Kryzys Europy. Abp Marek Jędraszewski: Przecięto życiodajne więzy z Chrystusem - zdjęcie
07.02.21, 19:05Fot. Joanna Adamik (Archidiecezja Krakowska) via Flickr

Kryzys Europy. Abp Marek Jędraszewski: Przecięto życiodajne więzy z Chrystusem

131

Kryzys Europy wynika z tego, że przecięto życiodajne więzy z Chrystusem. Stąd ta wielka duchowa choroba, która prowadzi do pogardy wobec życia drugiego człowieka – zwłaszcza słabego i chorego – mówił abp Marek Jędraszewski, który w niedzielę w kościele Matki Bożej Nieustającej Pomocy przewodniczył Mszy św. w intencji pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie.

Abp Marek Jędraszewski komentując fragment Ewangelii wg św. Marka odczytywany dziś w liturgii zauważył, że opisuje on dobę z życia Jezusa i zwraca uwagę na trzy wydarzenia – przynoszenie ulgi w cierpieniach, modlitwę do Ojca i nauczanie. W tym kontekście metropolita krakowski zauważył, że w tradycji chrześcijańskiej w Europie modlitwa w czasie zarazy była czymś naturalnym dla społeczności nękanych epidemiami. Dziś jest inaczej – wydaje się, że w czasie szczególnego doświadczenia Pan Bóg jest ludziom niepotrzebny.

Arcybiskup przywołał też historię Polaka ze szpitala w Wielkiej Brytanii, o którego życie toczyła się batalia w ostatnich tygodniach. W imię prawa został skazany na okrutną głodową śmierć. Dodatkowo w Polsce głośno wybrzmiewają agresywne postulaty domagające się aborcji dzieci nienarodzonych.

Metropolita zauważył, że od dziesięcioleci modlitwa ukazywana jest jako czas zmarnowany, bo w tym czasie można by zrobić coś konkretnego, a głoszenie Ewangelii uznawane jest za pozbawione sensu, bo każdy ma swoją własną prawdę. Z przestrzeni publicznej usuwane są przedmioty kultu, bo ich obecność mogłaby kogoś zaboleć, a wiarę próbuje zepchnąć się do sfery prywatnej.

Arcybiskup pytał, dlaczego to staje się normą w Europie a Polska z tego powodu jest tak często atakowana. Zwrócił uwagę, że odpowiedź na te niepokoje znajduje się w ostatniej książce Jana Pawła II „Pamięć i tożsamość”, w której Ojciec Święty zostawił nam bardzo konkretny testament, jak mamy myśleć i postępować. Papież wskazuje na przypowieść o krzewie winnym i latoroślach w niego wszczepionych, które tylko wtedy rodzą owoce. – Tak samo jest z życiem chrześcijańskim. Jeśli przerwiemy życiodajną więź duchową z Chrystusem, to stajemy się duchowymi karłami, zapatrzonymi w siebie, pozbawionymi nadziei, skazanymi na to, by powiększać produkcję, a nie myśleć o tym, aby bogactwo wiary mogło być udziałem innych przez nasze świadectwo – mówił abp Marek Jędraszewski i dodawał, że kryzys Europy wynika z tego, że przecięto życiodajne więzy z Chrystusem. – Stąd ta wielka duchowa choroba, która prowadzi do pogardy wobec życia drugiego człowieka – zwłaszcza słabego i chorego. Nie ma już czasu na modlitwę. Nie ma też wewnętrznej mocy, żeby z innymi dzielić się prawdą Ewangelii – zaznaczał.

W tym kontekście abp Marek Jędraszewski podkreślił aktualność przesłania Jana Pawła II z początku pontyfikatu: „otwórzcie drzwi Chrystusowi”. – Otworzyć drzwi dla Chrystusa dla dobra człowieka, bo tylko dzięki Chrystusowi człowiek może zrozumieć własną godność, ale też wartość i godność drugiego człowieka – mówił metropolita dodając, że Chrystus wskazuje też na wartość modlitwy i głoszenia Ewangelii.

Arcybiskup zwrócił uwagę, że przesłanie dzisiejszej Ewangelii o Chrystusie, który jest lekarzem naszych ciał i dusz, który jest wzorem jak ma wyglądać nasze odniesienie do Boga, który jest mistrzem i nauczycielem w głoszeniu Ewangelii jest realizowane w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym w Krakowie. Modlitwa zanoszona jest w czasie corocznych Mszy św. w kościele Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Krakowie. Ewangelia głoszona jest m.in. w ramach „świątecznego tramwaju” czy w formie papieskich znaków, które pojawiają się na pojazdach MPK, gdy chcemy pamiętać o św. Janie Pawle II.

Dziękujemy Panu Bogu dzisiaj za tyle dobra, które się dzieje, za tyle pięknego świadectwa i zatroskania o innych. Modlimy się, aby to dobro, które tak głęboko wrosło w tradycję MPK w Krakowie wzrastało, stało się naszym wspólnym dobrem, naszym bogactwem, którym z radością chcemy dzielić się z innymi – zakończył metropolita.

Diecezja.pl

Komentarze (131):

Aldona2021.03.30 1:06
Ks.Arcybiskup Marek Jędraszewski ma CAŁKOWITĄ RACJĘ BRUKSELSKIE ELITY PODEPTAŁY I SPLUGAWIŁY WARTOŚCI ,KTÓRE BYŁY PODSTAWOWYMI WARTOŚCIAMI DLA OJCÓW ZAŁOŻYCIELI PIERWSZEJ UNII EUROPEJSKIEJ.!!!! TO BYŁY WARTOŚCI KATOLICKIE Roberta Schumana , Konrada Adenauera czy A. De Gaspariego. Premier Francji Robert Schuman w 1959 r w Parlamencie Europejskim powiedział to co ONI TRZEJ DOBRZE WIEDZIELI I OCZYM WCZEŚNIEJ MÓWILI : " Demokracja zrodziła się i rozwinęła z chrześciaństwem. Narodziła sie wtedy , kiedy zgodnie z WARTOŚCIAMI CHRZEŚCIAŃSKIMI CZŁOWIEK ZOSTAŁ WEZWANY do tego , aby docenic godność osoby ludzkiej , wolność jednostki , poszanowanie cudzych praw oraz MIŁOŚĆ BLIŹNIEGO. Przed pojawieniem się chrześciaństwa nigdy takich zasad nie sformułowano i nie uczyniono z nich duchowej podstawy żadnego sytemu władzy . To chrześciaństwo pierwsze uwydatniło równość wszystkich ludzi bez względu na ich przynależność klasową i rasową oraz upowszechniło podług reguły Świętego Benedykta "ora et labora" moralność pracy zakładajacą iż obowiązek wykonywania tejże staje się służbą na rzecz Bożego dzieła stworzenia ...." Gdzie jest dzisiaj Unia Europejska ? Gdzie są te wartości ? Ks. Arcybiskup Marek Jędraszewski ma całkowitą rację to jest WIELKI FILOZOF.
nie zwiedziona2021.02.8 11:44
Oby ten mroz zniszczyl wirusa, bo dopiero zaczynamy sie teraz dowiadywac wiecej na temat tych experymentalnych szczepionek, wiadomo juz ze Astra Zeneca, Johnson Johnson nie dzialaja na wariant poludniowoafrykanski, a Pfizer jeszcze nie wie. Zreszta wiekszosc ludzi tutaj w UK po tych szczepionkach chorowala tak jak n Covid 19. (wysoka goraczka). Graja tym wirusem zeby tresowac ludzi, doprowadzic ich do ubostwa i zniszczyc cywilizacje chrzescijanska. A firmy farmaceutyczne wspierajace Kliniki Smierci - licza olbrzymie zyski ze szczepionek, gielda tez ostro w gore, https://www.theguardian.com/society/2021/feb/07/scientists-call-for-rethink-as-doubts-grow-about-achieving-herd-immunity
Arek2021.02.8 11:49
Ty ruski trolu. Na szczęści większość zdaje sobie sprawę z tego że wam ruskim zależy na tym abyśmy się tu w Polsce pochorowali na potęgę. Żal wam towarzyszko że stać nas na porządne szczepionki a nie na te wasze sputniki?
PomysłowośćKleroruchaczyNieZnaGranic2021.02.8 11:26
Ksiądz z Bydgoszczy otworzył gabinet seksualny u siebie na plebanii by przy pomocy centymetra krawieckiego mierzyć długość penisów u chłopaków..
O tym nie dowiesz się Frondy2021.02.8 11:16
Ksiądz Dariusz Drzewiecki kilka dni temu zasłynął wpisem, że kablem można przywrócić dzieciom "ustawienia fabryczne". Okazuje się, że w 2018 r. duchowny został skazany za naruszenie nietykalności cielesnej uczniów ze szkoły podstawowej w Głownie i przeniesiony do innej parafii. Okładając dzieci po głowie twierdził, że ma prawo je karać "w zastępstwie rodziców".
Artur2021.02.8 11:19
Ksiądz zamieścił wspaniały dowcip, który nie został zrozumiany przez wszystkich. Ja zawsze mówię że żartować należy z inteligentnymi ludźmi. Wiele razy zaobserwowałem jak ostro głupota reaguje na coś czego nie rozumie.
Felek2021.02.8 14:29
Super żart. Jak tarmosił dzieci to też się pewnie wszyscy uśmiali.
czyt2021.02.10 18:25
To był mem, nawet dosyć dobry, ale wielebny użył go, w jego sytuacji na wyrost.
katolik2021.02.8 11:15
Nie "przecięto", ale ktoś je podciął i nadal podcina. Trzeba, żeby chociaż się schowali baronowie Kościoła, bo mu szkodzą i ośmieszają. Czy biskup Głódź nie ma wstydu zostawszy baronem pod szyldem Kościoła? Kościół powinien pozbawić go dystynkcji i zakazać publicznego pokazywania się, bo sieje zgorszenie. Wiele szkód uczynił też Dziwisz.
fedcb2021.02.8 11:13
To jest chichot Hitlera zza grobu! Tyle lat po jego zejściu ze świata jego ideologia śmierci zdominowała Europę Zachodnią!
czyt2021.02.10 19:30
Tylko dlaczego tam przeciętna długość życia jest ok 10 lat większa niż w Polsce?
Kubiak2021.02.8 10:28
To nie kryzys Europy tylko kryzys Kościoła w Europie. Ludzie w Europie żyją względnie dobrze. Dzięki socjalowi ubóstwo praktycznie zlikwidowano. Zwiększono swobody obywatelskie. Europa przyjęła też ponad 2 mln biednych ludzi. Czy nam to się podoba czy nie ale postąpiła miłosiernie i bogate kraje podzieliły się swoim dobrobytem. Ale arcybiskupi nie stają już w pierwszych rzędach przy władzy i coraz mniej mają do powiedzenia i o to chyba ten ból.
Kubiak2021.02.8 10:47
Wiem, że jestem idiotą, bo te 2 mln "biednych ludzi" to nożownicy i islamscy bojownicy, ale nienawidzę Polski i Kościoła, wolno mi ściemniać.
Felek2021.02.8 14:31
2 mln bojowników islamskich, o boże kolejny ekspert od imigrantów. Mogłeś napisać, że Europa przyjeła 2 mln złodziei i pijaków z Polski.
pp2021.02.8 12:01
Dzięki socjalowi??? Dzięki socjalowi to jeszcze niczego nie zlikwidowano a co najwyżej okrada się pracujących ludzi. Ludzie żyją względnie dobrze tam gdzie pozwala im się pracować i nie okrada się ich.
Kubiak2021.02.8 12:28
Masz rację. Bogactwo bierze się z pracy. Ale poczytaj sobie o ogromnych ośrodkach i fabrykach w Meksyku produkujących na potrzeby rynku USA. Tam ludziom pozwala się pracować ale niewiele zarabiają. Panuje tam przemoc i rządy gangów. Morderstwa i gwałty to codzienność. Ludzie mieszkają w budach z dykty a o czystym środowisku możesz pomarzyć. Chciwość ludzka jest ponad wszystkie teorie ekonomiczne.
pp2021.02.8 14:18
Poczytaj o wspaniałym socjaliźmie w Rosji, Chinach i Korei. Socjal to dawanie "biednym" pieniędzy ukradzionych pracowitym i płacącym podatki. To karanie pracowitych a nagradzanie leniwych. Większość z tych którzy wyciągają ręce są w tym położeniu z własnej winy.
....2021.02.9 7:43
nie ma i nie było nigdy czegoś takiego jak Europa.... - nawet znaczenie tego słowa jest niejasne - jest to tylko półwysep. Właściwie całość to Azja - dla naiwnych Euroazja.
DJ Jędru2021.02.8 10:16
Manager zespołu Paetz Sex Boys.
DJ Jędru2021.02.8 10:51
Muszę podkreślić, że pedofilia to specjalność nas -chazarskich nibyżydów, a w kościele też mamy swój desant. Jędraszewski to nasz śmiertelny wróg.
Słaby i chory2021.02.8 10:09
to był przeważnie biedny a tymi to się przez wieki Kościół za bardzo nie przejmował. A pandemie były dla ludzi tajemnicą więc pozostało się tylko modlić żeby się udało przeżyć. A co do myślenia i postępowania to każdy dostał od Boga wolną wolę i sam za siebie odpowiada
majka2021.02.8 9:18
kryzys w kościele i Papież antychryst
pytanie2021.02.8 8:35
czyli pedofilia to życiodajne więzi z Chrystusem? I to mówi biszkopt?
...2021.02.8 9:15
... do niedawna Katechizm Kościoła Katolickiego dopuszczał karę śmierci dla wszelkiej maści dewiantów - w tym perfidnych pedofilów- by chronić normalnych ludzi. Kara śmierci była dopuszczona bez względu na osobę --- świecki, lu tzw. duchowny - bez znaczenia, jeśli stał się zbrodniarzem mógł zasłużyć na karę śmierci. Papież Franciszek - w dobie walki z pedofiliją i wszelkimi tego typu zbrodniami i dewiacjami - uchylił karę śmierci całkowice....tyle w temacie.
Pytanie2021.02.8 9:33
Co innego ja- chazarski żyd, większość z nas-to pedofile, a ci w kościele, to jak myślicie? Dobrze myślicie -też nasi.
ryszard2021.02.8 8:09
To głos kandydata na faszystowskiego najemnika. Stara się jak może, ale to wciąż poziom małego Jasia z 3g - "Artykuł jest o tym, że" i dalej w tym samym stylu. Jak dowodzą czasy Hitlera, faszyzm zawsze przyciągał miernoty.
ryszard2021.02.8 8:15
Przepraszam - wkleiłem to nie pod tym artykułem co trzeba. Tu było co innego ale przesunęli do historii.
Anonim2021.02.8 10:51
Komentary jak najbardziej na miejscu.
Anonim2021.02.8 8:08
Oj Jędraszewski, a Ty nie widzisz swojej winy w przecinaniu więzów ludzi z Chrystusem? Wielka szkoda. Bo skutkiem właśnie działalności takich ludzi jak Ty, Dziwisz, Rydzyk, Janiak, Głódź - ludzie odchodzą z kościoła, a zwłaszcza ludzie młodzi. Ale najwygodniej zrzucić winę na innych. Ale ludzie widzą Waszą obłudę, pychę i zakłamanie. Biadol dalej i żyj w przekonaniu o własnej wielkości, a będzie jeszcze "lepiej"
mariusz2021.02.8 12:55
No właśnie. Najlepiej jest zrzucić winę na innych. To nie Jędraszewski jest winien wielu odejść od Kościoła, gdyż wielu z nich nawet nie zna tego nazwiska. Wina jest po stronie tych młodych ludzi, którzy maja tysiące innych powodów, których tu nie będę wymieniał. Jak ktoś należał do Kościoła a nie zna imienia Jezus, lub to imię nie ma dla niego znaczenia, to lepiej niech odejdzie, bo i tak nie zrozumie o czym mówi Jędraszewski.
czyt2021.02.10 19:17
Ma "wielebny" rację.
Jerzy2021.02.8 7:26
Jezus, ktory uczynil Jedrychowskiego pasterzem swojego kosciola, nie moze miec duzej wartosci dla Europy, poniewaz zalezy jej na eliminowaniu wszelkiej nienawisci i pogardy miedzy ludzmi.
...2021.02.8 8:04
Jerzy zależy w co się wierzy. Europa umiera, wierzy szarlatanom od Covidu....szczepi się szczepionkami których jeszcze nawet na szczurach nie testowano, ludzi panikuję przed śmiercią a jednocześnie w masowych marszach domagają się śmierci....taka jest Twoja europa bez Chrystusa---zostało jej szaleństwo, alogiczność i wegetacja w obłędzie....człowiek zniszczył elementarne relacje między sobą i Bogiem. Cywilizacja zachodnia w ten spodób ustępuje już miejsca Azji i Afryce...na własne życzenie.
Anonim2021.02.8 8:27
"+++" Oj czyżby jakiś dyżurny ksiądz na frondzie. W Czechach maks 15% deklaruje się jako wierzący, czy Czesi żyją w obłędzie? Urzędnicy KK potrafią jedynie straszyć. Pewnie by palili niewiernych, gdyby mogli. To jest dopiero alogiczność, lub może prymitywizm jeśli brak innych argumentów. Z Bogiem, Chrystusem na ustach odbywały się najkrwawsze wojny. Tak w imię "miłosiernego" Boga. Czytając Biblię - wynika, że największym ludobójcą był właśnie Bóg. Stracił całą ludzkość podczas Wielkiego Potopu. W marszach kobiet, kobiety nie domagają się śmierci, a jedynie możliwości WYBORU, zgodnie z wolną wolą daną przez Boga, a nie Owsiaka. Księża są pozbawieni empatii. Przez tyle lat był kompromis aborcyjny, ktoś to zepsuł. I pewnie jest przekonany, że zrobił wiele dla ludzkości i ma zapewnioną "lożę" w Niebie. Zgotowaliście wielu kobietom, ich mężom, dzieciom - piekło na ziemi. Zabójstwo jest i było prawnie zakazane - odpowiedz mi "+++" dlaczego wciąż ludzie zabijają? Co KK w Polsce obecnie ma do zaoferowania? Odpowiem: pychę, kłamstwo, brak posłuszeństwa wobec Papieża. Czy to jest przykład nauki Chrystusa?
...2021.02.8 9:34
... Przykazanie V brzmi dosłownie po hebrajsku - nie morduj. Zabicie najbardziej niewinnej osoby z premedytacją to oczywiście wolny wybór człowieka, taki wybór nazywa się morderstwem. I słusznie mówisz perfidią ludzką jest powoływać się na Ewangelię i chodzić w czarnych nawołując nawet ustami małych dzieci do mordowania. I czy tej falii morderstw też Bóg jest winien ---- oczywiście wolny wybór. A propo Potopu....katastrofy nieustannie nawiedzają świat, bo nie żyjemy w raju i jesteśmy śmiertelni. Gdyby ludzkość przed Potopem słuchała Boga tak jak Noe _ a nie szydzili z jego ostrzeżeń - to by sobie pobudowali arki i ocaleli. Nie zrobili tego jednak - ich wolny wybór, ściągnęli więc śmierć na siebie i na swoje dzieci --- perfidia aborterów polega na tym, że odrzucając Dekalog sobie chcą zapewnić jedynie przyjemność - a dzieciom śmierć. Rocznie na świecie morduje się w świetle tzw. prawa 50 milionów ludzi - więcej niż liczba ofiar II wojny światowej ( ile nie oficjalnie - do tego nikt nie chce się przyznać). Każdy kto popiera aborcje - popiera mordy w większej skali rocznie niż liczba ofiar II wojen --- wraz z ofiarami Hiroszimy i Nagasaki. Takim ludziom nie pomoże już ani logika, ani sumienie, ani żaden Kościół. Europa - wraz z Czechami wymiera. Poza tym jakie społeczeństwo - taki i Kościół. Zła logika jest matką złej teologii.
Anonim2021.02.8 10:30
"+++" Czyli chcesz podobnie jak Godek i inni być większym od samego Boga, odebrać ludziom wolną wolę? Jak na razie mieszacie prawo boskie z prawem stanowionym. Jak Wam wygodnie powołujecie się na prawo boskie. Dobrze napisałeś(aś) "zła logika jest matką złej teologii" Początkiem XII w. KK wymyślił spowiedź uszną - nicym nie popartą w Biblii, Chrystus nie nakazał "Idźcie i spowiadajcie" Każdy ksiądz powołujący się i zasłaniający tajemnicą spowiedzi w przypadku najcięższych przestępstw popełnia przestępstwo, chroniąc winnego. Moim zdaniem tajemnica spowiedzi, to "prawo" aby księża chronili siebie nawzajem. Maluczkich palono na stosach. Dlatego kibicuję Australii, która chce zdelegalizować tajemnicę spowiedzi w przypadku najcięższych przestępstw. Gościu obecny KK w Polsce nic nie ma do zaoferowania jak tylko straszenie i powoływanie się na św. JPII. Sami hierarchowie przyczyniają się do pogłębienia laicyzacji. Wracając do mordowania ludzi. Ile milionów ludzi spalono na stosach w imię Boga i walki z herezją? Możemy się licytować, a to do niczego nie zmierza. Czyli uważasz się za lepszego od innych bo nie popierając aborcji nawet w tych ekstremalnych przypadkach wad płodu. Odbierasz przy tym ludziom wolną wolę. Aborcje, były, są i będą. Teraz więcej dzieci będzie na śmietnikach, lub pozostawionych w szpitalach na uwłaczającą godności ludzkiej wegetację. Nie jestem za aborcją, ale jestem za wolnością wyboru. "Jakie społeczeństwo - taki kościół" Bzdura. To księża kończą seminaria, zostają biskupami. To księżą "napominają" grzeszników i "dają" przykład postępowania. Jak na razie co innego mówią, a co innego robią. Nie zwalaj winy na społeczeństwo za grzechy księży - czyli urzędników KK. Maluczkim zabraniają przyjmować komunię po rozwodzie, a siebie rozgrzeszają za największe zbrodnie. Przez to straciliście moralne prawo pouczania innych. Zacznijcie od siebie.
...2021.02.8 11:57
1. To aborcjoniści uważają się za tzw. Homo Deus – współczesna – błędna filozofia…. Ten będzie żył bo ładny i zdrowy ---a tamtemu śmierć bo brzydki i chory – czyli eugenika wzorem Mengele. 2. Aborcjoniści wyżej stawiają swoje prawo stanowione niż Boskie. 3. Dziękuję za przyznanie racji odnośnie logiki, właściwie to można powiedzieć nawet jeszcze więcej, zła filozofia jest matką złej teologIi. W dobie marksizmu i komunizmu który opanował świat --- patrz tzw. teologia wyzwolenia i Ameryka południowa. 4. Spowiedź indywidualna znana jest w Kościele rzymskokatol. od starożytności; obok niej istniała również spowiedź publiczna, w czasie której nie tyle ujawniano grzechy, ile przyznawano się do wykroczeń znanych publicznie; w poł. V w. wymaganie spowiedzi publicznej potępił papież Leon I Wielki; Zob. Słownik PWN. Jako ciekawostkę powiem, że spowiedź uszną promował papież Leon min. przez wzgląd na miłosierdzie dla matek które dokonały aborcji gdyż wyznanie tej winy publicznie stawało się traumą dla słuchających ( dzieci, męża sąsiadów, znajomych itp.). 5. Spowiedź nie jest wymysłem jakiegoś papieża…jej koniecznym warunkiem jest wyznanie win ( publicznie lub indywidualnie – z zachowaniem tajemnicy spowiedzi przez szafarza – Zob Biblia Tysiąclecia. Ewangelia św. Jana Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im: «Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane» 6. Co do pomysłu australijskiego – to nic nowego…wszak bywali już władcy którzy skazywali na śmierć tych spowiedników swoich żon i poddanych, którzy nie złamali tajemnicy spowiedzi… I to kolejny dowód na alogiczność dzisiejszej pseudo cywilizacji – z jednej strony rodo…a z drugiej strony z butami w największe tajemnice… totalna inwigilacja. Ksiądz który łamie tajemnicę spowiedzi jest obecnie ( słusznie) zawieszany w posłudze – ale ty chcesz inaczej. Aborcje, były, są i będą. Teraz więcej dzieci będzie na śmietnikach, lub pozostawionych w szpitalach na uwłaczającą godności ludzkiej wegetację. – co to ma znaczyć? Że zamordowanie człowieka to akt łaski? --- normalnie gorzej niż protestanccy sędziowie skazujący na spalenie ludzi… Nie jestem za aborcją, ale jestem za wolnością wyboru. = jesteś za aborcją. Jakie społeczeństwo - taki Kościół --- patrz np. - Holandia i Belgia gdzie konformizm zniszczył duchowość i kulturę. Seminaria są od soboru trydenckiego. Naturalnym miejsce przygotowania człowieka do misji życiowej jest rodzina….zatem jakie rodziny taki Kościół --- bo z nich wychodzą księża. Zresztą człowiek trafiający na studia już właściwie w swym światopoglądzie jest uformowany. Czarne marsze niszczą rodziny = niszczą przyszłe życie duchowe… Przez to straciliście moralne prawo pouczania innych.??? – jestem jedną osobą, nie kilkoma. Nikogo nie pouczam, jak ci nie pasuje nie czytaj. Nazywam rzeczy po imieniu – w ten sposób zaczynam od siebie… to najbardziej ludzkie podejście … odpowiednie dać rzeczy słowo.
Anonim2021.02.8 12:11
"+++" Człowieku, spowiedź uszna została wprowadzona dogmatem!! Dogmat nie ma jednoznacznego podłoża w Biblii - to dwa. Innym dogmatem sprowadzono, że dogmaty są równe Pismu Św. Spowiedź, to wymysł urzędników KK po Chrystusie. Pomijasz fakt, że Chrystus nie nakazał spowiadać, tylko odpuszczać grzechy, po to tchnął na apostołów Ducha Św. aby wiedzieli komu odpuścić grzechy. Czy sam spowiadał? Nie. Was urzędnicy KK zżera wścibskość i ciekawość stąd spowiedź publiczna, a potem uszna. Stawiacie się ponad tym co Chrystus powiedział, czy nakazał naginają na swoją potrzebę niektóre jego wypowiedzi. Obowiązujący Kanon Biblii, też przyjęto na chybcika, aby był po "myśli" -= no bo napatoczył się Luter. Jak na razie wszystko to co pokazują hierarchowie zwłaszcza polskiego KK, to przykład, że kościół to wielka korporacja zorientowana na zysk.
...2021.02.8 12:25
Wyznanie grzechów, nazwanie wszystkiego po imieniu to konieczny warunek odpuszczenia grzechów - patrz tzw. dobry łotr. Wyznanie grzechów to stanięcie w prawdzie o sobie....swojej osobie przed drugą osobą. Tam w Europie gdzie ludzie przestali się spowiadać to teraz ustawiają się w kolejka do psychologów, psychiatrów ciężko za to płacąc i tam dopiero opowiadają o sobie. Nie mam nic przeciwko - wolność wyboru...ale fakt jest faktem. Słowo dogmat - to inaczej "zdanie - twierdzenie". Wiara bez dogmatów staje się zabobonem, podobnie zresztą jak nauka - ta dopiero ma nie przebraną ilość dogmatów.
Anonim2021.02.8 13:09
"+++" - no toś pojechał z dobrym łotrem. On tylko przyznał, że słusznie ponosi karę, a nie wyznawał swoje grzechy. Drugie: "Wyznanie grzechów to stanięcie w prawdzie o sobie.... swojej osobie przed drugą osobą" I tu Wam księża się w główkach pomieszało od tej Waszej pychy i nadinterpretacji. Jeszcze raz Ci powtarzam i do tego się nie odnosisz. Chrystus nie nakazał spowiadać, a odpuszczać grzechy przy pomocy Ducha Św. Wiara z dogmatami - to dopiero zabobon. Dogmaty nie potwierdzone w Biblii, a już na pewno nie przez naukę. A wiesz jaka jest różnica pomiędzy pomocą u psychologa a spowiedzią? Jedna zasadnicza, psycholog stara się pomóc i rozumieć i nie potępia człowieka.
...2021.02.8 14:58
.... jeszcze nie słyszałem by Kościół ogłosił uroczyście kto jest potępiony w piekle.... owszem modlą się w Kościele ludzie by takowi, których życie wieczne jest zagrożone uniknęli tej tragedii. Jest wręcz na odwrót - Kościół uroczyście ogłasza świętych i błogosławiony - nie potępionych. Jeśli już to potępiany jest grzech ale nigdy grzesznik... Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie??? Chyba jesteś pastorem protestanckim... By potępić grzech trzeba go wcześniej zidentyfikować ...proste. Czyni to sam zaintresowany który ze złem chce skończyć. Jeśli nie to tkwi w złem nazywając je dobrem. Poza tym..... no rzeczywiście jest jazda... Postawa Dobrego Łotra to żal doskonały ( jeśli wiesz o co w tym chodzi) - przyznał,że zgrzeszył....konkretnie zgrzeszył. Człowiek któremu zostały minuty na tym świecie nie jest w stanie opowiadać całego swojego życia ... i tak za chwilę będzie po drugiej stronie. Jednym z elementów współczesnego zniewolenia ludzi na świecie jest doprowadzenie do sytuacji by zerwali między sobą wszelkie realne relacje --- widać to już po kolejkach do psychologów i psychiatrów. (Zatomizowane społeczeństwa zastraszone wirusem którego śmiertelność jest na poziomie zwykłej grypy). Nie nad interpretuję tylko podaję cytat - konkretny, którego rozumienie jest ością sporu: Mt 16, 13 - 19 "Ty jesteś Piotr — Opoka, i na tej opoce zbuduję mój Kościół, a bramy piekielne go nie przemogą. I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie" Dogmat tzn. dosłownie " Twierdzenie". Wyrzuć z nauki dogmaty - czyli tzw. twierdzenia od Talesa i Pitagorasa zaczynając co ci zostanie?....teorie płaskoziemców i bełkot tzw. speców od ocieplenia klimatu ( co widać szczególnie w tych mroźnych dniach tak w Polsce jak i w Hiszpanii). Ludzie nie raz tak mają - że swoje urojenia chcą przypisać innym - znów widzisz podwójnie i inaczej niż jest...:) Kto chce niech wierzy - kto nie chce - niech mierzy- wolność wyboru. Chcącemu nie dzieje się krzywda Jedni chcą korzystać z spowiedzi ...innym wystarcza psychoterapeuta i psychoanaliza (zresztą psyche po grecku znaczy tyle co dusza).
Anonim2021.02.9 16:15
"+++" Cytuję Ciebie: "Jeśli już to potępiany jest grzech ale nigdy grzesznik... Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie??? Chyba jesteś pastorem protestanckim... " Nie przez ponad 50 lat należałem do KK i naprawdę byłem mocno zaangażowany. Teraz jestem jak najdalej od tego obłudnego KK. Moja wiara, to moja relacja z Bogiem, bez pomocy dwulicowego księdza, czy innych "namaszczonych" Kilka razy podczas spowiedzi zostałem zmieszany z błotem i potraktowany jak trędowaty. Nie mój grzech, ale ja. To co piszesz to teoria z seminarium. A teoria i praktyka, to czasem łączą się tylko w teorii. Rzeczywistość jest jaka jest. Jest ogłoszony święty, który się nigdy nie spowiadał. Inna sprawa - ogłaszanie świętymi. Kto dał Wam to wiejadło do ręki? Wydaje mi się, że jest przeznaczone Chrystusowi, który przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Ostatnia sprawa - następcy Św. Piotra i ich decyzje (dogmat o nieomylności Papieża) - dlaczego urzędnicy polskiego KK i nie tylko nie akceptują jego decyzji, a powinni bez szemrania? To następcy Św. Piotra wg Chrystusa mają taką moc, ale czy aby na pewno wszyscy? Ten co zmarł podczas cudzołóstwa również?
...2021.02.10 15:28
Nikt cię nie potępił? A ona odrzekła: Nikt, Panie! Rzekł do niej Jezus: I Ja ciebie nie potępiam. - Idź, a od tej chwili już nie grzesz. ( To nie jakaś kosmiczna wiedz - to Ewangelia - J 8, 1-11... Wszyscy ludzie grzeszni są. Nie ma takiego grzesznika który nie mógłby stać świętym...ani takiego świętego który nie mógłby zgrzeszyć --- wolna wola.... i Łaska Boża. Bywało, że i święci napominali papieży którzy grzeszyli -człowiek wierzący nie jest pozbawiany rozumu, wręcz przeciwnie - wiara szuka zrozumienia. Chrystus ustanowił Kościół i sakramenty - chcesz, korzystaj - nie chcesz.... idź swoją drogą i nie narzekaj, że inni chcą korzystać. Nie bądź jak pies ogrodnika co sam nie zje i innemu nie pozwoli...
czyt2021.02.10 19:04
Odnoszę wrażenie, że nie rozumiesz tego co czytasz.
...2021.02.10 19:16
Masz prawo do swoich wrażeń... jak i ja do rozumienia.
Artur2021.02.7 23:58
Biskup to następca apostołów, ma taki sam status jak oni. To potężny człowiek choć tego nie okazuje bo posługa i naśladownictwo Pana Jezusa nie pozwala mu się tym chełpić. "Kto was słucha Mnie słucha, lecz kto wami gardzi Mną gardzi, a kto Mną gardzi gardzi Tym, który mnie posłał." Takie jest ostrzeżenie dla tych, którzy nie okazują szacunku biskupom i księżom. Tym którzy okazują szacunek nic się nie należy bo robią to co powinni. Ale ci, którzy okazują brak szacunku powinni poczuć ogromną trwogę.
Po 11 ...2021.02.8 0:03
Kiedyś bycie arcybiskupem wiązało się z szacunkiem i podziwem. Teraz to taki obciach, taka śmieszność i siara, że żal mi się robi tych śmiesznie poprzebieranych zboków.
Po 11 ...2021.02.8 0:07
Jak to się dzieje, że facet bez wykształcenia ( ma tylko teologiczno/filozoficzne, czyli bezwartościowe) śmie wypowiadać się w sprawach których nie pojmuje??? Jak to możliwe???
Po 11 ...2021.02.8 0:16
Jaki komiczny jest ten biedny zagubiony starszy pan w czapce św. Mikołaja i z laską z jakiejś kreskówki. Tragedia moralna. Czy wy w tym KK nie rozumiecie jak bardzo się oddaliliście od Jezusa???
...2021.02.8 16:22
...lepsza taka czapka niż sześciokolorowa szmatka...
czyt2021.02.10 19:18
Tak Ci się tylko wydaje!
...2021.02.9 7:40
...wolność słowa!
P 112021.02.8 6:51
Czym My jesteśmy karmieni na fermach Troli, że przestaliśmy samodzielnie myśleć? Słowem "miłość"?????......
Janek2021.02.8 0:57
Poniżej mamy zacytowane jedno z najgłupszych twierdzeń jakie można wymyślić brzmi: "Ksiądz nie powinien się wypowiadać w sprawach, których nigdy nie doświadczył". Idąc tropem tego rozumowania możemy zapytać o to jak lekarze ginekolodzy śmią leczyć kobiety w ciąży, jak matematycy mogą zajmować się cyframi skoro nigdy nie staną się cyfrą, jak astronom śmie zajmować się kosmosem skoro nigdy nie będzie gwiazdą ani planetą. Takie to mamy durne twierdzenia, czego przykład mamy w komentarzu poniżej pt. "Jak Wielce Szanowny Biskup śmie wypowiadać się na temat...." Człowieku "Po 11 ...", jak masz rozum to korzystaj, póki czas!
Ela2021.02.8 2:35
Ale bdzety. Jędraszewski to zawistna kreatura, jest inteligentny i to go odróżnia, bo te dwie cechy wczesniejsze posiada wielu biskupów, tylko do tego dochodzi specyficzna ociężałość ruchowa i umysłowa. Np. Pan Dydycz, Pan Wątroba, Pan Dec, Pan Mering(on ma jeszcze zawsze taką minę jakby miał starą skarpetę pod nosem). I wielu innych.
berejczyk2021.02.8 7:15
Tylko, że należy weryfikować z Pismem św. czego ten biskup i ksiądz nauczają!
janusz2021.02.8 9:10
"Biskup to następca apostołów" to Jędraszewski czy zDziwisz chyba Judasza.
Czyt2021.02.10 19:14
Straszysz!?
Aldona2021.02.7 23:52
SLUSZNIE MODLITWA JESZCZE NIKOMU NIE ZASZKODZIŁA!!!
Po 11 ...2021.02.7 23:46
Kiedyś bycie arcybiskupem wiązało się z szacunkiem i podziwem. Teraz to taki obciach, taka śmieszność i siara, że żal mi się robi tych śmiesznie poprzebieranych zboków.
Jarek2021.02.8 1:01
Nadal bycie biskupem lub arcybiskupem jest najwyższym zaszczytem jaki może człowieka spotkać w czasie ziemskiego życia. To bycie sługą Pana Jezusa, bycie apostołem, to posiadanie pełni kapłaństwa. Jednak nie wszyscy są w stanie to pojąć bo rozumku nie starcza.
XYZ2021.02.7 23:36
Morawiecki planował chrystianizacje europy ,ale chyba kłamał.
ZMARTWIĘ CIĘ ..."kretynizacjo"...Lechu K...itp!2021.02.7 23:23
Piszesz, poniżej, że nasze chrześcijaństwo niedługo padnie! NIEDOCZEKANIE TWOJE, PONIAŁ?! NIGDY NASZ KOŚCIÓŁ NIE UPADNIE! ROZUMIESZ?! ....PAN JEZUS POWIEDZIAŁ:" ..OTO TWORZĘ MÓJ KOŚCIÓŁ, A BRAMY PIEKIELNE GO NIE PRZEMOGĄ..."! ...... KRÓLUJ NAM CHRYSTE...! ZAWSZE I WSZĘDZIE, NA WIEKI WIEKÓW...AMEN!
Polak 100%2021.02.7 22:50
A Konfederacja nadal nic nie robi...
#info2021.02.7 22:39
https://oko.press/jaroslaw-kaczynski-ma-racje-choc-pewnie-o-tym-nie-wie-o-dwoch-zdaniach-prezesa-i-prawie-do-aborcji/
Polak2021.02.7 22:32
Super, że mamy ojca Jędraszewskiego. Szkoda, że paru innych zmarło, bo by się dziś przydali.
Ateista2021.02.7 22:06
nie wiem co gorsze ale ludzie maja takie coś w sobie ze muszą za czymś isc w cos sobie wieżyc zdecydowana większość ,ja nie akurat ale większość w cos sobie wierzy tyl;ko co lepsze to chrześcijaństwo ten ich ..ech czy pustynnych żydkow arabow bajeczki ? może nie zamieniajmy już tego bo bardziej ucywilizowane to juz jest po przez stary kontynent .
violencja2021.02.8 0:00
Ateisto , Kotku , popraw najpierw swoją ortografię , bo kuleje i razi oczy , bo to niezdana szkoła podstawowa-taki poziom...Potem się wypowiadaj , O.K.?
zboczenie nie może rządzić2021.02.7 22:05
Mogłoby się wydawać że łono matki jest najbardziej bezpiecznym miejscem dla nienarodzonego dzieciątka . Tym czasem okazuje się że owe łono może być śmiertelnie niebezpieczne ze strony własnej matki
Beno2021.02.7 22:01
Polsce, Europie i światu potrzebni są tacy biskupi jak bp. Marek Jędraszewski głoszący z odwagą jasną naukę Chrystusa.
Ben2021.02.7 21:35
Kler z Chrystusem niewiele ma wspólnego, wypaczyli całą jego naukę.
Polak Dumny nie gej2021.02.7 21:37
Z ciebie lewaku taki specjalista jak z gów*a perfumy.
Konfederacyjna Polska2021.02.7 21:42
Czy lubisz ociągać swojemu chłopakowi?
Konfederacja2021.02.8 9:39
Tak, to ja, kozi syn stepowy, nie umiem inaczej przez te spaprane chazarskie geny. Sorry
violencja2021.02.8 0:04
Ben , podaj przykłady , wyjaśnij je w sposób merytoryczny i oparty na Piśmie Świętym oraz wielu przykładach ,oświeć mnie i czytelników, ja w swoich parafiach mam cudownych księży.
StaryKleroStriptizerRozczarowałTramwajarzy2021.02.7 21:34
Tramwajarze dostali zaproszenia na bibę i jubel, więc przyszli. Myśleli, że będzie striptiz pod litra na stolik i darmowa oranżada w plastiku. A tu wylazł jakiś staruch z kosturem i zaczął sapać, charczeć, mamrotać i wzdychać. Może gdyby zaczął rozbierać się z tych złotych peniuarów i pokazał, że nosi biustonosz z koronki i stringi bez krocza, to publika tramwajarska po litrze jakoś zmusiłaby się do oklasków i zachęt, żeby staruch powypinał się okrakiem na tej lasce zwieńczonej metaloplastyką. Ale on tylko zostawił fakturę na 100.000 złotych i nawet nie dał sobie wrzucić stówki do czapy...
Jaś2021.02.7 21:30
Im bardziej trafne słowa wypowiada któryś z naszych pasterzy tym większy sprzeciw różnej maści odszczepieńców. powiedzmy sobie otwarcie: to jest wyjątkowy czas w którym dewianci społeczni i seksualni mogą tak głośno szczekać. szatan został spuszczony z łańcucha to fakt, ale drugi fakt jest taki że będzie trwało to bardzo krótko. Potem będzie płacz i zgrzytanie zębów przez wieczność lub życie u Pana Boga. Nawracajmy się póki jest czas bo już go wiele nie zostało - każdy z nas ma raptem kilkadziesiąt lat do przeżycia, większość z nas tu piszących ma przed sobą pewnie jakieś 10, 20 może 30 lat życia. Potem będzie trumna i czas sądu.
NEOS com pl2021.02.7 22:03
... Ormo czuwa i wiecznie zywe ... wszendzie macki zydokomuny !!!!
leon2021.02.8 5:01
" to jest wyjątkowy czas w którym dewianci społeczni i seksualni mogą tak głośno szczekać" Przestań już wreszcie czepiać się księży i biskupów!!!
SOŁTYS2021.02.10 15:08
WSIOWY GŁUPEK : G Ł U P I ,, J A Ś '' . L - AMEN - T . !!!
Konfederata2021.02.7 21:25
Wot w rasiji bylby super toże.
ryszard2021.02.7 21:22
Przepraszam, że ośmielę się wymienić jeszcze jeden fakt z tej Ewangelii. Odejście kiedy uznał, że rozmiar jego popularności, może przesłonić wartość czynienia dobra. Tak właśnie rozpoczynała się cywilizacja chrześcijańska - cywilizacja pomnażania DOBRA. Dziś przyszło nam żyć (prawie na całej przestrzeni, jeszcze niedawnej, cywilizacji chrześcijańskiej) w epoce CYWILIZACJI CELEBRYCKIEJ, która jest zaprzeczeniem tamtego zachowania Jezusa Chrystusa, które zapoczątkowało cywilizację chrześcijańską.
Własne Zdanie Katolika NIEPOKONANE!2021.02.7 21:06
Szczekanie antykatolickich troli poniżej - bezcenne :)
Anonim2021.02.7 21:09
Strzepałeś już z tej szczęśliwości?
Anonim2021.02.7 21:13
Sorry, ale moje zboczenie jest silniejsze ode mnie. To po tych stepowych kozach.
Kamil2021.02.7 23:01
Sorry "anonimie"! Ale to się da leczyć! Trzeba TYLKO CHCIEĆ!
Dziennikarz TVN2021.02.7 21:04
Nasza telewizyjka nie lubi go.
Anonim2021.02.7 21:03
Dziadzia Jędrula żyje całkowicie zamknięty w swoim świecie. Głupoty, które wygaduje będą przybierały na niedorzeczności, stwierdzona zostanie demencja starcza i dziadzia pójdzie na ławkę rezerwowych. Miejmy tylko nadzieje, że jak najszybciej!
OPIEKUNEK2021.02.10 15:13
,, J Ę D R U L I '' , WALI W DEKIEL , BO DAWNO NIE MIAŁ ZMIENIONEGO PAMPERSA !!!.
rebeliant2021.02.7 20:57
Człowiek musi boleć i być w ucisku tej rzeczywistości, aby Pan Bóg był mu potrzebny, bo daj człowiekowi świat nieskończony, ciało silne jak tur, zdrowie doskonałe i należytą Ewelinkę u boku, a nie będzie mu potrzebny ani potępiciel, ani wybawiciel.
rebeliant2021.02.7 21:06
Głupi, głupszy, silny i głupi jak tur.
rebeliant2021.02.7 21:13
Ale durny i tak zaprzeczy, że upragniona jest wieczna golgota aż po kuta.
rebeliant2021.02.7 21:15
Golgota aż po kuta i nic więcej mi nie trzeba.
rebeliant2021.02.7 21:19
Ja to się sam wybawię, jak Hitler, Stalin, Herod, Neron, czy inne tam historyczne cosie. A co?
rebeliant2021.02.7 21:26
Na dyskotece się wybawię tylko jak tu się bawić skoro wieczna golgota aż po kuta.
rebeliant2021.02.7 21:30
Wybawiać będzie ten co zabawił...
rebeliant2021.02.8 10:54
Wiem, wiem, jestem nieopierzony żółtodziub, te tematy mnie przerastają.
AAAtomek2021.02.7 20:43
Pani biskup. W duxxxpie mam pana przekazy pseudointelektualne i mam żal do Mieszka I, że was wpuścił na terytorium Polan! Jesteście rakiem na duszy Polaków!
hahahahaha2021.02.7 21:05
Kogo to obchodzi? Nie jesteśmy z komunistycznego kanału jak ty.
AAAtomek2021.02.7 21:40
Pisałem to do ciebie, żebyś odpisał mi, że cię to nie obchodzi, to co napisałem? Teraz rozumiesz?
AAAtomek2021.02.7 21:12
Za to dziękujemy Kaziowi, że nas tu wpuścił, bo już by o nas tylko w Babilonie sikorki ćwierkały.
AAAtomek2021.02.7 21:39
Znowu prawaku kradniesz cudze Nicki? Nie boisz się prawaku-katoliku sądu bożego po swojej śmierci???
Twój pan święty Israel .2021.02.7 20:33
Jeszcze trochę i wasze chrześcijaństwo legnie całkowicie w gruzy wraz z waszą cywilizacją wpierw zachód później wschód wszyscy będziecie poddanymi narodowi wybranemu !
Europa2021.02.7 22:01
Na pustynie kozoyebco spie
Teista2021.02.7 20:01
z Cadykiem spod Trocin, Kaganem, tym feran trucker Texas i Cadykiem z Cyc jestem uziemiony. A mam miliony paszkwili już gotowych. Co to będzie? Pętla się zaciska. Jak mnie Hartman wypi e r doli to co ja zrobię?
Torchwood2021.02.7 19:54
"życiodajne więzy", "choroba duchowa" - gość wciska magiczne abrakadabra, a naiwniacy te idiortyzmy kupują.
Torchwood2021.02.7 20:25
Co innego nasz talmud i kabała, tam żydki mają obiecane cuda na patyku i głęboko w to wierzą, że tylko ich gadzie dusze mają zdobyć profity. Nieważne, że od szatana, którego są dziećmi.
Z galicyjskich parchów Keller-Krawczyk2021.02.7 19:53
wstydzi się, że jest parchem w dosłownym słowa tego znaczeniu, więc wymyśla o sobie historie, pozuje na antysemitę, antysyjonistę... A to zwykła przykrywka jego żydostwa w najgorszym, bo bolszewickim wydaniu. Ale niech on sam się wypowie o swoim pochodzeniu. CYT.: „Zaznaczam też, że mam wśród mych bliskich osoby uważane obecnie w Izraelu za Żydów,… i dalej "..., jako że moja rodzina, mimo że praktycznie czystej niemieckiej krwi,… - Jako potomek niemieckich Żydów…” - - - - 𝐓𝐄𝐆𝐎 𝐉𝐄𝐒𝐙𝐂𝐙𝐄 𝐍𝐈𝐄 𝐁𝐘𝐋𝐎 - 𝐙𝐘𝐃 "𝐂𝐙𝐘𝐒𝐓𝐄𝐉 𝐊𝐑𝐖𝐈 𝐍𝐈𝐄𝐌𝐈𝐄𝐂𝐊𝐈𝐄𝐉"!
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2021.02.7 19:53
Przecięto życiodajne więzy z Chrystusem... nie z chrystusem tylko z korytem do którego macie przyspawane mordy! klesze nieroby!
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2021.02.7 20:29
Ja jestem nierób, przyspawany do masońskiego koryta, ale mam szczytny cel - dobrze zarobić i niszczyć wszystko, co Boskie i katolickie.
gość2021.02.7 21:18
żyj sobie szkodniku nawet jeszcze sto lat ale potem czeka cię wieczne potępienie. i to że w to nie wierzysz nie zmieni faktu że odpowiesz za swoje podłe życie.
"Rebeliancie", anonimie,"aatomku'..itp2021.02.7 23:13
TEMPY, OPĘTANY CZŁOWIEKU!...LECHU KELLER! ..NIKT NIE WYGRAŁ Z BOGIEM PRZEZ PONAD 2 TYS.LAT! TY TEŻ NIGDY NIE WYGRASZ Z BOGIEM!.. ROBISZ TYM KRZYWDĘ TYLKO SOBIE, NIKOMU WIĘCEJ! A NAM NIE ZASZKODZISZ! WYLĄDUJESZ TAM, GDZIE DIABEŁ, DO PIEKŁA! ...ZAPAMIĘTAJ!....KTÓŻ JAK NIE BÓG...! TAKA PRAWDA!
ale2021.02.10 19:27
Żeś się Chłopie przestylizował.
Z galicyjskich parchów Keller-Krawczyk2021.02.7 19:51
wstydzi się, że jest parchem w dosłownym słowa tego znaczeniu, więc wymyśla o sobie historie, pozuje na antysemitę, antysyjonistę... A to zwykła przykrywka jego żydostwa w najgorszym, bo bolszewickim wydaniu. Ale niech on sam się wypowie o swoim pochodzeniu. CYT.: „Zaznaczam też, że mam wśród mych bliskich osoby uważane obecnie w Izraelu za Żydów,… i dalej "..., jako że moja rodzina, mimo że praktycznie czystej niemieckiej krwi,… - Jako potomek niemieckich Żydów…” - - - - 𝐓𝐄𝐆𝐎 𝐉𝐄𝐒𝐙𝐂𝐙𝐄 𝐍𝐈𝐄 𝐁𝐘𝐋𝐎 - 𝐙𝐘𝐃 "𝐂𝐙𝐘𝐒𝐓𝐄𝐉 𝐊𝐑𝐖𝐈 𝐍𝐈𝐄𝐌𝐈𝐄𝐂𝐊𝐈𝐄𝐉"!
katolik2021.02.7 19:50
Mowa wasza Abp i Episkopacie jest jak uschła trawa. Niby coś mówicie,aby robić wrażenie na ludziach, ale bezowocnie, bo jest w was strach i nie ma w was chęci modlitwy prawdziwej. Ale tv, internet bedzie szeroko pochlebnie komentował wasze wystąpienia, sentencje słowne i mądrości, rozważania na temat modlitwy, na pewno.
🦄⚡️🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈⚡️🦄2021.02.7 19:50
"Przecięto życiodajne więzy z Chrystusem" - co ten świr znów bajdurzy, pragnienie zrobienia chrystusowi loda z połykiem?
cal.502021.02.7 20:11
Klepałeś się dziś po nabiale pajacu, że znowu bredzisz?
Jędraszewski to taki sam chuj jak Rydzyk!2021.02.7 19:42
.
Po 11 ...2021.02.7 19:37
Jak to się dzieje, że facet bez wykształcenia ( ma tylko teologiczno/filozoficzne, czyli bezwartościowe) śmie wypowiadać się w sprawach których nie pojmuje???
Jak to się dzieje2021.02.7 20:12
, że taki dureń jak ty bredzi?
Po 11 ...2021.02.7 20:50
Ja mam misję od Boga. Żadne piekielne siły nie powstrzymają mnie przed głoszeniem Jego chwały. Bóg ze mną, prawda moralne we mnie. Amen.
ZaróbNaSwojeZłotePeniuaryKleruchuNieOkradajKraju2021.02.7 19:34
Baju-pierdu klero starucha na tematy tramwajowe i węzełkowe. Bierz się za konkretną robotę, pasożycie w złotym szlafroku. Śniegu ma dowalić tyle, że znajdziesz sobie łopatę i zaspę do przerzucania. Za ciepłą zupę.
Baju-pierdu2021.02.7 20:13
Najpierw ty, trollu zarób uczciwą pracą na swój byt a nie szczuj za kopiejki.
Artur2021.02.7 19:34
Niestety, uważam że w części wina leży po stronie wszystkich. Otóż przestaliśmy nazywać rzeczy po imieniu. Przestaliśmy mówić prawdę że kobieta zdradzająca męża to ladacznica, że wielu mężczyzn nie jest już mężczyznami ale dziwkarzami albo onanistami którzy zamykają się w swoich 4 kątach uprawiając seks z komputerem. Przestaliśmy mówić prawdę w oczy tym którzy dążą do aborocji i nie mówimy im w oczy że są mordercami i bestiami w ludzkich skórach. Przestaliśmy informować 30 i40 letnich chłopców że już nie są dziećmi i że najwyższy czas założyć rodzinę. Mamy zdeformowane społeczeństwo a między ścianami domów rozgrywają się dramaty zdeformowanych dorosłych niemowląt uzależnionych od gier komputerowych i filmów porno.
AAAtomek2021.02.7 20:42
Szkoda, że ksiądz podczas spowiedzi tego nie robi! :D Słychać byłoby w kościele: wyxxxxaj ladacznico! Wyxxxdalaj kłamco! Wyxxxxaj onanisto! itd......
katolik2021.02.7 19:32
Abp Jędraszewski - mówisz o modlitwie w czasie zarazy, jak było wcześnie jA teraz w czasie pseudopandemii Episkopat nie wzywa do modlitwy, powinien wezwać do Nowenny pompejańskiej. Dlaczego- bo boicie się, aby intensywną modlitwą nie urazić rządzących zdrajców Narodu, bo co by było z kasą. Lepiej poświęcic społeczeństwo i zwrócenie się do Boga z modlitwą przebłagalno- błagalną, niż utracić korzyści z układu z masonami i nazistami, którzy weszli w układ z Billem Gatessem i sorosem i urządzaja holocaust+ zamordyzm. Cała prawda o modlitwie w Polsce i Europie.
Dziennikarz TVP2021.02.7 19:24
Każdy d­upek chcąc nie chcąc płaci na naszą stację.
Dziennikarz TVN2021.02.7 19:16
Nadal 15 000 000 Polaków nie słucha naszej tvn i jest Katolikami.
gość2021.02.7 21:21
telewizja ma piętnować zło gdziekolwiek się ono pojawia. jeśli rząd robi coś złego - pokazywać, krytykować, ale nie kłamać.
Anonim2021.02.7 19:16
Tak, w Bogu każdy z nas jest niepowtarzalny i wyjątkowy, a w Królestwie Chrystusa każdy z nas ma swoje własne miejsce.
Po 11 ...2021.02.7 19:13
"Przecięto życiodajne więzy z Chrystusem???" Nie to tacy jak ty, kopnęliście Jezusa w d. Bóg widzi to i zrobi wam z waszych rozjechanych dooopek jesień suskiego. Amen/