Cezary Gmyz: ,,Nie ma czegoś takiego jak wolność słowa w Niemczech. Ludzie żyją w strachu'' - zdjęcie
23.11.20, 17:30fot. yt/telewizja republika

Cezary Gmyz: ,,Nie ma czegoś takiego jak wolność słowa w Niemczech. Ludzie żyją w strachu''

72

- Podnoszenie w Niemczech kwestii dotyczącej tego, czy homoseksualiści mają prawo do zawierania małżeństw lub adopcji dzieci jest czymś niedopuszczalnym. W zgodnej opinii niemieckich elit takie prawo im się należy. Nie ma tam wolności słowa - powiedział na antenie Polskiego Radia 24 Cezary Gmyz, korespondent TVP w Berlinie.

Gmyz podkreślił, że prowadzenie rozmów na temat praw homoseksualistów do do zawierania małżeństw lub adopcji dzieci jest czymś niedopuszczalnym.

Podając przyczyny takiego stanu rzeczy stwierdził:

- Powodem jest to, iż w zgodnej opinii niemieckich elit takie prawo im się należy. Nie toczy się żadna dyskusja, ponieważ ludzie żyją w strachu, że gdyby coś powiedzieli, co byłoby krytyczne wobec środowisk LGBT, to mogliby np. stracić za to pracę.

Nadmienił także, że jego niemieccy znajomi cieszą się, że on jest Polakiem, ponieważ nie mogą na te tematy swobnodnie rozmawiać ze swoimi rodakami.

Podał także inny przykład jednego z niemieckich profesorów, który porównał nazizm do komunizmem, za co „lewaccy studenci, głównie z Antify, urządzili mu piekło”.

Podkreślił także:

- Wszyscy ludzie, którzy nie zgadzają się z tym, co wyznacza główny nurt niemieckiego myślenia, są zagrożeni. Nie ma czegoś takiego jak wolność słowa w Niemczech.

 

mp/polskie radio 24

Komentarze (72):

Anonim2020.12.6 23:08
Cezary Gmyz, WYJĄCY PISOWSKI PIES, ani słowa prawdy. Mieszkam tutaj już 40 lat.
Marta2020.11.24 12:13
Będąc w Kołobrzegu spotkałam Polaków mieszkających w Niemczech, którzy wyemigrowali 20 lat temu z Polski. Zazdrościli mi, że mieszkam w wolnej Polsce, gdzie można mówić co się chce i nikt nie ukarze ani wsadzi do więzienia. W Niemczech ludzie się boją, są zastraszani przepisami, które nie pozwalają negatywnie wypowiadać się o emigrantach i lgbt. Oni się boją sąsiadów, którzy mogą donieść. Poza tym pobierając niemiecką emeryturę nie mogą mieszkać w Polsce bo im tę emeryturę zabiorą..takie tam mają przepisy i taką wolność. Tam jest terror, media podporządkowane rządowi, nie ma pluralizmu w mediach, a chętnie szkalują i pouczają Polskę w sprawie braku rzekomej wolności i praworządności..Trzeba mieć oczy szeroko otwarte, oni chcą nas zniewolić i pozbawić suwerenności, tylko inaczej.
Anonim2020.11.26 1:34
Z tą emeryturą to strasznie pieprzysz. Emeryturę, którą wypracowałaś sobie w Niemczech jest wypłacana w każdym kraju świata, w Polsce też. Natomiast nie jest wypłacana emerytura, za czasy pracy w Polsce i ta musi być wtedy wypłacana przez Polskę. Jest ona tak mała w stosunku do tej, którą dostaje się za te czasy w Niemczech, że nikt nie chce mieszkać jako emeryt w Polsce. Ja dostaję za czasy w Polsce 756 Euro, a w Polsce dostałbym 1000 zł. Kłamiesz Marta jak PiS. 756x4,2=3.175 zł, widzisz tą różnicę. Choć za wypracowaną w Niemczech tj. 1.044x4,2=4.384 zł, też żyłbym jak pączek w maśle. Natomiast jak jestem zameldowany u dzieci w Niemczech i mieszkam np 10 m-cy w Polsce, to mam do dyspozycji 7.560 zł i w dodatku jeszcze niemiecka służba zdrowia. To teraz nawet ci z Kraśnika pojeli, dlaczego nie wracam na stałe do Polski jako emeryt.
...2020.11.24 8:57
Mam w Niemczech pół rodziny, tak samo jak moja żona i jednogłośnie stwierdzili, że ten pajac zwyczajnie bredzi. Może znowu nawalony jak stodoła.
PRAWDA2020.11.24 8:59
Niemcy prowadzą polityke z 1939 roku ---
...2020.11.24 15:05
Podaj jakiś przykład, bo jak do tej pory żaden z pisowego elektoratu nie tylko nie ogarnia rzeczywistości, ale z trudem alfabet.
PRAWDA2020.11.24 17:46
Polska jest w == stanie wojny ===z Niemcami od 1939 roku ===Po zjednoczeniu Niemiec ==== Niemcy nie podpisali Pokoju z Polska ===tylko podpisali uznanie Granic na Odrze i Nysie iii====Nie zapłacili za Zbrodnie 2 wojny Światowej ---
JS2020.11.24 8:42
Niemcy wyhodowali kolejnego potwora ! Panie Jezu przyjdź !
gość2020.11.24 8:36
Opowiadał mi taką historię nieżyjący już człowiek, Polak,który w czasie okupacji pracował w Zagłębiu, wśród niemieckiej administracji.Gdy w grudniu 1941 Japonia zaatakowała USA i USA wypowiedziało Niemcom wojnę,to pewien niemiecki dyrektor rzekł mu w zaufaniu: schon alles vorbei - czyli już wszystko stracone! Gdyby się tak wypowiedział do innego Niemca - od razu gestapo i obóz! Podobnie np.Polka mogła gotować (jak miała z czego) obiad w dwóch garnkach - ale Niemka musiała gotować Eintopf, bo najbliższa niemiecka sąsiadka,gdyby to widziała, to zaraz doniosłaby na gestapo! I taki to jest naród tchórzy i donosicieli!
Marta2020.11.24 8:36
Dlaczego nie dodano mego komentarza? kto tu jest administratorem? co nie można już prawdy napisać..?
PRAWDA2020.11.24 9:14
Marta piszesz prawde w Polsce nie ma Opozycji tylko ==Konfidenci Moskwy i Berlina
Anonim2020.11.24 1:34
a u dzikusow polskich jest? wolno domagac sie praw dla gejow? teraz Bden was smieci przeczolga. ma juz wojska i wasza kase.
Jan2020.11.24 8:14
Mylisz się, dzikusami są zboczeni faszyści gejowscy, którzy zastraszaniem i medialną propagandą przy wsparciu grubych, kasiastych i ateistycznych sponsorów wprowadzają terror. Jak tak dalej pójdzie czasy Orwella się spełnią, gdzie za samą myślozbrodnię czyli piętnowanie w myślach zboków będą rozstrzeliwać. Czasy donosicieli są blisko a niedługo powstanie policja gejowska, która będzie aresztować myślących normalnie a zbok będzie ich sądził.
...2020.11.24 8:58
Jeszcze kilka lat i wymrze w końcu pokolenie ubezwłasnowolnionych przez kościół prymitywów jak ty i w końcu będzie można robić porządek w tym kraju po tym co pis zje.ba.ł.
Anonim2020.11.24 0:55
POLEXIT - GORĄCY SPÓR w MN! Wyjść z UE czy w niej pozostać? CZARNECKI kontra ŻÓŁTEK! .............https://youtu.be/VeS_iOyFQRk?t=123
Anonim2020.11.23 22:27
Dziś poprzez "praworządność" lewactwo chce obalić rząd PiS w Polsce, jutro lewactwo będzie obalać każdy rząd w Polsce, który ośmieli się upomnieć o podmiotowość Polaków w UE. Tak jest prawda. Żal mi tych wściekłych z opozycji, co tego nie widzą.
Anonim2020.11.23 22:26
Mały nic nie znaczący robaczek, pcha w koło lokomotywy i się zaklina: ja cię zarazo zatrzymam , ja cię zatrzymam, już nawet popuścił w spodnie, ale lokomotywa dalej się toczy się i toczy. Robaczku nie trudź się, zmądrzej.
Anonim2020.11.23 21:49
Jurij Biezmienow w książce "Agentura wpływu" pisze m.in.: (cytat str. 42) "500 lat przed narodzeniem Chrystusa chiński strateg wojskowy Sun Tzu sformułował zasady ideologicznej działalności wywrotowej w następujący sposób: 1. Ośmieszaj wszystko, co istotne w tradycji kraju przeciwnika. 2. Wplątuj jego przywódców w sprawy karne, ściągając na nich pogardę ludu w odpowiednim momencie. 3. Zakłócaj pracę rządu na wszystkie możliwe sposoby. 4. Nie rezygnuj z pomocy najbardziej podłych i nikczemnych jednostek w kraju twojego wroga. 5. Potęguj brak jedności i spory wśród obywateli. 6. Zwracaj młodzież przeciwko ludziom starszym. 7. Hojnie rozdawaj obietnice i nagrody kolaborantom i wspólnikom. Były pracownik KGB zdradza strategie dokonywania destabilizacji państw. "Zakłócaj pracę rządu na wszelkie możliwe sposoby"
NEOS com pl2020.11.23 21:44
... niema wolnosci slowa ... hahaha .... o gdzie zydokomuna masonska POzwala na wolnosc i w czym ... a ktorez to media niesa zydowskie.... gdzie niema BOGA ... niema wolnosci .. chyba ze tak kastrowana jak tyncza zboczencow...
malwa2020.11.23 21:01
Może należy STAWIAĆ BAŃKI NA COVIDA
malwa2020.11.23 21:01
Może należy STAWIAĆ BAŃKI NA COVIDA
malwa2020.11.23 21:00
Może należy STAWIAĆ BAŃKI NA COVIDA
malwa2020.11.23 21:00
Może należy STAWIAĆ BAŃKI NA COVIDA
malwa2020.11.23 20:59
Może należy STAWIAĆ BAŃKI NA COVIDA
malwa2020.11.23 20:59
Może należy STAWIAĆ BAŃKI NA COVIDA
ala2020.11.23 20:47
Jaka jest wg was definicja praworządności, którą praworządność Polska złamała? I proszę nie kopiować lewackich uogólnień z TVN, GW, Onetu i innego antypolskiego .....
Anonim2020.11.23 20:20
Trotyl to mentalnie NRD nie opuścił, dlatego tak pieprzy jak potłuczony.
Ja2020.11.23 19:32
Niemcy marzą o tym, aby uciekać do Polski - zamknijmy granice!
Anonim2020.11.23 19:43
Dla trzech się nie opłaca.
Anonim2020.11.23 19:28
Czaruś, pilnuj żeby ci te Niemce czego do kieliszka nie dosypały, bo jeszcze kipniesz i kto nam będzie takie jajcarskie wiadomości pisał?
Kiki2020.11.23 19:28
To sie nazywa kompetencje medialne, dyplomacja i polityka. Wszystko inne byloby przemoca. Nawet KESS-wychowanie.
matis892020.11.23 19:27
U nas za lewackiego PISu Polacy też są prześladowani przez FejsBooka za poglądy niezgodne z lewactwem, masonerią, massmediami i nie ma wolności słowa ani w TVP, ani w TVN. Uczelnie pod PISowskim systemem edukacji też prześladują Polaków np. za krytykę sodomitów.
Waarnemer2020.11.23 21:50
Owszem, tylko że lewacki FB który powstał na kradzionym pomyśle, nie ma alternatywy. Cenzura kwitnie, algorytmy kategoryzują ludzi i ich wypowiedzi ("profilują") i nawet dobierają pokazywane treści do poglądów danej osoby. Czysta manipulacja i zero merytorycznej dyskusji.
Marek2020.11.23 19:07
Na tym obszarze baz względu jak się to gówno nazywało nigdy nie było wolosci. Z tego powodu swoją flustracje topili we krwi . Ten naród jest po prostu chory. Ma chorą duszę.
Anonim2020.11.23 19:11
I tylko my Polacy Święte Ptacy.
Taro2020.11.23 18:58
Wszystko co powiedzial jest prawda,szwaby sa poje/bani,a najwieksza oszustka ze swoja partia jest merkel i to jej ohydne haslo,ktore czesto pokazywyli, w mediach,ak stoi za pulpitem i wali w blat,kiedy w tym samym czasie wychodza z tego wrednego,klamliwego ryja slowa ,,bedziemy walczyc o wolnosc i demokracje,,
Anonim2020.11.23 19:13
Fenol Gmyz prawde to widział na stoisku z gazetami, z tym, że była to Moskiewska Prawda.
Taro2020.11.23 19:22
Jesli jestes takim polskim pasozytem na uslugach niemieckich jak jakis tam tiger-bokser,ktory wszystkim rzadzacym w niemczech wylizywal odbyty przez ostatnie 20 lat,to nie bedziesz inaczej myslal,jak prze ostatnie kilka minut,kiedy to pisales ten swoj bledny tekscik.
Anonim2020.11.23 19:30
Teraz weź to przetłumacz z twojego na polski, bo nie idzie zrozumieć o co chodzi.
Dariusz2020.11.23 18:49
Jak to nie ma?" Arbeit macht frei",straciło w IV Rzeszy na aktualności?
Anonim2020.11.23 18:44
A tyle się wyplatało, że to upokorzenie Niemców wyniosło Hitlera.
Anonim2020.11.23 18:48
Ciekawe co wyniosło naszego Fuhrera. Mnie się zdaje że zwykła głupota.
Anonim2020.11.23 18:43
Dokładnie tak, mówiących prawdę uznają za prowokatorów, ale poczucie upokorzenia i gniewu niewątpliwie im towarzyszy. Ciekawe w czym teraz znajdzie upust w Antifie wysyłanej do sąsiadów?!
Anonim2020.11.23 18:48
Niemiecka Antifa w Polsce jest jak yeti, wszyscy gadają, nikt nie złapał.
xyz1232020.11.23 18:52
moj kochani flondziarze w DE obowiązuje jedna prosta zasada: NIE WPIE***J SIĘ W SPRAWY INNYCH LUDZI. Rząd natomiast NIE zajmuje się w ogóle takimi sprawami pozostawiając to wolnej woli poszczególnych ludzi. Pijnują jedynie aby nikt nikomu do łóżka nie zaglądał!! Dodatkowo cały 2020 rok VAT=0%, kredyty na samochody od 0% do 1,99% (są wyższe ale nikt tego nie bierze), nieruchomości za 300k na 15 lat wyszło mi w banku niecałe 20k... A wy się tam szarpiecie w PiC-ogrodzie o jakieś ideologiczne pierdy i straszycie się lewakami i prawakami...
Taro2020.11.23 19:02
Glupis jak but z lewej nogo goebelsa,oni sie wpierdalaja w sprawy ludzi,ktorzy chca spokojnie zyc,dyktuja im jak maja zyc i ile za to zycie maja kary placic, podatku. Nie wypowiadaj sie na ten temat jezeli nie masz pojecia,
baba2020.11.23 19:47
Jakbyś tyle zrabował co szwaby, potem kasa od ameryki i innych, to też by było tak i u nas.
Kubus Puchatek2020.11.23 18:41
Na idiote nie ma lekarstwa
abc2020.11.23 18:38
no cóż neo nazizm IV Rzeszy
Polak2020.11.23 18:35
Małżeństwa homoseksualistów powinni mieć prawo do potomstwa.Własnego potomstwa.Niech sobie urodzą
A jak sobie sklonują?2020.11.23 22:49
To też pozwolisz im je zatrzymać?
Cezary Gmyz, rocznik 19672020.11.23 18:34
Dziaders był w Niemczech. Dziaders wie.
Chory Portier2020.11.23 18:20
Uważaj, panie "Trotyl". Niemcy są mściwi. Nie lubią prawdy (podobnie jak Ruscy). Mogą cię uznać za persona non grata i wywalić. Albo nasłać "nieznanych sprawców". Wtedy ten debil Anonim z AAAtomkiem, kretynizacją i ladychapel napiszą, że "doigrał się". Bo żydki też są mściwe.
knur przekupiony2020.11.23 18:19
jak prawicowe dzieci czecie erpe....sakiewicze,rachonie i inne wywloki.
Chory Portier2020.11.23 18:08
Pytanie, czy to Niemcy. Bo część to pewnie bękarty z gwałtów niewyżytych krasnoarmiejców, a reszta to Araby.
Jest dokładnie tak jak mówi Gmyz albo gorzej2020.11.23 18:06
1. Do sąsiadki dzwoniła córka z RFN i mocno pyszczyła na niemiecki rząd. Odcięli jej telefon na 2 tyg. i na nic monity, nawet nie wyjaśnili dlaczego. Jak drugi raz odłączyli na 2 tyg. - załapała. 2. Kumpel ma tam mieszkanie służbowe, przy szkole. Jest tak wytresowany, że nawet pitoli, że imigrancji wjeżdżają ale i wyjeżdżają, więc o co chodzi.
Anonim2020.11.23 19:45
Może niech spróbuje płacić w terminie, to jej nie odetną.
Manfred z Herford Nadrenia2020.11.23 18:00
Zgadzam sie z redaktorem Gmyzem.Potwierdzam jego wypowiedz w 100 procentach.W Niemczech jest cenzura,nie ma wolnosci slowa
Anonim2020.11.23 18:00
Ale ty gmyz jesteś PiSowski arcydebil. Pomyliłeś okres 1933-1945, z obecnymi czasami, chyba że piszesz dla mieszkańców Kraśnika. Hahahahahaha
Olek2020.11.23 18:02
Trollu lewacki przeczytaj wypowiedzi ludzi ktorzy mieszkaja w Niemczech.Wasze haslo to W.........c na TVN
Anonim2020.12.6 23:19
Właśnie tam mieszam już 40 lat. Ale ty olek głupi, jak każdy PiSuarczyk. Hahahahahaha
Janusz z Kolonii2020.11.23 17:48
Tak. Potwierzdam. Jeżeli ktoś krzywo popatrzy na pederastę lub lezbę to od razu jest nazistą. Większa połowa ludzi w wieku 12 do 60 lat jest za dawaniem im prawa do związków na równi z małżeństwem (argument jest taki że jest to miłość, a biedny partner w chorobie nie może odwiedzić chorego sodomity lub po nim dziedziczyć. Także prawo do adobcji jest w 60 % akceptowane, nikt jednak nie pyta siebie samego czy powierzył by własne dzieci pederastom, ba nikt nie zadaje sobie pytania, dlaczego lezbijskie pary chcą tylko i wyłącznie dziewczynek, a pederaści tylko i wyłącznie chłopców, co powinno zastanawiać co najmniej. Pytania i cytaty gwałtów już przecież występujących u zaadopotowanych dzieci przez sodomitów jest prezentowane jako problem ludzi, problem rodziny jako takiej, a nie jako problem wywodzący się z pederastycznych pociągów. A to dlatego, że rodzina jest już spostrzegana na równo z partnerstwem pederasty lub lezby, możliwe nawet lepiej postrzegane niż rodziny, w których jej członkowie są uzależnieni od narkotyków lub alkoholu.
PRAWDA2020.11.23 18:01
Rozmawiająć z Niemcami w 2019 roku i Lutym 2020 wszyscy mówie ===Niemcy twierdza ,że Telewizja i Gazety piszą prawde tylko od 10 do 20 procent i mówią Telewizji Niemieckiej ===
Standard parcha.2020.11.23 17:46
Co parch może i co jest wg. parcha normalne, np. antypolskie skürwysyństwo, cyt.: " Kurvva nie naród POZNASZ POLAKA PO CHAMSTWIE GŁUPOCIE I MORDZIE PIJAKA! POLSKIE ANTYWARTOŚCI SĄ GORSZE NIŻ KORONĄ BO NISZCZĄ TEŻ ZDROWIE PSYCHICZNE". - - - - - A jakie jest do tego potrzebne wykształcenie, nie mylić z inteligencja, żeby takimi "standardami" argumentować"? Potrzebny jest "doktorat i profesor nadzwyczajny" z PRL-u oraz "profesor zwyczajny" tzw. geremkowsko-żydowski. Oraz pozycja "profesora" w najbardziej prowincjonalnej dziurze Polski, Rzeszów-Mojżeszów. Pomijam takie drobiazgi jak umiejętność myślenia abstrakcją i jakiś tam talent literacki". Gratulacje dla prof. doktora Jana Hertrich-Woleńskiego oraz jego synka ułomka Tadeusza.
Anonim2020.11.23 17:45
Independent Trader: Wielki reset ma zniszczyć kapitał. Ma być dwóch pracodawców - korporacje i rządy ............. https://www.youtube.com/watch?v=5AZ8LJ1nysw
Anonim2020.11.23 17:42
No pewnie, u Niemca za hajlowanie idzie sie do pierdla, u nas, w kraju najbardziej doświadczonym przez faszyzm możesz sobie hajlować ile chcesz, a jeszcze cię nazwą patriotą.
Janusz z Kolonii2020.11.23 17:52
Wszyscy wiemy kto hajluje. Młode komuchy udające tzw. polskich nazistów. Nikt normalny, nikt z prawicowej strony, żaden kochający Polskę człowiek tak nie zrobi, bo wie ile trupów kosztowała Polaków niemiecka okupacja i jak było już za zaborów. To robią tylko komuchy!
Grizzly2020.11.23 17:38
Dlatego u nas można nabluzgać na starą ... hitlerowską - Adolfinę!
Po 11 ...2020.11.23 17:38
Coś tak jak u nas. Np. podnoszenie w Polsce kwestii dotyczącej tego, czy katolicy mają prawo do adopcji dzieci jest czymś niedopuszczalnym. A problem ewidentnie istnieje. Katolicy potrafią już kilkuletnie dziecko zabrać do kościoła. Sam widziałem. Była to mała wioska, ale tak naprawdę było.
tata2020.11.23 19:52
Fakt, afera potężna, zawiadom ONZ, prokuraturę,brukselę,RPD,RPO.
Waarnemer2020.11.23 21:55
...i jeszcze LPG i WC.
Jarek2020.11.23 17:33
Gmyz - naprawdę?