W dawnym Pafawagu rusza produkcja nadwozi pociągów dużych prędkości dla Deutsche Bahn. Zatrudnienie wzrośnie, mimo że właściciel zakładu redukuje personel w prawie 40 krajach.
Jak mówi przedtawiciel Bombardiera w Polsce, to pierwszy przypadek, gdy firma na terenie naszego kraju uczestniczy na dużą skalę w produkcji pociągów wysokich prędkości.
We Wrocławiu na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zbudowano za prawie 250 mln złotych halę produkcyjną i lakiernię.
W konsorcjum Siemensa i Bombardiera 130 pociągów ICE zamówiły koleje niemieckie. Niewykluczone, że wkrótce zamówią jeszcze 170 kolejnych.
Składy z nadwoziami produkowanymi w Polsce wyjadą na tory już w 2017 roku. Jak przekonuje cytowany przedstawiciel Bombardiera, zakład w Polsce ma perspektywę na wiele lat zamówień.
Obecnie w dawnym Pafawagu pracuje ponad 700 osób. Bombardier zapowiedział zatrudnienie kolejnych 100, a niewykluczone, że w przyszłości miejsc pracy będzie jeszcze więcej.
Projekt rozbudowy wrocławskiego zakładu, jak pisze "DGP", wpisuje się w program wicepremiera Mateusza Morawickiego "Luxtorpeda 2.0", w ramach którego Polska intensyfikuje współpracę z krajowymi i zagranicznymi podmiotami produkującymi na potrzeby kolei.
bbb/forsal.pl