Według planów podziału, Warner Bros. Discovery rozdzieli się na dwa podmioty: WBD Streaming & Studios – z markami takimi jak HBO, DC Studios czy Warner Bros. Pictures, oraz WBD Global Networks – skupiający CNN, Discovery, TNT Sports US, a najprawdopodobniej także TVN. Nową strukturą odpowiedzialną za sieci telewizyjne pokieruje dotychczasowy CFO WBD, Gunnar Wiedenfels. Segment streamingowy poprowadzi obecny szef całej grupy – David Zaslav.

Taki ruch oznacza, że TVN trafi do części biznesu postrzeganej jako mniej przyszłościowa. Zmiany mają wejść w życie w połowie 2026 roku.

Jeszcze kilka miesięcy temu trwały intensywne spekulacje o sprzedaży TVN. Pojawiały się doniesienia o potencjalnym zainteresowaniu ze strony funduszu Michała Sołowowa, konsorcjum z udziałem Wirtualnej Polski oraz włoskiego Media For Europe – grupy kontrolowanej przez rodzinę Berlusconich. Według Reutersa, doradcami przy sprzedaży byli bankierzy z JP Morgan, którzy sondowali rynek wśród potencjalnych nabywców.

Jednak na początku czerwca Warner Bros. Discovery oficjalnie ogłosiło, że rezygnuje z planów sprzedaży TVN. Decyzję tę ogłosili w komunikacie Kasia Kieli, prezes WBD w Polsce, oraz Gerhard Zeiler, prezes ds. międzynarodowych. Podkreślili, że „TVN pozostaje w strukturach WBD” i będzie rozwijany w ramach tej grupy.

W liście skierowanym do pracowników, Kasia Kieli zapewniła, że „niezależność dziennikarska” pozostaje kluczową wartością TVN, bez względu na zmiany strukturalne. Przypomniała również, że TVN już wielokrotnie zmieniał właścicieli i za każdym razem wychodził z tego procesu silniejszy.

Z kolei były prezes Grupy Kino Polska, Bogusław Kisielewski, skomentował, że temat sprzedaży TVN może jeszcze powrócić. Jego zdaniem obecna decyzja WBD to efekt niedopasowania oczekiwań finansowych właściciela do składanych ofert.

Niepokój wśród pracowników TVN był odczuwalny od miesięcy. Możliwość przejęcia stacji przez nowego, być może mniej przychylnego redakcji właściciela, mogła oznaczać zmiany kadrowe lub ingerencje w linię programową – podobnie jak miało to miejsce po zmianach w Telewizji Polskiej.

Informacje Axios potwierdzają również Variety i The Hollywood Reporter, wskazując na rosnącą presję inwestorów na restrukturyzację WBD po serii strat finansowych i odpływie widzów z tradycyjnej telewizji kablowej. Deadline dodaje, że David Zaslav chce skoncentrować działania firmy wokół marek o największym potencjale globalnym – jak HBO czy DC.