Europarlament wzywa do bojkotu igrzysk w Chinach. Kolejna kość niezgody z Polską? - zdjęcie
22.01.22, 10:44(fot. diliff/wikipedia/ccbysa30)

Europarlament wzywa do bojkotu igrzysk w Chinach. Kolejna kość niezgody z Polską?

61

Parlament Europejski potępia Chiny i wzywa do politycznego i dyplomatycznego bojkotu zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Na inaugurację uda się jednak prezydent Andrzej Duda.

Parlament Europejski "w najostrzejszych słowach" potępia pogorszenie się stanu wolności obywatelskich w Hongkongu (ograniczenia wolności wypowiedzi, zrzeszania się, wolności prasy).

Europosłowie wezwali rząd Hongkongu do uwolnienia więźniów politycznych i wycofania zarzutów przeciwko pokojowym demonstrantom.

PE uznał także, że chińska ustawa o bezpieczeństwie narodowym narusza międzynarodowe zobowiązania Chin. Wezwano wobec tego Chiny do uchylenia tego aktu. Europosłowie wezwali także władze Hongkongu i Makau, drugiego specjalnego regionu administracyjnego Chin, do pełnego poszanowania rządów prawa, praw człowieka, zasad demokratycznych i wysokiego stopnia autonomii w ramach zasady "jeden kraj, dwa systemy".

PE wezwał także składającą się z przedstawicieli państw członkowskich Radę UE do nałożenia sankcji na urzędników Hongkongu i Chin, którzy odpowiadają za represje i naruszenia praw człowieka. Zaapelowano również o polityczny i dyplomatyczny bojkot zimwych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie.

Na inaugurację Igrzysk uda się jednak prezydent RP Andrzej Duda. Prezydencki minister Jakub Kumoch poinformował, że odbędzie się spotkanie Dudy z Xi Jinpingiem. - (...) dalsze krytykowanie Chin, tylko po to, by zadowolić Amerykanów, nie jest już w interesie Polski - dodał.

jkg/pap

Komentarze (61):

Anonim2022.01.30 14:15
I Bardzo dobrze, ze Polska nie jest małpą jak inni i nie będzie popierać jakiś bezdennych deklaracji wysmażonych przez lewacki PE. Brawo !
adam p2022.01.23 11:05
prezydent ma jechać nie tylko importujemy ale też eksportujemy towary w nadmiarze jabłka mleko a unia to teraz szkodnik
QWA2022.01.23 1:11
Niech przestana importowac z Chin........to wszystko.
cb2022.01.22 18:40
Krakus 2022.01.22 17:53 zgłaszam cię do postępowania za obrazę!!!
Krakus2022.01.23 15:12
Zgłaszaj, kapusiu. Żulczyka tez zgłosili, ale sąd go uniewinnił :) A Ziobro zadbał, żeby cały świat wiedział, że "Duda to debil" :D :D :D https://wiadomosci.radiozet.pl/Swiat/Polityka/Jakub-Zulczyk-nazwal-Dude-debilem-.-Pisza-o-tym-najwieksze-swiatowe-media
realista2022.01.22 18:19
na olimpiade do pekinu musimy jechac bo chiny to przyszly sasiad polski a z sasiadem trzeba dobrze zyc,jak powiedzial stary goral polska bedzie az po ural z drugiej strony beda chiny was nie bedzie sku---syny
ted2022.01.22 21:14
popieram
Ciekawy2022.01.22 17:53
I tu należy się poparcie. Amerykanie i europejskie lewactwo załatwiają swoje interesy a my płacimy inflacją i drożyzną.
ted2022.01.22 21:15
dobry głos, popieram
Krakus2022.01.22 17:53
Dudusiowi nie przeszkadz tłumienie (czasem krwawe) demokracji w Tybecie czy Hong - Hongu. Duduś lubi narty, to pojedzie, szmaciarz jeden...
nci2022.01.22 18:34
krakusiku odpowiesz za "szmaciarz jeden" !
POkatoliku2022.01.22 20:48
nci a kto jest ten Duduś że Krakus ma przepraszać ? A jeśli znajdziesz owego dudusia i okaże się szmaciarzem to co będzie?
Krakus2022.01.23 14:32
Na razie bezkarnie można nazwać go debilem :D :D :D Sąd potwierdził opinię Żulczyka :D
cb2022.01.22 18:38
krakusiki!!Zgłaszam cię do postępowania za obrazę!!!
ted2022.01.22 21:17
bekniesz krakus, na 100%
Krakus2022.01.23 15:47
Delatorstwo nie popłaca :) Chciałbym zobaczyć te szczorze ryje tych, którzy zgłosili Żulczyka po wyroku sądu :D :D :D https://noizz.pl/spoleczenstwo/sad-umorzyl-sprawe-jakuba-zulczyka-wyrok-w-sprawie-zniewazenia-prezydenta-dudy/s248zw7
fdsa2022.01.25 9:02
A Niemcom nie przeszkadza Putin. Hipokryci. Potępiają tylko wtedy gdy mają w tym interes.
Lachon2022.01.26 17:21
jewreje pałowskie wynocha z Polski.A teraz do hymnu jeszcze Polska nie zginęła póki PiS rządzi.
Anonim2022.01.22 16:39
Rozumiem, że cenzura w naszym bloku już się skończyła?
442022.01.22 14:46
"Europosłowie wezwali także władze Hongkongu i Makaua do pełnego poszanowania rządów prawa, praw człowieka, zasad demokratycznych i wysokiego stopnia autonomii w ramach zasady "jeden kraj, dwa systemy". >>JEDEN KRAJ, DWA SYSTEMY << ... A jak to wygląda w Euro-kołchozie? Patrząc na stosunek eurokratów do Polski zasadniczych różnic nie widzę.
Co ty DUDA robisz?2022.01.22 14:38
Łukaszenka be, Putin be, a ten zbrodniarz w Chinach TO CO?!!
POkatoliku2022.01.22 21:00
Może duduś upomni się o Ujgurów i Wolny Tybet.
broda2022.01.22 21:20
On się upomni o ciebie, nierozumny człowieku
Adeptus2022.01.22 21:48
Z Chinami nie sąsiadujemy. Realpolitk. Mój blog: adeptusrgp.wordpress.com
Ecce2022.01.22 14:37
Nie dajmy się kolejny raz wpuścić w kanał eurokratom. Ci hipokryci, oficjalnie próbują sobie Chinami wycierać mordy, a nieoficjalnie robią z nimi pokątne interesy. Obecna unia to syf, kiła i mogiła.
Niemcy zwiększają handel z Chinami,2022.01.22 14:30
Cała Europa i USA handlują z Chinami na potęgę, a Polska ma przeciwstawiać się Chinom... Chyba kogoś pogięło.
Marian-czi2022.01.22 14:28
Gdyby to potwierdził Kneset to co innego. Wtedy bojkot byłby w interesie Polski.
Kiedyś chwalił Łukaszenkę2022.01.22 14:21
teraz żałuje: https://wyborcza.pl/7,82983,26201441,karczewski-przed-laty-o-lukaszence-cieply-czlowiek-teraz-zaluje.html
x2022.01.22 14:01
Podobnie mieli z Białorusią, PiS uważał, że krytykowanie Łukaszenki, żeby zadowolić opozycję, nie jest w interesie Polski i go wychwalali. Do czasu.
piotr2022.01.22 13:23
Brawo. Dobre kontakty z Chinami ułatwia nam kontakty z UE i USA
Böno2022.01.22 12:30
A Parlament Unii co wyprawia? Gdzie tu wolność i tolerancja? Ileż poprawności politycznej, knebliowania ust, narzucania ideologii: gender, LGBT..... mieszania się w sprawy suwerennych państw..... "Lekarzu ulecz samego siebie". Brawo Polska. Nie ulegać demagogi Zachodu.
Adeptus2022.01.22 11:45
Patrząc na innych konkurentów do władania światem - czyli lewactwo i islam, to już najbardziej wolę Chiny (chrześcijaństwo już na szczęście upada, więc nie trzeba go brać pod uwagę). Mój blog: adeptusrpg.wordpress.com
ABC2022.01.22 12:29
Głupciu! Nie wiesz co dobre! Patrz "Czarna Księga komunizmu" pr. zbiorowa, rozdział o "instalowaniu" komunizmu. Także niektóre wypowiedzi Mao i Ujgurzy (nie tylko) na przeszczepy. Taki głupek pisze blogi?!
Adeptus2022.01.22 12:42
Komunizm to syf niemiłosierny, rzecz oczywista. Ale skoro wytykasz mi ignorancję na temat Chin, to sam powinieneś być świadom, że w praktyce mocno one odchodzą od komunistycznych bzdur. "Nie wiesz co dobre" - to co w takim razie jest według Ciebie dobre? Pozdrawiam. Mój blog: adeptusrpg.wordpress.com
ABC2022.01.22 13:22
Bardzo trudno w kilku słowach streścić co jest dobre. Powiem tak, większość krajów wschodu (a może wszystkie) jest dzierżymordystyczna a z komunistycznym akcentem ludobójcza (Chiny, Wietnam, Korea Płd., Burma). Dobrem jest brak ludobójstwa, mądrze pojęta miłość bliźniego, wolność od grzechu a nade wszystko wiara w prawdziwego Boga w Trójcy św. Jedynego. Rządy wg Prawa Bożego, wszystko masz w Piśmie św. a szczególnie w Ewangeliach (głównie wypowiedzi Pana Jezusa). Tam gdzie silny broni słabego gdy jest on rzeczywiście krzywdzony a nie używany do celów prowokacji by pod płaszczykiem dobra czynić zło. Przykazania Boże mówią nam co jest dobrem prawdziwym a nie urojonym, dlatego są one ponad przykazaniami ludzkimi. Aby to zrozumieć potrzeba działania Ducha Świętego i przyjmowania Jego pouczeń. Jednak ludzie w dużej części gonią za przyjemnostkami, które z reguły są grzechem a nie dobrem. Np. porządanie żony bliźniego swego, rozpusta itd. Sprawiają pewną przyjemność ale nie są dobrem. Przeczytaj sobie Dekalog i spróbuj ocenić co budzi w tobie sprzeciw. To będzie w większości przypadków Dobro Boże.
Adeptus2022.01.22 14:19
Co? Przecież Biblia wielokrotnie wspiera ludobójstwo. Bóg biblijny co chwila albo sam dokonuje masowych mordów, albo je nakazuje. Przy Jahwe - Stalin, Hitler i Mao to łagodni altruiści. Jeśli chodzi o Dekalog - przykazania od siódmego do dziesiątego są spoko. Jeśli rozumie się je dosłownie, ale je jeśli rozumiemy np. "nie cudzołóż" jako "pożądliwe myśli, masturbacja, antykoncepcja, seks bez oddania nasienia w pochwie, związek po rozwodzie to zbrodnie zasługujące na wieczne męki" - to oczywiście, budzi to mój sprzeciw. I co z tego, że Bóg w dekalogu mówi "nie zabijaj", skoro w wielu innych miejscach mówi "Zabijaj! Zabijaj pogan, apostatów, praktykujących homoseksualistów, kobiety uprawiające seks przed ślubem, "czarownice" - zabijaj zabijaj ZABIJAJ!!!". Już nie mówiąc o innych naukach biblijnych w stylu akceptacji niewolnictwa, mizoginii, czy obsesyjnego potępienia "pychy" i wmawiania ludziom, że siła i mądrość są nie nie warte, liczy się tylko ślepe zaufanie Bogu. No i wreszcie - żaden Bóg, który tworzy czy choćby toleruje system, w którym ludzie trafiają na wieczne męki, nie będzie dla mnie autorytetem moralnym (a przecież jako wszechmocny mógłby bez trudu to zmienić, np. dając potępieńcom możliwość samounicestwienia lub reinkarnacji). Więc - zdecydowanie wolę system panujący obecnie w Chinach, będąc świadom jego licznych wad, niż system, który realizowałby "Dobro Boże". Nie jestem w stanie sobie wyobrazić nic gorszego, niż to drugie.
SPIERDALAJ TY KURWA GRAFOMANIE!2022.01.22 14:35
Srraj gdzie indziej!!!!
Adeptus2022.01.22 14:40
Grafomanie? Może moje wytwory nie są wybitnymi dziełami, ale na pewno są sensowniejsze i bardziej moralne od Biblii. Inna sprawa, że naprawdę nie sztuka napisać coś lepszego od Biblii ;)
ABC2022.01.22 15:13
Ty nic nie rozumiesz. Czy byłeś chrzczony w KRK?
­2022.01.22 16:40
A po co ci ta wiedza, pani(e) abecadło?
Adeptus2022.01.22 21:56
Byłem chrzczony i wychowany w KRK. Ba, przez lata zdawało mi się, że jestem gorliwym katolikiem. No i? Jeśli chcesz napisać "A bo widzisz, KRK to nie prawdziwe chrześcijaństwo" - to odpiszę Ci "i bardzo dobrze". Prawdziwe chrześcijaństwo, to zapisane w Biblii, to ohydna, absurdalna i zbrodnicza ideologia. Fundamentaliści protestanccy są gorsi od katolików właśnie dlatego, że są wierniejsi nauce psychopaty jezusa i innych biblijnych psychopatów. Niewiele jest idei równie ohydnych, co "Bóg musi potępiać grzeszników, bo jest sprawiedliwy, ale ponieważ jest miłosierny, dał nam Zbawcę Jezusa, dzięki któremu możemy być zbawieni z łaski, przez wiarę". W KRK jest trochę rozsądnych idei - wynikających z odejścia od jezusowo -biblijnych bzdur na rzecz koncepcji zaczerpniętych z niechrześcijańskich filozofii, czy wynikających ze zwykłego zdrowego rozsądku i zderzenia z rzeczywistością. A tekst "nic nie rozumiesz" to uniwersalna odpowiedź na wszystko - z której nie wynika absolutnie nic.
ABC2022.01.23 23:26
do Adeptus 22.01.22r. 21:56. Dalej podtrzymuję, że nic nie rozumiesz. Tak na marginesie, Sakrament Bierzmowania przyjąłeś? Poza tym rada, nie baw się w proroka, bo nie wiesz co chcę tobie napisać. I zostawmy na razie protestantów. Mam jeszcze pytanie: dlaczego nazywasz Pana Jezusa psychopatą? Czy zastanawiałeś się nad tym co sprowadza na człowieka i jego otoczenie grzech? Czym w ogóle jest grzech? I dlaczego Pierwsi Rodzice po zgrzeszeniu ukryli się w krzakach? Czy ich nagość była tylko nagością fizyczną? Prosiłbym cię bardzo abyś nie terkotał z odpowiedziami tylko zastanowił się nad moimi pytaniami i dopiero po przemyśleniu udzielił odpowiedzi. Pozdrawiam. PS. Skąd ty to wziąłeś: "Bóg musi potępiać grzeszników, bo jest sprawiedliwy, ale ponieważ jest miłosierny, dał nam Zbawcę Jezusa, dzięki któremu możemy być zbawieni z łaski, przez wiarę". cdn
ABC2022.01.23 23:29
cd.1 Bóg potępia - i każdy rozsądny człowiek to uznaje - grzech a nie grzesznika. To grzech sprawia, że grzesznik otrzymuje karę za swój grzeszny uczynek tu na Ziemi albo po śmierci, w czyśćcu lub w piekle. Grzech wywołuje anomalię u grzesznika i w jego otoczeniu tzw. skutki grzechu. Człowiek nie jest w stanie sam wyzwolić się od grzechu, mówię o skutkach grzechu, ani naprawić całkowicie szkody jaką sobie i innym wyrządził. Dlatego Syn Boży wziął na siebie nasze grzechy a my dostępujemy uwolnienia od nich w konfesjonale tym większego im bardziej nasz żal za grzechy zbliża się do żalu doskonałego.
Spierdalaj ze swoim blogiem,2022.01.22 14:37
ty K URWA GRAFOMANIE!!! Szukasz frajerów??!!
lewactwu szwabska szajba odbija2022.01.22 11:36
rasizm, ksenofobia, brzydkie żółtki - pakt Szolz-Putin gut
Kaczyński wzór Cnót Niewieścich2022.01.22 11:34
Anżejek bierze na wycieczkę Pierwszą Niemowę RP , czy Agata zostaje w domu ?
Po 11 ...2022.01.22 11:26
Bardzo mądre. Liczymy na pomoc USA i solidarność w Europie i równocześnie pokazujemy im wyprostowany palec w sprawie Chin. Cóż, nic zaskakującego komunistyczny PiS ciągnie komunistycznej Partii Chin. Proletariusze wszystkich krajów łączcie się?
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2022.01.22 11:25
PADofil jedzie do pekinu porobić fotek i głupich min!
Anonim2022.01.22 11:13
Idiota będzie stał na trybunie z takimi liderami demokracji jak Putin, Erdogan, Kim Dzong Un. Brawo!😁😁😁
Anonim2022.01.22 11:30
Przestałeś kupować chińskie produkty???
Anonim2022.01.22 14:08
Tak. Kupuję tylko odzież szytą w Bangladeszu albo Indiach.
Grizzly2022.01.22 11:13
... aj waj, aj waj! UE (Kibuc Jewrejski) narzeka, że Chiny niedobre i dlatego będzie bojkotować igrzyska ale Rosja będąca w stanie wojny kolonialnej z Ukrainą, Czeczenią, Gruzją i in. to może organizować igrzyska i mistrzostwa! No tak ale Niemcy to rzecznik Rosji w kibucu!
duch azorka2022.01.22 11:07
Skoro Amerykanie nie chcą Trumpa to My nie chcemy eurokołchozu i przekręcamy wajchę na sojusz Chińsko-Rosyjsko-Irański-a może tylko stwarzamy takie pozory?
Felek2022.01.22 14:28
Jedyna wajche jaka Duda przekreca z wlasnej woli to ta u niego w kiblu.
ABC2022.01.22 11:07
Jeśli w tym artykuliku jest napisana prawda to popieram stanowisko PE. Ludność całych Chin ma przyrodzone prawo do wolności ku dobru. Absolutnie nie popieram parad zboczeńców i dewiantów seksualnych. Ale co o tym może wiedzieć Maliniak uwalający notorycznie polską drobną zmianę?
Anonim2022.01.22 11:00
Oj.....jak piesek nie jest posłuszny to pan kijem przeciąga pieska po plecach. Takie pieskie sprawy, ale sytuacja może podobna do polskiej. Jak się sprawa skończy z niesfornym prezydentem? Coś mi mówi ze będą razy na grzbiet.
Foster2022.01.22 10:59
Pan Prezydent jest mądry i w dodatku całe zycie się uczy. Pewnie wie co robi i po co to robi.
taka sytuacja2022.01.22 10:56
To Zachód oddał Hongkong Chinom więc skąd teraz te głosy oburzenia? My musimy robić interesy też z Chińczykami bo inne Państwa tak też robią zwłaszcza teraz gdy UE chce na Nas nakładać sankcje za rzekome łamanie praworządności.
chazar2022.01.22 11:13
to dlaczego przyjaciele Kankelstina banderowcy nie przepuszczają pociągów z towarami z Chin do Polin?
ABC2022.01.22 11:32
Ściślej, Hongkong oddała Wielka Brytania na wyraźne żądanie Chin komunistycznych a Makao (Portugalskie) chyba chinole sami zabrali jak Hindusi Goa.
na jedno wychodzi2022.01.22 13:56
Wielka Brytania oddała jak była w Unii a Unia nie protestowała. Na jedno wychodzi.