Rosja silna... tylko w gębie - zdjęcie
20.05.20, 10:48Fot. volganet.ru via Wikipedia, CC 3.0 / kremlin.ru, CC BY 4.0

Rosja silna... tylko w gębie

30

Wśród niektórych rosyjskich publicystów panują wyjątkowo bojowe nastroje, pomimo pandemii koronawirusa doprowadzającej ten kraj do ruiny.

Rosyjski minister spraw zagranicznych Sergiej Ławrow poinformował, że w związku z pandemią koronawirusa rosyjskie siły zbrojne nie będą prowadzić ćwiczeń wojskowych na granicy państw Sojuszu Północnoatlantyckiego.

Tę decyzję skomentował za pośrednictwem Twittera Wasilij Trjetjakow, redaktor naczelny gazety "Politiczeskiej kłass" oraz prowadzący programu "Szto dzjełat?".

Zdaniem Trjetjakowa, ćwiczenia rosyjskiej armii powinny odbywać się za granicami państw NATO.

Jak widać agresywna polityka Federacji Rosyjskiej, rozumiana przez Polskę i dostrzegana przez Stany Zjednoczone (o czym tutaj), w dalszym ciągu cieszy się poparciem.

g/twitter

Komentarze (30):

taro2020.05.21 11:05
jedno pytanie pozostalo bez odpowiedzi, czy rosja nawet bez broni, tylko z kamieniami potrafi sie po nas przerolowac z masa 20mln zolnierzy?
katolicka kretynizacja polski2020.05.20 21:39
nie ma kacap kaski na machanie szabelkę
oficer LWP2020.05.20 19:49
tylko skończony id..ta czyli PIS-owiec na smyczy judeseja lekceważy Rosję
oficer LWP2020.05.20 19:45
w 5 lat Rosja pogoniła z Syrii żydo-judeseja z ich przyd...u..pasami z Polin
STANISLAW2020.05.20 18:36
Po co to podjudzanie sąsiadów Polski? Komu ono służy? Czy pokoju przysporzy?
Olej2020.05.20 15:39
W 1939 r. ulica i opinia publiczna - Kurier Warszawski propagowały opinię niemieckich czołgów z tektury, no i się okazało jaka to była tektura. Takoż samo jest z sowietami, dla Ameryki może i za słabi dla Europy Środkowej w sam raz. Ze wszystkich stron wschodu mają do Warszawy 250 km, na kierunku białoruskim czort jeden wie co by było. Siły konwencjonalne w liczebności odpowiedniej aby dość szybko dojść pod Warszawę. Wypisywanie bredni o ich słabości jest durne i albo trąci ignorancją albo celową dezinformacją. Polska aby się skutecznie obronić musi pod wschodnią granicą - w tym kierunek kaliningradzki, mieć kilkanaście dywizji, w tym silne uderzeniowe pancerne, , szkoda gadać o lotnictwie i śmigłowcach szturmowych. Tego po prostu wciąż nie ma. Mamy wciąż za mało liczebną i za słabo uzbrojoną armię i za przeproszeniem chrzanienie o słabości sowietów jest drażniącym gadaniem i niejako powtórką z historii tragicznej okresu II Wojny Światowej. Należy zadać pytanie czy my kiedykolwiek będziemy dość silni i dość sprawni, na tyle żeby nie musieć się podpierać polityczną propagandą ? I na koniec jeszcze co z planami mobilizacyjnymi na wypadek wojny dotyczącymi ochrony ludności cywilnej, zabezpieczenia aprowizacyjnego, medycznego itp., nie mówiąc o schronach i itp. Byłaby jak zwykle - improwizacja !
Biała Śmierć2020.05.20 17:58
Idź teraz umyć zadek, bo się sfajdałeś na rzadko.
anonim2020.05.20 13:23
NIGDY WIĘCEJ ROSYJSKIEJ STREFY WPŁYWU W POLSCE !!!- Porównanie USA do Rosji - jest z gruntu fałszywe - USA od początku swego istnienia jest krajem demokratycznym gdzie człowiek jest podmiotem - co widać na poziomie życia przeciętnego Amerykanina USA nigdy nie dopuściły się LUDOBÓJSTWA I NIE OKUPOWAŁY INNE PAŃSTWA W TAKI SPOSÓB JAK ROSJA - ROSJA - TO MENTALNOŚĆ NAJEŹDŹCY GRABIEŻCY, ZNIEWALANIE i MORDOWANIE to dla nich NORMA ( 6 mln. ludzi zagłodzonych na śmierć, LUDOBÓJSTWO W KATYNIU, MORDY I GWAŁTY W REWOLUCJI BOLSZEWICKIEJ,i II WŚ. Co do własnych obywateli - przecież mają POTĘŻNY KRAJ A ŻYWNOŚĆ IMPORTUJĄ PATAFIANY NIE POTRAFIĄ ZAPEWNIĆ NORMALNOŚCI W SWOIM KRAJU A ZAWSZE WPIER...JĄ SIĘ DO SĄSIADÓW BYLE KRAŚĆ !! - to szatańska mentalność !! UWAGA NA SOWIECKICH AGENTÓW WPŁYWU W KONFEDERACJI ICH PEŁNO !!!!!!!!!!!!!
Piotr2020.05.20 17:56
Masz rację. Lemingom wystarczy zadać pytanie - Ile razy nas napadali Ruscy, a ile razy Amerykanie. :) ...... i ile nam są winni Amerykanie, bo ile Ruscy, wiadomo: https://opinie.wp.pl/rosja-jest-nam-winna-54-miliardy-dolarow-poznaj-prawde-o-tym-jak-sowieci-ograbili-polske-6168898136479361a
oficer LWP2020.05.20 19:47
to odpowiedz kto dla własnej korzyści sprzedał Polskę Stalinowi w Teheranie i Jałcie
droma2020.05.20 13:01
ruska potega wojskowa to lipa ,sa tylko silni w gebie i filmikach ich tivi-bajka ,byli ludzie w ich miasteczkach wojskowych ,dalej okna oficerow zalepiane sa gazetami ,czytaj legnica , a po ulicach walesaja sie bezzebne soldaty w gaciach z rozporkiem na wysokosci kolan ,w oczach ;smutek ,glod ,zniechecenie ,to co widzimy to selekcja , nie ma czego sie bac ...
Niejestemrobotem2020.05.20 19:01
Ty chyba Rosję z Ukrainą pomyliłeś. I tak, Rosja jest groźna, a dla nas nawet bardzo.
Niejestemrobotem2020.05.20 12:11
Rosja jest silna. Jak na kraj mający 150 milionów ludzi to nawet bardzo. Mnóstwo głowic jądrowych, zresztą rakiety konwencjonalne też dużo i dobre, liczne i wcale nie przestarzałe siły powietrzne, dobre śmigłowce, marynarka wojenna może i nie wydaje się imponująca, ale okrętów podwodnych ma sporo. Do tego liczebność ogólna armii, w tym liczne wojska powietrzno-desnatowe. Uważa się, że są drugą armią na świecie. Naprawdę nie ma co ich lekceważyć.
wicek2020.05.20 13:55
Dokładnie,
sale2020.05.20 14:05
Takich ogólników jak LICZNA... UWAŻA SIĘ... to się nasłuchałem za komuny, teraz liczą się prawdziwe dane. Ile kasy pochłania konserwacja tego MNÓSTWA głowic jądrowych, tych DUŻO I DOBRYCH I SPORO sprzetów? Chciałeś zaistnieć? To napisz coś z sensem
Niejestemrobotem2020.05.20 18:56
Nie zależy mi na zaistnieniu, tylko na tym, żeby jakiś kretyn nie sprowokował wojny, mając poparcie ludzi, którzy wierzą, że Rosja jest słaba. Szkoda, że Ty nie pokusiłeś się o napisanie z sensem, ale rozumiem, że może to przekraczać Twoje zdolność. Podobnie jak sprawdzenie ogólnodostępnych danych. Więc proszę. Liczne. W sumie około 750 myśliwców, generacji 4,5, modernizowane na bieżąco. Polska, Niemcy, Francja, Włochy w sumie mają mniej więcej tyle. Do tego w Rosji 200 szturmowym i ponad setka bombowców. Głowic jądrowych mają szacunkowo 4,500 czyli więcej niż USA. I tak, uważa się, ponieważ są to dane poniekąd tajne, że żaden kraj nie ma więcej. Kosztuje ponad 4% Rosyjskiego PKB. Czyli w liczbach bezwzględnych 6-7 razy tyle co nasza armia. Nie muszą płacić znacznej części żołnierzy (bo pobór) mają rozwinięty przemysł zbrojeniowy, jeszcze od czasów ZSRR, do tego Rosyjski sprzęt jest dużo tańszy niż zachodni. W sumie wojska 800 000, w tym 75 000 powietrznodesantowych, chociaż nie mają możliwości do jednoczesnego transportu lotniczego i użycia ich wszystkich, Ale kilka brygad, może nawet dywizji z pewnością. Wg. global firepower są 2gą najsilniejszą armią na świecie. Rosja jest wystarczająco silna, aby się jej obawiać.
sale2020.05.21 9:22
Znowu piszesz UWAŻA SIĘ, to bardzo naukowe podejśćie, KTO UWAŻA? NIE MUSZĄ PŁACIĆ ZNACZNEJ CZĘŚCI ŻOŁNIERZY? nie wiesz jak działa gospodarka? Płacą wszyscy za wyżywienie, zakoszarowanie, szkolenie wyposarzenie..... a jednoczesnie brakuje tych ludzi w gospodarce. A ich wydatki na zbrojenia na jakim są poziomie w stosunku do NATO i Chin? Ta jak piszesz DRUGA ARMIA praktycznie przegrała na Ukrainie. A głowice jądrowe wymagają nosicieli, ile kosztuje utrzymanie rakiet w gotowości bojowej? Mają dużo tańszy sprzęt? Wiesz dlaczego, zobacz lotniskowiec KUZNIECOW, na pewno był tańszy od amerykańskich.
Niejestemrobotem2020.05.21 13:15
Tak, to naukowe podejście. Używa się go, jeśli nie ma 100% pewności, ale powszechnie prawie wszyscy eksperci tak uważają. Zadowolony? Nie ma tutaj jednoznacznych danych, bo nie wiadomo na 100% ile kto ma głowic, ale albo Rosja ma trochę więcej niż USA, albo USA ma kilka więcej. To, że ludzi brakuje w gospodarce to jedno. Ale z budżetu tamtejszego MON nie płaci im się pensji. W Polsce MON płaci i w efekcie wydaje na to 50% budżetu. Im ten koszt odpada. A pozostałe koszty ponosi każda armia. Ta armia osiągnęła na Ukrainie w kilka miesięcy wszystkie swoje cele używając jedynie niewielkiej części sił. Więc nie rozumiem, jak przegrała? Wiem dlaczego jest tańszy, bo w Rosji jest dużo niższy koszt pracy i mniej przejmują się własnością intelektualną. A do tego mają nieco mniejsze wymagania co do bezpieczeństwa dla swoich żołnierzy. Co do Kuzniecowa, to czytaj ze zrozumieniem. W pierwszym poście napisałem, że poza siłami podwodnymi Rosyjska Marynarka Wojenna nie jest imponująca i tu się zgadzam. (a że Marynarka jest kosztowna, to tu też odpadają im znaczne wydatki). Tylko, że to super dla USA. Ale my z Rosją mamy granicę lądową. A słabość marynarki nie podważa faktu, że nowe Rosyjskie myśliwce, praktycznie dorównujące zachodnim, (poza F35, którego rywal Su57 się opóźnia) kosztują 2 razy mniej. Podobnie ich najnowszy czołg T-14 i reszta sprzętu. Zwykle jest dużo tańszy niż zachodni. I to im robi różnicę. Dlatego stać ich na utrzymanie rakiet balistycznych i okrętów podwodnych, pomimo utrzymywania znaczących sił konwencjonalnych.
sale2020.05.22 11:44
Tylko że PKB Rosji jest mniejsze od budżetu Nowego Jorku, a tam pod ziemią mają tylko metro, a nie bogactwa naturalne. Jeżeli tak interesujesz się Rosją to chyba wiesz że SZACUJE SIĘ (nikt nie potwierdzi oficjalnie) że prawie połowa kasy na armię w Rosji jest defraudowana. Stwierdzenie że to druga armia na świecie jest bardzo na wyrost. A co do cen to łady są tańsze od audików, a też można nimi się przemieszczać, tylko dlaczego nie zawojowały świata motoryzacji
Niejestemrobotem2020.05.22 12:04
Nowy Jork to jedno, USA oczywiście, że są dużo silniejsze niż Rosja, ale w Europie nie ma żadnego pojedynczego kraju mogącego na dzień dzisiejszy Rosję pokonać. Na razie na świecie co prawda i Chiny i Indie coraz bardziej rozwijają wojsko, ale jak na razie szacuje się, że to Rosja jest silniejsza. Chociaż możliwe, że spadła na trzecie miejsce, za Chinami, to jednak pisanie, że nie jest silna to przegięcie.
sale2020.05.22 14:20
Ale po co pokonywać Rosję, ona sama się wykończy. Ta siła jej armii jest jej najwiekszą słabością. Za dużo kasy wymaga samo utrzymanie sprawności sprzętu, na nowe już brakuje. Kiedyś jak ZSRR coś pokazał to znaczyło że ma już coś lepszego w ukryciu, teraz chwalą się już projektem, lub prototypem czyli tylko straszą. Byli wiekszą potęgą uciekając z Afganistanu niż teraz. Polecam lekturę Wiktora Suworowa, pokazuje ich mentalność i jak prosty naród ma tam przeje...
sale2020.05.22 11:50
A, jeszcze jedno. Skad niby wiesz jakie były cele Rusków na Ukrainie? Nawet im się wymkneło że chcieli całego wybrzeża morskiego by połączyć się z Naddniestrzem. I co? Jeżeli osiągneli wszystkie cele, to pewnie strącenie pasażerskiego samolotu było jednym z nich.
oficer LWP2020.05.20 19:38
to ruszaj na Moskwę z Macierewiczem, łatwo wrak odzyskacie, tylko pamiętaj oni pierwsi w razie wojny uciekną do Izraela lub USA a ty będziesz za swoich judesejskich panów zdychał
sale2020.05.21 9:09
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem, o ile potrafisz. Widziałeś gdzieś u mnie atak na Rosję? Demencja? Zaparz sobie ziółka
Zygmunt III2020.05.20 12:03
Ruskie onuce ! Urrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!
Zygmunt III2020.05.20 12:01
Rosja to Mordor w którym obywatele nadal są na etapie epoki kamienia z grubsza lizanego.
Biała Śmierć2020.05.20 11:59
Bandyckie, zbrodnicze państwo nie potrafiące pokojowo koegzystować ze swoimi sąsiadami. https://opinie.wp.pl/rosja-jest-nam-winna-54-miliardy-dolarow-poznaj-prawde-o-tym-jak-sowieci-ograbili-polske-6168898136479361a Na pohybel putlerowcom i rusofilskim onucom !
oficer LWP2020.05.20 19:36
judesejski wazeliniarz już na posterunku
Olej2020.05.20 11:47
Lepiej nie sprawdzać. Gęba też silna i może złapać za gardło. Jak najdalej od nich !
won2020.05.20 11:14
Dopóki kacap istnieje , dopóty pokoju na świecie nie będzie .