich nie została dostarczona w terminie.

Z podpisanej w roku 2001 roku we Francji umowy, gdzie konsorcjum posiada siedzibę Norwegia otrzymała do chwili obecnej zaledwie 8 maszyn z zakontraktowanych 14 śmigłowców.

Do tej pory kontrakt nie został zrealizowany. Będziemy domagać się zwrotu wypłaconych 5 mld koron (około 490 mln euro) plus odsetki, a dostarczone już śmigłowce zwrócimy – powiedział Gram.

Z kolei Szef norweskich sił zbrojnych gen. Eirik Kristoffersen twierdzi, że śmigłowce „po prostu nie działają jak powinny”.

– Potrzebujemy maszyn, które będą zdolne do obrony morskiej – podkreślił.