LIDL nadal brnie w pogaństwo! Bojkot nadal aktualny! - zdjęcie
09.12.14, 12:40Fot. zdjęcie z gazetki Lidla oraz Facebook

LIDL nadal brnie w pogaństwo! Bojkot nadal aktualny!

31

Sieć spożywcza LIDL usunęła ze swojej reklamy „Boże Narodzenie”. Zamiast tego pojawiło się określenie „te wyjątkowe dni". Lidl chce narzucić Polakom laicką ideologię, my mówimy stanowcze NIE! (TUTAJ)

Do protestu przyłączyło się wiele tysięcy Polaków. Nasza skrzynka mailowa zapachana jest kopiami maili od Polaków, którzy wysłali swój protest do siedziby Lidla. Nasz protest okazał się bardzo medialny. Pisano o nim prawie wszędzie! Oczywiście nie zabrakło również głosów krytycznych wobec naszego działania, ale to co pojawiło się w najnowszej gazetce sklepu Lidl (która będzie opublikowana 20 grudnia, czyli 4 dni przed Wigilią) każe na nowo wezwać Polaków do bojkotu tej sieci spożywczo-usługowej. Na stronie internetowej możemy już oglądać najnowsze produkty, które trafią wkrótce do sprzedaży w sklepach Lidl (TUTAJ)

Pomijam już fakt, że w gazetce nie pojawia się w ogóle żadne odniesienie do Bożego Narodzenia. To czas „magicznych świąt”, „magicznych prezentów”, reniferów, bez szopki , bez elementów tradycji chrześcijańskiej. Za to mamy w promocji lalki Monster High, tak, tak. Cena za sztukę to 69 zł. Dzieci dostają więc do ręki „magiczne prezenty” czyli upiorne lalki! To już nie tylko pomijanie tradycji chrześcijańskiej, która towarzyszy nam w grudniu, ale promocja laicyzacji i propaganda ateistycznej ideologii. Bo tłumaczenie Pani rzecznik Lidla – odnośnie wycięcia „Bożego Narodzenia” – ze spotu reklamowego (TUTAJ) nijak ma się do tego, co zostało przygotowane dla konsumentów 4 dni przed Bożym Narodzeniem. To ewidentna propaganda nihilizmu, mająca na celu zlikwidowanie wartości chrześcijańskich w kontekście obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia, przepraszam Magicznego Czasu, Magicznej Chwili ! Brak jakiegokolwiek odniesienia do Świąt Bożego Narodzenia. Za to nachalna promocja nowego sposobu przeżywania Świąt. I to nie jest tak, że chcemy na siłę wprowadzać sacrum w przestrzeń reklamy, do sklepów etc. Chcemy jedynie, by akcentowano treści chrześcijańskie w kontekście Świąt Bożego Narodzenia, a nie jakąś bezideową, pustą papkę magicznych chwil. Jeśli marketing i reklama wykorzystuje święta do promocji to niech to robi zgodnie z tradycją, albo wcale!

Dlatego ponownie wzywamy do bojkotu sieć spożywczą LIDL. Wysyłacie protesty o treści:

Oddajcie nam „Boże Narodzenie”

Z wielkim oburzeniem zauważyłem/am, że promują Państwo niechrześcijańską wizję Świat Bożego Narodzenia w Państwa spocie telewizyjnym oraz w materiałach promocyjnych.  Dlatego proszę o przywrócenie w reklamie akcentów polskiej chrześcijańskiej kultury, Bożego Narodzenia. Jeśli Państwo nie zmienią swojej nihilistycznej i obcej nam ideologii, przestaniemy kupować Państwa produkty i będziemy zachęcać innych do bojkotu Lidla!

Z poważaniem

Na adres: [email protected] oraz [email protected]

Philo

A oto jak wygląda gazeta z produktami dla ... dzieci:

Komentarze (31):

anonim2014.12.9 12:45
A wy byście chcieli, żeby Boże Narodzenie łączyć z zakupami i promocjami? Może niech Jezus reklamuje pasztetową, a Maria z Józefem papier toaletowy w obniżonej cenie?
anonim2014.12.9 13:09
A ja jestem przeciwny "wykorzystywaniu" Świąt Bożego Narodzenia do celów promocyjno-reklamowych. Akcję uważam za nietrafioną ponieważ w mojej ocenie przywrócenie w reklamie akcentów świątecznych czy jakiekolwiek kojarzenie Świąt Bożego Narodzenia z handlem byłoby nadużyciem samo w sobie... Cytując klasyka: "nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych- nie bądźmy pewexami" Pozdrawiam serdecznie
anonim2014.12.9 13:15
proponuję obwiesić Lidl zamiast choinki lasem krzyży i będzie O.K.
anonim2014.12.9 13:16
cos cie sie tak tego Lidla czepili? czy myslicie, ze Lidl sam zdola obalic Boze Narodzenie przez swoja reklame? w takim razie slaba ta wasza wiara….
anonim2014.12.9 13:22
Dokładnie. Skoro Boże Narodzenie to nie "święto prezentów i obżarstwa" to niech nie będzie wykorzystywane w celach marketingowych. Ta akcja ewidentnie chce wcisnąć sacrum do sfery handlu, żeby powoływano się na Jezusa przy promocji kiełbasy. To nie ma sensu, to jakiś absurd.
anonim2014.12.9 13:29
Czy Poganie to ci sami, których część została wymordowana przez chrześcijan a reszta zmuszona do przejścia na "jedyną prawdziwą religię"?
anonim2014.12.9 13:42
Większość Polaków to poganie więc model biznesowy Lidla jest całkiem poprawny.
anonim2014.12.9 14:01
Ojej, nawet link daliście do Lidla. To sobie przeczytam, może jakaś ciekawa promocja.
anonim2014.12.9 14:30
Taa, problemy pierwszego świata. Rozumiem, że pozostałe sieci handlowe promują w swoich gazetkach chrześcijaństwo, tak ?
anonim2014.12.9 14:49
Wiarę przekazuje rodzina i św. MATKA KOŚCIÓŁ a nie SIEĆ SKLEPÓW NA BOGA. Czy wyście poszaleli?
anonim2014.12.9 15:45
Bojkot konsumencki może być pożytecznym narzędziem ale trzeba wiedzieć jak i kiedy z niego korzystać. W przypadku akcji "Lidl" warto się zastanowić przede wszystkim co chce się osiągnąć... Pan Jezus przepędził kupców handlujących przed świątynią przez co podkreślił wyraźnie że pewnych sfer mieszać nam nie wolno natomiast apel Frondy o "przywrócenie w reklamie akcentów polskiej chrześcijańskiej kultury" jest wg mnie zaprzeczeniem nauki Pana Jezusa... Galopującej sekularyzacji nie powstrzyma "pół-pogaństwo" i "świeczko-ogarkowość" droga redakcjo... Jeśli ogłosicie kiedyś akcję bojkotującą wszelkie wyrazy WYKORZYSTYWANIA BOŻEGO NARODZENIA do celów handlowych czy marketingowych to moje poparcie i zaangażowanie macie jak w banku a póki co traktuję akcję jako szkodliwą i antyewangeliczną... Radzę zaniechać bo jak na razie to daliście się złapać w pułapkę która ponadto bardziej wypacza chrześcijańską kulturę niż szkodzi Lidlowi... Pozdrawiam serdecznie
anonim2014.12.9 16:06
Czyli Lidl wrócił do prawdziwych korzeni grudniowych świąt, tj. Saturnalli. Słusznie, czasem trzeba być konserwatystą.
anonim2014.12.9 16:34
Przestańcie się kompromitować, jaki bojktot?Kompromitujecie się tą akcją na całego. LIDL dalej pełen klientów, wiem, bo codziennie tam zakupy robie i robić będe i osobiście się ciesze,że w tym okresie nie sprzedają nic, co łączy się marketingowo z Jezusem i Świętami. Fronda staje się wzorcem żenady i idiotycznych akcji dla przygłupów.
anonim2014.12.9 16:36
Poczekajcie, niech tylko rzucą Crocsy. Chciałabym wtedy zobaczyć wyniki waszego bojkotu.
anonim2014.12.9 16:41
Swoją drogą, jak czytam komentarze pod ytm wezwaniem, to czuję się zbudowana. Większość uważa wasz bojkot za przejaw żenującej głupoty.
anonim2014.12.9 18:52
Ech, zawiodłem się. Myślałem, że w Lidlu będą obchodzić jedyne prawdziwe polskie święto - Szczodre Gody. I że na przykład wprowadzili do sprzedaży menhirki na stół i czekoladowe figurki Rgieła, a pod sklepem będzie scenka ze zwierzątkami i dzieciątkiem Swarożyc. Niestety, to tylko kolejna głupota redaktorów Frondy i ich braki w wykształceniu i znajomości podstawowych pojęć
anonim2014.12.9 20:07
Nie wiem jak to sie dzieje, ale w Niemczech nie mamy tego rodzaju problemow. W sieci LIDL jest Weihnacht (Boże Narodzenie): http://www.lidl.de/de/onlineshop - sprzedawany jest Adwentowy Kalendarz: https://www.facebook.com/Lidl?v=app_274640075939421&ref=ts jak i roznego rodzaju artykuly zwiazane z Bożym Narodzeniem, np. ksiazeczki z koledami: http://www.lidl.de/de/weihnachtliche-tastentraeume/p147154 - lub inne opowiadajace o narodzinach Jezusa-Boga.
anonim2014.12.10 3:47
@twowish ... na ch** mi cukier po promocyjnej cenie? Bimbru nie pędzę... @J_Adamcz na ch** mi Crocsy po promocyjnej cenie? Znam lepsze marki ... Moje przekonania są dla mnie ważniejsze niż kilka złotych ... lub trzydzieści srebrników
anonim2014.12.10 4:39
Nie tylko Lidl zachowuje się źle. Reklamy w tv od dawna pokazują św. Mikołaja a raczej krasnala, który bawi się w egzotycznych krajach i pije colę.
anonim2014.12.10 11:05
Redakcja Frondy od dziś zakupy robi tylko w kościele. Ich marketing przesiąknięty jest ideologią chrześcijańską. Po artykule o pogaństwie oczekiwałem Swarożyca i Peruna, a tu tylko hasła reklamowe z gazetki Lidla. Swoją drogą, jestem przekonany, że jeśli gazetka miałaby treść "W czasie narodzin Pana naszego, Zbawiciela Jezusa Chrystusa proponujemy cukier w cenie 2,50 zł i Coca-Colę w czteropaku.", to nagłówek mówiłby "LIDL KPI Z NASZEJ RELIGII! BOJKOT TRWA!". Na psychopatów nie ma rady.
anonim2014.12.10 12:13
Co za przygłupy chcą szukać Bożego Narodzenia w Lidlu czy innym sklepie? Mnie na zakupach nie potrzeba symboli katolickich.Mam je w domu a w święta jestem z rodziną a nie Lidlem.W sklepie rybnym na moim osiedlu też nie dostrzegam katolickich odniesień do promocji karpia.Fronda sięga dna głupoty.Konsultacja w Tworkach pilnie potrzebna dla autorów tej krucjaty.To są widoczne coraz bardziej efekty obowiązującej ustawy o zdrowiu psychicznym.
anonim2014.12.11 0:37
nie zaplujcie się przypadkiem od tego bulwersu
anonim2014.12.11 1:43
@bell "....Ta akcja ewidentnie chce wcisnąć sacrum do sfery handlu..." Niezupełne. Sklep powinien być nam pomocny w zakupie niezbędnych akcesoriów związanych z celebracją Świąt Bożego Narodzenia. Jakoś nie zauważyłam w ofercie (przeglądając gazetkę) możliwości zakupu choinek, szopek i innych ozdób choinkowych jak bombek, światełek, lamety itp a to jest dla mnie dużym utrudnieniem bo wolę iść do takiego marketu w którym dostanę dosłownie wszystko co jest mi niezbędne. Lidl nie spełnia tych oczekiwań. Katolik nie tylko wiarą żyje ALE: musi coś zjeść, w coś się ubrać i jakoś przystroić mieszkanie oraz stół świąteczny. Kupując w Lidlu - nie ma szans.
anonim2014.12.11 1:44
@tomtom "...Radzę zaniechać bo jak na razie to daliście się złapać w pułapkę która ponadto bardziej wypacza chrześcijańską kulturę niż szkodzi Lidlowi..." To może tak jeszcze zlikwidujemy choinki z centralnych punktów miasta jak chociażby sprzed Urzędu Miejskiego bo np. zdaniem Francuzów czy belgijskich feministek to miejsce powinno być neutralne światopoglądowo, zlikwidujmy piękne oświetlenie ulic aby przypadkiem nie oślepnąć, może jeszcze żywe szopki w Rynku??? czyli wszystko to co wprowadza nas w nastrój. Święta Bożego Narodzenia to przede wszystkim czas radości (z narodzenia Pana) Lidl nie identyfikuje się z radością nadchodzących świąt (usuwając symbole tego chrześcijańskiego święta) to budzi zrozumiały NIESMAK.
anonim2014.12.11 7:40
@nieznajoma Niezupełne. Sklep powinien być nam pomocny w zakupie niezbędnych akcesoriów związanych z celebracją Świąt Bożego Narodzenia. A to niby dlaczego?
anonim2014.12.11 7:58
A dla kogo ten Lidl ma się identyfikować? Dla garstki katolików?
anonim2014.12.11 11:46
No chyba lepszy jest ten renifer niż szopka świąteczna obok reklam schabu bez kości???? O co Wam Frondo właściwie chodzi?????
anonim2014.12.11 20:40
@Nieznajoma_200 Argumentacja nieco chybiona ponieważ umieszczanie choinek, lampek czy innych elementów wystroju przez Urzędy Miast nie ma charakteru komercyjnego. (pomijając oczywiście zdecydowanie NIECHRZEŚCIJAŃSKĄ a pogańską historię choinki przejętą przez niemieckich protestantów i wtłoczoną przez nich w naszą kulturę w okresie zaborów. Obecnie jest to nie wiedzieć czemu najbardziej rozpoznawalny symbol Świąt Bożego Narodzenia i choć zupełnie mi on nie przeszkadza a nawet bardzo się podoba to staram się aby nie przysłaniał mi on istoty Świąt Narodzenia Bożego.) WYKORZYSTYWANIE BOŻEGO NARODZENIA przez sieci handlowe do celów reklamowych ma charakter wyjątkowo komercyjny i ma na celu zwiększenie sprzedaży lub czerpania innych pożytków, Mechanizm podobny do powszechnie stosowanego w reklamie przez skąpo odziane niewiasty prezentujące swe walory motywu seksu. Mam nadzieję że udało mi się wykazać tę DROBNĄ różnicę. Pozdrawiam serdecznie
anonim2014.12.12 18:09
Pytanko. Czy ktoś z "protestantów" odwiedzał LIDL-a w poniedziałki rano ? To chyba w poniedziałki wypadają pierwsze dni super promocji ? Jeśli nie to spieszę wyjaśnić, że od pierwszej minuty otwarcia sklepu, a w zasadzie już sporo przed tą minutą, przed sklepem gromadzą się tłumy starszych ludzi, którzy oczekują nerwowo na otwarcie sklepu. Po otwarciu, ci wszyscy ludzie pędzą na złamanie karku do paśników (koszy wysypowych) w których "wyrzucone" są atrakcyjne cenowo towary. Następnie, ci wszyscy ludzie ryją w tych paśnikach z zamiarem pochwycenia jak największej ilości towarów promo. Pomijając fakt, że te tłumy przed LIDL-em w poniedziałki są o niebo większe niż przed kościołami w niedzielę to mam wrażenie, że w większości utworzone są przez tych samych klientów, którzy bywają w kościółkach w niedzielne poranki. Czy się mylę ? Nie róbcie starszym, biednym ludziom wody z mózgów . Walczcie o duszyczki ale nie na siłę. Zaproponujcie atrakcyjny "program", a nie bojkot i zakazy. Może jeszcze ekskomunika dla kupujących w Lidlu ? :) Stosy najlepiej. Ogniem i mieczem. Inne sposoby "zachęcania są wam obce.
anonim2014.12.15 15:47
Ile trolle internetowe wam płaci pani Kopacz za ataki na wartosci Chrześcijańskie?
anonim2014.12.16 10:08
@trans70 6,66 zł od uszczypliwego komentarza