Ks. Henryk Zieliński: To PiS zrobiło najwięcej by walczyć z pedofilią - zdjęcie
15.05.19, 15:45

Ks. Henryk Zieliński: To PiS zrobiło najwięcej by walczyć z pedofilią

43

"Głośny film braci Sekielskich rozpalił na nowo dyskusję o pedofilii. Pedofilii tylko wśród duchowieństwa. Działacze Koalicji Obywatelskiej zgłaszają postulat przejęcia archiwów kościelnych i powołania sejmowej komisji śledczej. Nie zająkną się nawet, co zrobili, kiedy przez osiem lat byli u władzy. Dlaczego nic nie wyszło z zapowiedzi Donalda Tuska o farmakologicznej kastracji pedofilów? Albo dlaczego odmówiono ekstradycji do USA Romana Polańskiego, skazanego tam właśnie za pedofilię?" - pisze na łamach tygodnika "Idziemy" ks. Henryk Zieliński.

 

"Prawda jest taka, że najwięcej dla ochrony nieletnich przed przestępcami seksualnymi zrobił rząd PiS. Ministerstwo sprawiedliwości kierowane przez Zbigniewa Ziobrę przeforsowało ustawę o rejestrze pedofilów. Każdy pracodawca, szczególnie zaś dyrektor szkoły, ośrodka kultury czy klubu, może teraz sprawdzić, czy kandydat do pracy nie ma wyroku za przestępstwa wobec nieletnich. W rejestrze tym, na ogólnych zasadach, są także duchowni. Drugą zmianą było wprowadzenie ustawowego obowiązku powiadamiania o pedofilii. Obowiązek ten dotyczy również biskupów i księży" - wskazuje jasno.

W jego ocenie najnowsze propozycje przedstawicieli obozu władzy brzmią bardzo dobrze.

"Rozsądnie brzmią zapowiedzi prezydenta Andrzeja Dudy, ministra Ziobry czy wreszcie Jarosława Kaczyńskiego, aby przeanalizować możliwość dalszego zaostrzenia prawa. Trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem prezesa PiS, że nie może być świętych krów ani wśród polityków, celebrytów i artystów, ani wśród duchownych. Podejście polityków innych opcji będzie sprawdzianem czystości ich intencji. Trzeba zapamiętać, komu chodzi o dobro dzieci, a komu tylko o antykościelną hucpę" - napisał ksiądz.

Następnie zapytał, dlaczego nie mówi się o ofiarach pedofilii nieklerykalnej. "Prawdą jest, że pedofile zdarzają się i wśród księży. Wśród świeckich mężczyzn skazani za czyny pedofilskie stanowią 0,20 proc., wśród księży jest ich niewiele mniej: ok. 0,17 proc. W latach 1990-2018 sądy w Polsce skazały za pedofilię 85 duchownych i 27 tys. 331 osób świeckich. Pokrzywdzeni przez duchownych stanowią 0,3 proc. wszystkich ofiar pedofilii. A pozostałe 99,7 proc.? Dlaczego się o nich nie mówi? Czy one nie zasługują na ochronę i pomoc? Czy chodzi tu o coś jeszcze innego?" - czytamy w "Idziemy".

bsw/Idziemy.pl

Komentarze (43):

Foster2019.05.15 21:39
Tak tak...razem z episkopatem tak sobie "dobrze" radzą.
JaKi2019.05.15 20:02
O jakim rejestrze bredzi ksiądz? O tym w którym nie ma ani jednego duchownego wobec 380 przestępstw pedofilskich w Kościele?
ochrona przed pedofilami w sutannach2019.05.15 19:18
no tak wystarczy jak Piotrowicz komuch bronił pedofila z Tylawy ksiedza
Glaudiusman2019.05.15 18:58
Oczywiście, że tak. Należy przetrzepać środowisko artystów i elit brukowych, aktorzynów, sędziów, prawników, nauczycieli akademickich i wszelkich celebrytów. I wziąć ich za twarz. A czasie przesłuchań co jakiś czas dawać im do wąchania bat, aby nie zapomnieli o czym mają zeznawać.
Saki faki2019.05.16 9:02
He, he, fantazje możesz mieć, ale jedyne co możesz przetrzepać to kapucyna, swojego bądź kolegi z psychiatryka, he,he.
Jacuś2019.05.15 18:51
ku... ku... łeb nie urwie .Dalej się oklaskajcie,smarujcie wazeliną ,nagradzajcie i dawajcie medale. Miejsce księdza jest w kościele , a nie mieszanie się do polityki. Jak to Pis z klerem walczy z pedofiliom widzimy.Dziennikarz więcej zdziałał niż wy przez lata. Układaliście nam życie ,teraz czas nam wam ułożyć wasze.Sprawdzić kase,łóżko itd. Gnoju nie da się popryskać perfumami by nie śmierdziało .Trzeba posprzątać ,wywieść i oczyścić miejsce. Do uczciwej pracy idżcie a nie pasożytujecie na nas
lolek kremowka2019.05.15 18:46
Kard. Nycz o odmowie udziału w filmie „Tylko nie mów nikomu”: „Pragnę za to przeprosić. Dziś bym wystąpił"
Polak Ateista Dumny Gej2019.05.15 18:30
Zieliński to lizodup kaczego zadu, zrobi nawet loda zrobi wszystko, żeby tylko prokuratura z policją nie wkroczyły do parafii
Antylewak2019.05.15 23:59
Durny Gay to lizodup ryżego zadu, zrobi nawet loda zrobi wszystko, żeby tylko prokuratura z policją nie wkroczyły do lewacko-dewianckich nor! hehehehehehehehehe
Topek2019.05.15 18:07
Przecież PIS to kościół, kościół to PIS. Swój swojego nie wyda
Daria Danilczyk2019.05.15 17:28
Cha, cha, cha.
katolik2019.05.15 17:28
Jak zobaczyłem ściekające mleko po brodzi nieogolonego faceta na tym filmie o pedofilii to wiedziałem, tu nie chodzi o dobro dzieci!
michu2019.05.15 17:26
http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=25403&Itemid=119
Edi2019.05.15 16:53
Kto oglądał Eurowizję SPEDALONĄ DO DNA - takiej chcecie Polski to głosując na POKO - BĘDZIECIE JĄ MIELI !!!!!!!!!
Mirek2019.05.15 16:50
Pedofilia jest czynem b trudnym do udowodnienia przy braku współpracy oskarżonego. Nie wiem jak organa sobie z tym radzą. Ale zauważmy że obecnie wystarczy iść do prokuratury czy gazety po np. 20 latach i kogoś oskarżyć. Sprawa wypływa i jesteś już medialnie i społecznie skazany. Ile było spraw które okazały się fałszywkami.
lolek kremowka2019.05.15 16:46
Kolejny wściekły atak na PiS. Tym razem przez naturę, która nie zadbała o bogate złoże bursztynu... Mało bursztynu w przekopie Mierzei Wiślanej. "Do wydobycia będzie trzeba dołożyć"
lolek kremowka2019.05.15 16:42
KK w Polsce natomiast robilo i robi najmniej w tym temacie. Jak sie okazuje, o pedofilskich skłonnościach księdza Pawła Kani wiedziało co najmniej czterech hierarchów: dzisiejsi biskupi - kaliski Edward Janiak i bydgoski Jan Tyrawa oraz były arcybiskup wrocławski Marian Gołębiewski i kardynał Henryk Gulbinowicz.
Edi2019.05.15 16:41
A ja UFAM PiS i Prezydentowi Dudzie - czytam historię polecam "DZIEJE POLSKI" prof Andrzeja Nowaka - SĄ SIŁY W EUROPIE I NA ŚWIECIE KTÓRE POLSKĘ CHCIAŁYBY W ŁYŻCE WODY UTOPIĆ ZA JEJ NIEUGIĘTOŚĆ W WIERZE KATOLICKIEJ, ZA JEJ WOLNOŚĆ I REPUBLIKAŃSKI SYSTEM OPARTY NA CYWILIZACJI ŁACIŃSKIEJ - DLATEGO MUSIMY POSTĘPOWAĆ MĄDRZE I NIE DOPUŚCIĆ DO KOLEJNYCH ROZBIORÓW - TRZEBA SIĘ MODLIĆ OPATRZNOŚĆ CZUWA JEZUS JEST PANEM POLSKI A JEJ KRÓLOWĄ MARYJA - SURSUM CORDA !!
Andrzej P2019.05.15 18:02
Polska na świecie i w Europie niema żadnego znaczenia jest znaczy tyle co Czechy, Słowacja, Szwajcaria, Belgia Węgry, Rumunia, Łotwa, Litwa itp.
michu2019.05.15 16:39
Żeby nie było podejrzeń, że ktoś próbuję tą walkę wykorzystać do spraw politycznych i do jakiejkolwiek walki muszą być wysokie kary za fałszywe oskarżenie ;).
anonim2019.05.15 16:28
Póki co, najwięcej w każdej dobrej walce.
Agnieszka2019.05.15 16:02
Tak, wybitne zasługi w tym kierunku ma poseł Piotrowicz z PiS. Zrobił wszystko, żeby kryć księdza pedofila. https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/1766354,1,stanislaw-piotrowicz-kryl-ksiedza-pedofila-z-tylawy.read
www2019.05.15 17:01
W PiSie dodatkowo panuje nekrofilia, pewien mały karzełek rozkopywał groby
Marian2019.05.15 17:16
W grobach wy k...wy chcieliscie prawde ukryc
ja2019.05.15 19:02
I jaka ta prawda wyszła? Wielkieee goowno!! Tylko syfu rodzinom narobili. Polityczny nekro show. Obleśny.
Marian2019.05.16 7:22
Zrobione to powinno byc zaraz po zamachu,moze wtedy bylaby to inna prawda
Marian2019.05.15 17:14
https://wpolityce.pl/polityka/446668-piotrowicz-nie-prowadzilem-sledztwa-ws-ksiedza-z-tylawy
Agnieszka2019.05.15 17:22
Stanisław Piotrowicz prowadził tego postępowania i nie jego podpis widnieje pod tą decyzją. Ale to on był przełożonym prowadzącego sprawę prokuratora, on mówił ( co jest w linku jaki dodałam) o tym, że ksiądz dawał dziewczynkom tylko ciumki, że wkładał im ręce do majteczek, bo leczył ich bolące brzuszki, że kąpał je bo były brudne. Bronił gnoja, zgadzając się na niedopuszczalne praktyki. Podczas śledztwa pokrzywdzone dziewczynki były konfrontowane z księdzem i w jego obecności musiały opowiadać o swoich przeżyciach. Mniej obchodzi mnie komusza przeszłość Piotrowicza. Ale ta sprawa z pedofilem robi z niego śmiecia.
Marian2019.05.15 17:29
Bardziej wierze Piotrowiczowi jak komuszej "polityce" czy rownie zaklamanaj opozycji.Co nowego?
Agnieszka2019.05.15 17:36
No skoro uważasz, że człowiek,który broni pedofila, wiedząc że ten robił krzywdę kilku dziewczynkom jest godny szacunku i wiarygodny...
Marian2019.05.15 17:44
Skad u Ciebie taka pewnosc winy tego czlowieka.
Agnieszka2019.05.15 17:50
Bo ostatecznie się przyznał i dzięki interwencji Ministerstwa Sprawiedliwości został osądzony i skazany na dwa lata pozbawienia wolności, niestety w zawieszeniu
Marian2019.05.15 17:56
Piotrowicz zostal osadzony i skazany za krycie pedofilstwa? Wybacz ale chyba cos pomylilas.Ktos taki w PIS-e?
Agnieszka2019.05.15 18:03
Mówię o winie i karze dla księdza. To co wygadywał Piotrowicz jest nagrane. W necie nic nie ginie. wejdź na mojego linka i posłuchaj co mówił. No chyba że Ty też uważasz, że całowanie dzieci w usta, wkładanie dziewczynkom rąk do majtek i kąpanie ich, to coś normalnego u księdza katechety.
Marian2019.05.15 18:11
Sprawy ksiedza nie znam ,ale niewinnosci Piotrowicza bylem pewny i wlasnie to potwierdzilas.Mam klopoty z pisaniem wiec koncze.Czesc!
Agnieszka2019.05.15 18:14
Pewny mimo tego,co mówił? Ja was nie rozumiem. Jak można...
Marian2019.05.16 7:30
Jestem moze wiekszym przeciwnikiem tego zboczenia jak Ty, ale prosze nie rzucaj tego strasznego oskarzenia na niewinnych
KleroPedofilówWysyłaćDoCelANieNaMisjeCzyUrlopy2019.05.15 15:56
Klero-pedofile oczywiście chcieliby, żeby nadal "ścigał" ich dewocyjny rząd PiSoidów. Wtedy wszystko pozostanie, jak było. Murarze, krawcy, lekarze i leśnicy pójdą za pedofilię do więzienia, a kleruchy gwałcące ministrantów całymi latami - pójdą do parafii w sąsiednim województwie. Na urlop.
Antoni2019.05.15 15:55
Jak widać najmniej z pedofili a w Kościele polskim zrobił sam Kościół polski.
robaczek2019.05.15 15:54
propaganda jak u gebelsa. nie wstyd wam? wlasnie przez takie artykuly KK w Polsce czeka los tego w Irlandii. PIS w tym jeszcze pomaga. wstyd!!! mieszacie polityke do dramatu ludzi. praw i lewa strona w takim samym stopniu. ale bronienie ksiezy i obrtacanie kota ogonem....... wstyd. Sw Piotr przy bramie wam jasno powie co o tym sądzi.
ja2019.05.15 15:48
Dlaczego mam wrażenie że najwięcej z pedofilią nie powinno robić ani PiS ani PO, tylko prokuratura i policja (a ci robią akurat najmniej).
Moja Faja.2019.05.15 16:14
Piotrze - za bezpieczeństwo obywateli, odpowiada PAŃSTWO dysponujące aparatem do ujawniania i karania sprawców przestępstw. Do działań wykrywczych zobowiązana jest policja i jej specjalistyczne wydziały - a przewodzi temu MINISTER wyznaczony przez premiera. Odpowiedzialnymi są więc posczególne polityczne opcje. I żadna nie zrobiła NIC !!!!
Topek2019.05.15 18:13
Przecież kościól to PiS, PiS to prokuratura a wyborcy to kościół i mohery