Sędzia, który pierwszy skazał Tomasza Komendę to działacz ,,Iustitii'' we Wrocławiu - zdjęcie
08.02.21, 21:07fot. yt/superwizjer tvn

Sędzia, który pierwszy skazał Tomasza Komendę to działacz ,,Iustitii'' we Wrocławiu

97

- Sędzia Mariusz Wiązek, który jako pierwszy skazał Tomasza Komendę na karę 15 lat więzienia, od ponad 19 lat jest ważnym członkiem wrocławskiego oddziału skrajnie upolitycznionego stowarzyszenia „Iustitia” - czytamy na portalu wpolityce.pl.

Jak informuje portal sędzia Wiązek jest członkiem stowarzyszenia sędziów „Iustitia” od maja 2002 roku. Pełni też ważną funkcję statutową w oddziale – jest Komisarzem Oddziału.

Co szczególnie szokujące i skandaliczne, sędzia który jako pierwszy bezpodstawnie skazał Tomasza Komendę na 15 lat więzienia nadal orzeka w Sądzie Okręgowym we Wrocławiu i jest jest szefem Wydział II Karnego.

W dniu dzisiejszym Sąd Okręgowy w Opolu przyznał Tomaszowi Komendzie 12 milionów złotych zadośćuczynienia oraz 811 tys. 533 zł odszkodowania. Komenda domagał się 19 milionów złotych od Skarbu Państwa.

 

mp/wpolityce.pl

Komentarze (97):

staruszek2021.02.10 20:08
trollu-daruniu.aż tak ci się w tej łepetynie pomieszało ,że sędziowie sluchali p.Kaczyńskiego a nie swoich komuchowych pociotków???skąd się takie bezmózgowia biorą????
Darek2021.02.10 11:16
Naiwny sędzia uwierzył prokuratorowi generalnemu Lechowi Kaczyńskiemu i na jego polecenie skazał niewinnego człowieka. Sługus Kaczyńskiego!
T.2021.02.10 8:47
Krótko mówiąc - prokurator generalny Lech Kaczyński przepychał śledztwo, a sędzia Mariusz Wiązek to przyklepał. Jak to w historii III RP często bywa kolejny przykład wspaniałej współpracy PO-PiSu, albo szerzej: konserwatywnej centroprawicy.
woźny sądowy2021.02.10 2:38
Niech spłaca ten dziad, Wiązek. Git ludzie powinni go ukarać.
Bezmiar sprawiedliwości2021.02.9 23:08
Tyle warta zatem ta Iustitia ile ów rzetelny sędzia !
GALIZIEN2021.02.9 20:13
TEGO DELIKWENTA NALEZY POKAZYWAC NA ULICY PALCAMI JAKO WROGA NASZEJ OJCZYZNY CIEKAW JESTEM JEGO POCHODZENIA BO JAK SIE NIE MYLE WIEKSZOŚC TEJ HALASTRY STAREJ JAK I NOWEJ TO POTOMKOWIE ŚCIERWA PRZYBYLE3GO Z BOLSZEWIKAMI W 1944R Z OBRZEZANYMI SIURKAMI
Darek2021.02.10 11:18
A na czyje polecenie on działał? Kto kazał przepchnąć tę sprawę i dopuścił wątpliwy materiał dowodowy dla partykularnych korzyści? Lech Kaczyński - gdyby żył dziś sam powinien stanąć przed sądem za tę zbrodnię na niewinnym człowieku.
nn2021.02.9 15:57
Należy obciążyć (przynajmniej częściowo) sędziego kosztami odszkodowania dla Komedy!
Darek2021.02.10 11:21
A dlaczego sędziego anie prokuratora? Przecież to prokuratura dopuszcza lub nie materiał dowodowy i bada jego autentyczność, sędzia orzeka w oparciu o dostarczone materiały. Należy przede wszystkim karać zleceniodawców - a tu sprawa jest prosta - bezpośrednim nadzorem sprawę objął wówczas prokurator generalny Lech Kaczyński i to on był osobą najbardziej winną tej sądowej zbrodni. Każdy sąd przy tak spreparowanych przez prokuraturę Kaczyńskiego dowodach musiałby skazać oskarżonego. Obrona też niewiele mogła tu poradzić - nie została przez prokuraturę Kaczyńskiego dopuszczona praktycznie do niczego.
kefas2021.02.9 13:59
A ten co naciskał na prokuraturę to Lech Kaczyński, ówczesny prokurator generalny i minister sprawiedliwości
itd2021.02.9 15:52
Dokładnie.
antoni.s2021.02.9 19:54
Obciążyć jego brata!
ja2021.02.9 13:46
tacy sedziowie powinni chociasz czesciowo pokryc te koszty wspolczuje p.Komendzie takiej kary za niewinnosc nikomu nie zycze
Darek2021.02.10 11:22
A dlaczego sędziowie którzy orzekli zgodnie z przedstawionymi im dowodami przez prokuraturę a nie prokuratorzy, którzy te dowody na polecenie Kaczyńskiego preparowali?
TOM2021.02.9 12:45
I ta jest Justitia ale elytarna
heniek2021.02.9 11:31
11 ma rozumów
poPO=kurw..złodzieje, mordercy2021.02.9 11:21
a co ten pederasta w todze poPOwski pies jeszcze robi w sądzie???!!!
XYZ2021.02.9 10:36
A kto był drugim sędzią tego już Fronda nie napisała.Jak myślicie dlaczego.
antoni.s2021.02.9 19:56
To by mogło zaszkodzić wizerunkowi partii.
Hanys GórnoŚląski2021.02.9 10:35
i ten właśnie sędziowski kacap powinien z własnej kieszeni zapłacić Komendzie owe 14 milionów.
Hue2021.02.9 11:32
A ile ma zapłacić lech kaczynski, który naciskał na oskarżenie Komendy?
Po 11 ...2021.02.9 9:10
Trzeźwo patrząc nie sposób nie zgodzić się z twierdzeniem, że odpowiedzialny za ten błąd jest Lech Kaczyński i jego specjalnie dobrani, posłuszni funkcjonariusze. Już chyba każdy rozumie jakim zagrożeniem jest prokuratura Ziobry, posłuszne trybunały, a zaraz zastraszone sądy. Stalinizm welcome to.
prawnik2021.02.9 9:34
taki wpis może zamieścić tylko ktoś kto nie ma zielonego pojęcia o procesie. Sąd działa i działał niezależnie. Jeśli śledczy wskazują dowody, to ni jak się ma jakakolwiek władza. Ale mówi się, że z baranami nie powinno się dyskutować.
Paragraf2021.02.9 10:16
Trzeźwo patrząc - LK - nie ma żadnego związku z wyrokiem. Ministrem był od VI.2000 r. do VII 2001 r. Śledztwo toczyło się od stycznia 1997 roku. Prawomocny wyrok wydano w 2004 - a rewizję odrzucono w 2005. Odpowiedzialnymi są: BIEGLI - policjanci - prokuratorzy. A sędziowie - tylko w przypadku, gdy można było się dopatrzyć uchybień w śledztwie. Ziobro - to inna bajka - on jest łamaczem praworządności.
Japa2021.02.9 10:27
Dlaczego poprzez te bardzo słuszne uwagi przebija cięgle nienawiść do wszystkiego co Pisowskie . A tu w tym komentarzu , Ziobro "łamaczem " praworządności .Co On takiego " połamał"?
Hue2021.02.9 11:34
Prawnik. To dlaczego pis reformuje sądy, argumentując, że politycy mają na nie wpływ? A kto przynosi sądowi dowody? Prokuratura, czyz ie? I lech kaczynski miał tu wpływ naciskając w sprawie Komendy.
Anonim2021.02.9 9:07
Panu Komendzie zapłaci Państwo Polskie i słusznie, ale Państwo Polskie MUSI wystąpić z regresem o zwrot tych 12 mln zł. solidarnie wobec :Sędziego z I -szej i - II-giej instancji , Prokuratora prowadzącego sprawę, Policjantów zbierających dowody , biegłych sądowych.
anonim2021.02.9 8:43
Za błędy Kaczyńskich będziemy płacić latami.
Anonim2021.02.9 9:02
A kto zapłaci za błędy PełO z 8 lat ( 250 MILIARDÓW zł. !) M I L I A R D Ó W !!!!! i nie tylko to.
Japa2021.02.9 10:21
O Boziu ! Jak mi się marzy usłyszeć odpowiedz poważną na to pytanie . Ale to tylko marzenia . W Warszawie mają kłopot ze zwrotem kasy za handel majątkami . W Krakowie na wypadek wszelki , podpalono archiwum , A mi się marzy........
Kaczyńskiisthebestever2021.02.9 9:35
a ty już skończyłeś podstawówkę? Co ma sprawa Komendy do Kaczyńskich.
Anonim2021.02.9 9:46
oba nazwiska są na K.
Hue2021.02.9 16:13
Lech kaczynski, jako prokurator generalny naciskał na prokursture aby wsadzić Komendę do więzienia. I co łyso? Tvp nie powiedziała ci tego?
Japa2021.02.9 23:21
O Boziu . Tego nie rozumiesz .? Niema sprawy za którą Kaczyński nie był by odpowiedzialny. NIEMA . Toczka .
Darek2021.02.10 11:25
Lech Kaczyński był wtedy prokuratorem generalnym i objął sprawę Komendy bezpośrednim osobistym nadzorem co było elementem jego późniejszej kampanii prezydenckiej.
aj,waj! "anonimie"! Lechu..ODPISZ!2021.02.9 17:15
CO TY NIE POWIESZ..."...A ZA SWOJE BŁĘDY WZGLĘDEM DZIECI JUŻ ZAPŁACIŁEŚ??? CZEKAM NA ODPOWIEDŹ! Czy wypłaciłeś dzieciom za traumę..., za krzywdy które im zrobiłeś??? Jak nie to zamknij dziób!
NEOS com pl2021.02.9 8:41
LZS Smacianka z pulTuska ... na gwalt POtrzebuje takiego .... niezawislego (jeszcze na suchej galezi) ...... syndzie ... na mecz balwanow i obrzezanych kucy ... w niedziele ...!!!! https://www.youtube.com/user/MJarosiewicz
o ...2021.02.9 8:23
... przestańcie debilne lewackie trole bronić tego "sędziego" ... jego wina jest oczywista ... mógł sprawdzić alibi Komendy przedstawione przez obronę, ale nie dopuścił innych dowodów niż prokuratorskie ... do cholery, przecież to teraz podobno sądy są upolitycznione, a wówczas przecież były niezależenie ... a może jest na odwrót? ...
janusz2021.02.9 8:40
A prokuratura mogła sprawdzić alibi? Przypomnij kto był wówczas prokuratorem generalnym?
Taki jeden2021.02.9 8:21
A więc pan sędzia Mariusz Wiązek ma teraz za zadanie zapłacić panu Komendzie odszkodowanie. 12 milionów z groszami to chyba nie jest wygórowanan dla pana sędziego kwota? Bo niby dlaczego my wszyscy mielibyśmy płacić?
janusz2021.02.9 8:42
Ja sugeruję obciążyć potomków prokuratora generalnego. To pan prokurator naciskał na skazanie Komendy. Pierwszego prokuratora zajmującego się sprawą odwołał - upychając posłuszniejszym. Wiesz kto był wówczas P. G.?
NEOS com pl2021.02.9 8:45
hahaha ... takimi drobnymi ... to on wygania ... te piorunskie lamparciece ze swego barlogu ... https://www.youtube.com/user/MJarosiewicz
toWarzysz piwo2021.02.9 8:42
... a inooooo ... i nic inaczy ... ja na to stawiam ... hehe https://www.youtube.com/user/MJarosiewicz
Marksik2021.02.9 8:16
W 2000 Komenda został aresztowany. Podczas przesłuchania tylko raz potwierdził policjantom, że tamtej nocy był w Miłoszycach i miał tam odbyć dobrowolny stosunek z pewną dziewczyną. Później powtarzał, że te wyjaśnienia zostały na nim wymuszone groźbami i zastraszaniem. W 2003 przez sąd I instancji został skazany na 15 lat pozbawienia wolności za gwałt i morderstwo[15]. W 2004 Sąd Apelacyjny we Wrocławiu skazał go na karę 25 lat więzienia[1]. Kasacja od tego wyroku, w 2005, została przez Sąd Najwyższy oddalona. W trakcie śledztwa Komenda złożył zeznanie, w którym przyznał się do popełnienia zbrodni. Później wyjaśnił, że zeznanie wymuszono na nim biciem[15]. Przyznałem się, ale tylko z tego powodu, że ci którzy mnie zatrzymywali powiedzieli, że mają na mnie (...) dowody. I zaczęli mnie bić, żebym się do tego przyznał. (...) Tak mnie bili, że nawet bym się przyznał do strzelania do papieża[15]
pp2021.02.9 8:43
Prokuratura naciskała. Prokurator generalny odwołał pierwszego prokuratora zajmującego się sprawą, drugi był już wystarczająco posłuszny.
Hue2021.02.9 7:38
No i mit Lechs kaczynskiego upada. To on przyłożył rękę do wyroku Komendy.
o ...2021.02.9 8:08
... mitem to jet to, że - jak ten sędzia - jesteś uczciwy i inie kłamiesz ...
toWarzysz piwo ????2021.02.9 8:48
.... oooooo ... zaklinam sie na Mao ... on nie cygani .... nooo .. niekiedy .... https://www.youtube.com/user/MJarosiewicz
Jan2021.02.9 5:09
Należy odebrać panu Wiązkowi prawo wykonywania zawodu sędziego i postawić zarzuty w związku ze sprawą Komendy.
podatnik2021.02.9 5:05
Rozumiem ,że odszkodowanie zapłaci sędzia z "lustitia"
anatol2021.02.8 23:40
ten sędzia powinien dostać dożywocie
Alojzy Cedzidło2021.02.8 22:30
A ja starym zwyczajem na sędziów fluchcił nie będę . Tyle lat rządzili naszym losem naszymi kieszeniami , a my .? Machaliśmy rękami kiedy te KOD-y Kijowskiego i inne ostoje naszej inteligencji , broniły tą " nadzwyczajną kastę " Równocześnie laliśmy potoki pomyj na PiS , który próbował szczerze czy nie, tą sitwę zreformować . A i teraz nie jesteśmy inni . I znow nas na darmo uczą rozumu . A my nic tylko PiS winien. A kasta znowu nas uczy rozumu . Komenda wyprocesował 12 milionów , plus odszkodowania 12 , a powinien 30 . Tylko dlaczego na tym procesie zarobili jeszcze sprawcy tej 18 letniej odsiadki Komendy Bo resztę to my wybulimy z naszych pieniędzy .Sprawiedliwy wyrok , ktoś powie . A ino , sprawiedliwy .Sprawiedliwy to by był wówczas gdyby kasta wraz z jej przystawkami pokryła całe koszty . I to by było na tyle.
Tomasz2021.02.8 22:55
Powinien płacić prokurator który podsunął fałszywe dowody. Celowo wprowadził sędziego w błąd.
Hue2021.02.9 16:14
A ile ma zapłacić lech kaczynski, który jako prokurator generalny naciskał prokuratora, aby podrzucał takie dowody?
Tomasz2021.02.8 22:58
Tenże prokurator kilka lat później został skazany na przyjmowanie łapówek. To był sprzedajny urzędnik ministerstwa sprawiedliwości.
ks. emeryt2021.02.8 22:22
Podatnik nie skazał niewinnego a ma płacić odszkodowanie. A ile zapłaci ten "sprawiedliwy" sędzia?
toWarzysz Piwo ???2021.02.9 8:52
... inoCenty .... ale grubymi ... https://www.youtube.com/user/MJarosiewicz
Tomasz2021.02.8 22:10
Czy można mieć pretensje do sędziego, że skazał na podstawie swałszowanych dowodów dostarczonych przez prokuraturę? To prokurator i śledczy wkręcili Komendę w zabójstwo. Teraz przy upolityczniniu prokuratury która chodzi na pasku takich szaleńców jak Ziobro takich akcji będzie więcej. I nie zapominijmy słów ś.p. Lecha Kaczyńskiego który jako ówczesny minister sprawiedliwości nazwał Tomasza Komednę w trakcie procesu wyjątkowo okrutnym i zdemoralizowanym przestępcą.
dlaczego wrzucasz tu fejki2021.02.8 22:23
Dlaczego łżesz, Tomasza Komendę skazano w 2003 r. kasacja 2005, a śp. Lech Kaczyński był wtedy prezydentem Warszawy. Przypomnę ci obłudniku że Komerndę skazywano za SLD, w kótrej to szeregach był Cwiakalski dzisiejszy obrońca Komendy, do którego tenże zresztą się się odwoływał a co ćwiąkała olał. No, teraz 10% od 12 milinów olać już nie mógł
To ty łżesz2021.02.8 22:25
Po tym, jak Lech Kaczyński zainteresował się sprawą zbrodni w Miłoszycach, od śledztwa odsunięto "za opieszałość" prokuratora i zdymisjonowano jego przełożonego. Kolejny śledczy błyskawicznie wysłał do sądu akt oskarżenia przeciwko Tomaszowi Komendzie.
tak tak2021.02.8 22:34
a napisała to gazjetka bez napletka. Wyluzuj durniu z tymi "newsami" a'la szafa lesiaka
to ty łżesz2021.02.8 22:32
Skazano go w 2004, ale aresztowano w 2000r., wtedy ministrem sprawiedliwiości i prokuratorem generalnym który sprawował nadzór nad prokuraturą był Lech Kaczyński (w rządzie Jerzego Buzka)
Maria Błaszczyk2021.02.8 22:33
Pan Tomasz "łże"? No cóż, wspomnijmy, jak "łgał" na ten temat śp. Lech Kaczyński, 13 listopada 2000 r., czyli w czasie, gdy był ministrem sprawiedliwości, w wywiadzie dla "Wyborczej": "Bywa, że w sprawach oczywistych najmniejsze, wręcz wymyślone wątpliwości są tarczą dla wyjątkowo okrutnych i zdegenerowanych przestępców. Przykład z Wrocławia. Brutalnie zgwałcono, a później zamordowano 15-letnią dziewczynkę, właściwie jeszcze dziecko. Znaleziono jej ciało z rozerwanymi narządami rodnymi. I prokurator powiada pełnomocnikowi rodziny, że co najwyżej może jednemu ze sprawców postawić zarzut gwałtu. Są ślady zębów tego zbira, ślady DNA, wszelkie możliwe znaki – i nie można postawić zarzutu. Taki sposób interpretacji praw człowieka, które czynią przestępców bezkarnymi, a ofiary bezbronnymi, stanowi zagrożenie dla porządku społecznego. I mówi to panu człowiek, który w PRL sam walczył o przestrzeganie praw człowieka". Dziennikarz: "Ale czego pan próbuje dowieść? Że prokurator chroni sprawców przed odpowiedzialnością?" Lech Kaczyński: "Chcę pokazać, jak interpretuje się słuszne skądinąd przepisy regulujące sytuację podejrzanego. Ale ten przykład ukazuje też znieczulicę, atrofię moralną. I nie jest to, niestety, zjawisko wyjątkowe. Gdyby człowiek zdrowy moralnie ścigał morderców tej dziewczynki, na pewno zaangażowałby się w to z całej siły, a nie szukał sposobów chronienia degeneratów."
NIE WIESZ O TYM??2021.02.9 17:23
Pseudo-"MARIO BŁ...! O zmarłych mówi się dobrze , albo wcale! Źle nie należy mówić ...! Nieobecny się nie broni, a tym bardziej zmarły! Uszanuj więc to, pomimo twojego ateizmu...itp!
Maria Błaszczyk2021.02.9 21:00
Niby dlaczego? Wg mnie najlepiej mówić po prostu prawdę. Do tego ja go CYTUJĘ. Zmarłych nie wolno też cytować?
Japa2021.02.8 22:44
Ćwiąkalski wiedział ,ze wygra . Czyli znał prawdę. Jak myślisz Komenda sam wpadł na pomysł wzięcia na obrońcę tego już adwokata .? Takie miał chody w rządowych sferach. No i co z tego ( to już można na tych forach wyczytać ) I tak PiS winien . Sp. Lech Kaczyński, przyszły Prezydent, to załatwił.
Maria Błaszczyk2021.02.8 23:25
No niestety... Jak się prokuratorowi prowadzącemu sprawę zarzuca z pozycji ministra sprawiedliwości "znieczulicę" i "atrofię moralną" i się go wymienia, to następny już inaczej będzie postępowanie prowadził... A chyba nie zamierzasz porównywać bronienia nieważnego chłopaka pracującego w myjni w procesie karnym, z sytuacją, gdy proces tyczy się odszkodowania w wysokości okrągło 13 mln? Dziwi Cię jakoś szczególnie wyrywność lepszego adwokata do prowadzenia drugiej z tych spraw?
Japa2021.02.9 10:05
Pani Mario . No dobra jestem idiotą i nie wiem jaki procent bierze adwokat z wyprocesowanej kasy. Nie wiem też nic o wiedzy adwokata , mec. ,Cenckiewicza o "zbrodni " Komendy . O Sądach też mam wypatrzone pojęcie . Sędzia wg mnie ma tylko " zaklepać " propozycje prokuratora A we ogóle ,po co ja matoł zabieram głos w sprawach o których tylko " uczeni " z Frondy mają pełną wiedzę. Nooooo...
Maria Błaszczyk2021.02.9 21:26
Ale jakie to ma znaczenie, jaki procent bierze adwokat? Taki bierze, na jaki się umówi z klientem. Do tego ten pan nazywa się Ćwiąkalski. Do tego w takim procesie to chyba nie ma prokuratora? Przecież to pan Komenda występował o zadośćuczynienie...
Japa2021.02.9 23:29
Z tą pomyłką nazwisk .przyznaję . niefortunna .Przepraszam pana dr Cenckiewicza .
Anonim2021.02.8 22:42
gdyby minister sprawiedliwości odpowiadał za skazywanie lub uniewinnianie podsądnych, po co byliby sędziowie?
Tomasz2021.02.8 22:49
Minister odpowiada za pracę prokuratury która dostarczyła swałszowane dowody na podstawie których sędzia musiał wydać wyrok. Sędzia nie jest śledczym i nie zbiera dowodów, tylko je ocenia. Skąd miał podejrzewać że państwowa prokuratura pod wodzą Lecha Kaczyńskiego podsuwa mu fałszywki?
Maria Błaszczyk2021.02.8 23:42
Wydaje mi się, że ta prokuratura oszukała też ministra Kaczyńskiego. Wymyślając panu Komendzie od "zbirów", on już się opierał na tym, co prokuratura ustaliła i z czym przyszła do niego rodzina ofiary, umęczona paprzącym się śledztwem. Problem polega nie na tym, że on chciał skazania byle kogo - tylko na typowo PiSowskim mikrozarządzaniu, które nie może być kompetentne, bo nikt nie zna się na wszystkim. "Winą" pana Kaczyńskiego był jego obsesyjny brak szacunku do instytucji, co w Warszawie odczuliśmy swojego czasu wyjątkowo boleśnie, gdy za jego prezydentury nagle przestano ludziom płacić pensje, do momentu sprawdzenia, czy dany MOPS czy inna instytucja finansowana przez miasto aby na pewno powinna pieniądze dostawać. To spotkało tamtych prokuratorów, co nałożyło się na jakąś lokalną sitwę, chcącą skazać niewinnego zamiast winnego...
Japa2021.02.9 10:14
Jasne , masz rację . Tylko dlaczego niektórzy " komentarzouczeni " pominąwszy Ministra , obwiniają śp. Kaczyńskiego . Przyznaję , nie pamiętam kto był wówczas Ministrem.
Maria Błaszczyk2021.02.9 21:28
No bo naciskał, wyzywał pana Komendę od "zbirów", zarzucał prokuratorom "atrofię moralną". I to on był wtedy ministrem, kiedy to robił.
Japa2021.02.8 23:49
Ziobro szaleniec ..... No no no ... Czyli tamci co " udowodnili " winę Komendy to normalni , a ten który udowodnił ,ze tamci się mylili to szaleniec ? Komenda do paki Niech Cenckus straci te 10% od 12 milionów.;
sędźka2021.02.8 21:58
Koledzy i koleżanki zapisywali sie do "Iustitia" - aby chronić swoje tyłki bo nie znali prawa i sędziowali z pogwałceniem prawa ! zwykle byli to resortowo-sędziowskie dzieci, których rodzice przepychali w latach 80-ych najpierw przez studia, a potem przez awanse w sądach !! no i mamy to, co mamy !!
Anonim2021.02.8 21:47
Jak pracowałem w w pewnym kanadyjskim koncernie, to każdą czynność którą wykonywałem w procesie technologicznym podbijałem pieczątką. Kontrola jakości sprawdzała moją pracę i ponownie podbijaliśmy swoimi pieczątkami, wtedy komponent szedł do dalszej obróbki i kolejnej kontroli. Gdybym popełnij jakiś błąd nawet niezamierzony, i zdarzyła się katastrofa czy zwykła awaria odpowiadałbym karnie i finansowo. A taki sędzia, który zrujnował życie człowiekowi i jego rodzinie, ba, on zrujnował pewnie życie wielu ludziom, ma się dobrze i dalej pnie się w karierze? Wiecie teraz dlaczego tak bronią tych "wolnych sądów", chodzi o bezkarność i ochronę swoich, czyli podobnych szubrawców postkomuny ze świata polityki, biznesu i rozrywki. To samo jest z lekarzami, adwokatami, radcami prawnymi, urzędnikami itp. są bezkarni i będą dopóki się wreszcie nie w k* rwimy i tej postkomuny nie kopniemy raz na zawsze w d....
So, you must be very good in English?2021.02.8 22:07
Well, aren't you?
Of course he is.Any doubts?2021.02.8 22:23
Of course he is.Any doubts?
Anonim2021.02.8 22:32
Nie znam dobrze angielskiego, bo P&W Kanada miał i ma swoją fabrykę w Polsce, pracowałem w Polsce więc angielski wystarczał mi na poziomie podstawowym. Czasem z UTC przyjeżdżali bossy i nasi odpowiednicy ze Stanów i Kanady, to piliśmy wódkę tu mój ang. wystarczył aż nadto
Of course he DOES or DOESN'T2021.02.9 3:08
YOU ASSHOLE!
Czy już było o tym na Frondzie?2021.02.8 21:37
https://www.salon24.pl/newsroom/1111624,zle-wiesci-dla-prawicy-cbos-mlodziez-coraz-bardziej-identyfikuje-sie-z-lewica
Anonim2021.02.8 21:49
za 3 lata ta młodzież już nie będzie tak durna jak dziś, więc się nie podniecaj, naiwniaku
Maria Błaszczyk2021.02.8 21:36
Sędzia wydaje wyrok na podstawie dowodów dostarczonych przez prokuratora, opinii biegłych itd... To trochę tak, jakby winić chirurga, że usunął nie ten organ, gdy opierał się na diagnozie radiologa i onkologa... Np. ten "biegły" od śladów zębów był wzywany wiele razy, bo sędzia widać miał wątpliwości. Do tego, tam był pięcioosobowy skład orzekający, nastęnie sąd apelacyjny podniósł karę zasądzoną przez ten okręgowy z panem sędzią Wiązkiem - a czepiacie się akurat tego sędziego, który należy do "Iustitii".
Anonim2021.02.8 21:56
Tak, to fakt, tak przewidywały doktryny prawne sowieta Andriejewa, na których zresztą opiera się do dziś "polski" system prawny. To zresztą potwierdzałoby fakt, że brat Michnika był siedzią w wieku 23 lat i wydawał wyroki śmierci tylko i wyłącznie na podstawie wymienionych przez ciebie przesłanek, jak dobrze naoliwiona komunistyczna maszynka od wyroków śmierci. Albo (jak w przypadku rzeczonego sędziego) zmarnowania komuś 20 lat młodości, ale co tam dramat jednostki, najjawniejsza "praworządność"
Maria Błaszczyk2021.02.8 22:28
No ale co miał zrobić? Sam posprawdzać te ślady zębów? Analizę DNA u siebie w kuchni przeprowadzić? Tylko jak, Ty byś umiał? Bo ja nie... Prokurator twierdził, że ma niepodważalne dowody, biegli to potwierdzili, świadkowie rozpoznali pana Komendę jako sprawcę. Być może, gdyby pan Komenda miał lepszego prawnika, to by się to nie stało. Albo gdyby nie naciski pana Kaczyńskiego na to, by prokuratorzy nie wykonywali swoich obowiązków sumiennie. Do tego - jeszcze raz... Skazały pana Komendę dwa składy, a SN oddalił kasację. Jak się to ma do sądowych zbrodni w okresie stalinowskim?
sok z banana2021.02.8 21:31
,,Iustitia'' to stowarzyszenie sędziów nieudaczników, jeżeli masz sprawę w sądzie to zawsze pytaj czy sądzący cię należy do stowarzyszenia, jeżeli tak to żądaj zmiany sędziego, by uniknąć tego co spotkało pana Komendę.
Po 11 ...2021.02.8 21:24
Lech Kaczyński swoimi naciskami spowodował dwie tragedie. 1. Skazanie Tomasza Komendy (ma szczęście nie na karę śmierci, o czym Kaczyński marzył) 2. Poważne uszkodzenie Tupolewa pod Smoleńskiem (tam już były ofiary, w tym sam Kaczyński). Bóg po prostu nie mógł już dłużej patrzeć na takiego błędoroba.
Grizzly2021.02.8 21:29
Won ruski capie!
Grizzly, ten prawdziwy2021.02.8 21:35
Do 11 napsiał prawdę ty pisowska podszywająca się szmato
Grizzly2021.02.8 22:27
Won złodziejska mendo bolszewicka od mojego nicka!
hrabia Potocki2021.02.8 21:41
Twoja glupotoa i podlosc powiazana z chamstwem nie ma granic, mysle ze kiedys dostaniesz odpowiedz od losu i zycia, przypomnij sobie wtedy ta podla wypowiedz
cyberkomponent2021.02.8 22:06
cyberkomponent - IP znamy
Lechu- Keller! Żałosny Po 11,"grizzly' ...itd!2021.02.9 17:34
Po 11"! Napisz ! A ty swoim NACISKIEM ILE SPOWODOWAŁEŚ TRAGEDII DZIECIOM! ??? No nie wstydź się! Ile dzieci skrzywdziłeś??? Duraku! Baw się dalej ! SAM SOBIE PISZESZ I ODPISUjESZ! Znamy te nicki, a szczególnie zawsze ten sam sens i treść!
Kwas2021.02.8 21:20
No, czyli człowiek z układu. Pytania??
Grizzly2021.02.8 21:12
Sędziuff, prokuratoruff i policjantuff, którzy maczali w tym łapy (w skazaniu Komendy) wpier... do pudła na 25 i do ciężkich robót! Nie dodaję nawet, że won z zawodu i zero uposażeń!