Bunt! Rebelia! Wierni mają dość! Wychodzą z kazania ks. Małkowskiego! - zdjęcie
17.03.14, 12:45Ks. Stanisław Małkowski (fot. Bartosz Zieliński/Wikimedia Commons)

Bunt! Rebelia! Wierni mają dość! Wychodzą z kazania ks. Małkowskiego!

82

Ks. Stanisław Małkowski głosił w niedzielę kazanie w kościele na Winogradach w Poznaniu. Kapłan nie powiedział niczego wyjątkowego. Tylko tyle, że trzeba się zbroić, bo nasz kraj jest zagrożony (co w kontekście gorącej sytuacji na Ukrainie jest dość oczywiste) albo, że emigracja to efekt działania rządzących, którzy chcą, żeby Polska wymarła. W sumie, znowu żadna nowość – w końcu „dzięki” politykom żyje się w Polsce tak, że miliony Polaków uciekają za granicę.

Tych prostych prawd nie mógł znieść jeden z wiernych, który wstał, podszedł do ks. Małkowskiego i przerwał mu kazanie. „Ksiądz mija się z prawdą. Nigdy nie mieliśmy takiej wolności w Polsce jak teraz. I Kościół też nie cieszył się taką wolnością” - powiedział mężczyzna. I wyszedł z kościoła. Kilka osób mu przyklasnęło i też wyszło.

Wielką aferę zwietrzyła „Wyborcza”. Tytuł „Wierni nie wytrzymali” mówi sam za siebie. Gazecie wtóruje Natemat.pl, który już wie, że „ks. Małkowski przeżył szok”. A proboszcz parafii na Winogradach przeprosił wiernych za kazanie gościa.

Cóż, ks. Małkowski nie jest lubiany przez salonowe elity. Bo taki zaściankowy, przaśny, protestował przeciw koncertowi Madonny w Warszawie. Ba, był jednym z nielicznych księży, którzy odważyli się w 2010 roku przychodzić na Krakowskie Przedmieście, by przewodzić modlitwom pod krzyżem. Wiadomo, stał się niepisanym liderem „smoleńskiej sekty”. To prawdziwy skandal, że taki ktoś jest w ogóle zapraszany do wygłaszania kazania. Dlatego czujna, jak zawsze, redakcja „Wyborczej” wytropiła w Poznaniu prawdziwą rebelię. Bo oto jeden wierny wstał, przerwał ks. Małkowskiemu i wyszedł. A za nim parę innych osób.

Nie chciałabym nikogo obrazić, ale sensem Eucharystii nie jest wcale kazanie. I może ono mi się podobać mniej lub bardziej, a nawet wcale, ale w żaden sposób nie zwalania mnie z uczestnictwa w Mszy świętej DO KOŃCA. Może mi się naprawdę nie podobać kazanie głoszone co niedziela, ale to nie powód do urządzania tego typu „pokazówek”. Rzekoma „rebelia” poznańskich wiernych tak naprawdę bardziej świadczy o nich samych, aniżeli o ks. Małkowskim czy proboszczu, który go zaprosił.

A że „kazanie polityczne”? Tak naprawdę, nie do końca. Bo ks. Małkowski bardziej, aniżeli o polityce, mówił o Ojczyźnie. A przecież nie ma najmniejszego powodu, by rozdzielać te dwie sfery. W końcu nie bez powodu dewizą Wojska Polskiego od lat jest zawołanie „Bóg, Honor, Ojczyzna”. Jasne, wierni idąc na niedzielną mszę woleliby zapewne usłyszeć, co mówi do nich Jezus, ale przecież nic im się zaszkodzi wysłuchać także o problemach Ojczyzny.

I na koniec jeszcze jedno – bawi mnie setnie oskarżanie ks. Małkowskiego o „polityczne kazania” przez te media, dla których jednocześnie guru jest na przykład ks. Kazimierz Sowa, którego najczęściej można zobaczyć w programach polityczno-publicystycznych TVN24. I to w dodatku w stroju, który nijak nie wskazywałby na to, że mamy do czynienia z osobą duchowną...

Marta Brzezińska-Waleszczyk 

Komentarze (82):

anonim2014.03.17 12:54
Brawo dla odważnych wiernych!!!
anonim2014.03.17 12:55
Sowa (umówmy się,że używanie określenia ksiądz w jego przypadku jest co najmniej nie na miejscu)ma teraz ważniejsze sprawy na głowie, niż posługa i chodzenie z koloratką. Zasiadł w radzie nadzorczej powaznej firmy i musi zająć się biznesem. Co do samego kazania. Z przykrością stwierdzam,ze mam nieco inne zdanie niż ksiądz i do tego dużo bardziej smutne. Otóż twierdzę,że obecne władze nie robią tego z premedytacją. Twierdzę,że są na to za glupi, za leniwi i pozbawionie kompetencji. Oni niszczą Polskę nie przez chęć jej zniszczenia, ale poprzez zwykłe partactwo i brak zdolności do prawidłowego i skutecznego zarządzania państwem. Konkluzja ta sama jednak:do wymiany to towarzystwo.
anonim2014.03.17 12:55
może ruski za mało ich lał ? może chcą powtórkę z rozrywki ? jak tak będą chcieli to ich marzenia się ziszczą
anonim2014.03.17 13:00
Ba a jeszcze tu wychowankowie Wyborczej mu dołożą.
anonim2014.03.17 13:02
Wielki mi bunt!
anonim2014.03.17 13:03
P.T. Pani Redaktor, jednak mija się Pani z prawdą w nagłówku swojego artykułu. Bo to nie jeden wierny, ale jednak - jak sama Pani pisze dalej - kilkoro wiernych wyszło. Poza tym, trudno nie zgodzić się z Pani tezą, że homilia (vel kazanie) nie jest najistotniejszą częścią liturgii Mszy świętej i że jej słaba jakość nie zwalnia z obowiązku udziału w niedzielnej Eucharystii. Ale jednak wierni mają prawo oczekiwać od kapłanów homilii mądrych, głębokich, a przede wszystkim będących zwiastowaniem orędzia Ewangelii. I mają prawo się tego domagać. Pani zdaje się sugerować, że owych kilkoro w dniu tym na Mszy świętej nie było. A skąd taka wiedza? Jest do wyobrażenia sytuacja, że wierny porażony miałkością czy niski poziomem merytorycznym homilii opuszcza kościół, a przychodzi na inną Mszę świętą, na której nie będzie felernego kaznodziei (nie mówię o Ks. Małkowskim, ale o zasadzie ogólnej). Oczywiście, w opisanej sytuacji wierny raczył sobie zrobić ze swojego wyjścia przysłowiową szopkę (dla rozgłosu? bo był podstawiony? bo taki ma charakter?), czego robić nie powinien. Znam bardzo mądrą i świątobliwą kobietę, która nieraz zżyma się tak mocno słuchając niektórych kaznodziejów, że po Mszy kieruje swoje kroki do zakrystii, by wyrazić sugestię: "Więcej Ewangelii, mniej wodolejstwa!" Za czasów św. Augustyna wierni potrafili przerwać mu odczytywanie tekstu Ewangelii (według świeżego tłumaczenia na łacinę św. Hieronima), by zaprotestować wobec niewłaściwego ich zdaniem doboru słów, które nie oddają sensu greckiego oryginału. Też by Pani takich wiernych obśmiała i skrytykowała jako forpocztę antyklerykałów spod znaku GW? Bo trzeba ich raczej uznać, że wiernych świadomych i zaangażowanych w życie kościoła... I na koniec meritum, czyli sama treść oburzająca niektórych wiernych w kazaniu Ks. Małkowskiego. Cóż... Naprawdę homilia (część liturgii!) jest miejscem do rozważań nad strategią obronną Polski? Ks. Małkowski przyjmował święcenia żeby opiniować działania władz świeckich czy żeby głosić kerygmat? Jesteśmy przyzwyczajeni do swoistej "polityki na ambonie" (w znaczeniu pozytywnym - vide sługa Boży Piotr Skarga), ale dziś już nie te czasy. Dziś kapłan, przy odrobinie chęci, ma tak szeroki wybór rozmaitych "ambon", z których może wypowiadać się na wiele tematów, że dla tej kościelnej ambony lepiej zostawić głoszenie tego, co z niej powinno być głoszone.
anonim2014.03.17 13:04
Poznaniacy w jakiejś części dryfują,nie pamiętam aby którykolwiek napominał biskupa.Paetza,wstał i napomniał dyrygenta Kroloppa,albo inną wybitną baletmistrzynię za chamskie słowa o Papieżu.Krupolicznicy.
anonim2014.03.17 13:04
Może ci tw. "oburzeni" specjalnie na to kazanie X Małkowskiego przyszli aby dać jak się to określa jemu nauczkę: jak nie będziesz z nami trzymał - to ci pokarzemy w czym raki zimują! + I co może bardziej się sami przestraszyli, żeby ich nogami do przodu czasem inni nie wynieśli!
anonim2014.03.17 13:10
@mlodybasik Widze, że naśladujesz w rozumowaniu Prezydenta Komorowskiego, obyś podobnie jak on źle nie skończył - ponieważ nie komu innemu jak właśnie Panu Prezydentowi Komorowskiemu - Jezus Chrystus zapowiedział, że jak będzie postępował tak jak postępuje, to gorzej niż Prezydent L. Kaczyński skończy.
anonim2014.03.17 13:12
@arbiter. Dla mnie Sowa. Cżlowiek, ktory biega sobie w garniturku po spotkaniach rad nadzorczych i nawet koloratki nie zakłada sam siebie wyciąga spod okreslenia ksiądz. Niech zacznie się zachowywać jak ksiądz, to będę tak go nazywał. Co do polityki-otóż mylis zise fundamentalnie. TO srodowiska gazety wybiórczej oraz spadkobiercy słusznie minionego systemu, z kórych wilu czynnie "przysłużyło" się dawniej niszczeniu kościoła, księży i ludzi wierzących wymysłili sobie taką formułę koscioła, w ktorej to rzekomo księża nie mają prawa wypowiadać sie o polityce a w kościele nie wolno dyskutować na żadne inne tematy niż wiara. To kompletna bzdura a do tego tak absurdalna,że możliwa tylko w post komunie. We wszystkich krajach świata, począwszy od USA jest zupełnie normalnym zjawiskiem,ze duchowni wypowiadają się na tematy polityczne, dyskutują o nich w światyniach i ze swoimi wiernymi. Kościół to wspólnota ludzi żyjących w okreslonej rzeczywistości politycznej, nie na marsie. Jak ktoś żyje zamknięty w klasztorze to może sobie nie dyskutowac o polityce, tymczasem w kościele spotykają się ludzie, których polityka dotyka codziennie i na kazdym kroku i całkowicie naturalne, normalne i wskazane jest,żeby księża udzielali się w tym temacie. Jeśli wierzący traktuje poważnie naukę kościoła i traktuje swojego biskupa i swoich ksieży parafialnych, jak przewodników to z chęcią usłyszy od nich co mają do powiedzenia na tematy polityczne. Więc skończmy z tym bezczelnym wmawianiem katolikom,że mają zakaz dyskutowania o polityce w kosciele. A co do Sowy jeszcze:otóż mylisz się ponownie, poniewaz Sowa bardzo często wypowiada się o polityce, chociażby w programie drugoie śniadanie mistrzów w tvn24 (oczywiscie nawet bez koloratki)...
anonim2014.03.17 13:15
"Najnowsze dane z regionalnych urzędów statystycznych GUS pokazują, że ludzie uciekają z dużych miast Polski. Nie dotyczy to Polski B, ale Polski A. Łódź znika, a Warszawa żyje dzięki słoikom." To tylko skrót artykułu że ksiądz ma racje jako sługa wiernych ma prawo do wypowiedzi o polityce bo też żyje w Polsce.Kilku nie wiernych wyszło.Pytanie po co tam poszło?
anonim2014.03.17 13:24
Kazanie nie powinno mieć miejsca jeżeli nie jest odnoszone do sfery sacrum. Poza tym na Mszy powinna być obecna homilia nie kazanie.
anonim2014.03.17 13:25
zamiast robić szopkę w kościele, powinni po Mszy Św pójść do zakrystii i porozmawiać z księdzem Małkowskim, a nie wszem i wobec pokazywać, jak to są wielce oburzeni! Nie zdziwiłbym się, gdyby to była jakaś ustawka. @Arbiter- Twoje upomnienie byłoby słuszne, gdybyś sam się do niego stosował.
anonim2014.03.17 13:35
Iiiii tam dopiero, za moich czasów ministranckich to myśmy chorego psychicznie średnio raz na kwartał wyprowadzali z kościoła bo chciał głośno dyskutować z księdzem mówiącym kazanie, ba! jedna pani nawet współcelebrować chciała i to kilka razy - a teraz przecież osób zaburzonych psychicznie przybywa lawinowo - ot pierwsze przykłady z brzegu - wystarczy spojrzeć wiele wpisów lewizny na Frondzie, na różne manify, powstawanie organizacji Palikota, itp. Ludzie zdrowi na umyśle takich rzeczy nie robią i nie popierają.
anonim2014.03.17 13:37
Marna prowokacja, i tyle.
anonim2014.03.17 13:39
S
anonim2014.03.17 13:40
Skandaliczne zachowanie wiernych. Nie mieli prawa przerwać księdzu Małkowskiemu kazania bo nawet jeśli jego kazanie było polityczne to takie jest zdanie Boga na temat obecnej sytuacji w Polsce
anonim2014.03.17 13:55
Ciemny lewy Kurzejone - TAK! NIE MIELI PRAWA PRZERYWAĆ ani PRZESZKADZAĆ Nikt im nie kazał tam wchodzić, jak im się nie podoba, nikt ich nie zmuszał, nie nakłlaniał, a prawdopodobnie nie zapraszał. Wiem, że chamstwo dla was lewaków należy do stylu życia, ale jeśli ktoś wchodzi do cudzego domu i zakłóca uroczystość, dyskusję...cokolwiek, to musi się spodziewać, że jeśli sam natychmiast nie wyjdzie, to może wylecieć na kopniakach. I pewnie ci wiedzieli o tym i ...zwiali zanim ktoś z obecnych by ich wyprowadził Dotarło do ciemnego zacofanego lewaczka?
anonim2014.03.17 14:04
kazanie odniosło odpowiedni skutek. Faryzeusze wyszli!
anonim2014.03.17 14:07
Kościół przekazuje nam wierzącym co Bóg myśli, także na temat polityki polskiej. Nie sądziłem, że ten typ myślenia jest lewacki
anonim2014.03.17 14:21
lukasso napisał: "Bo twierdzenie, że emigracja zarobkowa to efekt działania rządzących, którzy chcą, by "Polska wymarła", to zwyczajne kłamstwo." Prawdą jest, że rozwalona gospodarka czy duże bezrobocie to efekt dużych podatków nakładanych przez rząd na ludzi, podatków nie do udźwignięcia. To rządy pogłębiają bezrobocie, tworzą inflacje, zadłużenie, oraz sprawiają, że obywatele stają się biedniejsi. Zabierając dużo kasy w podatkach sprawiają też, że ludzie nie zakładają rodzin i nie ściągają na świat dzieci, bo nie mają za co.
anonim2014.03.17 14:23
#arbiter Cós za mocno piejesz z zachwytu nad wychodźcami. Może podasz bliższe o nich dane? A nie byli to przyjezdni z "referendum" krymskiego namaszczeni przez michnikowszczyznę odnośnie przewidywalnych obstrukcji ksiedza na lewactwo? POpierasz ich całym swym POpapranym mysim rozumkiem..
anonim2014.03.17 14:28
Judzyki judzą - wydłubują źdźbła z oczu bliźnich.
anonim2014.03.17 14:29
"Nigdy nie mieliśmy takiej wolności... Kościół też nie cieszył się taką wolnością..." - to najlepiej widać po tym jak gładko katolicka telewizja dostała jedyne miejsce na cyfrowym multipleksie... różne są formy zniewolenia
anonim2014.03.17 14:29
@kysiu7 Mylisz się z zgodnie z tradycją powinno być w niedziele wygłoszone kazanie - które ma szerszy wymiar niż homilia, która może być głoszona w dni powszednie tygodnia. I zgodnie z dawną tradycją -kazanie powinno trwać ok pół godziny. I dodam jeżeli ci tzw. niezadowoleni wyszli z kościoła z Mszy św. która jest Ofiarą bezkrwawą Chrystusa. I (bo są obecni na każdej Mszy) - w której nabożnie i z pokorą uczestniczy NMP i Aniołowie i święci Pańscy to po przyszli, by drwić z Boga, lekcewarzyć Jego słowo jakie do nas skierował Jezus Chrystus za pośrednictwem tego kapłana: Marny ich los czeka, podobny do losu Lucyfera, który wraz z Towarzyszami został strącony w otchłanie piekła (Iz. 14,12-15)
anonim2014.03.17 14:44
@arbiter coś ci się pomyliło. To sam Sowa nie używa przed swoim nazwiskiem określenia ksiądz. Więc mam mu na siłę je nadawać? link dla ciebie, o Kazimierzu Sowie: http://www.krakchemia.pl/wladze-spolki Co ciekawe, jak duchowny związany z wsi24 i wybiórczą zajmuje się biznesem to lewaki cicho siedzą:)Tylko Rydzyk nie może!
anonim2014.03.17 14:47
@arbiter jakby ci się nie chciało do linku sięgać to cały przytoczę: Kazimierz Sowa - Sekretarz Rady Nadzorczej Absolwent teologii na Papieskiej Akademii Teologicznej, dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i zarządzania w Wyższej Szkole Biznesu National Louis University w Nowym Sączu, dziennikarz i publicysta, stały komentator TVN24 oraz autor licznych tekstów w czołowych tygodnikach. W ostatnich latach ekspert w zakresie etyki biznesu i współautor kilkunastu programów poświęconych tej tematyce. Aktualnie pełni funkcję dyrektora naczelnego kanału telewizyjnego religia.tv. Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania firmą oraz public relations obejmujące między innymi komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, jak i marketing i reklamę zdobywał pełniąc szereg funkcji na stanowiskach kierowniczych w takich instytucjach medialnych jak ogólnopolska sieć Radia Plus, Telewizja Religia Sp. z o.o. czy fundacjach. Jak widzisz nie tylko nie ma określenia ksiądz przed nazwiskiem, ale nawet w całej notce biograficzne słowem nie jest wspomniane,że jest księdzem!Za ważniejsze uznano w jego spółce wspomnieć,że jest komentatorem TVN24, hahaha. "Ałtorytet" lewactwa, nie moge:)
anonim2014.03.17 14:48
Oczywiście nie mogło zabraknąć czepnięcia się ks. Sowy. Jaki jest cel chodzenia w koloratce? Taki, aby ludzie wiedzieli że to ksiądz. Uważam, że na brak koloratki można przymknąc oko w warunkach, gdzie pod ks. Sową ubranym w koszule i marynarkę widać napis "ks. Kazimierz Sowa" - nikt nie ukrywa tego, że jest on księdzem. Poza tym, chodzenie w koloratce nie jest kościelnym obowiązkiem. Co do ks. Małkowskiego - nie będę jego kazań komentował, bo i nie ma po co. Na temat jego poglądów politycznych mam podobne zdanie jak na temat poglądów pana Michalkiewicza.
anonim2014.03.17 14:52
#adynatos Pisz po polsku ,jak na razie to po niezrozumianym polskiemu.
anonim2014.03.17 14:57
Zwykłym chamstwem wykazali sie wychodźcy. Dobrym nie tylko katolickim obyczajem jest nieprzerywanie wypowiedzi innych,nie pisząc o przebigu skupienia w czasie mszy .
anonim2014.03.17 14:59
„3 Przyjdzie bowiem chwila, kiedy zdrowej nauki nie będą znosili, ale według własnych pożądań - ponieważ ich uszy świerzbią - będą sobie mnożyli nauczycieli. 4 Będą się odwracali od słuchania prawdy, a obrócą się ku zmyślonym opowiadaniom. 5 Ty zaś czuwaj we wszystkim, znoś trudy, wykonaj dzieło ewangelisty, spełnij swe posługiwanie!” (2Tym. 4,3-4)
anonim2014.03.17 15:04
@szarlej oczywiscie mylisz się całkowicie. Po pierwsze, jak wykazałem Kazimierz Sowa we własnej notce biograficznej, swojej spółki nawet słowem nie wspomina o stanie duchownym. Po drugie,Kodeks Prawa Kanonicznego w kan. 284 mówi wyraźnie: „Duchowni powinni nosić odpowiedni strój kościelny, według przepisów wydanych przez Konferencję Episkopatu, a także zwyczajów miejscowych, zgodnych z przepisami prawa”. Wyjątkowo dopuszcza sie tzw. koloratkę, noszoną do garnituru. Opcji pod tytułem biegam sobie po studiu telewizyjnym w koszulce z H&M nie ma...
anonim2014.03.17 15:11
Jednak prawdą jest ze Michnikowszczyzna czyści mózgi tu wiekszości!! Dalej dowalcie księdzu!! Już dowaliliści Popiełuszce!! Też był księdzem politykiem!! Tylko bez niego sfołocz by tu nie pisała.Lizała by komunistyczne kartki
anonim2014.03.17 15:37
nie należy przerywać kazań i co do zasady to złe.To prawda,że nigdy nie mieliśmy takiej wolności w Polsce jak teraz i że jest ona naszym wielkim dobrem,ale to nie jest powód aby wtrącać się księdzu do kazania.Odniosę się raczej ogólnie do niezrozumiałego dla mnie poglądu często spotykanego u ludzi religijnych,który mówi że jest źle i sprawy idą w złym kierunku.Klasyczne zdanie św.Jana mówi-"Ten świat w złu leży","dni są złe" itd.można to jeszcze rozumieć w kontekście nauki o naturze ludzkiej i świata,że jesteśmy upadli,grzeszni i żyjemy w świecie który jest skażony obecnością zła-i w tej ogólnej formie jest to prawda.Jednak gdy mi mówią,że obecnie,w konkretnej sytuacji naszych dni,sprawy idą źle i jest regres to zwyczajnie się nie zgadzam z tym.W skali kosmicznej doświadczamy skutków zarówno upadku jak i podźwignięcia przez Boga,ale w skali kraju czy epoki jednak widzę postęp-leczymy choroby na które nasi przodkowie umierali,mamy co jeść,mamy radio,telewizory,internety,odkurzacze,lodówki,autobusy,komórki,tysiące niesamowitych objawów postępu..kraj nasz się rozwija,co prawda w ślimaczym tempie i w porównaniu to wypada różnie,ale jednak rozwija się-nabudowali orlików,nabudowali obwodnic,położyli chodniki na moim osiedlu nowe,wymienili autobusy,refundują leki,nie jest źle...a tu przychodzi człowiek religijny i narzeka,że kraj się cofa,że wszystko jest nie tak.Dostałem ulotkę od świadków Jehowy informującą mnie,że ludzie obecnie są bardziej zawistni i zapiekli i że świat się stacza,a tymczasem widzę,że ludzie są lepsi niż dawniej.W roku 1943 jak byśmy zobaczyli,że ktoś strzela do Ukraińca tobyśmy klaskali,a teraz to nawet wspólczujemy-jedno zło mniej-ludzie już nie są tak etnocentryczni.Wszędzie obserwuję wzrost wrażliwości na cierpienia zwierząt,moda na wegetarianizm,niechęć do uboju-to jest rozwój moralny,ludzie SĄ LEPSI niż ich przodkowie z lat 40-tych lub mają inne,nowe wady,mniej krwiożercze.(Voltaire:"Dla mężczyzny pozbyć się wad znaczy zmienić je na inne").Być może ludzie więcej ćpają i cudzołożą,ale na pewno mniej zabijają niż dawniej.Opowiadanie jak jest źle mija się z celem bo postęp jest wyraźny,ja znajduję świat coraz lepszy z każdym dniem.Bardzo mnie interesuje skąd ta religijna polityka myślenia:"Im gorzej tym lepiej" się bierze?
anonim2014.03.17 15:49
Kapłan powinien trzymać się Słowa Bożego w czasie homilii. Emigracja to chyba wynik wielu czynników, ale przede wszystkim działań w Polsce, które nie mają na uwadze zwykłego obywatela, a pieniądz i władzę. Część ludzi rzeczywiście wyjeżdża za chlebem, bo w Polsce nie ma za co żyć, ale w Anglii, np., jak wiem od znajomych księży pracujących w tym kraju, Polacy tylko w 9% garną się do kościoła. Cała masa porzuca ideały, wartości, i zarabia kasę, ale coś za coś. A co do ks.Małkowskiego. Chyba lepiej się powstrzymać od takich uproszczonych opinii. Ludzie zaczną Eucharystię inaczej traktować jeśli celebrans przestanie lansować siebie, a zacznie w czasie Mszy pełnić rolę służebną wobec Boga, Ołtarza i ludzi. Wtedy ludzie widzą wiarę księdza będą szli za jego przykładem, ale to nie takie proste. Dobrze, że ludzie wciąż są w kościele, ale bez pogłębiania wiary to za mało, tylko być, trzeba być aktywnie. Nie jest łatwe trwać przy Panu. A facet, który przerwał księdzu kazanie, podobnie jak jego klakierzy, wg mnie to buc jakiś. gdyby miał choć trochę szacunku do Boga i tego miejsca wyszedłby bez słowa, ewentualnie potem poszedł do księdza i powiedział mu co myśli, a nie takie szoł, nienormalne.
anonim2014.03.17 15:49
Zdanie że emigracja zarobkowa to efekt działania rządzących, którzy chcą, by "Polska wymarła" -> to BREDNIE !!!
anonim2014.03.17 15:50
Zdanie że "emigracja zarobkowa to efekt działania rządzących, którzy chcą, by "Polska wymarła" -> to BREDNIE !!!
anonim2014.03.17 15:56
Michalinka Niekoniecznie był odstawiony. Sama byłam świadkiem podobnego zachowania ale bez przerywania liturgii. Generalnie uważam, że ludzie źle traktują miejsce jakim jest kościół. Ten sakralny budynek służy do modlitwy, a co ludzie i księża czasem wyprawiają. Raz byłam świadkiem jak ksiądz biskup po święceniach w katedrze, ogłaszając nominacje księży do parafii zrobił taki luz bluz, zabawę, śmiech, że ludzie zaczęli se gadać, refektarz se zrobił z kościoła, to totalny brak szacunku dla tego miejsca. Jak to mówi znajoma pani: są księża i książęta...
anonim2014.03.17 15:59
Michalinka Ale kazanie to też trzymanie się nauki Kościoła, a nie swoje jakieś refleksje, a najczęściej marudzenie, bo nic dobrego z tego nie wynika. owszem, ksiądz powinien mówić o rzeczach niepokojących, ale najpierw niech nas prowadzi do Boga, pokazuje Boga, to tego ludzie poszukują w Kościele, Pana Boga i Jego miłości.
anonim2014.03.17 15:59
Brawo to prawy i dzielny ksiądz jakich mało!!!
anonim2014.03.17 16:00
@Cheswaw2 Ludzie mniej zabijają kpisz? Mamy co jeść? Nie wszyscy może nie widzisz biedy i odbierania dzieci biednym!! Kilka kilometrów autostrady parę chodników to kwiecisty dobrobyt! A ile długu? Leczymy choroby? Tylko tym się uda co maja kas bo tym co w kolejkach nie zawsze się udaje! A tu jakiś narzeka ze kraj się cofa? Spójrz na statystyki bezrobocia!! To tak drą do przodu ze trudno ich zatrzymać statystyki oczywiscie? Jak byśmy strzelali do ukraińca to inni by klaskali? Ja bym dziś klaskała jak by komunistów wystrzelali !! I tym optymistycznym akcentem kończę ten wywód.
anonim2014.03.17 16:04
@andrew Z raju się nie wyjeżdża za chlebem!!
anonim2014.03.17 16:15
@Cartblanc: W tej kwestii krótko i na temat, na tym samym portalu już było: http://www.fronda.pl/a/watykan-zobowiazuje-wszystkich-ksiezy-w-rzymie-do-noszenia-koloratki,23781.html Jeśli ksiądz publicznie wstydzi się nosić koloratkę to naprawdę jest coś nie tak z jego powołaniem. Daje złe świadectwo, bo następne bedzie zdejmowanie krzyżyka i medalików, bo po co publicznie. To nie jest dobra droga.
anonim2014.03.17 16:28
"W 2011 roku wszedł w skład Rady Stowarzyszenia Solidarni 2010. Był członkiem komitetu poparcia Marszu Niepodległości. Publikuje m.in. w "Naszej Polsce" i "Warszawskiej Gazecie". W 2006 roku został odznaczony przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski za zasługi dla niepodległości kraju. " Tylko niewierny może wyjść z kośćioła. Wierni nie głupi.Ksiądz jest cool!!
anonim2014.03.17 16:42
"Wśród różnych form przepowiadania szczególne miejsce zajmuje homilia. Stanowi ona część samej liturgii i jest zarezerwowana kapłanowi lub diakonowi. W ciągu roku liturgicznego należy wykładać w niej na podstawie świętych tekstów tajemnice wiary oraz zasady życia chrześcijańskiego." KPK 767 par 1
anonim2014.03.17 17:10
Ciekawi mnie głos wiernych tej parafii Ateista prowokować potrafi Pewnie podobnie było w tym przypadku Stąd wieści z wymiotnej pełne naddatku Dyżurni łamacze Wiary szaleją Myślą że się bełkotem przyodzieją Pozdrawiam
anonim2014.03.17 17:28
Bez przesady! Do kościoła nie idzie się dla kazania! A jeżeli znaleźli się oburzeni to znaczy,że to są tacy katolicy! jak Platformy poglądy! tzn:są za aborcją,eutanazją czy chronią gejów,no i będą robić to po cichu, ale w kościele manifestują, że niby polityczny.Patrioci to na pewno nie byli.Osobiście bardzo cenię i często słucham ks.Małkowskiego w internecie.Prawdziwy Polak uczciwie i wiernie służy Bogu, kościołowi i Ojczyźnie.
anonim2014.03.17 17:42
Księdzu Małkowskiemu nie nowina takie chamstwo!
anonim2014.03.17 18:19
Tak, bo ci ludzie przychodzą do kościoła, a nie na Mszę Sw. Kapłan ma obowiązek głosić prawdę i to co widzi dookoła
anonim2014.03.17 19:02
Król jest nagi - tego nie powiedział chór - jeden odważny.
anonim2014.03.17 19:31
Ambona nie jest do wzywania by się zbroić. Z ambony ksiądz ma głosić Słowo Boże.
anonim2014.03.17 19:50
Pani Marto, proszę wrócić to tekstów o religii i etyce. Tam czasem miała pani coś ciekawego do powiedzenia, tutaj zawodzi na pełnej linii. "A to tylko JEDEN wierny się zbuntował." Nie jeden człowiek się zbuntował, ale każdy który mu klaskał. "Tylko tyle, że trzeba się zbroić, bo nasz kraj jest zagrożony" Ksiądz powiedział rzecz dużo głupszą - zaczął pomstować jak mało mamy armii. Jesteśmy Polską a nie jakimś cholernym, za przeproszeniem, mocarstwem. Nasza armia może się "schować" za ukraińską, a nawet całe wojsko NATO nie da dobrze odporu Rosji. Ksiądz w tym momencie po prostu zagrał na panikarskich i populistycznych nutach. "(...) albo, że emigracja to efekt działania rządzących, którzy chcą, żeby Polska wymarła." Żeby się czasem nie zdziwił jaka była emigracja za np. takiego PiSu. Władza jest po prostu nieudolna i zamiast przyciągać ludzi wolnością ekonomiczną woli konserwować nas we własnym sosie. Nie zdziwiłbym się gdyby ksiądz Stanisław nie miał zielonego pojęcia o przyczynach emigracji i swoje tezy głosił pod publiczkę. Albo gdyby nagle się okazało że jemu też nie podoba się to "wyprzedawanie polskich przedsiębiorstw", zaprzedawanie Polski. Ale na emigrację psioczy. Bo ludzie wyjeżdżają tam gdzie się wyprzedaje, gdzie jest wolność a nie nacjonalizm. "Ba, był jednym z nielicznych księży, którzy odważyli się w 2010 roku przychodzić na Krakowskie Przedmieście, by przewodzić modlitwom pod krzyżem." Innymi słowy jednym z nielicznych którzy angażowali się w polityczne łajno. Bardzo dobrze że proboszcz parafii za niego przeprosił. "Nie chciałabym nikogo obrazić, ale sensem Eucharystii nie jest wcale kazanie. I może ono mi się podobać mniej lub bardziej, a nawet wcale, ale w żaden sposób nie zwalania mnie z uczestnictwa w Mszy świętej DO KOŃCA. Może mi się naprawdę nie podobać kazanie głoszone co niedziela, ale to nie powód do urządzania tego typu „pokazówek”. Rzekoma „rebelia” poznańskich wiernych tak naprawdę bardziej świadczy o nich samych, aniżeli o ks. Małkowskim czy proboszczu, który go zaprosił." Popukać się w czoło wypada pani Marto. Nikt przy zdrowych zmysłach nie chodzi do Kościoła gdzie księża odstawiają szopki. Ksiądz został zaproszony a w owym Kościele, przykro mi, taki klimat panuje. Ludzie wierzą że teraz jest wolność. Że ksiądz to podżegacz. No bardzo mi przykro pani Marto, ale msza to ponoć spotkanie z Jezusem a nie krzyżem smoleńskim i narodem zabiedzonym przez złych rządzących. "A że „kazanie polityczne”? Tak naprawdę, nie do końca. Bo ks. Małkowski bardziej, aniżeli o polityce, mówił o Ojczyźnie." Pani Marto, tak się każdy głupi tłumaczy. Już samo to dyskwalifikuje panią z dalszego dyskursu poprzez polityczne artykuły na Frondzie. Z greckiego, "politikos", "nawiązujący do obywateli". Jeżeli o Ojczyźnie to jak najbardziej o polityce, rzeczy dotyczących każdego obywatela. "Jasne, wierni idąc na niedzielną mszę woleliby zapewne usłyszeć, co mówi do nich Jezus, ale przecież nic im się zaszkodzi wysłuchać także o problemach Ojczyzny." W tym o problemach takich jak "chcenie rządzących aby Polska wymarła". Proszę przestać się ośmieszać pani Marto i snuć głupie usprawiedliwienia. Miałem więcej szacunku do pani po niedawnych wpisach innej natury, ale chyba powoli przechodzi mi ten zachwyt... "I na koniec jeszcze jedno – bawi mnie setnie oskarżanie ks. Małkowskiego o „polityczne kazania” przez te media, dla których jednocześnie guru jest na przykład ks. Kazimierz Sowa, którego najczęściej można zobaczyć w programach polityczno-publicystycznych TVN24. I to w dodatku w stroju, który nijak nie wskazywałby na to, że mamy do czynienia z osobą duchowną..." Na ten zarzut odpowiedzieli już inni komentujący. Po prostu proszę skończyć i "wyjść" z kariery politycznej pani Marto. Tak naprawdę byłoby lepiej.
anonim2014.03.17 19:55
Pięknie wyreżyserowana spontaniczna akcja. Brawo!
anonim2014.03.17 20:27
Czy aby ta sama artystka- pismanka pożal się Boże nie mogłaby pisać dla Sakiewicza on ma kłopoty toby go trochę podreperowała. Co ona tu robi tym artykułem, upadła na głowę. Jak ksiądz chce opowiadać farmazony to niech zaprasza na plebanię i plecie co chce i komu chce. Powinni go dobrze pogonić, choć myślę ,że ci ludzie lepiej zachowali się w kościele niż ksiądz.
anonim2014.03.17 20:47
Oj czepacie się. ksiedzu znudziło się ciągłe powtarzanie słowa Bożego i postanowił powiedzieć słowo Kaczyńskiego i Macierewicza.
anonim2014.03.17 22:16
Jakże łatwo zniszczyć dziś uczciwego i odważnego człowieka! Jakże łatwo... I to im uczciwszym, tym bezczelniej się go niszczy. Był uczciwy mecenas Wende, na którego Urban napuścił jakiegoś s....ka, dokładnie na jego córkę. I udało się. Ziobro z pomocą Michalkiewicza zrobił z wyjątkowo uczciwej kobiety, jaką była B. Blida, członkinię gangu. "Nikt, kto nie ma nic na sumieniu, nie popełnia samobójstwa." (St. Michalkiewicz). J. Kaczyński jawną prowokacją zniszczył uczciwego człowieka, jakim był A. Lepper. Polska dziś to wielkie bagno.
anonim2014.03.17 22:49
Gdyby wszyscy wierni wyszli na kazaniu ks. Lemańskiego, to tych wiernych by krtykowali a z księdza robili bohatera. Takie podwójne standardy.
anonim2014.03.17 22:52
To żę większośćczemuś przyklasnęła, to nie znaczy, że to prawda. Najczęściej ci z których najbardziej sie śmieją mają rację Gdyby nie byli autentycznie przekonani, gdyby nie badali rzetelnie swoich informacji, to mimo upokorzeń nie trwaliby tak przy nich. A inni idą za stadem bo tak łatwiej. I łątwiej kopać tego, z którego i tak wszyscy się śmieją.
anonim2014.03.17 22:52
Ksiądz Małkowski jest wielkim polskim patriotą i obrońcą życia nienarodzonych dzieci. A ks. Kloch to tylko urzędnik z Kurii. Biskupi nie powinni pozwalać, żeby aparatczycy kościelni mieli możliwość publicznego krytykowania kandydatów do beatyfikacji.
anonim2014.03.18 0:04
Przed chwilą rozmawiałam z ks. Stanisławem, jest wdzięczny za wszelką modlitwę, poleca się naszym modlitwom i prosi, aby odsłuchać całego kazania, które w dniu 15 marca 2014 roku wygłosił w kościele pw. Jana Bosko w Poznaniu. Za treści wypowiedziane wówczas przez ks. Stanisława w mediach wywiązała się nagonka – jednak czy słuszna? Oceńmy sami! Link do kazania: http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2014/03/17/bluzniercze-przerwanie-mszy-sw-i-kazania-ks-stanislawa-malkowskiego-w-kosciele-pw-jana-bosko-w-poznaniu/
anonim2014.03.18 0:33
Dobrze ks. powiedział a ja dodam do tego słowa papieża Jana Pawła II ku przestrodze tych wszystkich tu piszących, co to zawsze na temat KK maja swoje 3 grosze by się puknęli w czoło póki jeszcze czas. "Stoimy w obliczu największej w dziejach konfrontacji, przez jaką przeszła ludzkość. Nie sądzę, by szerokie kręgi społeczeństwa czy szerokie kręgi wspólnoty chrześcijańskiej zdawały sobie z tego w pełni sprawę. Stajemy w obliczu ostatecznej konfrontacji między Kościołem a anty-Kościołem, •Ewangelią i anty-Ewangelią."
anonim2014.03.18 0:42
Kościół nie trzyma nikogo na siłę, ani Chrystus. Teraz jest czas oddzielania ziarna od plew. Lepiej by w kościele zostali ci, którzy przyszli po prawdę. Reszta do domu.
anonim2014.03.18 0:54
Ks. Stanisław Małkowski wygłosił w dniu 15.032014 kazanie w parafii u Ojców Salezjanów, po którym nastąpił zorganizowany atak na Ks. Stanisława i na Kościół. http://youtu.be/JK5TZXNzN4I
anonim2014.03.18 1:09
Wracając do tego co wiemy o treści kazania czyli o emigracji zarobkowej. Zawsze mnie zastanawia czemu nikt z płaczących nad losem zmuszonych do emigracji rodaków nie zada sobie trudu i nie spojrzy do Rocznika Statystycznego, żeby sprawdzić, kto rządził w okresie największej fali emigracji. O politykowaniu naszych pasterzy nie będę się wypowiadał. Efektem jest "Polski katolik" który wierzy w Boga ale nie wierzy w Kościół jako instytucję. Nowy przewodniczący KEP daje nadzieję, że biskupi zrozumieli, że "nie tędy droga" i zajmą się tematyką religijną i moralną zamiast ślepego popierania Jarosława.
anonim2014.03.18 8:34
@Piagol, ect, vel niezadowolony z kazania X i inni którym Kościół stoi ością w gardle. Cyt. orędzie " ... Wszyscy pobłądziliście. Staniecie w jednym szeregu między kłamliwymi wyznawcami, między fałszywymi wiernymi, którzy pozorują wiarę dla celów złych przewrotnych - lecz nikt nie okłamie tego, który jest Bogiem świętym i wiecznie żywym! Ktokolwiek chce wykorzystać wiarą świętą dla celów odbudowy swoich niecnych czynów - "zginie od Bożego gniewu"! Serca was wszystkich niech zostaną obmyte w Prawdzie i Sprawiedliwości Bożej! - Obiecują rozszerzanie dziuałania Bożego kościoła w sercach a utrzymują obłudę, fałszy kłamstwo, fałszerze o sercach pełnych jadu żmijowego i obrzydliwości! na jązyku mają miód,a w sercach jak żmij. To oni gryzą swoje języki ze złości, że musieli ugiąć karku przed świętym Bożym wiekuistym Prawem! + To są dzieci, które mają bielmo w oczach, kajdany złego ducha na nogach. Ich ścieżki to fałsz, kłamstwo, obłuda, żyją w poduszczaniu złego ducha!- Mówią mieędzy sobą; Musimy poczekać, aż nas wspomogą, aby potem ponownie ich ścisnąć obręczą żelaznych praw -"które my im stworzymy!" Musimy rozbudować i rozwinąć żądze grzechów, u miłodzieży. Musimy zastraszyć głodem, by rosło dzieciobójstwo, zamroczyć umysły alkoholem! Pozwolimy na wszelkie Balwochwalstwo! Damy upust wszelkiej swobody, która niszczy ciało i duszę. Wyciągniemy z lamusa wszelką obrzydliwość. Musimy spieszyć sią niszczyć cały naród ludzki, - bo my mamy na swoich czołach pieczęć sztana-diabła. Wydaliśmy walkę Bogu i dalej ją będziemy prowadzić ..." Czy Red. i jej dziennikarzy GW, ect; - nie wspomogli po wejściu do UE, a z czego wynika bezbożna GENDER. Ale niech pamiętają ostatnie słowo ma Bóg a nie Lucyfer który swoich opięczentowanych znakiem żmij, węża zabierze w wieczne męki gdzie powitają ich arcykpłani żydowscy Annasz i Kaifasz i potępieni członkowie Wysokiej Rady oraz ucieszy się także bardzo Judasz zdrajca z przybyci nowych judaszy zdradzających Religie św. dla tzw. manony zdrady.
anonim2014.03.18 11:18
@wierzący 123 Jak ten ktoś został wysłany właśnie w tym celu by prowokować, to ta twoja argumentacja nie ma sensu, jest dowodem na prawidłowego myślenia. Co myślisz że wród wrogów kościoła - nie ma oszołomów którzy specjalnie przyjdą żeby robić zamieszanie. A jak się dzieje w czasie kampani wyborczej do Sejmu, czy Senatu to takie opłacone gnojki nie przychodzą i nie robią rabanu, nie krzyczą gdzieś z końca, mam ci opisaś takich jak krzyczeli kiedy był J. Kaczyżski prowadził swoją kampanię lub do sejmu. Nie bądź przygłupem myśl mądrze. I wyciągaj właściwe wnioski. Należy zawsze patrzeć na rące gdy się coś kupuje, patrz na ręce tych prowokatorów i idź za nim a może złapiesz takiego jak bierze za usługę!
anonim2014.03.18 11:21
@wierzący 123 Jak ten ktoś został wysłany właśnie w tym celu by prowokować, to ta twoja argumentacja nie ma sensu, jest dowodem na brak prawidłowego myślenia. Co myślisz że wśród wrogów kościoła - nie ma oszołomów którzy specjalnie przyjdą żeby robić zamieszanie. A jak się dzieje w czasie kampani wyborczej do Sejmu, czy Senatu to takie opłacone gnojki nie przychodzą i nie robią rabanu, nie krzyczą gdzieś z końca, mam ci opisać takich jak krzyczeli kiedy był J. Kaczyński i prowadził swoją kampanię lub do sejmu. Nie bądź przygłupem myśl mądrze. I wyciągaj właściwe wnioski. Należy zawsze patrzeć na ręce gdy się coś kupuje, patrz na ręce tych prowokatorów i idź za nim a może złapiesz takiego jak bierze za usługę!
anonim2014.03.18 12:31
Skąd tu tylu putinowców na Frondzie ? taki lukasso choćby ? czy gornoslazak, albo romek i atomek ? same sługusy putinowskie, SZOK!!! Komu wy służycie ? czy kościół to znacie tylko z chwili kiedy jedziecie do pracy czy może z okna domu swojego ? jaki kościół wy znacie ? może protestancki albo luterański ?bo na pewno nie katolicki !!! Pewnie wasze serwery są w moskwie !!!
anonim2014.03.18 13:02
@mirek761 Diabeł jest odważny mówią niektórzy którzy nie rozumują właściwie - bo bojowo i twardzo walczy z Bogiem Ale tylko na tym wywiera swoją presję demoniczną, który jest jego niewolnikiem grzechu. Nie matomiast żadanej władzy nad tymi którzy żyją Bogiem! czy nie mówi Apostoł "mocni w wierzy przeciwstawiajcie się jemu a ucieknie" Tak było z owym protestującym uciekł w takim czasie w którym mu nic nie groziło. + Mógł przecież kulturalnie jak mu się nie podobało kazanie X powiedzić po Mszy św. która jest "Ofiarą św." No cóż naśladował bezbożników z pod Golgotą którzy wówczas krzyczeli "innych wybawiał a nieże teraz zejdzie z tego krzyża a uwierzymy" Co by się stały gdyby Chrystus zszedł z tego Krzyża, że strachu by poumierali, apopleksia ich by zabiła. + I co może nie zdarzyć się, że nie kogo innego - jak tego właśnie protestującego przeciwko X w trakcie Mszy św. - apopleksja zabije!
anonim2014.03.18 13:36
I kosciół wszedzie musi rzucić 5 groszy a tfu szpiedzy watykanscy. "Bóg, Honor, Ojczyzna" powstało w 1943 pewnie i tam kosciół wsadził palce. W okresie miedzywojennym było tylko "Honor i Ojczyzna".
anonim2014.03.18 13:53
@pablo81 widzę, że nie zrozumiałeś tak to zrozumieli Polacy walczący z wrogiem narodu Polskiego w czasie II wojny światowej, że Hasło bez Boga nie ma żadnej wartości. + Czy wymyślona przez śmiertelnych ludzi Liga Narodów była wstanie zapewnić - pokój ludzkimi środkami? Czy ONZ zapewnia Pokój bez Boga?
anonim2014.03.18 14:04
Tu dużo takich "Co by chcieli kościół rozumu uczyć"?
anonim2014.03.18 19:07
"Jasne, wierni idąc na niedzielną mszę woleliby zapewne usłyszeć, co mówi do nich Jezus, ale przecież nic im się zaszkodzi wysłuchać także o problemach Ojczyzny". O problemach Ojczyzny mówią politycy, publicyści, czytamy w gazetach, książkach itd. Księża oczywiście mogą się tym zajmować ale po co na Mszy i na kazaniu?! W końcu nie bez powodu dewizą Wojska Polskiego od lat jest zawołanie „Bóg, Honor, Ojczyzna”. A ja myślałem, że prawdziwa wiara i katolicyzm to oddzielenie tego co boskie od tego co cesarskie (świeckie). Niechże księża zajmują się zbawieniem dusz a nie Ojczyzny (to szlachetne zadanie można powierzyć przecież świeckim).
anonim2014.03.18 19:45
http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2014/03/18/diabel-boi-sie-krucjaty-rozancowej-czyli-ks-stanislaw-malkowski-osobiscie-o-aferze-poznanskiej-przerwanie-kazania-to-byla-ustawka/
anonim2014.03.18 20:13
Wierni???? gruba nadinterpretacja redaktorze ....
anonim2014.03.18 20:18
@Sandoval "Niechże księża zajmują się zbawieniem dusz a nie Ojczyzny (to szlachetne zadanie można powierzyć przecież świeckim)." Co ty, historii nie znasz? Przecież zbawienie Ojczyzny zawsze było powierzane przez wierzących Bogu. I dobrze wiemy z jakim skutkiem. Nasza niepodległość jest w zasadzie owocem wypadków I wojny światowej a nie taniego romantyzmu religijnego :P
anonim2014.03.19 0:45
@Anonymous Nie masz racji. Polska odzyskała wolność z woli Bożej a nie z decyzji Traktaku! Była wynikiem nawracania się pod wpływem objawień Bolesnej Królowej Polski w Licheniu bo tam NMP zapowiedziała jej wolność w czasie powszechnej pożogi jak również Pan nasz zapowiedziałna ponad 20 lat Wandzie Malczewskiej że z wielkiem carem zrobią porządek jego i cara wrogowie! I co może nie ukręcili głowy carowi bolszewicy zgodnie z wyrokiem Bożym. Przstań pokładać nadziei w człowieku bo marnie zginiesz tak jak czeka wspomninego tu wielokrotnie krętacza tumaniącego ludzi Red. GW
anonim2014.03.19 14:38
Bunt wiernych, wierni wychodzą z kościoła, ilu ICH? RAZ!!!!!
anonim2014.03.19 17:35
@Radzi Na przestrzeni wielu wieków różni wieszcze i prorocy (ew. prorokinie) mówili że Polska zostanie wyzwolona dzięki Bogu. Karmiono tymi romantycznymi bredniami Polaków którzy następnie szli umierać za ojczyznę, tak jak Bóg przykazał. Najbardziej znani to chociażby Słowacki. On on też mówił że cara trzeba zamordować. Statystycznie rzecz biorąc praktycznie każdy car Rosji był mordowany, więc takie proroctwo można sobie za przeproszeniem w d... wsadzić. To w ludzi należy pokładać nadzieję bo to oni swoimi REALNYMI działaniami doprowadzili niepodległość do realnej możliwości... a nie jakieś klęczki przed Licheniem.
anonim2014.03.23 19:11
Hahahahahaaha dobry tekst- trąci on tandetą i ustawką z kilometra. Chyba żaden rozsądny człowiek (przeciętny obywatel, nie mówie o politykach z wielotysięczną pensją) nie powie, że jest mu dobrze, niczego mu nie brakuje a obecny rząd jest cudowny xD Drogi buntowniku come on.. ;D
anonim2014.03.24 7:48
@Anonymous! Mylisz się to nie człowiek ma ostatnie zdanie, tylko Pan Bóg. ".. bójcie się tego, który ma moc wtrącić was do piekła, tego się bójcie" Jak będziesz w piekle to wszystko przepadło, straciłeś wszystko, mamonę, dom, żonę męża, dzieci, wnuków ect a na dodatek cierpisz wieczną grozę, istny Horror, niewobrażalne dla żyjącego na ziemi - męki!
anonim2014.03.24 7:54
@Anonymous Tylko zastanów się. W tym przypadku z carską rodziną wywodzącą z rodu "Kobyłów" zrobili porządek Wrogowie Boga, czy W. Lenin nie głosił; ".. ja jestem osobistym wrogiem Boga"