13.02.19, 08:15Fot. via Wikipedia, CC 0 / aw58 via Wikipedia, CC BY-SA 3.0

Czy to Matka Boża ochroniła Jasną Górę przed bombardowaniem?

Czy Jasna Góra przetrwała II wojnę światową dzięki interwencji z niebios? Istnieje pewna historia, wedle której sanktuarium miało zostać zbombardowane już na samym początku konfliktu, jednak trzykrotnie się to nie udało i od ataku odstąpiono. Opowiedział o tym pilot, którego samolot uległ awarii i wylądował w Czechosłowacji.

Po powrocie do rodzinnej miejscowości miał opowiedzieć tę niezwykłą historię swojej matce, która przekazała ją potem proboszczowi. Do ataku Niemcy mieli podchodzić trzy razy.

Za pierwszym razem piloci, którzy mieli zbombardować klasztor, mieli w tym miejscu znaleźć wielkie jezioro. Po zrzuceniu bomb dowództwo uznało, że dopuścili się oni sabotażu. Druga eskadra, którą wysłano nad Jasną Górę, ujrzała w tym miejscu po prostu las. Lotnicy trafili potem pod sąd polowy. Trzeci nalot przeprowadzić mieli z kolei oficerowie ochotnicy z SS. Żaden z nich - wedle pilota - nie wrócił do bazy. Utracili kontrolę nad sterami, eskadra uległa rozproszeniu.

Jak podkreśla Michał Jóźwiak z portalu misyjne.pl – nie ma oczywiście żadnych oficjalnych źródeł czy dokumentów potwierdzających autentyczność tej historii, jednak dodaje:

„Jednego możemy być pewni – to, że sanktuarium podczas wojny nie ucierpiało i nie zostało przez nazistów obrabowane należy rozpatrywać w kategoriach cudu".

dam/misyjne.pl,Fronda.pl

Komentarze

Jarek2019.02.13 16:48
Jeszcze napiszcie artykuł o tym, jak Jan Paweł II czterokrotnie próbował zbombardować Fatimę, ale mu nie wyszło, bo to arabskie imię.
Jarek2019.02.13 15:58
A może to dlatego, że Hitler był katolikiem?
słowiczek poznański2019.02.13 14:46
Niemcy, bolszewicy z premedytacja niszczyli koscioly, uczelnie, muzea. Nikt nikogo do wiary nie zmusza, więc wy PRL-wi "racjonaliści" się grzecznie od odpi... Wasze miejsce jest na śmietniku historii.
Jarek2019.02.13 16:53
Jakieś przykłady tych kościołów niszczonych z premedytacją, czy to tak ogólnie? Hitler był katolikiem, wielu Niemców protestantami, więc z premedytacją to raczej tylko synagogi niszczyli.
słowiczek poznański2019.02.13 17:15
Warszawa ! Hitler był takim katolikiem jaki i ty. A "raczej" to ty jesteś odpadem po-sowieckim.
Jarek2019.02.13 17:20
W Warszawie niszczyli wszystko, bez zwracania uwagi na to, czy to jest kościół, synagoga, kamienica w której mieszkali Niemcy, czy jeszcze co innego. Hitler uważał się za katolika, na Kościół katolicki płacił podatki, a według niektórych historyków przed śmiercią wziął ślub kościelny.
słowiczek poznański2019.02.13 14:40
@ToJestDopieroBomba - moczem olany przez "męża" lesiu keller, tanaka "racjonalista" z PRL-u ciebie nic nie uchroni przed HIV
ToJestDopieroBomba2019.02.13 14:01
Mnie ochroniła przed syfilisem. Opowiedziałem o tym proboszczowi. Na pewno przekaże tego newsa do redakcji miesięcznika "Egzorcysta", a po trzech latach przedruk trafi do Frondy. Ja mógłbym to już teraz tutaj opisać, ale proboszcz prosił mnie o wyłączność.
Albert2019.02.13 12:53
Kolejny stek piramidalnych bzdur wyssanych z palca. Jasna Góra to dla Niemców była świętość taka sama, jak dla Polaków. Jeszcze w trakcie kampanii wrześniowej klasztor odwiedzali regularnie niemieccy generałowie, z Mansteinem na czele. Armia niemiecka miała całkowity zakaz dokonywania jakichkolwiek szkód w klasztorze jasnogórskim pod karą śmierci. Tak się pechowo dla frondowskich szczujów składa, że niektórzy z czytających mają za sobą nieco rozleglejszą edukację, niż tylko religia i teologia na poziomie podstawowym.
Mateusz Jegliński2019.02.13 11:30
lolek kremówka takie głupoty można wypisywać tylko wtedy, gdy w czaszce zamiast szarej masy mózgowej ma się krem z ciasteczka. I tym się różnisz od prawdziwego Lolka.
Marek2019.02.13 23:49
daj mu spokój to idiota
Andrzej2019.02.13 10:34
Nie, nie ochroniła. Nie było żadnego nalotu ani planów bombardowania klasztoru. To wszystko wyssane z palca bajki dla naiwnych chrześcijan, co jakiś czas pastowane na zasadzie kopiuj-wklej przez Frondę.
krytom2019.02.13 11:29
Skąd konkretnie czerpie Pan swoje przekonanie, że takich planów nie było?
ksiezycowy2019.02.13 13:19
co za kretyńskie pytanie. od kiedy ( poza dowodem nie wprost w matematyce ) to masz przedstawić dowody na nieistnienie czegoś? jeżeli ja nie przedstawię ci dowodów na nieistnienie jednorożców to znaczy, że one istnieją? taka jest wasza "logika"?
krytom2019.02.13 15:44
Teza p. Andrzeja jest prosta - nie było planów bombardowania. Proszę uprzejmie o informacje skąd ta pewność. Jeżeli jej (pewności) nie ma, teza, że takich planów na pewno nie było jest uprawniona. tyle w temacie logiki. Wy, my. Kim wy jesteście? Jacyś inni niż my? Jaka jest ta wasza logika marny logiku księżycowy...?
ksiezycowy2019.02.13 16:46
logika jest taka, że nikt o o zdrowych zmysłach nie będzie próbował udowodnić ci, że krasnoludki nie istnieją, pomimo , że non-stop , natarczywie się tego domagacie. obstajesz, że plany były. dalej, że plany wcielono w życie i CUD uratował klasztor. nie ma nic co by to potwierdziło ale CUD na bank był :D najbardziej oczywiste wytłumaczenie, że Niemcy nie mieli powodu by bombardować klasztor lub podwody by go nie bombardować ( vide inny post Alberta o wizytach niemieckich generałów, nota bene CHRZEŚCIJAN ) najzwyczajniej w świecie puszczacie w niebyt :D
Pracownik2019.02.13 9:56
Matka Boska Przeciwlotnicza.
Mateusz Jegliński2019.02.13 11:31
Dokładnie.
Tomek2019.02.13 9:50
Jest gdzieś w Piśmie Świętym napisane, że choćby i anioł z Nieba zszedł i się ukazał co niektórym to by nie uwierzyli. Dla mnie dowodów na istnienie Miłosiernego Boga jest obecnie tak wiele na świecie, że nie wiem czy już można myśleć o wierze - to już niemal jest wiedza o Bogu! Tylko kompletnie ślepi mogą twierdzić, że Boga nie ma.
Albert2019.02.13 12:54
Wymień jeden niepodważalny dowód. Nie potrzeba całego mnóstwa. Wystarczy tylko jeden.
ksiezycowy2019.02.13 15:17
drogi Albercie wygląda na to iż będziemy musieli obejść się smakiem...
Albert2019.02.13 15:19
Liczyłeś na cud? A nie, czekaj... ;)
ksiezycowy2019.02.13 13:15
dołączam się do prośby Alberta.
anonim2019.02.13 23:25
Matka Boska Przeciwoświęcimska.
anonim2019.02.13 23:29
Bo go żaden ślepy jeszcze nie zobaczył.
jozef2019.02.13 8:59
Jak już nie ma o czym pisać to wtedy cuda na kiju. Na końcu napisano, że nie ma żadnych dowodów na to. To skąd wiedza o lesie i jeziorze.
ksiezycowy2019.02.13 13:14
z tej samej parafii co banialuki biblijne. innymi słowy : czyste urojenia.
krytom2019.02.13 15:48
Znowu wiesz wszystko lepiej magiku księżycowy? Skąd czerpiesz swoją wiedzę? Z palca chyba. Krytykujesz innych za podawanie nieprawdy a sam wygłaszasz z wielka pewnością sądy bez posiadania żadnej wiedzy. Jak ci się coś wydaje to musi być prawda. taka jest twoja logika. Czyste urojenia.
ksiezycowy2019.02.13 16:32
krytomku. cytuję: "Jak podkreśla Michał Jóźwiak z portalu misyjne.pl – nie ma oczywiście żadnych oficjalnych źródeł czy dokumentów potwierdzających autentyczność tej historii, jednak dodaje: „Jednego możemy być pewni – to, że sanktuarium podczas wojny nie ucierpiało i nie zostało przez nazistów obrabowane należy rozpatrywać w kategoriach cudu". mam ci udowadniać, że cudu nie było? posiłkując się taką logiką ( pisałem tutaj już coś podobnego ) można wymagać od każdego by udowodnił, że krasnoludki nie istnieją. twoje cuda to są takie krasnoludki i jednorożce. Argumentum ad ignorantiam to z reszta częsta pułapka w którą wpadacie. wasze cuda mają ZAWSZE jedną wspólną cechę - są NIE OD UDOWNODNIENIA
lolek kremówka2019.02.13 8:48
Jasna Góra straciła w oczach Polaków po ty, jak Paulini zaczęli przyjmować nazioli. Poza tym Paulini to zakon.... pustelniczy :) Z pustelnictwem nie mający nic wspólnego. I ze Szwedami kolaborowali. Sienkiewicz (na którego literaturze Barbary i Janusze opierają swą "wiedzę historyczną") przekoloryzował oblężenie zakonu,
lolek kremówka2019.02.13 8:50
przyjmować nazioli - mam na myśli tych dzisiejszych
Poldek2019.02.13 8:53
Jak to lewactwo wszędzie wyje.
K2019.02.13 13:23
już sam twój nik mówi że masz coś z deklem , na pewno dekiel masz czerwony :)
Andrzej2019.02.13 14:00
Już sam twój komentarz mówi, że w środę twoje niedzielne ciasteczko przestało działać
clcik2019.02.13 15:04
Tak tak,kolaborowali! ... wymieniali sie amunicją :-)))
Cipak2019.02.13 8:38
A wcale, że nie - to św. Antoni i św. Klara.
Grizzly2019.02.13 8:32
A skąd ci naziści naloty prowadzili? Politpoprawność zbiera żniwo nawet tutaj!
plankton2019.02.13 11:54
Z Wysp Zielonego Przylądka…