Marszałek Sejmu ogłosiła datę wyborów prezydenckich - zdjęcie
03.06.20, 11:30Fot. Łukasz Błasikiewicz / Kancelaria Sejmu via Flickr, CC BY 2.0

Marszałek Sejmu ogłosiła datę wyborów prezydenckich

92

Marszałek Sejmu Elżbieta Witek poinformowała dziś, że wybory prezydenckie odbędą się 28 czerwca 2020 roku.

Wczoraj Sejm uchwalił ustawę dotyczącą zbliżających się wyborów prezydenckich. Zgodnie z jej zapisami głosowanie będzie miało zarówno formę tradycyjną, jak i korespondencyjną. Decyzja należeć będzie do wyborcy, który musi zgłosić urzędowi gminy, jeśli będzie chciał zagłosować w sposób korespondencyjny. Również wczoraj wieczorem prezydent Andrzej Duda ustawę podpisał i została ona opublikowana w Dzienniku Ustaw.

W trakcie swojej konferencji prasowej w Sejmie Elżbieta Witek dodała:

[…] nie może być tak, że jakakolwiek partia polityczna uznaje, że ona ma prawo decydować, czy wybory się odbędą, czy nie”.

Przypomniała również, że jeszcze na początku kwietnia Borys Budka zapowiadał, że w Senacie zostanie zrobione wszystko, aby wybory 10 maja nie odbyły się. Jak podkreśliła – jej zdaniem wszystko to obliczone było jedynie na wymianę Małgorzaty Kidawy-Błońskiej na Rafała Trzaskowskiego. Stwierdziła również:

Zobaczyliśmy kolejną obstrukcję nie tylko w Senacie, gdy ustawa była trzymana 29 dni, ale też zaczęła się <<akcja ulica, zagranica>>, więc widać, że opozycja świetnie czuje się w chaosie, destrukcji i awanturze politycznej”.

Dziś także Państwowa Komisja Wyborcza pozytywnie zaopiniowała kalendarz wyborczy. O tym, do kiedy komitety mają czas na zbieranie podpisów i zgłaszanie kandydatów piszemy tutaj: 

PKW pozytywnie zaopiniowała kalendarz wyborczy

dam/TVP.Info,PAP

Komentarze (92):

Zobacz co nowego2020.06.3 19:09
Zobacz co nowego leci w kinach poczytaj info o nowościach. Odetchnij już od od tego wirusa! https://filmvod.pl/
Elektor2020.06.3 17:08
Cz.2. DRODZY WYBORCY ZP ! Jesteśmy Polakami, a więc mamy obowiązki polskie aktywnego włączenia się w kampanię prezydencką ! !!! Naszym celem jest minimum 50 % + 1 głosów na obecnego Prezydenta Andrzeja Dudę w I turze wyborów 2020 Co możemy zatem zrobić, żeby zdecydowanie wygrać wybory ? Możemy przekonać niezdecydowanych i możemy namówić tych, którzy nie planują głosować, zabrać ich ze sobą do punktu wyborczego i pomóc im zagłosować. Jeśli każdy z nas przekona lub zabierze ze sobą do lokalu wyborczego przyjajmniej 1 osobę, to zamiast 8 MLN głosujących będzie nas 16 MLN głosujących na naszego Prezydenta Andrzeja Dudę !!! Mając na uwadze pandemię, w wyborach 2020 będzie obowiązywał mieszany system głosowania. Oprócz tradycyjnego głosowania w lokalach wyborczych, można będzie głosować korespondencyjnie. Jest to znaczne ułatwienie udziału w wyborach i tutaj możemy pomóc wielu osobom w głosowaniu. Pomóżmy im zgłosić powyższy zamiar w urzędzie gminy odpowiednio wcześniej, do 21 dnia przed dniem wyborów. Forma zgłoszenia nie ma znaczenia. Można go dokonać ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Swoją treścią zgłoszenie obejmować powinno: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL. Wyborca umieszczany jest w spisie wyborców. Otrzymuje on specjalny pakiet wyborczy. Powinno to nastąpić nie później niż na 7 dni przed głosowaniem. W jego skład wchodzą: karta do głosowania, dwie koperty (koperta zwrotna oraz koperta na kartę do głosowania), oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu oraz instrukcja obsługi.
Elektor2020.06.3 17:07
Parę słów do wyborców ZP (Zjednoczonej Prawicy): DRODZY WYBORCY ZP ! Mamy jeszcze trochę czasu do wyborów prezadenckich z przyczyn dobrze wszystkim znanych. Wykorzystajmy ten okres w celu powiększenia liczby, zwolenników dla naszego Pana Prezydenta Andrzeja Dudy. Policzmy najpierw ilu nas jest w oparciu o wybory parlamentarne 2019: Uprawnionych do głosowqnia w Polsce : 30 MLN osób. Głosujących w wyborach parlamentarnych 2019 : 61.74 % , tj. 18,5 MLN osób. Niegłosujących : 11,5 MLN osób. Przyjmując, że połowa z tych niegłosujących nie jest w stanie z różnych względów głosować, to 5 -6 MLN ludzi pozostała w domach. Naszym celem w uświadamianiu prawdy, wyjaśnieniu i naświetleniu sytuacji powinne być dwie grupy ludzi. Pierwszą z nich, to niezdecydowani. W niemal każdym sondażu, grupa ok. 10% ankietowanych to niezdecydowani, i właśnie tym ludziom należy pomóc gdzie szukać prawdy która jest przecież oczywista i namacalna, tłumaczyć różnice między dobrem a złem, i pokazać im jaka przyszłość ich czeka pod różnymi opcjami politycznymi. W przeciwnym razie, albo zrezygnują z głosowania, albo wybiorą fałszywą opcję ! Drugą grupą potancjalnych wyborców to około 5 MLN ludzi, którzy biorą udział w wyborach od czasu do czasu, lub wogóle nie brali dotąd udziału. Tutaj nie wystarczy powiedzieć: „Nie świrujcie – idźcie na wybory !” Wszystko w naszych rękach dla dobra naszej umiłowanej Ojczyzny i Pana Prezydenta Andrzeja Dudy .
Imię2020.06.3 14:40
odebrałem to tak: prowadzę kampanię wyborczą dudy; prowadzę kampanię wyborczą dudy; prowadzę kampanie wyborczą dudy ... i ... przy okazji podam termin wyborów
ASTOM2020.06.3 14:28
Ile pieniędzy utopił Sasin w pakietach wyborczych, które poszły na przemiał?
bea2020.06.3 14:00
tylko zeby byly uczciwe nie wierze totalnej opozycji maja swoich w urzedach wielu miast i moga podmieniac listy do glosowania albo falszowac to jest wspolczesna targowica i ida na calego aby wykluczyc Pis i niszczyc Polske Suwerenna Narodowa Katolicka
Naczelny2020.06.3 14:31
A teraz zażyj leki, bo Ci się pogorszyło.
Leszek2020.06.3 13:33
Donald Trump uznaje lewacką organizację Antifa, za organizację terrorystyczną !!! Antifa to organizacja tchórzliwych radykalnych lewackich wariatów ! Ich bronią są głównie kije bejsbolowe, gwałt i przemoc. Trump dodał, że taki ruch ułatwiłby pracę policji, a wysokość kar dla członków tej organizacji równałaby się z karom innych terrorystów zamachowców. Teraz czas na Polskę ! Prezydent oraz sejm powinien uznać: 1. ZL (Zjednoczoną Lewicę), za skrajnie lewacką organizację przestępczą, równą NSDAP i bolszewickiej czerwonej partii, i decyzją SN zdelegalizować ją do końca tego roku. Otóż, uznanie za organizację przestępczą organizacji przestępczej, to zgodne z prawem posunięcie. 2. PO (Platformę Obywatelską), za polityczną organizację terrorystyczną finansującą bojówki antyrządowe, ich organizację i szkolenie. Te bojówki, finansowane m. in. przez Rafała Trzaskowskiego to organizacje terrorystyczne, które rutynowo uciekają się do przemocy, by zastraszać i karać swych politycznych przeciwników !
Otto2020.06.3 13:32
Polacy to naród potrafiący i chcący pomagać innym. Pomagajmy finansowo i rzeczowo tam gdzie jest głód i niesprawiedliwość, ale przestańmy nastawiać nasze głowy, i poświęcać naszą krew i nasze życie ! Przestańmy pomagać tak, jak roboliśmy to w przeszłości: ratować Wiedeń przed islamistami, pomagać Szwedom rabować Polskę, zapraszać obcych do zaborów naszego Państwa, zdobywać Monte Casino, walczyć i ginąć za wolność Anglików, Francuzów, Norwegów, czy Holendrów. Przestańmy pomagać Niemcom w zbiorach szparagów i sprzątaniem ich kraju ! Przestańmy do cholery !!! Bo nadszedł już najwyższy czas byśmy wreszcie pomogli sobie !!! Nie wzywam was Polacy do osadzania kos na sztorc czy nasadzania bagnetów na broń, ale wzywam was do wzięcia udziału w wyborach, żeby za pomocą kart wyborczych, pomóc nam samym wybrać ludzi zaufanych, mądrych, uczciwych, prawdomównych i kompetentnych by nami rządzili !!! samym wybrać człowieka zaufanego, mądrego, uczciwego, prawdomównego i kompetentnego na głowę naszego Państwa !!!
Reytan2020.06.3 13:30
Jarosław Kaczyński mówi, że musimy jeszcze mocniej ruszyć do przodu, by pokonać lewactwo. Aby to zrobić musi nas iść do wyborów nie 8 MLN, ale 15 MLN ludzi. Tylko wtedy możemy tych lewackich zajobów usunąć z życia politycznego i publicznego. Mielibyśmy wtedy święty spokój, szybszy rozwój kraju i gospodarki, a dobrobyt osiągnęlibyśmy znacznie szybciej bez tej kuli u nogi. I jeśli tego nie zrobimy, to wykończymy się nerwowo ! Polityka to służba ojczyźnie i narodowi mówi Jarosław Kaczyński ! Dzisiej gwarantem takiej służby jest jedynie Prawo i Sprawiedliwość. Kaczyński mówi prawdę – trzeba wymienić lewackie pseudo-elity ! Prawdziwa scena polityki powinna dopiero powstać na gruncie reformy prawa, w tym prawa konstytucyjnego, reformy państwa i urzędów państwowych. Również poprzez stworzenie wymagalności wobec aspirujących do polityki, wymagalności prawnej, określającej ściśle kto może być urzędnikiem państwowym, prawnikiem i politykiem.
Polak2020.06.3 13:35
Jedyne co mówi bratobójca Jarosław K. to, cytując jego wypowiedź z 1990, "do polityki idzie się wyłącznie żeby zdobyć pieniądze - wszelkimi metodami."
Irena H.2020.06.3 16:34
" pseudo'-Polaku" Kellerze! Wiem, "Icku" , to też twój nick! Pisałeś wcześniej jakie masz nick!! Ten też! Tylko co będzie, jak my wszyscy zaczniemy pisać też w nickach niby, jako "Żydzi" i na Żydów, czyli jakby swój na swego rodaka!! Tak jak ty teraz piszesz,podszywając się, Żydzie, pod Polaka!! Pomyślałeś o tym? Możemy odwrócić sytuację! Zalejemy cię i twój naród nickami i wpisami przez was i o was samych! P.s. proszę podać wiarygodne źródło tej twojej "bajki! Nie wierzę tobie, ani w 1 słowo !
Piotr Nowak2020.06.3 13:29
Cz.2. DRODZY WYBORCY ZP ! Jesteśmy Polakami, a więc mamy obowiązki polskie aktywnego włączenia się w kampanię prezydencką ! !!! Naszym celem jest minimum 50 % + 1 głosów na obecnego Prezydenta Andrzeja Dudę w I turze wyborów 2020 Co możemy zatem zrobić, żeby zdecydowanie wygrać wybory ? Możemy przekonać niezdecydowanych i możemy namówić tych, którzy nie planują głosować, zabrać ich ze sobą do punktu wyborczego i pomóc im zagłosować. Jeśli każdy z nas przekona lub zabierze ze sobą do lokalu wyborczego przyjajmniej 1 osobę, to zamiast 8 MLN głosujących będzie nas 16 MLN głosujących na naszego Prezydenta Andrzeja Dudę !!! Mając na uwadze pandemię, w wyborach 2020 będzie obowiązywał mieszany system głosowania. Oprócz tradycyjnego głosowania w lokalach wyborczych, można będzie głosować korespondencyjnie. Jest to znaczne ułatwienie udziału w wyborach i tutaj możemy pomóc wielu osobom w głosowaniu. Pomóżmy im zgłosić powyższy zamiar w urzędzie gminy odpowiednio wcześniej, do 21 dnia przed dniem wyborów. Forma zgłoszenia nie ma znaczenia. Można go dokonać ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Swoją treścią zgłoszenie obejmować powinno: nazwisko i imię (imiona), imię ojca, datę urodzenia, numer ewidencyjny PESEL. Wyborca umieszczany jest w spisie wyborców. Otrzymuje on specjalny pakiet wyborczy. Powinno to nastąpić nie później niż na 7 dni przed głosowaniem. W jego skład wchodzą: karta do głosowania, dwie koperty (koperta zwrotna oraz koperta na kartę do głosowania), oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu oraz instrukcja obsługi.
Piotr Nowak2020.06.3 14:00
Wiesz co? Staram się pisać jak najwięcej bo jak widzę że aż tak cię wqurwiam, przygłupie, to mi się humor na cały dzień poprawia.
Piotr Nowak2020.06.3 17:11
No to dobrego humoru ryju świński ! Szczególnie 28.06 !
Jadwiga D.2020.06.3 16:15
Piotr Nowak Już ci to wcześniej pisłam. Przeczytałam te twoje wszystkie części. Bardzo mądre! Bóg da, że wygramy! Nie będziemy na usługach rusko-niemieckich!
Piotr Nowak2020.06.3 17:13
Jadwigo, jesteś cudowną kobietą - a Bóg da, że wygramy !
Piotr Nowak2020.06.3 13:28
Cz.1. Parę słów do wyborców ZP (Zjednoczonej Prawicy): DRODZY WYBORCY ZP ! Mamy jeszcze trochę czasu do wyborów prezadenckich 28.06 z przyczyn dobrze wszystkim znanych. Wykorzystajmy ten okres w celu powiększenia liczby, zwolenników dla naszego Pana Prezydenta Andrzeja Dudy. Policzmy najpierw ilu nas jest w oparciu o wybory parlamentarne 2019: Uprawnionych do głosowqnia w Polsce : 30 MLN osób. Głosujących w wyborach parlamentarnych 2019 : 61.74 % , tj. 18,5 MLN osób. Niegłosujących : 11,5 MLN osób. Przyjmując, że połowa z tych niegłosujących nie jest w stanie z różnych względów głosować, to 5 -6 MLN ludzi pozostała w domach. Naszym celem w uświadamianiu prawdy, wyjaśnieniu i naświetleniu sytuacji powinne być dwie grupy ludzi. Pierwszą z nich, to niezdecydowani. W niemal każdym sondażu, grupa ok. 10% ankietowanych to niezdecydowani, i właśnie tym ludziom należy pomóc gdzie szukać prawdy która jest przecież oczywista i namacalna, tłumaczyć różnice między dobrem a złem, i pokazać im jaka przyszłość ich czeka pod różnymi opcjami politycznymi. W przeciwnym razie, albo zrezygnują z głosowania, albo wybiorą fałszywą opcję ! Drugą grupą potancjalnych wyborców to około 5 MLN ludzi, którzy biorą udział w wyborach od czasu do czasu, lub wogóle nie brali dotąd udziału. Tutaj nie wystarczy powiedzieć: „Nie świrujcie – idźcie na wybory !” Wszystko w naszych rękach dla dobra naszej umiłowanej Ojczyzny i Pana Prezydenta Andrzeja Dudy .
JONASZ KORAN-MEKKA(Allahu Akbarr)2020.06.3 13:22
Pani Marszałek (Marszałkini, Marszałczyca) to bardzo piękna kobieta, aż podnosi ciśnienie jak się na nią patrzy
stuknięty jak «B52»2020.06.3 13:28
MILF — c'nie?
JONASZ KORAN-MEKKA(Allahu Akbarr)2020.06.3 13:44
MILF , a zaraz GILF :)
ASTOM2020.06.3 13:22
Astom, Astom, du&shy;po blada. Na Adriana nie wypada.
ASTOM2020.06.3 13:58
Uwaga!!! Kolejny komuch POdszywa się pod mój nick!!!
ASTOM2020.06.3 14:30
Ach, ja głupi. Nie wiem, jak zarejestrować konto na portalu i podszywam się sam pod siebie.
Wojciech 2020.06.3 13:15
Jeśli ktoś nie widzi różnicy pomiędzy czasami stalinizmu( zginęło przez niego ok 50 milionów obywateli radzieckich) to bardzo proszę do źródła historycznego spojrzeć. Klasę pokazało PIS, Prezydent podpisał ustawę, a mogli czekać jak Senat 29 dni, brawo.
PIS PO PSL SLD Nowa Lewica LGBT WHO ONZ NWO2020.06.3 12:54
SKANDAL! Agenci Mossadu w POLSKICH "służbach specjalnych"? G. Braun: Hańba Wam! https://youtu.be/sOPvKAhL-eo
Polak2020.06.3 12:44
Tak, oczywiście. Tak samo jak się odbyły 10 maja. Widać że mImo majowego blamażu pisowska mafia dalej nie zrozumiała że organizowanie wyborów to coś bardziej skomplikowanego niż umówienie się z pisowskim kolesiem na okradanie budżetu państwa.
ASTOM2020.06.3 13:07
Myślisz, że jak nick sobie weźmiesz Polak, to już jesteś Polakiem? Przez PiS majowe wybory się nie odbyły, czy to raczej twój kopertfield urządził sobie w senacie zabawę w chowanego?
2020.06.3 13:30
Astom, ty jesteś lekko je&shy;bnięta jak ta cała pisiorska banda.
Polak2020.06.3 13:34
Sasin popełnił przestępstwo przeciw dyscyplinie finansów publicznych na polecenie szeregowego posła-bratobójcy, nawet nie zaczęto żadnych przygotowań do przeprowadzenia wyborów, a rosyjskie trolle takie jak ty naprawdę wyobrażają sobie że tę kompromitację można zrzucić na opozycję?
ASTOM2020.06.3 14:01
Zębów byś nie nadążył zbierać gdybyś mnie w oczy nazwał ruskim trollem. Chociaż mam 60 lat.
Polak2020.06.3 15:56
Co, prawda boli ruskiego trolla? Gdybyś w rzeczywistości spotkał Polaka zaraz miałbyś pełne gacie, tylko w internecie ośmielasz się kwiczeć.
ASTOM2020.06.3 17:56
Czerwona mendo napisz kogo popierasz to okaże się kto jest ruskim trollem. Tuska- koleżkę Putina? Czarzastego - starego czerwonego odyńca? Trzaskowskiego - lewackiego tęczowca? Konfederatów żądających natychmiastowej neutralności Polski, czyli de facto podania kraju na tacy Putinowi, że o arbuzie - z wierzchu zielony a w środku czerwony- Kosiniaku z Kamyszowa nie wspomnę
Polak2020.06.3 19:34
Dzieciaku, wyluzuj - zastanów się najpierw dlaczego bratobójca Kaczyński co miesiąc jeździ z wiernopoddańczą wizytą po wskazówki na Kreml.
ASTOM2020.06.3 23:05
Nie mooże byt'! Na kooc'ie?
ASTOM2020.06.3 12:40
Boli mnie noga w biodrze. Nie mogę tańczyć dobrze. Pod muzykę Jarka.
ASTOM2020.06.3 13:02
Nie POdszywaj sie komuchu pod mój nick.
2020.06.3 13:21
Nie potrafisz pisiorski chamie zarejestrować konta?
ASTOM2020.06.3 13:55
Komunistyczny ćwoku, piszę pod tym nickiem bardzo często i od wielu lat, a ty zarejestrowałeś sobie konto z moim nickiem, żeby się kłamliwie POdszywać.
ladychapel2020.06.3 12:30
Po pół roku leżenia w szufladzie światło dzienne ujrzał wreszcie raport na temat wydatków Sejmu. W 2019 roku wzrosły aż o 30 milionów złotych i osiągnęły bajońską sumę 455 milionów! Dużo? Według planów w tym roku może być jeszcze więcej...
Dell2020.06.3 14:38
"Ladychapel" kopiuje i wkleja cytat z "Fakt24.pl" (3 czerwca 2020): "W 2019 roku wzrosły aż o 30 milionów złotych i osiągnęły bajońską sumę 455 milionów" (https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/wydatki-sejmu-w-2019-wzrosly-o-30-mln-zl-a-w-2020-sejm-ma-wydac-jeszcze-wiecej/c7kkted#slajd-2) 18 lipca 2018, tygodnik "Wprost" pisał: "Dzięki dziennikarzom „Faktu” poznaliśmy plany budżetu Kancelarii Sejmu na przyszły rok (...) 585,5 miliona złotych - to planowana na 2019 rok suma wydatków Kancelarii Sejmu. (https://www.wprost.pl/kraj/10144489/na-naszych-poslach-sie-nie-oszczedza-w-2019-wydamy-na-nich-585-mln-zl.html) Podsumujmy. Planowany budżet Sejmu na rok 2019 - 585,5 miliona złotych. W 2019 roku wydatki sejmu osiągnęły 455 milionów złotych. 585,5 minus 455 równa się 130,5 miliona złotych. Wydatki Sejmu, w 2019 roku, były o 130,5 miliona złotych MNIEJSZE niż zaplanowane. Nie sprawdzałem liczb podanych przez "fakt24.pl" i "wprost". Wierzę, że polskojęzyczne, germanofilne media zadbały o ich sprawdzenie.
Irena H.2020.06.3 17:11
Dell"! DZIĘKI CI DOBRY CZŁOWIEKU! JUŻ NIE RAZ PROSTUJESZ TO,KŁAMSTAWA, CO TEN "ladychapel" ...itd...wkleja,w różnych nickach. Ten nick dotyczy oczywiście tego samego Lecha Kellera- Krawczyka, vel.."dumnego geja",...... "kretynizacja" itd,.itd..! Zapewne wiesz, on ma tu ok.30 róznych nicków! Tak samo pisał ze 2 dni temu o abonamencie RTV, że U.S. zabiera emerytom konta i nie mają z czego żyć! Wziął to z "G..W..."! Brednie! Jest odwrotnie! Rząd wstrzymał wszelkie egzekucje przez Urz.Skarb. i ZUS! Ponadto jest wiele zwolnień,ale trzeba iść z tym na Pocztę! Jako księgowa, lubię liczyć, zestawiać dane...itd! Taki mój odruch! Więc te jego nicki, którymi się chwali też mam, jak też wiele fatalnych jego wpisów sam na siebie i swoich przodków, na nasz KK i na nas! To chory, samotny, 72-letni starzec! Były SBk! Wiadomo jakiej orientacji i wiadomo co dzieciom robił! A uważa, że ma najwięcej do powiedzenia! NIE ROZUMIEM, JAKĄ MA CZELNOŚĆ!?
Dell2020.06.3 21:43
:) Dziękuję za dobre słowo. Zdumiewa mnie fakt, że są ludzie aż tak zniewoleni, że codziennie odwiedzają miejsce, do którego czują niechęć (a może i odrazę), że codziennie muszą dać wyraz swojej nienawiści do tych, dla których to miejsce powstało. A może to palec Boży? Może to ich wołanie o pomoc? Może liczą, że coś tu da im impuls i siłę aby wyrwać się ze zniewolenia? Najświętsza Mario Panno dopomóż, proszę, nawrócić się i przylgnąć do Twojego syna tym wszystkim, którzy przychodzą tu urągać Bogu, a nas lżyć. Dopomóż im uzyskać przebaczenie za bluźnierstwa. A nam dopomagaj nie odpowiadać im "pięknym za nadobne". Miej nas w swojej opiece i wyjednuj nam błogosławieństwo Ojca. Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Panie Duda2020.06.3 12:21
To się uda! #DudaExit2020 #donDUDAt #wyPAD
A2020.06.3 12:11
Głosujemy na Prezydenta A. Dudę !!!!!
Dell2020.06.3 12:05
Najświętsza Mario Panno wstawiaj się, proszę - za Polską - żeby te nadchodzące wybory prezydenckie dały wynik, który pozwoli spokojnie wyprowadzać kraj z kryzysu gospodarczego spowodowanego pandemią. Wstawiaj się, proszę, żeby ci którzy chcą Polski solidarnej mogli kontynuować pracę dla dobra nas wszystkich. Wstawiaj się proszę, za nami, żeby politycy, którzy dobro innych krajów stawiają przed dobrem naszej Ojczyzny, przejrzeli na oczy i zaniechali szkodliwych dla Polski działań. Wstawiaj się, proszę, żeby na urząd Prezydenta została wybrana osoba, która nie będzie dążyła do konfliktu z rządem. Wstawiaj się, proszę, za nami żeby Prezydentem Polski nie został nikt kto mógłby ulec żądaniom sodomitów i wszystkich innych propagatorów rozwiązłości i upadku obyczajów. Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Piotr Nowak2020.06.3 12:16
Hahaha Pomodliłbyś się za głodujące dzieci a nie za wygraną ulubionego przydoopasa w wyborach. Co za cyrk. :D
ASTOM2020.06.3 13:01
Cyrk to już był, bo komusze POpaprańce tylko modliły się za głodujące polskie dzieci, kasiorę kosząc do własnych kieszeni, a PiS się nie modlił tylko dał im 500+!!!!
Piotr Nowak2020.06.3 13:28
PiS im dał? PiS nic nie dal tylko przekierował moja i twoją kasę. I nie dzieciom tylko ich starym. I nie na jedzenie tylko na wódę i harnasie. :)
Dell2020.06.3 13:44
"I nie na jedzenie tylko na wódę i harnasie". Jeśli sugerujesz, że ty przepijasz "swoją" pięćsetkę twoich dzieci to nie znaczy jeszcze, że wszyscy tak robią. Takich patologicznych zachowań jest około 1 procenta. Każdy, zgłoszony opiece społecznej przypadek skutkuje tym, że wódolubny rodzic nie dostaje pieniędzy do ręki tylko bon na konkretny cel. Chcesz sprawdzić to zadzwoń do opieki społecznej i donieś na siebie. Jeśli nie masz czasu to poproś sąsiadów.
Piotr Nowak2020.06.3 13:57
1% ? Tak jak prawie nie ma przemocy w polskich katolickich rodzinach? Bu hahaa
Dell2020.06.3 16:21
Jeden procent oznacza, że to absolutny margines, że zjawisko istnieje ale twierdzenie, że jest powszechne jest absurdalne. Ty zaś uogólniłeś "I nie na jedzenie tylko na wódę i harnasie". Jeśli moja poprzednia odpowiedź wydała ci się obcesowa i w związku z tym poczułeś się urażony to wybacz - czasami moja odporność na sądy uproszczone jest niska. Uogólnienia z reguły nie są prawdziwe, a tu takich opinii jest mnóstwo. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że te, czasami absurdalne, uogólnienia mają na celu jedynie sianie nienawiści, bo na argument w dyskusji nie nadają się w ogóle.
Miroslaw2020.06.3 17:21
Dell, nie przejmuj się jego gadką! TEN CZŁOWIEK PONOWNIE KLAMIE! w/g przysłowia: "SĄDZĘ CIEBIE WEDŁUG SIEBIE"...! On przecież nie ma dzieci! Jest samotny! Bredzi, bo ma tak nakazane! Taki Troll, płacą mu za to ! Ja pracuję w Mieście, gdzie mamy pod nadzorem swój Ośrodek Pomocy Społecznej! Jak trzeba, to mogę podać przepisy!
Dell2020.06.3 21:01
:) Dziękuję za dobre słowo. Tym co pisze "Piotr Nowak" przejmuję się o tyle, że często to kłamstwa, a kłamstwo powtórzone po tysiąckroć... Z przepisami, które proponujesz chętnie bym się zapoznał. Tym chętniej jeśli byłyby "podane na tacy" czyli nie musiałbym sam znajdować adresów miejsc gdzie są opublikowane. A tak z ciekawości, a propos tego przepijania 500+, pamiętasz jak to wygląda w twoim mieście? Jaki może być odsetek tych, których trzeba pilnować żeby nie roztrwonili tych pieniędzy na "rozrywki"?
ASTOM2020.06.3 13:52
Z olbrzymią satysfakcją dowiedziałem się 5 lat temu, że wreszcie moja kasa przyda się ludziom, którzy jej autentycznie potrzebują, a nie złodziejom i wszelkiej maści komuchom i neokomuchom.
Piotr Nowak2020.06.3 14:08
Gdyby opieka społeczna dawala te pieniądze tym którzy rzeczywiście ich potrzebują - a nie wszystkimi jak leci żeby kupić ich głosy w wyborach- to mógłbyś tak powiedzieć. Z tymi komuchami to chyba jest jakaś choroba psychiczna. Ci którzy są w tej chwili w wieku rozrodczym mają waszą nostalgię do komuny w głębokim poważaniu. Rozumiesz? Juz 30 lat nie ma komuny,- ja rozumiem że tęsknicie, ale to już bylo minęło. Sorry.
Dell2020.06.3 16:47
"Astom" napisał: "komuchom i neokomuchom". Nie napisał nic o 'komunie'. 'Komuna' jako państwowa, zorganizowana grupa przestępcza rzeczywiście nie istnieje. 'Komuna' jako nieformalne powiązania między sierotami po PRL istnieje, bo istnieją 'komuchy' i 'neokomuchy'. Pierwszy z brzegu przykład - sędzia Iwulski i połowa składu SN - tak zwani "starzy sędziowie". A w polityce Czarzasty, Miller, Kwaśniewski - ci, którzy głosami tych "w wieku rozrodczym", młodych, wykształconych z dużych miast zostali przywróceni do życia.
Dell2020.06.3 13:25
Napisałem: "Wstawiaj się, proszę, żeby ci którzy chcą Polski solidarnej mogli kontynuować pracę dla dobra nas wszystkich". Ta prośba obejmuje wszystkich, którzy żyją w niedostatku. Polska solidarna to taka, w której będziemy "nawzajem nosili swoje brzemiona". Ewangelia mówi: dawaj, a dostaniesz. Kiedy się daje to po obu stronach rodzą się pozytywne odczucia - lubimy dawać i być obdarowywani. Gdyby wszyscy dawali to różnice w zasobności nie byłyby duże - odwrotnie niż w liberalizmie. Liberalizm to zabieranie - rodzi konflikt, bo to dbanie o siebie kosztem innych. Ci najwprawniejsi w zabieraniu stają się nieprzyzwoicie bogaci, a reszta (zdecydowanie większa część społeczeństwa) ekstremalnie uboga. Liberalizm doprowadza do społeczeństwa takiego jak to z "Igrzysk śmierci". Polskę liberalną budowaliście od '89, a ostatnie osiem lat liberalizmu skończyło się tym, że trzeba było strzelać do górników...
Piotr Nowak2020.06.3 13:54
No to przecież mówię że modlisz się o Dudę. A o tym liberalizmie to w Ewangelii przeczytałeś? Żeby modlić się o zwycięstwo jedynego polityka nad innym i dorabiać do tego taką historyjkę jak ty powyżej, trzeba być polskimi piso-kato talibem. Bez urazy.
Dell2020.06.3 16:10
1. Tak. Chciałbym, żeby wygrał Duda. 2. Nie. Nie w Ewangelii. 3. Nie jestem pewien co nazywasz "dorobioną historyjką". Jeśli to co napisałem o Polsce solidarnej - to jest to zaczerpnięte z kampanii w 2005 roku kiedy tak był definiowany wybór "Polska solidarna - Polska liberalna". 4. Tak - jestem wyborcą PiS-u. 5. Tak - jestem katolikiem. 6. Talibem nie jestem. Ani w znaczeniu "uczeń szkoły wyznaniowej" ani w znaczeniu "terrorysta". 7. Nie poczułem się urażony. Siedem punktów. Jakoś biblijnie wyszło. :)
Michał Jan2020.06.3 15:45
Jak chcesz Polski solidarnej, to dlaczego chcesz ją budować od góry, a nie od dołu?
Dell2020.06.3 17:21
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc "góra" i "dół". Dla mnie to wygląda tak jak w Konstytucji - góra to Naród, bo jest suwerenem czyli władcą. Naród nie może rządzić sam, bo jest zbyt liczny - musi wybrać reprezentantów: parlament i prezydenta. Prezydent i parlament wybierają trzecią władzę - sądową i kolejne - niższe szczeble. Ty, ja i wszyscy pozostali Polacy - naród jesteśmy "górą". Dołem są, ci których wybraliśmy żeby nam służyli. Polskę solidarną chcę budować "od góry", bo jako cząstka narodu jestem na górze. Na dół, do służby, się nie pcham bo nie mam umiejętności, których od "służby" wymagam.
Jagoda2020.06.3 17:36
DELL BRAWO! wspaniale się Ciebie czyta! Ale masz cierpliwość. Podziwiam Cię! Ja też tak jak ty; WOLĘ DAWAĆ, NIŻ BRAĆ! Sprawia mi przyjemność, że mogę w czymś, komuś pomóc! Nigdy nie zazdrośćiłam nikomu! A zresztą Pan Jezus powiedział: "...COKOLWIEK UCZYNILIŚCIE JEDNEMU Z MOICH MALUCZKICH, MNIEŚCIE UCZYNILI..." ! To dotyczy zarówno dobrych uczynków, jak też i złych! Przecież tyle dzieci jest krzywdzonych .... przez złych ludzi....../ nie wspomnę o ich profesji.../
Dell2020.06.3 21:10
:) Dziękuję za dobre słowo. A to w intencji, która dla Ciebie teraz najważniejsza: Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus. Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen. (Tekst wkleiłem - modlitwę wypowiedziałem)
katolicka kretynizacja polski 2020.06.3 12:19
myślisz że ta wasza Maria będzie za partią która od 5 lat morduje dzieci nienarodzone i pomimo składanych obietnic nic z tym nie robi?
Dell2020.06.3 13:36
Chętnie bym z tobą popolemizował, "Kretynizacjo", ale twoje uogólnienia są tak absurdalne, że obaj zrobilibyśmy z siebie kretynów gdybyśmy o nich dyskutowali.
ASTOM2020.06.3 17:38
Jeden jedyny raz się z tobą zgodzę: już dawno powinien zostać wprowadzony program "chrońmy każde nienarodzone dziecko", nieważne czy będzie miało downa, czy pochodzi z gwałtu. Bóg powołał je do życia i człowiek nie ma prawa tego aktu kontestować. I PiS musi po wyborach jak najszybciej zakazać całkowicie aborcji. Oczywiście muszą pójść za tym odpowiednie fundusze ochronne i wspomagające a także pomoc psychologiczna i duchowa.
joanna2020.06.3 11:49
A Joanna, je-je, good-bye.
katolicka kretynizacja polski 2020.06.3 11:48
żałosne było to ogłoszenie daty wyborów przez Witek! kilkanaście minut kłamstw, pomówień i obelg wobec opozycji! Ale nie dziwię się bo po opyerdol jakie dostała ostatnio od krasnala to i musiała obmazać opozycję za wpadki własnej organizacji przestępczej z której się wywodzi...
ASTOM2020.06.3 12:12
Już? Nagromadzony czerwony nocny jad wypluty na klawiaturę? Tak trzymać, tarzyszu, emocjom trza dawać upust bo rozp...lą was od środka i kto będzie paszkwilił na Polaków?
avanturnik2020.06.3 12:28
Astom, Astom, du&shy;pa blada, ale bluzgać nie wypada.
ASTOM2020.06.3 12:57
No i widzisz, swoim nickiem określiłeś, że merytorycznie jesteś nikiem (takie staropolskie, do rymu)
Frodo2020.06.3 11:48
Nie słuchałem jej, ale podobno wygłosiła 20-minutową gadkę robiąc fejm Dudzie.
anonim2020.06.3 12:07
Fejm? Nie ma takiego słowa w słowniku języka polskiego. Czy to z jidisz? A nie z esperanto, znaczy się z jidisz.
hud2020.06.3 12:19
Za to jest słowo: spier&shy;dalaj!
Jagoda2020.06.3 16:08
hud" W naszym słowniku też takie słowa nie ma! To słowo jest w twoim słowniku rynsztokowym! Prawda! Sam go napisałeś!
ktos2020.06.3 11:47
Dziękować to będzie można jak Duda przerżnie. Choć na pewno PiS będzie starał się fałszować. Bo to ich metody, typowo stalinowskie.
ASTOM2020.06.3 12:09
Wsiarzu POpaprany to za waszych czasów usuwano społecznych mężów zaufania z komisji POd wyimaginowanymi pretekstami. I paru wójtów/burmistrzów powinno za to siedzieć. Tylko, że mieliście kastę nadzwyczajną. Ale da Bóg, że ta wasza ostoja pójdzie precz w maskwu i zacznie się program cela+
2020.06.3 13:19
Astom, ty pierdoło saska. Przez takich jak ty, Polacy mają przeje&shy;bane na świecie.
ASTOM2020.06.3 13:47
Masz na myśli pewnie reich, żabojadów i inne skomuszałe państwa. A to prawidłowo, bo Polska i komunizm, czy kryptokomunizm to jak ogień i woda.
A2020.06.3 12:13
Fałszowane wybory były raczej przez PO i PSL. np. woj. świętokrzyskie
joanna2020.06.3 11:44
Bogu niech będą dzięki! Bo cała misternie utkana akcja opozycji przeciw Państwu Polskiemu została zatrzymana.
ASTOM2020.06.3 12:05
To nie opozycja, to WARCHOŁY, którym tylko liberum veto brakuje jako narzędzia.
pisiory na wybory2020.06.3 12:39
Bo wy piosiory chcielibyście rządzić bez opozycji jak w Korei Pn. albo co najmniej w Wietnamie.
ASTOM2020.06.3 12:51
To nie my pisiory baliśmy się wyborów 10 maja
Dell2020.06.3 13:33
Nie! My, "pisiory" uważamy, że opozycja jest konieczna. Jednak, chcielibyśmy mieć opozycję normalną - taką, która sprzeciwiając się naszym pomysłom przedstawia swoje rozwiązania. "Opozycja" totalna - taka - która jest przeciwna wszystkiemu co proponuje rząd tylko dlatego, że to proponuje rząd jest do niczego nieprzydatna. No chyba, że celem jest chaos wtedy się sprawdza.
.2020.06.3 14:41
Skoro PIS jest władzą totalną, to opozycja jest opozycją totalną.
Dell2020.06.3 16:34
1. Deklaracja, że PO będzie opozycją totalną zapadła zaraz po przegranych wyborach. Zaraz - zanim rząd zdążył cokolwiek zrobić. To znaczy, że "totalność" opozycji nie wynika z "totalności władzy" cokolwiek pod tym pojęciem rozumiesz. 2.Totalny sprzeciw wobec każdego postanowienia władzy jest absurdalny nawet w systemach totalitarnych. Jest głupi, bo oznacza negowanie np. legalności małżeństw, zasad ruchu drogowego itp. (żeby poprzestać tylko na przykładach, które pierwsze mi się nasunęły). Ten kto wymyślił, że PO będzie opozycją negującą wszystkie posunięcia rządu nie był trzeźwy. A ty? Uważasz, że na trzeźwo można mieć aż tak durny pomysł?
diki2020.06.3 13:56
tak zwana "opozycja" wielokrotnie się bardzo skompromitowała ... że nie ma wyjścia PiS musi rządzić ... PSL z PO podpisali najgorszą umowę z Gazpromem i darowali 1,5 mld za przesył Gazpromowi PiS wygrał z Gazpromem 6 mld i tak dalej.. pisać długo... o deficytach budżetowych, ukradzeniuu drugiego filara, a przeciekającym VAT za PO... o "ciamajdanach" Nowoczesnej z Nowośmiesznej i innych Jachirowych pajacach... to naprawdę trzeba być cymbałem aby nadal być w PO i wyborcą masochistą aby nadal na nich głosować ..
Polak2020.06.3 12:40
Otrzeźwiej, PiS już pięć lat nie jest opozycją.
Jagoda2020.06.3 15:55
Polak??? Nie udawaj ! Dobrze wiesz, że chodzi o totalnych!
Jagoda2020.06.3 15:53
DZIĘKI BOGU! KRÓLUJ NAM CHRYSTE, ZAWSZE I WSZĘDZIE! AMEN.