Dni Ateizmu w... lokalu dotowanym przez samorząd! - zdjęcie
18.03.14, 10:58Dni Ateizmu w Warszawie (fot. Lyszczynski.com/Dni Ateizmu/Facebook)

Dni Ateizmu w... lokalu dotowanym przez samorząd!

49

Marsz Ateistów, rekonstrukcja stracenia Kazimierza Łyszczyńskiego, ateistyczny kongres z udziałem prof. Hartmana i nagroda dla Ateisty Roku. W dniach 28-29 marca w Warszawie odbędą się... Dni Ateizmu (o wydarzeniu pisaliśmy na Fronda.pl TUTAJ).

W rozmowie z naszym portalem prof. Krystyna Pawłowicz wezwała do bojkotu „jakichkolwiek tzw. dni ateizmu”. Jej zdaniem, to nie tylko śmieszne zadęcie grupy o marginalnym znaczeniu, ale także drwina z polskiej Tradycji (komentarz parlamentarzystki TUTAJ).

Co ciekawe, już w rozmowie z Fronda.pl prof. Pawłowicz pytała o finansowanie Stowarzyszenia „Koalicja Ateistyczna”. W jej ocenie, prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, wydając pozwolenia na tego typu akcje, „podlizuje się lewakom”.

Jak się okazuje, to „podlizywanie” może mieć całkiem konkretny wymiar. Telewizja Republika ustaliła bowiem, że większość wydarzeń zaplanowanych w ramach tzw. Dnia Ateizmu będzie się odbywać w lokalu „Państwomiasto”, który należy do miasta stołecznego Warszawy i jest wynajmowany przez Fundację „Projekt: Polska” na preferencyjnych zasadach przysługującym organizacjom pozarządowym.

Nie jesteśmy organizatorem tego wydarzenia a jedynie udostępniamy na nie lokal. Podobnie zresztą, jak organizatorom innych wydarzeń. Mamy ograniczony wpływ na program Dni ateizmu i ograniczoną ochotę by w ogóle w ten program ingerować” - powiedział w rozmowie z Telewizją Republika Wiktor Jędrzejewski, dyrektor fundacji. Jędrzejewski przyznał ponadto, że warszawska dzielnica Śródmieście udostępnia lokal fundacji po stawce 12 zł za metr kwadratowy, przy rynkowych stawkach oscylujących w tym rejonie miasta wokół kwoty 80 zł. za metr. Z kolei, rzecznik prasowy dzielnicy Śródmieście poprosił o przesłanie pytań w tej sprawie mailem, ale nie udzielił na nie odpowiedzi.

MBW/Fronda.pl/Telewizja Republika

Komentarze (49):

anonim2014.03.18 11:08
@Arbiter, kogo wzywasz? Tego, którego ponoć nie ma? Puknij się młotkiem w swój "racjonalny" czerep, nie ośmieszaj się.
anonim2014.03.18 11:15
@ arbiter I Ty chodzisz na Mszę św.? (pisałeś mi o tym). Chyba ...z "minifonem"
anonim2014.03.18 11:17
pseudo-ateiści i ich obrządki.....,kogo to obchodzi?
anonim2014.03.18 11:27
@arbiter Chodzisz słuchać bajek? Dziś o 8.47 napisałeś że ST (część Pisma św- słowa Bożego) to bajki. Naprawdę polecasz?
anonim2014.03.18 11:46
Kościół jest od tego, żeby współpracować z władzą, trzymać ludzi w ryzach, straszyć piekłem i wszystkowidzącymi bóstwami oraz wymuszać akceptowane społecznie zachowania. W zamian władza sypie kasą z publicznej kiesy, ot marnych kilkaset baniek rocznie, ale i to i tak taniej wychodzi niż gdyby się trzódka rozlazła i poszła w szkodę. Nawet za komuny to sprawnie działało, i Kościół, i państwo było ze wzajemnych relacji zadowolone, byle trzódce nie mącono w główkach polityką. A ateiści, feministki i inni tzw. wolnomyśliciele tylko psują układ. Pogonić to towarzystwo i już! Plebanie w całym kraju mogliby choć raz porządnie wysprzątać, to by spokornieli. Robotnicy do fabryk, studenci na uniwersytety, kobiety do kuchni!
anonim2014.03.18 11:56
@arbiter Oj, Ty na religii pewnie nieźle dokazywaleś jak Ty nie wiesz, że przykazanie miłości bliżniego było już w ST No i na Mszy św niedzielnej I czytanie jest z Twojego "bajkowego" Starego Testamentu.
anonim2014.03.18 12:02
@Łazarz Prawdziwy "robotnicy do fabryk, studenci na uniwersytetety, kobiety do kuchni" ...no i oczywiscie "Syjoniści do Syjamu"...;-)
anonim2014.03.18 12:07
@Grab To jest tylko związek frazeologiczny, nic więcej ;) Jeżeli ateista mówi "o boże!" nie znaczy, że wzywa boga, tak jak kiedy mówi "o ja pier****" nie oznacza, że aktualnie oddaje się aktowi prokreacji. ;) I owszem artykuł jest kpiną, ateiści są tak samo obywatelami tego państwa jak ludzie wierzący i mają konstytucyjne prawo do zgromadzeń, kiedy odbywają się procesje, pielgrzymki oraz inne tego rodzaju wydarzenia, które często są zabezpieczane bezpłatnie przez policję, a ruch drogowy jest utrudniony lub zatrzymany całkowicie na trasie takich imprez, to nic nie mówicie i jakoś nie protestujecie, że budżet ponosi koszty. Hipokryci. ;)
anonim2014.03.18 12:17
Oj boli, oj boli kilka osób zaczęło myśleć inaczej niż kilku szamanów sobie wymyśliło i nie uznaje legend pastuchów z Bliskiego Wschodu. My Piastowski szczep mamy swoje bajki słowiańskie ale nie, jedyne słuszne te o gadających krzakarz i żydach na pustynii - a tfu. słowiański my naród a nie 13 plemie izraela.
anonim2014.03.18 12:24
pablo81 A ja wierze w Imperatora rasy ludzkiej,jego światło jest latarnią dla okrętów Imperium podróżujących przez spacznie,twoje słowiańskie bożki zjada na śniadanie.
anonim2014.03.18 12:46
@pablo81 @Sebinus Pax dobrzy ludzie! Przyśni się wam Cthulhu i będziecie mieli za swoje. Inwokacje i prośby wznoszone potem do Hypnosa mogą wcale nie pomóc...
anonim2014.03.18 12:51
Gadaj te bajki do lufy mojego ciężkiego boltera plugawy xeno
anonim2014.03.18 13:01
A jego Makaronowatość przygląda się temu wszystkiemu z pobłażliwym uśmieszkiem (o ile makaron, może pobłażliwie się uśmiechać) i popija piwo śmiejąc się z Waszych kłótni. Ramen. ;)
anonim2014.03.18 13:08
Wczoraj pożarłem dziecko jego Makaronowatości-spadnie na mnie zemsta pasty? :P
anonim2014.03.18 13:27
@Sebinus, agarwaen22, LazarzPrawdziwy Jasne, jedyna prawda to żydowskie eseje o pływających misiach koala w łódce noego.
anonim2014.03.18 13:29
@Sebinus Nastepnym razem przypali Ci się makaron.
anonim2014.03.18 13:39
The Emperor protects
anonim2014.03.18 13:50
@arbiter: miliony? jakie miliony? KK jest dotowany MILIARDAMI ROCZNIE z czego lwią część zajmuje propaganda czyt. lekcje religii oraz "nauka" zwana teologią
anonim2014.03.18 13:55
Ależ jego Makaronowatość zachęca do jedzenia makaronu, to jego dar dla nas, podobnie jak piwo przekąski i ładne kobiety. Szczodrym jest bogiem i niemściwym ;p
anonim2014.03.18 14:21
@arbiter Jest pewna, nawet zasadnicza różnica "Pierwszy Ateista" sam cierpiąc przerażające męki będzie ciebie torturował dla własnej jedynej radości jak może zaznać bytując w piekle. + Natomiast Kościół Katolicki zapewnia swoim wiernym wierzącym - nie cierpienie a radość wieczną w Niebie z Bogiem. + Do czasu Sądu ostatecznego działa w trzech wymiarach jko truymfujący w Niebie, cierpiący czasowe kary w czyśćcu z pewnością zbawienia wiecznego i tzw. wojujący na Ziemi pod przewodnictwem Piotra. O wielkości szczęścia wiecznego w Niebie decyduje się na ziemi. Podobnie o stopniu wiecznej kary w piekle również na ziemi. Widze jednak, że starasz się bardzo, aby zasłużyć w piekle na pobyt w miejscu większej niż normalnie kary!
anonim2014.03.18 14:33
@pablo "81" jak zwykle pewnych rzeczy nie rozumiesz tzw. Stary Izrael odrzucił swojego Mesjasza - bo wolał korzystać z mamony Junony moneta tj. swojego cezara (J. 19,15) Natomiast Nowym Izraelem jest Kościół św. Czy nie weszli do niego ci którzy należeli wcześniej do Starego Izraela, - to oni utworzyli Nowy Izrael budując na Skale tj Chrystusie! Stary Izrael budował na piasku tj na cezarze jw. z piekła rodem to i przez jego świątynie (cezara J.19,15) Talmudysta idzie do cezara a nie Do NIEBA gdzie są już przodkowie wiary Abraham, Izaak, Jakub, Mojżesz ect., tzn pobożni żydzi czczący Boga Ja "Jestem". Jak Talmudyści czczą cezara mamony - to idą do radości swojego cezara
anonim2014.03.18 14:35
#Fascination A ty "radosną ksiegowość" prowadzisz u "Melonera" Owsiaka?
anonim2014.03.18 14:43
#LazarzPrawdziwy "Pax dobrzy ludzie! Przyśni się wam Cthulhu i będziecie mieli za swoje. Inwokacje i prośby wznoszone potem do Hypnosa mogą wcale nie pomóc..." A tyś nauki pobierał u kamedułów bosych?
anonim2014.03.18 14:43
Przede wszystkim nie należy wyolbrzymiać pewnych kwestii... I cóż z tego faktu wynika? Dotowany jest sam lokal, rozumiem, że wszelkie niezbędne opłaty zostaną uregulowane, niech się spotykają, niech debatują. Intencją portalu o charakterze katolickim nie powinna być natomiast jakakolwiek forma promocji tego rodzaju inicjatyw, a to właśnie, droga Redakcjo, poprzez właśnie takie działania, czynicie... Gdyby nie te informacje to prawdopodobnie większość spośród użytkowników nie miałaby w ogóle tej świadomości, że tego typu manifestacje, wydarzenia mają zostać zorganizowane. Co zaś się tyczy dotacji... Jeśli prawo nie zostało w jakimkolwiek względzie przekroczone, to ja osobiście nie dostrzegam problemu. Niech się spotykają! Wy zaś tego nie promujcie i nie nagłaśniajcie. Pozdrawiam ;)
anonim2014.03.18 14:45
#Karjalan "Jesli sie nie myle, to czasopismo Fronda dostalo ostatnio 300 tys zl dotacji." Ty i tak jesteś pomyłką natury.
anonim2014.03.18 14:54
#Sylabariusz Piszesz jak przeintelektualizowny pedał! Dotowany jest lokal?Tylko .?Masz rozum mentalnie wyprodukowany przez mainsteramowy ateizm Ateizmem KK jest atakowany od 1944 r i jak do tej pory skutecznie odpiera jego szatńskei ataki. Nie odróżniasz inwokacji od prowokcji! "i... Jeśli prawo nie zostało w jakimkolwiek względzie przekroczone, to ja osobiście nie dostrzegam problemu. Niech się spotykają! Wy zaś tego nie promujcie i nie nagłaśniajcie. "Tiu,tiu,tiu bobaśku. Heheheheheheeeeee!!Jesteś za a nawet przeciw!-wygodny jak konformista!
anonim2014.03.18 14:58
Ondraszek, Spłyń w rynsztok, gdzie twoje miejsce. Wyzywac to se możesz swoją starą. Dziw bierze, że cię ten portal jeszcze nosi.
anonim2014.03.18 15:06
#jenner85 Wskaz gdzie cie przezwałem chyba że zaliczasz sie do popranych peddałców. Nie masz argumentów to ślepo na odlew walisz..Spadaj.
anonim2014.03.18 15:10
@pawel.nn Warto zanaczyc ile milionów chrześcijan wymordowali ateiści w XX-tym wieku pod pozorem wielkich swiatowych rewolucji!!
anonim2014.03.18 15:14
#Sylabariusz Tak Tak !Panie delikatny! A ile milionów chrześcijan wymordowali "dobrzy" ateiści w XX-tym wieku w imie róznych światowych rewolucji?
anonim2014.03.18 16:00
@Ondraszek1 Pragnę zaznaczyć, iż absolutnie nie dotykają mnie twe personalne zagrywki. Jeśli o ten aspekt idzie dodam jedynie, że jeśli komuś wszystko się z jednym kojarzy to coś z reguły jest na rzeczy... Oczywiście mam świadomość, że systemy ideologiczne pozbawione wszelkich podstaw w wartościach wyrządzały w świecie wiele zła, wyrządzały krzywdę środowiskom Kościoła. Wystarczy jedynie wspomnieć na męczeństwo polskiego kleru w okresie II wojny światowej, na męczenników Dachau, Sachsenhausen, Oświęcimia. Wystarczy wejrzeć na niezłomne postawy bł. biskupa Michała Kozala, zamęczonego w Dachau, ks. Iwickiego, ks. Demskiego, ks. Kowalskiego... Mógłbym przybliżyć Ci skrótowy zarys ich drogi ofiarnej, ich męczeństwa. I jasnym jest, że ideologia nazizmu pozbawiona była oparcia w Bogu, pozbawiona była oparcia w jakiejkolwiek sferze wartości. Podobnie jeśli idzie o ideologię komunistyczną. Mam jednak wrażenie, że zupełnie scalasz odrębne treści w jedno, niepotrzebnie. Doskonale wiemy, iż na świecie żyją miliardy osób. Część z nich to osoby wierzące, część to osoby wątpiące i poszukujące, część to po prostu zdeklarowani ateiści. I to do czego dziś winniśmy dążyć to bezwzględna potrzeba wzajemnego poszanowania, zrozumienia, wsłuchania i dialogu. Ta nadrzędna potrzeba leży u podstaw przesłania Ewangelii. To sam Chrystus polecił byśmy się wzajemnie miłowali, polecił byśmy darzyli się wzajemną pomocą, wsparciem oraz przebaczali sobie wszelkie przewinienia, choćby miałyby się one zamknąć w liczbie 77 (bądź większej)... Wreszcie ta potrzeba stanowi gwarant zachowania relacji unormowanych wśród społeczeństw, wśród narodów świata, stanowi gwarant pokoju, w ujęciu globalnym. Jeśli osoby te chcą takie spotkanie zorganizować, to powinni mieć zapewnione ku temu prawo, a ów lokal, jeżeli został wynajęty zgodnie z wszelkimi przepisami prawa, z zachowaniem wszelkich norm, powinien zostać im udostępniony. I nie idzie o to, że ja "jestem za a nawet przeciw". Wypowiedziałem się mam wrażenie dosyć jasno. Jestem za możliwością organizacji takiego spotkania, choć nie popieram przesłania w ramach tego wydarzenia opracowanego, nie zgadzam się z ogółem treści tam głoszonych, gdyż część z nich uznaje za zwyczajnie fałszywe, zmanipulowane, wyolbrzymione. Sprzeciwiam się natomiast tak aktywnej formie promocji tego wydarzenia przez portal, bowiem jak inaczej określić formowanie tego rodzaju artykułów. Niepotrzebnie "pompowany jest balon", niepotrzebnie wyolbrzymiane są pewne aspekty. I cóż z tego, że się spotkają? I co mogą nawojować? Wyrazić swój pogląd? Dobrze. I tyle w zasadzie im wolno. Wiadomym jest, że środowiska te nie stanowią większości jeśli idzie o przekrój społeczny i żadne wiążące decyzje, kroki nie zostaną na tym spotkaniu podjęte. W ogóle informowanie o tym wydarzeniu wśród środowisk katolickich wywołuje zaś jedynie niepotrzebny "ferment", zamieszanie, budzi postawy skrajne, takie jak pańska chociażby... I taki był przekaz przeze mnie kierowany. Nic nadto. Proszę więc nie wyolbrzymiać, nie przejaskrawiać, nie obrażać, nie insynuować, nie podejmować działań sprzecznych z przyjętym przez Pana porządkiem moralnym i etycznym. Pozdrawiam serdecznie ;)
anonim2014.03.18 16:01
Słowa Chrystusa skierowane do arbitra: Nie sądźcie, że przyszedłem znieść Prawo albo Proroków. Nie przyszedłem znieść, ale wypełnić. 18 Zaprawdę. bowiem powiadam wam: Dopóki niebo i ziemia nie przeminą, ani jedna jota, ani jedna kreska nie zmieni się w Prawie, aż się wszystko spełni. 19 Ktokolwiek więc zniósłby jedno z tych przykazań, choćby najmniejszych, i uczyłby tak ludzi, ten będzie najmniejszy w królestwie niebieskim. A kto je wypełnia i uczy wypełniać, ten będzie wielki w królestwie niebieskim. 20 Bo powiadam wam: Jeśli wasza sprawiedliwość nie będzie większa niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego.
anonim2014.03.18 16:40
Dziesięć przykazań czyli Dekalog! Poniał towariszcz @airwolf?
anonim2014.03.18 16:53
RĘCE OPADAJĄ!!!! Krytycy (kretyni[cy]) Kk nie wiedza, dlaczego II przykazanie z Dekalogu zostało anulowane!!!!!! Ale oni "deskutujom"......
anonim2014.03.18 17:40
#Sylabariusz Nie interesuje mnie twój wylewny i przydługi monolog w którym i tak sa zawarte niepotrzebne nikomu na frondzie twe rozwlekłe elaboraty na temat ateizacji tego czy owego środowiska.! Czytaj je sobie sam. Tu na frondzie -zła dobrem nie zwyciężysz!
anonim2014.03.18 17:43
#AirWolf Śmieszny jesteś jak Olbrychski-tez recytator tylko nie Biblii!
anonim2014.03.18 17:59
#LiczbaPi Ateistyczna krzywa fujaro! Fundamentem KK jest Nowy Testament. I tyle w temacie.
anonim2014.03.18 18:00
@Ondraszek1 A szkoda... Widzisz mój drogi, gdybyś choć zechciał się nieco wysilić i zagłębić w procesie wnikliwej analizy mego przekazu to odkryłbyś wiele wartościowych prawd a lektura ta ubogaciłaby Cię i wiele objaśniła... A zawarłem w swym "przydługim monologu" fakty, objaśniłem swe stanowisko, sprecyzowałem pewne treści. Jeśli Ty nie zamierzasz tej lektury odbywać, cóż, nie będę z tegoż powodu płakał. Ufam jednak, iż są w przestrzeni tego portalu obecne osoby światłe i chętne dla wszelkiej formy dyskusji, wsłuchania, dialogu i zrozumienia... Jak widać dla Ciebie ten chrystusowy nakaz wciąż pozostaje nieosiągalnym... Pozostaje mi jedynie pamięć w modlitwie. Pozdrawiam ;)
anonim2014.03.18 18:06
#Sylabariusz Amen!!
anonim2014.03.18 18:12
#Sylabariusz Wiesz co !Jestes megalomańsko nawiedzonym fałszywym prorokiem !Piszesz sie jak neofita zielonośwątkowiec!Mnie twa "prawda" nie interesuje .Mam swe pewniejsze jej źródła
anonim2014.03.18 18:16
#LiczbaPi Wiesz co upierdliwcu!Powiedz to katolickim teologom.Mnie sie nie chce z toba dyskutować na twe argumenty "wysysane" z Ksiąg. Ofelio !Wypieprzaj do klasztoru!
anonim2014.03.18 19:12
@Ondraszek1 Jestem katolikiem. Moim celem nie było ukrzywdzenie Cię. Po prostu wyraziłem swą opinię traktującą o tym, że w istocie takich inicjatyw nie należy promować w płaszczyźnie katolickiego portalu. Jeśli w czym zawiniłem, daruj. Z Bogiem! ;)
anonim2014.03.18 19:13
#LiczbaPi Szukajcie a znajdziecie!! Spadaj i wal sie
anonim2014.03.18 19:21
#Sylabariusz "że w istocie takich inicjatyw nie należy promować w płaszczyźnie katolickiego portalu" Nie rozśmieszaj mnie.i innych wrogów KK. Jak na dziś to "fronda"ma świecki charakter i w żaden sposób nie wplywa na KK!!! Zejdź czasami na ziemie jak to często czyni red.Terlikowski!!!.
anonim2014.03.18 19:43
No cóż, trzeba być konsekwentnym. Jeśli parlament mógł dać dotację na Świątynię Opatrzności Bożej, to samorząd może dać dotację na Dni Ateizmu.
anonim2014.03.18 20:03
#Szarlej A podali konto?Wpłać im 30 srebrników!
anonim2014.03.18 20:18
#AirWolf Podejźliwyś jak kochanek- zazdośnik.
anonim2014.03.19 9:34
@Liczba Pi +++ Co jesteś świadkiem Jehowy. że nie rozumiesz zakazu w ST. Ponieważ żydzi żyli wśród błwochwalców - obrazujących swoje bogi-demony i czy żydzi nie zrobili cielca z zagrabionego w Egipcie złota (w myśł znanego powiedzienia, co kradzione to nie tuczy) który miał ich doprowadzić zamiast Bóg "Ja Jestem" do ziemi obiecanej. I co musieli go strawić po wypiciu startego na proch. Pewnie gdzieś to złoto strawione na pustyni pozostało! Zastanów się czy Bóg nie przyjął natury ludzkiej obok swojej natury Bożej. Czy nie zbudował wieczną świątynie dla Boga "Bogu" - zgodnie z proroctwem wypowiedzianym przez proroka Natana do króla Dawida? Wiec jest widoczny teraz czy nie jest widoczny. M;oże byś ukazany w obrazie, czy nie? Tzn mogą Go ludzie czcić pod postacią Jezusa Chrystusa, nie tylko także obecnego w Najświętszym Sakramencie, Uobecniającym się w czasie Mszy św. ect. To nie jest bałwochwalstwo pogańskie które czci Idoli tzn tzw. bogów-demonów tj. diabłów. Czy nie czczą do dnia dzisiejszego Hindusi krowy to jest właśnie Balwochwastowo. Mesjasz Jezus Chrystus jest Bogiem-człowiekiem który zbawia wierzących, ale nie zbawi tych którzy nie chcą byś zbawieni, bo wolą czcić marnego człowieka Np Lenina, Hitlera. Mahometa, Buddę, lub nawet siebie samego uważają za boga . Bo czy już na pierwszym stopniu w Masoneri Terminatora - czeladnik dowiaduje się od swych mistrzów że jest bogiem. Co może jesteś członkiem tej sekty stanistycznej i czcisz Lucyfera pierwszego filozofa wszchczasów, twórcę raligii rozumu - filozoficznej i który jest czczony przez balwochwalców?
anonim2014.03.19 15:26
Dni Ateizmu - czytaj Dni Antyklerykałów i Antypolaków. Zresztą tych tzw. ateistów najlepiej recenzuje zdjęcie dołączone do artykułu. Od strony prawnej to rzeczywiście ciekawe kto finansuje to całe przedsięwzięcie skoro ceny rynkowe lokalu 80 zł/m a udostępniono lewakom za 12/m - bufetowa ma gest :)