Duża i znana polska sieć marketów "Piotr i Paweł" została sprzedana w ręce zagraniczne. Pod koniec maja kupili ją Holendrzy. Wkrótce swojska marka zniknie z polskich miast i zastąpią ją markety pod nazwą "Spar".

Piotr i Paweł był jedną z nielicznych polskich marek marketów. Niestety, pod koniec maja firmę kupili Holendrzy, a konkretnie - Spar Group Ltd. Nie są znane szczegóły transkacji. Transakcja jest obecnie przedmiotem rutynowego badania w UOKiK. Jeżeli wszystko pójdzie bezproblemowo, to firma zacznie rebranding i reorganizację sieci.

Klienci marketów "Piotr i Paweł" będą musieli przyzwyczaić się do nowego czerwonego szyldu "Spar". Lub zmienić market - na niemiecki, francuski, portugalski. Bo o polskie markety niestety trudno.

Obecnie Piotr i Paweł ma już tylko 80 marketów w Polsce. Firmę założono w 1990 roku. Dla porównania popularna "Biedronka" ma 2,9 tysiące marketów.

bsw/money.pl