05.09.12, 17:01

Staniszkis: Z państwa i jego instytucji utworzono narzędzie kolonizacji społeczeństwa

 

Prof. Staniszkis tłumaczy, że to właśnie klasa polityczna z państwa i jego instytucji uczyniła skuteczne narzędzie wewnętrznej kolonizacji kraju i społeczeństwa.


Jej zdaniem, wspomniana kolonizacja polega na przerzucaniu kosztów kryzysu bezpośrednio na ludzi, co przejawia się w stałym obniżaniu standardów, rosnącej liczbie opłat, a także "cichym i jawnym podnoszeniu podatków". - (...) Premier mówił w sejmie, że jego władza jest ograniczana przez prawo. To nieprawda, Tusk rządzi w sposób arbitralny, unikając tworzenia procedur w sprawach tak ważnych, jak relacje z Unią Europejską, czy dokonując wyboru ścieżki smoleńskiego śledztwa bez jakichkolwiek proceduralnych zasad. Podobną dezynwolturę wobec obowiązującego prawa widać na samym dole, w działaniach sądów, prokuratur, kuratorów w sprawie Amber Gold - mówi prof. Staniszkis.


Pani profesor przyznaje jednak, że podchodzi ze sceptycyzmem do rodzących się oddolnie ruchów społecznych, ponieważ nie wierzy w skuteczność "kryteriów ulicznych". - Jeśli dojdzie do tych zapowiadanych na koniec września demonstracji, to z pewnością trzeba się liczyć z prowokacjami, które ludzi zmęczonych teraźniejszością i zgnębionych brakiem perspektyw na przyszłość mogą tylko odstręczyć. (...) O tym, że jest bardzo źle, że najwyższy czas bić na alarm, wie naprawdę wielu ludzi, także tych z Platformy. Oni mają świadomość, że bez podjęcia systemowych działań wspartych racjonalną wizją rozwoju, Polskę czeka wkrótce mocne tąpnięcie. Są tym przerażeni, ale mówią: I dokąd z tym pójdziemy, do Tuska? - puentuje prof. Staniszkis.

 

Pani profesor Staniszkis jak zwykle wyraża się syntetycznie i rzeczowo - "krótko i na temat". Tyle, że z lektury wywiadu płyną niezbyt optymistyczne wnioski: coraz więcej ludzi zdaje sobie sprawę, że jest źle, ale nie są w stanie dokonać zmian. Społeczeństwo stawia dobre diagnozy, ale co ze skutecznymi receptami?

 

AM/Tygodnik Solidarność

Komentarze

anonim2012.09.5 20:31
<p>O pani prof. się obudziła ... dzień dobry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tyle kur..wa lat w prasie i telewizji ... dopiero teraz? ???????????????????? Dobre i to .....&nbsp;witamy w zniewolonej Polsce.</p>
anonim2012.09.5 20:39
<p>Droga pani profesor, najbardziej zdemoralizowanym Polakiem jest Jarosław Kaczyński. Trwanie tego człowieka na polskiej scenie polityvcznej jest dowodem na to, ze w polsce wolno wszystko. Jezeli oczywiscie jest sie członkiem układu. Działanie na szkode panstwa . A jak inaczej nazwac 22-letnia działalnosc polityczna Jarosława Kaczyńskiego alias Kaczafi ? Dozywotni wlasciciel PiS, Dr Jarosław Kaczyński, finansowal panstwowymi pieniedzmi Kosciol i ojca Rydzyka, propaguje rusofobie, germanofobie i w istocie jest amerykanskim agentem wplywu. Duza przyjemnosc sprawia mu niszczenie ludzi. Dr Jarek zmontowal prowokacje w Min. Rolnictwa z uzyciem CBA /policji politycznej PiS/ celem wsadzenia do wiezienia koalicjanta i wicepremiera wlasnego (!) rzadu A. Leppera oraz przejecia jego poslow przez PiS celem osiagniecia pelni wladzy. Nikt na serio nie zajal się jej wyjasnieniem bo to dotyczylo Leppera, ktorego cala warszawka chciala się pozbyc . W aferze gruntowej Lepper miał status pokrzywdzonego a wyrok PISowskiej sedziny na Rybe i Kryszynskiego w 1 instancji zostal w całości uchylony. Ryba w ciagu 1,5 roku aresztu wydobywczego był uporczywie nagabywany o obciązenie zeznaniami Leppera w zamian za zwolnienie, czego nie uczynił. Zarzuty prokuratorskie w tej sprawie ma obecnie w tej sprawie Mariusz Kaminski, były szef CBA, teraz zwany Mariuszem K. R&oacute;wnież b. dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego CBA Grzegorz P. oraz jego b. zastępca Krzysztof B. usłyszeli w rzeszowskiej prokuraturze okręgowej zarzuty w śledztwie dotyczącym nieprawidłowości przy operacji związanej z tzw. aferą gruntową. Obaj są podejrzani m.in. o nadużycie uprawnień, posłużenie się podrobionymi dokumentami oraz usiłowanie wyłudzenia poświadczenia nieprawdy w oparciu o te dokumenty podczas akcji /prowokacji!/ CBA w Ministerstwie Rolnictwa. Wszyscy oni kandydowali potem do sejmu z list PiS. Dr Jarek wyslal Lipinskiego do Beger z korupcyjnymi propozycjami celem przejecia poslow Samoobrony /nagranie w TVN widziala cala Polska/. Lipinski obiecywal stanowiska, umorzenie procesow i obarczenia skarbu panstwa kosztami. Don Jaroslaw dal pozwolenie ministrowi Ziobro zaszczucia Barbary Blidy i doprowadzil ja do samobojstwa. Moment zatrzymania Blidy mial być transmitowany na cala Polske. Ten pan i jego kompania wyludzili ze skarbu panstwa po 300 zl oddajac marszalkowi sejmu fikcyjne usprawiedliwienia za nieobecnosc w sali sejmowej. Gdy Grupa Trzymajaca CBA stracila swoja ulubiona zabawke, wpadla w histerie. Don Jaroslaw jest niebezpieczny, wyzbyty zasad i po trupach dazy do pelni wladzy. Wypada dodac ze po smierci czolowki PiS w samolocie TU-154 dowodzonym przez Lecha Kaczynskiego nie majacego pojecia o lataniu a zwlaszcza o zagrozeniach podczas ladowania, PiS utracil urzedy prezydenta RP, RPO, IPN a także NBP. Po katastrofie Dr Jarek uzywa wszelkich wpływow aby narzucic opinii publicznej kłamliwą wersje o spisku Tuska z Putinem i meczenskiej smierci prezydenta. To wszystko wbrew prostym faktom, jak podjecie ladowania na lotnisku polowym w gestej mgle wbrew procedurom i zdrowemu przez pilota bedacego pod presja gen. Błasika wysłanego do kokpitu przez prezydenta. Obecnie, analogicznie jak najwiekszy Gruzin w historii, syn szewca z Gori, J&oacute;zef Wissarionowicz Dżugaszwili, Don Jaroslaw wyznaje teorie o zaostrzajacej się walce klas w miare postepow demokracji /u J&oacute;zefa chodziło o komunizm/ i odstrzeliwuje /na szczescie w spos&oacute;b bezkrwawy &ndash; nie te czasy/ kolejne zastepy swoich wspolpracownikow. Apeluje do wyborcow aby dokonczyli dziela samolikwidacji PiS nie glosujac na Don Jaroslawa ani na te partie w kolejnych wyborach. Dla dobra Polski.</p>
anonim2012.09.5 20:50
<p>Trole jak zwykle na posterunku</p>
anonim2012.09.5 21:04
<p>Admin proszę usunąć rzygi \"Albert mc2\"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!</p>
anonim2012.09.6 0:00
<p>Taka długa gadka, a wystarczyłyby dwa słowa: bananowa republika.</p>
anonim2012.09.6 2:39
<p>Staniszkis gdzie była, jak to się stawało latami? Pod ziemię niech się schowa ta madrala do wynajęcia. Prorok po szkodzie.</p>
anonim2012.09.6 6:51
<p>co się czepiacie prof Staniszkis??? czepcie sie siebie! Gdzie WY byliście przez te lata? Dlaczego głosowaliście WY i Wasze rodziny na tuskomatoł&oacute;w??? Pani Staniszkis ma rację i teraz nie czas na czepianie się jej czy Kaczyńskiego tylko przyjście na Marsz do W-wy 29 września! Jesli będziecie nadal siędzieć przed kompami zamiast wyjść na ulicę to do końca się zlasują wasze m&oacute;zgi...</p>
anonim2012.09.6 7:44
<p>\"Staniszkis: Z państwa i jego instytucji utworzono narzędzie kolonizacji społeczeństwa\"</p> <p>- pani się nie krępuje i dalej napisze, np.:</p> <p>Zatem w Polsce mamy administrację kolonialną i okupacyjny rząd. - Nieprawdaż?</p> <p>- trzeba jeszcze zostawić coś dla pani Staniszkis, może niech powie gdzie jest właściciel kolonii.</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.09.6 10:55
<p>Jak tu napisać cokolwiek i nieobrażać dyskutant&oacute;w? No w morde - NIE DA SIĘ!!!! Siądzie jeden z drugim do klawiatury, nie przeczyta nawet tekstu o, k&oacute;rym ma pisać i dawaj co ślina na język... Pieprzone lemingi!! Tylko, że tym razem akurat jarkowe. Dalczego się czepiacie Pani profesor?!!! Czyżby dlatego, że już nie popiera Jarka?!! A może ma rację!!! Czy zastanowił się kt&oacute;rys z Was matołki choć jedną minutę nad tymi słowami?!!&nbsp;</p> <p>@Polipid :\"O pani prof. się obudziła ... dzień dobry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tyle kur..wa lat w prasie i telewizji ... dopiero teraz? ???????????????????? Dobre i to .....&nbsp;witamy w zniewolonej Polsce.\"</p> <p>Pierwszy raz czytasz tekst Pani Prof. Staniszkis? Ona ma bardzo sp&oacute;jne poglądy jak mało kto. Ten tekst jest jedynie trochę bardziej wyrazistym obrazem jej pogląd&oacute;w, kt&oacute;re głosi od wielu lat. A przyszło Ci kiedykolwiek do głowy, że poglądy MUSZĄ ewoluować? Przyczyna jest banalna, rzeczywistość zmienia się nieustannie, więc ktoś, kto chce mieć prawdziwy ogląd rzeczywistości, musi zmieniać swoje poglądy!! Moim zdaniem Pani Prof. ma do tego wyjątkowy dar. No ale to dla Ciebie betonku za trudne co?</p> <p>@Alexsailor Ty też nie umiesz czytać co? piszesz: \"trzeba jeszcze zostawić coś dla pani Staniszkis, może niech powie gdzie jest właściciel kolonii.\"</p> <p>Przecież to jest w tekscie wyraźnie napisane!! Pani Prof. m&oacute;wi o CAŁEJ KLASIE POLITYCZNEJ!! i, o zgrozo, nie wyłącza z niej Waszego Jarusia!! choć do niedawna bardzo go popierała!!</p> <p>Tak @manofcośtam&nbsp; Nauczyłeś się jednego słowa od swojego bożka i powtarzasz jak mantrę co? Tu nie chodzi o żadne kondominium. Przeczytaj jeszcze raz może uda Ci się zrozumieć.&nbsp;</p> <p>Pani Prof. Staniszkis ma (jak już pisałem) wielki dar dobrego (zbliżonego do obiektywnego) oglądu naszej rzeczywistości politycznej. W dodatku nie boi się m&oacute;wić to co myśli. Gdyby więcej os&oacute;b wzłuchiwało się w to co ona m&oacute;wi to może nasz kraj wyglądałby lepiej niż teraz. Przestała od pewnego czasu popierać Jarusia i to niepodoba się jarusiowym lemingom. A rozum od czego macie?</p> <p><a \"text-decoration: none; color: #928b6e;\" name=\"komentarz_532921\" href=\"http://www.fronda.pl/users/dane/login/polipid3\"><cite> </cite></a></p>
anonim2012.09.6 11:19
<p>@man Wydawało mi się niemowlaku, że rozmawiamy o tekście Pani Prof. nie o Twoich rozmyślaniach na temat globalnej polityki :) pozdrawiam</p>
anonim2012.09.6 12:30
<p>@Holandia 11 - popieram. masz rację, trzeba jechać do Warszawy i nie bać się. Pamiętacie, jak straszyli za komuny, kiedy JPII miał być po raz pierwszy w Polsce, że nas zadepczą itp. Kto się boi już przegrał!!!!</p>
anonim2012.09.6 14:29
<p>Muszę jeszcze raz zabrać głos, bo wydaje mie się, że za mało miejsca poświęciłem meritum tego tekstu. Moim zdaniem Pani Prof. Jadwiga Staniszkis trafiła tym tekstem w samo sendo naszych dzisiejszych kłopot&oacute;w. Jej opis naszej rzeczywistości w tym tekście wydaje mi się najbardziej trafny ze wszystkich, kt&oacute;re czytałem w ciągu kilku ostatnich lat. Nareszcie czytam coś z sensem. Brawo Pani Profesor!</p>
anonim2012.09.6 15:44
<p>przydałby się Piłsudski</p>
anonim2012.09.6 16:27
<p>@AlexSailor3: Można w Polsce mieć broń (mowa o praktyce, nie o teorii)? Można w Polsce pędzić sobie bimber? Można zabić we stodole między gumnami krowę czy świnię, co ją się własną trawą i paszą wyhodowało? Można wyciąć sobie drzewo rosnące na prywatnej posesji, bo potrzebny jest opał albo drewno na parkiet bez posłusznego meldowania tego władzy?</p> <p>Tyle r&oacute;znicy z okupacja niemiecką, że wolno posiadac radio, rower i narty, na razie jeszcze wolno mielić we własnych żarnach zboże na mąkę.</p> <p>Podatki są nawet wyższe niż za Adolfa.</p>
anonim2012.09.6 18:11
<p>Rekami i nogami broni się babcia by nie spaść z trampoliny,pisze bzdety,takie jak to że wygrać miał Jarosław 8 Razy Przegrywajacy,ot pobajdurzy iznowu zobacvzymy stara twarz z wypackanymi ustami</p>
anonim2012.09.6 18:32
<p>to okupacja tych na dole kontroluje prawo tych u gory nie dosiega</p>
anonim2012.09.6 20:48
<p>Panijadzine oceny, analizy, prognozy nigdy się nie sprawdziły !!!</p> <p>Miłosć Pani Jadzi do zbawcypolski (chyba odwzajemnona) jest wszystkim znana.</p> <p>Trzeba to sobie odpuscić.</p> <p>&nbsp;</p>
anonim2012.09.6 21:11
<p>Czy pani profesor obudziła się nagle z długiego snu?</p>
anonim2012.09.6 23:03
<p>Wywiad z prof. Staniszkis w TS był ciekawy &ndash; chociaż jak dla mnie: trudny &ndash; w akademickim stylu&hellip;&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Natomiast to co widać powyżej to &bdquo;redakcyjny skr&oacute;t&rdquo; wywiadu z prof. Staniszkis z &bdquo;Tygodnika Solidarność&rdquo; &ndash; a dokładniej&hellip; skr&oacute;t ze &bdquo;skr&oacute;tu wPolityce.pl&rdquo; &ndash; w kt&oacute;rym wyjątkowo konsekwentnie powycinano: zar&oacute;wno pojedyncze zdania, jak i całe fragmenty m&oacute;wiące o bierności opozycji i jej odpowiedzialności za sytuację w kraju.&nbsp;</p> <p>Nie to, żeby Pani Profesor atakowała PiS, czy krytykowała Prezesa &ndash; ale ujmując rzecz naukowo: &bdquo;tego co wycięte &ndash; Błaszczak i Hofman by nie powiedzieli!&rdquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&bdquo;Skr&oacute;t redakcyjny&rdquo; spłyca i wypacza sens wywiadu z TS &ndash; po jego przeczytaniu można odnieść wrażenie, że Profesor martwi się kolonizacją Polski polegającą na &bdquo;podnoszeniu podatk&oacute;w&rdquo; &ndash; i krytykuje Tuska m&oacute;wiącego w Sejmie nieprawdę.</p> <p>Ponadto, nie wierzy w &bdquo;oddolne ruchy społeczne&rdquo; i &bdquo;kryteria uliczne&rdquo; (cokolwiek to znaczy) &ndash; ostrzegając ludzi przed demonstracjami i związanymi z nimi prowokacjami, na kt&oacute;re są podatni, bo są zmęczeni. Kończąc zaś wszystko apelem o &bdquo;bicie na alarm&rdquo; &ndash; bo jest źle i będzie tąpnięcie, o czym m&oacute;wią w PO, tylko nie mają dokąd z tym iść!</p> <p>&nbsp;</p> <p>Jakby tego było mało, autor jako nagł&oacute;wka artykułu &ndash; użył bardzo trudnego fragmentu wywiadu dotyczącego &bdquo;fenomenu państwa sieciowego&rdquo;, &bdquo;obszar&oacute;w wyłączonej władzy&rdquo; i &bdquo;sieciowej klasy politycznej&rdquo; &ndash; a co najgorsze, te &bdquo;fenomeny&rdquo;, &bdquo;obszary&rdquo; i &bdquo;klasy&rdquo;, po 1989, zastąpiły nam Komunist&oacute;w!&nbsp;</p> <p>_________________________________</p> <p>Myślę, że jeśli streszcza się &bdquo;akademickie felietony&rdquo; profesor&oacute;w &ndash; to dobrze jest skusić się o uproszczenie ich języka i proste przekazanie treści &hellip; zamiast martwić się, żeby były jak najbardziej po redakcyjnej linii:</p> <p>&bdquo;PiS jest OK &ndash; Platformę ganić! Kaczyński ma wizję &ndash; Tusk kłamie! My patrioci &ndash; oni lemingi!&rdquo;</p> <p>&hellip;Bo ja np. nie wiem co to jest &bdquo;państwo sieciowe&rdquo;, &bdquo;obszar wyłączonej władzy&rdquo; i &bdquo;sieciowa klasa polityczna&rdquo; &ndash; &hellip;nie wspominając już o &bdquo;kryteriach ulicznych&rdquo;!</p>
anonim2012.09.6 23:11
<p>W wywiadzie dla TS, Jadwiga Staniszkis wyraziła obawy, że społeczeństwo &ndash; mimo pogarszających się warunk&oacute;w życia, widocznych na każdym kroku patologii w funkcjonowaniu administracji państwowej oraz mimo kolejnych afer ośmieszających państwo &ndash; nie jest w stanie samo zjednoczyć się wok&oacute;ł jakiejś idei &bdquo;naprawy państwa&rdquo; &ndash; stąd też &bdquo;słupki&rdquo; PO wciąż trzymają się na tym samym poziomie.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Sformułowania nośnej idei &bdquo;naprawy&rdquo; i zgromadzenie wok&oacute;ł niej ludzi to zadanie opozycji &ndash; tymczasem ta, z niezrozumiałych względ&oacute;w, milczy lub sp&oacute;źnia się z reakcją ws. &bdquo;taśm&rdquo;, AG, IPN, bankructw, bezrobocia, kryzysu ekonomicznego &ndash; tracąc szansę na skuteczną krytykę rządu i podkopanie pozycji Tuska &ndash; kt&oacute;ry zresztą, w dość toporny spos&oacute;b maskuje kolejne wpadki swojej ekipy.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Ospałość opozycji, na czele z PiS, nie tylko umożliwia trwanie Tuska &ndash; ale także umożliwia zapleczu PO bogacenie się na patologicznych mechanizmach zw. z wydawaniem funduszy publicznych. Zaś liczenie na bunt społeczny jak w roku 1980 i &bdquo;nowy sierpień we wrześniu&rdquo; jest błędem &ndash; opozycja zajmuje się partyjnymi przepychankami &ndash; a biedujący ludzie nastawieni są na indywidualne przetrwanie.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Polska coraz&nbsp; bardziej wpada w pułapki: hamującego wzrostu gospodarczego oraz piętrzących się barier rozwojowych &ndash; na czele z planowanym przez Tuska wprowadzenia &euro;uro. Ten stan rzeczy w końcu musi uderzyć także w interesy &ndash; będącej beneficjentem patologii w gospodarce &ndash; klienteli PO. Jak podejrzewa Profesor, być może to oni są dzisiaj tą grupą, kt&oacute;ra poprzez media grozi Donkowi.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Sytuacja w Polsce jest tragiczna &ndash; społeczeństwo jest biedne, rozwarstwione majątkowo, zdemoralizowane i pozbawione przyw&oacute;dztwa. Władzy uchodzi każde łajdactwo i niekompetencja. To w końcu musi doprowadzić do dramatycznego załamania pozycji politycznej i gospodarczej Polski &ndash; wie o tym wielu ludzi zar&oacute;wno z PiS, jak i PO &ndash; jednak blokowani przez struktury partyjne &ndash; nie są w stanie nic zrobić.&nbsp;</p> <p>__________________________________</p> <p>http://www.tygodniksolidarnosc.com/2012/37/7_jes.htm</p>
anonim2012.09.7 10:07
<p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Odnośnie polemiki: Albert mc2 </span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Widać w wypowiedzi użytkownika Albert mc2 brak myślenia i nienawiść wraz pogardą charakterystyczna dla os&oacute;b &bdquo;opetanych&rdquo; propagandą PO.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Ale odnośnie treści. Państwo nigdy nie finansowało Kościoła i działalności O. Rydzyka. Np. Fundusz Kościelny powstał za czas&oacute;w tzw. komuny i <span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>wtedy komuniści zagarnąwszy majątek Kościoła obiecali w zamian daninę co trwa do obecnych czas&oacute;w ( likw. Fund kościel). Działalność O. Rydzyka, a raczej os&oacute;b związanych z fundacjami zahacza o ramy działalności gospodarczej i zgodnie z obowiązującym prawem podmioty działające maja prawa kt&oacute;re mogą egzekwować korzystając z zasady r&oacute;wności podmiot&oacute;w wobec prawa. Geotermia i szkoła to sukcesy w skali Europy przynoszące wymierne korzyści społeczności lokalnej i krajowi. Użytkownik Albert mc2 zapomina o historii kt&oacute;ra uczy że sąsiedztwo z Niemcami i <span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>z Rosjanami nigdy nie przyniosło nam korzyści. Polityka PiS i Jarosława Kaczyńskiego uwzględnia zaszłości polityczne i chroni Polskę przed popadaniem w sferę wpływ&oacute;w obcych wrogich, co pokazuje ich polityka, mocarstw i ich wpływu na sprawy polskie i Polak&oacute;w. Odnośnie&rdquo; afer&rdquo; za czas&oacute;w rządu <span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>premier Jarosława Kaczyńskiego to służby szybko eliminowały zagrożenia tu : cytat z przedm&oacute;wcy: &bdquo;zmontowal prowokacje w Min. Rolnictwa z uzyciem CBA /policji politycznej PiS/ celem wsadzenia do wiezienia koalicjanta i wicepremiera własnego&rdquo; dobrze się stało że &oacute;wczesny rząd stał na straży i szybko <span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>eliminował zagrożenia dla Polski. Przy takiej postawie nie było by zapewne dziś afery Amber Gold i wielu innych patologii państwa w stylu PO. Obecny stan wiedzy odnośnie wydarzeń w min Rolnictwa pokazuje racje Jarosława Kaczyńskiego. Odnośnie osoby tu cytat: &bdquo;Mariuszem K. R&oacute;wnież b. dyrektor Zarządu Operacyjno-Śledczego CBA Grzegorz P. oraz jego b. zastępca Krzysztof B. usłyszeli w rzeszowskiej prokuraturze okręgowej zarzuty w śledztwie dotyczącym nieprawidłowości przy operacji związanej z tzw. aferą gruntową&rdquo;. Odsunięcie od władzy Mariusza Kamińskiego przez PO i postawienie zarzut&oacute;w było pretekstem do przejęcia kontroli ABW przez PO, nigdy Mariusz Kamiński nie miał sposobności oczyszczenia się z zarzut&oacute;w w trakcie procesu sądowego, była to akcja PO przeciw człowiekowi uczciwemu: postawić zarzuty, odsunąć od władzy, nie dać możliwości oceny przez sąd, a następnie sprawę umorzyć. Odnośnie cyt&rdquo; Wszyscy oni kandydowali potem do sejmu z list PiS. Dr Jarek wyslal Lipinskiego do Beger z korupcyjnymi propozycjami celem przejęcia poslow Samoobrony /nagranie w TVN widziala cala Polska/.&rdquo; Nie były to propozycje korupcyjne tylko &bdquo;gry zakulisowe&rdquo; o kt&oacute;rych w przypadku PO i PSL i Ruchu Palikota przeciętny Polak się nigdy nie dowie bo media nie ujawnią tego typu zagrywek, jest to normalne zjawisko w polityce chociaż powinno być jawne dla opinii. W czach rządu PiS ciężko było cokolwiek zrobić maja takich koalicjant&oacute;w ( koń jaki jest każdy widzi). Odnośnie: &bdquo;Don Jaroslaw dal pozwolenie ministrowi Ziobro zaszczucia Barbary Blidy&rdquo; pani Blida ( na podstawie dowod&oacute;w i fakt&oacute;w) była zamieszana w aferę węglową. Państwo polskie słusznie zrobiło interweniując. Szkoda że koledzy P. Blidy nie wybili jej z głowy brudnych spraw. Nie możemy tolerować zjawisk patologicznych w Państwie, bo ktoś sobie może odebrać życie. Osoba niewinna mająca za sobą siłę ważnej partii politycznej nigdy nie popełni samob&oacute;jstwa !!! I coś jeszcze tu cytat &rdquo; w samolocie TU-154 dowodzonym przez Lecha Kaczynskiego&rdquo; &ndash;bez komentarza tu widać jak PO potrafi wyprać ludziom m&oacute;zg. Brak dowod&oacute;w na postawienie takiej tezy jak Albert mc2 ( głupota, ignorancja, nienawiść). I dalej cytat: &bdquo;Dr Jarek uzywa wszelkich wpływow aby narzucic opinii publicznej kłamliwą wersje o spisku Tuska z Putinem&rdquo; polecam Albert mc2 obejrzenie filmu &bdquo; Mgła&rdquo;.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\"><span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>Co więcej Albert mc2 jest typowym wytworem propagandy PO bezmyślnego, zacietrzewionego tłumu &bdquo;wyznawc&oacute;w&rdquo; ideologii PO opierającej się na &bdquo; tworzeniu rzeczywistości&rdquo; pom&oacute;wieniach, kłamstwach przenoszeniu ciężaru spraw, pomijaniu fakt&oacute;w itd. Itp.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Jest żal Albert mc2&hellip; może przeczyta i pomyśli&hellip; ale czy zmądrzeje, chyba nie. Mądrzy ludzie używają rozumu &hellip; a nie jak w przypadku &bdquo; wyznawc&oacute;w&rdquo; PO kierują się niezdrowymi emocjami, kt&oacute;re ujawniły się w wypowiedziach takich os&oacute;b jak : Albert mc2</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri; font-size: small;\">&nbsp;</span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">PS. Jeszcze dowcip:</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Złapali: Amerykanin, Niemiec i Donald Tusk złota rybkę, A że złota rybka spełnia tylko trzy życzenia postanowili się tymi życzeniami podzielić po r&oacute;wno.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Pierwszy Amerykanin</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">- Wiesz złota rybko m&oacute;j kolega ma taka wieka rafinerie ropy i świetnie sobie żyje&hellip; - złota rybka : - czy ty tez chcesz mieć taką rafinerie?</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">- oczywiści <span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>- powiada<span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp; </span>Ameryknian, <span \"mso-spacerun: yes;\">&nbsp;</span>złota rybka : - no to twoje życzenie się spełni.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Drugi Niemiec </span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">- Wiesz złota rybko m&oacute;j kolega ma taki dobrze działający browar - złota rybka : - czy ty tez chcesz mieć taki browar?</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Niemiec : - o tak !!! złota rybka : - no to twoje życzenie się spełni.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Trzeci podchodzi i Donald Tusk</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">- Wisz złotą rybko O. Tadeusz Rydzyk ma taka dużą, tłustą krowę, dająca dużo mleka.<span \" : &quot;Arial&quot;,&quot;sans-serif&quot;; font-size: 10pt; mso-fareast- : \'Times New Roman\'; mso-fareast-language: PL;\"></span></span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">złota rybka : - czy ty tez chcesz mieć taką krowę.</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">Na to Donald Tusk-</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \" : Calibri;\"><span \"font-size: small;\">- Nie , ja chce żeby mu ta krowa zdechła !!!</span></span></p> <p class=\"MsoNormal\" \"margin: 0cm 0cm 0pt;\"><span \"font-size: small;\"><span \" : Calibri;\">To tak miedzy nami polakami </span><span \" : Wingdings; mso-ascii- : Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi- : Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-char-type: symbol; mso-symbol- : Wingdings;\"><span \"mso-char-type: symbol; mso-symbol- : Wingdings;\">J</span></span></span></p>
anonim2012.09.7 13:02
<p>Zgadzam się z Panią Profesor.</p> <p>Tusk najwyraźniej ma swojego mentora tj. Putina.</p>