Ks. prof. Andrzej Kobyliński mocno o spoczynku w Duchu Świętym - zdjęcie
10.03.20, 10:20fot. RDC

Ks. prof. Andrzej Kobyliński mocno o spoczynku w Duchu Świętym

46

Ks. prof. Andrzej Kobyliński w rozmowie na antenie Polskiego Radia RDC mówił o psychomanipulacji religijnej, głównie w stosunku do dzieci.

Duchowny zabrał głos między innymi w temacie spoczynku w Duchu Świętym. Wskazał na związany z tym problem hipnotyzowania dzieci przez duchownych. Jak zauważa ksiądz profesor, sprawa dotyczy dziesiątek tysięcy osób w Polsce rocznie i co ważne, zagraża dobru polskich dzieci – tak duchowemu, jak i fizycznemu.

Zachęcamy do odsłuchania całej audycji, którą znajdziecie Państwo na stronie RDC:

ODSŁUCHAJ

Komentarze (46):

Jacek2020.03.13 8:39
Czas pokuty i nawrócenia się ! Dotyczy to też tego księdza niedowiarka !
nikt ważny2020.03.13 8:10
Nigdy nie pozwalajmy obcemu człowiekowi żeby kładł rękę na głowę dziecka. To może jedynie uczynić rodzic lub prawy kapłan. Niech Ojcowie rodzin błogosławią swoje dzieci i niech się za nie modlą. Obcy - WON z łapami, nigdy nie wiemy z jakim nastawieniem dotyka mojego dziecka. Sprawa spoczynku w Duchu św.: proponuje na yT obejrzeć i wysłuchać kazania x. Daniela Chmielewskiego dot. rozeznania czy mamy do czynienie z faktycznym spoczynkiem w D.Św czy jest to unik człowieka opętanego zanim kapłan położy ręce na głowę jego ofiary.... trzeba chwilę modlitwy nad każdym upadającym... posłuchajcie-zrozumiecie. Z Panem Bogiem.
Durczykiewicz2020.03.12 19:34
Nie rozumiem skąd tyle gnoi na tym portalu. Jeśli macie problem z wiarą i wierzącymi to się odpier...i idźcie tam gdzie znajdziecie posłuch gdzie będziecie się wzajemnie zachęcać do niewiary...co za głupki i barany siedzą w domu i nie mają co robić więc włażą na Frondę zeby pomącić...
Paweł2020.03.12 15:06
Kobyliński nie ma zielonego pojęcia o czym mówi.
Durczykiewicz2020.03.12 8:42
Joanna Tak masz rację Pan Bóg zawsze działa w cichości niezauważalnie dla innych, szczególnie gdy zwalił z konia Szawła i go oślepił wtedy nikt tego nie zauwył no i jak działał cuda gdzie ludzie zdrowieli w jednej chwili tego też nikt nie zauwazył i jak uciszył burze na jeziorze też uczniowie tego nie zauważyli jak chodził po wodzie też nie i gdy rozmnożył chleb dla 5 tys mężczyzn nie licząc kobiet i dzieci wtedy też tego nikt nie zauważył...i stąd Twój wniosek że tzw spoczynek w Duchu św jest od szatana ... bo jest zauważalny i robi szum ...
grajek2020.03.12 11:49
A skąd wiadomo czy to wszystko nie są zmyślone historie na potrzeby religii?
Marta2020.03.12 13:26
Ty nie rozumiesz Wiary. Widać, że nie masz tego w kodzie genetycznym, więc nawet gdybyś chciał, byłoby to bardzo trudne bez interwencji Boga. Nie mówię, że niemożliwe, ale niezmiernie trudne. Tego nie da się wyjaśnić w dwóch słowach "...wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych..." "Taka jest nasza Wiara" Nie pozwól, żeby ominęło Cię coś najważniejszego w życiu!
Joanna2020.03.12 12:14
Ta @Joanna, do której się zwracasz to zwykły troll. Wyżej w komentarzu już jej odpowiedziałam.
Jasiek2020.03.12 0:25
No to ma chłop problem. Rzesze młodzieży odchodzą od kościoła a on się czepia czegoś o czym nie ma pojęcia !
Jozef2020.03.12 0:12
Głupoty opowiada. Uważa się za znawcę tylko sam nie wie czego !
Zakała2020.03.11 21:51
Przed II soborem watykańskim nikt o takich spoczynkach nie słyszał. Tak samo o mówieniu "obcymi" (szatańskimi) językami.
Ogladaj hity online2020.03.11 18:59
www.ciinema.eu - ---------------------- To Największa wyszukiwarka legalnych filmów i seriali online! Znajdziesz tam filmy takie jak: Psy 3  w imię zasad (2020) Czy Legiony 2019 Setki filmów w jednym miejscu a to wszystko z dożywotnim dostępem. Polecam jak najbardziej!
andy2020.03.10 23:18
Kobyliński w swoich wypowiedziach jest kompletnie niespójny. Te niespójności można by kolejno wypunktować. Weźmy jedną rzecz. Potępia zielonoświątkowców (protestantów) i krytykuje ich wpływy w Kościele katolickim. OK! Ale jednocześnie mówi o Kościele niemieckim jako KATOLICKIM! A jakiż to Kościół katolicki, który szeroką ławą wprowadza właśnie reformy protestanckie. No bo tenże Kościół, jak Kobyliński dobrze wie, zrezygnował ze spowiedzi, udziela komunii św. protestantom, rozwodnikom i innym, chce błogosławić pary homoseksualne (a właściwie to już to robi), dąży do zniesienia celibatu, wyświęcaniu kobiet na księży. Przecież to wszystko jest u protestantów właśnie, a zatem Kościół niemiecki wyraźnie się protestantyzuje, tak jak my (rzekomo) się uzielonoświątkowiamy czyli też się protestantyzujemy. Dlaczego więc niemiecką drogę do protestantyzmu w Kościele katolickim w zasadzie akceptuje a w polskim potępia. Tu jest sprzeczność. Kobyliński, w tym co mówi, jest niespójny i niewiarygodny. To mącicielstwo! Gra rolę mąciciela, sądząc najwyraźniej, że żaden z katolików w Polsce nie połapie się w jego krętactwach. Myśli, że nie jest w stanie zweryfikować jego wywodów... Na koniec pytanie: na jakiej podstawie Kobyliński sądzi, że skoro nasza młodzież ucieka z polskich kościołów, to po ewentualnym przyjęciu zmian typu niemieckiego (choćby częściowych), ta młodzież do kościołów wróci. Przecież to jest intelektualna szarlataneria. To się kupy nie trzyma. To jest myślenie życzeniowe, które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
ra2020.03.10 23:15
falszywa religia nie zmienia serc ludzi i nie daje im bożego DUCHA ale daje im emocje i sensacyjne rytuały - takie jak spoczynki; fałszywa religia nie ma też potwierdzeń cudami od Boga - np. potwierdzonych proroctw i uzdrowień
Palindrom2020.03.10 22:06
Ksiądz Profesor chyba ma jakieś stare wydanie Biblii. Najważniejszym przesłaniem wszystkich nowoczesnych przekładów Biblii jest "spocznij!". I tego się trzymajmy, a nie jakichś średniowiecznych archaizmów!
Palindrom2020.03.10 21:50
Spoczynek w Duchu Świętym? A co spoczynek na laurach ma wspólnego z Duchem Świętym, który nie spoczywa, a wieje skąd i dokąd chce? Aż dziwne, że fani "spoczywania w Duchu Świętym" maja pretensje do Mieszkowskiego, Kalety i innych ofensywnych twórców teatrów, że nie "spoczywają w Duchu" a jadą ze swoim marksistowskim koksem i to nie tylko na poważnie ale też i na całego!
Jan2020.03.10 20:09
Ksiądz profesor nie przytoczył całości: 'Albo myślicie, że owych osiemnastu, na których zawaliła się wieża w Siloe i zabiła ich, było większymi winowajcami niż inni mieszkańcy Jerozolimy? Bynajmniej, powiadam wam; lecz jeśli się nie nawrócicie, wszyscy tak samo zginiecie' Łk 13,4, To zmienia narrację profesora
Zorientowany2020.03.10 16:28
Nie można potępiać spoczynków w Duchu Św. Cześć z nich na pewno pochodzi od Boga, część z nich ponoć pochodzi niestety od szatana. Trudno jest określić z jakim spoczynkiem mamy do czynienia bez odpowiedniego rozeznania przez egzorcystę. Sam od lat mam w rodzinie osobę, która doznaje spoczynku w Duchu Św. zawsze podczas przyjmowania komunii św, niezależnie od tego, w którym kościele i który ksiądz udziela komunii, w Polsce i za granicą, uczestnicząc np. w mszach niedzielnych podczas wakacji, gdzie upada jako jedyna w kościele wywołując często zdziwienie księży, którzy udzielili komunii oraz kierując na siebie oczy gapiów stojących obok w kościele. Dzieje się tak z nią od ponad 10lat, niezależnie od tego gdzie i od którego księdza przyjmuje komunię św. Zdarzały się tez czasem spoczynki podczas podniesienia, podczas oglądania w domu np. transmisji mszy św. z Watykanu, z Częstochowy. Czy myślicie, że jak w pokoju ogląda transmisję 3 osoby i dochodzi do spoczynku to ktoś hipnotyzuje jedną z nich, tą która upada? Nie pamiętam, żeby w ciągu ostatnich kilkunastu lat gdziekolwiek przyjęła komunię św bez spoczynku. Czy to oznacza, że każdy ksiądzją hipnotyzuje? Przypadek tej osoby był omodlony przez kilku egzorcystów i potwierdzony przez biskupa diecezjalnego, jako pochodzący od Boga. A na koniec wam powiem, że jest to moja mama, która przyjęła ten dar od Boga i się całkowicie podporządkowała, znosząc szczególnie na początku mnóstwo upokorzeń, również od księży z parafii, którzy dopiero po tym, jak biskup poświadczył prawdziwość spoczynków zupełnie zmienili podejście i wytłumaczyli ludziom z czym mają do czynienia.. Dla nas, jako rodziny był to swego rodzaju krzyż, bo ludzie na początku mówili, że mama zwariowała. Dziś wszystko jest OK a spoczynki nadal trwają.
Marta2020.03.10 19:42
Dziękuję za to świadectwo. Proszę pozdrowić Mamę. Z pewnością piękną Osobę. I nie tylko ja tak uważam. Bóg Jak widać też.
Barbara2020.03.11 11:38
To jest ogromna łaska , ale także krzyż i samotność. Potrzeba ogromnej pokory i uniżenia. Proszę powiedzieć Mamie, że nie jest sama.
Joanna2020.03.11 17:23
Spoczynki w Duchu świętym to rzadkość zazwyczaj jest to działanie szatańskie. Piszę to na podstawie opinii egzorcystów, podczas egzorcyzmów gdy ksiądz się modli zazwyczaj osoba opętana upada. Spoczynki w Duchu Świętym są niezauważalne dla otoczenia. Bóg nie działa spektakularnie ale w cichości serca człowieka.
Zorientowany2020.03.11 19:49
Proszę zastanowić się co Pani pisze. Podczas egzorcyzmów ludzie opętani upadają, trzęsą się, bluźnią, itp. Nie są to takie same upadki jak podczas spoczynku w DŚ. Nie jest też prawdą, że spoczynki w DŚ są niezauważalne dla otoczenia. Proszę dokładnie przeczytać to co napisałem i nie wprowadzać zamętu informacyjnego.
Joanna2020.03.12 12:10
Ona już nie odpowie, bo ta @Joanna to troll.
Marta2020.03.11 21:36
chyba pisze Pani głupoty. Czy Pani widziała jak to wygląda naocznie?
Joanna2020.03.12 12:08
Oczywiście, że ta @Joanna pisze głupoty, nie pierwszy już raz zresztą.
Clint2020.03.12 1:57
Joanna i wszystko jasne :D
Joanna2020.03.12 12:02
Ale która? Bo jest tu kilka.
Joanna2020.03.12 12:07
Bzdurą jest porównywanie egzorcyzmów osób opętanych z modlitwą i spoczynkiem w Duchu Św. Osoby opętane cierpią potwornie podczas egzorcyzmów, a osoba doznająca spoczynku w Duchu Św. doświadcza czegoś wyjątkowego, ciepła, żywej wiary- to co napisała @Marta.
grajek2020.03.12 11:47
Upada bo tego chce i tak już psychika jest na to ukierunkowana,że organizm musi tak zareagować, taka autohipnoza. Tylko raz byłem na takiej mszy uzdrawiającej, czysta parodia ksiądz większość czasu chwalił się przypadkami ozdrowień niczym nie poświadczonych na koniec było błogosławieństwo i przed tym słowa "będą zdarzały się upadki". Jakaś kobieta obok zaczęła powtarzać : na pewno upadnę, na pewno upadnę. Trochę mnie to wkurzyło i zapytałem a z jakiego powodu ma pani upadać? Oczywiście nie umiała odpowiedzieć i nie upadła. Ludzie się podniecają, histeryzują bo na siłę chcą czegoś doświadczyć i na tym to polega. A sugestia może być tak silna, że te omdlenia się mogą powtarzać. Co mądrzejszy ksiądz zdaje sobie z tego sprawę.
Zorientowany2020.03.12 15:06
Pan Bóg, na przestrzeni wieków dawał i daje nam różne znaki, również te widzialne, mając w tym swój cel. Niestety wielu ludzi tych znaków nie dostrzega, czasem z nich drwi, dopowiada swoje teorie, wyjaśnia używając wyłącznie argumentu rozumu i osiągnięć dzisiejszej nauki. Często też działanie samych ludzi oraz działanie szatana wprowadza innych ludzi w błąd lub powoduje niezrozumienie. Aby do końca zrozumieć temat spoczynków należy głęboko przeanalizować dostępne informacje i materiały a niestety ( ze względu na różne doświadczenia wypowiadających się ) wiele z nich przedstawia ten temat podobnie jak "grajek".
Marta2020.03.10 14:26
To nie jest hipnoza i nie doświadczają Zaśnięcia w Duchu Świętym dzieci, tylko dorośli. Jaka jest tego natura to nie wiem, ale gdy się wybudzają mówią o wielkim spokoju i ożywia się ich wiara.
Wiesław Kaloryfer2020.03.10 14:46
Doświadczają tego także dzieci, kiedy bezmyślni kapłani i katecheci prowadzą dzieci na tego typu "imprezy", głównie w ramach rekolekcji. Przynajmniej jeden tego typu przypadek jest już w prokuraturze. Jaka jest wiarygodność tych guseł niech najlepiej świadczy fakt, że gusła te zapożyczone zostały od zielonoświątkowców (szczególnie praktykowane w "ewangelizacji Indian w Brazylii, działa lepiej niz kazania). O dziwo u nich działają one tak samo. To u nich też Duch Św. działa?
Marta2020.03.10 15:07
Ja się nie upieram, bo nie wiem. Nie chodzę, choć bywam zapraszana. Bo ja (może się mylę?) w naszym Kościele najbardziej cenię sobie ciszę i prywatność. Zgiełk, podnoszenie rąk, te nowoczesne banalne piosenki, pląsy, (no i żartowne kazania!) przeszkadzają mi. Kocham stare pieśni ich powolny rytm, podniosłe słowa modlitw, ciszę, zapach kadzidła i atmosferę skupienia. Jednym słowem Msza Trydencka :)
dylemat koszernego Żyda - szynka za darmo2020.03.10 13:39
Klapafuckyousz nie bądź obojętny Żydzie wyklęty ... Szabes idzie, pamiętaj o koszernym szajsie
anonim2020.03.10 17:11
dobrze piszesz, po katolicku
andy2020.03.10 13:17
Kobyliński przyczepił się do spoczynku w Duchu Świętym, a czemu nic nie mówi o coraz liczniejszych opętaniach wśród młodzieży. To go jakoś nie interesuje, a to jest poważny problem. Człowiek opętany złym duchem często popełnia wiele zła w stosunku do innych, także dla siebie staje się niebezpieczny (nierzadko taka "przyjaźń" ze złym duchem kończy się samobójstwem). Czemu Kobyliński nie odróżnia tych praktyk, które niosą z sobą dobro (liczne uzdrowienia duchowe, psychiczne i cielesne, o których niestety Kobyliński niewiele wie) od tych, które niosą przemoc, gwałty, zabójstwa, popadanie w ciężkie uzależnienia (narkotyki, pornografia itd.). Czemu on tego jakoś nie widzi, natomiast chętnie uderza w to, co przynosi dobre skutki. Duch Święty zawsze działał i działa w Kościele. Oczywiście, w postmodernistycznej filozofii różnych europejskich ateistów Kobyliński niczego nie znajdzie na ten temat. Dlatego jego wiedza jest nieadekwatna w stosunku do tego, czym się usiłuje zajmować. W efekcie robi więcej szkody niż pożytku. Wszystko wrzuca do jednego worka z napisem "pentekostalizacja". To jest daleko idące uproszczenie, sugerujące, że w Kościele katolickim Duch Święty nie działa w taki sposób, w jaki On chce. Z tego, że Kobyliński czegoś nie rozumie, a nie wynika, że to coś jest złe.
Ma\\\\305\\\\202gorzata2020.03.10 11:55
Już od wielu lat słyszymy KRYTYCZNE OPINIE duchownych / biskupów w temacie RÓŻNYCH wspólnot odnowy Kościoła. Głosy te są BAGATELIZOWANE i WYCISZANE , co jedynie potwierdza tak SZKODLIWY i PROMOWANY przez zreformowany Watykan PLURALIZM i działanie na ZNISZCZENIE Kościoła . Jeśli jest ZAGROŻENIE o czym z troską mówi prof. x.Kobyliński to mamy do czynienia z AROGANCJĄ PASTERZY i totalnym POMIESZANIEM . Tak się OBALA AUTORYTETY.
waz12020.03.10 11:38
Dobrze o tym mówi Mikołaj Kapustka ! to nie są spoczynki w Duchu Świętym, tylko demon nie może znieść Bożej obecności i się ujawnia, właśnie przez takie pady, czy inne tego typu rzeczy. Stąd też roztropny kapłan powinien nad taką osobą się pomodlić.
Lupaszko2020.03.10 11:16
profesor he he
Ideologie2020.03.10 11:10
https://www.cda.pl/video/478859024
anonim2020.03.10 10:42
Spoczynek w Duchu Św. zdarza się. Pan Bóg objawia się prostaczkom. Uczeni mogą Go nie spotkać.
Meyerling2020.03.10 10:52
Głupota nie boli?
legrandbleu2020.03.10 14:33
Bóg objawia się prostaczkom - im prostszym, tym lepiej - ponieważ mają na ogół problemy z myśleniem krytycznym :)
Palindrom2020.03.10 21:57
Bo Golgota to kwintesencja spoczynku w Duchu Świętym! Nauka Golgoty jest taka, ze jak masz okazję spocząć w Duch Świętym, to po co się wychylać i się narażać? Najważniejsze przesłanie i najważniejsza komenda Nowego Testamentu to "spocznij!".
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.03.10 10:36
Sam byłem świadkiem czegoś takiego. Znajomy bokser przyłożył rękę, tylko jedną rękę na szczękę jednego łosia. Łoś zaliczył niekontrolowany i niezamierzony upadek na podłogę. Odpoczynek w Duchu trwał kilka sekund. Chwała Panu.
andy2020.03.10 13:18
Tak, tak, znasz się na tym, jak wilk na gwiazdach.