PAD: aborcja dzieci z niepełnosprawnością to morderstwo - zdjęcie
08.04.20, 10:46Fot. Facebook - Kancelaria Prezydenta

PAD: aborcja dzieci z niepełnosprawnością to morderstwo

63

Tygodnik „Niedziela” w swoim świątecznym wydaniu zamieścił wywiad, jaki przeprowadził z prezydentem Andrzejem Dudą. Prezydenta zapytano m.in. o obywatelskich projekt „Zatrzymaj Aborcję”, którym Sejm ma zająć się zaraz po Wielkanocy, oraz o poselski wniosek do TK w sprawie tzw. aborcyjnej przesłanki eugenicznej:

-„Jestem zdecydowanym przeciwnikiem aborcji eugenicznej i uważam, że zabijanie dzieci z niepełnosprawnością jest po prostu morderstwem. Jeżeli projekt w tej sprawie znajdzie się na moim biurku, to z całą pewnością zostanie przeze mnie podpisany. Jestem zdania, że Trybunał Konstytucyjny powinien rozstrzygnąć wniosek grupy 119 posłów dotyczącego właśnie przesłanki eugenicznej” – jasno zadeklarował Andrzej Duda.

Prezydent w rozmowie mówił również o spowodowanych epidemią ograniczeniach w kościołach, które określił jako czas duchowej próby:

-„Wierzę w to głęboko, że także my z tego trudnego stanu, w którym się dzisiaj znaleźliśmy, wstaniemy. Niech te święta będą dla nas wszystkich symbolem odrodzenia. Wszystko w rękach Opatrzności” – powiedział prezydent.

kak/ niedziela.pl

Komentarze (63):

anonim2020.04.8 18:06
Zgadzam się,że to morderstwo ,ale ile dzieci zostało zabite przez te 5 lat .Powiedzieć ,że to morderstwo mało ,a co z pomocą kobietom ,które mają urodzić chore dzieci ..one szczególnie potrzebują wsparcia .
bogdanus2020.04.8 14:32
PAD, czekamy na wniosek poselski.
Dell2020.04.8 14:26
Na wypadek gdyby ktoś miał wątpliwości czy dziecko poczęte jest człowiekiem - fragment aktualnie obowiązującego prawa. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19930170078/U/D19930078Lj.pdf USTAWA z dnia 7 stycznia 1993 r. o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży (...) Art. 6. W Kodeksie cywilnym wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 8: a) dotychczasową treść oznacza się jako § 1, b) dodaje się § 2 w brzmieniu: „§2. Zdolność prawną ma również dziecko poczęte; jednakże prawa i zobowiązania majątkowe uzyskuje ono pod warunkiem, że urodzi się żywe.”; 2) po art. 446 dodaje się art. 446.1 w brzmieniu: „Art. 446.1. Z chwilą urodzenia dziecko może żądać naprawienia szkód doznanych przed urodzeniem.”
Zarabiaj nawet 500zl dziennie2020.04.8 12:55
Siedzisz w domu??? Zacznij zarabiać! Nawet 1500zł w dzień  przez internet na stronie    --  https://inwestcrypto.com.pl -- Wystarczy Ci do tego komputer czy tablet. Nie musisz posiadać żadnej wiedzy! Doradcy zrobią wszystko za Ciebie! Koszt to jedyne 1000zł zwrot nawet do kilku H!
Jan2020.04.8 12:08
Czy po 10 maja również?
Krzysztof 2020.04.8 12:00
Hehheheh I po 5 latach doszliście do takich wniosków?Od 5 lat mieliście większość by to zmienić. Ile dzieci zamordowano dzięki PiS przez 5 lat?Hipokryci!
Prawicowiec2020.04.8 11:55
Komuchy z PiS gdzieś mają prawo oraz zdrowie i dobrobyt obywateli... udowodnili to już wielokrotnie.
Fergal2020.04.8 11:53
Nieudolny prezydent tylko koryto interesuje i wygłupianie się na Tiik-toku... jak mógł wykazać się np. pomóc frankowiczon to nic nie robił, w tej ciężkiej sytuacji zamiast myśleć nad pomocą obywatelom to woli się lansować.
anonim2020.04.8 11:37
O, pan prezydent sobie przypomniał o dzieciach nienarodzonych ,szkoda ,że tak późno i jakoś tak dziwnym trafem przed wyborami ,chyba ciut za późno jakoś tak miało wiarygodna to troska o te dzieci .
VVV2020.04.8 11:32
W ogóle każde poczęcie to morderstwo, ponieważ wiadomo, że wszystkich czeka śmierć. Czyli nie rób dzieci, nie zabijaj!!!
AAAtomek2020.04.8 11:10
Reżim nie radzi sobie z epidemią, skutkami epidemii, służbą zdrowia, kolejnymi aferami, gospodarką, upadkiem gospodarczym Polski to sobie wyciągają tematy zastępcze.
Piotrek2020.04.8 11:27
PAD jest za, a nawet przeciw podpisałby i ustawę o związkach partnerskich i zakazującą całkowicie aborcji - prezydent wszystkich Polaków.
Paweł2020.04.8 11:39
Zawsze, możesz wyemigrować np do Francji - tam jak widać radzą sobie ze wszystkim - leją pałkami sędziów, adwokatów, żółte kamizelki; służba zdrowia jak widać działa wydolnie, reakcja w osobie prezydenta Macrona wzorowa - zwłaszcza ta kiedy krytykuje Polskę za obostrzenia odnośnie pandemii. Imigranci hulają na całego. Faktycznie - odbiegamy od naszych sąsiadów. Masz rację musimy czymś to przykryć - bo koledzy z Europy zbyt blado wyglądają.
Piotrek2020.04.8 11:54
A nie sądzisz że wyciąganie tematu aborcji w tym momencie wygląda co najmniej dziwnie?
Paweł2020.04.8 12:12
Temat dotyczy ludzkiego życia więc nie ma we mnie zdziwienia.
Piotrek2020.04.8 12:23
Ja patrzę na to w szerszym kontekście - dla mnie to kolejny element kampanii wyborczej Dudy. Czysta kalkulacja polityczna. Dlatego mam nadzieję, że mu to bardziej zaszkodzi niż pomoże w reelekcji. Miał 5 lat żeby się tym tematem zająć, nagle teraz mu się przypomniało dobro nienarodzonych.
AAAtomek2020.04.8 13:32
Zawsze możesz wyemigrować do Iranu albo Arabii Saudyjskiej. Tam realizować swoje państwo idealne bez homoseksualistów, aborcji, kłótni małżeńskich itd
Paweł2020.04.8 15:55
Problem w tym że Ty masz problem z Polską, nie ja, i to Ty wreszcie pleciesz głupoty jak to w sytuacji epidemii inni radzą sobie tak wspaniale tylko nasz kraj najgorzej. Nie potrafisz dokonać zwykłego porównania. Żadnej statystyki, żadnego opracowania naukowego. Gadać by gadać ot cała filozofia.
AAAtomek2020.04.8 17:00
Porównuje: Polska. Wybory prezydenckie w dobie pandemii. Świat. Wszystko przesunięte w czasie. Polska. Liczba testów na 1mln mieszkańców 2437 (Rumunia 2265, Czechy 9215)
Piotrek2020.04.8 17:52
Szczególnie porównanie Polski z Czechami daje do myślenia: mieliśmy dużo lepszą sytuację niż Czechy, tymczasem przegoniliśmy ich w liczbie zgonów i prawdopodobnie dziś przegonimy ich pod względem liczby zidentyfikowanych zakażonych. Ale tam wszyscy noszą maski i służba zdrowia jest należycie wyposażona.
guess who 2020.04.8 11:07
"Andrzej! Ten chyba jeszcze da radę zagłosować." https://i.imgur.com/7F4GynN.jpg
mordechaj2020.04.8 11:03
PiSowi się marzy, że ludzie którzy będą umierali bez pomocy na koronawirusa tuż przed śmiercią wykrzykną: UMIERAM ! ! Ale jak to dobrze, że nie pomaga mi PO, tylko zaniedbał mnie PiS :)))) A komentując dzisiejszą "inicjatywę" Długopisa można tylko jedno stwierdzić. Po temacie "wyborów" wrzucono temat aborcji. A wszystko po to, by nie mówić o koronawirusie i zaniedbaniach PiS.
Beata2020.04.8 14:22
Zanim człowiek coś wrzuci do sieci, dobrze jest przeczytać jeszcze raz co napisał i się zastanowić, czy to nadaje się do publikacji. "PiSowi się marzy" - skąd Pan wie, co im się marzy? Aborcja, póki ma miejsce, nigdy nie jest tematem zastępczym.
Dell2020.04.8 11:02
"W takim razie masturbacja to ludobójstwo". Z jakiego powodu?
api2020.04.8 11:10
Ateusz nie rozumie pojęć "aborcja i masturbacja". Tak samo, jak " konstytucja". Wszystko, co się kończy na -cja się mu miesza.
Dell2020.04.8 14:18
:)
Nephilim2020.04.8 10:58
PAD, nie szukaj tematu zastępczego – za miesiąc w Polsce zabraknie trumien.
Ted2020.04.8 10:58
KONFEDERACJO !!!! Apeluję do Was, jako Wasz wyborca. Sytuacja jest wyjątkowa, poprzyjcie rząd, byśmy nie wpadli w łapy zbrodniczej opozycji, która jest zdolna zniszczyć Polskę i doprowadzić do katastrofy ekonomicznej i gospodarczej. WYBORY MUSZĄ SIĘ ODBYĆ i tym razem Andrzej Duda MUSI WYGRAĆ. Innej opcji nie ma. Wiem, jak byliście opluwani i niszczeni także przez PIS, ale my, wasi wyborcy, docenimy ten Wasz gest ratujący Ojczyznę w następnych wyborach. Gowinowcy to zdrajcy i mogą doprowadzić Polskę do nieszczęścia.
Prawicowiec2020.04.8 11:54
Nie podszywaj się pod wyborcę Konfederacji... jesteś zwykłym PiSowcem popierającym nasz łodziejki i komuszy rząd.
Ted2020.04.8 12:58
Czy prawicowiec może zdradzać Polskę ? Nadszedł czas, gdy prawicowość trzeba wykazać ponad podziałami, nawet wbrew sobie i swoim ambicjom. Bo nic nad Polskę ani większego, ani cenniejszego nie mamy.
ateusz2020.04.8 10:57
Jeśli zygota jest człowiekiem, to dajcie 500+ od momentu zapłodnienia, a nie narodzin. Szach-mat!
Stani2020.04.8 11:06
i przyznajcie pesel
kasia2020.04.8 11:16
Ma coś więcej niz PESEL- duszę nieśmiertelną
Piotrek2020.04.8 11:23
W takim razie gdy dwa zarodki się połączą w jeden organizm, to co się dzieje z ich duszami? Albo gdy z jednego zarodka powstaną bliźnięta jednojajowe to co z duszą przed i po tym procesie?
Jan2020.04.8 12:10
To co z dwoma kaczorami - każdy dostał po połowie rozumu.
legrandbleu2020.04.8 14:13
Co za rzewne pierdoły...
Paweł2020.04.8 11:11
A tutaj masz fakty, nie domysły: „Żywot człowieka rozpoczyna się w momencie poczęcia, to jest zapłodnienia i kończy się w momencie śmierci.” prof. zw. dr hab. med. Rudolf Klimek, członek Królewskiego Towarzystwa Lekarskiego w Londynie, CM UJ. „Rozwój dziecka zaczyna się nie w chwili jego urodzenia, lecz w momencie poczęcia.” prof. dr hab. med. K. Bożkowa, była dyrektor Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie w: Zdrowie rodziny, pod red. prof. dr hab. med. K. Bożkowej i dr med. A. Sitko „Rozwój człowieka zaczyna się od połączenia dwu komórek – gamety żeńskiej, czyli komórki jajowej (oocytu), i gamety męskiej – plemnika, w akcji zapłodnienia.” prof. dr hab. med. Michał Troszyński, „Położnictwo. Ćwiczenia”, Chcesz więcej?
Maria Blaszczyk2020.04.8 16:42
??? FAKTY? No więc fakty są takie, że nie ma żadnego "momentu" ani "chwili poczęcia". To wielogodzinny, skomplikowany, wieloetapowy proces - i na każym etapie może pójść coś nie tak. Rozwój człowieka na ogół rozpoczyna się od połączenia gamet, ale ani nie jest to jedyny sposób ani konieczny.. Bo co z bliźniętami jednojajowymi? A co z możliwością klonowania, czy nawet utworzenia cybrydy (ludzkie jądro komórki somatycznej + enukleowany oocyt innego ssaka). A co, jeśli dojdzie do fuzji zarodków? Czy powinny mieć dwa PESELE, a rodzice dostawać 1000+? To są uproszczenia, a nie fakty. Co skądinąd nie ma żadnego znaczenia, bo nawet po udanym procesie zapłodnienia na ogół nie dochodzi do urodzenia żywego dziecka. I nic nam to, że ten organizm się - być może - rozwija, nie mówi o jego prawach.
Dell2020.04.8 22:54
'No więc fakty są takie, że nie ma żadnego "momentu" ani "chwili poczęcia".Pa "Paweł" przytoczył cytaty. Podał źródło. Zrób to samo.
Dell2020.04.8 23:04
"Co skądinąd nie ma żadnego znaczenia, bo nawet po udanym procesie zapłodnienia na ogół nie dochodzi do urodzenia żywego dziecka". To o "in vitro", nieprawdaż?
Piotrek2020.04.9 1:10
Nie, zarodek bardzo często nie zagnieżdża się w macicy. To nie in vitro, to życie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5443340/ "It is widely accepted that natural human embryo mortality is high, particularly during the first weeks after fertilisation, with total prenatal losses of 70% and higher frequently claimed."
leszczyna2020.04.9 15:28
To, co cytujesz, to twierdzenie wstępne o panującej opinii, dopiero dalej rozważa się duży stopień skomplikowania tego zagadnienia. Tu mówi się, że śmiertelność embrionów jest wysoka szczególnie podczas pierwszych tygodni po zapłodnieniu. Ile jest tych "pierwszych tygodni"? Wszak zarodek dociera do macicy w ciągu 7-9 dni, jeśli więc mowa o iluś tygodniach, to musi być po implantacji, gdy następuje poronienie rozwijającej się ciąży.
Piotrek2020.04.9 20:26
W artykule jest napisane że śmiertelność i przed zagnieżdżeniem i po jest dość wysoka, jednocześnie jej szacowania mają dość duży margines błędu. Minimalne prawdopodobieństwo to 30%, więc tak czy siak całkiem sporo i to jest istotą mojej wypowiedzi. Wcale nie potrzeba in vitro aby śmiertelność zarodków była duża - pojawia się całkiem naturalnie. Trudno też nie zgodzić się z wypowiedzią Marii że sam proces zapłodnienia nie jest chwilą, jest wieloetapowy i na każdym etapie mogą pojawić się komplikacje. Wreszcie zarodki jako ludzie mają dość specyficzne właściwości, bo potrafią się połączyć w jeden organizm, lub rozdzielić na kilka - co w mojej ocenie stawia pod znakiem zapytania twierdzenie że życie ludzkie jest dobrze zdefiniowane od poczęcia aż do śmierci, bo chyba jest oczywiste że bliźnięta jednojajowe to nie jeden człowiek, mimo iż zaczęły swoje życie jako jeden organizm.
Maria Blaszczyk2020.04.14 14:22
Leszczyno, a Ty znowu to samo. Tak jak nie ma "momentu zapłodnienia", tak nie ma "momentu implantacji". Czyli najpierw sobie to jajeczko ileś dni podróżuje - własnie tydzień czy trochę dłużej. A potem kolejmy tydzień - czy odrobinę krócej - trwa implantacja. Jeśli zarodek w tym czasie obumrze albo nie uda mu się zagnieździć - bo. np. próbował robić to w za cienkim endometrium albo w bliźnie po poprzedniej ciąży - to już minęły z dużym prawdopodobieństwem 2 tygodnie od zapłodnienia. Jesteśmy już w czwartym czy piątym tygodniu ciąży... Co nie znaczy oczywiście, że zagnieżdżona ciąża nie może się poronić, ale tu już prawdopodoieństwo jest dużo niższe.
Dell2020.04.8 22:56
Ja chcę. Dziękuję za powyższe. :)
Leszek2020.04.8 10:57
To jest ciekawe, bo jeśli uważa to za morderstwo, to znaczy, że dla zachowania władzy zgodził się na zabicie tysięcy dzieci. Jeśli zgodził się na zabicie dzieci, to pewnie śmierć dorosłych dla zachowania władzy też nie będzie problemem.
Dell2020.04.8 11:07
"dla zachowania władzy zgodził się na zabicie tysięcy dzieci. Jeśli zgodził się na zabicie dzieci" Kiedy się na to zgodził?
leszczyna2020.04.9 15:06
Wtedy, kiedy objął urząd prezydenta i nie zgłosił odpowiedniej ustawy do sejmu korzystając z prawa inicjatywy ustawodawczej. Jak chciał zgłosić korzystne dla PiSu ustawy sądowe, to zgłosił, ale wobec działania przeciw dzieciom poczętym, które teraz określa jako morderstwo, pozostał obojętny.
Von Smollhausen2020.04.8 10:56
W takim razie trzeba zapisać w konstytucji - ŻE ZARODEK - to CZŁOWIEK !!!
Ted2020.04.8 11:00
A co, jak nie człowiek ? Kukułka ?
anonim2020.04.8 11:11
A żołądź to dąb?
Hmm2020.04.8 11:16
A żołądź to dąb?
Hmm2020.04.8 11:18
A żołądź
Von Smollhausen2020.04.8 11:27
Nie pytać - tylko zapisać!!!!
Hmm2020.04.8 11:18
To dąb?
Dell2020.04.8 14:25
Na wypadek gdybyś miał wątpliwości czy dziecko poczęte jest człowiekiem fragment aktualnie obowiązującego prawa. http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19930170078/U/D19930078Lj.pdf USTAWA z dnia 7 stycznia 1993 r. o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży (...) Art. 6. W Kodeksie cywilnym wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 8: a) dotychczasową treść oznacza się jako § 1, b) dodaje się § 2 w brzmieniu: „§2. Zdolność prawną ma również dziecko poczęte; jednakże prawa i zobowiązania majątkowe uzyskuje ono pod warunkiem, że urodzi się żywe.”; 2) po art. 446 dodaje się art. 446.1 w brzmieniu: „Art. 446.1. Z chwilą urodzenia dziecko może żądać naprawienia szkód doznanych przed urodzeniem.”
ateusz2020.04.8 10:49
W takim razie masturbacja to ludobójstwo.
Paweł2020.04.8 11:02
A podstawy biologi były. Czy może koledzy podpowiadali z tej materii?
Dell2020.04.8 11:03
Z jakiego powodu?
Matwiej Bej2020.04.8 11:06
@ateusz Kajecik ,ławeczka ,lekcja biologi. OTO cała prawda.Jak to Ci wytłumaczyć?Puszczony ,,bączek " ZASMRODZI ,ale NIE UDUSI.
tad2020.04.8 11:13
Nie, ale grzechem jest. może trudno to Panu zrozumieć. człowiek uzależniony od masturbacji myśli tylko o tym, tak naprawdę działa to tak jak każde uzależnienie. A druga osoba dla takiego człowieka jest tylko narzędziem do masturbacji- choć bardzo trudno jest sie do tego przyznać. Masturbacja niszczy człowieka, bardzo.
Joanna2020.04.8 11:34
Odważny jesteś, że wyrwałeś się jako pierwszy z tak głupim komentarzem.
Jarosław K.2020.04.8 14:17
Nie, to koniobójstwo.