"Istnieje tzw. "efekt Wertera", powodujący wzrost ilości samobójstw po tym, jak nagłośnione (lub co gorsza pochwalone) zostaje inne samobójstwo."- napisał na Facebooku prezes Ośrodka Analiz Strategicznych, Witold Jurasz, odnosząc się do samopodpalenia mężczyzny w Rzeszowie.

Publikujemy całość wpisu:

"Kolejny wypadek samobójstwa przez podpalenie się. Istnieje tzw. "efekt Wertera", powodujący wzrost ilości samobójstw po tym, jak nagłośnione (lub co gorsza pochwalone) zostaje inne samobójstwo. Z tej też racji większość mediów na świecie kieruje się swego rodzaju kodeksem etycznym, że samobójstw nadmiernie nie nagłaśniamy, a już na pewno raczej mówimy wówczas o wartości życia, a nie o tym jak bardzo szlachetnym czynem było owo samobójstwo.

I teraz zadanie dla P.T. Czytelników. Jakie medium w Polsce uczyniło z człowieka, który spalił się w Warszawie bohatera i umieściło jego podobiznę na okładce?"

Witold Jurasz/Facebook