Ludzie wtykają żywe kwiaty w spaloną tęczę. Wśród nich Górniak - zdjęcie
13.11.13, 12:47fot. Marcin Miskiewicz/Flickr

Ludzie wtykają żywe kwiaty w spaloną tęczę. Wśród nich Górniak

67

We wtorkowe popołudnie lokalne media (i nie tylko) zachwycały się postawą mieszkańców Warszawy, którzy nie mogąc pogodzić się bólem po spaleniu tęczy na pl. Zbawiciela, przychodzą z żywymi kwiatami, wtykając je w nadpaloną konstrukcję.

Akcja oczywiście miała być „całkowicie spontaniczna”, ale na miejscu całkiem przypadkiem znaleźli się reporterzy „Gazety Wyborczej”, którzy uchwylicili wiekopomną chwilę, kiedy swoje kwiatki w zwęgloną tęczę wtyka Edyta Górniak. „Nie robię tego na pokaz” - zapewniała celebrytka.

Na Gazeta.pl możemy zresztą zobaczyć także nagranie, na którym widać jak mieszkańcy Warszawy łamią przepisy, na dziko przebiegając jęzdnię, wśród klaksonów przejeżdżających aut, by wetknąć także i swój badylek w tęczę. Proszę państwa, cóż za heroizm!

Do dekorowania tęczy mieszkańcy Warszawy zachęcają się m.in. za pośrednictwem Facebooka. Na popularnym portalu społecznościowym powstały już fanpage, nawołujące do odbudowania tęczy. Zwolennicy kolejnej rekonstrukcji kolorowego szkaradełka na pl. Zbawiciela liczą sobie lekko ponad 9 tysięcy (to i tak niewiele, bacząc na fakt wsparcia medialnego, jakim inicjatywę pompuje „Wyborcza”, pisząc m.in. „Im bardziej tęcza płonie, tym bardziej należy ją odnawiać”).

Apele o odbudowę tęczy nie pozostały bez odpowiedzi prawej strony – na Facebooku powstały też fanpage, nawołujące do odbudowania rekonstrukcji, ale w kolorach biało-czerwonych albo w barwach polsko-węgierskich.

MBW

Komentarze (67):

anonim2013.11.13 12:52
żegnają nieboszczkę ...ona ich prowadziła :) Dobrze że nie wtykają czegoś innego ...
anonim2013.11.13 12:57
@narodowieckatolik Skąd wie że to "narodowcy" a nie "gazety koszernej" prowokatorzy?. Niech se lepiej w dupę strzeli!.
anonim2013.11.13 12:59
Wtykać "co innego" to jeszcze będą - jak zapowiedzieli - w czasie tzw. "całowania"...ciekawe czy parytety zachowają Np. jak będzie "wtykać"c i "całować" Kalisz, Biedroń i Bęgowski vel Grodzka - to parytet zachowany czy nie?
anonim2013.11.13 13:01
Górniak po koloraturowym hymnie zupełnie zbzikowała!
anonim2013.11.13 13:03
Ale jadu w artykule. Bardzo dobrze, że ludzie chcą odnowić tęczę.
anonim2013.11.13 13:03
Cz-skiP-ta a dziś ty wtykałeś koledze czy on tobie?
anonim2013.11.13 13:04
Kiedyś niszczono namiętnie pomniki rosyjskich gwałcicieli, teraz co chwila podpalają pedalską tęczę - bardzo dobrze.
anonim2013.11.13 13:04
Tylko środowiskom prawicowym ta tęcza kojarzy się z promocją homoseksualizmu (he, he, he...). Czyżby jakieś ukryte pragnienia? Psychologowie mówią jasno: ukryte potrzeby zawsze znajdują swoje ujście - tym bardziej te o podłożu seksualnym. Dobrze, że odbudowują tęczę, ale nie ze względów symbolicznych, tylko na przekór tym, którzy tak bardzo z nią walczą.
anonim2013.11.13 13:05
Ojej za chwilę się popłaczę ze wzruszenia. Tęcza umarła. Nie długo będą tam też znicze pewnie. Już przestańcie pisać o tej głupiej tęczy, bo to już się nudne robi. Nic mnie ona nie obchodzi, niczego nie symbolizuje i z nikim nie jedna.
anonim2013.11.13 13:07
Jak chcą, to niech ją sobie odbudują. To sprawa tych ludzi, którzy odczuwają taką potrzebę. Ciekawe, czy te kwiaty znikną stamtąd tak szybko, jak znikały znicze z Krakowskiego Przedmieścia?
anonim2013.11.13 13:07
Pani piosenkarka jakoś nie kwapiła się z kwiatami na miejsce zabójstwa 90 znaczących polaków ... przylazła na pogrzeb papierowej homo tęczy ... wymownie informując co ma we łbie.
anonim2013.11.13 13:08
Spalili ja... Trudno. Też uważam, że tak się nie powinno stać. Ale czy nie ma nic ważniejszego nad rozckliwianiem się nad kupą jarającej się wcześniej bibuły?
anonim2013.11.13 13:12
To są idioci i rozckliwiają się nad spaleniem jakiejś tam konstrukcji. Rozumiem jakby ktoś umarł, ale nie coś takiego. Ludzie to w większości kretyni jednak.
anonim2013.11.13 13:12
Tęczowo paranoja.
anonim2013.11.13 13:13
wrogowie tęczy! wytłumaczcie mi dlaczego wam ten symbol radości (wystarczy spojrzeć na uśmiechnięte buzie dzieci gdy widzą {widziały niestety} tęczę) kojarzy się gejami? To jest chore. Nie jestem gejem, nikomu nie zaglądam do łóżka i do póki mnie nie uświadomiliście to nawet tak o niej nie myślałem. Jednak to wy jesteście chorzy i zdecydowanie należy was leczyć. Zrozumiałbym jeszcze gdyby tę tęczę stworzyły jakieś środowiska homo, ale przecież od początku była to sztuka, która była efektem pracy artystki hetero. Pracy, która jak już pisałem dawała radość naszym dzieciom. Swoim prostackim zachowaniem pokazujecie kto jest zagrożeniem. Jesteście słabi - duchem, wiarą i człowieczeństwem.
anonim2013.11.13 13:14
Dobrze, że nie mieszkam w stolicy, bo w Warszawie natężenie dziwaków na jeden kilometr kwadratowy wydaje się dużo dużo większy niż w innych miastach.
anonim2013.11.13 13:16
Niektórym Warszawiakom chyba za dobrze się żyje i nie mają żadnych swoich problemów, dlatego takie debilizmy im w głowie.
anonim2013.11.13 13:19
@czytelnik_83 tu chyba nie chodzi o jakąś tam konstrukcję, ruską chatkę czy kilku łysych w kominiarkach (byli, są i będą). Tu raczej chodzi o to, że większość ludziom nie podoba się to co ma do zaproponowania nowe polskie NSDAP.
anonim2013.11.13 13:19
Nie ma co ironizować. Tzw. "narodowcy" (a tak naprawdę chuligani) zrobili szeroko rozumianemu ruchowi patriotycznemu niedźwiedzią przysługę. Podejrzewam, że przeciętny warszawianin chce mieć przede wszystkim święty spokój, a nie być terroryzowany przez wszelkiego sortu podpalaczy i zbirów.
anonim2013.11.13 13:25
@szakur Jakie NSDAP? I co ma do zaproponowania? Startują w jakichś wyborach?
anonim2013.11.13 13:26
80% nie chce jakiejś "ukrytej opcji pedalskiej" na pl.Zbawiciela.Więc?
anonim2013.11.13 13:28
Jestem za tym, by zwolennicy tęczy odrestaurowali ją własnym sumptem, tym razem z materiałów niepalnych. Będą jak dzieci skupiać uwagę na kwiatkach, a tymczasem kamienicę stojącą i niszczejącą obok tej tęczy miasto sprzeda za bezcen.O czym tu się dyskutuje ?
anonim2013.11.13 13:30
No już dobrze, pomodlę się dzisiaj za tą tęcze, żeby do nieba poszła. Znicza nie postawie, bo za daleko mieszkam :) I jeszcze mam takie pytanie dla tcyh zbulwersowanych? Co mają do zaproponowania lewackie bojówki, albo chuliganie-lewacy, którzy rozwalają np. figurki Matki Boskiej przy drogach? Ktoś z jaśnie oświeconych żałobników po tęczy mi odpowie?
anonim2013.11.13 13:30
I dobrze. W dobrym kierunku idzie. Jeśli robia to ludzie samorzutnie, to będzie nasza, a nie pedalska tęcza. Może ktoś kto ma bliżej do kościoła Najświętszego Zbawiciela, podchwyci mój pomysł i pogada o możliwości odprawienia od czasu do czasu Mszy Św. polowej pod łukiem tęczy. Organizacje świeckich katolików mogą zainicjować tradycję odprawiania pod nią nabożeństw maryjnych. Kiedyś publiczne, sąsiedzkie nabożeństwa majowe (i nie tylko) były w Warszawie tradycją. Hitler zbeszcześcił na trwałe symbol kilku azjatyckich religii. Jeśli sie postaramy, to temu symbolowi Przymierza, ważnemu dla żydów, chrześcijan i muzułmanów przywrócimy właściwe znaczenie!
anonim2013.11.13 13:33
Może organizacje lewicowe powinny się jakoś wytłumaczyć z tego, że niszczone są figurki Matki Boskiej przez ich sympatyków? Co wy na to?
anonim2013.11.13 13:34
I z tego, że sieją nienawiść do chrześcijan?
anonim2013.11.13 13:37
Jasne tęcza to symbol przymierza z Bogiem :) To Ci homoseksualiści strasznie wierzący są. Pewnie bardziej ode mnie nawet :) Człowiek uczy się całe życie.
anonim2013.11.13 13:38
droga Frondo temat nadaje się na krótki film, wykorzystajcie kronikę filmową jak to płakano po Stalinie, jakiś marsz żałobny w połączeniu z eGórniak biegnącą z kwieciem...włosy rozwiewa jej wiatr...ręce drżą przy wtykaniu kwiatka w tęczę...ciałem wstrząsają spazmy płaczu.... ból wykrzywia usta...
anonim2013.11.13 13:40
Nie popieram takich zachowań jak dewastacja. Podpalenie tęczy jest to znak dla władzy, że znaczna część społeczeństwa nie popiera ich polityki i propagandy. Oraz jest to efekt i scheda poczynań polityków zmuszających polaków do ideologi gender. To że w innych państwach się przyjęła, nie oznacza że w Polsce ma się przyjąć. Muszę podziękować PO, SLD, mediom i innym lewakom, że dzięki wam Polska staje się bardziej prawicowa. Z jednej strony macie nakaz wprowadzania i propagandy gender, a z drugiej strony ta wasza ideologia zmienia Polskę na prawicową i rozumiejącą niebezpieczeństwo co robicie z naszym narodem.
anonim2013.11.13 13:41
A lewacy się najlepiej czują masturbując się krzyżem i paląc symbole religijne i co z tym wszystkim zrobimy ? :)
anonim2013.11.13 13:54
Proponuję plastikowe kwiaty zamienić na rabarbar. Mniej palny, widzi mi się. I tak w słusznej sprawie blogerzy tracą czas....
anonim2013.11.13 13:59
Plastikowe kwiaty? To prawda, że trochę trudniej jest zapalić, ale tylko troszkę, a pali się jeszcze bardziej :D
anonim2013.11.13 13:59
Ludziom się w dupach poprzewracało, żeby płakać po tęczy.
anonim2013.11.13 14:01
W sumie to że tęcza utrzymała się dwa dni to z punktu widzenia meteorogii zakrawa na cud :).
anonim2013.11.13 14:01
To Górniak też wetknęli w spaloną tęczę? Świetnie. teraz będzie śpiewała na okrągło.
anonim2013.11.13 14:02
@Czytelnik83- Nie dalej jak wczoraj słyszałem w radiowej jedynce wypowiedź jednego z pracowników ratusza, w której stwierdził, że ta tęcza była wykonana z materiałów niepalnych.
anonim2013.11.13 14:02
Im dłużej bufetowa będzie odbudowywała tęcze tym lepiej. Może do wyborów dobija do miliona złotych i każdy kandydat na prezydenta będzie ją rozbijał poprzez prezentacje plansz opisujących na co można było wydać te pieniądze :).
anonim2013.11.13 14:07
No trzeba gwiazdę zrozumieć. Może jej syn to nie syn, a córcia.
anonim2013.11.13 14:07
czytelnik-83 piszesz o tej wątpliwie artystycznej wizji jakiegoś pseudoartysty? Powinno się tego pana przed sądem nauczyć, że tak robić nie wolno bo to akurat była obraza uczuć religijnych - szczerze to poczułem obrzydzenie od samego zdjęcia na Frondzie więc nawet nie zagłębiałem się w temacie. Natomiast takiego obrzydzenia nie poczułem do tej nieszczęsnej tęczy i szkoda mi, że zniszczono coś tak pozytywnego i ciepłego w swoim przekazie dla normalnego człowieka. Mi to wszystko przypomina trochę walkę Don Kichota z wiatrakami. Tylko, że tutaj dosłownie. NSDAP też zaczynało skromnie i na fali niezadowolenia i nacjonalizmu całkiem nieźle się rozrosło. Tutaj niedosłownie, ale tez na fali niezadowolenia i nacjonalizmu zaczyna się nowy ruch. Dojdzie do 10% poparcia i przerodzi się w coś większego niż ruch, a wtedy to już równia pochyła. Takie czarnowidztwo pewnie się nie spełni, ale historię należy sobie nieustannie przypominać.
anonim2013.11.13 14:09
@cox Trzeba brać zawszę poprawkę na głupoty wypowiadane przez polityków. A tak w ogóle to ile jeszcze pieniędzy podatników pójdzie na odbudowywanie jakieś głupiej tęczy?
anonim2013.11.13 14:17
@Czytelnik83- W sumie masz rację. Może być również tak, że ktoś wziął ,,w łapę" i zastosowano gorsze materiały! Ale tak naprawdę g... mnie to obchodzi.
anonim2013.11.13 14:18
@szakur No tak, ale ja się pytam gdzie tutaj jest sprawiedliwość. Niech w takim razie lewicowe środowiska się z tego tłumaczą. Skoro rozumujemy w kategoriach, że chuligaństwo pseudokibiców to wina narodowców, w takim razie o różne występki lewaków powinny być obwiniane środowiska lewicowe. Czyżby to nie było sprawiedliwe? Powiem Ci szczerze, że nawet nie usłyszałbym o tym filmie, gdyby nie Fronda. Gdzie podziały się te trąbiące obecnie o tęczy media? Nie mam pojęcia. A dlaczego nie mówi się o niszczeniu symboli religijnych w takim tonie? Aha już się do tego przyzwyczailiśmy i nie byłoby takiej sensacji? Co do drugiej części wypowiedzi to naprawdę bardzo wątpię, żeby tak radykalne ugrupowania jak ONR kiedykolwiek miały szanse dostać się do sejmu. Dla mnie myślenie w ten sposób to zwykłe histeryzowanie.
anonim2013.11.13 14:33
to nie jest pogrzeb, ogarnijcie
anonim2013.11.13 14:34
@Gipsen Wrzuciłeś wszystko do jednego worka i bardzo ciężko to skomentować. Na pewno wandalizm nie jest czymś co przynosi chlubę i to Ci mogę napisać. Ja też jestem przeciwny homolobby i mnie też nazywasz faszystą? Zresztą jak chcesz to nazwij, chociaż powiem Ci szczerze, że mało go przypominam w życiu codziennym.
anonim2013.11.13 14:35
Właściwie to nie przypominam go wcale :) Tak to miało być.
anonim2013.11.13 14:36
nikt nie płacze, to, że to kwiaty to po prostu ładny akcent. ludzie chcą odbudować to, co im spalono. bolą tyłki, co
anonim2013.11.13 14:37
Strona na facebooku poświęcona odbudowy tęczy ma 48 tysięcy polubień, natomiast strona poświęcona wtykaniu żywych kwiatków koło 8 tysięcy ;) Kolejna fuszerka jeżeli chodzi o zbieranie informacji. Dodatkowo prawicowe strony, które wychwalały spalenie tęczy zostały po raz drugi usunięte z facebooka za łamanie regulaminu portalu :) Autor artykuły niech już się o ironię i złośliwości nie kusi, bo słabiutko mu to wychodzi :)
anonim2013.11.13 14:37
i ta tęcza. co chcecie? ONA NIE MA OZNACZAĆ HOMOLOBBY
anonim2013.11.13 14:41
Ojj jaka to straszna tragedia, że ją spalono. Ja bym na ich miejscu postulował wybudowanie w tym miejscu pomnika spalonej tęczy :D
anonim2013.11.13 14:42
Polska Podległa Narodowcom
anonim2013.11.13 14:43
Chociaż już żadna głupota mnie nie zdziwi i zapewne wiele osób chciałoby takiego pomnika. Co za debilne czasy nastały.
anonim2013.11.13 14:57
Może będzie zbiórka na szczytny cel, jakieś odliczenie? Parę dzieciaków nie dostanie obiadu, ale na tęczę wpłacą. 12 miesięcy do spalenia.
anonim2013.11.13 15:47
@czytelnik_83 jestem całkowicie za krytyką środowiska lewego za występki lewych bojówek. Za niszczenie symboli narodowych MUSI byś sroga kara! Różnica jest taka, że to nie żadni prawicowcy od Dmowskiego spalili tęczę czy poobrzucali kamieniami i racami squat tylko zwykłe bandziory/bachory. Jedyne o co mi chodzi to o to, aby to jasno powiedzieć, a nie próbować tłumaczyć biednych pa...(triotów). To nie byli żadni patrioci, a jedynie rozwydrzona, niewychowana i zdesperowana młodzież, która znalazła bardzo zły sposób na rozładowanie sowich emocji. Należy to jednoznacznie stwierdzić i podkreślić. Ideałem byłoby gdyby tak właśnie zrobiła cała scena polityczna, również ta prawa.
anonim2013.11.13 16:00
Górniak niech odśpiewa przed Tęczą Mazurek Dąbrowskiego - dobrze jej to wychodzi
anonim2013.11.13 16:08
Zamiast wielu kolorów czas na BIEL I CZERWIEN. Wtedy taka instalacja moze mieć sens, a tak? Koniec z homo zagrywkami.
anonim2013.11.13 16:58
Pedalaska histeria!!!
anonim2013.11.13 17:18
To jak już na placu zbawiciela można stawiać symbole gejowskie to dlaczego by nie tak na jasnej górze przed obrazem?
anonim2013.11.13 17:32
Proponowałbym barwy Polsko-Rosyjskie. Takie symboliczne przeprosiny za atak na ambasadę rosyjską. Warszawa przeprasza za nazistowskie bojówki Sturmabteilung ONR i i Allgemeine Polnische Jugend.
anonim2013.11.13 18:23
@Tomatino A co zrobisz, jak po deszczu pojawi się tęcza? Załamka?
anonim2013.11.13 20:28
Górniak sama wygląda jak ta tęcza po spotkaniu z Narodowcami. Może to taka solidarność ją przywiodła do tego idiotycznego aktu.
anonim2013.11.13 21:03
http://blogpublika.com/2013/11/13/ludzie-portalu-gazeta-pl-byli-przy-podpalaniu-teczy-ukrywaja-sprawcow/ http://blogpublika.com/2013/11/13/gazeta-pl-anatomia-manipulacji-sklotersi-atakuja-koktajlami-molotowa/ http://blogpublika.com/2013/11/12/kto-podpalil-tecze-zobacz-zdjecie/?fb_ref=recommendations-bar https://www.facebook.com/photo.php?fbid=615757238489849&set=a.615756808489892.1073741840.463707573694817&type=1&theater https://www.youtube.com/watch?v=rOPriNGh-TQ https://www.youtube.com/watch?v=4sxto4t_kiE
anonim2013.11.13 22:08
biedna ta Warszawa z jednej strony męstwo a z drugiej głupota jak w dzienniczku św Faustyny dalej to samo.
anonim2013.11.13 23:33
Ktoś musiał zupełnie zatracić poczucie architektonicznego smaku, żeby stawiać to "coś" obok zabytkowego kościoła.
anonim2013.11.14 2:04
Ogłośmy ŻAŁOBĘ narodową.
anonim2013.11.14 7:21
Edyta Górniak... no cóż ;) Ach, te nasze - nie nasze, lewackie środowisko artystyczne... Jesteście pocieszni artyści drodzy. Wreszcie macie temat! Sztuki teatralne, filmy, książki, instalacje i kasa popłynie szerokim strumieniem. "Pieśń o Grodzkiej z Tęczą w tle" albo odwrotnie wsio rawno! Piękny temat!
anonim2013.11.14 7:41
@Teotym - otóż to! Pomnik ofiar Tragedii Smoleńskiej zaburzyłby ład architektoniczny Krakowskiego P., taka tandetna tęcza nie, no bo ona niesie przesłanie...
anonim2013.11.14 9:41
To coś w rodzaju podpisu na cyrografie... O!!!