12.04.19, 14:11(fot. pixabay)

Katecheta: ,,W pokoju nauczycielskim usłyszałem, że nie ma już dla mnie miejsca''. PORUSZAJĄCY LIST

 Samuel Pereira, redaktor portalu TVP Info udostępnił w mediach społecznościowych list od katechety. "Jak po tym strajku mamy wrócić do pracy? Do czego mamy wrócić? Ja wrócę do uczniów. W pokoju nauczycielskim już zostało mi powiedziane, że raczej nie ma dla nas miejsca" - czytamy

- Obserwując zaszczuwanie nauczycieli i pedagogów, którzy mieli odwagę stanąć po stronie uczniów, powinniśmy pokazać im swoją solidarność. Nie zrobili nic złego, wręcz przeciwnie - pozostali wierni swoim ideałom i powołaniu. Chwała im za to! - napisał Pereira.
- Po tym wpisie dostałem wiadomość od księdza katechety. za jego zgodą udostępniam, licząc na przemyślenie u niektórych polityków - dodał

"Szczęść Boże.
Zaszczuwanie?
To bardzo delikatne powiedzenie. Grono pedagogiczne w szkole w której pracuję jest w rozsypce. Groźby, wyzwiska, ignorowanie nas. To, że jestem kapłanem jeszcze bardziej zaostrzyło sytuację. Jak po tym strajku mamy wrócić do pracy? Do czego mamy wrócić? Ja wrócę do uczniów. W pokoju nauczycielskim już zostało mi powiedziane, że raczej nie ma dla nas miejsca. Mniejszość sterroryzowała większość. Oczywiście moje pytania są retoryczne. Nie oczekuję odpowiedzi na nie. Proszę zobaczyć, co się dzieje pod moim wpisem z wczoraj, to wyjaśnia całą sytuację. Pozdrawiam serdecznie i błogosławię + - pisze katecheta.

 

 

 

Komentarze

Jan Radziszewski2019.04.14 0:56
Katecheto powiedz - a jaka to radość przebywania razem z grzesznikami tj przyszłymi potępionymi tj tymi którzy do piekła trafią ?
Urszula2019.04.17 9:51
Moja matka zawsze powtarzała: Glowami księzy będzie piekło wybrukowane. To z przepowiedni Michaldy czy jakos tak.
inny katecheta2019.04.13 19:31
Slaby katecheta. POwinien wiedziec ze zostal poslany miedzy wilki...
koles2019.04.13 18:58
"W pokoju nauczycielskim usłyszałem, że nie ma już dla mnie miejsca" No jak nie strajkuje z pozostałymi to oczywiste, ze tam nie ma dla niego miesjca. Jakiś dziwny gość.
Jan Radziszewski2019.04.13 17:29
Albert + A więc alberciku ,durny do piekła trafisz jak "Amen w pacierzu" wtedy jak Judasz i wielu podobnych zdrajców narzekać będziesz "Obym się nie narodził " + zresztą możesz nie doczekać tej ostatecznej chwili Potopu ognia i siarki /Łk 17,26-30 ) tzw trzy dni ciemności w których diabły zabiorą do piekła swoich żydków i innych tzw głupich przydupników z antykościoła tj Synagogi Szatana (Ap 2,9 3,9) do których ty należysz a wynika to chodź by z twojej głupiej nienawiści do KK który wierzący prowadzi do Boga i NIEBA odwrotni niż Synagoga która swoich kieruje do piekła sexu Sado-macho tj, do wiecznej śmierci.
Albert2019.04.13 22:22
Do piekła trafiają tylko katolicy.
KJ2019.04.14 0:18
Albert !, Nawet nie wiesz jak bardzo sie mylisz! Najwięcej do piekła idzie tych co w nie, nie wierzą ! Szatanowi skutecznie udało się dla wielu wmówić, że nie ma piekła i diabłów! Prawdy się nie zakrzyczy.! Obojętnie czy wierzysz, czy nie , to ono istnieje! Katolicy mają Wiarę w Boga i sakramenty! I to nas chroni! No chyba, że ktoś na siłę chce żyć tak, jakby Boga nie było !!!
Mejer2019.04.13 13:53
Jaka to szkoła? - z chęcią się wybiore do pokoju nauczycielskiego.
Tomek2019.04.13 10:57
O nauczycielach w ZOO (szkołach) to ja mam zdanie wyrobione, po mękach przebywania w ich towarzystwie. Dopiero na studiach widziałem prawdziwych nauczycieli. Poniżej studiów to są tylko ludzie, którzy nic nie umieli, nie nadawali się do żadnej pracy więc zostali "nauczycielami".
Szary2019.04.14 13:21
Ty prymitywie! Jak śmiesz obrażać wszystkich nauczycieli, wierzę, że się męczyłeś w szkole, byłeś tępy i dlatego szkoła była dla ciebie męką. Nie pisz bzdur, że studiujesz. Jesteś wypadkową nieszczęśliwych zbiegów okoliczności, twoi "rodzice" poczęli cię w pijackim amoku, cierpisz na syndrom DDA, gdybyś nie przyszedł na ten świat, społeczeństwo by na tym zyskało. A teraz kulturalniej. Przyjemnie słuchać o sobie takich inwektyw? Dlaczego przypisałeś sobie prawo do oceniania i wszystkich potępiasz w czambuł? Może warto poświęcić chociaż chwilkę na refleksję? Czy na pewno wszyscy nauczyciele, których spotkałeś byli warci tego co o nich napisałeś?
Anna Barbara2019.04.13 10:43
Fronda jest obstawiona przez hejterów, dla nich to woda na ich szatański młyn. Mam nadzieję, że dobro i prawda zwyciężą i w tej sprawie, trzeba się o to gorąco modlić, a Pan Bóg wynagrodzi prawych ludzi, zawsze wynagradza. Kiedy ta nauczycielska hołota studiowała, żeby być uważanym za inteligenta, trzeba było nosić pod pachą Wyborczą. A ćwierć inteligentom bardzo zależy, żeby inni uważali ich za inteligentów, więc sądzą, że nobilituje ich dalej GW i TVN. Własnych mózgów nie mają, bo gdyby nimi ruszyli, wiedzieliby, że stoją po złej stronie. Kiedy PO zamroziła im płace, siedzieli jak myszy pod miotła, jak PiS chce powoli im podwyższyć, chcą wywrócić PiS zaporowymi żądaniami, żeby wróciło PO i zamroziło im płace z powrotem. Czy to nie debilizm? Myślę, że postem i modlitwą wypędza się z ludzi takie zło.
aaa_kotki_dwa2019.04.13 14:53
Spokojnie Aniu, bo jeśli dobro i prawda zwyciężą, to oznacza, że kościół przegra- jesteś pewna, że o to Ci chodzi?
KJ2019.04.14 0:24
"Kotki dwa" Brak lewaczko słów aby cię nazwać, według tego co piszesz! Lepiej lecz już nogi, bo na rozum za późno! Albo się nawróć! Innej opcji nie ma!
Urszula2019.04.17 9:31
No juz tak nie kłam. Kto cie łgarstwa nauczył. Mateuszek czy Rydzyk? Bardzo szybko uczycie sie tego co złe: bluzgi, łgarstwa, oczernianie. Płaci ci ktos za to?
Janina2019.04.13 10:35
Drodzy nauczyciele. Pogubiliscie sie w tym strasznym swiecie. W szkole realizujecie program a uczniowie potrzebujacy wsparcia pozostawiani sa sobie. Nikt nie ma czasu ani sily by po prostu zapytac, dodac otuchy. Wy i Wasi podopieczni potrzebujecie Boga i tylko wtedy swiat sie zmieni.
lolek kremowka2019.04.13 6:41
Duchowny do księży krytykujących strajk nauczycieli: A ty ile bierzesz za godzinę pogrzebu? "Księża gorszący się, że nauczycielom nie chodzi o dzieci, tylko o pieniądze, to już jest przegięcie. My też mamy powołanie, (...) ale też dbamy o swoje finanse i to całkiem dobrze dbamy" - napisał na Facebooku lubelski ksiądz i publicysta Łukasz Kachnowicz. Odniósł się w ten sposób do dyskusji toczącej się wokół strajku nauczycieli.
Siostra2019.04.13 9:58
Uczciwy Ksiądz, jeden z nielicznych, który zwrócił uwagę na to jak księża i Kościół dba o swoje finanse. Nawet Msza św. jest produktem handlowym. Wszystko w kościele jest handlem. Wielkie pieniądze. Oto tajemnica wiary .... złoto, fura i dolary. O.Knabit ma bardzo bogaty i wygodny folwark. Na moje szczęście znam bardzo szlachetnych księży. Z powołania. Oni cierpią bardzo.
KJ2019.04.14 0:30
Siostro! ? Może są jakieś wyjątki, ale nie uogólniaj! Ja znam dobrych księży! Wiele razy nawet za Mszę św, nie chciał żadnej ofiary! Syn 2 lata temu się żenił, myślałam że dużo zapłacę, też nie chciał. Wcisnęłam chociaż troche, bo się źle z tym czułam! Więc widzisz!?
KJ2019.04.14 0:07
Lolek, powtarzasz się! Dokładnie to samo głupstwo skopiowane już czytałam! Ile razy można to samo pisać? Aż tak mało masz kasy, że musisz powtarzać się, bo ci nie zapłacą? I NIE KŁAM, TO WIDAĆ NA ODLEGŁOŚĆ! SAM SOBIE WYMYŚLASZ DIALOGI I TU PISZESZ ! WSTYD!
Jan Radziszewski2019.04.13 0:59
Uwaga ot co ! jak mawiał Zagłoba + baranów i kozłów tj bydła ofiarnego w piekle na pewno nie zabraknie!"!! chodź by Np West , Albert , Zero , Maria Błaszczak , Młody Polak , go\305\233\304\207111 , remek , KatechtęWylaćDyscyplinarnieZaPierdyOPłaskiejZiemi , Ewa , aaa_kotki_dwa + ect drodzy obrońcy i miłośnicy diabła ot tak wkrótce radośnie będziecie /trzy dni ciemności / umierać a potem płonąć na ołtarzu w piekle : W czasie modlitwy za Kościół święty, ojczyznę i cały świat, zobaczyłam nagle poszczególne części globu ziemskiego, rozdzieranego błyskawicami gromów, ognia i wylewu wód. Ogień i woda szalały od południa aż po zachód (Czechy, Niemcy, Paryż..) przerażeni ludzie biegli do kościołów, które nie mogły pomieścić tłumów, Dlatego wokół murów kościoła gromadziły się rzesze ludzi, którzy w strachu wielkim zgodnie wołali do Boga o ratunek. Wielu spowiadało się na głos Bogu samemu, żebrząc o przebaczenie grzechów. Z powodu siły rozszalałych żywiołów, oślepiających błyskawic i zapadających na przemian głębokich ciemności, nie było możliwości udzielania pomocy. Ludzie ginęli w wielkiej liczbie… Jakieś koszmarne twory „ni to ludzie, ni zwierzęta) plując wciąż nienawistnie cuchnącą cieczą, uganiały się za uciekającymi przed nimi. i broniącymi się rozpaczliwie ludźmi, („niektórzy z nich byli bardzo młodzi, prawie dzieci). Te potwory porywały ich i siłą unosiły z ziemi strącając w przepaść kłębiącego się ognia. Ogarnęło minie przerażenie wielkie, bo rozpoznałam otwarte, stalowe, ciężkie i żarzące się bramy piekła (zapamiętałam je z pobytu w piekle). Wypełzały stamtąd koszmarne istoty z nienawistnym wzrokiem, rzucające się na ludzi.
Albert2019.04.13 8:40
Zmień leki, bo te obecne ci nie służą.
Nawrócony2019.04.13 20:17
Zabolała prawda??? Niestety to jest możliwe tylko u Pana Boga czy tobie się podoba czy nie. Także nie kpij z tego. Pozdrawiam.
KJ.2019.04.12 21:50
Albercik, ! Powiedz mi jedną rzecz! Piszesz o pedofilach w sukience! Rozumiem , że masz na myśli wszystkich pedziów w sukienkach! Przecież w sukienkach chodzą też prawosławni popi i jeszcze jacyś inni ! Przede wszystkim chodzą na codzień w sukienkach Muzułmanie! To u nich na porządku dziennym jest pedofilia! Każdy z nas o tym wie! Ty też wiesz i dlaczego nie wyzywasz ich od pedofilów.!?? Jakoś cicho sza o tym u ciebie! A pedałków w spodniach nie znasz ? Czy jak jest w spodniach, to już u ciebie nie pedał!?? Wręcz odwrotnie! Ich jest najwięcej ! Dlaczego ich chronisz, co? PEDOFIL JEST PEDOFILEM, OBOJETNIE CO ZAŁOŻY!
Albert2019.04.13 8:39
Ale tylko pedofile sukienkowi są bezkarni.
Maciek Arczyński2019.04.13 18:13
Ale popierasz LGBT+? Bo tak się głupio składa, że to właśnie geje, którzy podszywają się pod duchownych (skończyli studia i otrzymali święcenia - nie zmienia to faktu, że nie powinni być duchownymi), są głównie pedofilami. To wynika z badań. 80% czy 90% przypadków pedofilii w KK to jest problem homoseksualny. Amerykanie doprowadzeni do furii aferami pedofilskimi u siebie zrobili takie badania. I drugie odsetek tzw. pedofilów w sutannach jest mniejszy niż w innych grupach zawodowych by tak to ująć. A po trzecie, nie ma problemu z każdego zrobić pedofila, także z @Alberta. Zwłaszcza, że za tym idą ogromne pieniądze na odszkodowania. Ach zapomniałem... na świecie przecież są sami kryształowo uczciwi tylko z wyjątkiem przebrzydłych katoli a zwłaszcza klechów o czym nieustannie zapewnia "GW+" (TVN itp.)
KJ2019.04.13 23:59
Albert ! Naprawdę,? A wy wszyscy pedofile w spodniach jesteście karani? Bo ja wiem, że tylko niektórzy! To znaczy że z resztą mojego wpisu się zgadzasz. Nie zanegowałeś, bo się nie dało. To Prawda! A dlaczego nie odpowiedziałes mi na szereg pytań co ci zadałam! Proszę, odpisz!
eM.2019.04.12 21:32
do Młody Polak: twoja narracja jest znana historii od setek lat. Takie hasła głosili przywódcy rewolucji francuskiej i bolszewickiej. I co? Upłynęło ponad 200 lat i Kościół trwa, a Polacy stanowili najliczniejszą grupę uczestników ostatnich Światowych Dni Młodzieży. Takie "wywody" są więc kompromitujące, dla Ciebie, oczywiście.
Magda2019.04.12 22:35
eM. Żeby ci wszyscy lewacy, komuchy i inni nie wiem jak się starali, to Wiary i Kościoła nie zniszczą! Pan Jezus powiedział że Kościół Katolicki nie zginie: ..." a bramy piekielne, Go nie przemogą..."! Ja w to święcie wierzę! Kościól się tylko powinien oczyścić ze wszelkich nieprawości!
Urszula2019.04.17 9:26
"Pan Jezus powiedział że Kościół Katolicki nie zginie:" Czemu kłamiesz? Nigdy i nigdzie Jezus tak nie powiedział. Potraktuj poważnie Pismo Św.
Dumi2019.04.12 21:24
Powiem wprost. Wielu nauczycieli zrobiło wiele by osłabić AUTORYTET NAUCZYCIELA (kontrowersyjne zwolnienia lekarskie, strajk w trakcie egzaminów, Broniarz jako "twarz nauczycieli"). Mam nadzieję, że ta sytuacja z kapłanem nie potwierdza reguły, ale ten przykład, przykład "chorego" listu nauczycieli placówki, w której uczyła żona prezydenta Dudy pokazuje, że Ci KONKRETNI nauczyciele OBLALI EGZAMIN Z MORALNOŚCI. Za jakiś czas Ci sami nauczyciele wrócą i będą "wychowywać" młode pokolenie. Proponuję im zacząć od siebie. Podwyżki, strajk, ok. Niech będzie, należą się im podwyżki. Ale powyższe zachowania i głodówka (!!!) jest dla mnie NIE DO ZAAKCEPTOWANIA. Niestety pieniądze czasami gubią ludzi.
Ciekawy2019.04.12 20:12
Atmosfera wśród strajkujących pogarsza się z dnia na dzień. Dochodzi do coraz bardziej gwałtownych kłótni i zaczyna się zwykły terror wobec tych, którzy mają już dość. Taka postawa jak wobec księdza to już zwykły mobbing, dyskwalifikujący moralnie tych, którzy się go dopuszczają.
Maciek Arczyński2019.04.13 13:37
To co opisujesz to jest dowód na to, że nie chodzi o żadne wyższe wartości tylko o zwykłe polityczne okładanie.
aaa_kotki_dwa2019.04.12 20:02
Pewnie, że nie ma miejsca. Znajdź sobie prawdziwą robotę politruku. Spotkało się w życiu kilku katechetów/katechetek i ŻADNA z nich nie była osobą normalną- od psychopatów doprowadzających dzieci do płaczu, po ludzi tak tępych, że aż sprawiających wrażenie niepełnosprawnych intelektualnie. Ja tam źle im nie życzę, bo nic tak skutecznie nie odstręczy młodych od kościoła jak głupi i/lub podły katecheta, ale weź pan pod rozwagę, że ludzie powolutku zaczynają Was mieć dosyć.
KJ.2019.04.12 22:06
KOtku, Powiem ci jedno! Ja pracuję w powiecie w oświacie! Nadzorujemy szkolnictwo powiatowe! Przychodzą do nas świeccy katecheci, katechetki i księża! Maja różne sprawy! To są bardzo zrównoważone osoby, są bardzo lubiani przez dzieci i młodzież ! To kwestia podejścia do dzieci na lekcji! i zainteresowanie tematem! To że ty opisałaś jakieś "cuda niewidy", to ja w to za bardzo nie wierzę! To może być jakiś przypadek, ale nie wszędzie! Widać, że piszesz na rozkaz! Niestety, przykre, ale prawdziwe! Nie wierzysz, to zabierz dziecko że szkoły. jeżeli masz!? Czy ja piszę na twoją wiarę/ czy niewiarę?/ Nie ! Więc i ty nie obgaduj! Będzie sprawiedliwie!
Auferetur Inferunt Insaniam2019.04.12 19:37
Lateks do boju! Dilda w dłoń! KATECHETĘ goń, goń, goń!
No ponownie2019.04.12 21:08
Już wypełzałeś.
Auferetur Inferunt Insaniam2019.04.12 21:48
Chyba "wypełzłeś"? Ucz się polskiego ruski trollllllu :)
Znudzony niestety2019.04.13 11:11
Matko! A skądżeś się wziął dziwaku? Ostatni TW homozbok szantażowany przez Sbka ksiądz ofiara swego zboczenia i szantażysty emeryta z SB? On ci każe te głupoty pisać? A może sierżancina emerytowana? Umysł skażony czerwonym wychowaniem? Czy już nikt cię nie słucha w okolicy i żebrzesz o uwagę, dziecko drogie? Lepiej zmień się, bo roztropka chłopka pyszałka otoczenie nie cierpi.
Kk2019.04.12 19:29
Jak by religia w szkole była niepotrzebna to by się z nią nie walczyło, lewactwo by było całkiem zadowolone, że księża robi rzeczy bezsensowne.
EWA2019.04.12 19:06
A co wy robicie katecheci? Moralnośc najgorsa w całej historii Polski ZA CO BIERZECIE PIENIĄDZE
Olivia2019.04.13 1:10
Wywod szybki i "trafny"-najlepSy w calej historii.
Wiesław Kaloryfer2019.04.12 18:53
"Mniejszość sterroryzowała większość"??? Aby strajk się odbył w danej szkole musi odbyć sie referendum, w którym za strajkiem opowie sie większość pracowników. W innym przypadku strajk jest niedopuszczalny. Jakim zatem cudem protestujący, którzy rzekomo księdza mieli terroryzować są w mniejszości? Przeciez wtedy nie byłoby żadnego strajku. A może ksiądz mówiąc o terroryzujące mniejszości miał na myśli m. in. siebie? Np. tego wikarego z Bieszczad co protestujących nauczycieli po katolicku wyzywa od Judaszy?
j-232019.04.12 18:52
To dobra pora by pozbyć się awantunriczych pedagogów, a właściwie pesudo-pedagogów. Przy takiej okazji zawsze gówno tonie , albo wypływa na górę - to typowa cecha tego zbędnego produktu naszego organizmu. Teraz wiadomo kto jest kto. Temu zwolnić tych co źle życzą naszym uczniom i polskiej szkole!
Mariusz Traczyk, nauczyciel informatyki2019.04.12 18:44
Szanowni nauczyciele 1) Który dobry rząd dał nam ostatnio podwyżkę 1000 zł? Żaden? Dlaczego? 2) Jak przyznanie 1000 zł podwyżki poprawiłoby sytuację uczniów? 3) Czy reforma systemu oświaty ma polegać tylko na podniesieniu uposażeń nauczycieli? 4) Najlepszym czasem na walkę o wyższe pensje (do której mamy prawo) jest kampania wyborcza. Czy jest to również dobry czas na debatę WSZYSTKICH zainteresowanych (a więc i rodziców) nt. reformy systemu oświaty? Z nadzieją na uczciwą refleksję pozdrawiam.
anonim2019.04.12 18:24
I bardzo dobrze. Tych szkodników-katechetów gonić, gonić, gonić!
Foster2019.04.12 17:53
Szkoda chłopaka - gdyby religia odbywała się w kościołach nie był by narażony na ostracyzm.
lcf2019.04.12 17:28
Wzruszające jak widok dziecka na kolanach proboszcza.
Wanda2019.04.13 16:33
Przeżyłam 94 lata, byłam w 11 parafiach w tym część na wchodzie Polski która teraz leży na Ukrainie a takiej sytuacji o której pan/pan wspomniał ani zdarzeniu nie słyszałam ani nie widziałam
KJ2019.04.14 0:44
IC f ! A widziałeś kiedyś na kolanach dziecko u księdza ? Bo ja nie ! NAWET NIE POGŁASZCZĄ! TO JEST TYLKO TWOJA BUJNA WYOBRAŹNIA! Taka sytuacja, to jest czysty twój wymysł! Nawet na Mszy jak dziecko rzuca na tacę, to kiedyś pogłaskał! Już od bardzo dawna księża tego nie robią, aby nie było niedomówień! I po co głupoty piszesz? Brak ci tematu?!
Mirek2019.04.12 17:12
Uważam że ksiądz nie może opuścić uczniów . Mam nadzieje że już niedługo czerwone kacapskie lewactwo poniesie klęskę . To są ostatnie podrygi czerwonych bab - gangsterek .
Maria Błaszczyk2019.04.12 18:19
Brzmi jak utopia. Polska bez nauczycieli, sami tylko katecheci... Kiedyś nawet Jacek Kaczmarski tekst o tym napisał: "Cudzoziemskich ksiąg nie czytaj, Czego nie wiesz - księdza pytaj" a potem: "Na elekcjach dawaj kreskę Nie za słowa, a za kieskę" O to chodzi, prawda? (całość tu: http://polonais.over-blog.org/article-jacek-kaczmarski-dobre-rady-pana-ojca-traduction-111649498.html)
Justyna2019.04.12 22:24
Mario, czy mogę cie o coś zapytać? Oglałam w marcu br. w Programie "Warto Rozmawiać" wywiad z takim bardzo eleganckim i przystojnym Panem. Nazywał się też Błaszczyk. Czy to twój tata? Tak rozsądnie odpowiadał ! Podobało mi się. Jak tak, to uczeń przerósł Mistrza? Bo ty chyba jeszcze lepiej odpowiadasz?? Zapomniałam cię wcześnie zapytać, tak tylko pytam z ciekawości.
KatechtęWylaćDyscyplinarnieZaPierdyOPłaskiejZiemi2019.04.12 16:08
Klecha katolicki to ZAWSZE kolaborant władzy. Szczególnie tej, która daje mu państwowy etat za to, co powinien robić z powołania: ewangelizowanie.
Halina2019.04.12 16:05
Polscy nauczyciele pracuja bezposrednio z uczniami 18 godzin. To jest naimniej w UE. Maja 8 przywilejow jakich nie ma zaden nauczyciel w UE. Poziom nauczycieli jest powiedzmy delikatnie "bardzo rozny". Sa bardzo czeste przypadki, ze nauczyciel zadaje zadanie uczniom i zamuje sie internetem w telefonie. Przedszkola w porownaniu z Europa to starodawny system "trenowania dzieci". Pakuje sie tylko wiedze w glowy dzieci a one nie tego nie potrzebuja w tym wieku. Dzieci takie nie umieja podejmowac decyzji, sa malo samodzielne, nie maja wlasnego zdania, a jezeli maja nikt ich nie slucha, co powoduje agresje. Nie jest akceptowany indywidualny rozwoj dziecka, za malo pracuje sie metoda projektow, w ktorych o wyniku koncowym decyduja dzieci. Kazde przedszkole pracuje tak samo, chociaz maja dzieci z bardzo roznych srodowisk. Pracuja na podstawie odgornego programu. W szkolach preferowane sa wyklady "frontowe". Nauczyciel mowi, uczen slucha a potem jest odpytywany. Po prostu sredniowiecze.
Babcia2019.04.13 20:41
Moja córka mieszka w Holandii, moja wnuczka chodzi tam do szkoły. Zebranie z rodzicami godzina 14 lub 15. Spotkanie indywidualne z nauczycielem raz na semestr - godzina 13 lub 14. Nikogo nie obchodzi, że rodzic pracuje - ma być i koniec. Holendrzy wyszli z założenia, że jak masz dziecko musisz być gotowy na niedogodności. Nauczyciel wychodzi z pracy, zamyka drzwi sali i ...ma życie prywatne 😱 Wycieczki tylko w godzinach pracy - bo to rodzic jest od opieki nad dzieckiem i zabierania go w podróże. Szkoła jest od kształcenia, a nauczyciel - jak każdy inny zawód - ma określone godziny pracy i już 😱 Nauczyciel liceum zarabia od 36 tyś, do 73 tyś. eu rocznie 😱 Jak pracujesz w godzinach, kiedy szkoła jest już zamknięta i nie ma lekcji, musisz wykupić dla dziecka świetlicę - niezależną od szkoły. Ta świetlica jest bardzo droga
remek2019.04.12 15:49
katecheta won do kościoła a religia do salek.
anonim2019.04.12 15:28
W Warszawie latarnik latarenką będzie uczył przedszkolne dzieci masturbacji. To ma zagwarantować rozkwit pedofilii dla Kościoła na niespotykana dotąd skalę.
antyy2019.04.12 15:39
no i co ztego ze czasem ksiadz sie z dzieckiem przespi to wina dziecka gdzie byli wtedy rodzice lewaki rece precz od swietego kosciola katolickiego jakby nie koscil to polska by nie byla
Petz2019.04.13 9:56
Czyli ci latarnicy to sukienkowi? Teraz składa się to w całość.
go\305\233\304\2071112019.04.12 15:16
nie każdy wie że ksiądz pobiera tyle co nauczyciel dyplomowany a nie musiał przechodzić żadnych egzaminów i robić dokumentacji. więc religia w kościele w salkach przykościelnych najlepiej uczyć za darmo! jak dawniej
a_l2019.04.12 18:37
1.Ksiądz ma studia magisterskie i wiele przedmiotów czysto pedagogicznych. 2.Ksiądz też przechodzi awans zawodowy jak każdy nauczyciel 3.Dokumentacji robi więcej bo szkolną i dla wydziału katechetycznego 4.Katecheci mają dodatkowo obowiązek formacyjny (bo mogą stracić misję(upoważnienie do nauki religii) i mają własny "pion" kontrolny 5.Mam nadzieję, że Ty też udzielasz się "za darmo" w różnych dziełach
Ksiądz2019.04.12 19:20
Nie pobieram tyle co nauczyciel dyplomowany, bo jestem stażystą.
Alicja2019.04.12 22:05
Z całą pewnością ksiądz w szkole pobiera takie samo wynagrodzenie jak każdy inny nauczyciel. Według tych samych zasad - wykształcenie i awans zawodowy. Wiem, bo jako dyrektor szkoły tak właśnie wypłacałam.
hm2019.04.12 23:14
za takie wpisy powinienem cię do sądu podać za rozpowszechnianie kłamstw i oszczerstw
anonim2019.04.15 18:14
hahahahahahahahahahahahaha ....podaj podaj :)
wies\305\202aw2019.04.13 8:04
to kłamstwo, wszyscy katecheci , księża też przechodzą egzaminy, pozdrawiam. Wiesław
Młody Polak2019.04.12 15:15
Ja nie rozumiem, XXI wiek, polecieliśmy w kosmos, stworzyliśmy internet, medycynę i tysiące bogów, a jacyś zabobonnicy chcą dzieciom do głów wbijać jakieś czary. Na szczęście młodzi Polacy są mądrzy, więc najszybciej się laicyzują w Europie, a co za tym idzie, większość dzieci nie chce chodzić na religię, bo rozumie że to strata czasu i strata pieniędzy podatników. Cieszy mnie to młode pokolenie, które nie chce słuchać tego ciemnogrodu i zacofania. Jeszcze 5 lat i religia zniknie ze szkół, a 10-15 lat i religia zniknie z przestrzeni publicznej a jak dobrze pójdzie, to kler zostanie tak samo opodatkowany jak inni przedsiębiorcy. A katecheta jest szkole potrzebny, jak rybie rower, albo człowiekowi religia.
Krystyna2019.04.12 16:40
Biedny człowieku, jesteś pełen pychy i wydaje ci się ze wszystko wiesz a tu nie znasz dnia ani godziny kiedy umrzesz i co zabierzesz ze sobą na tamten świat.Byli znacznie mądrzejsi od ciebie uczeni i głęboko wierzyli w życie poza grobowe
Beno2019.04.12 18:43
Tak to piszą takie oszołomy co nigdzie nie byli, nic nie widzieli i g..no wiedzą.
cde2019.04.12 19:58
Czy wiesz, że Albert Einstein powiedział, że w prawach natury: "objawia się rozum tak genialny, że cała racjonalność myśli i rozumowania ludzkiego jest przy nim absolutnie nieznaczącym odblaskiem". I jeszcze: „Każdy człowiek zaangażowany poważnie w badania naukowe przekonuje się, że poprzez prawa przyrody objawia się duch, który nieskończenie przewyższa ducha ludzkiego i w obliczu którego człowiek, świadom, jak skromne ma możliwości, musi odczuwać pokorę. Znajdujemy się w sytuacji małego dziecka, które wchodzi do ogromnej biblioteki wypełnionej książkami w wielu językach. Dziecko wie, że ktoś musiał te książki napisać. Nie wie jak. Nie zna języków, w których napisano te książki. Dziecko podejrzewa, że książki ustawiono zgodnie z pewnym tajemniczym porządkiem, ale go nie rozumie. Myślę, że właśnie w takiej sytuacji znajduje się nawet najbardziej inteligentny człowiek wobec Boga. Widzimy wszechświat cudownie urządzony i podlegający pewnym prawom, ale prawa te rozumiemy tylko mgliście. Nasze ograniczone umysły zdają sobie sprawę z istnienia tajemniczej siły, która porusza konstelacjami." POMYŚL - jak wielki jest człowiek, który z odwagą i uczciwością intelektualną szuka Boga, i jak tragiczny staje się świat, który Boga odrzuca. Czy nie jest przypadkiem tak, że pracowaliśmy nad udoskonaleniem silników, a dopuściliśmy do tego, że nasze życie wewnętrzne stało się wrakiem! Wyśmiewaliśmy przesądy, aż utraciliśmy zdolność wiary. Wymieniliśmy świętość na wygodę, wierność na sukces, miłość na władzę, mądrość na informację, tradycję na modę. Żyjemy w świecie, z którego Bóg został wypędzony, a człowiek zabił swoje życie wewnętrzne i utracił z Nim kontakt, przez co zaczął piętrzyć różne okropności. Gdyby znaleziono w jakimś odludnym miejscu najnowocześniejszy komputer, czy byłby ktoś, kto ośmieliłby się stwierdzić, że urządzenie to powstało tam wskutek działania czynników naturalnych? Chyba tylko jakiś żartowniś. A przecież istota ludzka jest bytem nieskończenie bardziej wyrafinowanym i złożonym niż jakikolwiek istniejący komputer. Jednak nie uważa się za absurd twierdzenia, że ten perfekcyjny ludzki organizm został opracowany i utworzony przez przypadek. Czy wierzyłeś i przestałeś, czy wierzysz, lecz masz wątpliwości, czy też uznajesz, że Bóg nie jest ci do niczego potrzebny? A może zarzuciłeś poszukiwania, dochodząc do konkluzji, że tam i tak nic nie ma? Dlaczego odrzucasz Kogoś, kogo nie poznałeś i taką samą postawę proponujesz innym? POMYŚL !
anonim2019.04.12 20:58
Dlaczego nie mogę Go poznać, czemu chowa się po kątach.
Mirka K.2019.04.12 23:24
Bóg się nie chowa! Wystarczy Go zawołać z wiarą. Bóg sam nie przyjdzie do ciebie na siłę! On szanuje naszą wolną wolę! To jest nasz wybór, czy chcemy Go znać, czy odrzucić! Ale nie przekonamy się jak nie sprawdzimy! Nic się nie traci, tylko zyska! Może spróbować, zobaczysz , nie zawiedziesz się! Pan Jezus powiedział, że wszystkich kocha, tylko nie każdy chce do niego przyjść !
cde2019.04.12 23:58
cz.1 - Możesz Go poznać 😊 Pamiętaj zawsze, że jesteś wyjątkowym dzieckiem Wielkiego Boga, ukochanym i zaplanowanym od początku stworzenia świata. Nie byle jakiego Boga, ale Wielkiego, Mocnego, Wszechmocnego i Miłosiernego, który stworzył każdy atom tego nieogarnionego Wszechświata. On jest początkiem, źródłem i sensem wszelkiego życia. On miłuje Cię wiecznie, myśli o Tobie wiecznie i pragnie żebyś Go szukał z otwartym sercem. Nie było, nie ma i nie będzie nigdy w dziejach świata takiej samej osoby jak Ty – czym Bóg pragnie Ci pokazać również swoją miłość - to jest właśnie niezwykłe bogactwo Boskiego Rozumu i Boskiej Miłości. Chodzi tu o to, co tak pięknie nazwał św. Augustyn, że Bóg jest nam bliższy niż my sami sobie. I to jest prawda: bo Bóg kocha nas bardziej nawet, niż my sami siebie kochamy. Tak jak w relacjach międzyludzkich - nie można kogoś pokochać, jak się go najpierw nie pozna – zupełnie podobnie jest w relacji do Pana Boga. Ilekroć spojrzysz na piękno otaczającego Cię wszechświata, to spróbuj pomyśleć o jego Autorze. Nie chowa się przed nikim…. zna nasze serca, zna nasze plany, nasz każdy oddech i liczbę włosów na naszej głowie, a im bardziej stworzenie nieporadne i doświadczane, tym bardziej umiłowane przez Boga. Obdarzył nas istnieniem nie tylko w tym sensie, że kiedyś nas do istnienia powołał: On nas nieustannie podtrzymuje w istnieniu, całe nasze życie dokonuje się w obrębie Bożego daru istnienia.
cde2019.04.12 23:59
cz.2 - Ludzie rozmaitych cywilizacji, dawnych i współczesnych, zawsze przeczuwali istnienie Boga, ponieważ Bóg jakby „zasiał” w ludzkich sercach intuicję o Swoim istnieniu. Stąd kształtowały się religie naturalne - jako wynik namysłu ludzkiego ducha nad rzeczywistością. Nie jest jednak tak, że Bóg pozostawił nam tylko domysły na temat Jego istnienia. Jestem katolikiem dlatego, że wierzę i wiem, że Bóg objawił się człowiekowi osobiście w Osobie Jezusa Chrystusa. Możesz spytać: skąd wiadomo, że właśnie to ten Bóg jest prawdziwy a nie inny? Ponieważ wszystkie niechrześcijańskie religie są zbudowane na „strachu” i w związku z tym usiłują coś Bogu ofiarować na swoich ołtarzach. Chrześcijaństwo jest jedyne i wyjątkowe nie z powodu jakiejś ludzkiej pychy czy wyższości, ale dlatego, że tylko w chrześcijaństwie Bóg wychodzi do człowieka, a nie człowiek do Boga. To Bóg się nam objawił i powiedział, że ma dla nas „prezent”. To Bóg składa nieustannie (podczas każdej Mszy św.) ofiarę ze Swojego Umiłowanego Syna, nic w zamian za to od nas nie żądając. Bóg nie potrzebuje naszych modlitw, umartwień itp., to my ich potrzebujemy. Bóg mówi nam, że nas kocha i prosi abyśmy nie grzeszyli, bo grzech niszczy nas, naszych bliźnich i cały świat. To chrześcijaństwo wnosi światło w ludzkie życie i je porządkuje bo Bóg nas kocha. To oczywiście temat rzeka i trudno się rozwinąć w tym wpisie…. Zachęcam do przeczytania 5 dowodów na istnienie Boga wg św. Tomasza z Akwinu: http://bosko.pl/blog/Sylwia/5-dowodow-na-istnienie-Boga-czyli-filozofia-dla-opornych.html Błogosławię Ci ....
anonim2019.04.12 20:02
I stanie sie jak we Francji, gdzie młodzi dobrowolnie przychodzą na Islam. Fakt jest taki, że gdy umiera/znika jedna religia, to zastępuje ją inna. Za dzieścia lat bedziemy 5 razy na dzień się modlić i pełnić radaman pod okiem odpowiedniej policji z prawa szariatu.
Maryla2019.04.13 2:56
Niedoczekanie twoje! Nasza Religia nie zginie! Trwa już od ponad 2 tysięcy lat! To Religia od Boga! Pan Jezus powiedział , że Kościoła bramy piekielne nie przemogą! Ja to wiem! Wierzę Jezusowi! Nasz Wiara nie wymyślona przez ludzi tak jak inne! a jest wiele różnych odłamów pseudoreligii i sekt!/!
antyy2019.04.12 15:03
Panie KATECHETO, musie se Pan zdwac sprawe, ze wiekszosc grona tzw nauczycieli i pedagogow, to zwyczajne Lewicowce, Mrksisci. I kazdy o tym musi wiedziec! Jak zatem chce Pan rozmwaic , bywac w towaryzstwie Polgłowkow??? Jest sens w ogole rozmawiac z nauczyecielem ktory zasadniczo jest po prostu glupi! Naiwny i sprzedajny. Zna ktos jakiego normalnego nauczyciela?? tzn nauczycielke, bo to w w wiekzosci Kobiety tworza ten chory ruch, jak kazdy inny zreszta. Wiec nie ma sie co dasac tylko za łeb i o ziemie cholote jedna! To nie sa ludzie nawet, Ktos jto jest w ZNP i otwarce propaguje aborcje, antymoralne systemy nie jest czlowiekiem, To sa zwyczyani komunsci. Dla takich nie ma sie szacunku. Nie mowi sie do nich dziekuje ani przepraszam. to bydlo jest!
Finka 2019.04.12 15:09
Oj, ktoś tu miał pod górkę do szkoły...
Kim Dzwon Kwacz2019.04.13 9:54
Fani Marksa tak jak sam naczelnik szczerbaty jaruś, co w stanie wojennym spał do południa, bo lubi pospać?
Maria Błaszczyk2019.04.12 14:57
Tylko że ksiądz sie fundamentalnie myli. On nie stoi po stronie uczniów. On stoi po stronie rządzących. W interesie uczniów jest bowiem, by nauczyciele odnieśli sukces. Póki jest tak, że nauczyciel po 20 latach pracy zarabia tyle samo co pracownik dyskontu spożywczego w pierwszym roku pracy - do zawodu nauczyciela będzie selskcja negatywna. To nie jest dobre dla uczniów, wręcz przeciwnie.
antyy2019.04.12 15:04
gdzie byles jak Platform rzadzila???? pacanie
Maria Błaszczyk2019.04.12 18:07
Za PO też byłam po stronie strajkujących co i raz nauczycieli.
Paweł2019.04.12 21:01
Nie kłam, za PO nie było ani jednego strajku nauczycieli
Maria Błaszczyk2019.04.12 22:27
To Ty nie kłam. Strajk był w 2007 (PO dochodzi do władzy już w trakcie strajku, nauczyciele dostają podwyżki), 2008 (18 stycznia 12 tysięcy nauczycieli z całej Polski przeszło w ramach protestu ulicami Warszawy, 8 kwietnia ZNP wszedł w spór zbiorowy z rządem, w maju nie odbyła się w zaplanowanym terminie część matur, 1 września ZNP organizuje pikietę pod MEN, w październiku podpisują porozumienie) 2013 (23 listopada w Warszawie odbyła się ogólnopolska manifestacja ZNP pod hasłem „Dość tego!”. 20 tysięcy ludzi protestuje w W-wie, postulaty dotyczą głównie spraw organizacyjnych, planowanej możliwość przejmowania i prowadzenia placówek oświatowych przez różne podmioty prawne oraz fizyczne bez względu na liczbę uczniów lub słuchaczy - rząd ustępuje). 2015 - 18 kwietnia w Warszawie odbyły się protesty organizowane przez OPZZ i ZNP. Wzięło w nich udział, według informacji organizatorów, 50 tysięcy osób, w tym 22 tysiące nauczycieli, od 1 września ZNP wchodzi w spór zbiorowy z rządem (już pani premier Kopacz). No i po co te łgarstwa? To można wszystko łątwo sprawdzić.
Kto lub co jest dla mnie ważne?2019.04.12 15:17
Nie spotkałem w swoim ,życiu człowieka u którego wzrost mamony wygenerowałby jakieś pozytywne cechy ludzkie. Wszystkim światłym wiadomo ,że pieniądz jest neutralny pod warunkiem ,że go nie ubóstwiamy. Jak jesteś chu… to nie ma znaczenia czy bogatym czy biednym. Niestety to środowisko właśnie pokazało swój system wartości, swoją hierarchię wartości. I to co dla nich najważniejsze.
Maria Błaszczyk2019.04.12 18:12
Poważnie? No więc chyba nie widziałeś człowieka głodnego czy człowieka harującego 12 godzin na dobę, by przetrwać. Zapewniam Cię, że człowiek głodny lub zmęczony ponad siły ma większą skłonność do działania na odwal, a nawet sprzecznego z jego własnym systemem wartosci, niż człowiek syty, wyspany i zadowolony z życia. A ci ludzie chcą godnie żyć. Za 1700 zł się nie da. Może chcą mieć dzieci - odbieranie im tego jest nieludzkie. A teraz wyobraź sobie np. utzrymanie 4-osobowej rodziny za 2 pensje 1700 zł i 1000 zł z 500+, czyli 4400 zł...
Maryla2019.04.13 2:29
Mario! Daj na luz! O czym ty piszesz!? Znalazłaś głodnego nauczyciela i harującego 12 godz. na dobę!? Ha, ha ! Ale kawał! Tak się składa że wiem co piszę, bo pracuję w samorządzie! Wiem ile pracują niektórzy i jak pracują!
anonim2019.04.13 17:07
Nauczyciele tacy biedni, głodni i zapracowani? To co mają powiedzieć robotnicy na umowach śmieciowych, tyrający za połowę minimalnej stawki i nie chronieni żadnym kodeksem?
bronis\\305\\202aw2019.04.12 16:25
Pani Mario, dlaczego nie przeniesie Pani swoich uwag do innych portali, przecież nie "leżą" Pani treści Frondy, po co Pani bez przerwy się wtrąca, proszę iść do TVN i podobnych, tam na rękach będą Panią nosić i piać z zachwytu. Proszę, niech Pani wreszcie się opamięta...
Maria Błaszczyk2019.04.12 18:15
Nie bardzo rozumiem, jaki sens jest dyskutować z ludźmi, którzy się z człowiekiem zgadzają... Sens ma chyba wymiana poglądów, które się RÓŻNIĄ? A noszenia na rękach nie wymagam. Ani piania z zachwytu. Żyję z człowiekiem, który zaspokaja moje potzreby w tym zakresie, więc nie tego szukam na Frondzie. Choć trochę mniej "kremlowskich troli" i "lewackich dziwek" bym doceniła,
Mirka K.2019.04.12 23:10
Bronis//305//202aw Nawet nie wiesz jak wielką masz rację w tym wpisie! Tyle razy czytałam wpis innych osób, podobny do twojego! Jest ona jak beton ! Jest jej zawsze pełno! Maria B. nie dyskutuje tu, ona wręcz poraża swoją lewacką ideologią! Od tych jej przydługich pouczeń i pseudo-naukowych wywodów czasami ma się odruch wymiotny! Wszystkich ma za nic, bo ona wie najlepiej! To widać z boku! Przyznała się w którymś artykule, że jest feministką! Wszystko jasne, prawda? A więc jest tu po to, aby żle pisać na Kościół i Wiarę KK! Sądzę, że tu ją oddelegowano, delikatnie mówiąc, za pieniądze! Sama z siebie tak nie siedziałaby tu na Frondzie dniami i wieczorami! Przecież pisała, że ma dzieci? Zauważyłam też , że na lewacki wpis żle nie pisze, tylko najwyżej wcale. Ale tylko na KK.!
Maciek Arczyński2019.04.13 13:48
Ale patrz jaki to skarb taki "nasz" lewak. I ciśnienie podniesie i urozmaicenie wniesie w monotonię losu. Taki lewak to skarb... prawie skarb narodowy. Jak się człowiek czasem pogubi to spojrzy na wypociny takiego lewaka i od razu wie gdzie należy iść a od czego trzymać się z daleka. Dlatego "to jest nasz lewak i przez nas hołubiony i nikt nie ma nas prawa pozbawiać naszego lewaka. Tym lewakiem mówimy, że jesteśmy otwarci i nikt nie ma prawa się do nas przyczepić bo to jest lewak zadaniowany a jak wypełni swoje zadanie to zostanie przez zadaniujących odstrzelony...".
Beno2019.04.12 18:38
Jeśli tak źle jest z nauczycielami, to niech sobie zmienią zawód, a jest ich przecież jak psów i wysyłają ich na wcześniejszą emeryturę. Zyjesz sobie w Holandii to przypatrz się - ile pracuje nauczyciel w Holandii? IIe godzin musi być w szkole? Mają jakieś dni nauczyciela? Ile mają nauczyciele wakacji? Nie chcę krytykować nauczycieli, bo faktycznie powinni zarabiać więcej, ale nie chcą żadnego kompromisu. Nie od razu zbudowano wawel, ani Warszawę. Budżet państwa jest taki jaki jest, choć standart życia obywateli i tak się w ostatnich latach bardzo poprawił. Z czasem będzie jeszcze lepiej, o ile złodzieje z PO i inne szumowiny nie dojdą do władzy.
Maria Błaszczyk2019.04.12 22:39
W szkole mojej córki nauczyciele są od 8 (dzieci przychodzą o 8.20, wychodzą o 4.30 (dzieci kończą o 2.15, potem nauczyciel wypełnia dokumenty, bierze udział w zebraniach, przygotowuje klasę i zajęcia na następny dzień). Ponieważ przerwa się w Holandii (inaczej niż w Polsce) na ogół odlicza, oznacza to, że pracuje 40 godzin w tygodniu. Wywiadówki jakoś odbierają w wolnych godzinach. Do tego ma ferie co 6, najwyżej 8 tygodni, w wakacje letnie pracuje tylko 5 dni (3 po zakończeniu roku szkolnego i dwa przed). Czyli pracuje mniej niż Polski nauczyciel, który, wg wszelkich szacunków - ktory pracuje gdubo ponad 40, ma mniej ferii i dużo większe obowiązki (np. odpowiedzialność za każdy wypadek dziecka w szkole; w Holandii jego wina jest tylko wtedy, gdy naprawdę jest to jego wina - czyli np. nie wtedy, gdy dziecko ucieknie, kidy powiedziało, że idzie do toalety). A jeśli zmniejszenie oczekiwań z 1000 zł dla każdego do 30% to nie kompromis, to ja nie wiem, co jest kompromisem... Co do budżetu - jeśli można dać jarkowe, o które nikt nie prosił, a które z grubsza starczyłoby na te podwyżki, to można te pieniadze przesunąć i dać nauczycielom... I nie, nie ma nauczycieli jak psów. Obecnie wg pani ministry Zalewskiej jest juz 20 tys. wakatów (stąd ten pomysł zwiększenia pensum).
Mariusz2019.04.12 18:42
Pani Mario, 1) Który dobry rząd dał Pani ostatnio podwyżkę 1000 zł? Żaden? A myślała Pani dlaczego? 2) Jak przyznanie 1000 zł podwyżki poprawiłoby sytuację uczniów? 3) Czy reforma systemu oświaty ma polegać tylko na podniesieniu uposażeń nauczycieli? 4) Najlepszym czasem na walkę o wyższe pensje (do której każdy ma prawo) jest kampania wyborcza. Czy jest to również dobry czas na debatę WSZYSTKICH zainteresowanych (a więc i rodziców) nt. reformy systemu oświaty? Z nadzieją na uczciwą refleksję pozdrawiam. Mariusz Traczyk, nauczyciel informatyki
Maria Błaszczyk2019.04.12 23:02
1. Ja nie pracuję, ale gdybym pracowała, to bym zarabiała z grubsza tyle co nauczyciel (albo dokładnie tyle, bo w moim zawodzie można pracować w oświacie). Natomiast za PO dostałabym podwyżkę w wysokości ponad 1000 zł - bo tyle przez te 8 lat dostali nauczyciele (ci o wyższych kwaliikacjach nawet więcej). Bo mój zawód, jak nauczycielka, jest typowo kobiecy. A kobietom nie ma powodu płacić, w końcu czego taka kobieta potrzebuje - wacików? I trochę sałaty, by nie utyć... 2. Przyznanie rzeczonej podwyżki poprawiłoby sytuację uczniów w ten sposób, że do zawodu nauczyciela nie trafialiby najsłabsi kandydaci (to się nazywa selekcja negatywna). Obecnie poziom nauczycieli pozostawia wiele do życzenia. Ale za te pieniądze nie można nic lepszego oczekiwać. Dodatkowo ich sytuacja poprawiłaby się o tyle, że zapełniono by wakaty ( w chwili obecnej jakieś 20 tys. wolnych etatów wg pani ministry Zalewskiej). 3. A co do reformy... Oczywiście, że nie. Tylko że w tej chwili mamy tragedię do kwadratu, czyli reform pani Zalewskiej. Gdzie wszystko jest zrobiona na rympał, i do tego w dokładnie drugą stronę niż należało. Jest pan nauczycielem informatyki??? No więc sam pan wie, że ta reforma nijak nie poprawiła nauczania informatyki, ja co prawda nigdy gwiazdą informatyczną nie byłam, ale rozumiem, że to powinien być jeden z najważniejszych przedmiotów przecież, potrzebny z powodów praktycznych, ale też rozwijający myślenie, kreatywność, dyscyplinę umysłową - a tu ani nie zwiększono liczby godzin, ani nie zadbano o nowocześniejsze sposoby nauczania... Jeśli chodzi o inne przedmioty, to na pewno widział pan raport NIK o nauczaniu matematyki. Ręce opadają, nieprawdaż? Nauczanie literatury cofnięto o pół wieku, nauczanie historii skrajnie zideologizowano... Poprzedni sposób funkcjonowania był opracowany w oparciu o wiedzę i potrzeby lat 90-tych. Należało to unowocześniać. A cofnieto wszystko o parędziesiąt lat. Ale nie da się zreformować tego bez dobrych nauczycieli, którzy będą chcieli wykonać wielką pracę. A ludzie funkcjonujący na granicy przetrwania, do tego w znacznej mierze ci najsłabsi spośród absolwentów wielu kierunków, tego nie będą w stanie zrobić. 4. No przecież właśnie jest kampania wyborcza...
a_l2019.04.12 18:45
Kiedy szedłem na studia, wiedziałem, że moi uczniowie po górniczej zawodówce będą zarabiać więcej ode mnie. Ala tyle upokorzeń, jako nauczyciel, jak za czasów PO - nie przeżyłem.
Dariusz2019.04.12 19:39
Im niższy poziom nauczania tym więcej głąbów na rynku pracy . Obserwując to środowisko to mam wrażenie że przeniknęli do oświaty . Zarobek belfrów powinien zależeć od osiągnięć szkoły . Za dłubanie w nosie nic sie nie należy .
Maria Błaszczyk2019.04.12 23:07
No nie... Bo w ten sposób będziemy promować szkoły w dobrych dzielnicach miast, gdzie mieszkają ludzie z wysokim kapitałem kulturowym. A przecież łatwiej jest dzieci lekarzy, prawników i korporacyjnych programistów wykształcić tak, by wygrywali konkursy i dostawali sie na dowolne studia, to nic trudnego. Dużo trudniej pracować z dziećmi z wrażliwych okolic, wyrastających w niewykształconych rodzinach o niskim kapitale kulturowym. Nauczyciel, który zdoła dzieci funkcjonalnych analfabetów, gdzie największa rodzinną rozrywką jest schlanie się przy grilu i nikt nigdy nie pracował od czasu upadku PGRu w 1990 roku, nauczyć czytać i pisać, by mogli być produktywnymi członkami społeczeństwa, wykona znacznie większą i ważniejsza pracę.
Weronika2019.04.13 7:40
To proszę usiąść przy kasie na ośem godzin z ciągnącą się kolejką klientów to poczuje pani kręgosłup i dyskontach spożywczych pracują ludzie z wyższm wykształceniem niekiedy z pedagogicznym.
Mrs mrs2019.04.15 10:04
Dziwne myślenie. Nauczyciel strajkujący podczas egzaminów wieńczących także jego dzieło, jakby na to nie patrzeć, nie stoi po stronie uczniów. W interesie uczniów jest aby nauczyciel ich wspierał, a nie odwrotnie.
West2019.04.12 14:28
Poważne pytanie do katolików: CZEGO DZIECI UCZĄ SIĘ NA RELIGII? Poza powtarzaniem głupiutkich wierszyków które wpajają im poddaństwo, bezmyślność i pogardę dla siebie i dla innych ludzi. Na religii mówią że bozia stworzyła świat, wielki potop był faktem, duszki latają, bozia zapładnia nastolatki, a jeśli odejdzie się od sekty, to trafi się do piekła. Gdzie tu nauka?
evi2019.04.12 14:43
Ty to zrozumiesz dopiero po śmierci.
ZERO2019.04.12 14:49
Katolicy nie potrafią odpowiedzieć, bo sami nie wiedzą, podświadomie rozumieją że religia jest potrzebna człowiekowi jak rybie rower, a ze szkoły trzeba ją usunąć.
antyy2019.04.12 15:11
Masz jakis problem do Katolików, żydowski pomiocie?????!!!!! Co sie za zerem chowasz bohaterze??? Nawisko podaj , niewstydz sie Oświecony kmiocie
ZERO2019.04.12 15:19
Potrafisz czy nie podać odpowiedź na proste pytanie, czego się dzieci uczą na religii? Czy tylko agresją potrafisz odpowiedzieć na poważne pytanie, tak cię nauczono. Przykre to. ps. wiesz że obrażając mnie popęłniłeś grzech, więc żeby trafić do nieba, musisz mnie przeprosić. Czekam.
IRENA2019.04.13 2:14
Zero! TO JEST BŁAHE PYTANIE! KAŻDY KATOLIK TO WIE! Ja ci odpowiem, czego uczą sie dzieci na religii? Tak jestem katolikiem i Religia jest mi potrzebna do życia! Bo religia, to M.IN. MÓJ BÓG, TO JEZUS CHRYSTUS! JESTMI POTRZEBNA JAK RYBIE WODA! INNEJ OPCJI NIE MA! ZAPAMIĘTAJ, TO NASZE MOTTO! TYLKO POD TYM KRZYŻEM, TYLKO POD TYM ZNAKIEM, POLSKA JEST POLSKĄ, A POLAK POLAKIEM ! JEŻELI JESTEŚ PRAWDZIWYM POLAKIEM, TO UMIESZ TO ZROZUMIEĆ? JAK CI SIĘ TO NIE MIEŚCI W GŁOWIE, TO NIE MAMY O CZYM GADAĆ! To parodia ! Chcesz żeby ci napisać! CO BYŁO I JEST OD PONAD 2 TYSIĘCY LAT TEMU?? To znaczy, że nie chodziłeś na religię i nie masz najmniejszego pojęcia! Żle trafiłeś na mnie! W Szkole Podstawowej, i Szkole Średniej uczą się naszej Wiary 12 lat rok po roku, w oparciu o Stary i Nowy Testament ! Biblię , Katechizm, Przykazania itp. Uczą się zasad moralnych,Modlitw! itd. Przygotowują do I Komunii Św, Bierzmowania! To są oczywiście tylko niektóre Hasła! Uczą się wiele rzeczy przez cały okres w/w lat w szkolach! CHCIAŁĘŚ TO MASZ! A PYTASZ, CZYŻBYŚ SIĘ CHCIAŁ NAWRÓCIĆ?? TO ROZWINĘ TEMAT! Można też sobie kupić Pismo Św.
Irena2019.04.13 23:51
Zero, Pytałeś co uczą na religii w szkole! Napisałam ci. Tak bardzo się dopytywałeś! Ale nie widzę odzewu od ciebie . Może coś chcesz jeszcze zapytać!? Chętnie ci odpowiem! Zwykle w przypadku przyznania komuś prawdy, udają niektórzy, że nie czytali! Czy tak jest i z toba? Odpisz, chętnie podyskutuję z tobą. Zaznaczam, że mam bogatą wiedzę na ten temat!
antyy2019.04.12 15:08
ty pewnie do kosciola w ogole nie chodzisz.. i ochrzszony nie jestes..??? A raczej jestes. jak jestes tak glupi, ze togo nie pojmujesz, to zacznij od siebie.. wyjedz np, na zachod i tam ucz w szkolach BARANIE!
księża na księżyc2019.04.12 15:22
Nie mam nic wspólnego z tymi waszymi żydowskimi bajami, poza tym że pieniądze z moich podatków idą na ten cyrk. Ale nie o to pytałem. Czego dzieci uczą się na religii, gdzie przed tablicą stoi starszy pan bez wykształcenia pedagogicznego, ani nie znający żadnej nauki, a który mieni się specjalistą od wszystkiego. Odpowiedz na pytanie ubogi kolego.
Maciek Arczyński2019.04.13 14:07
Następny znawca. Żeby uczyć w szkole trzeba spełnić wymagania formalne przewidziane ustawowo. Nie wiem tylko czy dotyczy to latarników w Warszawie, bo tam szkoły są zdaje się eksterytorialne...
Irena2019.04.14 1:17
Księżycu! Przeczytałam twoje pytanie! Czego uczą dzieci na religii ? Na te dokladnie pytanie odpowiedziałam powyżej! Pytał "Zero" o to samo! Naprawde nie wiesz, czego uczą, nie masz dzieci? Nie chodzą na religię? To po co ci to! To ty mi tez powiedz!Pytam! ? Czego chcą uczyć w przedszkolach i szkole wasze pedofile, "latarniki" LGBT? To uważasz można , ale religii o Bogu, to nie można, tak?
Jasiek2019.04.12 15:18
Poczekaj. Zyjesz teraz jak bydle, wyzute z jakiejkolwiek duchowości i wartości etycznych. Zresz, wydalasz i wydajesz głos, w niczym nie przewyższasz zwierzęcia. Jak będziesz zdychał, bo umiera tylko człowiek, to będziesz marzył o tym i bardzo chciał uwierzyć, że to nie koniec twojego bytu. Albo jak ci odejdzie ktoś bliski, wtedy też będziesz czepiał się myśli, że to nie jest ostateczne pożegnanie. Myślisz, że jesteś taki nowoczesny i mądry, skoro wyrzuciłeś Boga ze swojego życia. A jesteś zwykłym nieszczęśnikiem i nawozem.....
Karol je kremówki2019.04.12 15:26
Popłakałeś się, tyle żalu i wyzywania innych od bydła. Ale pamiętaj, to nie mnie religia którą wyznaje nazywa baranami, i nie mnie traktuje jak bezmyślne bydło. Więc drogi baranku pomyśl czasem, chyba że nie potrafisz. A etyka wynika z filozofii i nauki, rozwój nauki i informacji też poprawiła nasze życie i rozwinęły etykę. Rzeczy które uczy biblia dla nas dziś są po prostu chore i nikt w to nie wierzy. To samo z rzeczami które są nauczane przez kler, np nienawiść do innowierców czy mniejszości, popieranie zacofania i ciemnogrodu etc. Dzięki właśnie laicyzmowi i ateizmowi wiemy że to co kler próbuje wpajać w głowy dzieci jest po prostu złe i niemoralne. A jak umrę to trafię w to samo miejsce gdzie byłem przed narodzinami czyli wiesz gdzie? Nigdzie, człowiek umiera i koniec. Tylko ludzie którzy nie potrafią żyć, spędzają swój czas na kolanach muszą ślepo wierzyć że potem coś będzie, bo wiedzą że obecne życie marnują. Przykre to.
Jasiek2019.04.12 16:55
Czy zycie zgodne z dekalogiem jest jego marnowaniem ? W swojej nienawisci do chrzescijanstwa i do Boga widzisz tylko ograniczenia i tzw. "zycie na kolanach". Nie dostrzegasz tego piekna, milosci i wznioslosci, jaka wynika z Ewangelii i sensu chrześcijaństwa. Myślisz, że nauka stoi w sprzeczności z istnieniem Boga ? To przecież nic innego, jak sowiecki ateizm. A zadawałeś sobie w swojej hedonistycznej wędrówce, skąd się wzięło życie, myśl, uczucia wyższe, inteligencja, miłość ? Czy naprawdę wierzysz, że życie powstało z przypadku, poprzez łączenie się i rozwój najprostszych organizmów i że te twory tak ewoluowały, że nauczyły się myśleć, kochać, tworzyć...? Już Ludwik Pasteur, który był wybitnym naukowcem i odkrywcą, powiedział, że z materii nieożywionej nie może powstać coś tak doskonałego, co czuje, myśli abstrakcyjnie, śmieje się, tworzy.... Człowiek został stworzony na podobieństwo Boga i jest w stanie wznieść się wysoko, bardzo wysoko....... A jeżeli nie chce, może pełzać po ziemi jak płaz lub żyć jak to przysłowiowe bydle....Czy nauka, której postępem się tak zachłystujesz, dała Ci odpowiedz na wszystkie pytania. Czy raczej nie masz już pytań, bo wszystko wiesz. To pycha i samooszukiwanie się...
Mika'EL2019.04.12 17:05
Uważaj bracie...
Kazimierz2019.04.12 22:16
To dla czego na pogrzebie tow. Kwaśniewski ofiary Smoleńskiej pani Deresz przemawiał do niej dziękując za wszelkie dobro i obiecując pamięć. To idąc twoim rozumowaniem to Kwaśniewski ośmieszył się przemawiał do trupa, który jest niczym.
Leon Napoleon2019.04.12 19:57
To nie jest poważne pytanie do katolików! To w ogóle nie jest poważne pytanie...
IRENA 2019.04.13 1:03
WEST! DZIWNE?! A dlaczego nie pytasz czego chcą uczyć dzieci z LGBT! ?? To ci nie przeszkadza taka deprawacja dzieci młodzieży? To jest OK !?? Tego chcesz, żeby robili z twoim dzieckiem,/ jak je masz/!? Czemu nie mówisz, że "latarnik : jest niepotrzebny? No, słucham!?
Maciek2019.04.12 14:28
A ja dostałem list od katechety, który twierdzi że miejsce religii jest w kościele a nie w szkole. On też liczy na przemyślenie u polityków i kościoła.
Krzysztof2019.04.12 14:51
Kłamiesz, jak typowy ruski.
IRENA 2019.04.13 0:55
Ale znalazł się Maciek Kurator czy Maciek Minister! Nawet listy do niego ślą katecheci! Do dopiero wyróżnienie! No i co mu odpisałeś Kłamco! ???
Grizzly2019.04.12 14:26
Tak działa totalitarna opozycja! Obecna sytuacja jest bardzo podobna do tej kiedy zablokowano Sejm! Powstały warunki - wtedy i dzisiaj - zaporowe! Bo tu nie chodzi o wypracowanie porozumienia - wtedy i dziś - tylko o doprowadzenie do upadku rządu! Tak knuje Koalicja pEdalska!
Albert2019.04.12 14:24
"W pokoju nauczycielskim usłyszałem, że nie ma już dla mnie miejsca" Bo biedny facecik w sukience nie ogarnął swoim ciasnym móżdżkiem, że to jest POKÓJ NAUCZYCIELSKI, a więc przeznaczony wyłącznie dla NAUCZYCIELI. A nie dla pedofili w sukienkach.
słowiczek poznański2019.04.12 14:39
It takes one to know one. Ain't that right dick?
evi2019.04.12 14:40
A co wam tak przeszkadza religia w szkole? Przecież nie ma obowiązku brania udziału w nauce religii. Religia w szkole to jest ułatwienie dla rodziców i bezpieczeństwo dla dzieci. Często kościół jest dość daleko od szkoły, po co więc wozić dzieci na religię do kościoła skoro może być w szkole? Ja pamiętam jak moje dzieci chodziły na religię do kościoła, nikt ich wtedy nie woził ani nie odprowadzał bo rodzice pracowali od 7 do 15 i nie było mowy o wcześniejszym odbieraniu dzieci ze szkoły. Młodsze czekały w świetlicy, starsze same wracały do domu z kluczem na szyi.
IRENA 2019.04.13 0:46
PAMIETAM , TAK BYŁO! NA SZCZĘŚCIE MIELIŚMY BLISKO I PO DRODZE DO KOŚCIOŁA!
Hmm2019.04.13 9:53
To niech zrobią religię na początku albo końcu zajęć, a nie w środku i dziecko musi czekać aż gusła się skończą. Zobaczymy ile wtedy dzieciaków będzie chodzić uczyć się o zabobonach.
KMK2019.04.13 23:17
Hmm! Mylisz się! Uwierz mi. U nas była na końcu religia! I wszyscy jak jeden mąz chodziliśmy! Jak widzisz, to tylko twoje domysły! Mogą być jakieś drobne przypadki, jak wszędzie.
evi2019.04.12 14:42
Ksiądz jest takim samym nauczycielem jak polonista, matematyk, historyk czy fizyk. Też ma wyższe wykształcenie i uprawnienia pedagogiczne.
Albert2019.04.12 16:29
Bzdura. Klecha do nauczania religii nie musi mieć żadnych kwalifikacji i z reguł takowych nie ma. Jedynym dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do nauczania religii w szkołach jest missio canonica, które wystawia wyższy rangą sukienkowy. To oznacza, że religii w szkole może uczyć byle debil, byle miał koloratkę. Kwalifikacje pedagogiczne? Nie bądźmy śmieszni. Takie coś obowiązuje tylko nauczycieli, a nie kastę wybraną.
Beno2019.04.12 18:30
Synek, ty to się nawet na woźnego nie nadajesz. Weź sobie zimy prysznic na ostudzenie umysłu.
Kk2019.04.12 19:19
Jakby nie mieli kwalifikacji to by nie mogli nadzorować egzaminów.
Albert2019.04.13 11:27
Nadzorują bez kwalifikacji. Bo są klechami, czyli stoją ponad prawem.
Olivia2019.04.13 0:39
Mozg jednak masz ciasny i przezarty nienawiscia. Co ty jadasz na sniadanie ?Jad zmiji ?
IRENA 2019.04.13 1:22
Albert! Krew mnie zalewa, co ty stalinowcu piszesz! Jak tak wrednie można kłamać! Ja pracuję w samorządach. Prowadzę oświatowe kadry! Są one wydzielone, bo mamy dużo nauczycieli ! Wiem jakie mam żądać dokumenty na katechetę świeckiego i księdza -katechetę! ALBERT,TO JEST WIELKA BEZCZELNOŚĆ Z TWOJEJ STRONY! Nie sądziłeś że trafisz na kadrową i to oświatową! To nas dotyczy, więc czytam te straszne wywody pod tym artykułem! NIE WIEM KIM JEST " EFI"? ALE ON MA RACJĘ! Ksiądz ma wyższe wykszt. i musi mieć uprawnienia pedagogiczne, kończąc co najmniej dodatkowo studia podyplomowe!
Albert2019.04.13 8:37
Stek bzdur i kłamstw moherowej fanatyczki.
Maciek Arczyński2019.04.13 13:21
Alberciku. Jesteś tępa dzida. Nie odróżniasz uprawnień formalnych od Twoich uprzedzeń. Żeby duchowny mógł uczyć w szkole musi spełniać wymagania oświatowe. Inaczej nie mógłby otrzymywać świadczeń jako nauczyciel.
Albert2019.04.13 15:16
Te "wymagania oświatowe" to podpisana przez biskupa diecezjalnego misja kanoniczna. To jedyny dokument, jaki musi okazać katecheta. Co więcej - dyrektor szkoły takiego katechetę przyjąć MUSI i nie ma nic do powiedzenia na ten temat.
Maciek Arczyński2019.04.13 18:00
Tępa dzido. Są odpowiednie przepisy państwowe regulowane ustawą i rozporządzeniami. Przeczytaj sobie: https://archiwum.men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/05/60531113700-1.pdf A tu jeszcze z 1923 r. https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1923-100-792,16878061.html Gdyby nie było takich przepisów lewactwo już dawno biłoby na alarm. Myśl czasem.
Maciek Arczyński2019.04.13 18:04
Znalezienie tych przepisów zabrało mi tyle czasu ile trzeba "wystukać" w wyszukiwarce. Nawet tego nie potrafisz.
Albert2019.04.13 19:33
To jeszcze przeczytaj zacytowane przez siebie rozporządzenie ze zrozumieniem. Liczę, że z tym pierwszym zadaniem sobie poradzisz, mam jednak wątpliwości co do drugiej jego części.
Maciek Arczyński2019.04.13 23:59
Dziecko Drogie dwa razy przerabiałem studium pedagogiczne w ramach zdobywania uprawnień do wykonywania zawodu nauczyciela w przedmiotach kierunkowych. I nie była to religia. Raz w PRL-u raz po 2000 roku. Wymagania te pod względem formalnym nie różnią się od wymagań pedagogicznych z zakresu nauczania religii. Należy rozróżnić wiedzę przedmiotową z religii bo w tym sensie jest ona taką samą wiedzą jak matematyka, czy biologia i samo przygotowanie pedagogiczne. To są dwie różne rzeczy. Uprawnienia pedagogiczne można zdobyć poza uczelniami pedagogicznymi. Tak właśnie ja zdobywałem. Mam takie uprawnienia choć z nich nie korzystałem w zasadzie. A poza tym żadne uprawnienia nie zastąpią umiejętności wrodzonych. Uprawnienia dają tylko podstawę do zatrudnienia w zawodzie nauczyciela bez względu na przedmiot nauczania i zdolności nauczającego.
Irena2019.04.14 1:28
Albert! Czy już nareszcie pojąłeś to ! Napisało się dużu osób! Czyż wszyscy kłamią, jedynie ty ma rację? No pomyśl w końcu! Napisała ci ta Pani jak " krowie na rowie"
Albert2019.04.14 10:27
W dalszym ciągu nie rozumiesz, prawda? Piszesz o wymaganiach, jakie musi spełnić nauczyciel. Katecheta z nadania kościelnego wystarczy, że ma koloratkę i misję kanoniczną w ręku. Co wynika bezpośrednio z zacytowanego przez ciebie porozumienia, którego rzecz jasna nawet nie raczyłeś przeczytać.
KMK2019.04.13 23:34
Alberciku, Stek bzdur, to ty zawsze piszesz, nie ja! Zawsze kiedy obrażasz tak jak teraz, to wiem, że nie masz innych argumentów! DLATEGO WYZYWASZ, ALE MNIE TO NIE RUSZA! Wiesz jednocześnie że to prawda, ale za Chiny ludowe się nie przyznasz! BO DO TEGO TRZEBA MIEĆ tzw, "JAJA" ! To śmieszne ! Jestem w pojęciu naszego Albercika moherową fanatyczką, po go sprowadziłam na ziemię! Znam przepisy i mimo wszystko mi płacą i nawet nieżle. Po prostu dobrze ich przestrzegam
Albert2019.04.14 10:31
Następnym razem, kiedy będziesz zabierać głos, to upewnij się, że wiesz, o czym mówisz. Bo możesz sobie pracować w dowolnej instytucji samorządowej lub oświatowej, w jakiej tylko zapragniesz. Tylko to nie ma nic do rzeczy, bo katecheci przez te instytucje NIE PRZECHODZĄ. Kleruch idzie do biskupa diecezjalnego, od niego dostaje papier, z którym idzie PROSTO DO KONKRETNEJ SZKOŁY, kładzie misję kanoniczną na biurku dyrektora i następnego dnia rozpoczyna pracę w tej szkole. I żadne biurwy z samorządów nie mają tutaj nic do gadania, bo z nimi po prostu nikt na ten temat nie rozmawia.
Halina2019.04.12 15:47
Jak Tobie biedny czlowieku musi byc zle w zyciu? Nie masz wiary, milosci i dobroci. Zostalo w Tobie zlo i nienawisc. Bardzi Ci wspolczuje.
robert2019.04.12 16:30
człowieku, kup sobie cegłę i pieprznij się w łeb!
Dariusz2019.04.12 19:35
W taki sposób można określić wszystkich ludzi . Ludzie mordują czy to znaczy że ludzie to mordercy ? Wszyscy ? Czy każdy ksiądz jest pedofilem ? Głupota nie zna granic . Jest na szczęście duża część kapłanów z powołania a nie dla kasy . Sam mam do nich żal za taryfikator po śmierci mamy ale nie można wszystkiego mierzyć pod jedną kreskę . Każde środowisko powinno wypluwać zakały . Życzę odwagi kościołowi i wtedy zacznę chodzić na msze . Teraz to chodzę na cmentarz i tam sie modlę .
Julka2019.04.13 9:08
W Kościele jest Pan Jezus i do niego idziesz a nie do księdza. Życzę Ci spotkania z NIM jak najszybciej bo nie warto tego odkładać. Wiem co mówię bo też byłam w podobnej sytuacji. Życie w obecności Żywego Boga jest niesamowitą przygodą, której z całego serca Ci życzę.
Wojtek Polak2019.04.12 22:34
a po co do szkoły czy przedszkoli pchają się lewakozboki to ci ni przeszkadza a może ty też jesteś lewackimzbokiem a jak wiadomo tam jest wylęgarnia pedofilów. a dla twojej wiedzy księża chodzą w sutannie to raczej ci twoi zboczeńcy trnsy ubierają sukienki ich się czepiaj.
West2019.04.12 14:21
To naturalne że kiepskich i niepotrzebnych pracowników należy usuwać, do tej grupy należą katecheci, religia to przecież ani nauka, ani żaden sport, jest to strata czasu, indoktrynacja religijna i pranie mózgów dzieci. Miejscem religii jest kościół, nie szkoła.
BDG2019.04.12 14:37
Jednak głupi jesteś!
West2019.04.12 14:40
Na szczęście nie tak głupi jak ci co uczą Harrego Pottera w wersji żydowskiej na religii.
Jahu2019.04.13 11:36
jednak na tyle głupi, żeby wierzyć, że ryba stała się małpą a małpa tobą.
Maciek Arczyński2019.04.13 13:39
Nie jestem pewien czy masz rację. W jego przypadku do przemiany z małpy mogło nie dojść. W końcu jest coś takiego jak "małpi rozum".
Urszula2019.04.17 9:18
Mówisz o teorii ewolucji? Przecież kościół nie wyklucza tej teorii więc o co chodzi.
adrian manowski2019.04.12 16:41
to dlaczego w kosciele nie uczy sie chemii, fizyki, matematyki? tylko sie idzie tam modlic? Szkola ma uczyc, a nauka z wiara nie ma nic wspolnego, wrecz przeciwnie.
Jahu2019.04.13 11:34
ale żebyś wiedział w co wierzysz to ktoś cię musi tego nauczyć..to takie trudne do pojęcia? ty też wierzysz że ryba stała się małpą a małpa tobą.. i sobie wierz, ale ktoś ci to musiał powiedzieć żebyś w to uwierzył.
adrian manowski2019.04.13 15:38
"ale żebyś wiedział w co wierzysz to ktoś cię musi tego nauczyć.." no to chyba kosciol jest od tego zeby sie tego uczyc, poza zatym co sugerujesz? Ze gdyby mnie ktos nie uczyl od malego ze mam wierzyc w cos czego istenienia nie da sie udowodnic, to zylo by mi sie gorzej? Co milosciwy i dobrotliwy bog ukaralby mnie za to ze w wieku 5 lat nie bylem modlic sie do obrazkow i figur jego ukrzyzowanego syna w jego swiatyni? "ty też wierzysz że ryba stała się małpą a małpa tobą.. i sobie wierz, ale ktoś ci to musiał powiedzieć żebyś w to uwierzył. " wierze nie wierze, sa rzeczy ktore jestem w stanie sam sprawdzic i sa rzeczy ktorych sam nie jestem sprawdzic czy dojsc do nich bo np jestem za glupi na to. Akurat to, ze jak to ladnie napisales ryba stala sie malpa a ta pozniej wyewoluwala w czlowieka ma dla mnie wiekszy sens i jest bardziej logiczne, niz wiara w niewidzialna istote ktorej nikt nie jest w stanie mi pokazac i to ze przyszla pstryknela palcem i bum z dwojga ludzi mamy stan obecny. Czlowiek jako "inteligenty projekt" takiego nie przypomina, sam fakt ze mozna sie udlawic jedzeniem bo jedzenie wpadnie nie w ta dziure co trzeba sprawia ze wasz tworca byl zajety czyms innym w trakcie projektowanie naszej budowy ciala. Kosc ogonowa? Po co nam to skoro nie mamy ogona? A u innych ssakow wyksztalcil sie tam ogon. Czy to takie trudne do pojecia, ze ryba, malpa sa rzeczywiste bo istnieja mozna je obserwowac. Mozna wyciagac wnioski i tworzyc teorie badz dowody na podstawie obserwacji przyrody czy otaczajacego nas swiata to na tym polega nauka, czasami nauka sie myli ale na tym to polega. A co zrobic z wiara? Pokazaliscie ze np na podstawie biblii mozna palic ksiazki bo tak tam jest napisane. Wiec palac ksiazki ktore wam nie odpowiadaja "wierzycie" ze robicie dobrze... i wierzycie ze bog gdziekowiek on nie jest bije wam brawo i gra na bandziolajce patrzac jak harry poter idzie z dymem.
KJ2019.04.14 0:58
ADRIANIE Manowski ...." szkoła ma uczyć, a nauka z wiarą nie ma nic wspólnego,,," ! Napisałeś dużo i nic !Tak, szkoła ma uczyć, to prawda! Ale nie można w niej demoralizować, prawda? Więc dlaczego "latarniki" LGBT chcą to robić w praedszkolach i szkołach? Dlaczego chcą " pedałować" nasze dzieci w szkole ? To jest deprawacja, rodem z piekła, to nie nauka w szkole? To im można? Religia w szkole ci przeszkadza, ale to już nie ? Prawda? No co powiesz?
adrian manowski2019.04.14 10:52
jedyna pare pedalow jaka znam to te czesci w rowerze ktore sluza do napedzania tego pojazdu. Wiec jesli w szkole chca uczyc jazdy na rowerze to spoko. A odnosnie LGBT, co to ma wspolnego z nauczaniem religii w szkole, to osobny temat. Natomiast ja w szkole na religie musialem chodzic, musialem sie modlic mimo ze ogole tego nie czulem.
Krzysztof2019.04.12 14:49
Czy ty kurła jesteś normalny?
antyy2019.04.12 14:52
powiedziec cie ze jestes debil, to malo powiedziec
Jan2019.04.12 21:00
Po prostu żałosny prowokator made by sowiecka onuca.
Qwas2019.04.12 21:38
A czy wywody LGBT są nauką czy indoktrynacja? To dlaczego wielu środowiskom zależ aby owoż "coś" wprowadzić do szkoły.
Mirka K.2019.04.13 0:42
Qwas! Brawo! Ale słusznie zauważyłeś! To święta prawda! Przecież LGBT nie jest przedmiotem szkolnym, tylko deprawacją, degradacją dzieci i młodzieży ! To im nie przeszkadza! TEGO CHCĄ! Chca jakichś piep....nych " latarników" wprowadzać! A to co jest dobre i o Bogu, to ich w oczy kłuje ! Rozumiem! Mają wtedy za duże wyrzuty sumienia! Mają swoje szatańskie nauk Hulaj dusza, piekła nie ma! I o to im chodzi! Prawda???! NIEDOCZEKANIE ICH!
Zuzanna2019.04.13 11:19
Swiadczy to o Kulturze szanownego grona nauczycielskiego.No cóż teraz niektórzy nauczyciele zamieniają się w KROWY.A na krowy nie można się obrażać.