04.02.20, 19:45Fot. via Pixabay - WikiImages

Gabriel Kayzer: Polska powinna dążyć do pozyskania bomby atomowej

Zbyt dobrze bowiem pamiętali krew i łzy, które przelało wiele pokoleń Polaków oddających swoje życie w walce o niepodległą Polskę.

Podobno Gierek w tajemnicy przed ZSRR realizował polski program atomowy, który jednak okazał się niewypałem. Dlaczego więc, III RP nie miałaby dążyć do uzyskania bomby atomowej, która odstraszyłaby potencjalnych agresorów, takich, jak np. Rosja?

 Technologię produkcji bomby atomowej nie tylko można próbować uzyskać od innych państw. Polska mogłaby także sama przystąpić do realizacji programu atomowego. Mamy wszakże odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów, którzy są w stanie stworzyć bombę atomową. Jedyne czego, tak naprawdę potrzebujemy, to woli politycznej i odrzucenia kompleksu niższości względem Zachodu oraz panicznego strachu przed Rosją, które sprawiają, że wszelkie pomysły mające na celu upodmiotowienie Polski i zapewnienie jej bezpieczeństwa uważane są za absurdalne lub niewykonalne. Do sukcesu takiego projektu, potrzebowalibyśmy także męża stanu oraz polityków myślących na pięćdziesiąt lat do przodu. Mówiąc kolokwialnie, w Polsce musiałby się znaleźć polityk, który miałby jaja, aby wbrew interesom innych państw i wewnętrznym wrogom realizować polski interes narodowy. Aby zrealizować polski program jądrowy nie musiałaby jednak istnieć wcale ponadpartyjna zgoda. Znając bowiem polskie warunki wydaje się, że najwłaściwszym sposobem na realizacje owego programu, byłoby przeprowadzenie go w ścisłej tajemnicy, jako tajnego projektu wojskowego. Pod tym względem, polska klasa polityczna mogłaby się zaś wiele nauczyć od swoich izraelskich kolegów, którzy pozyskali bombę atomową w tajemnicy przed światem, dzięki czemu m.in. Izrael wciąż istnieje.

To, że Izrael posiada bombę nuklearną z różnych względów nie stanowi dla Stanów Zjednoczonych żadnego problemu. W przypadku atomowych aspiracji Iranu  jest już jednak inaczej. Ciekawe, jaki byłby stosunek Waszyngtonu do Warszawy, gdyby ta dążyła do uzyskania broni nuklearnej do celów obronnych. Śmiem twierdzić, że niestety negatywny. Mimo to, nie powinniśmy się w tej kwestii oglądać na Zachód. Nie możemy bowiem za każdym razem, gdy jesteśmy zagrożeni czekać na reakcję Waszyngtonu, gdyż któregoś dnia może być dla nas za późno. Może się także okazać, że prezydent Stanów Zjednoczonych wcale nie będzie chciał wysyłać amerykańskich chłopców, aby umierali za Warszawę.

Nikomu nie przeszkadza, że Francja i Wielka Brytania posiadają bombę nuklearną. Polacy zaś  nie są wcale gorsi Brytyjczyków, czy Francuzów. Nie ma więc powodu, aby Polska nie miała zacząć starać się o uzyskanie broni jądrowej, zwłaszcza, że nie służyłaby nam ona do ekspansji militarnej i ataku na inne państwa, ale odstraszaniu potencjalnych agresorów. Funkcja odstraszająca jest tu bardzo istotna. Gdyby bowiem Ukraina nie oddała Rosji broni jądrowej, najprawdopodobniej nie doszłoby do aneksji Krymu i nie widzielibyśmy uzbrojonych Rosjan na ulicach ukraińskich miast. Właśnie w zajętych przez Rosjan ukraińskich gmachach, widać wyraźnie, co, tak naprawdę oznaczają  zachodnie gwarancje integralności terytorialnej Ukrainy złożone w Budapeszcie.

Nawet, jeśli lata niewoli i położenie na mapie, nic nas nie nauczyły, to mam nadzieję, że Polacy odrobią chociaż lekcję krymską.

Niezależnie od broni jądrowej, która jak już wspomniałem pełniłaby funkcję odstraszającą, Polska potrzebuje przede wszystkim armii zawodowej, złożonej z co najmniej 200 tys. żołnierzy. Obywatelom powinno się także zwiększyć dostęp do broni palnej i umożliwić organizowanie się w grupach na kształt struktur Armii Krajowej. Dodatkowo osoby nie odbywające służby wojskowej (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) powinny przechodzić obowiązkowe szkolenia wojskowe. Musimy zbudować nad Polską tarczę antyrakietową, skonstruować własne satelity wojskowe, zorganizować cyberarmię, a także pozyskać dla polskiej armii drony i najnowsze myśliwce. Polska powinna bowiem zakładać, że w momencie wojny nikt nie przyjdzie jej z pomocą. Pomni lat niewoli, powinniśmy budować silną armię wzorując się na rozwiązaniach obronnych Izraela lub Szwajcarii, które należy oczywiście odpowiednio zaadoptować i dostosować do polskich warunków.

Najważniejsze jednak jest to, aby państwo polskie wzięło na siebie obowiązek przekazywania młodzieży patriotyzmu i poczucia obowiązku względem Ojczyzny. W innym razie, będziemy mieli armię zawodową złożoną ze Szwejków, takich, jak jeden z moich kolegów z czasów szkolnych, służących obecnie w jednostce w Dęblinie, który na zadane mu kiedyś przeze mnie pytanie, co by uczynił, gdyby doszło do wojny z Rosją, od razu odparł, że wziąłby plecak, namiot oraz wędkę i ukrył się na położonej na Wiśle, Krowiej Wyspie. Dodał także, że nie byłby wcale jedyny. Mamy zaś taką armię, jakie mamy społeczeństwo. Nie może być więc zgody na traktowanie polskości, jako nienormalności, tak, jak określił właśnie polskość premier Donald Tusk. Inaczej w niedalekiej przyszłości, defilujący na Placu Putina w Warszawie (dawnym Placu Piłsudskiego) rosyjscy żołnierze, będą witać nowego namiestnika gromkim "urraaa".

Gabriel Kayzer

Tekst opublikowany pierwotnie w roku 2014

Komentarze

MSBS2020.02.5 22:03
Bomba, o której by nie mówić, atomowa, wodorowa czy termojądrowa, to nie problem. Gdy się pogrzebie na czarnym necie, to można by ją bez problemu skonstruować, a właściwie wykonać. Problemem jest pozyskanie odpowiedniej ilości pierwiastków rozszczepialnych plutonu, uranu, polonu. Taka broń jest bronią defensywną, psychologiczną, a nie ofensywną, i nie trzeba jej mieć wiele wystarczy jeden, dwa ładunki taktyczne, które można wystrzeliwać nawet z odpowiednio przygotowanych dział. Nie trzeba łodzi podwodnych, bombowców strategicznych ani luków rakietowych z pociskami o kilkudziesięciu głowicach, tak jak wyobrażają sobie to zwykli cywile. Takie złoża, z pierwiastkami ziem rzadkich, mamy na Suwalszczyźnie, a wyprodukowanie rzeczonej broni A nie jest już tak trudne jak dawniej bywało. Co innego to tajemnica przy produkcji, bo promieniowanie jest łatwo wykrywalne, a i złoża ich rodzaj a raczej siła promieniowania łatwo zdradza pochodzenie materiałów rozszczepialnych. Polskę, biorąc pod uwagę naszą historie, położenie i sąsiadów, jak najbardziej należy zaopatrzyć w taką broń, tylko po to, żeby "se leżała" w jakimś podziemnym schronie i żeby ci "co mają wiedzieć - wiedzieli że mamy". PS Zbój, który wie że masz giwerę na chacie, dwa razy się zastanowi zanim cie okradnie, a najczęściej nie okradnie
JanP2020.02.6 8:51
Jak se będzie leżała, to jest to punkt geodezyjny, który można puścić z dymem bez strat własnych.
Sonia2020.02.6 9:37
Mądry wpis, brawo.
Miroslaw Wojciechowski2020.02.5 20:01
BEZAPELACYJNIE
chcesz pokoju szykuj się do wojny 2020.02.5 19:57
zamiast nauczania młodzieży nakładania kondona na fiuta i różnych zastosowań odbytu, należy ją uczyć obsługi karabinu, taktyk obronnych i sztuk walki
Major Dłuto2020.02.5 19:40
Tylko generator sztucznej mgły i bomba termiczna z promieniami śmierci !
Reytan2020.02.5 16:34
Furia i nagla mobilizacja komuchow wskazuje,ze cos jest na rzeczy ! Tylko bomba zagwarantuje nam niepodleglosc,ktora komunisci chca zlkwidowac.
Janek2020.02.5 16:19
Czyli "Zróbmy ściepę narodową i kup my bombę atomową:
nie ślepy2020.02.5 16:05
A głupcy myślą, że w dzisiejszych czasach można wygrać wojnę atomową...lepiej zacznijcie się modlić do prawdziwego Boga zamiast pisać idiotyzmy!
anonim2020.02.5 20:00
bronią atomową nie wygrywa się wojny, tylko jej unika
tynk2020.02.5 15:39
Uzyskanie broni atomowej powinno być dla Polski priorytetem. Najnowsze myśliwce, czołgi, 200 tys. armia - to tylko dodatek. Jeżeli nie potrafimy sami skonstruować głowic atomowych i środków ich przenoszenia, to spróbujmy po cichu kupić co nieco od państw posiadających taką broń. Na to powinniśmy wydać nasze pieniądze, a nie na myśliwce, które jednym kliknięciem może uziemić jakiś urzędas w Hameryce. I co z tego, że ci i owi będą głośno krzyczeć i grozić sankcjami? Tylko na tym się skończy, a my wreszcie będziemy bezpieczni.
Ja 2020.02.5 13:14
POPIERAM!!!!
anonim2020.02.5 13:10
Należy odkopać prace generała Kaliskiego i jego grupy, a będzie i wodorowa.
Saki Faki2020.02.5 12:51
A z czego te bomby będziecie zrzucać? Z drzwi od stodoły?
Marek212020.02.5 12:53
Nadamy pocztą.
ZERR02020.02.5 15:02
To dobre rozwiązanie, coś podobnego zekranizowano w filmie "Unthinkable" Jestem za a nawet przeciw.
ZERR02020.02.5 15:32
https://www.cda.pl/video/13495883b/vfilm Have fun, leftists!
abc2020.02.5 12:28
Podpisalismy traktat o nierozpowszechnianiu broni nuklearnej tak jak 188 innych państw. Nie mozemy więc nic zrobić w tej sprawie. Chyba, że zerwiemy ten traktat ale wtedy sytuacja Polski byłaby nie pozazdroszczenia. Spotkał by nas powszechny bojkot. To jest w ogóle nierealny pomysł.
Marek212020.02.5 12:48
Możemy. Wolny naród wszystko może. Nawet popełnić samobójstwo jak zechce. Jak w XVIII wieku. Kto mu zabroni? W obcych językach?
ZERR02020.02.5 15:03
Samobójstwo właśnie popełniamy. I to w doborowym towarzystwie innych zuniowanych europejszczyków.
anonim2020.02.5 13:12
Nuclear sharing ciemna gąsko.
T2020.02.5 11:57
Jeszcze tego nam brakuje do szczęścia. Byście się wzięli za biedę coraz większą, którą tym socjalizmem wytwarzanie słudzy Rotchilda!
KA2020.02.5 11:41
Największym dramatem dziejowym człowieka, jest omyłkowe zrzucenie bomb atomowych na Hiroshimę i Nagasaki zamiast na Moskwę i Leningrad.
Art2020.02.5 11:20
I po co to przypominac te glupoty? Autor nie ma zielonego pojecia o czym pisze. Prawo miedzynarodowe zabrania tego Polsce, jak i kazdemu innemu krajowi. I uprzedzam, nie jestesmy ani Izraelem, Indiami i Pakistanem.
alcapone2020.02.5 11:28
Właśnie. O ile Indiom jakoś uszło na sucho zdobycie broni atomowej, jak też Izraelowi, to Pakistanowi już nie. Jakieś wieloletnie sankcje, ale też, jakieś 10 lat temu USA prawdopodobnie próbowały dokonać nagłego ataku z powietrza na broń atomową Pakistanu, tylko ich wywiad znany ze sprawności zorientował się w porę, ogłosili alarm podnieśli swoje lotnictwo w powietrze itp.
Art2020.02.5 14:49
oczywiscie. I Indie i Pakistan byly poddane sankcjom. Ale oba kraje maja to w nosie, bo sa strasznie biedne, skorumpowane do cna i od dziesiecioleci na krwaedzi wojny. Wyprodukowanie bomby atomowej przez Polske zeby straszyc nia Rosje jest tak glupie, ze az nie chce sie tego komentowac. Zanim wyprodukujemy 1 bombe atomowa (bez rakiet balistycznych), uplynie 20 lat, wydamy kolosalne wprost pieniadze, wywolamy wieloletnia recesje i po drodze wywala nas z UE, NATO i Rady Europy. O sankcjach nie wspominam. To jest po prostu tak glupie, ze mozliwe wylacznie we frondowym umysle :-)
alcapone2020.02.5 10:32
Wy piszący tutaj ciemni, niedorozwinięci umysłowo debile, przypominam przypadek Iraku. Sam domysł że posiada on broń masowej zagłady sprawił że wszyscy wielcy tego świata solidarnie poparli atak na Irak i rozwalenie tego państwa. Jak nie potraficie debile wyciągać elementarnych wniosków z faktów dobrze znanych, to kupcie sobie debile wielkie młoty i tłuczcie nimi w swoje debilne łby aż wam mózgi wylecą.
R.2020.02.5 15:43
To był pretekst, a nie domysł
2020.02.5 21:38
zażyj sobie bilobila, bo nie znowu będziesz musiał iść do terapeuty, prostaku
alcapone2020.02.5 10:26
Samo nazwisko autora powinno być sygnałem ostrzegawczym. To oczywisty agent i prowokator. Jeżeli ktoś ma realną wiedzę na temat zdobywania broni atomowej, to wie że tak 10 państw zdobyło ją na zasadzie różnych specyficznych układów i sytuacji. A jeszcze setka mogła by ją pozyskać, ale tego nie robi. Bo wielcy tego świata nie kryją że ich państwa zostaną zmasakrowane, zniszczone i rozwalone na kawałki gdyby spróbowały. I agent kajzer też o tym wie, wie że jego zadanie operacyjne to demontaż Polski.
Milleni2020.02.5 9:13
Rosja ma tysiące głowic nuklearnych. Bogata Polska potrzebuje do odstraszenia npla dużo więcej. Ale my już doganiamy Niemcy w rozwoju, my som bogate pany a kto bogatemu zabroni poszaleć ? Pan Kayzer chyba miał ciężki wieczór i trochę pofrunął ?
RobotniczaKrew2020.02.5 8:53
Gdy byliśmy w Układzie Warszawskim to mieliśmy bombę atomową, ale wy musieliście to wszystko rozwalić!!!
Aryjczyk2020.02.5 8:36
Dokładnie tak. Amerykanie nas nie obronią chociażby dlatego, że powinno ich być tu nie 5 a 150 000. A wojny atomowej o Polskę nie zaczną.
shiva2020.02.5 8:30
Bomba atomowa to przestarzała technologia, po co się pchać w coś takiego. Lepiej rozpocząć pracę nad generatorem promieni śmierci i umieścić takie ustrojstwo w oczach Aragorna ze Świebodzina.
Jurek Midas2020.02.5 8:26
Kto to jest p.Kayzer i w czyim imieniu się wypowiada ?
R2020.02.5 6:58
pomysl dobry - Ukraine pozbawiono broni atomowej i już jej prawie nie ma jako wolnego kraju - jest kraj niemiecko-amerykańsko-rosyjski z flagą Ukrainy; podobnie jak dzis Polska najważniejsze do broni atomowej itd. jest: ze Polska musi mieć 1 silne służby które kontrolują politycznie kraj i politykow 2 stabilny polityczny system partyjny - jak Niemcy 3 patriotyczne wojsko - a nie chlew po ruski 4 wolność od interwencji obcych służb które zaraz będą robiły tu to samo co ruscy za Gierka i Gomułki - przewroty i polityczną anarchię
🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶2020.02.5 6:53
🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶
J.P2020.02.5 6:51
Kupiliśmy f-35 bez offsetu i bez przetargu, który ponoć był wymagany przy zakupie śmigłowców... Łódź przez PIS straciła przemysł lotniczy. Mamy 40% latających f-16... I chcemy bomby atomowej... Idźcie w PiSdu z tym rządem...
anonim2020.02.5 20:07
wszystkie F16 latają, g... nam z offsetu za Karakany (za Halickim) skoro owe karakany wycofuje nawet francuska armia. A przetarg na samoloty V generacji jest niemożliwy, bo nikt oprócz amerykanów ich nie produkuje, no chyba że masz na mysli superdziady su-57, których największą zaleta jest uśmiercanie własnych pilotów. Łódź, wszystko co traci to przez geszefciare zdanowską
taki2020.02.5 6:51
czyz nie tańszym rozwiązaniem jest broń biologiczna ? Głowice załadowane zjadliwymi wirusami na pewno byłyby czynnikiem odstraszającym. Oczywiście dla każdego bojowego wirusa należałoby posiadać antidotum - ale czyż nie jest to w granicach możliwości polskich laboratoriów i finansów?
Anarchosyndykalistyczna Internetowa Partyzantka2020.02.5 6:14
Ej, prawacy, kupcie sobie bombę atomową, wsadźcie w du.pę i odpalcie! A tak poważnie, czy nie wystarczą wam miliardy marnotrawione na Kościół rzymskokatolicki?
LegitimateCybersecurityCompany2020.02.5 0:46
> Tekst opublikowany pierwotnie w roku 2014 Znaczy Tusk powinien?
Krakus2020.02.5 0:44
A czerwony guzik dajmy Macierewiczowi albo Kaczyńskiemu :)
n2020.02.4 23:51
Oczywiscie, Trump pozwoli!
Andy Semicki Rabin2020.02.4 23:26
Jestem za. Mogę nawet kupić trochę akcji tej nowej bomby A.
Andej2020.02.4 23:20
Dwie słuszne tezy. 1. Dążyć do budowy broni jądrowej w najgłębszej tajemnicy. 2. Nie liczyć na to, że ktokolwiek pomoże w przypadku konfliktu. Słabych zostawia się na lodzie. A pakt kanclerz - gensek może się niebawem powtórzyć.
KATON STARSZY2020.02.4 22:59
Tę atomową bombę to chyba zrzucisz w Suwałkach,lub w Białymstoku bo dalej nie dolecisz.Takie fantazje odłuż na50-100lat.Póki co,inwestujmy w broń odstraszającą; przeciwlotniczą,przeciwpancerną i antyrakietową.Starajmy się zneutralizować Białoruś,pogłębiając współpracę gospodarczą i kulturalną.To już by było jak 3 dywizje wojska.Wspólnie zUSA,Białoruś wzmocniłaby się i z Polską stanowiły poważną zaporę.I modlitwa,,Kto się w opiekę podda Panu swemu''.gwarantuję pełne bezpieczeństwo kraju.
Adam2020.02.4 22:52
POPIERAM. Zawsze jest jakaś szansa że jakiś pis-any polaczek taką bombkę zepsuje i zrobi bum. I zakończy erę polski debilnej.
MaxFiend2020.02.4 22:23
Zapomniał biduś a dwóch podstawowych problemach: w Polsce nie ma reaktora powielającego bo państwa na to nie stać i miejsca na poligon atomowy :-D
Marek212020.02.5 7:56
Dlaczego? Pustynia Błędowska lub Słowiński Park Narodowy :-) W końcu mamy czynić Ziemię sobie poddaną.....
ZERR02020.02.5 10:05
Zapomniałeś biduś o podstawowej kwestii. Na samym początku lat 90-tych amerykańskie bydło wywiozło (pod eskortą amerykańskich komandosów) z polskich placówek badawczych do Rosji (w celu utylizacji) 250 kg wzbogaconego uranu. Takiego, z którego można byłoby zrobić spokojnie pięć głowic. A poligon atomowy był na wyspie Uznam.
Marek212020.02.5 12:00
Ile na wyspie Uznam odbyło się prób jądrowych? Naziemnych, podziemnych czy podwodnych?
ZERR02020.02.5 12:11
Dwa nadziemne.
Marek212020.02.5 12:47
Niesamowite.... Kiedy? Jakieś źródła? Rosjanom skończyła się Syberia?
ZERR02020.02.5 14:34
Pies cie trącał.
Marek212020.02.5 14:40
Świetne, poważne źródło wiedzy.... Nie lepiej się przyznać, że strzeliłeś głupotę?
ZERR02020.02.5 15:04
Głupotę ty strzeliłeś. I nawet nie wiesz kiedy, co jest najśmieszniejsze.
ZERR02020.02.5 15:09
Tak właśnie rozpoznaję ignorantów - piszę coś, co osoba wiedząca cokolwiek w temacie może skrytykować albo poprzeć - ale dopiero wtedy gdy wie o czym ja piszę. Osoba "wiedząca" przy pomocy gugla zareaguje tak jak ty. Aby krytykować, trzeba coś wiedzieć.
MaxFiend2020.02.6 0:32
Niestety, jesteś beznadziejnym ignorantem :-D
MaxFiend2020.02.5 13:49
Szkoda, że nie sto bomb!! Znowu jakieś miejskie legendy? Nie wiem czy wiesz, ale do produkcji bomb nuklearnych używa się praktycznie wyłącznie plutonu bo uran jest mało efektywny a bomby uranowe są zbyt ciężkie i mają ogromne rozmiary? Uranowy Little Boy był jedynie eksperymentem nikt więcej nie produkował takich bomb :-D
ZERR02020.02.5 14:33
Bredzisz, człowieczku o małym rozumku. Coś gdzieś tam przeczytałeś, i malutko z tego zrozumiałeś. Ktoś coś tam pierdnął, a ty chwytasz, jak gej mlecz. Masa krytyczna uranu otoczonego deflektorem to jakieś 25 kg. Trudno nazwać to "ogromna bombą". Jak się ma pluton, to sie robi z plutonu, jak się ma uran to się robi z uranu.
MaxFiend2020.02.6 0:39
Zapominałeś jeszcze o wadze osłony biologicznej w takiej bombie. Little Boy ważył 4,5 tony z ładunkiem 64 kg uranu. Plutonówki są tańsze, lżejsze i "wydajniejsze" i dlatego powszechnie stosowane :-D
MaxFiend2020.02.5 13:51
Pała z historii! To nie była Uznam. Tam produkowano V1 i V2 :-D
ZERR02020.02.5 14:39
Nie popisuj się "wiedzą".
MaxFiend2020.02.6 0:34
Akurat w tych dziedzinach jestem ekspertem :-D
Lisa Vixin2020.02.5 21:04
Nowoczesna broń termojądrowa nie wymaga dysponowania reaktorami atomowymi ani tym bardziej powielającymi, a jesli robi się już wbrew zakazom próby to tylko w głębokich szybach podziemnych, tylko po co demonstrować lekceważenie i azywć kogos per bidus jezeli samemu nie dysponuje sie gruntowna wiedza?
MaxFiend2020.02.6 0:30
Broń termojądrowa, albo inaczej wodorowa, wymaga wytworzenia bardzo wysokiej temperatury dla zapoczątkowania fuzji jądrowej. Jak na razie można to uzyskać stosując zapalnik z bomby jądrowej albo przez podgrzanie kapsuły z deuterem do ogromnej temperatury przez skupione wiązki wysokoenergetycznych laserów w instalacjach wielkości sporych budynków. Mówisz o gruntownej wiedzy, o której możesz tylko skromnie pomarzyć i nie kompromituj się swoją ignorancją. Jeżeli uważasz, że masz rację, podaj proszę link do źródeł swojej wiedzy, to się pośmiejemy:-D
ryszard2020.02.4 21:59
"Mówiąc kolokwialnie, w Polsce musiałby się znaleźć polityk, który miałby jaja," Jak wynika z artykułu niestety ostatnim takim był Gierek. Wprawdzie siedział aż do śmierci w internowaniu. Ale może można już przestać się bać.
Leszek2020.02.4 21:27
W Polsce są dwa rodzaje ludzi, jedni są przekonani, że istnieją dzięki ewolucji. Za tem ich praprzodek jadł banana i zalatwiał się w locie. Pozostali uważają, że są dziećmi Boga, a co za tym idzie Dziedzicami Królestwa. Każdy ma wolną wolę i wybiera co mu bliższe. Dlatego takie odmienne opinie. Myśl albo bliższa Bogu , albo małpie. Więc i argumenty prosto z palmy. Po owocach można poznać skąd idą inspirację.
Topek2020.02.4 22:26
Myślisz że jakiś stwór upaćkał cię z gliny potem wyrwał żebro i zrobił z niego kobiete by ci usługiwała?
Leszek2020.02.4 22:39
Syn Boga jest Bogiem jak Ojciec. Synem małpy jest małpa. To takie proste. Wybieraj......twoja decyzja.
empower2020.02.5 18:44
spłycasz strasznie i chyba masz jakiś kompleks boga. Mniemam, że tak tęgi umysł pracuje zapewne umysłowo na jakimś wysokim stanowisku, gdyż dziedzic boży niżej kierownika chyba nie upadł?
obywatel rp2020.02.4 21:25
po co nam przestarzała technologia, potrzebujemy broni masowego rażenia, niekoniecznie jądrowego.
Grizzly2020.02.4 21:24
My tę broń ze względu na bandyckich sąsiadów powinniśmy mieć! Dużo!
anonim2020.02.4 23:23
Oczywiście ze względu na sąsiadów, każdy Polak powinien mieć jedną taką bombkę i nią machać i krzyczeć, a podejć no ty do płota sąsiedzie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale na razie i chyba na zawsze, to może se swoimi jądrami pomachać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marek212020.02.5 8:31
"Jedna bombka atomowa i wrócimy znów do Lwowa. Druga bombka, ino silna i wrócimy znów do Wilna." Tak kiedyś proroczo śpiewano.
Dociekliwy2020.02.8 12:12
Chodzi o Słowację.
Gnostyk 2020.02.4 21:20
Jest jeden podstawowy problem, ktorego tutaj nikt nie wydaje sie byc swiadomy. Ze wzgledu na układ o nierozprzestrzenianiu broni jądrowej, wszelkie polskie prace nad taka bomba bylby nielegalne. Rowniez nie ma legalnego sposobu zeby panstwa posiadajace taka bron mogly ja Polsce udostepnic czy sprzedac.
Andy Semicki Rabin2020.02.4 23:29
Olać to i robić swoje.
PolakNieLeming2020.02.5 0:18
Masz rację, ale nie do końca. Izrael jakoś nie przejął się tym układem i ma to, czego chciał.
Antex2020.02.5 1:57
Iran też się nie przejął i też ma to czego chciał.
Gnostyk2020.02.5 14:44
Izrael nie jest strona ukladu. Natomiast Iran za zlamanie jego postanowien jest juz od wielu lat karany i szykanowany.
ZERR02020.02.5 15:00
Iran był i jest szykanowany nie za "złamanie" jakiegoś traktatu, tylko za politykę niezależną od USA. Lewacy maja fundamentalne problemy z rozróżnianiem rzeczywistości od propagandy.
Gnostyk2020.02.5 22:39
Ja nie jestem zadnym lewakiem. Jesli ktos jest tu lewakiem (cokolwiek to oznacza) to tylko ty. Wyobraz sobie, ze ja nawet popieram niezalezny Iran. Jednak fakt pozostaje faktem. Dzialali i dzialaja ww traktatowi, ktorego sa strona.
2020.02.5 21:35
broni atomowej nie będziemy rozprzestrzeniać, tylko ją umiejscowimy. Jak lewactwo zmienia język i np. złodziejstwo nazywa "zmianą właściciela" a geszefciarstwo "kreatywnością" tak my zamiast rozprzestrzeniać broń A umiejscowimy ją na swym terytorium
Adrian2020.02.4 21:08
Broń atomowa - super, 200 tysięcy żołnierzy - super, łatwiejszy dostęp do broni - super, wojska cybernetyczne - super. Ale zabrakło chyba najważniejszej rzeczy - ochrony kontrwywiadowczej i w ogóle służb z prawdziwego zdarzenia.
JanP2020.02.4 20:45
Na szczęście nikt na świecie nie jest tak głupi, aby dać małpie zegarek.
PolakNieLeming2020.02.5 0:16
Takiej małpie jak ty na pewno nie dałbym komputera, żeby nie wypisywała głupot. Małpą, która dysponuje atomem jest twój idol, mocodawca - Putler.
anonim2020.02.4 20:39
Polska, jak małpa, domagająca się brzytwy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PolakNieLeming2020.02.5 0:22
Ruska onuco, porównujesz Polskę do małpy ??? Za dużo chlasz, albo ćpasz, bo małpę z atomem masz pod bokiem, na Kremlu. Polsce jest potrzebny atom właśnie dlatego, żeby twoja małpa nigdy nas nie zaatakowała.
anonim2020.02.6 1:11
PiSowski debilu naucz się używać argumentów, ca nie wiecznie pieprzyć o onucach, jak kaczor po jagodach
Ejren2020.02.5 11:48
PASZOŁ W PIZ*U SAWIECKA BLAĆ!
Olej2020.02.4 20:29
Polska ma jeden interes do zrobienia z Francją - interes atomowy tj. wprowadzenie Polski do klubu atomowego posiadaczy tej ,,zabawki'' i za ustaloną odpowiednio stawkę zagrać z Francją o ten interes życia. Pozostałe kwestie są li tylko dekoracją europejskiej sceny, na której reżyserią zajmują się Niemcy. Francja wobec Niemiec jest zbyt cienka, dlatego szuka wsparcia w Europie Środkowej - w tym w Polsce. Nam póki co lepiej być laufrem amerykańskim niż francuskim trefnisiem. Oni są łasi na forsę, i trzeba by im było złożyć ofertę dużej forsy za ? Za atom - za bombkę i rakiety do niej. Wtedy i Francja i Europa będzie o niebo bezpieczniejsza. W Polsce od kilku lat powinien działać jak najściślej strzeżony, tajny ośrodek badawczy nad konstrukcją, przenoszeniem i pozyskaniem bomby atomowej. Tak samo w powyższym, polskie służby - wywiad ofensywny i każde inne środki osiągnięcia celu, powinny zrobić wszystko lub prawie wszystko aby wejść w posiadanie dokumentacji technicznej dot. produkcji, konstrukcji uzbrojenia , w tym najważniejszego zagadnienia tj. broni atomowej. Bomba atomowa ! To jest zadanie do wykonania dla obecnego pokolenia aby nikt nigdy nie zechciał nas mordować i eksterminować, aby zmienić uwarunkowania geograficzne i historyczne, które tak bardzo ciążą nad Polską.
ggg2020.02.4 22:24
A może mamy już broń atomową, tylko właśnie jest to ściśle tajne?
Marek212020.02.5 8:23
W Polsce może być coś tajne? Suski by się wygadał przed kamerami w 5 minut!
katolik2020.02.4 20:16
człowiek przeciw człowiekowi.. Plany wojny, bomby itd., a. może jutro po prostu umrze..bez wielkiego boom.
katolik2020.02.4 20:12
żeby któres z państw nie ocalało przez przypadek , to najlepiej wypuscic wszystkie bomby jednocześnie, będzie wieksza pewnosc
Andy Semicki Rabin2020.02.4 23:30
Pan nie myślisz rozumem, tylko strachem.
katolik2020.02.5 7:03
Logicznie jest powiedzieć ,że ze strachu robi się bomby, tworzy potęgi armii, myslac ,że ocaleją,że to ich ratunek. Czy tak trudno myslec raczej o dazeniu do pokoju?
Sonia2020.02.6 9:20
Pragniesz pokoju ,szykuj się do wojny.To prawda stara jak świat.
Senny2020.02.4 20:12
Panie Kayzer, jeśli ma pan tak poważne zamiary - produkcji bomby atomowej, to najpierw radziłbym panu wejść w dobrą komitywę z żydowskim Mossadem. Może od nich otrzyma pan wskazówki, jak i gdzie podpierniczyć statek z rudą uranu i jak przeładować go na morzu. Jak już będzie to wszystko miał pan ogarnięte, to może pan zabrać za realizację tego zaszczytnego zadania. Powodzenia.
ZERR02020.02.4 21:17
Prościej będzie wznowić wydobycie w kraju.
Antex2020.02.5 1:55
Co było do wydobycia w poniemieckich Sudetach, to już wszystko sowieci wywieźli.
ZERR02020.02.5 12:08
Nieprawda. Wydobycie było mało agresywne. W końcu władze PRL miały większe poczucie suwerenności od dzisiejszego barachła, i dbały o to, aby zostało na przyszłość.
Marek212020.02.5 12:45
Najwięksi antykomuniści z reguły są największymi wielbicielami PRL. Tyle że albo nie zdają sobie z tego sprawy albo to ukrywają. Chwała Ci za odwagę i szczerość.
ZERR02020.02.5 14:25
Trudno zaprzeczyć, że w wielu kwestiach PRL był bardziej Polską, niż obecna szitrepublika założona przez komunistów pod wodzą gen. Kiszczaka. ZSSR nie zakładał włączenia PRL jako Republiki Związkowej, ani nie zakładał wynarodowienia Polaków, jak obecna Unia Europejska. Nie istniało również podporządkowanie prawa. No, ale euroentuzjaści mają kompleksy i problem z czołobitnym stosunkiem do zachodu. Przejawia się to pozycją służebną i pyskowaniem w stronę ludzi którym klęcznik sie nie podoba.
Niejestemrobotem2020.02.4 20:11
200 000 żołnierzy, nowe myśliwce, satelity, drony, broń jądrowa (i środki jej przenoszenia, czyli rakiety balistyczne/manewrujące dalekiego zasięgu, najlepiej na okrętach klasy SSBN), tarcza antyrakietowa (bardzo rozbudowana, bo skoro mamy broń jądrową, to wróg jak coś nie będzie oszczędzał rakiet), a do tego sprzęt do wojny konwencjonalnej/hybrydowej... Ja tak tylko pragnę zauważyć, że mamy mniej niż 150 000 żołnierzy, w wielu jednostkach sypiący się sprzęt, przestarzały, bez amunicji, kiepską gotowość bojową... I wprowadzenie F-35 jest zakupem będącym na granicy naszej możliwości finansowej. A propozycja autora to niebotyczne koszty. Na które nas nie stać.
PolakNieLeming2020.02.5 0:10
Może robotem nie jesteś, ale ruską onucą, pożytecznym dla Kremla idiotą tak.
Marek212020.02.5 8:21
Oczywiście. Nie liczą się realia tylko Duch! Jednością silni, rozumni szałem! Bomba skonstruowana z Ducha Naszości przewyższy wszystkie inne wodorówki swoją potwornością....
a62020.02.5 10:16
jak warcholy beda placic wysoki podatek to moze byc , moskalu . poki co to nie jest nam potrzebne ,
katolik2020.02.4 20:08
czy człowiek jest ciagle tak głupi,ze zawsze jak ma za dobrze,to chce wszystko zniszczyć , nie ma uprawnien na niszczenie nie jego ziemi , ona tylko została mu dana, ale nie on ja stworzył
Asia2020.02.4 20:07
Pees weźmie się za budowę bomby atomowej zaraz po tym jak wyprodukują już milon samochodów elektrycznych. Amen.
man.of.Stagira2020.02.4 20:04
cyt. Nikomu nie przeszkadza, że Francja i Wielka Brytania posiadają bombę nuklearną. Polacy zaś nie są wcale gorsi Brytyjczyków, czy Francuzów. Nie ma więc powodu, aby Polska nie miała zacząć starać się o uzyskanie broni jądrowej, zwłaszcza, że nie służyłaby nam ona do ekspansji militarnej i ataku na inne państwa, ale odstraszaniu potencjalnych agresorów. koniec cytatu 100/100
anonim2020.02.4 20:55
To sobie zbudujcie, chyba wujek SAM wam nie zabroni.
PolakNieLeming2020.02.5 0:09
Nic ci do tego, ruska onuco. Twoje pozwolenie wsadź sobie w buty.
Marek212020.02.5 8:29
Czyli ci co liczą się z USA - naszym sojusznikiem to ruskie onuce? A może by najpierw pomyśleć o znaczeniu wyzwisk zanim się ich użyje?
a62020.02.5 10:08
wy i elektrownia hahahaha 6 prezes witrualnej elektrowni juz jest , tylko warcholy pisowskie wierza swoim panom hahahaha
mietek2020.02.4 20:04
Pierwszym etapem jest elektrownia atomowa a nie jak u nas elektrownia wiatrowa , gdzie możemy testować jedynie latawce.
a62020.02.5 10:02
postaw sobie na wlasnej dzialce mini elektrownie atomowa , i choruj od niej
Katolicka Kretynizacja Polski2020.02.4 20:03
Taaa... i "guzik" odpalający bombę dać w łapska szMacierewicza!
orgi2020.02.4 22:09
ależ oczywiście ,że nie .... osobą do tego idealną była by premier kupa...cz , ze "sfojego" domku uruchomiłaby rakiety....
Marek212020.02.5 8:28
A co? Chłopakowi za lata walki z komuną to się po prostu należy!
KA2020.02.5 11:29
NIe byłby to na pewno żaden rosyjsko-sowiecki potwór o psychopatycznym ryju z czeluści piekielnych, który odczłowieczenie uzyskał z nadania, rodząc się na przeklętej moskalskiej ziemii, spłodzony w towarzystwie brudnych szczurów w cuchnącym chlewie, przez pijanego knura i pijaną lochę.
Po 11 NIE BADZ OBOJETNY2020.02.4 19:54
"Polska powinna dążyć do pozyskania bomby atomowej." To łatwe. Trzeba kontynuować politykę PiS. A jak nadlecą rakiety, Chrystus Król złapie nam kilka w siatkę z Lidla i dostarczy pod dom Maćka Rewicza, gdzie ich naturalne miejsce.
prosty2020.02.5 8:33
Mój pies jest terytorialny. Gdy przyjdzie do nas ktoś ze swoim psem, nasz jak gdyby wyznaczył niewidzialną linię między tamtym a swoją miską. dopóki tamten jej nie przekroczy, jest ok., gdy się zbliża, najpierw warczy a potem przegania. Nie chcę być gościem we własnym kraju, gdy obcy wymuszają na mnie zaniechanie korzystnych dla mnie działań, tylko dlatego, że zagrażają w ich mniemaniu swojej hegemonii w regionie. A gdy boimy się o tym choćby pomyśleć, to oznacza już niewolnictwo.
a62020.02.5 9:58
uwazaj za te slowa bedziec odpukotywal , wysmiewac z BOGA . zadnej broni A B C nam niwe pomoze bez wiary