Żydowski antypolonizm. Prof. Legutko: W sporze z Izraelem nie chodzi tylko o pieniądze - zdjęcie
28.06.21, 10:27Zdj. screen Facebook/Prof. Ryszard Legutko

Żydowski antypolonizm. Prof. Legutko: W sporze z Izraelem nie chodzi tylko o pieniądze

60

W programie „#Jedziemy” na antenie TVP Info Michał Rachoń rozmawiał z prof. Ryszardem Legutko o trwającym sporze polsko-izraelskim dot. nowelizacji polskiego Kodeksu postępowania administracyjnego. Europoseł podkreśla, że na pewno w sporze chodzi o pieniądze, ale konflikt wynika też z niezwykle silnej niechęci części żydowskich środowisk do Polaków.

Michał Rachoń pytał europosła PiS, czy w trwającym sporze polsko-izraelskim chodzi o pieniądze. Dziennikarz zauważył sprzeczność w wysyłanych z Izraela komunikatach, gdzie tamtejsze MSZ zaprzecza, jakoby właśnie o pieniądze miało chodzi, ale już ambasada Izraela przyznaje, że chodzi o sprawy finansowe.

- „Na pewno chodzi o pieniądze, to jest rzecz oczywista. O majątek obywateli polskich żydowskiego pochodzenia, którzy zginęli w Holokauście, o przejęcie tego majątku, rekompensaty za ten majątek, ale również o danie upustu tym antypolskim fobiom, które są bardzo silne w części środowisk żydowskich”

- podkreślił filozof.

- „O ile niechęć do Niemiec i do Niemców jakoś została przygaszona czy też nie ujawnia się tak mocno, o tyle niechęć do Polaków jest niezwykle silna w tej części środowiska”

- dodał.

Tymczasem, jak zauważa europoseł, Polska jest jednym z bardzo nielicznych państw Unii Europejskiej, które konsekwentnie staje po stronie Izraela na arenie międzynarodowej.

- „Zdarzało mi się czasem rozmawiać z ambasadorami izraelskimi i oni zawsze są pełni wdzięczności i miłych słów, oni doskonale wiedzą, ale jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że emocje antypolskie są silniejsze niż utrzymanie dobrych stosunków z sojusznikiem w Europie”

- zauważa.

W ocenie prof. Legutko stanowisko Izraela nie wynika wyłącznie z kalkulacji ekonomicznej, ale jest podyktowane polityczne.

- „Ta siła antypolskiego sentymentu jest tak duża, że żaden liczący się polityk izraelski nie może tego ignorować”

- ocenia.

kak/TVP Info, wPolityce.pl

Komentarze (60):

Palindrom2021.06.29 6:00
"siła antypolskiego sentymentu" czy… resentymentu?
Filip2021.06.29 5:44
Medal Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata otrzymało: 7.112 Polaków, 5.851 Holendrów, 4.130 Francuzów, 2.659 Ukraińców, 638 Niemców. Między listopadem 1942 r., a lutym 1943 r. we wsi Ludmiłówka i jej okolicach w powiecie kraśnickim Grzegorz Korczyński i podlegli mu partyzanci z Gwardii Ludowej zamordowali około 100 Żydów (głównie kobiet i dzieci). W dniu 17 sierpnia 1944 r. w Lesie Siekierzyńskim (Świętokrzyskie) oddział AK "Barwy Białe" dokonał egzekucji 58 ukrywających się Żydów. Ciała pomordowanych zostały okradzione i zakopane. Wykonawcy egzekucji po wojnie byli sądzeni, przyznali się do winy i nie potrafili określić motywów zbrodni. Główny winowajca, który wydał stosowny rozkaz porucznik Kazimierz Olchowik "Zawisza" nie był sądzony, został ukarany przez AK odebraniem dowództwa. W okresie powojennym uciekł do Australii, gdzie zmarł w 1979 r. Każdy może w google wpisać hasło: "zbrodnia w Lesie Siekierzyńskim" i przeczytać szczegóły. W lipcu 1941 r. miały miejsce pogromy dokonane przez miejscową ludność, m. in. w Jedwabnem, Szczuczynie.... W nocy z 11 na 12 września 1944 r. w czasie powstania warszawskiego żołnierze z oddziału Generała Wacława Stykowskiego, przy ul. Prostej na Woli dokonali egzekucji kilkunastu ukrywających się Żydów. W większości były to kobiety i małe dzieci. W dniu 4 lipca 1946 r. miał miejsce pogrom kielecki, w którym zamordowanych zostało 42 Żydów. Brak jest jakichkolwiek dowodów na prowokację ze strony ówczesnej władzy. W 1968 roku wielu Żydów zostało przymusowo wysiedlonych z Polski. Stosunki polsko-żydowskie nie można rysować w barwach czarno-białych. Większość wpisów jest bardzo stronniczych: Polacy są zawsze niewinni, a Żydzi są obwiniani za wszelkie zło na świecie.
Mirek2021.06.29 6:13
Wyskoczył jak Filip z konopi i klepie bzdury . Jeżeli nieuku nie masz o czymś zielonego pojęcia to nie zabieraj głosu . W latach powojennych Żydzi obsadzili prawie wszystkie kluczowe stanowiska w resortach siłowych i sądownictwie . To głównie oni wymordowali prawie 50 tysięcy polskich patriotów . Sam tylko Żyd Morel zamordował 1800 Polaków .
Filip2021.06.29 8:25
Feliks Dzierżyński nie był Żydem tylko Polakiem. W UB było wielu Polaków obok Żydów. Były takie osoby polskiej narodowości z których nie możemy być dumni np: Generał Erich von dem Bach Zelewski, Otto Skorzenny, Wanda Kalacińska-Klaff, Blanka Kaczorowska, Ludwik Kalkstein, Eugeniusz Świerczewski, Kazimierz Olchowik "Zawisza". W każdym narodzie można spotkać takie osoby, ani Polacy, ani Żydzi nie są wyjątkami. Twoje dane są wzięte z sufitu. Nigdy nie oceniaj ludzi według narodowości.
Olej2021.06.29 6:20
Prawda była - w Nalibokach i Koniuchach.
Monika2021.06.28 21:02
Poszukujesz kobiety? To dobrze trafiłeś bo ja szukam faceta! Dyskretnego, ale przede wszystkim zadbanego do dyskretnych seks spotkań po pracy. Oferuję, wszystko to co może sprawić nam przyjemność. Jeżeli chcesz wiedzieć czegoś więcej o mnie to dzwoń, pisz, przyjedź. Numer telefonu i więcej fotek wrzuciłam na swój profil tutaj: www.cutt.ly/monika89
Anonim2021.06.28 21:11
kaczka podobno cie poszukuje monika żeby zasadzić od tyłu jak lubisz nierzadnico
Anonim2021.06.28 19:57
koles pedala kaczynskiego to antysemita na calego. czas pogonic ich.
Izydor2021.06.28 19:46
Izrael nie jest nam do niczego potrzebny, zerwać stosunki dyplomatyczne, ekonomiczne a najważniejsze przestać wydawać Zydom polskie paszporty.
Suweren2021.06.28 19:55
Tak jak Czarnek: https://dzialaj.akcjademokracja.pl/campaigns/obywatelskie-wotum-nieufnosci-czarnek
Anonim2021.06.28 19:58
sprobuj polaczku smierdzacy. pokaz sile polaczka zebraczka.
Anonim2021.06.28 18:13
Jest jeszcze jedna sprawa: monopol bycia ofiarą w czasie II WŚ. Jedyną! Naruszenie tego monopolu karane jest zarzutem współsprawstwa przez potężną machinę medialną.
rabbi inoCenty stinkfurtz2021.06.28 17:54
... no sie dziwie ... tym (p)oslom ... EjU czy z knesetu ...polin ... lubi paradowac w pejsach ... a jak cos to wielkia polska warszawka ... i zyd beeeee .....
Tfu2021.06.28 16:52
A kto z ramienia PiS poparł segregację pandemiczną czyli kenkarty zwane paszportami kowidowymi? Miedzy innymi: Tarczyński.Legutko i..Beata Szydło. Maski opadły.Game over.
Anonim2021.06.28 16:31
legutko najpierw sami jak kundle do nich lecicie kość niesiecie ,a tu gościu warczysz na zytowskiego pana?? zgłupiałeś ? lechu kaczynski w knesecie sam przemawiał,że wysyłamy naszych żołnierzy na b. wschód ,żeby głównie bronili israel,co on pierd..ł? ?ale to powiedział,co tam u was robi daniels johny,każdy z was wieśniaków ma z nim zdjęcie,legutko wex i nie pier/do/l
Anonim2021.06.28 15:31
Gehenna żołnierzy niezłomnych, patriotów, katolików, tej inteligencji, która przeżyła wojnę, to ich dzieło. Najbardziej nie lubimy tych, których skrzywdziliśmy.
Anonim2021.06.28 18:16
Oraz tych, którym zawdzięczamy życie. Można być wdzięcznym za małą przysługę, ale jak odpłacić za coś takiego ? By nie czuć się niekomfortowo dobrze jest zdeprecjonować tego kogoś. Ta takie podstawowe prawidło psychiczne.
Suweren2021.06.28 14:48
Powiedz STOP: . . https://www.youtube.com/watch?v=Pba7rmn1JbU
Suweren2021.06.28 18:14
Nawet będąc debilem możesz pogonić Czarnka, koleko I wory, https://dzialaj.akcjademokracja.pl/campaigns/obywatelskie-wotum-nieufnosci-czarnek
Suweren2021.06.28 14:26
Katolicki antypolonizm - powiedz mu STOP: https://dzialaj.akcjademokracja.pl/campaigns/obywatelskie-wotum-nieufnosci-czarnek
ot wdzięczność żyda2021.06.28 14:14
powoli człowiek zaczyna rozumieć dlaczego bestia Adolf z takim zapałem i z poparciem społecznym Niemców przystąpił do likwidacji żydów (dlaczego oni a nie inni), ściągał ich z całej Europy i pakował do pieca, nikt nie zareagował, nie stanął w obronie, tylko Polacy ginęli za nich pomimo że sami byli ofiarami, człowiek uczy się całe życie...
PILNE! SZOK!! ZAORANIE!!!2021.06.28 14:17
Polacy sami Zydow do swego kraju zaprosili - z historii co bylo? 3= pewnie, co?
PILNE!... Czy czytasz, co napisałeś?2021.06.29 1:43
Piszesz, że Polacy zaprosili!... Więc odpowiedz! ..Czy człowiek zaproszony tak powinien się zachowywać względem zapraszającego? ...Taka wasza wdzięczność? .... Czy tak powinno być? Żebyśmy was nie ukrywali, to ile tysięcy by was jeszcze dodatkowo zginęło!?? Żaden kraj nie miał kary śmierci za ukrywanie Żydów, tylko Polska! ...A mimo to ukrywaliśmy!... Mercelka też zaprosiła muzułmanów i ma teraz podobnie! ...
PRAWDA2021.06.28 13:55
Franciszek Liszt: Nadejdzie dzień, gdy wszystkie narody, pośród których mieszkają dziś Żydzi, będą musiały stanąć przed problemem całkowitego ich wypędzenia - problemem życia i śmierci, zdrowia lub chronicznej choroby, pokojowej egzystencji albo nieustających niepokojów społecznych.
PRAWDA2021.06.28 13:14
1012 rok - Cesarz Niemiecki Henryk II wypędza Żydów z Moguncji 1288 rok - Regent Królestwa Neapolu Robert d'Artois nakazuje wypędzenie Żydów z całych południowych Włoch 1290 rok - Król Anglii Edward I wydaje edykt o wygnaniu Żydów (wszystkich Żydów, w liczbie ok. 16 tys., załadowano na statki i odesłano na kontynent, dotarli tylko nieliczni, bo większość Anglicy najpierw obrabowali, a potem potopili) 1346 rok - wygnano Żydów z Bazylei w Szwajcarii 1360 rok - wygnano ich z Węgier 1394 rok - z Francji 1421 rok - z Austrii 1491 rok - wygnanie Żydów z Rawenny 1492 rok - Królowie Hiszpanii Izabela I Kastylijska i Ferdynand II Aragoński wydali edykt nakazujący wypędzenie Żydów z Królestwa Hiszpanii i wszystkich jej posiadłości 1493 rok - Król Sycylii Ferdynand II Aragoński wyrzuca Żydów ze swojego królestwa 1495-1503 Żydzi zostali wygnani z Litwy 1496 rok - Żydów wypędzono z Portugalii (edykt Króla Manuela I Szczęśliwego), również w tym samym roku Cesarz Rzymski Maksymilian I Habsburg wypędził Żydów ze wszystkich swoich dziedzicznych ziem 1510 rok - Żydzi zostają wygnani z Brandenburgii 1547 rok - Car "Wszech Rusi" Iwan Grozny odmawia Żydom prawa zamieszkania w Rosji, a nawet przejazdu przez swoje państwo! 1550 rok - Żydzi zostają wygnani z Genui 1571 rok - Republika Wenecka podejmuje decyzje o wygnaniu wszystkich Żydów z Wenecji i z wysp adriatyckich Kiedy w 1528 roku Niderlandy dostają się pod władzę Cesarza Rzymskiego Karola V Habsburga wszyscy Żydzi zostają wypędzeni 1590 rok - Król Hiszpanii Filip II nakazuje wyrzucenie Żydów z Lombardii... ...wszystkim wygnaniom Żydów towarzyszyły krwawe pogromy i powszechne prześladowanie... uciekali głównie do Polski, która sami nazwali "Paradisus Ludaeorum" (Żydowski Raj). W XVI wieku 3/4 wszystkich Żydów żyjących na świecie mieszkało w Polsce! Teraz doszło do tego, ze ich premier, Benjamin Netanjahu w przemówieniu wygłoszonym w dniu 14.02.br., na terenie Polski, w gmachu Muzeum Historii Żydów Polskich (wybudowanym przez Polaków kosztem 300 mln zł i utrzymywanym przez Polaków kosztem ponad 10 mln zł rocznie!), oskarża nas, czyli cały Naród Polski, o to ze współpracowaliśmy z nazistowskim reżimem w zabijaniu Żydów w ramach Holokaustu!
Anonim2021.06.28 13:53
Dobry jude to jude tapeta na ścianę i oprawa książki taka prawda
Suweren2021.06.28 19:01
By zapobiec zatki debilom hajlującym jak wyżej: https://dzialaj.akcjademokracja.pl/campaigns/obywatelskie-wotum-nieufnosci-czarnek
Czy warto było dla nich ryzykować życiem?2021.06.28 13:11
W ostatnim tysiącleciu Polska, będąc murem broniącym Europę przed hordami azjatyckimi, przyjęła do siebie miliony, ze wszystkich stron świata, różnego typu uchodźców (Bracia Czescy, Quakers - najwięcej na świecie, żydów), Najjaśniejsza Rzeczpospolita była taką USA wieków średnich. Włosi się polonizowali, Niemcy się polonizowali, Szkoci się polonizowali, Czesi, z Rusi, Litwy, Skandynawii, itd. Dla odmiany Polacy się germanizowali, rusyfikowali, amerykanizowali, tzn. stawali się Francuzami, Anglikami z jakimś tam polskim pochodzeniem. Normalna kolej rzeczy. Ale z jednym wyjątkiem - Żydów. Żyd się nie polonizował, Żyd co najwyżej i to w znikomym procencie się ASYMILOWAŁ. A to jest fundamentalna różnica. Pamiętaj, że NIE MA w polskiej historii spolonizowanego Żyda/żyda, było bardzo mało "zasymilowanych". Nie oczekuj od takich NIC dobrego, jedynie oszczerstwa.
Anonim2021.06.28 13:55
Nigdy!
JUŻ NIE MA ZNACZENIA,2021.06.28 13:10
czy Polska jest antysemicka, czy nie. - - - JUŻ NIE MA ZNACZENIA czy Polacy masowo mordowali Żydów, czy NIE! - - - JUŻ NIE MA ZNACZENIA, że były tysiące frajerów którzy poginęli wraz rodzinami, całymi wsiami dając chleb Żydowi! - - - - Jest bigoteria, opętane nienawiścią żydostwo, czego mamy najlepszy przykład tu na Frondzie, a także w Michnika GW, w tyg. Polityka - Hartmana - Passenta - Hertrich-Woleńskiego ... ICH NIC I NIKT NIE ZMIENI! - - - Szkoda tylko tysięcy polskich żyć, jakie dla Polski zostało straconych ratując grossów, grabowskich i inne szmondactwo... Zatem, jak już jesteśmy antysemitami, więc do roboty. - - - WYPYERDOLIC TO GÓWNO ŻYDOWSKIE JAKIE JESZCZE TU POZOSTAŁO. - - - - Nie pozostaje nic innego jak POUŻYWAĆ sobie jako antysemici i rasiści i chüj wie jeszcze co. - - -
Słuchaj chłopie!2021.06.29 1:53
W znacznej części masz rację... ! Ale nie wstyd ci się podszywać pod Polaka?... Nie jesteś nim!... Jesteś rozszyfrowany!... Jesteś Żydem-Lechem Kellerem...! Są tu pewne wyrażenia, które tylko ty je stosujesz! Nie oszukasz mnie!... Potem powiecie, że to my tak piszemy!... A to piszę bezczelnie Żyd .. na Żyda ...udając Polaka!... Wasze draństwo jednak nie zna granic!
Anonim2021.06.28 13:02
DZIŚ--- rozpoczyna się odmawianie Wielkiej Narodowej Nowenny Pompejańskiej. Program: CZAS TRWANIA łącznie 54 dni, Cześć błagalna od 28.06.2021r do 24.07 2021. Część dziękczynna od 25.07.2021 do 20.08.2021 GODZ: 20.30 do 21.30 INTENCJA: Aby przez nawrócenie ludzi, upadły masońskie plany szczepień i zniewolenia ludzkości. Możesz włączyć się w dowolnym czasie odmawiania nowenny, odmówić 1 dziesiątkę Różańca albo więcej. Może być odmawiana w domu, na zewnątrz- przy figurach Matki Boskiej, Serca Pana Jezusa, przy Krzyżu, możesz odmawiać sam, z rodziną albo w towarzystwie, z sąsiadami , w grupie małej albo wielkiej, w Kościele. Szczęść Boże. Oczywiście bardzo pięknym byłoby, gdyby w tę inicjatywę włączyli się wierni w parafiach, podając informacje w ogłoszeniach do wiernych! Nowenna zostanie zainicjowana właśnie przy figurze Matki Boskiej przy Kościele jednej z Parafii w Polsce, z udziałem wiernych.
Wielka Narodowa Nowenna Pompejańska2021.06.28 13:02
DZIŚ--- rozpoczyna się odmawianie Wielkiej Narodowej Nowenny Pompejańskiej. Program: CZAS TRWANIA łącznie 54 dni, Cześć błagalna od 28.06.2021r do 24.07 2021. Część dziękczynna od 25.07.2021 do 20.08.2021 GODZ: 20.30 do 21.30 INTENCJA: Aby przez nawrócenie ludzi, upadły masońskie plany szczepień i zniewolenia ludzkości. Możesz włączyć się w dowolnym czasie odmawiania nowenny, odmówić 1 dziesiątkę Różańca albo więcej. Może być odmawiana w domu, na zewnątrz- przy figurach Matki Boskiej, Serca Pana Jezusa, przy Krzyżu, możesz odmawiać sam, z rodziną albo w towarzystwie, z sąsiadami , w grupie małej albo wielkiej, w Kościele. Szczęść Boże. Oczywiście bardzo pięknym byłoby, gdyby w tę inicjatywę włączyli się wierni w parafiach, podając informacje w ogłoszeniach do wiernych! Nowenna zostanie zainicjowana właśnie przy figurze Matki Boskiej przy Kościele jednej z Parafii w Polsce, z udziałem wiernych.
złośliwy2021.06.29 5:52
Ale wiesz, że modlitwa w takiej intencji to bluźnierstwo?
Japa2021.06.28 12:32
A ja mam PTAKA w KAKA sraka i w KAKA kaka . .................................... I teraz KAKA oblize mego PTAKA z wlasnego kaka. ............... Bo KAKA lubi wlasne kaka a nawet POLSKICH PANOW kaka.........................
kaka2021.06.28 12:29
Nie przesadzac.Ja tez rozumie ten polakozerczy stosunek- do Polski i boli mnie to jak cholera.Ale w relacjach z zydami nie sa mozliwe wszystkie obcje tak jak z ukraina. Wydaje sie dwe sa mozliwe -1----zamrozic stosunki i odciac wszelkie finansowanie-nawet te po 100 euro --ustawa o kombatantach. 2--stale ciche zwalczanie wszelkiej zydowskiej progresji----ale tu musza byc wlasciwi ludzie na wlasciwych miejscach--do kontaktu z zydami nadaja sie tylko np. Braun-lub szydlo -=--inni moga przyniesc wiecej szkody jak pozytku.3-likwidacja wszelkich slafdow pamieci o zydach -to jest zabojcze dla Polski. Zydom nie mozna otwarcie i wolgarni sie sprzeciwqic--vide jak zesrala sie merkel jak probowala grozic zydom---maja kilkaset glowic jadrowych.vide iran -ktory powiedzial ze zetrze panswo izrael z powierzchni zienmi.Stala i cicha likwidacja wplywow zydowskich.
A.2021.06.28 12:05
Fobii antypolskiej towarzyszy sympatia do niemiec, czasem ukryta, co trudno jest pojąć. Dziś wracamy do spraw powstań śląskich i plebiscytów, ale mało kto wie, jak na wynikach plebiscytów zaważyły głosy żydowskie. Można o tym przeczytać np. w autobiografii Edyty Stein. W czasie plebiscytów do Żydów na Śląsku zjeżdżały całe wielkie rodziny, żeby głosować na niemców. Do dziadków Edyty Stein zjechało 13 osób; jej dziadkowie i rodzice, a zwłaszcza matka, byli wielkimi patriotami niemieckimi. Mimo zbrodni niemieckich sentyment do niemców przechował się w wielu rodzinach i o wiele łatwiej oskarżać im o holokaust Polaków niż niemców.
IchakGoldbaum2021.06.28 16:56
Bo jedni mieć geld a drudzi nie mieć geld
JUŻ NIE MA ZNACZENIA,2021.06.28 12:04
czy Polska jest antysemicka, czy nie. - - - JUŻ NIE MA ZNACZENIA czy Polacy masowo mordowali Żydów, czy NIE! - - - JUŻ NIE MA ZNACZENIA, że były tysiące frajerów którzy poginęli wraz rodzinami, całymi wsiami dając chleb Żydowi! - - - - Jest bigoteria, opętane nienawiścią żydostwo, czego mamy najlepszy przykład tu na Frondzie, a także w Michnika GW, w tyg. Polityka - Hartmana - Passenta - Hertrich-Woleńskiego ... ICH NIC I NIKT NIE ZMIENI! - - - Szkoda tylko tysięcy polskich żyć, jakie dla Polski zostało straconych ratując grossów, grabowskich i inne szmondactwo... Zatem, jak już jesteśmy antysemitami, więc do roboty. - - - WYPYERDOLIC TO GÓWNO ŻYDOWSKIE JAKIE JESZCZE TU POZOSTAŁO. - - - - Nie pozostaje nic innego jak POUŻYWAĆ sobie jako antysemici i rasiści i chüj wie jeszcze co. - - -
Olej2021.06.28 12:18
Wzburzenie zrozumiałe ale po co ten ch..........j ??????
Keine Überraschung2021.06.28 12:27
Okazuje się, że tylko ch uj do ciebie dotarł.
Olej2021.06.28 13:25
Trudno nie czuć smrodu i nie zauważyć plugawego języka, chyba że się samemu siedzi w tym po same uszy ?
Czy warto było dla nich ryzykować życiem?2021.06.28 12:03
W ostatnim tysiącleciu Polska, będąc murem broniącym Europę przed hordami azjatyckimi, przyjęła do siebie miliony, ze wszystkich stron świata, różnego typu uchodźców (Bracia Czescy, Quakers - najwięcej na świecie, żydów), Najjaśniejsza Rzeczpospolita była taką USA wieków średnich. Włosi się polonizowali, Niemcy się polonizowali, Szkoci się polonizowali, Czesi, z Rusi, Litwy, Skandynawii, itd. Dla odmiany Polacy się germanizowali, rusyfikowali, amerykanizowali, tzn. stawali się Francuzami, Anglikami z jakimś tam polskim pochodzeniem. Normalna kolej rzeczy. Ale z jednym wyjątkiem - Żydów. Żyd się nie polonizował, Żyd co najwyżej i to w znikomym procencie się ASYMILOWAŁ. A to jest fundamentalna różnica. Pamiętaj, że NIE MA w polskiej historii spolonizowanego Żyda/żyda, było bardzo mało "zasymilowanych". Nie oczekuj od takich NIC dobrego, jedynie oszczerstwa.
cynik2021.06.29 5:58
Jak się nie zna historii Polski to się pisze takie głupoty. Polscy Żydzi się polonizowali. Pomimo niechęci Polaków i Kościoła, wprowadzania praw mających temu przeciwdziałać. Walczyli, brali udział w powstaniach. Nie spolonizowały się masy Żydów, które napłynęły do Kongresówki w IIpoł. XIXw., uciekając przed pogromami i prześladowaniami w centralnej Rosji. Zabrakło czasu. Więc to co napisałeś to same oszczerstwa wynikające z niewiedzy.
Olej2021.06.28 11:33
Nie chodzi o pieniądze…….z pewnością tym większą i wyższa jest cena gruntów w dużych miastach Polski, tych mniejszych również. A tak po prawdzie i szczegółowo. Chodzi o wzajemną niechęć, która trwa od czasów kiedy Polacy chcieli Polski a diaspora zaborów tudzież autonomii, kiedy drogi obydwu stron się definitywnie rozeszły. I zejść się już nigdy nie miały. Jakimś trafem wyższej decyzyjności losu Polaków przeznaczono pod druty w drugiej kolejności. Nie wiemy dlaczego. Pewnie przez nasycenie marksizmem, którego Polacy nie przyjmowali wraz z uświadomieniem klasowym. Antysemityzm bądź niechęć do świata żydowskiego był obecny w II RP jednak nie sięgał gardeł, nie miał podłoża rasowego a ekonomiczne. Diaspora czuła się elitą w stosunku do Polaków, którą w pogardzała. A gdy jeszcze to spojrzenie wynikało z poziomu cywilizacyjnego Niemiec czy Ameryki, sprowadzeni byliśmy do ciemnego i ogłupiałego z chciwości chłopstwa. I ta zadawniona wyższość pozostała. Niemców się podziwia, traktuje z respektem za ich ucywilizowanie, osiągnięcia, sprawność i logikę. A Polacy ? ,,melanż politycznej naiwności z ciemnotą, zacofaniem cywilizacyjnym i jeszcze ten Katolicyzm. Nie pasujemy do kosmopolitycznego oświecenia tak wówczas jak i obecnie. Z pozycji polskiej spór idzie o bilans uwolnionych przez Niemców i bolszewików pospolitych łajdaków i bandziorów, z nasyceniem na jeden metr lub kilometr kwadratowy. Jak to oszacować ???? To że łajdacy byli jest faktem bezspornym. Oni byli po 1939 r. na terenach zajętych przez III Rzeszę Niemiecką jak i na terenach zajętych przez Związek Sowiecki. Pytanie zatem których było więcej i jak ich rozliczyć ??? Również z grabieży i denuncjacji ??? Co do mienia bez spadkowego i nacjonalizacji po 1945 r. Nie Polacy odpowiadają za zaistniałą wtedy sytuację Polski, której nie było w rozumieniu suwerennego państwa kierowanego przez suwerenny naród.
Andrzej2021.06.28 11:27
I po co trzymamy stronę Żydów na arenie międzynarodowej. Oni i tak nas atakują i obrażają, zostawić ich niech inni ich bronią jeżeli znajdzie ktoś oprócz USA.
Anonim2021.06.28 11:11
a te głupki z pło i obecnie z pis daja agentom mosadu polskie obywatelstwo każdego roku pare tysięcy paszportów ,legutko byku, wiesz o tym?? po ch.. to robicie? co q-wa knujecie byki?
kaka2021.06.28 12:33
Tez o tym wiem i tez mnie to przeraza-------albo umieszczenie sierzanta danielsa agenta mosadu w centrum tajnych polskich sluzb---przeciez ci z pisu tosa szalency!!!!!!!!!!!!!
Portofino2021.06.28 11:09
Ja pojąć tego nie mogę. Jak przez tyle lat, widząc wrogość drugiej strony, można narzucać się z przyjaźnią. Strasznie skundlone są nasze polityczne elity. Przecież aż się prosi, żeby powiedzieć wypi***dalac.
Jola2021.06.28 11:29
Brawo - popieram
Portofino2021.06.28 11:49
Dziękuję Jolu. Chociaż jedna przyjazna duszyczka na Frondzie.
JamJest2021.06.28 20:50
była taka audycja w radiu kielce Polacy ratujący Żydów, Polacy zawsze nadstawiali karku za żydów a ci niekiedy sami sypali u kogo się ukrywali.
cynik2021.06.29 6:05
"Polacy zawsze nadstawiali karku za żydów" - zwykłe kłamstwo. Pomaganiem Żydom zajmowały się wyjątki w społeczeństwie. A jeżeli Żydzi "sypali" to raczej "dobroczyńców", którzy ich odstawiali na posterunek po tym jak ukrywającym kończyły się pieniądze.
Anonim2021.06.28 11:08
"Tymczasem, jak zauważa europoseł, Polska jest jednym z bardzo nielicznych państw Unii Europejskiej, które konsekwentnie staje po stronie Izraela na arenie międzynarodowej""""" no właśnie legutko ,jaki normalny naród i kraj któremu plują charchaja w twarz, obrażają wszedzie jak ostatnie 7ytowskie skur...syny stoi po stronie takiego chamskiego ghudłajstwa ? tym sie mądralo zajmij
Ix Ypsilon2021.06.28 10:49
Jeśli panowie żydkowie mają tak głębokie urazy wobec Polaków, więc należy przerwać z nimi zbędne dyskusje, pogonić z Polski Mosad i spokój.
robaczek2021.06.28 10:40
NO DYPLOMATOLY PISOWSKIE TERAZ POKAZA SWOJA POTĘGĘ!!! ........... ;] ;] ;] ...................................... powiatowe dziadki sie za polityke wziely ;]
katolicka deratyzacja Polski2021.06.28 10:59
Chasydzka Konfederacja opiera sie na Talmudzie.
Michał Kalinowski2021.06.28 11:27
Głupiś i co tu dużo gadać. Konfederacja nawet kiedy jeszcze nie była w Sejmie, to jawnie ostrzegała o zagrożeniach jakie płyną ze strony Diaspory, światowego Kongresu Żydów i Izraela.
Anonim2021.06.28 14:04
Ciekaw jestem cwaniaku jak sam byś rozmawiał z plemieniem żmijowym... zapewne na klęczkach, bo taki masz charakterek ;)
"robaku"! ty potęgi nie pokażesz!!!?2021.06.29 1:57
Robak nie ma potęgi, tylko go kopnąć, lub nadepnąć! Nic nie wart!