Jak poinformował portal wpolityce.pl, w kampanii reklamowej piwa „Królewskie” pojawił się zmieniony posąg Zygmunta III Wazy. Król nie trzyma już w ręku krzyża, ale bliżej niesprecyzowany drąg czy kij. Za produkcję piwa odpowiedzialni są Holendrzy z firmy Heinken oraz ich polscy współpracownicy z Browaru Warka oraz Grupy Żywiec.

„W ślad za sukcesem piwa „Królewskie”, już wkrótce wprowadzona zostanie następująca reguła postępująca: wszystkie miejsca publiczne fotografować będzie wolno wyłącznie pod takim kątem, żeby krzyż był całkowicie nierozpoznawalny, żeby wyglądał na kij od szczotki, dzidę albo słupek” – ocenia Maciej Pawlicki z portalu wpolityce.pl.

Trzeba przyznać, że postępek piwnego giganta wzbudza wielkie zastanowienie. Rugowanie chrześcijaństwa z przestrzeni publicznej zarazem ociera się o śmieszność, jak i jest po prostu smutne.

pac/wpolityce