17.03.20, 10:50

Prof. Roberto de Mattei: Czy koronawirus to kara Boża?

Czy koronawirus jest karą Bożą? - zastanawia się włoski historyk prof. Roberto de Mattei.„Fizyczne i materialne zła, które nie pochodzą z woli człowieka, zależą od woli Boga. Ktokolwiek posiadł nadprzyrodzonego ducha nie zatrzymuje isę na powierzchni rzeczy, ale dąży do zrozumienia ukrytego zamiaru Boga, który działa pod pozorami ślepych sił natury” - pisze uczony.

 

Na łamach portalu PCh24.pl pojawił się tekst włoskiego historyka Kościoła prof. Roberto de Mattei’ego. Autor zastanawia się, czy koronawirus jest karą Bożą.

„Ostatnia wielka epidemia – hiszpanki w latach 20. XX wieku – była blisko powiązana z I wojną światową i Wielkim Kryzysem, który zaczął się w roku 1929, a którego konsekwencje trwały przez całą dekadę lat 30. ubiegłego wieku. Po tych wydarzeniach nastąpiła II wojna światowa” - przypomina historyk.

„ Wiek XX był najstraszniejszym w historii, ale było także inne, straszne stulecie: „nieszczęsny wiek XIV”, jak określa ten okres Barbara Tuchman w swojej książce pod tytułem „A Distant Mirror”” - zwraca uwagę.

Wiek XIV, pisze, był epoką permanentnej wojny (wojna stuletnia, napaść Turków na Bizancjum), ale także głodu – deszcze i potopy wiosny roku 1315 doprowadziły do wielkiego braku żywności w europie. W 1347 roku przyszła zaraza. „W ciągu następnych trzech lat ogarnęła całą Europę, aż po Skandynawię i Polskę. Była to czarna śmierć, o której Boccaccio wspomina w Dekameronie. Włochy straciły około połowy mieszkańców” - wskazuje de Mattei.

Na początku XIV wieku populacja Europy przekroczyła 70 milionów mieszkańców, stulecie wojen, głody i zarazy zredukowało ją do 40 milionów, zmniejszając o ponad jedną trzecią. Głód, plagi i wojny XIV stulecia były interpretowane przez chrześcijan jako znaki Bożej kary. Święty Bernardyn ze Sieny napominał: „Tria sunt flagella quibus Dominus castigat” – trzy są plagi, którymi karze Bóg: wojna, zaraza i głód. Św. Bernardyn należy do grupy świętych, takich jak Katarzyna ze Sieny, Brygida Szwedzka, Ludwik Maria Grignion de Montfort, którzy przestrzegali, że na przestrzeniach historii niewierności i apostazji narodów zawsze towarzyszą klęski naturalne” - pisze historyk.

„Święci, tacy jak Bernardyn ze Sieny, nie przypisywali odpowiedzialności za te wydarzenia sługom zła, tylko grzechom ludzi, które są cięższe, gdy posiadają zbiorowy charakter. Są one tym poważniejsze, jeśli są one tolerowane albo promowane przez władców narodów i rządców Kościoła” - dodaje.

De Mattei zauważa, ze Bóg nagradza nie tylko ludzi, ale też całe narody czy cywilizacje. „Nie tylko karci osoby indywidualne, zsyła także zgryzoty rodzinom, miastom i narodom za grzechy, które popełniają. Trzęsienia ziemi, głód, epidemie, wojny i rewolucje zawsze były uważane za kary Boże. Jak pisze ks. Ribadeneira (1527-1611), „wojny i plagi, susze i głód, pożary i wszelkie inne katastrofalne nieszczęścia są karami za grzechy całych zbiorowości”” - przekonuje.

„Ktokolwiek posiadł nadprzyrodzonego ducha, nie zatrzymuje się na powierzchownym poziomie rzeczy, ale dąży do zrozumienia ukrytego zamiaru Boga, który działa pod pozorami ślepych sił natury” - zauważa autor.

W jego ocenie „wielkim grzechem naszych czasów jest utrata wiary przez ludzi Kościoła”. „Ten grzech wywołuje ślepotę umysłu i zatwardziałość serc, obojętność na naruszenie Bożego porządku wszechświata” - pisze.

Według historyka „nie tylko zdrowa teologia, ale samo sensus fidei wiernych uczy nas, że wszystkie fizyczne i materialne zła, które nie pochodzą z woli człowieka, zależą od woli Boga”. De Mattei powołuje się na św. Alfonsa Liguoriego, według którego wszystko, co dzieje się na ziemi wbrew naszej woli, dzieje się zgodnie z wolą Boga. Ta myśl pochodzi od św. Augustyna.

„Biskupi dzisiaj nie tylko nie mówią o Bożych karach, ale nawet nie zachęcają wiernych, by się modlili, by Bóg wyzwolił nas od epidemii. Jest w tym spójność. Ktokolwiek w rzeczywistości się modli, prosi Boga o interwencję w jego życiu i w rzeczach świata, by zapewnił mu ochronę oraz duchowe i materialne dobra. Jednak dlaczego Bóg miałby słuchać naszych modlitw, jeśli nie jest zainteresowany stworzonym przez siebie wszechświatem?” - pyta de Mattei.

Autor zauważa, że jeżeli Bóg może zmieniać prawa natury poprzez cuda, oszczędzając ludziom cierpień i śmierci, to może też zarządzić karę, gdy zbiorowy grzech ludzkich wspólnot dopomina się zbiorowej kary.

„Dzisiaj księża milczą. Biskupi milczą. Papież milczy. Zbliżamy się do Wielkiego Tygodnia i Wielkanocy, a jednak po raz pierwszy od wielu stuleci kościoły we Włoszech są zamknięte, Msze są zawieszone i nawet Bazylika św. Piotra jest zamknięta” - pisze historyk.

„Liturgie Wielkiego Tygodnia i Wielkanocy nie będą przyciągać pielgrzymów z całego świata. Bóg również każe poprzez odejmowanie, jak mówi św. Bernardyn ze Sieny. I dzisiaj się wydaje, jakby usunął matkę wszystkich kościołów od najwyższego pasterza. Podczas gdy katolicy szukają skonsternowani w ciemności, pozbawieni światła prawdy, które powinno oświecać świat z Bazyliki św. Piotra” - kontynuuje włoski uczony.

„Jakże możemy nie dostrzegać, że koronawirus wywołuje symboliczną autodestrukcję Kościoła” - dodaje.

Na koniec wzywa do pokory i zaufania w Boga, bo wszystkie wydarzenia, które dziś obserwujemy, zapowiedziała przecież Najświętsza Maryja Panna w Fatimie.

bgzp/pch24.pl

Komentarze

Moly2020.03.20 1:23
Ludzie ktorzy gadaja takie glupoty sa niebezpieczni. I sieja zlo. Malo Wam pogromow
Apateista2020.03.18 12:17
Pandemia koronawirusa to niepodważalny dowód na to, że Boga nie ma !!! Wszystko co się dzieje poza wolą człowieka pochodzi niby od Boga. Po co Bóg zesłał pandemię skoro niby kocha ludzi. Chce nas ukarać? Za co? Za grzechy? Dlaczego w takim razie stosuje odpowiedzialność zbiorową? Dlaczego kara na ziemi, a nie w piekle? Zarazić się może każdy, od papieża po mordercę. Jaki sens ma taka niby kara? Jeżeli to nie kara za grzechy, to w takim razie co? Nieomylny Bóg się pomylił? Działania Boga są niedostępną dla ludzi tajemnicą. Nie rozumiemy i nawet nie mamy szans go zrozumieć, więc po co się modlić? Po co udawać, że wiemy cokolwiek o Bogu. Nic nie wiemy o Bogu, a skoro nie mamy żadnej wiedzy, to można uznać że go po prostu nie ma. Domysły, dogmaty, jakieś cuda, wizje, objawienia, to tylko coś, co wypełnia tę ogromną dziurę naszej niewiedzy o Bogu ale czy ma jakiś związek z samym Bogiem? Nie, bo Boga nie ma, Jeżeli przyjmiemy ten dogmat (domysł) to nagle wszystko okazuje się proste i zrozumiałe. Wszystko się zazębia, logicznie sprawdza. To Bóg nam miesza w głowach, a dokładnie wymyślona przez człowieka mitologia, która służy jedynie oszukiwaniu jednych ludzi przez drugich. Warto wątpić, bo pozwala to na lepsze zrozumienie świata, Zrozumienie zawsze przybliża szczęścia. Po co żyjemy? Po to by być szczęśliwymi. Dlaczego przyroda chce byśmy byli szczęśliwymi? Bo zależy jej na naszym istnieniu, bo my to przyroda.
sdsdsdsdsd2020.03.18 13:55
Żyjesz i oddychasz dzięki temu, że Bóg Jest. Od Niego dostałeś tchnienie życia.
sdsdsdsdsd2020.03.18 11:56
Myślę, że to dobry czas, aby poznawać Boże Słowo. To przepiękny List Boga do człowieka. W Tym Słowie kryje się nadzieja, ufność, pewność, ale również przestroga. Myślę, że warto teraz poświęcić Swój czas na to, aby poznawać Wolę Boga wobec człowieka. Czytajcie Biblie. Rozważajcie Jej treści w Swoich sercach. Polska potrzebuje Boga. Ale potrzebuje też znajomości Prawd Ewangelii. Ludzie potrzebują znać Prawdę o zbawieniu, o wyzwoleniu, o ratunku, o zasadzeniu nas na Skale, którą jest Jezus Chrystus, Jedyny Żywy Bóg, mający moc uczynić wszystko, nasza Jedyna Nadzieja i Prawda.
Józef2020.03.18 10:11
To nie kara Boża, to dopust Boży. Pan Bóg nie uczynił człowieka niewolnikiem, tylko wolnym stworzeniem, obdarzając go rozumem i wolną wolą i szanuje jego wybory. Koronawirus to prezent od demona Pachamamy, którego co poniektórzy zaprosili do Rzymu i go publicznie w świętych miejscach adorowali. Czy oni uważali, że z demonem można flirtować jak z dziewczyną? A może w ogóle uważali, że to tylko ludowe bajki i że uczestniczą w zwyczajnym zabawnym performance? A kiedy dwóch młodych Austriaków wyniosło figurę tego demona bodajże z Bazyliki Santa Maria Maggiore i wyrzuciło ją do Tybru, to wtedy co poniektórzy przepraszali publicznie za to zdarzenie i ponownie intronizowali figurę tego demona. Czy to była głupota, zła wola czy już diabelskie opętanie? Proponuję wszystkim oglądanie serialu "Wiedźmin" - nie jest to bynajmniej żadna fantastyka, tylko obraz jak najbardziej realnej rzeczywistości w czasach przedchrześcijańskich, kiedy to demony dosłownie szalały, a ludzie byli praktycznie bezradni. Dopiero zwycięstwo Jezusa Chrystusa podcięło moc szatana, ale nie wstrzymało jego aktywności na Ziemi. Niektórzy ludzie odrzucili jednak Jezusa Chrystusa i tam, gdzie tak się stało, znowu zapanowało królestwo demona - jak w ZSRR w latach 1930-tych albo w komunistycznych Chinach obecnie. Nie dziwmy się więc, że w kościołach Świętego Miasta ani całych Włoch nie jest obecnie sprawowana Najświętsza Ofiara - Pan nasz i Zbawiciel Jezus Chrystus pragnie, aby świątynie zbezczeszczone obecnością demona Pachamamy zostały najpierw powtórnie konsekrowane.
Moly2020.03.18 4:38
Prowadzca przyczyny zgonow to nie jest HIV Choroby wiencowe prowadza w tym niechlubnym wyscigu. I choroby wiencowe przypuszcalnie wiaza sie z "niewlasciwym zachowaniem" ale nie w zakresie seksualnosci. Wiaza sie z obzeraniem sie i picime na umor - i jak jest w Polsce popularne -jezdzenie wtedy najchetniej Wodka: nastepne zrodla zgonow i powaznych uszczerbkow na zdrowiu. Takze , ja nawet nie wiem jak takiego czlowieka mozna nazwac profesorem, on po prostu pluje na kogos dogodnego do nienawisci. Jednocznie sie w nienawisci... a w miedzyczasie swiat chce byc lepszy
Kazek2020.03.17 23:52
O, MÓJ BOŻE! PRZEBACZ NAM NASZE GRZECHY, ZACHOWAJ NAS OD OGNIA PIEKIELNEGO! ZAPROWADŻ WSZYSTKIE DUSZE DO RAJU. I DOPOMÓŻ SZCZEGÓLNIE TYM, KTÓRZY NAJBARDZIEJ POTRZEBUJĄ TWOJEGO MIŁOSIERDZIA! AMEN! Tych wpisów, nawet mnie jako człowiekowi nie dało się czytać! Wybacz temu, co tak bluźni na Ciebie Boże i na KK. Wiem, że to sa ostatnie poddrygi tych "szatańskich pomiotów" ! Im bardziej sieją nienawiść, tym bardziej widać, jak ich ich to boli! Nie mogą wytrzymać naszych zbiorowych Modlitw, RÓŻAŃCÓW! Ale takie wasze wpisy, to znak, że Modlitwa działa! Dalej tak piszcie, to będziemy wiedzieć, że właściwie robimy! Nas obrazić nie możesz, bo tacy jak ty, są dla nas NIKIM ! NAS OBRAZIĆ NIE DACIE RADY! MY MAMY BOGA! A NIE DIABŁA, KTÓRY WAMI KIERUJE !
sdsdsdsdsd2020.03.18 12:09
Poznawaj Prawdę Ewangelii zawartą w Bożym Słowie. Nie wierz żadnemu człowiekowi, który mówił Ci o tych Prawdach, ponieważ raczej nie powiedział Ci... Prawdy. Bóg już dawno zaoferował nam przebaczenie grzechów, uwolnienie, uzdrowienie, błogosławieństwo. Pod pojęciem zbawienia człowieka mieści się bardzo wiele wątków. Trwaj we wdzięczności Najwyższemu za wszystko, co zrobił dla Ciebie, dla świata, dla ludzi. Poznaj Prawdę. Uwierz, że to się wszystko już dokonało. Z Ewangelią jest tak, że można ją tylko przyjąć bądź tylko odrzucić. Nie ma nic pośrodku. Część ludzi będzie nawróconych, część niestety nie. Jezus jest Prawdą. Jego Słowo jest Prawdą. Nic nie zostało powiedziane przez przypadek. Nic nie zostało spisane przez przypadek. Biblia to Żywa Księga, która zaczyna otwierać nasze oczy, uszy, rozum i serce na Prawdy Ewangelii. Nie istnieje żadna inna droga do zrozumienia Tych Prawd. Żadna.
Topek2020.03.17 23:05
Znęcanie się nad ludźmi jest karalne dlatego bozia powinien być skazany na karę śmierci lub dożywocie
Bartek2020.03.18 2:35
Topek? Piszesz, że znęcanie nad ludźmi karalne! Tak! Wiięc pytam? Czy znęcanie nad dziećmi, porywanie ich do pedałowania, gwałcenie, zabijanie .....itd. jest karakne? Ja wiem, że jest ! Więc dlaczego to robicie? I wiele innych okropnych rzeczy? No odpowiedz? Czy ludziom wszystko można? A czy dziecko, to nie człowiek, w dodatku bezbronny w łapach pedziów? Więc w człowieku nic złego nie widzisz!? To Bóg twoim zdaniem jest niedobry? No tak!? Bo zabrania wam tego robić? Prawda? Ciekawe, czy bedziesz umiał coś napisać!?
Apateista2020.03.18 13:01
Osobiście nie słyszałem by ktokolwiek porywał dzieci do pedałowania. Można je oczywiście namawiać, bo jeżdżenie na rowerze jest dobre dla ogólnej kondycji no i przyjemne dla jeżdżącego. Rower jest bardzo wdzięcznym i przyjemnym środkiem transportu. Dzieci z reszta same, bez namawiania, a tym bardziej bez porywania jeżdżą na rowerach.
Bartek2020.03.19 2:43
Apateista Nie słyszałeś? A to ciekawe! Publicznie wiadomo, co dzieje się od wieczora na dworcach w Warszawie! A ty nie wiesz?? Dziwne??? Głupka, to sobie poszukaj w rodzinie! Wiesz? Doskonale wiesz, że chodzi o gwałcewnie dzieci przez homo-niewiadomo!
Zarabiaj w domu na kryptowalutach2020.03.17 21:44
Zarabiaj na Bitcoinach, Kryptowalutach oraz akcjach tak jak lubisz i ile chcesz! Nic nie ogranicza Cię w zyskaniu swoich pierwszych bitcoinów za tak niewielką kwotę. Rejestracja w programie jest darmowa. Do rozpoczęcia inwestycji i zarabiania potrzebne jest 250$ czyli ok. 1000zł. Doświadczeni eksperci pomogą Ci wielokrotnie pomnożyć tą kwotę odpowiednio inwestując w kryptowaluty. Wiele osób już na tym skorzystało, nie czekaj dłużej i dołącz do nich Wejdź na: https://inwestcrypto.com.pl
Helga2020.03.17 21:12
Oczywiście, jest to kara pochodząca od zwierząt za to, że jemy zwierzęta. Bóg propaguje wegetarianizm!
Kazek2020.03.17 23:59
Helga??? OTÓŻ ,TEN WIRUS NIE POCHODZI OD ZWIERZĄT! TO JEST SPECJALNIE WYHODOWANA W LABORATORIUM "BROŃ " , MAJĄCA ZMNIEJSZYĆ POPULACJĘ LUDZI NA ŚWIECIE ! ZACZĘTO OD CHIN ! TU NAJWIĘCEJ! WYSTARCZY POCZYTAĆ SWIATOWYCH WIRUSOLOGÓW, EPIDEMIOLOGÓW !
Helga2020.03.18 11:39
Doprawdy wierzysz, że tego typu informacje byłyby dostępne dla prostych Kowalskich z polskich wiosek? To durnowata teoria spiskowa. A nawet jeśli to byłaby prawda, to uwierz, nie miałbyś do tego typu informacji żadnego dostępu.
Apateista2020.03.18 12:55
Wystarczy przeczytać biblię by zrozumieć, że ten wirus został stworzony w labolatorium Boga.a Bóg w głowach wiernych :-)
Kazek2020.03.19 2:56
Apateista, Lechu..... Skoncz, bo tylko tyle umiesz pisać! Nie ośmieszaj się głupcze! A dlaczego obrażasz Boga! Przecież piszesz, że nie istnieje? Więc jaki sens walczyć z tym, kogo nie ma? Aż tak cię boli twoja niemoc względem nas i Boga? Nam nic nie zrobicie! Wybij sobie z głowki! Im więcej piszesz, tym bardziej się cieszę, bo wiem, że to nasza racja, a ty się wkurzasz! Rób tak dalej! Chłopie nam twoje gadki już spowszechniały! W dodatku te same wpisy od miesięcy:" kopiuj-wklej" ! Nam to już od dawna zwisa kalafiorem i powiewa! Kumasz?
anonim2020.03.17 19:47
Prowincja, w której wirus się pojawił, była kolebką komunizmu.
ja2020.03.17 19:07
A gdzie szczepionka? mondre.
anonim2020.03.17 18:44
PRZEŃCIE BZURNE ARTYKUŁY PŁODZIĆ. PRZESTAŃCIE ROBIĆ Z PANA BOGA MŚCIELA W KOŃCU PRZESTAŃCIE PANEM BOGIEM SDTRASZYĆ!!!!
darek2020.03.17 16:55
Co tak naprawdę się stało, że rozważamy czy to kara? Umarło 5 tyś osób od stycznia. Każde cierpienie i śmierć do dramat. Przeżywamy to, bo dotknęło kraje zamożne W samej Syrii w ostatnich latach w męczarniach umarło setki tysięcy. Co parę sekund z głodu umiera dziecko! Pomyślmy. Jesteśmy lepsi od tych dzieci? Koronawirus to nic do cierpień tych ludzi. Nawet smog uśmierca w Polsce więcej niż Koronawirus na świecie.
L.2020.03.17 16:18
Nie Bóg czy szatan tylko ludzka głupota i globalizm bez granic i żadnych cuglów!I macie zarazę na całym świecie!
waz12020.03.17 15:12
No i czego wprowadzacie w błąd ! jak zawieszone ! przecież księża mogą odprawiać Msze Święte ! sami, czy w małej grupie ! przecież 90% roku liturgicznego księża tak robią ! każdy proboszcz wiejskiej wsi tak robi ! czasem nikogo nie ma np na kolejnej gregoriance ! ale Msza Święta jest ! problem był by, jeśli zakaz wiązał by się z zakazem jakiejkolwiek praktyki religijnej ! ja wiem, że Msza Święta najlepiej przy pękającym kościele! bo to takie po ludzku pompatyczne ! takie wzniosłe ! część z tych megalomanów, powinna się za gierka urodzić ! Spokojnie, Pan Jezus nad Wrocławiem by nie latał, czy inne akty heroizmu, nie miały by miejsca! czyż nie jest powiedziane, zabierz Panie grzech, cierpienie, a nikt się nie zbawi !
du kleinen jüdische läuse2020.03.17 14:43
@polnische cebulakenrezept
polnische cebulakenrezept2020.03.17 14:35
39-letni mieszkaniec Chęcin w województwie świętokrzyskim nie chciał czekać w kolejce w aptece i w pewnym momencie zaczął krzyczeć, że wrócił z zagranicy i "wszystkich pozaraża". Jak opisuje Onet, zajęła się nim kielecka policja. Funkcjonariusze ustalili, że wrócił do Polski ponad 1,5 miesiąca temu i nie ma żadnych objawów zakażenia. Jak tłumaczył, zdenerwował się nowymi procedurami obowiązującymi w aptekach, które zakładają,, że w środku mogą się znajdować maksymalnie dwie osoby, a kolejka musi ustawiać się na zewnątrz w metrowych odstępach. Mężczyzna został ukarany grzywną.
ciekawy2020.03.17 14:28
Ta epidemia będzie miała jeszcze jeden skutek. Gospodarka Unii zostanie tak zmasakrowana, że do jej odbudowy będą potrzebne ogromne środki . Na zaprowadzenie "Zielonego Ładu " z pewnością pieniędzy już nie starczy, bo odbudowa europejskiej gospodarki potrwa lata i wyczerpie wszystkie dostępne zasoby finansowe. Wydawało się , że tych oszołomów nic nie powstrzyma a :"unieszkodliwił" ich mały wirus z Chin.
sdsdsdsdsd2020.03.17 13:57
Od Doskonałego Ojca Światłości nie pochodzi żaden rodzaj kary, ani cierpienia. To nie było nigdy Jego Wolą. Bóg został nam objawiony w Jezusie Chrystusie, proszę wskazać, czy Jezus Chrystus kogokolwiek pozostawił niewyleczonego lub zrobił mu krzywdę? Owszem, nie mógł za wiele uczynić w Swoich stronach... z powodu NIEWIARY! Nie wierzyli Mu, nie wierzyli w Niego, nie rozumieli Go. Ale jak ktoś do Jezusa przyszedł z wiarą, NIGDY nie został BEZ POMOCY, Pan Jezus notorycznie uzdrawiał i zepsuł każdy pogrzeb, na który poszedł. Na Ziemi rządzi zło, ten świat jest pogrążony w ciemności - to dlatego dzieje się całe zło. Kiedy zostajemy przeniesieni do Światła, przynajmniej część tego zła nas nie dotyka i nie ma dla nas znaczenia /temat rzeka, nie chcę się tutaj rozwodzić/. Pan Jezus przyszedł m. in. po to, aby nas wyzwolić z mroków ciemności, dać nam Swojego Ducha i dać nam zupełnie Nowe Życie, przenieść nas już za życia do rzeczywistości Królestwa Bożego. To, co zrobił dla ludzi Jezus Chrystus to jest po prostu niesamowite. Tej niesamowitości, tego zrozumienia, nie nauczy nas nikt, ani nic innego, żadna religijna, nawet najbardziej pobożna czynność, jak tylko Boże Słowo. Jego Słowo pozostawione nam na Piśmie. Jego Testament. Najcudowniejszy List Boga do człowieka.
!!!2020.03.17 15:02
Jak biczem wyganiał kupców ze świątyni, to w ludzkich kategoriach robił im krzywdę (zadawał ból). I jest przypadek kiedy nie uzdrowił wierzącego cierpiącego i umierającego człowieka - tzw. dobrego łotra. W Dz i listach chorych też nie brakuje, z samym Św Pawłem na czele. A pewnych małżonków Piotr zabił słowem. Ewangelia sukcesu jednak nie wytrzymuje w konfrontacji z Pismem Św.
sdsdsdsdsd2020.03.17 19:39
Dobrze jest głęboko poznać Boże Słowo, to bardzo ważne, aby je czytać z uwagą. Np. podczas przepędzania kupców ze świątyni, żaden z kupców nie był uderzony. Św. Paweł nie miał zabranej dolegliwości i Pan Jezus mu odpowiedział, dlaczego. Powód, dlaczego Ananiasz i Safira umarli, też ma uzasadnienie. Ja nie głoszę ewangelii sukcesu.
Bartek2020.03.18 3:48
!!! " Dobrego Łotra właśnie uratował ! Pan Jezus powiedział do niego na Krzyżu: " Zaprawdę, zaprawdę, powiadam ci, dziś ze mną będzie w Raju" ! Dał mu Największe Dobro! Po to żyjemy! Gdyby go nie wziął ze sobą, to stojący lud i tak by go tam zabił!
sdsdsdsdsd2020.03.18 7:34
Właśnie na Łotrze m. in. pokazał Pan Jezus piękno Ewangelii, Jej Siłę, Potęgę i Moc. Historia Łotra uczy nas, że nie ma takiego człowieka na Ziemi, którego Pan Jezus pragnął by potępić. NIE MA. I NIGDY NIE JEST ZA PÓŹNO na zwrócenie się do Niego. To jest Ewangelia, to jest przepiękne przesłanie, które przynosi POKÓJ DO SERC! Jesteś WIELKI, mój Boże!!!
Kazek2020.03.19 3:01
sdsdsds Dzięki ci za wspaniały, mądry wpis! A szczególnie za ostatnie zdanie! Aż mi łzy poleciały!
darek2020.03.17 16:59
Mądrze napisane. Chciałbym by Jezus mnie przyjął po śmierci. Choć chyba tam nie pasuje.
sdsdsdsdsd2020.03.17 19:44
Jeżeli w sercu Swoim uwierzysz, że Jezus Chrystus jest Panem i wyznasz to Swoimi ustami, będziesz zbawiony. Zobacz na łotra na Krzyżu. W ostatniej chwili się opamiętał i otrzymał obietnicę, że będzie w Raju. Pan Jezus chce, aby wszyscy ludzie doszli do poznania Prawdy i zostali zbawieni. Jemu zależy na każdym człowieku. On umarł za nasze największe grzechy, za nas, kiedy byliśmy jeszcze nawet totalnie na dnie. I nie odrzuca NIKOGO, kto do Niego przyjdzie. Bo jest Bogiem Doskonałej Miłości. On jest Potężnym, Miłującym Bogiem. My tylko musimy do Niego przyjść i bezgranicznie Mu zaufać i Mu się oddać, i trwać z Nim w relacji do końca życia. Nie ma takiego człowieka, którego Pan Jezus by chciał potępić i skazać na zagładę, na piekło. NIE MA. Sami siebie skazujemy, notorycznie. Jezus Chrystus jest naszym JEDYNYM ratunkiem.
Bartek2020.03.18 3:41
sdsdsdsd Ale pięknie napisane, tak mądrze od serca, aż sie chciało czytać, aż za krótko! Sama kwintesencja! Wielkie dzięki ! Proszę jeszcze o taki typ komentarzy, please!
sdsdsdsdsd2020.03.18 7:50
Trwaj w Bożym Słowie. Każdego dnia. Trwaj w relacji z Jezusem, rozmawiaj z Nim w myślach, On wszystko słyszy i wie, nawet wie, że piszę ten komentarz. On będzie Cię prowadził przez życie i da Ci pokój, który nie pochodzi z tego świata. Jeremiasza od 29,11 "29:11 Albowiem ja wiem, jakie myśli mam o was - mówi Pan - myśli o pokoju, a nie o niedoli, aby zgotować wam przyszłość i natchnąć nadzieją. 29:12 Gdy będziecie mnie wzywać i zanosić do mnie modły, wysłucham was. 29:13 A gdy mnie będziecie szukać, znajdziecie mnie. Gdy mnie będziecie szukać całym swoim sercem, 29:14 Objawię się wam - mówi Pan - odmienię wasz los..." Pragnę, aby w Polsce zdecydowanie więcej ludzi sięgało i znało Boże Słowo. Już nawet nie ma takiego znaczenia, jakie to będzie wydanie Biblii. Duch Święty jest w stanie poruszyć każde serce poprzez jakiekolwiek wydanie Pisma Świętego. To jest Żywe Słowo, które jest w stanie zmienić człowieka, całe społeczności. To jest najcudowniejszy List, jaki może przeczytać każdy z nas.
sdsdsdsdsd2020.03.18 8:21
Polecam Psalm 34 i Psalm 103.
Apateista2020.03.18 12:50
Jaki jest sens powtarzanie czegoś bez zrozumienia. Jeżeli na coś się powołujesz to wysil się i przeprowadź analizę logiczną treści. Gdy zrozumiesz, przestaniesz je powtarzać.
sdsdsdsdsd2020.03.18 14:00
Przebudź się! Życzę Ci tego z całego serca.
Beata Anna Maria2020.03.17 13:43
Bóg przez koronowirusa zakłada kaganiec i wiąże demona. Koronawirus NIE jest wymierzony przeciw człowiekowi a jest skierowany i wymierzony jako uderzenie w demona,zło i jego skutki.Świat przeżywa Wielki Post w każdej szerokości geograficznej i niezależnie od wyznawanej religii zgodnie z tym jak Bóg to przewidział Jest przywoływaniem człowieka do Boga w Trójcy Jedynego .To co się dzieje jest wyrazem niewyobrażalnej miłości Boga do każdego człowieka i troski o jego zbawienie i życie wieczne i przebywanie w Jego domu na wieki.
TVN242020.03.17 13:56
Choroba COVID-19 ma poskromić demona i jest wyrazem niewyobrażalnej miłości Boga? Sama to wymyśliłaś, Beato Anno Mario, czy dostałaś przekaz z zaświatów?
Lena2020.03.17 18:56
Straszono Panią za dziecka Panem Bogiem, że jak dziecko czegoś nie zrobi to Pan Bóg będzie zły?!Proszę pani, Bóg pewne rzeczy dopuszcza, ale On nie jest autorem żadnego zła! Myśli Pani, że pan Bóg, żeby człowiek wybierał drogę do zbawienia musi zsyłać śmiercionośnego wirusa! A po cóż byłaby wolna wola i przykazania...
Czytajmy, analizujmy, wybierajmy 2020.03.17 13:41
Ziemskie życie nie jest i z założenia nie może być miejscem dobrostanu. Po pierwsze, trwa krótko, w zdecydowanej większości nie więcej niż kilkadziesiąt lat. Po drugie, z wolnej woli człowieka jest wzajemnie niesprawiedliwe. Po trzecie, relatywnie układane poza prawem naturalnym, którego autorem jest Stwórca, rodzi niezdrowe, a często tragiczne w skutkach relacje międzyludzkie. Ziemskie życie jest drogą pielgrzyma, konsekwencją wyborów, a bywa zmierzeniem się z ingerencją Najwyższego. Wszystko po to, aby osiągnąć u kresu drogi bilet do życia wiecznego, spotkania ze Stwórcą, wzajemnie dobrych relacji, błogostanu i wiecznej szczęśliwości. Ewangelia, uznane objawienia, analiza rzeczywistości, ufność Bogu dają tego gwarancję. Niestety złe wybory prowadzą do tragedii tu, i nieodwołalnie przerażającego życia tam. Poprzez ingerencję Bóg daje jeszcze jedną szansę. Czy skorzystamy ...?
Może Ktos ma serdecznie dosyć naszego zachowania.2020.03.17 13:30
W latach 80-tych rozpoczęła się epidemia HIV-AIDS i trwa do dzisiaj. Rezultat: 32-35 milionów nie żyje i dalej umiera. Skad się wzięła? Można różnie interpretować, ale fakty niestety są niemiłosierne - z fatalnego zachowania małej grupy zboczenców, tj. homoseksualistów. Wszelkie choroby np. weneryczne biorą się z fatalnego zachowania - hedonizmu. I są do uniknięcia. Czy obecna epidemia spadła nam z przysłowiowego nieba? Może z laboratorium jakiegoś Frankensteina? Może zbyt bliska zabawa z dziką zwierzyną?
xyz2020.03.17 18:35
Od tego Frankensteina: https://patents.google.com/patent/US7220852B1/en
Maria Blaszczyk2020.03.17 20:00
Homofobia to problem, ale rozwiązywalny. Wystarczy umieścić w umyśle łatwo sprawdzalny fakt. Większość zarażonych to heteroseksualne kobiety.
Opanuj sie fanatyczko!2020.03.18 16:44
Kobieto, co tu ma homofobia do rzeczy !? HIV-AIDS, zrodla tej zarazy, jak jest przenoszona, kto byl i jest glownym jej nosicielem nie jest wymyslem "homofobow". Posrod niewinnych ofiar sa setki tysiace dzieci, ludzi ktorzy otrzymali transfuzje krwi, krwi jaka zarazeni zboczency celowo oddawali, policjanci, sluzba zdrowia, itp., itd. Wszystkich chorob wenerycznych w tym AIDS mozna b. uniknac. Zachowuj sie jak czlowiek a nie jak chory zwierzak.
Kazek2020.03.18 2:20
Czytałem, że ten wirus to nie od zwierzyny! Zamurowało mnie ! To poprostu broń biologiczna, wymknęła im się spod kontroli! Jeden z nich wyniósł z laboratorium fiolkę i chciał sprzedać. Szarpali się, doszło do strzelaniny, fiolka się rozbiła i mamy, co mamy! To opublikował jeden z chinskich lekarzy wirusologów, pracujący w laboratorium. Musiał szybko za ten artykuł uciekać z Chin.
Szok!2020.03.17 13:25
Bóstwo wyznawane przez Roberto stosuje odpowiedzialność zbiorową zamiast precyzyjnego karania zindywidualizowanego?! Intelektualna żenada i moralna kompromitacja!
Palindrom2020.03.17 14:39
Nie ma prywatnych grzechów
TVN242020.03.17 15:04
Czyli jeżeli Palindrom na osobności przeklnie Pana Boga, wszyscy Polacy złapią ciężkiego grzecha?
MaxFiend2020.03.17 12:57
Następny heretyk i teologiczny ignorant? Bóg nie karze chorobami i nie używa konsekwencji grzechu jako kary.
Henryk2020.03.17 18:34
Poczytaj co pisze Św. Paweł. Pan Bóg po to nas karze, abyśmy się opamiętali i nie dostąpili wiecznego potępienia.
MaxFiend2020.03.17 20:58
Tak to sobie pokrętnie interpretujesz czy raczej ktoś zrobił Tobie wodę z mózgu? Może jeszcze tak jak inni przerażeni boską mściwością uważasz, że "kara to nie zemsta, a przejaw Bożego Miłosierdzia"? No to masz problem, bo teologia ma na ten temat inne zdanie. Najlepiej wyraża to wypowiedź prymasa: "Dziwna jest teologia, pokazująca rozgniewanego Boga" :-D
krzysztof2020.03.17 18:51
Przed oczy Twoje Panie,winy składamy,a karanie,które za nie odbieramy,przyrównywamy.Jeżeli uważamy złości,któreśmy popełnili mniej daleko cierpimy,niżeliśmy zasłużyli. itd. Modlitwa Św.Augustyna.
Teolog2020.03.17 12:31
Wiadomo na pewno, że karą bożą jest choroba zwyrodnieniowa kolan Jarosława z Żoliborza. Reszta to domysły i spekulacje.
Izydor2020.03.17 12:31
Pambuk robi się coraz bardziej wyrafinowany. Kiedyś jakiś prosty potop zrobił, teraz wirusem odzwierzęcym atakuje.
Jarecki2020.03.17 14:59
A to popis analfabety nawet nie umie pisac poprawnie ZENADA
L.2020.03.17 16:15
Różne zarazy istniały zawsze.Tak jak ludzka głupota jak np.globalizm bez żadnych granic.I masz zarazę na całym świecie!Bez tego satanistycznego globalizmu miałbyś tylko jakąś lokalną epidemię i po paru miesiącach byłby spokój.
Jaś2020.03.17 18:32
Od zwierząt dwunożnych: https://patents.google.com/patent/US7220852B1/en
MT*2020.03.17 12:25
Znamienne w tych czasach jest to, że portale chrześcijańskie, w tym i Fronda, nagminnie okupowane są przez tęczowych lewaków i będący ich częścią, wszelkiej maści rynsztokowy lumpen-proletariat. Charakterystyczne dla tej populacji są "maniery" typowe dla rytu bolszewicko-sowieckiego. W postach tych nieszczęśników nie sposób znaleźć cokolwiek sensownego, merytorycznego czy pogłębionego intelektualnie. Różnica pomiędzy ich wulgarnym wrzaskiem a treściami zwykłych ludzi jest widoczna natychmiast. Znamienne jest też i to, że te ludzkie strzępy niejako "czuwają" nieustannie gotowe przez całą dobę natychmiast reagować jedynie pomyjami, wyzwiskami, obrażaniem innych. Demokracja ma - według tych skarlałych moralnie istot - być jedynie na użytek ich i ich poglądów. W ich "demokracji" ktokolwiek mający inną ocenę rzeczywistości natychmiast jest obiektem nienawiści. To dobrze, że jest to już tak mocno widoczne. Na zwykłym codziennym poziomie funkcjonowania zwykli ludzie już w zasadzie wiedzą z kim mają do czynienia. Z obłudnikami, prymitywami i - jak to zaczyna się powszechnie uważać - z post-sowiecką hołotą. Pudrowanie tego podłego ich wizerunku przez partyjnych osobników w garniturkach i parlamentarne osobniczki z implantami stomatologicznymi nic nie daje. W społeczeństwie gruntuje się opinia, że w świecie polskiej polityki pasożytuje szkodliwa dla Polski grupa potomków obyczajów bolszewickich, grupa zdolna łatwo i pewnie za marne srebrniki dopuszczać się działań szkodliwych a nawet zdradzieckich wobec Polski. Utrwalone notowania sondażowe na to wskazują. Polacy już widzą kto jest kim. Epidemia - jak długo by nie trwała oraz z jakimi skutkami - jedynie utwierdzi społeczeństwo o szkodliwości post-bolszewickiej ferajny. nawet w tym szczególnym czasie zajmują się antypolskimi intrygami i szerzeniem kłamliwych wiadomości mających rodzić panikę i nienawiść do rządzących w dobie poważnego kryzysu. Symboliczny precedens jaki przytrafił się im w Senacie miał - według nich - stać się punktem zwrotnym. Dziś widać, że tak się nie stało. Notowania lecą w dół, o zaufaniu społecznym nie ma mowy. Coś, co jest nieubłagane, musi się stać. I jeszcze jedno, na lewackich portalach nie uświadczysz wpisów ludzi o poglądach patriotycznych, chrześcijańskich, prawicowych. To dowodzi, że od lewacko-teczowej wrzaskliwej hołoty różni nas również poziom kultury.
TVN242020.03.17 12:59
Nie ma niczego niestosownego w wyśmiewaniu infantylnych guseł i zabobonów, z których ulepiony jest światopogląd narodowo-katolickiego oszołoma.
legrandbleu2020.03.17 13:28
Znamienne, że ów odmienny pogląd na rzeczywistość większosci osób tu komentujących, przypomina jako żywo pogląd tzw "płaskoziemców". Jest on jak najbardziej odmienny i ich - ale nie jest absolutnie godzien szacunku - jest idiotyczny i jako taki domaga się obśmiania.
LUKA2020.03.17 13:40
Popieram w 100 % . Madre i ciekawe przemyślenia .Brawo
Olej2020.03.17 16:06
To jest właśnie tolerancja tej lewo ateistycznej strony ,,myślenia'' Walczą z ,,czymś'' czego nie uznają , czemuż więc walczą i atakują ludzi wierzących ? Dlatego, że ludzie wiary są dla nich wyrzutem sumienia. Jeżeli nie uznaje się Dekalogu i praw moralnych, praw ludzkich, lub odstępuje się od zasad dobra i się dąży do uzurpacji nowego porządku tj. mordowania dzieci nienarodzonych na masową skalę, rozwięzłości graniczącej z obłędem przyporządkowania całego ludzkiego życia popędom i nieustannej ekstazie przyjemności - konsumpcyjnej, posiadania, władzy i pieniądza, dominacji. Jedym słowem darwinizmowi gdzie panuje walka i eliminacja słabszych. Ten świat już poznał skalę w/w myślenia i jaki ono miało finał. Niestety człowiek, ludzie są nie pomni doświadczeniom przeszłości, popełniają dokładnie te same błędy. Trwa od tysięcy lat walka dobra ze złem, aktorami są ludzie.
Contral2020.03.17 12:20
No tak! Przeziębienie to kara Boża. Też coś.
anonim2020.03.17 12:08
Pan Bozia to jest jednak wredny zlosliwiec. Dojedzie nas jakąś zarazą którą sam wymyśli, I jeszcze każe się za to przepraszać...
Przeciw kretynom2020.03.17 13:02
Może jak ty zacząłbyś przepraszać za swoje grzechy to byłoby inaczej a tak. Nawiasem mówiąc jeśli Bóg jest bytem wszechmogącym i wolnym to zrobi co będzie uważał za słuszne i na pewno nie będzie się oglądał na Ciebie i tobie podobnych. Wiec dalej sobie powyzywaj Pana Bozie. I nie odpisuj, że Boga nie ma a ty w Niego nie wierzysz bo to tylko powiększa Twój kretynizm.
anonim2020.03.17 13:13
Wiesz jak to jest geniuszu z tym wszechmogącym . "Czy byt wszechmogący mógłby stworzyć kamień tak ciężki, że nawet on sam nie mógłby go podnieść? " Nie truj mi tu farmazonów o swoich kompleksach niższości tylko gadaj dlaczego Pan Bozia to taki zlosliwiec :) Buzi
Przeciw kretynom2020.03.17 13:26
Podajac ten przykład z kamieniem pokazujesz swój iloraz IQ.W necie można całe wywody teologiczne znaleść na ten temat. A Bóg robi to co chce bo jest Bogiem podskoczysz Mu? Tup nużkami tup tup tup.
anonim2020.03.17 13:44
Ja nie podskocze Bozi bo jak sam stwierdziłeś nie wierzę w niego. Pytam o twoją opinię. A paradoks omnipotencji jest w punkt, bo ja nie chcę wywodów filozoficznych na ten temat - chcę prostej odpowiedzi. Tak samo jak na pytanie: Dlaczego Pan Bozia robi takie jaja jak koronawirus. I dlaczego stosuje odpowiedzialność zbiorową?
Suweren2020.03.17 13:54
To poczytaj Stary Testament. O co tu pytać, jaki bóg "jest" każdy widzi ;) A co do paradosku kamienia, czy jak piszesz omnipotencji - mnie przekonuje wyjaśnienie, że samo pytanie zawiera w sobie sprzeczność. Ale nie ma czego tu dochodzić dochodzić - jeśli bóg jest, to jest to jakiś zwyrodnialec bez współczucia i litości i te wszystkie pisma to zwykłe bzdury, a ludzie sami siebie oszukują, jeśli go natomiast nie ma lub kompletnie nie interesuje się światem od momentu stworzenia... to "daje" nam to właśnie taki świat jaki obserwujemy.
Twin22020.03.17 15:33
a ja myślę, że po prostu pozwala nam doświadczyć tego co w swojej wolności wybieramy
L.2020.03.17 16:11
No dobra, spróbuj go osądzić, marny człowieku.
Bartek2020.03.18 3:29
A ty ile razy przeprosiłeś za wyrządzone zło!? Ile razy naprawiłeś szkodę dziecku, jak pedałowałes? Dlaczego kryjesz sie Lechu Keller za tym nickiem, jak i tak wiemy kim jesteś!
Olej2020.03.17 11:55
W jakich czasach nam przyjdzie żyć - naszym dzieciom i wszystkim ludziom dobrej woli ??? Dopuściliśmy biernością do rozprzestrzenienia się zła, wedle słów, lepiej się nie narażać, no i zło przychodzi do nas, ze zdwojona siłą. Tak było w czas wojny gdy ginęli niewinni, masowo mordowani w obozach śmierci, za wiarę, za narodowość, za myślozbrodnię. Zwyke bluźniercy i siewcy zła, dotknięci są konsekwencjami na końcu. Pierwsi na śmierć idą niewinni, najsłabsi, ludzie pokoju i prawdy, tak jak Pan Jezus.
Teolog2020.03.17 11:54
Posądzanie Boga o istnienie, przy takiej ilości cierpienia na świecie, jest bluźnierstwem
Martha2020.03.17 12:47
Bez Niego nie byłoby świata a cierpienie dostarczył tu nie Pan Bóg a skośnookie czerwone Mao py.
m42020.03.17 17:16
No to czeka cię zdziwko, jak już wyciągniesz kopyta...
Bartek2020.03.18 3:10
Lechu K, Z ciebie taki "teolog" jak z koziej d... trębacz! Ta, jest wielkie cierpienie na świecie! A któż to winien? LUDZIE, LUDZIOM ZGOTOWALI TEN LOS! Przecież ludzie mają wolną wolę! To od człowieka zależy w jaki sposób będzie z niej korzystał! Czy będzie robił dobrze i potem będzie w Niebie! Czy będzie robił wszelkie draństwa, pedofilstwo, morerstwa itp...itd.i pójdzie, do swojego wybrańca w piekle ! "Pan Bóg nie rychliwy, ale sprawiedliwy! " Za wszystko w życiu przyjdzie zapłacić! Za każdy zły czyn, za każdą obelgę! Pan Bóg czeka narazie na nawrócenie człowieka! A jak nie, to będzie potem surowa sprawiedliwość, wg swoich czynów w życiu! Więc o co biega? Możecie się śmiać! To będzie wasz objaw tego, że macie sami siebie głęboko w......! Więc potem też będzie tylko zapłata, "pięknym za nadobne"! .
Leszek2020.03.17 11:22
Zastanawiam się dlaczego ateiści i śmierdzące lewactwo tak chętnie zajmują się Kościołem ? Przecież nie wierząc w Boga, nie chodząc do kościoła, nie ucząc się religii – nie mają zielonego pojęcia co to jest wiara – a mimo to dyskutują jak najęci. Skoro ja, katolik nie jestem islamistą czy buddystą, to nie dyskutuję na ten temat, bo się na tym nie znam. Nie dyskutuję także na temat Lenina czy Hitlera – przywódców ateistów, bo mnie to nie obchodzi ! Zwierzęta będąc ateistami też nie dyskutują o wierze – to dlaczego ateiści Homo sapiens to robią, a właściwie nie dyskutują tylko wymyślają głupoty i bluzgają jadem ?! To niekończąca się nienawiść – nienawiść prowadząca do profanacji symboli religijnych i nienawiść do tych, którzy wierzą w Boga. Ponieważ nikt tych osobników nie namawia do wiary, nie woła do kościoła, nie zmusza do nauki religii – no to dlaczego cierpią w takiej zajadłej nienawiści ?! Wyjaśnieniem tego zjawiska może być to, że ci ludzie nie należą do Homo sapiens – bo ta łacińska nazwa znaczy „człowiek myślący”. Ateiści natomiast należą do Homo insipiens, gdzie jednym z podgatunków jest Homo sovieticus, a ten rodzaj ludzki „rozumuje” tak, że wszystko co inne należy zniszczyć, zabić – czyli kompletny debilizm. Wszystko jasne !
Zenek Martyniuk2020.03.17 11:54
Hitler był nasz wielonickowy ctrl+v trollu
27:12020.03.17 12:21
A księża nie będąc w małżeństwach dlaczego zabierają głos? O gejach rzeczywiście wiedza sporo, mają silna reprezentacje. O pedofili maja sporo wiedzy i znają się na tym a mówią już niechętnie. W politykę wchodzą namiętnie a nie są politykami. Mamonę hierarchia kocha a przecież to nie finansiści. Żyjcie za swoje i dajcie żyć ateistom i innowiercom jak chcą a odwalą się wszyscy od waszego Boga i waszego kościoła. Zdrówka wszystkim.
legrandbleu2020.03.17 15:01
Co do przesłania to bardzo dobra odpowiedź :) Łagodne ośmieszanie jest moim zdaniem też dobrą drogą do punktowania niedorzeczności poglądów za którymi nie stoją żadne wiarygodne dowody - należy to robić za każdym razem, gdy opary absurdu stają się już nie do zniesienia ;)
Kazek2020.03.18 2:10
27:! A może tak najpierw o sobie powiesz ? Bo to przecież nie pierwszy twój wpis! Zawsze twoje wpisy są bardzo "anty" KK i przeciw Nam! Ciągle one dotyczą Księży! Czyżbyś w ten sposób chciał zapomnieć o tym ,co ty wyprawiałeś? Nie wystarczy zmienić nicka? I tak wiemy kim tak naprawdę jesteś! Prawda jest taka: TO NIE KSIĘŻA ZOSTALI GEJAMI ! TO GEJE POSZLI NA KSIĘŻY DO SEMINARIUM! CEL MASONERII BYŁ JEDEN ! ROZWALIĆ KOŚCIÓŁ OD ŚRODKA! ZNISZCZYĆ KOŚCIOŁY I WIARĘ ! ALE TO SIĘ NIGDY NIE UDA ! Szkoda tylko, że dużo wcześniej, nie sprawdzano kogo przyjmują na kleryków, ich predyspozycję / homo.../
Apateista2020.03.18 12:44
TO NIE KSIĘŻA ZOSTALI GEJAMI ! TO GEJE POSZLI NA KSIĘŻY DO SEMINARIUM! CEL MASONERII BYŁ JEDEN ! ROZWALIĆ KOŚCIÓŁ OD ŚRODKA! ZNISZCZYĆ KOŚCIOŁY I WIARĘ ! Ha ha ha To nie lewacy krytykują wierzących tylko wierzący stali się lewakami by krytykować wierzących. :-)
Kazek2020.03.19 2:35
Apateista! Mylisz się, to tylko odbicie piłeczki przez ciebie! Ja pisałem o ty wg źródeł! To jest prawda, co Masoneria już od bardzo dawna powoli wprowadza! Poczytaj, to zobaczysz! A może i tak o tym dawno wiesz, nie przyznasz się przecież!
Helga2020.03.17 21:10
Już odpowiadam Leszku. 1) ponieważ wszyscy obywatele tego państwa płacą na Kościół. czy chcą czy nie chcą. ateistów to drażni. 2) ponieważ Kościół jest obecny z polityce. a państwo powinno być świeckie. 3) ponieważ religia figuruje jako przedmiot szkolny i de facto zamiana na etykę nie jest taka prosta, w wielu szkołach jest to problem i sama pamiętam, że w gimnazjum nie miałam takiej możliwości. religia to nie nauka. niech będzie prowadzona w przez Kościół w budynkach kościelnych, nie w szkole, na którą także płacę z podatków. 4) wielu wierzących rodziców nie akceptuje poglądów swoich dzieci, które niekoniecznie chcą mieć z religią cokolwiek wspólnego. jest to bardzo przykre, bo dochodzi do naprawdę agresywnych zachowań z tego tytułu, czego sama także jestem ofiarą. Większość ateistów Kościół i wierzący by nie obchodzili, gdyby religia tak bardzo nie ingerowała w ich życie. I Ty Leszku, jako osoba wierząca, która tym samym nie zna perspektywy ateisty, nie mów, że gadam głupoty. Po prostu nie znasz naszego punktu widzenia.
Bartek2020.03.18 3:21
Leszek"/ czy aby nie Lech K./ Jesteś sam ateistą i d....g...! Dlaczego tak chętnie tak blużnicie na KK? Dlatego, że płacą im za to! Trolle tu pracują! Niedawno jeden o to zapytany, powiedział: "przecież trzeba z czegoś żyć.....!" Więc jasne! Niektórym "judaszowe srebrniki" nie śmierdzą! Czysta robota, nie kurzy sie, no nie?
Pascal2020.03.17 11:18
Pan Bóg nie karze ! To sędziowie PRL skazują niewinnych ludzi i rujnują im życie !
Piotrek2020.03.17 14:14
Mowisz o panu Piotrowiczu?
Trzaska2020.03.18 7:31
nie pasuje ci prawda to won stad.
JS2020.03.17 11:10
Moje poszukiwania Boga doprowadziły mnie do wniosków, że żadne zło nie pochodzi od Stworzyciela. On jest samym Dobrem i Miłością. Nauką i wiedza, którą Bóg się posługuje nie są przeszkodą aby nas kochać i dawać nam dobro. Skąd więc zło, choroby ? Wiedzmy o tym, że jest ktoś kto chce naszej całkowitej ZGUBY ! My ich nie widzimy, nie czujemy (czasem niektórzy jednak wyczuwają ich zimną obecność), nie słyszymy ale one SĄ ! Doświadczyć ich można min. podczas egzorcyzmów. Te złe do szpiku istoty chcą nas zmiażdżyć, zabić i pogrążyć w świecie w którym one są i będą BEZ KOŃCA. Szukają wszelkich sposobów aby nam utrudnić ZBAWIENIE, zniszczyć nasze ciało a najlepiej nas zabić. Dlatego uważam, że mikroby chorobotwórcze roznoszone z człowieka na człowieka, ze zwierzyny na zwierzynę są przez nich skonstruowane. Oczywiście te mikroby, które rozkładają padlinę są pożyteczne i też są dla nas szkodliwe ale one akurat nie wywołują zarazy takiej jak inne bakterie, czy wirusy. Uważam też, że to małpa pochodzi od człowieka i jest nieudanym eksperymentem szatana, który kopiuje (małpuje) organizmy stworzone przez Boga. Pyszałki z tyt. magistra będą się ze mnie śmiać. Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Życzę wam pyszałkom zbawienia, nie wiecie komu służycie. Ukoronujmy na Króla Polski Jezusa - nie wirusa ! Pozdrawiam
ch\305\233wiecie 2020.03.17 11:44
Ty filozof szpitale są przepelnione to uważaj.
JS2020.03.17 14:02
Oprócz wiary, mam także askorbinian sodu i mms. Pozdrawiam
Kazek2020.03.18 1:11
ch/35/233wiecie ! Strzeliłeś sobie koleś w kolano! Prawdziwych filozofów nie zamykają! Zamykają takich głupków, co udają filozofów! Takich jak ty! Poniał ? "JS" bardzo mądrze pisze!. Porównaj swój głupi wywód, do jakże mądrej jego wypowiedzi. ! Masz obraz o sobie !
JS2020.03.18 9:07
Kazek, nie jestem mądrym człowiekiem ale poszukuje prawdy. Jak zacząłem czytać objawienie dane bł. Emmerich zacząłem więcej rozumieć z historii zbawienia jak i tego co dzieje się na tym świecie. Wraz z czytaniem przyszła pokora. Wierzę, że jest to łaska Boża a nie projektowane do umysłu szatańskie wizje. Pozdrawiam
Kazek2020.03.19 2:26
JS Ja też te Objawienia czytam, oraz św. Faustyny i dużo innych. Bardzo mnie to interesuje. Widać, jak masz w sobie dużo pokory ! A to się bardzo liczy. Jesteś rozsądnym, myślącym człowiekiem! Ale jak czytam wywody " du....ge...." wraz z jego wszystkimi nickami, inwektywami, to pospolicie mówiąc, " nóż się w kieszeni otwiera". Pozdrawiam cię. P.s. Nie wiesz pewno, jak dużo dostajesz ode mnie "plusów". Zbieżność poglądów.
katolik2020.03.17 12:12
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem."De Mattei powołuje się na św. Alfonsa Liguoriego, według którego wszystko, co dzieje się na ziemi wbrew naszej woli, dzieje się zgodnie z wolą Boga. Ta myśl pochodzi od św. Augustyna." Czyli jeśli wykonawcami i twórcami wirusa są demony to i tak Pan Bóg dopuszcza to.
JS2020.03.17 14:00
Oczywiście, że dopuszcza życie wirusów, a także bomb atomowych ... Ale to od nas zależy czy zostaną użyte. I nie mówmy, że nic nie możemy zrobić ! Zawsze możemy wołać do Nieba. Tam jest Ktoś Kto nas słucha i nie pozostanie obojętny. Pozdrawiam
katolik2020.03.17 15:02
Zgadzam się oby tylko nie było jak w Sodomie gdzie nawet targowanie się Abrahama z Panem Bogiem nic nie dało. Pozdrawiam, Z Bogiem!
Kazek2020.03.18 1:17
Racja, nic nie dało! Bo zabrakło ludzi prawych w Sodomie, Pan Bóg nie znalazł w Sodomie nawet tych kilku prawych ludzi!
Dam2020.03.19 22:27
Skoro jak w Sodomie, to wystarczy wydać własne córki na gwałt i będzie się z kataklizmu ocalonym. A potem można mieć z nimi dzieci i te dzieci sprzedać w niewolę.
meg2020.03.17 13:25
Chrystus był ,jest i będzie od zawsze "Królem królów i Panem panów",nie potrzebuje naszej koronacji.Problem w tym ,że ludzie o tym nie pamiętają , nie znają Jego woli ,wyrażonej w Słowie i tworzą sobie własne wyobrażenia Boga na wzór człowieka a powinno być odwrotnie.Przecież to oczywiste ,że dla każdego chrześcijanina powinno być"nikt tylko Bóg ",czy akty strzeliste coś do tego dołożą.Jezus mówi "królestwo moje nie jest z tego świata".Odnajdzmy Boga w swoim sercu i chodzmy z Nim codziennie a Jego pokój będzie w nas.
JS2020.03.17 14:06
W czasie między wojennym mieliśmy dwie siostry. Jedna była w zakonie a druga pracowała w szpitalu (także pragnęła być w zakonie ale Pan Jezus tego nie chciał). Pierwsza otrzymała pragnienie Jezusa abyśmy wiedzieli, że otrzymamy czas Miłosierdzia i aby ogłoszono święto Jego Miłosierdzia, zanim przyjdzie jako Sędzia Sprawiedliwy. Druga otrzymała pragnienie Pana Jezusa by ustanowić Go Królem naszego narodu. Objawienie badał mi. kard. Macharski i uwierzył w nie. Pozdrawiam
leszczyna2020.03.18 0:19
Intronizacja odbyła się w 2016r. w Łagiewnikach.
Kazek2020.03.18 1:22
J.S. Myślę, że chodzi ci o św. Faustynę Kowalską i o Rozalię Celakówną! To właśnie te dwie Siostry.
legrandbleu2020.03.17 14:00
Dla takich właśnie wpisów warto odwiedzać ten portal :) Zawsze poprawia humor :) Sądzę, że część odwiedzających jest tu dokładnie z tego powodu - gdzie indziej ludzie w pocie czoła wymyślają dowcipy - tutaj, złoto leży na ulicy :)
JS2020.03.17 14:08
Śmiejesz się z tego co napisałem ? Z Noego też się śmiali gdy budował arkę daleko od morza. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.
legrandbleu2020.03.17 14:14
Śmieję się, a przy okazji zastanawiam jaki procent spotykanych codziennie przeze mnie ludzi jest gotowa wyznawać tego rodzaju poglądy ? Pal sześć, jeśli nie pełnią jakichś przywódczych ról społecznych, gdzie mogliby podejmować decyzje w oparciu o takie przekonania :) Pozdrawiam.
Kazek2020.03.18 1:36
legranbleu! TEN SIĘ ŚMIEJE,KTO SIĘ ŚMIEJE OSTATN! Życzę ci, abyś człowieku nie wył na koniec, ale tzw". wilczym głosem" ! Wtedy już będzie za póżno. A takich ludzi co pytasz, to myślę, że jest pewnie z 80%. Polska, to Katolicki Kraj! Nam nikt nie odbierze Wiary w Boga! Przez tyle wieków nikomu się nie udało! Ani zaborcom, ani Komunie , ani hitlerowcom! Więc spoko. Grunt to umieć razem żyć jeden obok drugiego w zgodzie.
legrandbleu2020.03.18 12:33
Ano w sumie odebrać ciężko - to fakt. Nie da się odebrać argumentami czegoś, co argumentów do istnienia nie potrzebuje :) - tu jest sprzeczność nierozwiązywalna - ale próbować trzeba ;) Pozdrawiam.
ateista niepraktykujący2020.03.17 11:04
Czy lewaccy ekolodzy już zaczęli kampanię na rzecz ochrony i dobrostanu koronawirusa?
katolik2020.03.17 11:09
żeby ochronić wirusa ,pewnie juz go łapia
Sauron2020.03.17 11:04
Ta epidemia to dobra okazja, żeby większość ludzi wreszcie ogarnęła jak bardzo głupie, naiwne i niepotrzebne są religijne zabobony. Na szczęście polski kościół jest tego samego zdania, a przynajmniej takie mam wrażenie słuchając wypowiedzi kościelnych hierarchów.
L.2020.03.17 16:08
Głupcy to są tylko nadęci ateiści. Psalm 14 werset 1. I masz odpowiedź.
Bartek2020.03.18 2:43
Sauron! Kto z nas prosi cię o zdanie? NIKT! Kto prosi cię o opinię w danym temacie? NIKT ! JESTEŚ NEPKIEM W TEJ SPRAWIE ! ZAMILCZ ! POWIEDZ WTEDY, JAK BĘDZIESZ MIAŁ COŚ MĄDREGO! A twoje wrażenie nas nie obchodzi, zostaw je dla siebie!
katolik2020.03.17 11:03
teraz wszyscy mądrzy uczeni będą rozprawiać , czy to kara Boża- nie trzeba się zastanawiać -Tak to kara Boża , która jest oczyszczeniem i samym Miłosierdziem. Swiat nie cały to pojmie,bo jeszcze ziemia się nie zapada
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.03.17 11:06
Coś w tym jest. Podobno w Polsce chorują tylko katolicy....
Suweren2020.03.17 13:48
Wniosek z powyższego, że ofiara Chrystusa poszła na marne.
bogdanus2020.03.17 11:00
Godzę się na zarazę, Bóg lepiej wie co jest dobre dla człowieka. Pytanie, czy ludzie zrozumieją przekaz i się opamiętają.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.03.17 11:04
A jaki jest ten przekaz? Dlaczego jak Bóg ma coś do przekazania, to urządza taki cyrk? Dlaczego po prostu nie wykupi strony w Gazecie Wyborczej i nie opublikuje swojego manifestu? Może wystąpi w TVP Info? Nie, nie tu to akurat Samuel Go pogoni, lepiej publikacja w GW.
Kazek2020.03.18 1:50
PO 11...." A może ja tobie zadam pytanie? DLACZEGO NIE ROZUMIESZ JEDNEJ RZECZY? JESTEŚ GŁUPI DO SPODU Z TYMI WYWODAMI! DLACZEGO TEGO NIE MOŻE POJĄC W KOŃCU? TO CO PISZESZ, TO ANI NIE MĄDRE, ANI NIE ŚMIESZNE! T0 ŻAŁOSNE! MASOCHISTĄ JESTEŚ? Lubisz się sam poniżać i siebie obrażać? Ja w tym wypadku, tylko tu stwierdzam fakt ! A odnośnie Gazety Wyb, to ona ma inny skrót: Gó............Warta ! Tak wielu mówi!
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.03.17 10:57
"Prod. Roberto de Mattei?" Prod to skrót od czego?
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.03.17 10:59
Już wiem, od prodigy :)
Damian2020.03.17 11:23
Frondo! Dziennikarza wam trzeba!
Kazek2020.03.18 1:03
Damianku, Aj, waj! Pytasz o dziennikarza!? To tak ma wyglądać twoje CV? Biedulko, tylko tyle umiesz? Pomyliło ci się coś pod sufitem? Z takim CV - jedno zdanie, to nawet na ciecia się nie nadajesz! Jesteś żałosny, Lechu K.- nie Damianie.
L.2020.03.17 16:05
Producent? WTF??