Paulin o. Adam Czuszel bierze w obronę o. Pelanowskiego - zdjęcie
02.12.19, 12:45o. Augustyn Pelanowski

Paulin o. Adam Czuszel bierze w obronę o. Pelanowskiego

213

Paulin o. Adam Czuszel wydał krótkie oświadczenie ws. o. Augustyna Pelanowskiego. O. Czuszel pisze o "licznych oskarżeniach i pomówieniach" pod adresem o. Pelanowskiego i deklaruje, że "sercem jest z nim". To odpowiedź na oświadczenie Kurii Generalnej Zakonu Paulinów, w którym o. Pelanowskiego oskarżono o nieposłuszeństwo przełożonym, niekatolickie poglądy na kwestię papieża oraz wprowadzanie zamętu i zgorszenia wśród wiernych.


Oświadczenie o. Adama opublikował na portalu społecznościowym dziennikarz Mateusz Ochman, przyjaciel paulina.

"Piszę to krótkie oświadczenie powodowany wielką wdzięcznością dla ojca Augustyna Pelanowskiego i bólem w sercu z powodu licznych oskarżeń i pomówień" - napisał o. Czuszel.

"Ojciec Augustyn Pelanowski w najnowszej książce „Ocalenie” wyjaśnia swoją decyzję o exodusie z zakonu w sposób logiczny i chrześcijański (powołując się na różne podobne sytuacje w historii Kościoła). Nieprawdą jest stwierdzenie, iż poglądy ojca Augustyna stoją w jaskrawej sprzeczności z niektórymi prawdami doktryny katolickiej. Wręcz przeciwnie, trzyma się on świętego magisterium Kościoła, broni go wytrwale zarazem ukazując liczne odstępstwa od wiary i moralności, które zadomowiły się dziś w Kościele i to ci, którzy je głoszą sieją prawdziwy zamęt i zgorszenie w duszach wiernych" - dodał.

"Nieprawdziwe są również słowa niektórych o tym, że nie miał on zakazu głoszenia słowa. Miał. Wiem, bo od wielu lat byliśmy blisko i spędziliśmy razem pół roku w jednym klasztorze z którego odszedł na „pustynię”. Równie krzywdzące są insynuacje co do jego problemów psychicznych. Głęboka depresja – piszą niektórzy. No cóż… Chwilowe pokusy do zwątpienia, doły emocjonalne związane z wielką tęsknotą za niebem, trudności znoszenia „ziemskiego wygnania”, ból związany z kryzysem i kondycją życia zakonnego, dramatyczne realia Kościoła za panowania Franciszka – to wszystko może stanowić pokusę do rozpaczy, której jednak nigdy w nim nie zauważyłem!" - stwierdził zakonnik.

"Pomimo wielkiego zmagania, w ojcu Augustynie zawsze dostrzegałem silną nadzieję, nie brakowało mu pogody ducha, a ostatnie nasze miesiące wspólnie spędzone wypełniała głęboka modlitwa i trwanie przed Panem na adoracji. Pomimo trudów: niemało radości - z nikim tak się nie śmiałem jak z nim, z nikim tak się nie modliłem jak z nim" - czytamy w oświadczeniu.
 
"Nie poznałem nikogo w swoim życiu kto miałby taki dar poznania serc ludzkich i oceny rzeczywistości. Moje kapłaństwo, moje życie duchowe to w ogromnej mierze owoc jego posługi jako ojca duchownego w seminarium, a potem jako przyjaciela w kapłaństwie i życiu zakonnym. Wiem, że wielu moich współbraci podpisałoby się pod tymi słowami. Sercem jestem z nim" - zakończył o. Adam Czuszel.
 

30 listopada 2019 roku o. Paweł Przygodzki, sekretarz generalny Zakonu Paulinów, wydał tymczasem następujące oświadczenie w imieniu Kurii Generalnej Zakonu Paulinów:

W związku z propagowanymi przez o. Augustyna Pelanowskiego poglądami stojącymi w jaskrawej sprzeczności z niektórymi prawdami doktryny katolickiej oraz szacunkiem należnym Ojcu Świętemu Franciszkowi, Zakon św. Pawła I Pustelnika (Paulini) oświadcza, iż zdecydowanie odcina się od prywatnych poglądów wyżej wymienionego kapłana.

Jednocześnie zwracamy uwagę, iż o. Augustyn łamie śluby zakonne, zarówno poprzez publikacje, na które nie otrzymał zgody, jak również przez trwającą ponad 11 miesięcy samowolną nieobecność w klasztorze.

Wyrażamy głębokie ubolewanie z powodu zamętu i zgorszenia, jakie w dusze wiernych wprowadzić może indywidualna działalność o. Pelanowskiego. Jednocześnie informujemy, że już wcześniej podjęte zostały kroki przewidziane przez Kodeks Prawa Kanonicznego.

W duchu braterstwa trwamy w modlitwie za o. Augustyna.

 
els/facebook
 
 

Komentarze (213):

pol2020.11.15 9:53
O.PYLANOWSKI,O.ADAM CZUSZEL,O.WALDEMAR TRZECH WSPANIAŁYCH ZAKONNIKÓW MIELI SWOJE ZDANIE NA TEMAT PROBLEMÓW KOSCIOŁA,ZEGNA SIĘ ZAKONNIKÓW KTÓRZY POTRAFII NIEŚĆ EWANGELIE NAICH MSZACH BYŁY TŁUMY CHCIAŁO SIE ICH SŁAUCHAĆ, HALO A JAK JEST PEDOFILIA, SWIADOMOSĆ KOMUNIZMU SŁUZBY BEZPIECE TO DANY DUCHOWNY JEST NA STANOWISKU,AZ PRAWDA BOLI I SIĘ ODKRYWA, JEST TO KRZYWDZACE DLA TAK FAJNYCH ZAKONNIKÓW.
MlutkiFranek2020.10.31 9:18
Ojcem kłamstwa jest Diabeł ...Głosząc prawdę narażasz się dzieciom Diabła... Kościół toczy ciężka choroba najemnik nie jest dobrym pasterzem... O.Augustyn Pelanowski głosi prawdę za co jest prześladowany. Antychryst z wściekłością atakuje Kościół Katolicki i o tym głośno mówi O.Augustyn ponosząc konsekwencje przeciwstawiania się złu...
Andrzej Ilczuk2020.06.19 13:21
Miło, że o. Adam broni brata. Jednakże oświadczenie generała jest wiążące a nie opinia o.Adama. Tak samo wiążące są decyzje Ojca Świętego a nie opinie kogokolwiek na ten temat. (por. Mt 16,19). To nieprawdopodobne, że czyjaś opinia mogłaby abortować Papieża z funkcji Piotrowej. Jeśli o. Pelanowski ma być w przyszłości kanonizowany, niech dziś będzie w jedności z Ojcem Swiętym i posłuszeństwie władzom zakonnym, co ślubował. Niech weźmie sobie przykład z o. Pio albo ks. Dolindo, a zrezygnuje z własnych przesłanek jakkolwiek były by, wg niego, logiczne. Szkoda by było utracić takiego przewodnika duchowego.
Paweł2020.04.20 13:02
Mało kto zwraca uwagę na najważniejszy aspekt tego oświadczenia ojca Adama. Wynika z niego, że sekretarz generalny paulinów i paulini skłamali na temat zakazu wypowiedzi. Jeżeli skłamali, to tracą wszelką wiarygodność. Jakie królestwo używa kłamstwa w obronie prawdy?
ect2019.12.14 8:01
Kontynuacja dyskusji ze "slawtu".: "Tak. Własnie jestem POZA kościołem heretyka Bergolio i wszystkich tych którzy dla zachowania stanowiska i przywilejów milczą na herezje i blasfemie ,które ten człowiek wypowadając sam siebie z Koscioła Katolickiego ekskomunikował." ect: Bardzo cierpię z powodu rozdarcia Kościoła Katolickiego. Niemal każdego dnia płaczę, bo ten rozdzierany, poraniony Kościół JEST WCIĄŻ KOŚCIOŁEM CHRYSTUSOWYM. Ile jeszcze będzie zbuntowanych Natanków, Domańskich, kardynałów i innych mądrych teologów, którzy w swoim uporze będą to robić!?
ect2019.12.14 8:21
Powinno być: Ilu jeszcze...
Ania2019.12.6 18:47
Ojciec Pelanowski jest mistykiem naszych czasów. Dzięki niemu nawróciło się wiele ludzi. Religia to religia ale ponad religią trzeba być blisko Boga i to właśnie ma Ojciec Pelanowski. Jestem pewna że Bóg Ojca Pelanowskiego nie osądza. Przyjmie Go kiedyś z otwartymi ramionami.
anonim2019.12.5 9:19
Nie poznałem wcześniej tak zagorzałego zakonnika, który z wielką troską wyjaśnia od wielu lat ogromną miłość Boga Ojca (słucham Jego kazań od 12 lat). Wskazuje prawdę i drogę o naszej Świętej Wierze, w której wykładnią jest katechizm katolicki i Pismo Święte. A wyróżnia się tym, że mówi prawdę ukrytą i nie boi się mówić zgodnie z Pismem Świętym - Tak, Tak, Nie, Nie. Nie poddając się zakłamanym ideologiom, zmiękczającym naszą Wiarę. Dziękuję Ojcu Adamowi Czuszelowi OSPPE za wsparcie w tej sprawie. A nam pozostaje jedynie, modlić się za Ojca Pelanowskiego, i cały Kościół. Krzysztof Mosur
zaz2019.12.5 13:08
Wydaje mi się,że jest za mało wsparcia od kapłanów którzy bardzo często powoływali się na naukę o.Pelanowskiego.Strach czy poprawność ?
so2019.12.5 18:12
A może rzeczywiście Ci się tylko wydaje? A może ani strach ani poprawność tylko chwila refleksji, czy taka wojna ma sens?
ars2019.12.4 8:45
Boże wspieraj O.Pelanowskiego aby wytrwał w PRAWDZIE której brakuje w postępowaniu wielu którzy mają SZCZEGÓLNY obowiązek stawać w PRAWDZIE !! za wierność EWANGELI płaci się ogromną cenę !
Robert 2019.12.3 22:31
Ojciec Augustyn Pelanowski pozostawił po sobie książki, które będą mówiły za niego i przemieniały serca czytelników nie zależnie od tego co się z Nim stanie w przyszłości. Bez względu na to jaki będzie Jego dalszy los. Tego nikt mu nie odbierze. Tak jak łaski pisania dobrych książek. Tylko Bóg ma prawo sądzić człowieka, a o. Paulini już wydali sąd. Zapominając o tym, że z każdego słowa zdadzą sprawę przed Bogiem a za te na portalach w sposób szczególny.
przygniał kocioł garnkowi2019.12.3 22:56
Ty wydałeś osąd o wszystkich oo. Paulinach.
ada2019.12.3 23:34
Tak ksiazki mamy w domach, nagrania. Nie zabronićie nam słuchać O. Augustyna.
Pooooszli za charyzmatykiem2019.12.4 10:42
O, jej! Ukryjcie je dobrze, bo w więzieniu was Paulini mogą zamknąć i będziecie prześladowani jak autor tych książek.
Jan2019.12.3 22:16
Pragnę poznac Ojca Pelanowskiego gdzie przebywa może ktos wie ?
Jan2019.12.3 22:12
Głos na pustyni w Polsce. Ojcze Czuszel dobrze że jestes. A gdzie inni ? Prawda nas Wyzwoli !!!
Jan2019.12.3 22:11
Głos na pustyni w Polsce. Ojcze Czuszel dobrze że jestes. A gdzie inni ?
Polka2019.12.3 16:46
Ojcowie Paulini! Radze modlitwy za ojca Pelanowskiego przerobic na modlitwy za was samych, bo to wam potrzebna jest pomoc Jezusa, krola Wszechswiata...i Nieba Duchowego. Jezus nauczal, ze Dobry Pasterz ma bronic Swoich Owiec i nie wpuszczac do stada wilkow, ktore rozszarpia je...Kosciol Bozy to najwyzsza nauka i filozofia pochodzaca od Boga, duchowa, niesmiertelna. Niestety ilosc wilkow na swiecie jest ogromna, marza o zniszczeniu kosciola od wiekow, nienawidza Matki Bozej i Jezusa, szykuja przeogromie finansowane programy atakow na Watykan, organizuja zamachy na Papiezy, wprowadzania homoseksualistow i agentow do seminariow no i ostatnio doszli do kuriozum wprowadzenia Pahamamy na oltarz Kosciola, odprawiania obrzedow szamanskich w Watykanie wraz z Papiezem, otwieranie tym wilkom bramek niby daleko, ze malzonkowie moga pelnic funkcje kaplanske. Tymi bramkami wejda hordy wilkow - zapewniam...zewszad! Ojcze Pelanowski gratuluje odwagi, ze mowil i mowi Ojciec prawde, ze chroni Ojciec owce Jezusa. Jezus jest blisko, zna Ojca mysli, daje odwage i madrosc. Prowadzi. Mowil uczniom, ze jak pojma Jego nauke , beda wyrzuceni z synagog, wydani na smierc, ale beda wiedziec co maja mowic, bo Duch Swiety mowic bedzie przez nich. Amen
ect2019.12.3 18:28
Modlitwa potrzebna jest nam wszystkim, Tobie również Polko, i mnie także.
Katolik2019.12.3 20:06
Pięknie napisałaś, zgadzam się że modlitwa o wiarę i Światło Ducha Świętego bardziej potrzebna jest przeorowi i wygodnickim Paulinom oraz wielu ordynariuszom i gorszącym kapłanom niż prawemu i skromnemu Ojcu Pelanowskiemu.
Krzysztof2019.12.3 11:28
Dziękuję Ci ojcze Adamie za odważną obronę naszego ojca Pelanowskiego, może to i innych nakłoni do odważnego głoszenia słowa Bożego i obronę sprawiedliwych.
Dorota2019.12.3 10:35
Znałam go osobiście. Wiele razy spowiadałam się u niego. Zawsze na koniec spowiedzi kładł swoją rękę na mojej głowie. To bardzo dobry kapłan.
gosc2019.12.3 10:21
Panu Bogu podoba się bezwzglednie najpierw posłuszeństwo wobec przełożonych, a tego o. Pelanowski nie czyni, a zatem służy diabłu. Wyraźnie Jezus powiedział siostrze Faustynie, że najbardziej ceni posłuszeństwo choćby pozory wskazywały na na nielogiczność sytuacji. Chyba tego ten ojciec paulin jest świadomy. Takich zdrajcow mamy wiecej w klasztorach czy Kościele. Smutne to, trzeba usilnie modlić sie za takich co błądzą.
Pooooszli za charyzmatykiem2019.12.3 23:00
Ludziom rozum odjęło i wydają się tej oczywistej prawdy nie dostrzegać.
slawtu2019.12.3 23:32
Paetz był przełożonym swoich kleryków których wykorzystywał. Przez swoje posłuszeństwo większość z nich nigdy już nie została kapłanami a większości z nich została trauma i bolesne wspomnienia na całe życie. W Kazimierzu Dolnym siostry betanki były posłuszne swojej "mateczce" w herezjach które wygłaszała razem ze spowiednikiem tamtego zgromadzenia i już tego zgromadzenia nie ma. Żadna z tych osób już świętą nie zostanie ,a wszyscy byli posłuszni swoim przełożonym. NIE MA I NIGDY NIE BYŁO POSŁUSZEŃSTWA W GRZECHU I HEREZJACH!!!!
lskd2019.12.4 15:26
Skoro jest aż tak źle to po co składać ślub posłuszeństwa? Klerycy raczej takiego ślubu nie składali. Sytuacja sióstr betanek nie jest adekwatna do nieposłuszeństwa o.Pelanowskiego.
slawtu2019.12.4 23:27
NIE MA I NIGDY NIE BYŁO POSŁUSZEŃSTWA W GRZECHU I HEREZJACH!!!!
ect2019.12.5 13:26
Czy można uznać s. Faustynę za świętą? Może Kościół się pomylił, bo znosiła tak "bezmyślnie" prześladowanie (grzech) ze strony swoich przełożonych i sióstr? Pewnego razu np. starsza od niej s. przełożona kazała jej siąść na stole i nogami machać a ona sama zajęła się sprzątaniem, aby innym siostrom pokazać jaka ta s. Faustyna niedobra. Chciała ją skompromitować w oczach sióstr i na krótko udało jej się to, ale teraz jawnym stało się, że najbardziej skompromitowała siebie. A może powinna uciec z powodu prześladowania z zakonu? A może jak najszybciej założyć inny, bo Pan Jezus jej to powiedział? Dlaczego więc trwała w posłuszeństwie takim podłym przełożonym i spowiednikom, którzy często jej nie zrozumieli? Uwolniłaby się przynajmniej od tych nieustannych posądzeń, podejrzeń o chorobę psychiczną. Dlaczego godziła się na takie upokorzenia? Przecież "w grzechu posłuszeństwa nie ma i nigdy nie było"? No tak... droga każdego nie jest taka sama, no i siostra Faustyna nie była aż taka inteligentna. Pozwoliła się zdeptać, poniżyć, aby zostało z niej samej jak najmniej, aby stało się oczywistym, że to Pan Jezus tak naprawdę przekazuje Kościołowi i światu orędzie Miłosierdzia a ona jest tylko nędznym narzędziem w jego ręku. A może jednak Kościół się nie pomylił ogłaszając ją święta i może powinniśmy się od tego świętego "nieuka" czegoś uczyć pomimo naszej wyjątkowości?
slawtu2019.12.5 21:30
Co innego znosić grzech innych a co innego być jego współuczestnikiem! Legioniści Chrystusa byli posłuszni ponad wszelką wątpliwość swojemu założycielowi. (Poczytaj sobie co się działo w sekcie ,którą założył Maciaweli) W imię bezmyślnego posłuszeństwa setki z nich dziś żyje już poza Kościołem - bo to co zobaczyli i w czym musieli uczestniczyć w "imię posłuszeństwa" przerosło wszelkie możliwe granice zdrowego rozsądku. To samo siostry ,które uciekły spod kontroli "mateczki Kozłowskiej" z Kazimierza.Te które zostały wierne posłuszeństwu "mateczki" i spowiednikowi żyją już poza Kościołem. To samo się tyczy byłych kleryków Peatza - ich też juz nie ma w Kościele i też byli posłuszni swojemu przełożonemu. Ta sama historia była u Kamedułów ,kiedy to gwardian miał być przymuszany do wyprowadzania pieniędzy z kasy Zakonu w imię posłuszeństwa. Nie wspominając już tych wszystkich księży i zakonników ,którzy nie wytrzymali psychicznie swoich przełożonych tyranów i dewiantów i popełnili samobójstwo lub skończyli z chorobami psychicznymi.(Znam osobiście księdza ,który postradał zmysły bo wbrew swojej woli a na mocy posłuszeństwa przełożonych wymuszał na ludziach "stosowne ofiary" za wszystkie posługi na parafii. Siostry Faustyny nikt nigdy nie zmuszał do głoszenia herezji i uczestnictwa w grzechach! I jestem świecie przekonany ,że gdyby do tego doszło też opuściła by zakon.
ect2019.12.5 22:45
Znam te i podobne historie. Nie sądzę jednak, aby o. Pelanowskiego ktoś zmuszał do głoszenia herezji i uczestnictwie w grzechach.
slawtu2019.12.8 15:36
Więc NIE SĄDŹ jak nie znasz prawdy!! Dlaczego nie powołujesz się na "święte posłuszeństwo" w historiach które przywołałem? Bo nie pasują już do Magisterium Kościoła i zdrowego rozsądku !? Bo Jezus nie ma żadnego umiłowania w grzechu ani herezjach Swojej Nauki. Zakon Paulinów OFICJALNIE KŁAMIE! o.Przygodzki napisał,że o.Augustyn nie miał zakazu głoszenia w pierwszym oświadczeniu(co nie było prawdą o czym poinformował o.Czuszel i wszyscy inni bracia którzy znali sytuację od środka) a w drugim oświadczeniu napisął ,że o.Augustyn łamie zakaz głoszenia który dostał. TAK wygląda "prawda" z Jasnej Góry.I najlepiej od razu dorobić historię o problematyczności, depresyjności i nauczaniu przeciw doktrynie Kościoła(co jest pomówieniem bez dowodów!).Niech Zakon pokaże i udowodni na mocy nauczania Kościoła ,które konkretnie nauczania o.Augustyna stoją w jawnej sprzeczności skoro sami jego nauczania mają na oficjalnej stronie wydawnictwa Pauliniarum. (Sprawdź jak nie wierzysz!)
ect2019.12.9 8:56
Nie zrozumiałeś dobrze mojego ostatniego komentarza. Zamiast się irytować przeczytaj go uważniej.
slawtu2019.12.9 21:54
1. Namawiać kogoś do grzechu. 2. Nakazywać grzech. 3. Zezwalać na grzech. 4. Pobudzać do grzechu. 5. Pochwalać grzech drugiego. 6. Milczeć, gdy ktoś grzeszy. 7. Nie karać za grzech. 8. Pomagać do grzechu. 9. Usprawiedliwiać czyjś grzech. Znasz te grzechy? Wiesz dlaczego o.Augustyn dostał zakaz? Obawiam się ,że nic nie wiesz w tym temacie.. Więc zacznij od początku poznawać prawdę a nie tylko klepać : "święte posłuszeństwo" jak mantrę. Posłuchaj kazań po których o.Augustyn dostał zakaz głoszenia(którego oficjalnie "nie było" jak głosi o.Przygodzki w swoim pierwszym oświadczeniu i który to zakaz miał być łamany przez o.Augustyna jak głosi drugie oficjalne oświadczenie) Poczytaj sobie o najwyższym odznaczeniu Kościelnym ,którym została uhonorowana aborcjonistka i aktywistka lewicowa (Lilianna Ploumen). Zobacz jakich gości z honorami przyjmuje się teraz w Watykanie(Michele Blachelet). Sprawdź w jaki sposób odpowiada biskup Rzymu na dubia (oficjalna procedura Kościele )kardynałów,jak potraktował rodzinę Asi Bibi na placu św.Piotra, co zrobił w sprawie listu nawróconych islamskich konwertytów po deklaracji w Abu Dhabi. Sprawdź co za jego zgoda zostało wniesione do kościoła Santa Maria w Traspontina,co wydarzyło się w ogrodach watykańskich i co stanęło w koloseum. Niedawno zaciągnął na siebie karę ekskomuniki ks.Misiak za przyjęcie drugiego chrztu z rąk protestanta i chęć posiadania żony w stanie kapłańskim. Ja się pytam: Jaką karę powinien otrzymać biskup Rzymu za działania chociażby tylko podczas spotkania w ogrodach watykańskich? Obawiam się,że nic nie wiesz! "Święte posłuszeństwo!" - mantra tych którzy wolą udawać że nie złego się nie dzieje i nie widzą żadnego problemu.(J 9,41 41 Jezus powiedział do nich: «Gdybyście byli niewidomi, nie mielibyście grzechu, ale ponieważ mówicie: "Widzimy", grzech wasz trwa nadal.") "Święte posłuszeństwo" w Kościele nie istnieje NIGDY gdy ktoś kogoś zmusza do grzechu lub herezji !!! A kiedy próbuje się zamknąć komuś usta w ramach "posłuszeństwa" za ujawnianie grzechu i jawnego sprzeciwu wobec próby przyzwolenia na grzech oraz przeciw demaskowaniu herezji wydając przy tym fałszywa oświadczenia i pomówienia bez ŻADNYCH dowodów to nikt takim posłuszeństwem nie jest zawiązany nigdy i nigdzie! Czekam ciągle na odpowiedź: czy Jezusowi było miłe posłuszeństwo w przypadkach które przytoczyłem(takich rzeczy dzieje się tysiące w Kościele ; wybrałem tylko te które każdy może skojarzyć) i dlaczego w takim razie nie poszło za tym "boże błogosławieństwo" oraz kto tak naprawdę okazał się wiernym nauczaniu Kościoła w tych historiach?
ect2019.12.10 20:29
Jak to dobrze, że z obawy o moją niewiedzę możesz mnie co nieco uświadomić. Cieszę się również, że chroni mnie przed Twoim agresywnym wzrokiem monitor komputera. Powtarzania Twoich przekonań nie można rzeczywiście nazwać mantrą, bo zdania zakończone są często nie jednym ale wieloma wykrzyknikami. Tak, masz rację: moja mantra to "święte posłuszeństwo", ale nie z powodu udawania, że nic złego się nie dzieje . Naprawdę myślisz, że głośnym wołaniem można zło w Kościele pokonać? Zwykle o wiele łatwiej jest nazwać zło po imieniu, niż zło dobrem zwyciężać. A jak myślisz, czy Bogu miłe było posłuszeństwo Jezusa aż do śmierci, i to strasznej śmierci krzyżowej? Czy Jezus nie powinien się raczej zbuntować i nazwać swojej śmierci niesprawiedliwą a Ojca okrutnikiem? Czy w imię "świętego posłuszeństwa" powinien poddać się oprawcom? Czy to nie był współudział w niesprawiedliwej samozagładzie? A może z to "święte posłuszeństwo w tak szalenie trudnych sprawach przynosi obfitsze owoce w perspektywie wieczności niż najgłośniejsze wołanie o sprawiedliwość? Rozumiem doskonale, że jest czas wołania o sprawiedliwość i prawdę ale jest też czas świętego posłuszeństwa.
slawtu2019.12.11 18:43
a ja rozumiem ,że nie potrafisz potwierdzić ,że posłuszeństwo i herezje i współudział w grzechach niczego dobrego w Kościół nie wnoszą, nigdy nie wnosiły i nigdy wnosić nie będą. Bóg nigdy sobie tego nie życzy i o tym mówi przez całe Objawione Pismo. Powiedz o "świętym posłuszeństwie" ofiarom takich dewiantów jak Peatz czy Maciaweli. Powiedz o "świetym posłuszeństwie"rodzicom "heretyczek"z Kazimierza Dolnego.I powiedz im że samo dobro i błogosławieństwo płynęło przez to ich posłuszeństwo. A co do procesu i śmierci Jezusa : po uderzeniu przez sługę Jezus nie nadstawił drugiego policzka tylko zapytał dlaczego został uderzony i nakazał podać powód.Po zaprzysiężeniu przez najwyższego kapłana ,przyznał się oficjalnie do prawdy. I w imię Boga Najwyższego ,Syn Boży został skazany na śmierć." przez tych ,którzy rzekomo byli przedstawicielami Boga na ziemi("I był posłuszny aż do śmierci a była to śmierć na krzyżu").Ale komu był posłuszny ?! Sanhedrynowi, faryzeuszom , sadyceuszom, Herodowi, Piłatowi czy Samemu Bogu Ojcu w spełnieniu Jego Woli jakim było odkupienie rodzaju ludzkiego? Bo jakoś nie przypominam sobie ,żeby choć raz przyjął tłumaczenia tok myślenia faryzeuszy,sadyceuszy czy uczonych w Piśmie. Raczej miał całkiem inne zdanie niż reszta "wszystkowiedzących" którzy najchętniej by mu zamknęli usta każąc być "święcie posłusznym" ich woli. Czy Jezus pochwalał grzech? Czy milczał gdy widział w jaką jaskinie zbójców przerobili najwyżsi kapłani Przybytek Pański? (a wg twojej miary pewnie powinien to wszystko przyjąć i w tym uczestniczyć ponieważ nie był przedstawicielem "kościelnej hierarchii " a skoro oni sobie tak ustanowili to tak miało przecież być.)Co nie?
slawtu2019.12.11 19:41
"Jak to dobrze, że z obawy o moją niewiedzę możesz mnie co nieco uświadomić. Cieszę się również, że chroni mnie przed Twoim agresywnym wzrokiem monitor komputera. Powtarzania Twoich przekonań nie można rzeczywiście nazwać mantrą, bo zdania zakończone są często nie jednym ale wieloma wykrzyknikami. Tak, masz rację: moja mantra to "święte posłuszeństwo", ale nie z powodu udawania, że nic złego się nie dzieje . Naprawdę myślisz, że głośnym wołaniem można zło w Kościele pokonać? Zwykle o wiele łatwiej jest nazwać zło po imieniu, niż zło dobrem zwyciężać." no tak - bo przecież ty wiesz lepiej... Z reguły gdy ludzie nie mają żadnych argumentów rozmowie zaczynają argumenty "ad personam" Do "świętego posłuszeństwa" dorzucam jeszcze Synod Trupi i Jana XII Nadrób lekture!
ect2019.12.12 7:39
Widzę, ze nie pozostaje Ci nic innego jak w zgodzie z własnym sumieniem nauczać poza Kościołem.
slawtu2019.12.13 20:22
Tak.Własnie jestem POZA kościołem heretyka Bergolio i wszystkich tych którzy dla zachowania stanowiska i przywilejów milczą na herezje i blasfemie ,które ten człowiek wypowadając sam siebie z Koscioła Katolickiego ekskomunikował.
ect2019.12.14 7:47
Odpowiadam slawtu niżej, pisze nowy komentarz na samym końcu wszystkich komentarzy, ponieważ brak tu miejsca
ect2019.12.12 11:03
Jeśli zajrzysz do swoich komentarzy to z pewnością też znajdziesz trochę argumentów "ad personam". Pomimo różnicy zdań życzę dużo dobra i pozdrawiam.
anonim2019.12.5 2:16
O. Augustyn to PROROK naszych czasów . To dzieje się na naszych oczach! Lecz większość śpi i przez sen się uśmiecha, a kto się zbudzi nie wierzy w przebudzenie! Wiek demona z wizji Leona XIII pozostawił po sobie straszne spustoszenie.W czasie sobory watykańskiego 2 szatan miał swoich ludzi. Pisała o tym Łucja dos Santos.
Ewa2019.12.3 9:38
Nie tylko ojciec Adam - inni paulini też :) https://www.facebook.com/marcin.wirkowski/posts/10220581708393750
FionA2019.12.3 9:32
Prawda zawsze boli. A o. Pelanowski mówi prawdę. Bogu niech będą za niego dzięki
Pooooszli za charyzmatykiem2019.12.4 10:37
Szkoda tylko, że o. Pelanowski nie chce prawdy przyjąć do swojego życia w określonej, zasadniczej kwestii lecz traktuje ją wybiórczo. Innym wytykać błędy, owszem i to dosadnie. Tylko jemu nie wolno, bo nosi to znamiona prześladowania.
anonim2019.12.5 2:14
Matka Boża – “Wtedy kiedy przeciwnik myśli ze jest na szczycie wkroczę ja, straszna i zwycięska”. W czasach ostatecznych CI KTÓRZY MAJĄ MÓWIĆ BĘDĄ MILCZEĆ - czy ktoś ma jeszcze wątpliwości? W MARYI JEDYNA NADZIEJA kiedy oddamy się JEJ CAŁKOWICIE.
Euzebio2019.12.2 22:16
Adam, Adam zostałes jak widać dzieciakiem, szukającym autorytetu... jesteś nieposłuszny i naśladujesz z Wieśkiem Pelanowskim pierwszego nieposłusznego... upadłego anioła. A w posłuszeństwie, nawet przez cierpienie można błyszczeć na chwałe Bożą. Wiesiek niestety na moment błyśnie swoim światłem i za nim twoja iskierka a potem... zapomnienie... w posłuszeństwie byłby owoc... po was plewy.... Nawróć się dzieciaku. Za Augustyna modlimy się o zdrowie...
Konrad Tomasz2019.12.2 22:22
Drugim nieposłusznym był Michał, który rzucił się na swojego zwierzchnika i przegnał go sprzed oblicza Boga. Uważaj, czemu służysz.
Co to za bełkot? 2019.12.2 22:48
Jesteś jedną z tych kanalii z zakonu O. Augustyna, z którego uciekł tak go kochaliście? ( może i homoseksualnie) Bo używasz imienia Wiesiek nijak dla ogółu związanego z Pelanowskim. Może to jakaś ksywa z zakonu znana wam.
xyz2019.12.3 8:28
To prawdopodobnie imię z chrztu, bo w zakonie otrzymuje się nowe.
Imię.2019.12.3 9:26
Z chrztu ma Piotr.
xyz2019.12.3 11:17
To nie wiem.
m2019.12.3 12:22
Zamiast pluć jadem, proszę sobie wpisać w google: Wiesław Pelanowski. Wszystko sie rozjasni.
lskd2019.12.4 13:24
Twoje proroctwo jest jak najbardziej realne.
Adrian2019.12.2 21:51
Kolejny po ks.Piotrze Natanku posądzany o problemy psychiczne... Prawdo ...!!! Gdzie jesteś??? A gdzie są: ks.prałat R.Kneblewski, ks.S.Małkowski,
nn2019.12.3 13:45
Publiczne sugerowanie komuś choroby psychicznej stanowi naruszenie prawa i pociąga za sobą odpowiedzialność karną!!!!!!!!!
anonim2019.12.2 21:31
Spowiedź u Ojca Augustyna potrafi nas wyrwać z demonicznych szponów. Czyż można wymagać więcej?
Teresa2019.12.3 7:39
Każda szczera i pokorna spowiedź wyrywa z demonicznych szponów.
anonim2019.12.5 1:47
Na zachodzie już nie ma konfesjonałów o czym mówi o. Pelanowski. w kazaniu " kiedy wygnany zostanie Duch Święty"
ect2019.12.5 11:28
Są konfesjonały, tylko ludzie nie chcą się spowiadać bo uważają, że grzechów nie mają
Świetne! Z książki Ocalenie. Brawo O.Augustynie! 2019.12.2 21:12
"Bergoglio jest autorem mnóstwa wypowiedzi, które są herezją albo nawet czymś więcej. Jest do gruntu heretykiem, a każdy kto słucha heretyka lub mu się nie sprzeciwia, jest heretykiem. Czuję odrazę do Bergoglio, kiedy obraża Matkę Najświętszą i wygłasza nauczanie, w którym stwierdza, że Matka Najświętsza pod krzyżem oskarżała Boga o to, że Ją oszukał.Co to za przekaz? Szatański! Dlaczego nikt na Jasnej Górze nie stanął wtedy w obronie Matki Najświętszej...…"
Konrad Tomasz2019.12.2 21:12
Ojcze Augustynie, zlituj się nad sobą, wróć, stań przed bluźnierczym Sanhedrynem swojego zakonu, odbierz swój kielich. Czemu opuszczasz Chrystusa cierpiącego na krzyżu, czy się wstydzisz hańby krzyża, opuszczenia, ofiary? Bądź wierny do końca Bogu. Nie sobie. Daj świadectwo godne dawnych świętych i proroków. Ostatnie, co na zostaje to duma, ale ją też należy oddać, jak stary płaszcz przed wejściem na pałacu Boga.
Po ptokach 2019.12.2 21:34
Myślę, że Ojciec Augustyn już miał mnóstwo takich stanięć przed Sanhedrynem. Stąd taka a nie inna Jego decyzja. To naprawdę mega inteligentny Boży mąż. Musiał nie mieć wyjścia.
Teresa2019.12.2 21:45
Mega inteligencja nie zawsze idzie w parze z pokorą i mądrością.
ect2019.12.2 21:42
I to jest najpiękniejszy sposób wierności Chrystusowi.
ya2019.12.3 2:26
17 Miejcie się na baczności przed ludźmi! Będą was wydawać sądom i w swych synagogach będą was biczować. .... 22 Będziecie w nienawiści u wszystkich z powodu mego imienia. Lecz kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony. 23 Gdy was prześladować będą w tym mieście, uciekajcie do innego.... wybrane fragmenty Mt 10, 17-23 .... zalecenia Pana... nie każda ucieczka jest zdradą...i nie dla każdego jest droga taka jak o. Pio czy o. Dolindo...pozdrawiam
ect2019.12.3 11:36
Nikt w komentarzach nie pisze, że droga innych ma być jak droga o. Pio czy o. Dolindo. Podawane są przykłady tych kapłanów czy s. Faustyny, aby zwrócić uwagę na fakt, ze tam gdzie są wątpliwości przełożeni postępują w taki właśnie sposób jak w przypadku o.Pelanowskiego, nie jego pierwszego i ostatniego a osoby wybrane przez Boga do przekazania jakiegoś orędzia narażone są na takie i podobne cierpienia. Jeśli ich misja pochodzi rzeczywiście od Boga to trwają pomimo swojego krzyża w posłuszeństwie Kościołowi.
Już niebawem,,,,2020.01.2 18:16
Biedaku.... Tak jak Ty go osądzasz,tak też będziesz sądzony !!!! A czy Ty,GODNIE NIESIESZ SWÓJ KRZYŻ ?!?!?!?!?!
Paulina2019.12.2 21:09
O. Pelanowski jest perłą dla Kościoła. Jest solą w oku dla modernistycznych i lewackich księży, którzy chcą przekręć Ewangelię Chrystusa. Co to ma być święcenia świeckich mężczyzn, popieranie cudzołóstwa, rozwodników, homoseksualistów? Tego chce Jezus? Bóg się brzydzi grzechem. Kochamy o. Pelanowskiego. Jego kazania miały wpływ na wiele nawróceń również moje. Dlatego nie wierzę w te pomówienia. Jeśli odszedł z zakonu to widocznie jest w nim bardzo źle, a posłuszeństwo w kilku przypadkach nie obowiązuje zakonnika. Nigdy nie padło z jego ust słowo sprzeczne z magisterium KK, nieprecyzyjne które mogłoby kogokolwiek zgorszyć. Boże miej go swej opiece.
xyz2019.12.3 8:25
Raczej "świeckich mężczyzn" Kościół wyświęca tak naprawdę..
anonim2019.12.2 20:52
Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy. A Ty Wodzu zastępów anielskich szatana i inne duchy złe które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą mocą Bożą strąć do piekła. Amen
jimi2019.12.2 20:49
Bóg dał człowiekowi rozum i wolna wolę oddawanie jednego i drugiego w ręce innych ludzi to złe postępowanie grzech ciężki.Co znaczy posłuszeństwo przełożonym - oddanie wolnej woli i niestety nie korzystanie z rozumu.To najbardziej sekciarskie jest i powinno byc prawem zakazane- oddanie się pod władzę innych ludzi istnieje nazywa się więzienie.
sara2019.12.2 20:46
Kochani. Stańmy murem za o.Augustynem. Pokażmy, że ziarno, które siał w rekolekcjach, konferencjach czy stronicach książek, w które z pasją zatapialiśmy nasz wzrok i nasze serca, wydało w nas plon nawróceń, plon rozmiłowania w CHRYSTUSIE, zwrot kursu ze śmierci do ŻYCIA. To będzie żywy dowód, że o.Augustyn jest mężem Bożym, płodnym duchownym, rodzącym dzieci dla Nieba. Prośmy Mateńkę naszą, Maryję o opiekę dla o.Pelanowskiego.
Marek Młynarczyk2019.12.2 20:45
Czy można i potrzeba bronić kogoś kto tak kocha Boga. Nie należy modlić się o tych kórzy zatracili wiarę.
Marek M\305\202ynarczyk2019.12.3 1:08
brak przecinka.
bogdanus2019.12.2 19:20
Aż chce się zapytać o. przełożonych Zakonu Paulinów, czy oskarżenia i pomówienia są katolickie? Wychodzi na to, że przełożeni prześladują za wiarę o. Pelanowskiego. Brawo za odwagę. Wstyd Paulini.
ect2019.12.2 19:55
Wygląda na to, że teraz pobożni świeccy będą tworzyć reguły w zakonach na zasadzie demokratycznych głosowań kto ma więcej zielonych łapek.
Znikaj! 2019.12.2 20:37
Na szczęście również ty nie masz nic do powiedzenia.
ect2019.12.2 20:42
Na szczęście nie mam i niech zakonnicy sami ustanawiają swoje reguły i pozostają im wierni.
Konrad Tomasz2019.12.2 21:37
A czemu nie? Czy nos dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa. Duchowni są DLA ŚWIECKICH, aby ich prowadzić do Boga, a nie na manowce. Księża jedzą nasz chleb i powinni się liczyć z tym, a nie cudzołożyć z demonami i psuć tych, którzy im ufają. Biada Wam uczeni w Piśmie i faryzeusze
wicek2019.12.2 19:06
Pokora przede wszystkim. Po tym poznaje się czy ktoś jest z kościołem czy zaczyna przeciwko niemu występować. Niezależnie od intencji, pokora jest najważniejsza.
icek2019.12.2 19:57
Wicek, pokora dla herezji to jak wieprzowina dla Żyda na obiad.
Zbigniew 2019.12.2 19:06
Bogu naszemu Ojcu niech będą dzięki za o. Pelanowskiego.
ect2019.12.2 20:11
Bogu niech będą dzięki za wszystkich cichych, pokornych, wiernych, nieznanych, oddanych Kościołowi zakonników i zakonnice oraz inne osoby poświęcone Bogu.
za wszystkich2020.11.8 19:40
I za niego i za nich bo wszystko jest w ręku Boga
zbych2019.12.2 18:21
Zastanawiam się co jest gorsze dla KK , homoseksualizm abp Paetza czy herezja papieża Franciszka.
ect2019.12.2 18:11
Piękne nauczanie i nieposłuszeństwo o. Pelanowskiego przynoszą pierwsze owoce podziałów. Większość pobożnych słuchaczy murem za Ojcem Augustynem wbrew zwierzchnikom Kościoła.
Kasia2019.12.2 18:36
tj. wbrew Chrystusowi? Bo ON jest najwyższym Zwierzchnikiem Kościoła. A co ten, co Paciamamę wpuszcza na Watykan???
ect2019.12.2 20:14
Pan Bóg osądzi każdego według własnej miary, nie według naszej, tego co Paciamamę wpuszcza też osadzi.
rt2019.12.2 19:48
a zwierzchnicy dokonali już samooczyszczenia,czyżby?
ect2019.12.2 20:05
Wierni słuchacze o. Pelanowskiego dokonają jedynie słusznego osądu i oczyszczenia wszystkich zwierzchników nie dając Jezusowi najmniejszych szans.
Teresa2019.12.3 8:22
Nikt sam z siebie nie jest w stanie się oczyścić, czy inaczej samooczyścić..
anonim2019.12.5 2:10
POKUTA, POKUTA, POKUTA - NMP w Fatimie. Czy NMP jest zadowolona z prac nad nową Mszą w KK gdzie nie będzie przeistoczenia? Mam wątpliwości. Herezja Ekumenizmu: NOWY KOŚCIÓŁ (wg. wizji Bł. A.K. Emmerich)https://www.youtube.com/watch?v=6iMHMPFcfAE
Konrad Tomasz2019.12.2 21:48
Sądzisz Pelanowskiego i to jest OK? Czasem vox populi vox Dei, a może populus romanus w swoim sensus fidei jednak potrafi odróżnić prawdę od obłudy. Te same władze zatrzymały w swoim gronie gwałcicieli kleryków, a wyrzucają poza nawias takich pelanowskich, posackich i wielu innych. I to za co, za drobne niedogodności w ich nauczaniu, choćby miejscami błędnym, ale jednak oddanym Bogu. Cedzą komary, ale słonia w pokoju zobaczyć nie chcą. Ludzie nie ufają obłudnikom, to chyba normalne.
xyz2019.12.3 11:16
Konradzie stoisz murem za "pelanowskimi, posadzkimi i innymi", których nauka "miejscami jest błędna", ale Bogu są "oddani". Dlaczego wobec tego nie staniesz murem za innymi przedstawicielami Kościoła, których nauka jest miejscami błędna?. Dotychczas było tak, że w sytuacji wątpliwej lub błędnej nauki w Kościele nakazywano milczenie takim osobom i moim zdaniem słusznie. Jeśli nawet okazało się po jakimś czasie, że to czysta prawda była, to Pan Bóg jej obronił a głosicielom prawdy czasowy zakaz milczenia znoszony w pokorze pomagał w uświęceniu. Dziś każdy musi mieć rację, każdy jest wyjątkową i wielką "mega indywidualnością", której broń Boże uwagę zwrócić, bo rozgłosu się narobi.
Konrad Tomasz2019.12.3 19:31
Czemu za nimi, bo poczuwam się do wdzięczności wobec tych dwu akurat, i tyle. Milczenie jeszcze nikomu nie zaszkodziło i medytacja. Natomiast nie zgadzam się wewnętrznie na to, aby prześladowanie było prowadzone w imię tego, co teraz widzimy. W imię fałszywych nauk, które są stokroć gorsze od przesady Pelanowskiego. Poniżej niejaki Euzebio dał nam pokaz siły pogardy w tym zakonie, rzucania ,,chorymi'' na kogoś, kto woła o prawdę, nawet jeśli jej LEKKO chybia, moim skromnym zdaniem. Ciężkie czasu, dwu będzie ze sobą, a jeden dobry, drugi nie. Mamy prawo do prawdy o Pelanowskim, bo stał się osobą publiczną. Oraz do sprawiedliwości.
xyz2019.12.3 22:33
No dobrze, poczuwasz się do wdzięczności o. Pelanowskiemu, rozumiem. Ale jesteś moim zdaniem nieobiektywny, bo z powodu wdzięczności skłonny jesteś usprawiedliwiać błędy osób, którym coś zawdzięczasz nazywając ich nauczanie "lekko chybioną" prawdą a całą resztę popełniającą błędy, np. przełożonych oceniasz dość surowo. Zarzucasz mi, że sądzę Pelanowskiego a to samo można byłoby powiedzieć o Twoim osądzie zwierzchników Kościoła czy zakonu Paulinów. Nie osądzam o.Pelanowskiego, bo nie mam takiej władzy, możliwości ani poznania. Dostrzegam tylko tyle, że wartość swojego pięknego nauczania przekreśla brakiem posłuszeństwa przełożonym i na to zwracam w swoim komentarzu uwagę... i szkoda, bardzo szkoda, że własna duma i ambicje utrudniają mu powrót do zakonu . Takie jest moje głębokie przekonanie i chcę zasygnalizować czytającym te komentarze, aby nie oceniali wartości postaw moralnych tylko na podstawie inteligencji, an podstawie pięknych i przekonywujących słów, bo to zasadniczy błąd. Emocje przysłaniają często prawdę. Błędy popełniane przez zwierzchników, o których wspominasz nie usprawiedliwiają i nie umniejszają błędów o. Pelanowskiego. Trudno mi powiedzieć na ile ten ojciec "prześladowany" jest naprawdę a ile w tym wszystkim szumu medialnego, bo nie znam dokładnie sytuacji. Masz rację milczenie i medytacja nikomu nie zaszkodziły. A jeśli dobrze rozumiem, to o. Pelanowski i ludzie stający, jak to często nazywają, za nim murem uznają taki nakaz przełożonych za formę prześladowania. To bolesne, że o. Pelanowski ukrył przed słuchającymi go, czyli w tym także przede mną, że ma zakaz nauczania i nauczał oraz naucza w dalszym ciągu. W czyim imieniu to teraz czyni? Czy dobrze rozumiem, że teraz z powodu zamieszania w Kościele wielkie indywidualności czy osoby z wyjątkową charyzmą będą mogły zakładać w Kościele katolickim własne szkoły teologiczne gromadząc wokół siebie swoich zwolenników? Trudno oczekiwać, aby komentarze pod tym artykułem były nie na temat o. Pelanowskiego. Ludzie komentują podjęty w nim temat tak jak ja mam prawo komentować Twoją opinię a Ty moją i innych.
Konrad Tomasz2019.12.4 18:03
Nie jestem idealistą, tylko realistą. Znam głos Pelanowskiego i głos jego krytyka, Euzebia, zapewne tzw. współbrata. Euzebio wykazuje się ,,miłością'' nazywając aluzyjnie jednego współbrata smarkaczem, drugiego wariatem. Takie są realia. Na taki sąd i taką ,,sprawiedliwość'' nie ma zgody, bo to jest po prostu potworne, zwłaszcza że dotyczy ludzie znających się i współpracujących od dziesięcioleci zapewne. Gdybym był dyrektorem firmy i miał takiego pracownika jak Euzebio, tak sie odnoszącego do kolegów, to byłby biedny. Nie ma złudzeń, żyję już jakiś czas, Pelanowski to była ikona, człowiek publiczny. Tacy ludzie są otaczaniu zawiścią takich euzebiów, czekającą na potknięcie, żeby swój sąd skorupkowy odprawić, odrzucić wybitniejszego. Doczekali się, potknął się, kamienie poleciały. Ale my to rozumiemy, próbują traktować otoczenie jak głupich, ale takimi nie jesteśmy.
Konrad Tomasz2019.12.4 18:54
A tak naprawdę, to po prostu szkoda mi Pelanowskiego, bo to był ostatni porządny teolog i egzegeta. Ostatni. Kościół pustoszeje z ludzi mądrych i światłych. Zostają Paczamamy na widoku dla ludzi. Źle się dzieje. Niech Bóg błogosławi i Pelanowskiemu, i Paulinom, i nam wszystkim. Zaczynają się czasy straszne. Czas i mnie na pustynię, do katakumb, gdzieś gdzie nie ma drewnianych demonów, dyktatury odstępstwa i jazgotu zła.
xyz2019.12.4 21:40
Nie wiem dokładnie, ponieważ nie znam osobiście ani "Euzebio" ani o. Pelanowskiego, a osobista znajomość też nie daje nam nigdy pełnego poznania, które nie jest nam prawdopodobnie potrzebne. Możemy sobie tylko poteoretyzować. Być może są oni współbraćmi i wiedzą o sobie więcej niż my o nich. Nie wiemy, czym kierował się Euzebio, mogło tak być jak piszesz, choć ludzie wcale nie muszą kierować się aż taką zawiścią, równie dobrze mogło to być mocne braterskie upomnienie. Gdybyś nie był związany osobiście z tymi zakonnikami z powodu wdzięczności, zapewne odebrałbyś to upomnienie pod ich adresem mniej emocjonalnie. O. Pelanowski krytykując i wytykając błędy innym, także osobom publicznym i imiennie, używa nieraz dużo dosadniejszych słów pod ich adresem i chyba nie masz mu tego aż tak bardzo za złe jak Euzebiuszowi. Gdybyś był dyrektorem, to co zrobiłbyś z takim Euzebiuszem lub o.Pelanowskim, którzy używają tak mocnych słów wobec innych, upominając ich ze świętym przekonaniem, że postępują słusznie? Wyrzuciłbyś ich ze swojej firmy... z Kościoła, z zakonu? Jeśli to są rzeczywiście współbracia, to czasami są takie sytuacje, że pospierają się a potem dojdą do porozumienia i będzie dobrze, bo są przecież braćmi a w Tobie pozostanie niepotrzebnie gorycz. Nie sądzę, że o.Pelanowski jest ostatnim porządnym egzegetą, jest z pewnością nie pierwszym, nie jedynym i nie ostatnim. W Kościele jest mnóstwo ludzi mądrych, świętych i światłych tylko oni nie zabiegają o rozgłos tak jak wszędobylskie i rozkrzyczane zło, dlatego wydają się być niewidoczni, ale są i są bardzo realnie w Sercu Boga i w Kościele. Jest duże zamieszanie w Kościele. To prawda, że Kościół jest ostatnio bardzo podzielony, choć herezje zawsze miały w nim miejsce. Nie zapominaj, że w Kościele jest Chrystus, dopóki jest Chrystus eucharystyczny i Najświętsza Maria Panna Kościół jest prawdziwy, choć poraniony. To nie jest jeszcze dla nas czas na katakumby. Oczywiście na pustynie naszych serc zawsze możemy się wybrać, ale tam też słychać jazgot naszego osobistego zła. Dopóki żyjemy tutaj jesteśmy zawsze zdani na zmaganie się z nim. Z Chrystusem żadne czasy nie są straszne, bo "dyktaturę" naszego odstępstwa łagodzi swoim miłosierdziem. Życzę dużo nadziei w zwycięstwo Kościoła, bo tak naprawdę będzie i wcale to nie my tego dokonamy, choć nie możemy oczywiście czekać bezczynnie, to Pan Bóg okaże swoje zwycięstwo.
Roman2019.12.2 17:46
W tym momencie dla mnie Augustyn to jedyny w Polsce kaznodzieja który tak pięknie mówi o Bogu. Czy ktoś taki może siać zamęt - NIE A Adamowi dzięki za to słowo
ect2019.12.2 17:50
Można pięknie mówić i być równocześnie nieposłusznym przełożonym wbrew złożonym ślubom. Niektórzy tak mają.
T2019.12.2 17:56
Otóż to - gdyby podporządkował się przełożonym zostałby w końcu kimś jak O. Pio. A tak, to para niestety pójdzie w gwizdek drodzy panowie i panie.
m42019.12.2 20:37
martwcie sie o siebie a nie o Pelana, bo on mówi zawsze prawdę i to sie u Boga liczy najbardziej
Teresa2019.12.2 20:45
A kto to jest Pelan?
anonim2019.12.5 1:44
Będą was wydawać sądom i w swych synagogach będą was biczować. 18 Nawet ... 22 Będziecie w nienawiści u wszystkich z powodu mego imienia. ---- wykluczą was z synagogi , myśląc ,że oddają chwałę Bogu... zastanawiam się kiedy zgaśnie wieczna lampka paląca się przy Tabernakulum gdyż wprowadzona będzie nowa liturgia jak mówiła Matka Boża. Ale najpierw trzeba zamknąć usta niepokornym.
Jezu ufam Tobie!2019.12.5 22:28
Pokorni są lepszym narzędziem w ręku Boga niż niepokorni. Św.Jan Bosko pisał, że w czasach największego zamętu Kościół ocaleje dzięki dwom filarom: Eucharystii i Matce Bożej.
Maria z Krakowa2019.12.2 17:40
Ojcowie Paulini wstydźcie się Ojciec Kordecki przewraca się w grobie jak patrzy na Was ,a gdzie byliście podczas synodu amazońskiego może następne posunięcie to pachamama zamiast Naszej Królowej przestańcie się bać i udawać że nic nie mówiąc i nie nazywając rzeczy po imieniu lud ciemny niczego nie dostrzega i nie rozumie .Wierzący nie są baranami i potrafią doskonale rozpoznać głos Swojego Pasterza Mamo Boża ratuj swojego Syna umiłowanego uproś Swojego Jedynego Syna Naszego Króla i Pana aby Go nam zwrócił a błądzącym dał siłę i światło do na nawrócenia póki jeszcze czas
Jacek z Krakowa2019.12.2 17:55
Dziękujemy Mario z Krakowa
Kwak2019.12.2 17:15
Ja nie wiem, że tez niektorzy tzw boży ludzie nie wstydzą się kogoś kłamliwie oczerniać mimo przeciwnych dowodów , jaja sobie robią? to jest śmieszno smutne i żenujące
Jacek 2019.12.2 17:08
Po owocach ich poznacie.... Nauczania o. Pelanowskiego, choćby na jutubie, zrobiły więcej dobrego niż tysiące oświadczeń, listów i odezw Episkopatu i hierarchów Kościoła. Jego nauczanie i rozkminianie na czynniki pierwsze Pisma Świętego otworzyło oczy większości ludzi którzy go ze zrozumieniem słuchali. Ja do tej pory nie wiedziałem nic o św. Józefie, nie wiedziałem na czym polegało rozporowa Pana Jezusa przed sanhedrynem, nie wiedziałem na czym polega symbolika tajemnic Różańca itd. a o. Pelanowski takiemu prostaczkowi, jak ja, to w przystępny sposób wytłumaczył. Czasem się nudzę na kazaniach podczas niedzielnej mszy, gdy ksiądz w 15 minutowym nauczaniu po raz enty tłumaczy że "trzeba być dobrym, miłym i uczynnym", natomiast o. Pelanowskiego mógłbym słuchać godzinami, co zresztą często czynie, wracając do jego starych (ale zawsze jarych) kazań i prelekcji
ect2019.12.2 17:59
A jak Ty to porównałeś kto więcej dobra zrobił? Na razie to widzę rozdarcie wiernych z powodu nieposłuszeństwa, które okazuje zakonnik swoim przełożonym. Brakiem pokory nikt nieba nie zdobył.
rt2019.12.2 19:43
a można zdobyć niebo brakiem pokory wobec niepokornych Bogu?
ect2019.12.2 19:52
Nie odwracaj kota ogonem. Pan Jezus uczy o pokorze.
ten 2019.12.2 20:22
ale Pan Jezus uczy też że tylko ten mi jest bratem kto wykonuje polecenia Jego Ojca, zapisanych w Piśmie. A czy wykonują polecenia Boga Ojca ci (z duchownych) którzy sa za abrocją, za protestantyzacja Kościoła, za zniesieniem celibatu w KK, lub za uznawaniem sodomii za prawa człowieka, a których KK na infamię nie skazuje? Pismo mówi też - "NASTAWAJ W PORĘ I NIE W PORĘ" i moim zdaniem to robi o. Pelanowski. On nie zmienia litery prawa, a niektórzy z jego przełożonych je naginają
ect2019.12.2 20:40
O.Pelanowski ignoruje jako zakonnik ślub posłuszeństwa swojemu bezpośredniemu przełożonemu w zakonie. Słowa Jezusa można sobie odpowiednio dobierać z Ewangelii do swojego komentarza. ja mogę Ci zacytować taki fragment z Ewangelii św.Jana: "Nie tylko za nimi proszę, ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie; aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili w Nas jedno, aby świat uwierzył, żeś Ty Mnie posłał.
ten 2019.12.2 21:53
no właśnie "którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie" a jak Słowo mówi, że "24 Dlatego wydał ich Bóg poprzez pożądania ich serc na łup nieczystości, tak iż dopuszczali się bezczeszczenia własnych ciał. 25 Prawdę Bożą przemienili oni w kłamstwo i stworzeniu oddawali cześć, i służyli jemu, zamiast służyć Stwórcy, który jest błogosławiony na wieki. Amen" Czy oni wierzą w Niego wg Ciebie, a jak wierzą to dlaczego grzeszą, i jak grzeszą to czy stanowią jedno ?
ect2019.12.2 23:03
Jak dobrze, że przynajmniej Ty nie grzeszysz.
Chris2019.12.6 9:53
pokora to stanięcie w prawdzie o sobie jako stworzeniu, a posłuszeństwo to akt woli , bo trzeba słuchać się bardziej Boga niż ludzi
anonim2019.12.5 1:38
Na Maksymiliana Kolbego koledzy- współbracia mówili "głupi Maksio" i wysłany został na "pustynię" za mowę nienawiści o masonerii i żydach . Jak "głupi Maksio "rozkręcił biznes to go przywrócili do załogi . Faustyna Kowalska była 4 razy u psychiatryka w Krakowie , siostry mówiły że albo głupia albo święta . Widać na wyżynach KK nigdy nie było najlepiej .
ect2019.12.6 7:27
A mimo tych utrudnień "głupi Maksio" i niedouczona s.Faustyna pozostali wierni zakonowi a Pan Bóg sam znalazł sposób, aby prawda, którą starali się przekazywać dotarła do ludzi i to z jaką wielką mocą. To Bóg działa przez świętych i zwycięża a nie święty swoim sprytem czy zapobiegliwością. I choć "na wyżynach KK" nie jest najlepiej pokorni, wierni Bogu ludzie zostają wielkimi świętymi, bo Boże miłosierdzie jest większe od największej głupoty ludzkiej i od najstraszniejszych ciemności.
T2019.12.2 16:58
Jednak z tym brakiem posłuszeństwa to jest lipa. Bo jak ja wierny mam być posłuszny Bogu jak o Pelanowski pokazuje mi, że jest nieposłuszny swoim zwierzchnikom? Świeci mimo prześladowań byli wierni do upadłego. Gdyby teraz każdy w kościele zaczął krytykować każdego to kościół rozpadłby się na tysiące odmian i każdy by swój miał. To jest bardzo niebezpieczne, bo dobrzy kapłani, którzy chcą dobrze, mogą "wylać dziecko z kąpielą". Zamiast krytykować lepiej się modlić za tych, którzy błądzą.
ect2019.12.2 17:55
Słusznie! Nie tędy doga do dobrej przemiany Kościoła. Najpiękniejsze słowa nie wystarczą, trzeba życiem pokazać wierność złożonym ślubom.
Artur2019.12.3 9:50
Wielu bohaterów, proroków biblijnych wypowiedziało posłuszeństwo arcykapłanom i zwierzechnikom aby być wiernym Bogu. Przykładem jest Eliasz, Juda Machabeusz, Św. Piotr, Św. Paweł, sam Jezus i wielu świętych Kościoła. Np. Joanna d'Arc. "Sami bracia rozstrzygnijcie komu być posłusznym. Bogu czy ludziom.."
Leon 2019.12.2 16:44
książki O. Pelanowskiego na tej stronie, i ostatnia nagrania z listopada http://www.wydawnictwopaganini.pl/ojciec-augustyn-pelanowski/
Leon 2019.12.2 16:38
dzięki O. Adamie, jesteśmy całym sercem za O.Augustynem, bardzo za nim tęsknimy, (ja osobiście mam nadzieje że ktoś wywróci ten stolik)
ect2019.12.2 18:01
Ten stolik może wywrócić sam o. Pelanowski powrotem do zakonu.
andrzejhahn32019.12.2 15:45
SRAM NA WSZYSTKICH koscielnych nierobow czyli na tych spolecznych pasozytow
nn2019.12.3 15:38
Najwidoczniej sam masz nasrane ale we łbie i w dodatku nie wymieszane!!!!!!!!!!!!!!! Skoro we łbie zamiast mózgu gó..no siedzi, to nic dziwnego, że zamieszczasz tak durnowate wypowiedzi
leopold2019.12.4 10:09
nn. masz rację, popieram twoje spostrzeżenie.
anonim2019.12.5 1:31
Uważaj ,żeby ktoś na ciebie nie nasrał . :)
nn2019.12.2 14:56
Zastanawiam się dlaczego władze kościelne nie zakazują publicznego sprawowania eucharystii tym kapłanom, którzy dopuścili się molestowania seksualnego (w tym małoletnich dzieci), a skazują na banicję tak wspaniałych głosicieli słowa bożego? Dlaczego za życia Paetza żaden biskup nie odważył się publicznie potępić jego czynów, a podnieśli larum dopiero gdy zamknął oczy. Dlaczego ten biskup senior do końca życia zamieszkiwał w takim luksusie? Natomiast Ojciec Pelanowski nie zrobił niczego złego, należy wszak upominać tego co błądzi i to niezależnie od tego, czy upominany jest papieżem, czy zwykłym człowiekiem.
m42019.12.2 14:39
Potwierdzam, o. Pelanowski to największy żyjący w Polsce (a może nie tylko) kaznodzieja. Kto go słucha nie uwierzy w jego winę, zwłaszcza po historiach z Pachamamą i synodem A-masońskim
samnasam2019.12.2 20:39
Skoro Ty stwierdzasz to już nie pozostaje nic innego jak słuchać Ciebie i być Tobie posłuszny, bo przecież Ty jesteś Wielkim Autorytetem.
Marco2019.12.2 20:46
Widać, że kochasz pachamamę bergoliańską.
anonim2019.12.5 1:59
Tworzy się nowy Panteon Rzymski - każdy w tym panteonie bust będzie mógł oddać pokłon swojemu bóstwu. Nazarejczyk będzie jednym z nich. A pierwsi chrześcijanie którzy ginęli za wiatę w Boga Jedynego będą ich sędziami.
Klerbusters2019.12.2 14:32
Chyba nie czytał biblii że takie głupoty pisze
pochwal się2019.12.2 14:55
a ty?
Klerbusters2019.12.2 21:52
Czytałem
Gandzia2019.12.2 14:30
Nie wiedziałem że depresja w języku katomatolskim to pokusa do rozpaczy a jeżeli pokusa to czy depresja jest grzechem?
pochwal się2019.12.2 14:56
a jakim ty "językiem" się posługujesz?
gość2019.12.3 13:18
Sama pokusa nie jest grzech lecz jednym z naturalnych uczuć towarzyszących człowiekowi. Natomiast z tym co z pokusy wynika może być już różnie...
ks. emeryt krakowski2019.12.2 14:26
A św. O. Pio i św. Stanisław Papczyński - ile oni oberwali od współbraci i trwali przy Kościele, zakonie, wierze, posłuszeństwie w jedności. Obu paulinom radzę - mniej goryczy, mniej protestów, mniej rewolty, więcej posłuszeństwa i cierpliwości.
m42019.12.2 14:37
w czasach ojca Pio nie było apokaliptycznej postaci Fałszywego Proroka w osobie Bergolio; każde czasy sa innne; kto pójdzie za Franciszkiem trafi tam, gdzie on - stanowczo odradzam
ToJa2019.12.2 14:47
m4 bluźnisz. Papież Franciszek to prawowity zastępca Chrystusa na ziemi, czasy są takie, że szatan nie potrafiąc bezpośrednio zniszczyć papieża, niszczy go w sercach wiernych, gdzie "katolicy" zrzucają z tronu Ojca Świętego. Głoszenie, że Bóg dał nam za pasterza fałszywego proroka jest bluźnierstwem, zaprzecza obietnicy danej św. Piotrowi.
Inny katolik2019.12.2 15:22
Doucz się! Poczytaj sobie o papieżach po Piotrze.Oecny jest już 266. To nie bluźnierstwa to fakty, historia Kościoła. Wśród nich były wyjątkowe kanalie byli też święci. Czy jest Franciszek prawowitym czas pokaże. Wyciąga łapy po od wieków nie zmienny depozyt wiary. Mówią o tym nawet co niektórzy kardynałowie i biskupi. To nie tylko Pelanowski. On po prostu ma wielką odwagę!
Wojtek Polak2019.12.2 15:34
a kim przyjacielu jest Papież Benedykt przecież żyje i z tego co widać ma się całkiem nie źle. Papież Franciszek sam siebie określa miane biskupem Rzymu. poszukaj sobie w necie ks.prof Guza czemu rezygnował a raczej się usuną Benedykt. zamieszanie w KK jest bardzo duże i dziwne. a czym jest pachamama którą wnosili do Świątyni RKK grupa biskupów czyż to nie było bałwochwalstw albo bluźnierstwo? czyż w czasach zamętu nie mamy bardziej słuchać Boga niż ludzi i czy nie potrzeba nam wyrazistych pasterzy.
Teolog 2019.12.2 15:06
Właśnie dlatego,że Ojciec Augustyn chce trwać w wierze jaką zostawił nam Jezus to nie przyjmuje tego co nam serwuje Bergogilo. Eucharystia dla protestantów, rozwodników, brednie ekologizmu, pachamama , równość religii,itp.Franciszek wyciąga łapy po depozyt wiary i coraz wiecej nie tylko Pelanowski mówi NIE.
ect2019.12.2 17:47
Fałszywi prorocy zawsze byli. Ks. emeryt z krakowa jest jednak w swoim komentarzu bliżej prawdy niż Wy wszyscy razem wzięci w swoich komentarzach.
anonim2019.12.5 2:03
W czasie O. Pio i innych nie tworzył się nowy Panteon Rzymski . nie chciano usuwać Najświętszej Eucharystii, rozwodnicy, zboczeńcy, odczepieńcy, heretycy nie byli witani z otwartymi ramionami w progach kościoła Świętego.
ect2019.12.5 22:20
O.Pio widział wystarczająco dużo zła w Kościele, nazbyt dużo cierpienia Chrystusa z powodu grzechów współczesnych mu chrześcijan, dużo wycierpiał sam od współbraci i przełożonych. I co szukał na własną rękę sposobu na ocalenie Kościoła, działając wbrew swoim przełożonym?
Misja2020.11.8 20:32
A może Bóg dał o. Pio taką misję. Jeżeli człowiek jest w bliskości z Bogiem to jest pewny czego Bóg chce i robi to co się Bogu podoba. Ja bym jednak tak nie "szablonował" ludzi. Bóg go już osądził. Bo u ludzi liczą się czyny, a u Boga zamiar.
Maria2019.12.2 14:02
Ojciec A.Pelanowski CIERPI przez bpa Franciszka i małych ludzi Kościoła!!!!!
Pooooszli za charyzmatykiem2019.12.4 10:52
O.Pelanowski cierpi głównie z powodu większego zaufania swojej inteligencji niż Bogu.
anonim2019.12.2 14:00
Czasami jeden sprawiedliwy ocala miasto.
ect2019.12.2 18:17
Czasami tak, zwłaszcza wiernością złożonym przyrzeczeniom.
do mędrka 2019.12.2 19:16
Ten slogan o przyrzeczeniach i posłuszeństwie w twoim nic nie wiedzącym czerepie, czym jest, jak go rozumieć i odnieść do osoby O. Pelanowskiego wywołuje pusty śmiech.
ect2019.12.2 20:20
Dziękuję za słowo piękne wyrażenie "nic nie wiedzący czerep", to też podłapałeś o swojego Mistrza?
Maria2019.12.2 13:55
Przecież każdy rozumny człowiek jest przekonany , że O.A.Pelanowski został SKRZYWDZONY!!!! Sam najlepiej to skomentował, co z nim zrobili paulini i napisał w książce "OCALENIE- - "ZOSTAŁEM ABORTOWANY Z ZAKONU"
Maria2019.12.2 13:50
To co spotyka O.Pelanowskiego jest SPRAWDZIANEM NASZEJ WIARY !!!!! Módlmy się za O.Pelanowskiego, by P.Bóg i Maryja Najświętsza mieli go w swej opiece. Oglądajcie dziś- godz. 20:00 kanał na YT- MOC w SŁABOŚCI....
Maria2019.12.2 13:41
Każdy normalny człowiek, znający kazania o.Pelanowskiego, dostrzeże w tym Oświadczeniu Paulinów stek kłamstw i pomówień nt O.A.Pelanowskiego. TO JEST JEDNO WIELKIE KŁAMSTWO !!!! To są Duchowni????? To OSZCZERCY! Wiedzą, że go krzywdzą a jednak to robią!!!!! Oceńmy ich sami! Nie wiedzą, że takie postępowanie to GRZECH?!!!!! Zabolała ich PRAWDA o nich zawarta w Książce O.Pelanowskiego"OCALENIE", gdzie napisał" ZOSTAŁEM ABORTOWANY Z ZAKONU". O.A.Pelanowski CIERPI ZA WIARĘ i PRAWDĘ nam, wiernym głoszoną.Naraził się Paulinom za krytykę bpa Franciszka i zadrżeli, bo święty ich spokój został naruszony, który tak bardzo cenią.Jeden z nich - lizus mówi"nasz ukochany Franciszek". O.Pelanowski do takich lizusów nie należał i nie należy i chwała mu za to!Takich duchownych nam potrzeba, co głoszą Ewangelię w porę i nie w porę.
Mokabe2019.12.2 19:55
To, że te oskarżenia są wyssane z palca to jest oczywiste, ale nie można też tak mówić o zakonie. Należy pamiętać że składają oni ślub posłuszeństwa Kościołowi.Poza tym mogą też w jakiś sposób czuć się urażeni tym co pisze o.Augustyn, co może wynikać z braku zrozumienia o.Augustyna. Na pewno trzeba się modlić za o. Augustyna jak i za zakon. Jestem za ojcem Augustynem bo słuchałem jego nauk,czytałem tez jego kazania i nie uważam aby tak uduchowiony zakonnik odbiegł od nauki Kościoła. Z tego co też pisze o ojcu Augustynie o.Adam Czuszel - jest to zakonnik który bardzo mocno przeżywa to co złego dzieje się obecnie w Kościele. Sam jestem zszokowany postępowaniem papieża i biskupów, szczególnie niemieckich. To jest prowadzenie Kościoła do upadku i to właśnie oni sa twórcami zamętu i herezji w Kościele. I o tym musimy mówić mimo uwag biskupów i samego papieża by nie siać zamętu. Tyle że prosza o to sami zamęciarze. To jest przykre. Z Bogiem
Mokabe2019.12.2 20:13
Aha, dodam jeszcze że napiszę do zakonu Paulinów z prośbą o rozwagę i zaprzestanie takiego szkodliwego dla o.Augustyna postępowania. Bracia nie mogą takich nieprawdziwych rzeczy o ojcu mówić. Powinni bardziej starać się go zrozumieć a nie jeździć po nim. Tym bardziej gdy przeżywa on jakieś wewnętrzne problemy. Ne można tego zostawić bez żadnej reakcji. Jeśli ktoś jeszcze chciałby dołączyć do broniących o Augustyna i chciałby się za nim wstawić i prosić zakon o zaprzestanie ataków na ojca Augustyna to poniżej umieszczam link do formularza kontaktowego z zakonem. Tylko jeśli już ktoś chce pisać to też warto pamiętać o szacunku dla braci - oni składali śluby więc to też dla nich jest bardzo ważne. Wiele można zdziałać okazując zrozumienie i starając się załatwiać sprawy w duchu jedności i szacunku. Agresywnością nie wiele zmienimy, nie wiele wpłyniemy na postępowanie braci zakonnych. http://www.paulini.pl/pl/4,Kontakt
Teresa2019.12.3 8:19
Uważasz osoby dające wiarę Oświadczeniu oo. Paulinów za nienormalnych katolików. Naprawdę myślisz, że tylko słuchający o.Augustyna są normalnymi katolikami?
Katolik2019.12.2 13:32
Ojciec Pelanowski stał się schizmatykiem. Miejmy nadzieję, że wróci na łono Kościoła, bardzo Go cenię.
Inny katolik2019.12.2 13:44
Ojciec Pelanowski jest w Kościele bardziej niż Bergoglio!
ToJa2019.12.2 14:44
Nie Bergoglio, ale Ojciec Święty Franciszek, prawowity następca św. Piotra a zastępca Chrystusa na ziemi, szanowny Inny Katoliku. szatan dziś podejmuje perfidne działania mające na celu zdyskredytować Papieża a tym samym urząd św. Piotra, gdzie nie potrafiąc zniszczyć Papieża bezpośrednio, niszczy Go w sercach wiernych.
Inny katolik2019.12.2 15:11
Nie wiem czy spadłeś z księżyca i od jak dawna jesteś na ziemi? Jeśli krótko to zobacz co mówi i czyni ów Franciszek i co na to mówią niektórzy biskupi, kardynałowie. Bo to nie ja tylko jako szarak mam pretensje.
Marco2019.12.2 20:43
Czyś nie widział Bergoliańskiej pachamamy? Prawowity następca to Benedykt a ten uzurpator wybrany jest nie kanonicznie.
Maria2019.12.2 13:51
I są takie pajace jak Ty, niestety!
rwhjh2019.12.2 14:27
nasłuchałes takich heretyków jak schonborn, szustak, kramer i inni żałosny jesteś
Mokabe2019.12.2 19:41
Jeśli ktoś się stał schizmatykiem to papież oraz biskupi którzy chcą wprowadzać zmiany które uderzają w wielowiekową naukę Kościoła. To co wyczyniają jest prowadzeniem Kościoła do upadku - do przemiany z katolickiego na protestancki. I widzi to coraz większa liczba wiernych a nawet kapłanów, w tym biskupów. Największy wpływ na te zmiany mają biskupi niemieccy. Ojciec Pelanowski nie jest żadnym schizmatykiem, może przeżywać jakieś problemy, ale nie można mu zarzucić jakiegoś odchodzenia od nauki Kościołą. Trzeba najpierw dokładnie zrozumieć treści jego przekazów by móc go oceniać. Rozumiem działanie zakonu w kierunku ojca ale wobec tych wszystkich sytuacji i zmian w Kościele dla tak uduchowionego zakonnika jest to cios, zresztą nie tylko dla niego, ale dla wielu katolików i kapłanów również. Mimo ślubów jakie zakonnicy składają nie można się ze spokojem patrzeć na to co dzieje się w Kościele,nie można się na to godzić. O tym trzeba mówić i ten cały zamęt w Kościele sieją właśnie tacy biskupi i papież. Poznając tą sytuację w Kościele jestem sercem i duchem z ojcem Pelanowskim.
Ja2019.12.4 1:16
Bog Jest Miloscia , kto trwa w Milosci, trwa w Bogu a Bog trwa w nim . Kosciol to nie tylko Budynek . Fundamentem Kosciola Jest Bog , Ktoremu musimy byc wierni i posluszni . Bogu i tylko Bogu musimy byc posluszni .
ect2019.12.4 13:05
Bóg, który jest Miłością, posłał swojego Syna, a On umarł za nas na krzyżu, założył dla nas Kościół i boli mnie, gdy ten Kościół rozrywacie jak hieny, jak dzikie pazerne wilki, dla chorych ambicji, dla własnych interesów i swoich racji. Trwanie w Bogu to trwanie w Kościele Chrystusowym, także tym poranionym, tym krzyżowanym każdego dnia. Że masz przerost JA, to widać, dopisz jeszcze JESTEM i będziesz jak Bóg.
anonim2019.12.5 1:55
Czy jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie? .... czy zamienia nas hierarchowie KK na ortodoksyjnych protestantów ...
ect2019.12.5 18:03
Protestanci mają wielkie zakusy na zmiany i robią duże postępy, ale nie zapominajmy, że Kościół katolicki jest nie tylko nasz ale Chrystusowy i dlatego ostatecznie pozostanie katolicki. Jeśli ktoś bardziej ufa Bogu niż własnej zapobiegliwości i trwa w tym Kościele na dobre i na złe to Bóg da mu na tyle łaski, że w czasie największej nawet burzy zachowa wiarę w sercu.
anonim2019.12.5 1:48
Judasz też był za Sanchedrynem i wydał Jezusa.
nsm2019.12.5 15:17
Każdy z nas przez grzech wydaje Jezusa.
Ja przeczytałem! 2019.12.2 13:30
Każdy kto chce naprawdę wiedzieć i chce poznać motywy decyzji Ojca Augustyna musi przeczytać ostatnią Jego książkę "Ocalenie" To ważne, potwierdza to jak czytacie powyżej ten sprawiedliwy współbrat Adam Czuszel broniący O.Pelanowskiego. Zwróćcie uwagę jak piszę o Nim:"doły emocjonalne związane z wielką tęsknotą za niebem" To mówi jak głębokim człowiekiem jest O. Augustyn. Kto z nas tak ma? Nie wykluczone, że O.Pelanowski to mistyk!
samnasam2019.12.2 17:13
Każdy mistyk powinien być posłuszny Kościołowi.
xyz2019.12.3 11:03
Zwięźle i trafnie.
Gabi2019.12.4 16:41
A możę to nowy Maksym Wyznawca? Bo na pewno nie Nycz !
anonim2019.12.5 1:52
To mistyczna Noc ciemna - jak ją nazywa św. Dr. Kościoła Jan od Krzyża ! Po tamtej stronie życia ci co go oczerniali , spalą się ze wstydu... Ps. Jana od Krzyża współbracia chcieli zabić ... nic w tej kwestii się nie zmieniło w KK :)
xyz2019.12.5 10:56
To trzeba koniecznie do prokuratury zgłosić.
Brońmy Prawdy! 2019.12.2 13:12
Każdy kto kocha Jezusa Chrystusa, Zbawiciela i Pana Naszego oraz Jego Matkę Maryję, staje w obronie Ojca Augustyna!
samnasam2019.12.2 17:12
Każdy kto kocha Jezusa i Maryję staje po stronie … Jezusa i Maryi. To jest obrona prawdy.
Jesteś sam na sam z diabłem?2019.12.2 17:45
Dokładnie jak Ojciec Augustyn!
ect2019.12.2 18:07
Piękne nauczanie i nieposłuszeństwo o.Pelanowskiego przynosi pierwsze owoce. Wszyscy pobożni zwolennicy kaznodziei internetowego murem za Ojcem Augustynem i przeciwko zwierzchnikom Kościoła.
Słuchasz ich i się z nimi zgadzasz? 2019.12.2 19:27
Kogo masz na myśli? Jamesa Martina, Schonborna, Marxa, Arturo Sosa , czy samego Bergoglio?
ect2019.12.2 19:48
To żaden z wymienionych przez Ciebie jest bezpośrednim przełożonym o. Pelanowskiego.
Słuchasz ich i się z nimi zgadzasz?2019.12.2 21:28
Nie musi! Ale działają w tym samym duchu!
ect2019.12.2 22:58
A skąd Ty to możesz wiedzieć. Na dość śmiałe osądy się porywasz.
anonim2019.12.5 1:30
Zwierzchnikiem KK jest NAZAREJCZYK 9 Już to przedtem powiedzieliśmy, a teraz jeszcze mówię: Gdyby wam kto głosił Ewangelię różną od tej, którą [od nas] otrzymaliście - niech będzie przeklęty!
nieoświecony2019.12.5 11:01
I co z tego wynika, że jest nim NAZREJCZYK? Możesz mi to rozjaśnić?
jula2019.12.2 13:07
W ostatnich tygodniach wysłuchałam w tzw.necie słów o.Pelanowskiego,które wywołały we mnie zamęt.Wypowiedź dotyczyła modlitwy w intencji grzeszników,o. Pelanowski wyraźnie stwierdził,że należy roztropnie/uważnie decydować się na takie modlitwy,ponieważ jest to walka z szatanem,który nie chce utracić zdobyczy(taki sens tej wypowiedzi) i może to być groźne dla modlącego się.Dobrze,że nie dotarła do mnie ta wypowiedź kilka lat wcześniej,gdy po nagłej śmierci bliskiej mi osoby,która nie pojednała się z Panem Bogiem,podjęłam intencję uczestnictwa we wszystkich trzydziestu mszach świętych gregoriańskich.Było bardzo ciężko ale miałam ufność i wiarę i nadzieję dania pomocy.Po słowach o.Pelanowskiego pojawiła się ,na szczęście krótka myśl o płonnym trudzie.Nie zwątpienie ale pewne drgnięcie.Nie miał racji i nie miał prawa głosić swoich zwątpień w majestacie habitu.
MW2019.12.2 13:22
Myślę, że ojciec nie miał na myśli modlitwy za zmarłych, ale za żyjących grzeszników - bo tutaj ma miejsce ta ogromna walka duchowa.
kiki2019.12.2 13:26
źle zrozumiałeś ojca Pelanowskiego bo modlitwa za grzesznika tyczyła sie osób zyjacych Zmarłym można ulżyć w cierpieniu jeśli są w czyśćcu jeśli nie to modlitwy przechodzą na innych Co zaś modlitwa za grzeszników ,chodziło o to jeśli łup szatana jest cenny to osobę która sie modli czeka wielki trud i jeśli jest zbyt słaby moze polec i zamiast pomóc sam moze sie pogrążyć
az2019.12.2 16:52
@jula - o.Pelanowski powiedział dokładnie to, o czym czytamy w liście św. Jana (1 J 5,16) "Jeśli ktoś spostrzeże, że brat popełnia grzech, który nie sprowadza śmierci, niech się modli, a przywróci mu życie; mam na myśli tych, których grzech nie sprowadza śmierci. Istnieje taki grzech, który sprowadza śmierć. W takim wypadku nie polecam, aby się modlono".
Baa2019.12.3 9:55
W tym co tu Pani przytoczyła,nie widzę powodu do wywołania zamętu. Oczywiście, że szatan wścieka się na każde czynione ,,DOBRO,,
Marek2019.12.4 16:50
Dotyczy grzechu sprowadzającego śmierć - oznacza radykalną decyzję przeciw światłości i miłości z równoczesnym wyborem ciemności i nienawiści; grzech ten jest przeciw wierze w Chrystusa, która jest wiarą w miłość Boga, oznacza on nienawiść do braci (por. 3,4-10). Jest to więc grzech przeciw wierze i miłości popełniony przez tych, którzy kiedyś należeli do Kościoła (fałszywi prorocy, antychryści). Grzech ten jest podobny do grzechu przeciw Duchowi Świętemu (Mt 12,31-37). Tak pojęty grzech jest większy niż grzech ciężki. - grzech, który nie sprowadza śmierci: pochodzi z ludzkiej słabości; nie przeciwstawia się on radykalnie wierze i miłości. Wśród tych grzechów mogą się znaleźć takie, które teologia nazywa śmiertelnymi. W intencji brata popełniającego grzech, który nie sprowadza śmierci, poleca Autor modlić się do Boga o przebaczenie. Za brata popełniającego grzech sprowadzający śmierć Autor nie nakazuje się modlić, ale też nie zabrania. Nie mówi też nic, czy spontaniczne modlitwy zanoszone za takiego grzesznika nie będą wysłuchane. W liście uczy, że Chrystus jest przebłaganiem nie tylko za nasze grzechy, lecz i za grzechy całego świata (2,2). Wynika więc z tego, że Autor nie przyjmuje istnienia grzechów absolutnie nieprzebaczalnych (por. 1 Tm 2,1). Twarde sformułowania pochodzą stąd, że ma na myśli Złego i tych, którzy już dobrowolnie poddali się pod jego panowanie. Nie nakazując modlitwy za takich grzeszników, chce powiedzieć, że ich nawrócenie jest bardzo trudne."
anonim2019.12.5 1:24
O plemię niewierne i przewrotne! Ps. Uzdrowienie epileptyka8 14 Gdy przyszli do tłumu, podszedł do Niego pewien człowiek i padając przed Nim na kolana, 15 prosił: «Panie, zlituj się nad moim synem! Jest epileptykiem i bardzo cierpi; bo często wpada w ogień, a często w wodę. 16 Przyprowadziłem go do Twoich uczniów, lecz nie mogli go uzdrowić». 17 Na to Jezus odrzekł: «O plemię niewierne i przewrotne! Jak długo jeszcze mam być z wami; jak długo mam was cierpieć?9 Przyprowadźcie Mi go tutaj!» 18 Jezus rozkazał mu surowo, i zły duch opuścił go. Od owej pory chłopiec odzyskał zdrowie. 19 Wtedy uczniowie zbliżyli się do Jezusa na osobności i pytali: «Dlaczego my nie mogliśmy go wypędzić?» 20 On zaś im rzekł: «Z powodu małej wiary waszej. Bo zaprawdę, powiadam wam: Jeśli będziecie mieć wiarę jak ziarnko gorczycy, powiecie tej górze: "Przesuń się stąd tam!", a przesunie się. I nic niemożliwego nie będzie dla was. 21 <Ten zaś rodzaj złych duchów wyrzuca się tylko modlitwą i postem>»10. NOWY TESTAMENT Ewangelia wg św. Mateusza
Agnieszka2020.01.23 16:27
Tak to jest jak czegoś wyrywkowo sobie posłuchasz, a potem wydajesz niesprawiedliwe osądy. Posłuchaj przynajmniej 15 kazań Ojca Augustyna. Poczytaj Biblię, pomedytuj Słowo Boże. Nie masz prawa osądzać tego Kapłana, bo zwyczajnie nic nie wiesz o tym człowieku !!!! Lepiej pomyśl o sobie i swoich wadach. Czy to się godzi takie bzdury pisać, bez szukania prawdy ???
Jeta2019.12.2 13:03
Chwała Bogu! Mądry głos o Adama Czuszela. Czuję ulgę.
samnasam2019.12.2 17:09
O. Adam też ma upomnienie kanoniczne za to, co wypisuje o Papieżu. Obrońca O. Augustyna, który idzie tą samą drogą.
Teresa2019.12.2 18:25
Uczeń Mistrza.
Pocałuj Charamasę 2019.12.2 19:00
Skąd masz taką wiedzę? Jesteś kurialną ciotą, chłopczykiem pipką?
BiegunkaProrocza2019.12.2 23:43
Jeszcze większą ulgę poczujesz jak się wypróżnisz.
kapucyn2019.12.2 12:58
Zakon Paulinow, teoretycznie jest zakonem... pustelniczym. Z pustelnictwem nic wspolnego jednak nie ma
Stop kretynom2019.12.2 12:56
Dzięki Ci Panie za o. Pelanowskiego! Stoję murem za o. Pelanowskim!
samnasam2019.12.2 17:14
Kogo uważasz za kretynów?
ect2019.12.2 18:21
Wobec tego ja jestem według Ciebie kretynem.
Teresa2019.12.2 18:23
I to jest smutne, bo mur z betonu podobnie jak pychę trudno rozbić.
vera2019.12.7 9:39
Osąd należy do Boga, Pelanowski natomiast nie jest ani zimnym ani letnim.