Jak podaje portal "Wirtualne Media", we wrześniu 2015 roku najchętniej czytanym w Polsce dziennikiem był "Fakt". Choć zanotował spadek o 7,33 proc. względem ubiegłego roku, to wciąż pozostał liderem sprzedaży (sprzedaż na poziomie 297 990 egzemplarzy).

Coraz gorzej wiedzie się za to "Gazecie Wyborczej". Po raz pierwszy jej sprzedaż spadła poniżej 150 tysięcy egzemplarzy. Michnik sprzedał 149 416 wydań swojej gazety. Czerska szybko traci wpływy: jej sprzedaż spadła aż o 9,8 proc.

Co ciekawe, plasująca się na czwartej pozycji "Rzeczpospolita", przeciwnie, zanotowała wzrost. Dziennika sprzedało się we wrześniu tego roku 55 170 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 0,41 proc. względem roku 2014.

Bez wątpienia ogromną rolę w spadku czytelnictwa dzienników drukowanych odgrywa Internet. Znamienny jest jednak fakt, że podczas gdy czytelnictwo "Rzeczpospolitej", zachowującej przynajmniej pozory obiektywizmu, wzrasta, to jednoznacznie zaczadzona ideologicznie "Wyborcza" ostro traci. Po wielu, wielu latach Polacy mają dość słuchania tyrad Michnika et consortes o tym, że świecki liberalizm to dar bezmała boski (o paradoksie), a katoliccy faszyści chcą nam urządzić piekło i "podrzynać gardła" opozycji. 

Oby tak dalej - a Polska dobrze na tym wyjdzie.

kad