Z ambony strzeleckiej Salwowskiego: Gdy zakonnica wykonuje progejowskie piosenki - zdjęcie
04.03.19, 12:45fot.Michael Howard, lic. CC BY-SA 2.0 via Flickr

Z ambony strzeleckiej Salwowskiego: Gdy zakonnica wykonuje progejowskie piosenki

55

Znana głównie w udziału we włoskiej edycji programu "The Voice" siostra zakonna Cristina Scuccia w ostatnim czasie postanowiła wykonać popularny utwór Lady Gagi jednej z gwiazd muzyki pop o tytule "Born This Way". Nie byłoby w tym nic niepokojącego, wszak nie jest powiedziane, iż czymś występnym dla zakonnic jest śpiewanie piosenek, jednak tekst tego konkretnego utworu ma wyraźnie wspierające rozmaite dewiacje seksualne przesłanie. Sama zaś Lady Gaga zasugerowała, iż napisała tę piosenkę pod wpływem mistycznego doświadczenia. Gdyby zaś to była prawda to należałoby uznać, że "Born This Way" powstało z bezpośredniej diabelskiej inspiracji, wszak Bóg nie mógłby natchnąć Lady Gagi do tworzenia popierających zboczenia utworów.

 

Owszem, siostra Cristina w swym wykonaniu wspomnianego wyżej utworu nie odśpiewała tych jego słów, które w bezpośredni sposób pochwalają seksualne zboczenia, ale to nie znaczy, że w takim razie nie było w tym nic kontrowersyjnego i podejrzanego.

Po pierwsze bowiem: siostra Cristina nie ma wykonuje tego utworu 200 czy 300 lat po jego powstaniu, a więc wówczas, gdy bezpośredni jego kontekst i przesłanie może się już zatrzeć w świadomości odbiorców. Ona śpiewa tą piosenkę w kilka lat po jej zaistnieniu, gdy takowa jest powszechnie kojarzona z poparciem dla ruchów LGBT. Przepraszam bardzo, ale ci którzy twierdzą że wykonywanie takiego utworu jest moralnie dobre są jeszcze bardziej naiwni od ludzi wierzących, iż we współczesnych czasach obnoszenie się ze swastykami czy tzw. hajlowanie nie wyraża sympatii dla nazizmu.

Po drugie: choć fragment piosenki wyśpiewywany przez siostrę Cristinę rzeczywiście w bezpośredni sposób nie mówi o wsparciu dla zboczeń to jednak i tak nie jest on zgodny ani z Pismem świętym ani z nauczaniem katolickim. Oto wszak ów wykonywany przez siostrę Cristinę fragment utworu "Born This Way":

My mama told me when I was young
We are all born superstars
She rolled my hair and put my lipstick on
In the glass of her boudoir
"There's nothing wrong with loving who you are"
She said, "'Cause he made you perfect, babe"
"So hold your head up, girl and you you'll go far
Listen to me when I say"
I'm beautiful in my way
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was born this way
Don't hide yourself in regret
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way
(Born this way)

Ooo, there ain't no other way
Baby, I was born this way
Baby, I was born this way
Ooo, there ain't no other way
Baby, I was born this way
I'm on the right track, baby
I was born this way"

 

W tłumaczeniu na język polski słowa te brzmią następująco:

"Moja mama powiedziała mi, gdy byłam mała, że
wszyscy urodziliśmy się supergwiazdami.
Robiła mi loki i malowała usta szminką
w lustrze, w jej buduarze.
„Nie ma nic złego w kochaniu siebie samego."
Mówiła: „Bo On stworzył Cię idealną, kochanie."
„Więc głowa do góry, a zajdziesz daleko.
Słuchaj mnie, kiedy mówię."

Jestem piękna na swój sposób,
ponieważ Bóg nie popełnia błędów.
Jestem na właściwej ścieżce, kochanie.
Taka się urodziłam.
Nie chowaj się w żalu,
po prostu pokochaj siebie i jesteś wygrany.
Jestem na właściwej ścieżce, kochanie.
Taka się urodziłam.
(Taka się urodziłam)

Ooo, nie ma innej możliwości.
Kochanie, taka się urodziłam.
Kochanie, taka się urodziłam.
Ooo, nie ma innej możliwości.
Kochanie, taka się urodziłam.
Jestem na właściwej ścieżce, kochanie.
Taka się urodziłam."

 

Powyższe słowa nie są zgodne z katolicką prawowiernością choćby dlatego, iż wszyscy ludzie rodzą się z piętnem grzechu pierworodnego, który sprawia, że na ten świat bynajmniej nie przychodzimy "idealni" ani też nie jesteśmy "supergwiazdami". Jakże daleko przytoczone wyżej słowa utworu "Born This Way" są od przesłania, jakie w kwestii stanu, w którym się rodzimy przekazuje nam Pismo święte:

"Oto zrodzony jestem w przewinieniu i w grzechu poczęła mnie matka" (Ps 51, 7).

"Dlatego też jak przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć, i w ten sposób śmierć przeszła na wszystkich ludzi, ponieważ wszyscy zgrzeszyli... " (Rz 5, 12).

Warto w tym miejscu przypomnieć też nauczanie Soboru Trydenckiego:

"Jeśli ktoś twierdzi, że grzech Adama jemu samemu tylko zaszkodził, a nie jego potomstwu, i że otrzymaną od Boga świętość i sprawiedliwość, którą utracił, stracił dla siebie tylko, a nie dla nas również, albo że on, skalany przez grzech nieposłuszeństwa, śmierć tylko i cierpienie fizyczne przekazał całemu rodzajowi ludzkiemu, nie zaś i grzech także, który jest śmiercią duszy – niech będzie wyłączony ze społeczności wiernych (...)" (Patrz: Dekret o grzechu pierworodnym, Sesja V, kanon 2).

"Najpierw święty Sobór oświadcza, że do właściwego i rzetelnego zrozumienia nauki o usprawiedliwieniu każdy musi uznać i wyznać, że przez grzech Adama wszyscy ludzie utraciwszy niewinność (por. Rz 5, 12; 1 Kor 15, 22), "stali się nieczyści" (Iz 64, 6) – i jak mówi Apostoł "byli z natury synami gniewu" (Ef 2, 3), jak to wyjaśnił dekret o grzechu pierworodnym. (...)" (Patrz: Sesja VI, Rozdział I).

Po trzecie: występowi siostry Cristiny towarzyszą tańce nieskromnie odzianych niewiast, a to też nie jest sytuacja moralnie właściwa.

Mirosław Salwowski

Komentarze (55):

Czort2019.03.4 23:04
Słyszałem, że sekty w Polsce są nielegalne, a tu patrz taka fronda nadaje i nadaje. Gdyby mogli to by palili ludzi na stosie, tacy to "redaktorzy".
anonim2019.03.4 21:10
Chciałbym posłuchać piosenki w wykonaniu Salwowskiego. Jakiejkolwiek.
Stanisław2019.03.4 20:57
Żenująca siostrunia. Aż ją ściska, by zrobić karierę. ŻENADA, DNO i NĘDZA duchowa.
bogdanus2019.03.4 20:23
Sam fakt że integruje się ze środowiskiem LGBT to ja dyskwalifikuje. Komu ta siostra ma służyć, Bogu czy grzechowi.
matis892019.03.4 18:34
W każdym z takich artykułów gdzie idole, gwiazdy, popkulturowi kapłani lewakoateistów mówią o bogu lewakoateiśći są zawsze zachwyceni tą mową o bogu, masowo minusują każdą krytykę. Stąd dowód że lewakoateizm jest obecnie bardzo religijny. Bierze się to stąd że wiedzą oni że ich popkulturowi kapłani okultystyczni mówią o BOgu który jest dokładną odwrotnością Boga w Trójcy ŚW. i że Słowo Boga w ten sposób opisuje szatana. Stąd są zachwyceni naukami o bogu szatanistki Gagi i wszystkich innych, ale nawet wtedy gdy ich okultystyczni kapłani popkultury mówią wprost że są wdzięczni szatanowi, lucyferowi. Dlatego lewakoateizm stał się dowodem na istnienie szatana, bo już otwarcie go wspiera i woli od BOga.
piotr782019.03.4 17:38
Panie Miroslawie! Dziekuje za podanie informacji i interpretacje owego zdarzenia. Bardzo dobry trop. Lady Gaga jest satanistka i co do tego nie ma watpliwosci. Teksty, ktore wychodza z jej ust NIE SA obojetne ani chwalace Boga. W taki lub inny sposob odnosza sie do szatana i pochwalania wszystkiego, co Bogu w Trojcy swietej Jedynemu sie przeciwstawia. Otoczone jest to oczywiscie mila uchu muzyka, glosem, ktory idzie "pod czaszke" i taka lub inna sceneria. Jesli zakonnica podejmuje takowy tekst, to jest to co najmniej brak odpowiedzialnosci, a trzeba by powiedziec wiecej: jako osoba dorosla nie moze sie wylgac, ze ona nie wiedziala z kim ow tekst i muzyka sa zwiazane. Dziekuje za PRZESTROGE! Tak wielu ludzi, zwlaszcza mlodych, ale nie tylko, nie zdaje sobie sprawy ze SIL SZATANSKICH, jakie zostaly w tych ostatecznych czasach "spuszczone ze smyczy".
Szymon z Myszkowa2019.03.4 17:15
Bardzo nieprofesjonalnie to wygląda, gdy w poważnym artykule pojawia się taki błąd. ,,Ona śpiewa TĘ piosenkę w kilka lat po jej zaistnieniu"
Jan2019.03.4 17:18
Ma Pan rację, pozdrawiam.
Znam jednego Szymona z Myszkowa2019.03.4 20:09
Prawy chłopak to jest.
Szymon z Myszkowa2019.03.9 13:40
ZA CO MNIE KCIUKUJECIE W DÓŁ ŚWIRY
Anna2019.03.4 17:05
Gdybyśmy byli idealni, niepotrzebna byłaby Chrystusowa męka i odkupienie. To jest chyba jakaś pseudozakonnica, trudno powiedzieć, komu ona służy, bo na pewno nie Chrystusowi. Obecnie modny jest rodzaj bardzo przyjemnego antykatolicyzmu głoszący właśnie, że jesteśmy idealni, mamy się tylko samorealizować, a Pan Bóg jest nieskończenie miłosierny, więc wszystko przebaczy i wszystkich weźmie do nieba. Grzechu nie ma, bo każdy nasz postępek jest jakoś usprawiedliwiony - trudnym dzieciństwem, toksycznymi rodzicami, trudnościami w pracy itp. Straszne to wszystko, a najbardziej boli odepchnięcie Chrystusa, co jest równoważne z zaprzeczeniem chrześcijaństwu.Jeżeli niepotrzebne ci jest Chrystusowe odkupienie, bo jesteś idealny, jeśli tak myślisz, to nie jesteś chrześcijaninem. Czy ta zakonnica nie zdaje sobie z tego sprawy?
Dawid2019.03.4 16:27
Siostra wzięłaby się za modlitwę i tak realizowała swoje powołanie.
Agnieszka2019.03.4 15:20
Panie Salwowski, w szkole, na języku polskim też pan tak dosłownie i łopatologicznie analizował poezję? A coś może o dowartościowywaniu dzieci pan słyszał? Znam trochę mam, sama nią jestem i mówię do moich dzieci, że są mądre, cudowne, idealne. I słowo daję, nigdy nie słyszałam, żeby jakaś mama mówiła do swojego dziecka, że nie jest idealne, bo przyszło na świat z grzechem pierworodnym.Naprawdę Panie Salwowski, z całym szacunkiem, analiza literacka chyba nie jest Pana mocną stroną.
anonim2019.03.4 15:34
Tobie tez tak mowili? To cię oszukiwali. jestes denna sucza zmanipulowaną przez lewakoateistów,która skończy z ogolonym łbem wywieziona na taczkach z katolickiego kraju.
matis892019.03.4 16:12
Tekst przedstawia lewakoateizm, a dzieci lewakoateistami nie są, tutaj dziecko jest tylko narzędziem do przekazu. Jesteś supergwiazdą, jesteś idealny, wszystko możesz, jesteś bogiem, ideałem, to mówi bóg lewakoateistów czyli szatan. NIe robię źle bo taka się urodziłam. Kochaj siebie samego, jesteś wygrany bez względu na wszystko. W punkt nauki szatana odwrotne do BOga w Trójcy Św.. Jako że Lady Gaga jest okultystyczną popkulturową kapłanką lewakoateistów wyznająca wiarę w szatana, z tego tekstu pycha aż bije po oczach, takie są nauki szatana którego Gaga wyznaje jak cała popkultura. Bóg mówi zupełnie odwrotnie.
Agnieszka2019.03.4 16:23
Widzisz Mati, moja babcia nie wiedziała kto to Lady Gaga, a oprócz tego, że twierdziła, że Bóg jest Miłością, mówiła nam równeż że możemy wszystko osiągnać, bo jesteśmy wyjątkowe. Dobrze jest tak wychowywać dzieci, poczucie własnej wartości, to coś co zostaje na zawsze. Brak tego, to kompleksy, frustracja, niedowartościowane,złość, brak akceptacji innych. Czy to są nauki Boga? Poza tym Mati, nie dopisuj tego,czego tam nie ma. W tekście piosenki nikt nikomu nie mówi, że jest Bogiem, tylko, że jest idealna bo jej Stwórcą jest Bóg, taka drobna różnica, prawda?
matis892019.03.4 16:56
Wyjątkowość jest oczywista dlatego bo każdy jest inny, a wyjątkowość to nie idealności. Idealny jest Bóg, może aniołowie w niebie, nie ci upadli, na pewno nie ludzie żyjący tutaj na wygnaniu z raju który dopiero nas oczekuje spowrotem. Wszystkiego osiągnąć nie możemy, a wszelkie dobro i miłość jest darem od Boga. W popkulturze obecne jest hasło jestem bogiem, i właśnie o tym mówi Gaga. jestem idealna, wszystko mogę, kochaj siebie z akcentem na siebie, co złego to nie bo taka się urodziłam. I oczywiśćie Gaga okultystka, nie mówi tu o Bogu, tylko bogiem nazywa szatana i te słowa są dokłądnie w punkt jego naukami, nie Boga, a lewackoateistyczna popkultura od okultyzmu aż kipi. Będziecie jak bogowie, szatan już na początku kusił. Natomiast złość, frustracja, niedowartościowanie bierze się z oddalenia od BOga, a nie bo mama nie mówiła że wszystko możesz bo jesteś idealny.
Agnieszka2019.03.4 17:09
Mati, są pewne pojęcia,wzorce zachowań, w psychologii i pedagogice, które są bardzo uniwersalne, niezależnie od wyznania,czy jego braku. Określone postępowanie z dziećmi daje efekty na przyszłość. Rodzic kształtuje swoje dziecko, lepi je, jak z gliny. Jak myślisz, skąd biorą się psychopaci, degeneraci, ludzie nie potrafiący okazywać uczuć i emocji, ludzie z problemami, pracoholicy, anorektyczki, bulimiczki, uzależnieni od okaleczania ciała? To w większości (bardzo uproszczając bo to nie wykład) ludzie, którym zabrakło w dzieciństwie dowartościowania, akceptacji, miłości, przytulenia, dotyku. To nie ma związku z Bogiem. Nie sprowadzaj wszystkiego do Boga i szatana, bo to po prostu głupie.
matis892019.03.4 17:26
Nie interesuje mnie psychologiczny bełkot na których chcesz zejść. To nie ja tą piosenkę popkulturową sprowadziłem do szatana nazywanego bogiem tylko Lady Gaga, ikona lewackiej popkultury wspieranej, przesiąkniętej okultyzmem jak Gaga. I to lewakoateistom się o zgrozo bardzo podoba, nie mówią że to głupie tylko zachwyty. Wystarczy znać małe podstawy wiary katolickiej, Słowa Bożego, nauk KK, dosłownie podstway by wiedzieć że Gaga nie mówi o BOgu w Trójcy Św.. którego zresztą nie uznaje i z którym walczy, a to co mówi to w punkt nauki szatana. Więc się pytam jakiego z Lady Gagą szatanistką boga Ty wyznajesz, bo jest oczywiste że nie Boga w Trójcy Św.. Jeżlei chcesz tu dalej wciskać kit że nauki szatanistki okultystki Gagi są zgodne i nie sprzeczne z naukami BOga w Trójcy Św..
Justyna S2019.03.5 9:21
Zostaliśmy stworzeni na obraz Boży, a wyżej jest mowa o tym ze to Bóg jest idealny.
Anna2019.03.4 17:16
Piękne to wychowanie, wmawianie dziecku, że jest idealne. Może doprowadzić do ciężkiej psychozy. Dowartościowanie dziecka polega zupełnie na czymś innym. Dzieci nie są głupie i doskonale wiedzą, że idealne nie są. Ale powinny wiedzieć, ze są kochane, akceptowane a rodzice pomagają im stać się mądrzejszymi i lepszymi.
matis892019.03.4 14:47
Lewakoateizm w popkulturze już się nie kryje że za swojego BOga wyznaje szatana. Ta okultystyczna lewakoateistka jest ikoną lewackoateistycznej popkultury i wiary w szatana jako boga. Co jest znamienne to że lewakoateizm zawsze prowadzi do takiej popkulturowej tandety, plastiku, podróby i sztuczności. Lady Gaga w tych swoich maskach manekinów przdstawia właśnie sens lewakoateizmu, czyli człowiek manekin, maska na twarzy, kolorowe stroje ale jak to manekin w środku bez duszy i pusto. Dlatego też lewakoateizm popiera chipowanie ludzi, to też jest to manekństwo. LAdy Gaga jest taką popkulturową okultystyczną kapłanką lewakoateistów.
Lech Keller-Krawczyk2019.03.4 14:44
Nazywam się Lech Keller-Krawczyk jestem gejem i Żydem. Jest mi wstyd za tego drugiego geja. Dzięki takim obrzydliwym typom jak ten "dumny gej' panuje, niejednokrotnie słuszna opinia, że homoseksualiści są prymitywni, opętani odbytnicą. Dzięki takim ohydom 'dumnym gejom" panował AIDS i dalej panuje. Ty "dumny geju" dlaczego nie masz odwagi się przedstawić? Jesteś dumny więc napisz kim jesteś. Tego nie zrobisz bo jesteś prymitywną ohydą, jedynie na co cię stać to "pisać odbytnicą". Zamiast dumny gej jesteś odbytnicą.
matis892019.03.4 14:53
Ty nie reprezntujesz prawdziwego gejostwa tylko dumny. Ma ona mase plusów od sodomitów i lewakoateistów i wszystkim im to się podoba jego styl, więc to Twój jest fałszywy. Do tego pałasz antysemityzmem bo kogo obchodzi że jesteś Żydem przy podkreślaniu gejostwa. Antysemita też by to podkreślił tak z dup...
Lech Keller-Krawczyk2019.03.4 15:03
Widzę prostaku, że wiesz o mnie więcej niż ja sam. Chcesz ze mną "dyskutować", rób to poprawną polszczyzną a najlepiej się przedstaw. Ja Żyd, gej i marksistą mam ciebie tego uczyć? Prostaku.
czujnie 2019.03.4 14:29
Widziałem występ i gest pokazywany dłońmi, tzw. rogi diabła. Śpiewająca i te starsze zakonnice na zapleczu nieświadome? Niestety!
Gość!! Wyjaśniam!!!2019.03.4 14:20
Artykuł jest o piosence i komentarz jest o piosence.Tu piosenka i tu piosenka. Kojarzysz ?
Michał Pasierb2019.03.4 14:14
Po prostu ta zakonnica minęła się z powołaniem....I nie wie, że -Solo DIO basta- jak powiedziała onegdaj znana karmelitanka...
ciekawski2019.03.4 14:04
Na stos!!!
Polak Ateista Dumny Gej2019.03.4 13:59
Salwowski tradycyjnie jak kulą w płot... Skandalem jest, że wykoślawiła tekst piosenki! Skoro jej nie odpowiada to trzeba było nie śpiewać, zamiast profanować...
Antoni2019.03.4 13:45
Tylko katolicy rodzą się z grzechem pierworodnym
Riko2019.03.4 13:56
Chciałbyś, co?
henio2019.03.4 15:05
Jasne! A wy idziecie prosto do nieba :D Nawet biegniecie :D
Maria Błaszczyk2019.03.4 17:31
Nie. Bo widzisz, nieba nie ma. To sklepienie w środku wód, które stworzył bóg chrześcijan, nie istnieje. Poważnie, tam nic nie ma. To przykre, tak kogoś rozczarować. Ale pewnie jesteś dość duży, by znieść tę prawdę.
anonim2019.03.4 17:57
Tego to akurat wiedzieć nie możesz, nie jesteś Bogiem. Może kiedyś, tuż po śmierci się zdziwisz jak cię czeluści piekielne powitają.
Riko2019.03.4 18:56
Bełkot nie na temat.
Katolik2019.03.4 13:09
Jeśli tak głupkowaty i zwykły tekst jakiejś pioseneczki autor przepuszcza przez pryzmat Słowa Bożego i doktryny katolickiej to chyba rzeczywiście mamy do czynienia z jakimś zwichrowaniem tego pana! Czynność ta jest całkowicie nie potrzebna. Wstyd mi jako wierzącemu ,że inny brat w wierze zajmuje się takimi bredniami. Jak chory czerep trzeba mieć aby od pioseneczki przejść do istotnej doktryny o grzechu pierworodnym.
Riko2019.03.4 13:55
Właśnie dobrze robi, analizując tekst tej piosenki. Zapomniałeś już... Albo jesteś z Bogiem, albo ... przeciw Niemu. Zapomniałeś już, żeby unikać wszystkiego co by miało choćby p o z o r y zła?
Czarny2019.03.4 14:14
No to unikaj luster.
Riko2019.03.4 14:20
Czarny?... Dlatego piszesz o lustrach?
Czarny2019.03.4 14:27
Nie, dlatego, że jestem Murzynem i mogę :D
bolek totolotek2019.03.4 14:09
Świetnie! Przyznaję nie doczytałem do końca tego artykułu , bo to stek bzdur. A po innych tekstach tego autora stwierdzam ,że pisze jak neofita ze wzgórz Golan
Daria2019.03.4 13:08
Salwowski, tyś się powinien urodzić długo przed epoką oświecenia, ale wyszło jak wyszło. A może Lady Gaga uważa że należy kochać całe stworzenie Boga takim jakie jest ?
anonim2019.03.4 21:01
I księża pedofila też by Lady Gaga musiała kochać? Jakże to tak? :)
anonim2019.03.4 21:11
Może wtedy ksiądz nie zostałby księdzem? No i dziatki by nie ucierpiały. Czemu nie?
Czarny2019.03.4 13:04
Portal gejowsko-rusofobiczny się zrobił ostatnio... Nuda...
Bardd2019.03.4 13:04
Wszak zaprawdę, jest Pan nieżle walnęty. Dawnoś Waść niewiasty nie chędoźył?
HymnPOstKOmuchów i folksdojczów2019.03.4 12:57
https://www.radiozet.pl/Muzyka/Ewa-Kopacz-i-wpadka-z-dinozaurami-parodia-w-wersji-piosenki-reggae-przerobka-wideo Bezcenne. Podejrzewam że to nie żadna wpadka tylko wnikliwa analiza sytuacji wyborczej POstKOmuchów i folksdojczów i świadome skierowanie przekazu do infantylnych półgłówków i ciężkich idiotów jako potencjalnych wyborców . Co wcale nie odbiega od przeciętnej dotychczasowego elektoratu POpaprańców
Gość2019.03.4 13:04
Dobrze. A teraz wytłumacz proszę jaki związek z artykułem ma Twój komentarz. Jeśli nie ma, jesteś zwykłym spamerem za którego powinna się wziąć moderacja.
Bardd2019.03.4 13:07
Chętnie zobaczyłby analizę sredniej inteligencji elektroratu PO i PiS... Już po wpisach katolibów na tej stronie widać profil socjalny: ludzie z małych mieścin, najczęściej po zawodówkach, nieumiejący wysłowić się poprawnie.
Antoni2019.03.4 13:27
Bardd. Wiesz jesteś żałosnym zniewolonym umysłem, a dodatkowo słabo oczytanym osobnikiem, który płynie z prądem. A jeden z wielkich polskich poetów powiedział, prądem płyną tylko śmieci Widać, że lubisz pogardzać słabszymi. Wuj Adolf miałby z ciebie pociechę. Pięknie tacy osobnicy, jak ty są przedstawieni w filmie "Moja miłość" na temat wydarzeń w Columbine High School w 1999. Pisz na Berdyczów, nieszczęśliwy ciemniaku.
Daria2019.03.4 13:10
Troll i tyle.
Piotr Nowak2019.03.4 12:55
Ale poza tym to w domu wszyscy zdrowi?
kosa2019.03.4 14:47
U ciebie na pewno
henio2019.03.4 15:00
Wróć do domu i zapytaj.