Kard. Gracias: Nie uważamy homoseksualistów za przestępców - zdjęcie
11.12.13, 16:19Fot. Jayarathina/Wikipedia

Kard. Gracias: Nie uważamy homoseksualistów za przestępców

12

Jeden z wąskiego grona doradców Ojca świętego Franciszka odniósł się w ten sposób do decyzji Sądu Najwyższego Indii, który utrzymał prawo pozwalające skazać osoby uprawiające seks z osobą tej samej płci na karę do dziesięciu lat więzienia.

- Jako chrześcijanie wyrażamy pełen szacunek dla osób homoseksualnych. Kościół katolicki jest przeciwny legalizacji małżeństw gejowskich, ale naucza, że homoseksualiści mają taką samą godność, jak każda inna osoba ludzka, i potępia wszelkie formy niesprawiedliwiej dyskryminacji, prześladowania lub przemocy wobec nich – podkreślił kardynał.

TPT/LaStampa.it

Komentarze (12):

anonim2013.12.11 16:34
"Z decyzji sądu zadowoleni są przywódcy społeczności muzułmańskich i chrześcijańskich, którzy ostro krytykowali wyrok z 2009 roku. " http://www.fronda.pl/a/sad-najwyzszy-stosunek-homoseksualny-to-czyn-przestepczy,32635.html
anonim2013.12.11 16:45
@AnnaMS Jeśli masz FB to wejdź na niego. Na stronie fb wpisz w wyszukiwarce portal fronda.pl . Gospodarz oficjalnej fejsbukowej strony Frondy skomentował ten artykuł następująco "No proszę a jednak normalność czasami zwycięży:" Przy czym poniżej zamieścił link do artykułu : http://www.fronda.pl/a/sad-najwyzszy-stosunek-homoseksualny-to-czyn-przestepczy,32635.html .
anonim2013.12.11 17:01
Owszem dla każdego człowieka trzeba mieć szacunek jednak nawet Jezus Chrystus walczył ze złem dość wyrazistymi metodami kiedy rozgonił kupców z świątyni dlatego czasem trzeba użyć metod w zależności od sytuacji aby chronić większość przed zepsutą nienaprawialną jednostką.
anonim2013.12.11 17:10
@AnnaMS Dokładnie. W Indiach 3,02% ludności to chrześcijanie. Tylko 1,13% to katolicy. Większość indyjskich chrześcijan nie są katolikami. Zatem z cytatu: "Z decyzji sądu zadowoleni są przywódcy społeczności muzułmańskich i chrześcijańskich, którzy ostro krytykowali wyrok z 2009 roku. " niewiele wynika. Należałoby doprecyzować o jakich chrześcijan chodzi.
anonim2013.12.11 17:27
W wielu wypowiedziach katolików i innych pojawia siė stwierdzenie, że homoseksualizm jest niedobry ze względu na wiarę, że to grzech, obrzydliwośc itd. Oświadczam, że nie trzeba być katolikiem, czy wyznawać inną religię i w ogóle opierać się na wierze żeby twierdzić, że sodomia, zofilia, pedofilia... to
anonim2013.12.11 17:31
Co to znaczy: "pełen szacunek dla osób homoseksualnych" ? Czy dla pedofilów, zoofilów, koprofagów i innych zboczeńców także należy mieć "pełen szacunek" ? A co ze złodziejami i z bandytami - "pełen szacunek" ?
anonim2013.12.11 17:43
c.d ...... to zboczenie, obrzydliwość i śmierdząca uciecha. (komentarz wskoczył mi nie do tego artykułu, ale widzę, że ten też jest o pederastach)
anonim2013.12.11 17:50
@Mikazuka Witaj!! :) :) Rozumiem Twoje wątpliwości... Nie mam swojego profilu Facebook (tak, tak, wiem, nie istnieję :) ), więc nie mam możliwości sprawdzenia, ale warto pamiętać o tym, iż opinia redaktora Frondy nie powinna być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Kościoła w tej kwestii... Owszem, ów redaktor ma do takowej pełne prawo, lecz niekoniecznie jego opinia musi odzwierciedlać stosunek całości Kościoła katolickiego do tej sprawy. Osobiście jestem katolikiem, ale nie pochwalam tego rodzaju rozwiązań. Wspomniany kardynał słusznie nadmienił, iż Kościół nie potępia homoseksualistów, bowiem zakłada i uczy miłości względem każdego człowieka, uczy owej postawy miłosiernego Samarytanina, który jest gotów nad każdym się pochylić i każdego szacunkiem, miłością bezwarunkową obdarzyć. Kościół potępia akty homoseksualne, uznając je za grzech, również w trosce o drugiego człowieka by się nie zatracał... :) :) :) :) :) :) :) Stąd moje zdziwienie wywołują tego rodzaju deklaracje... Szczególnie w okresie adwentu, pokornego oczekiwania na przyjście Pana... Wszakże należy pamiętać, iż Bóg stworzył nas wolnymi i to właśnie od nas powinien wyjść jasny impuls działania... W Ewangelii często mamy do czynienia z opisami cudów dokonywanych przez Chrystusa... Chrystus uzdrawiając mówi zazwyczaj: "Twoja wiara Cię uzdrowiła." Owszem, dokonało się to Jego mocą, ale punkt wyjścia zawsze stanowi świadomy gest wolnej woli człowieka, jego wybór, jego odpowiedź na głos Pana. Podobnie sprawy się mają z nawróceniem... Wiara jest łaską i to od nas prawdziwie zależy, czy będziemy gotowi ją przyjąć i rozwijać, jest to nasz świadomy wybór... Podobnie sprawa się ma z homoseksualistami. Oni stanowią punkt wyjścia, ich decyzja, ewentualny wybór przyjścia na nowo do Pana w oddanie... Nie sądzę by kary były jakimkolwiek rozwiązaniem właściwym, z tej perspektywy patrząc naturalnie... Z Panem Bogiem!! Pozdrawiam... :) :) :)
anonim2013.12.11 18:24
Pederaści, jako odrażający deprawatorzy powinni być karani, jeśli publicznie eksponują swoje zwyrodniałe zboczenie. Podobnie, jak karane jest publiczne obnażanie się, czy zanieczyszczanie odchodami przestrzeni publicznej.
anonim2013.12.11 19:01
@Sylabariusz Według KK homoseksualizm jest grzechem, ok. Nie mam się do czego przyczepić. Ale denerwuje mnie ta cała nagonka na homoseksualistów. Ty masz zdrowe podejście do tego, ale ile jest katolików, którzy są "nadgorliwi" w swej wierze i życzy im śmierci, cierpienia? Homoseksualna orientacja nie jest wyborem - czyny tak. Także pojęcie grzechu i stanowiska kościoła rozumiem. Ale szyderczego traktowania, poniżania i zakłamania rzeczywistości nie pojmuję. Dzięki za obszerną odpowiedź ;)
anonim2013.12.11 22:00
@Mikazuka Tak, zgadzam się... I trzeba jasno sobie powiedzieć, że osoby takie prezentują często postawy niechrześcijańskie, niezgodne z przesłaniem Ewangelii i nauczaniem Kościoła... Mam jednak nadzieję, iż mimo wszystko większość spośród wierzących pozostaje wierna chrystusowej nauce, chociażby tej ukazanej w przypowieściach... Należy bowiem pamiętać, iż postawy skrajne nigdy nie są dobre... Wielu rzeczywiście ma problem z oceną odrębną czynu i konkretnej osoby... Pozdrawiam, z Bogiem... :)
anonim2013.12.12 15:19
Nie ma czegoś takiego jak "homoseksualna orientacja". To jest typowe wybielanie zbrodniarzy, bo każdy pederasta jest zbrodniarzem - gwałci naturę i prawa Boże i zadaje śmiertelne ciosy własnej duszy. I dlatego, aby ratować tych ludzi, należy grzmieć i potępiać, a nie głaskać i usypiać. Wszyscy przykładamy łapę do dyktatury relatywizmu, przed która przestrzegał jeden z Papieży. Módlmy się za dusze cięzkich grzeszników, aby zdołali się nawrócić i odpokutować przed śmiercia, inaczej czekaja ich straszliwe męki piekielne!!