,,Wzywamy do podjęcia dialogu’’. Biskupi zabrali głos - zdjęcie
28.10.20, 19:05Fot. screenshot - YouTube (Studio TV NIEDZIELA)

,,Wzywamy do podjęcia dialogu’’. Biskupi zabrali głos

153

Do podjęcia społecznego dialogu i wyrażania swoich poglądów bez używania przemocy, wzywają w specjalnym apelu polscy biskupi. Wyrażają przy tym niepokój związany z eskalacją konfliktu i niszczeniem kościołów.

Dziś polscy biskupi spotkali się na zebraniu Rady Stałej Konferencji Episkopatu Polski w związku z obecną sytuacją w kraju. Po czwartkowym orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego w całej Polsce odbywają się agresywne manifestacje, niszczone są kościoły i miejsca pamięci, dochodzi do pobić.

W wypracowanym dziś apelu biskupi wyrażają niepokój w związku z tą eskalacją przemocy:

- „Wzywamy wszystkich do podjęcia rzeczowego dialogu społecznego, do wyrażania poglądów bez użycia przemocy i do poszanowania godności każdego człowieka” – piszą.

Wzywają polityków i uczestników debaty społecznej do przeanalizowania przyczyn zaistniałej sytuacji oraz szukania dróg wyjścia, bez instrumentalnego traktowania spraw wiary i Kościoła.

W apelu przytoczono też słowa, jakie papież Franciszek wypowiedział dziś na audiencji generalnej, wzywając Polaków do „szacunku dla życia naszych braci, zwłaszcza najsłabszych i bezbronnych”.

Biskupi podkreślają, że konieczne jest wsparcie dla matek i rodzin przyjmujących chore dzieci. Apelują do parafii, ruchów i organizacji kościelnych o podejmowania konkretnych inicjatyw mających taką pomoc zapewniać:

- „Kościół zawsze będzie opowiadał się za życiem i wspierał chroniące je inicjatywy” – piszą biskupi.

Kierują też prośbę do wszystkich wierzących o post, jałmużnę i modlitwę w intencji pokoju społecznego, ochrony życia, zakończenia trwającego kryzysu oraz ustanie rozwijającej się pandemii.

Załączono też specjalnie ułożoną „Modlitwę o pokój”, prosząc o odmawianie jej w Kościołach, wspólnotach, rodzinach oraz indywidualnie.

 

Publikujemy tekst modlitwy:

 

Panie Jezu Chryste,
Ty, który jesteś naszym pokojem,
Ty, który zburzyłeś rozdzielający ludzi mur – wrogość,
Ty, który ludzi dalekich czynisz bliskimi,
Ty, który w sobie zadałeś śmierć wrogości!

Prosimy, zadaj śmierć także jakiejkolwiek wrogości w nas!
Daj nam światłe oczy serca, byśmy przestali widzieć w sobie wzajemnie przeciwników, a zobaczyli współdomowników – w Twoim Domu, a także w tym domu, który ma na imię Polska;
Nawróć nasze wzajemne myślenie o sobie, i daj nam słowa i czyny na miarę tego nawrócenia.
Włóż nam w usta – a jeszcze wcześniej w nasze myśli – słowa, które budują, nie rujnują; leczą, nie zadają rany; pocieszają, nie odbierają nadzieję; niosą pokój, nie wywołują agresję.
Wskaż nam czyny konkretnej miłości i miłosierdzia, wokół których odbudujemy naszą wspólnotę. Zwłaszcza w tak trudnej, obecnej chwili pandemii poprowadź nas do osób chorych i starszych, tych, którzy przebywają na kwarantannie i tych, którzy opłakują swoich zmarłych. Pomnóż w nas ofiarność i współczucie.
Uczyń każdego z nas „nowym człowiekiem”, a nastanie pokój!

Modlimy się za wszystkich!
O mądrość i pragnienie dobra wspólnego dla każdego, kto w obecnym sporze zabiera głos;
Za polityków wszystkich opcji w parlamencie i poza nim.
Za tych, którzy modlą się w kościołach, i za tych, którzy demonstrują.
Za wierzących w Boga, i za tych, którzy wartości prawdy, sprawiedliwości, dobra i piękna wywodzą z „innych źródeł”;
Również za tych, którzy w tej chwili wcale ich nie szukają.
Ty – rozpoznany czy nierozpoznany – znajdź drogę do każdego z nas, wskaż nam właściwe drogi ku sobie nawzajem. I skutecznie nas po nich poprowadź.

Amen.

kak/episkopat.pl

Komentarze (153):

bodekyoga2020.11.10 17:13
Polskim biskupom wyraźnie brakuje autorytetu i charyzmy. Są letni! Bez odważnego głoszenia Ewangelii, która nie spodoba się wielu przeciwnikom Kościoła, są na straconej pozycji.
Faryzeusz2020.10.29 19:19
Ale ci goście mają tupet. To im trzeba przyznać. Mają Polaków za ciemną masę. Judzą, szczują, żadnego poważania nie mają. Kościół to feudalna instytucja gdzie nie ma miejsca na żaden dialog! Kogo obchodzą wynurzenia tych śmiesznych ludzi. Życie zleciało im na pierdołach i farmazonach, rządzić chcą i za nic nie odpowiadać. W seminariach uczą jak się krajem rządzi? Sodówka wali im w dekiel. Wypi.....ić tych wszystkich gordzieli do roboty. Wtedy zaczęli by ludzi szanować. Na zachodzie taki Gądecki czy Jędraszewski został wywieziony na taczce przez własnych wiernych, a w Polsce jeszcze go całują po rączkach i pierścionkach. Aż obrzydliwość bierze.
Bianka2020.10.29 18:38
Jeden ksiądz już próbował dialogować, to kobiety mu odpowiedziały: "Masz macicę? Nie! To wyp..."
ada2020.10.29 16:56
Powiem tak-prawde powiedziawszy dla katolika sprawa jest jasna -zadnej aborcji.Ale nie wszyscy w tym kraju sa katolikami i nie rozumieja tego toku myslenia.Kaczynski z tym calym Trybunalem otworzyl puszke Pandory...No coz,jak widac potwierdza sie przyslowie,ze dobrymi checiami jest pieklo wybrukowane
Janusz2020.10.29 15:51
Nie słyszycie co do was krzyczy tłum: s......
kefas2020.10.29 14:37
Biskupi, dialog na tym polega i jest wtedy gdy przyjmie się możliwość racji interlokutora. A Wy macie z tym odwieczny problem.
POLAK2020.10.29 14:11
Szanowni Biskupi - przeciw czolgom czy karabinom nastawianie drugiego policzka jest samobojstwem (wiec przeciw nauce Kosciola). Trzeba uzyc tej samej broni co agresor, zeby sie obronic. Chyba jasne! Tak bylo w czasach kazdej agresji - pamietajcie !
Zbg.2020.10.29 11:40
Jak chcesz mieć w domu spokój i z dzieci pociechy, nie wpuszczaj do niego żyda ani KLECHY.
nie na PIŚMIE tylko na ludzkim bajaniu2020.10.29 10:04
Czytam i nie wierzę! Po raz pierwszy MODLITWA jest zgodna z Ewangelią! Nie odnosi się w żadnym miejscu do fałszywych pośredników tj Marii i świętych! Jestem w szoku!
Uwielbiam Kaczyńskiego2020.10.29 8:53
Z terrorystami i antypolakami się nie prowadzi dialogu. Ich się eliminuje.
ela pawlowska2020.10.29 8:25
Najwidoczniej kobiety nie należą do ludzi. Zresztą widać, że mówi tylko o braciach.
...2020.10.29 8:19
Biszkopty się po.sra.ły ze strachu przed pustą tacą.
ladychapel2020.10.29 8:14
CODZIENNIE macie taką możliwość dialogu - przecież weszliście z religią do szkół tych młodych ludzi.
Torchwood2020.10.29 7:51
Tak, a przedtem jakoś tego dialogu nie chcieliście - tylko zmuszać kobiety do rodzenia niezależnie od sytuacji. Dopiero jak ktoś lekko zdemolował parę tych waszych świątynek fikcyjnego bóstwa, to nawołujecie do dialogu.
Anonim2020.10.29 7:34
I jeszcze jedno, gdy prawa cywilne są sprzeczne z prawem naturalnym, prawem Boga, to są bezprawiem, uchwalając je musimy mieć świadomość konsekwencji. Naród rosyjski został zniewolony przez bolszewię, za wyczyny komunistów odpowiada międzynarodowa bolszewia, naród niemiecki wybrał nazistów, stąd jego odpowiedzialność. Oczywiście królewsko, jak zwykle, możemy decydować i wybierać, przypominam tylko, że zbrodnie wspólnotowe są karane docześnie.
Dam2020.10.29 7:45
Gdzie można przeczytać to "prawo naturalne" na które się tak często powołujecie? Czy w biblii? Wg niej należy zabijać w całkiem sporej liczbie przypadków? W naturze? Upośledzone młode są zostawiane na śmierć, albo zabijane. Więc gdzie jest ono spisane?
NN2020.10.29 18:18
A gdzie jest spisane to prawo naturalne? Nie ma żadnego "prawa Bożego" czy naturalnego; jest tylko prawo stanowione przez ludzi. Jest również bezprawie uprawiane przez hierarchów Kościoła Katolickiego w Polsce. Prawo naturalne to taki potworek którym się każdy katolik podpiera gdy mu się wykaże że kompletne bzdury gada. A jak tak jesteś za tą naturą to w naturze nie ma miejsca dla słabych, chorych, niedołężnych, gorszych. Są pożerani przez silniejszych. Tak jest w naturze, w dżungli.
gdzie sa bęcwały z abw2020.10.29 5:34
https://www.youtube.com/watch?v=rgBfRsWC7k4
Moly2020.10.29 3:25
Nie ma miejsca na dialog. Prawa kobit nie sa do dyskusji. Tu nie chodzi o wyrazanie uczuc. Tu chodzi o zmine przepisow.
Agnieszka2020.10.29 2:11
Dialog z kim i o czym? Z diabłem o sensie ochrony życia? Ewa już po-dialogowała. A prezydent po-dialogował z żonką i córunią i nie wie jak się rakiem wycofać w kompromis jaki był, bo fajnie było podlizywać się Kościołowi jak to nic nie kosztowało, bo ustaw ryzykownych na swoim biurku się nie spodziewał. I jakże bohatersko stwierdził, że różni się od swojej córuni - pierwszej doradczyni od spraw moralnych w Polsce.
Polak2020.10.29 0:43
Po co się układać jak lewacy widzę, ze nic nie osiągnęli i nie mają pomysłu co robić. To ich koniec, a my ich dobijemy.
Polak2020.10.29 6:44
Dlatego właśnie dobijamy pisowską mafię, a sekciarze próbują się od komunistów z pisu dystansować, bo widzą że to i dla nich groźne :)
Jarosław Kaczyński (tylko nick)2020.10.29 0:11
Wśród księży byli UB-owcy i są teraz masoni. To już zostało udowodnione. Dlatego nalezy ufać sprawdzonym politykom jak JK.
Hak Ci w smark2020.10.28 23:58
Czyżby KK zaczął się obawiać? Nie ma tyle miejsca u Kaczyńskiego, żeby wszyscy się zmieścili?
antoni.s2020.10.28 23:36
Co jeszcze musi się stać by do tego durnego narodu dotarło wreszcie że to właśnie kościół jest inspiratorem wszelkiego zła w polsce, powodzenie i dobrobyt naszego kraju jest sprzeczne z ich racją stanu i początkiem ich końca, rozpętali chaos, zasiali zamęt i teraz będą nawoływać do podjęcia dialogu, i tak od tysiąca lat, dopóki nie przegnamy tej czarnej mafii z polski, dopóty nic się nie zmieni.
Alice2020.10.28 23:51
Dociera, tylko to się dzieje pokoleniowo. Starzy wychowani na wartościach katolickich nie zmienią swoich poglądów, ale stopniowo wymierają. Młodzi, których teraz najwięcej widać protestujących na ulicach, są już w większości niewierzący. Spokojnie, polska mentalność się zmienia.
AAAtomek2020.10.29 0:04
NA to potrzeba jeszcze minimum 10-15 lat, kiedy obecne 15 latki będą mieli pierwsze dzieci. Nie chrzcić, nie wpuszczać księdza, nie uczęszczać na msze, nie interesować się sprawami kościoła. To podstawa.
Przekora2020.10.29 0:30
Ciekawe podejście. A potem jeszcze wpuścić muzułmanów na miejsce katolików, a oni z tęczowymi będą wiedzieli co zrobić...
Mathew2020.10.29 0:55
Nikt tu nie chce wpuszczać muslimów. To byłoby nielogiczne. Po co pozbywać się jednych czarnych fundamentalistów i wpuszczać na ich miejsce drugich? Mówi Ci coś termin - państwo sekularne? Ja mam 30 lat. Kościół katolicki opuściłem parę lat temu, nie wydaję mi się , żeby moje dzieciaki do niego wróciły. Także macie rację, zmiana postępuje, tylko trzeba poczekać jeszcze ok. 15 lat....
Przekora2020.10.29 1:04
Pewnie że sekularne coś mi mówi. Tylko że rąk do pracy brakuje a muzułmanie szybko się rozmnażają a u nas będzie aborcja. Więc nawet jak nie będziesz chciał ich wpuścić to i tak sami przyjadą (Europa bez granic). A za 15-20 lat to z Ciebie będzie za przeproszeniem stary dziad. I co im wtedy zrobisz? Dywanik wyciągniesz i będziesz robił to co oni...
Mathew2020.10.29 9:54
Nie prawda, możemy sobie spokojnie dalej ściągać Ukraińców Białorusinów Rosjan. Bliscy kulturowo, szybko się polonizują i po tylu latach w ZSRR przeważnie ateiści. A tak z innej beczki to czy Polska pozostanie katolicka czy nie to Polacy nie mają dzieci tak czy siak i na imigrantów jesteśmy skazani...., wiec nie widzę sensu w Twojej wypowiedzi...
AAAtomek2020.10.29 0:57
Lepiej pomyśl, skąd wziąć 10 mln nowych obywateli w przeciągu następnych 30 lat :] Polska się zwija. Będziecie ściągać muzułmanów czy hindusów?
Steve2020.10.29 14:07
Coś ci się popieprzyło!
Nina2020.10.28 23:32
Jaki dialog można użyć do 5 przekazania: Nie zabijaj? MORDERSTWO zawsze będzie MORDERSTWEM.
Alice2020.10.28 23:46
Powiedz to przemysłowi mięsnemu. Cielęta płci męskiej są w większości zabijane na cielęcinę, nieliczne się zostawia by dorosły i zapładniały samice. Cielęta płci żeńskiej się przeważnie zostawia by dorosły. Krowy są zapładniane przez byki nie tylko dla cieląt, ale także dla mleka (to ssaki, więc podobnie jak kobieta, krowa daje mleko tylko wtedy gdy urodzi dziecko). W całym tym przemyśle "cud życia" wykorzystuje się tylko po to by zabijać i zbijać na tym pieniądze. A podobno „Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili”.
Anonim2020.10.28 23:27
O katołackich zwierzętach z episkopatu nie mówi się "zabrali głos" tylko "dali głos".
Ela2020.10.28 23:22
No przecież dialog jest podjęty. Wypowiedzieliście się już. Teraz ludzie wam odpowiadają. To się właśnie nazywa dialog.
MT(*)2020.10.28 23:10
Na stronie dzisiejszej "Niezależnej" jest artykuł pt "Kibice Lecha Poznań znów przegonili lewaków. Odblokowali Rondo Kaponiera bez użycia siły" a w nim filmik jak kilkunastoosobowa grupa młodych facetów - kibiców Lecha spokojnie ruszyła na przynajmniej kilkusetosobową dzicz lewacko - tęczową okupującą również i uniemożliwiającą przejazd kierowcom na poznańskiej Kaponierze. TO TRZEBA ZOBACZYĆ!!! Ci faceci tylko spokojnie idą w stronę tej lewacko - tęczowej dziczy, a ta dzicz porzuca transparenty, buty, rowery, przewraca się i wzajemnie tratuje. Krzyczy przy tym w rozpaczliwej panice a ci faceci tylko na nią spokojnie idą. Coś fantastycznego ! Oni ratują honor Polski i tych, którzy schowali się w trwodze przed tęczowo - lewacką dziczą. I jeszcze jedno, to wydarzenie o kapitalnym znaczeniu. Nikt, choćby w tej cuchnącej tęczowym smrodem UE nie powie, że protestujących lewaków w Polsce rozpędza Policja. Kościołów, pomników i polskich ulic bronią zwykli Polacy! I to zwykli Polacy oczyszczają polskie ulice z cuchnącego tęczowo - lewackiego smrodu!
AAAtomek2020.10.29 0:05
Jpdl, straszyć i bić słabsze kobiety i nastolatki? Serio????? To zrobili kibice LECHA POZNAŃ?????? Jpdl jaki wstyd być kibicem LP
Przekora2020.10.29 0:38
Oj tak, same słabe kobiety i nastolatki rzucające butelkami, kamieniami i czym tam jeszcze mają pod ręką w broniących kościoły...
AAAtomek2020.10.29 0:54
Z jakiejś głębokiej wsi piszesz? Albo lasu? Ty wiesz kto maszeruje w tych protestach???? PRzede wszystkim kobiety, nastoletnie dziewczyny, rodziny z dziećmi, kobiety z małymi dziećmi, starsze kobiety. Ale coraz więcej mężczyzn, z dnia na dzień. I WY ich bijecie?????????????
Przekora2020.10.29 1:13
Z lasu czy ze wsi to bym może i chciał ale niestety trzeba w mieście tyrać, a tu nic ino drogi blokują i ciężko z pracy pod blok podjechać. A w ogóle to czemu o jakiejś przemocy z mojej strony tu piszemy? Jak mnie nikt nie zaczepia to ja grzecznie przez rondo przechodzę i idę sobie dalej spokojnie...
AAAtomek2020.10.29 8:27
Widzisz, rząd "zaczepił kobiety", ich wolność, stąd te protesty.
Total Mayhem2020.10.28 22:55
Gdy biskupi czują się mocni, stwierdzają autorytatywnie... Właściwie wszystko jedno, w jakim kraju i wszystko jedno, co - autorytatywnie stwierdzają, co im się żywnie podoba autorytatywnie stwierdzić. Gdy nie czują się już tak mocni, wzywają do dialogu.
Katolik od wielu pokoleń2020.10.28 22:29
Wypowiedź Jarka Kaczyńskiego dziś dała mi MOC! Uwielbiam tego męża stanu i jestem za nim. Mam gdzieś prostaczki na ulicach. Wierze teraz w Polskę, Polaków i dziekuję Bogu za Jarka Kaczyńskiego! POLAND PRIDE!
Jakub2020.10.28 22:47
Ile masz lat wazeliniarzu?
Ala2020.10.28 22:16
Kościół to 2000 lat mądrości, wie co robi.A mnie wstyd za tych co nawołują do pogromow, czy to chrześcijańskie?Zastanówcie się w swoich sumieniach.
Krakus2020.10.28 22:15
Niestety,klerze. Za późno się zorientowaliście, że przegieliście, układając się z PiS. Czeka was droga Czech czy Irlandii, czyli puste kościoły. Ciężko na to pracowaliście. PS: Podziekujcie szczególnie Jędraszewskiemu!
Przekora2020.10.29 0:42
Serio??? To już nie będziecie przeszkadzać wiernym w kościołach?
Krakowianka2020.10.29 7:26
Tak. Dobrze wnioskujesz. Bo nie będzie już wiernych.
Izydor2020.10.28 22:13
Kiedyś też był rząd, parlament, prezydent A podpalało się komitety wojewódzkie. Teraz czas na kościoły.
Anonim2020.10.28 22:16
Nawoływanie do przestępstwa jest karalne.
Czarek2020.10.28 21:52
Gdy widzę protestujących, żadnych prawa do mordowania, zakłócających Mszę Świętą to widzę barierę jaką odgradzają się od Boga kolejnymi grzechami. Pan Bóg będzie walczył o nich do ostatniej chwili ale są sumienia, które nie są już w stanie dostrzec Miłości Bożej.
Alice2020.10.28 22:05
W jaki sposób "Bóg za nich walczy"? W Biblii pełno jest informacji o cudach, o tym że Bóg potrafi wywołać potop, albo spalić całe miasto. I co się niby dzieje takiego, co by wskazywało na obecność Boga obecnie w Polsce? Nawet kościołów nie chroni żadnymi cudami, chronią ich policjanci. Bóg nic nie robi, bo nie istnieje.
Anonim2020.10.28 22:14
Istniej i się o tym przekonasz .w swoim czasie.
Alice2020.10.28 22:16
Nie istnieje. Niestety ty się o tym nie przekonasz, bo z chwilą swojej śmierci przestanie istnieć również twoja świadomość. Po prostu przestaniesz istnieć, więc nie będziesz nawet świadom tego że nie żyjesz.
Anonim2020.10.28 22:26
Moja droga Alice ani moja świadomość ,ani twoja nie przestanie istnieć .Spotkasz Boga czy wierzysz w to czy nie.
Alice2020.10.28 22:31
Nie spotkam. To nie przypadek że mamy DNA jak każde inne żywe stworzenia na Ziemi, z roślinami włącznie. Z punktu widzenia natury jesteśmy zwierzętami, gatunkiem hominidów. I nasza śmierć przebiega dokładnie tak samo jak każdego innego stworzenia. Żadnej duszy, żadnego boga. Żyjesz, a potem umierasz i cię nie ma.
AAAtomek2020.10.28 22:55
No i spowodowałaś u niej-katoliczki depresję do jej końca życia. :]
Przekora2020.10.29 0:49
A w szatana wierzysz? Bo ja jak się tych filmów o egzorcyzmach i opętaniu naoglądam, ale tych kręconych w realu to aż mnie ciary przechodzą
Anonim2020.10.28 23:28
Katołacki bóg na 100% nie istnieje. Można to udowodnić w trywialny sposób.
Przekora2020.10.29 0:55
A co to są te katołaki? To jakaś nowa rasa zwierząt? Internet nie chce mi udzielić odpowiedzi?
Czarek2020.10.28 22:15
Chciałabyś Boga, który służy Ci na każde zawołanie. Jest parę miliardów ludzi, każdy ma kilka zadań dla Pana Boga. Wyobrażasz sobie świat w którym Pan Bóg spełnia wszystkie nasze zachcianki. Jeśli będziesz wytrwała zobaczysz cuda tak jak jak je zobaczyłem. Jeśli szukasz Boga który będzie ci służył to nie znajdziesz bo takiego nie ma. To życie jest naszym zadaniem a nie nagrodą. To my mamy pełnić wolę Boga.
Alice2020.10.28 22:21
Czyli jak modlitwa zadziała, to "cud", a jak modlitwa nie zadziała, to "niezbadane są wyroki boskie" i "Bóg nie działa na życzenie". Klasyka.
Jan2020.10.28 21:49
Widziałem wiele razy jak ludzie opętani krzyczeli w czasie modlitwy o uwolnienie. Ten krzyk demonów w ludzkim ciele jest tak przerażający bo słychać w nim prawdziwe zwątpienie i rozpacz, rozpacz bez cienia nadziei, trwającego w nieskończoność piekła. Ci ludzie którzy tak wytrwale protestują w imię prawa do mordowania nienarodzonych, niech oni wzbudzą w nas litość - zgodnie z zasadami statystyki niektórzy z nich nie przeżyją tej nocy i odejdą bez pojednania. Wzrusza mnie to, że to moi bracia i siostry idący prosto do piekła. Zastanówmy się przez chwilę w jaką rzeczywistość oni już dziś wchodzą i poczujmy to co czuje Pan Jezus gdy traci swoją ukochaną owcę na zawsze. To są biedne dzieci Pana Boga.
Anonim2020.10.28 22:23
Janie mi tych ludzi bardzo szkoda,modlę się za nich tą krótką modlitwą ,może i tobie się spodoba ,trzeba się za nich modlić Zło dobrem zwyciężać. http://www.skkonsolata.pl/?page_id=11040
,,Iskra wyjdzie z Polski'''.2020.10.28 21:46
Tomasz Terlikowski: Od nas Polaków zależy ogromnie dużo Czy objawienia św. Faustyny Kowalskiej mogą mieć coś wspólnego z wizjami mistyczki, która została potępiona przez Kościół? Kiedy z Polski wyjdzie iskra, która przygotuje świat na powtórne przyjście Pana? W jaki sposób Pan Bóg może realizować swoje zamiary przy pomocy heretyków? Przeczytaj wywiad z Tomaszem P. Terlikowskim, autorem najnowszej książki “Iskra wyjdzie z Polski”. W książce pisze Pan, że tajemnice Miłosierdzia Bożego zostały objawione nie tylko świętym, lecz także Marii Franciszce Kozłowskiej – zakonnicy, która ostatecznie stała się heretyczką. Dlaczego Pan Bóg dopuścił, by wybrana przez Niego mistyczka pogrążyła się w grzechu herezji? Tomasz P. Terlikowski: Pan Bóg szanuje naszą wolność, a im więcej darów komuś ofiarował, tym większa odpowiedzialność na nim ciąży. I już tylko z tych dwóch powodów możemy zrozumieć, dlaczego losy siostry Kozłowskiej potoczyły się tak, a nie inaczej. A dodatkowo, warto mieć świadomość, że Kościół zawsze niezwykle ostrożnie podchodził do objawień prywatnych, a jednym z powodów było to, że wizjonerzy są często zwodzeni. Na czym polega szokujące podobieństwo objawień św. Faustyny do wizji Mateczki Kozłowskiej? Tomasz P. Terlikowski: W największym skrócie na niezmiernie mocnym przypomnieniu, że Kościół i świat potrzebują właśnie teraz, szczególnie mocno, Bożego Miłosierdzia. I że jeśli nie będziemy głosić tej niesamowitej prawdy, to nie wypełnimy posłannictwa od Boga. Czy Pana zdaniem Polska odegrała już swoją rolę w niezwykłym Bożym planie? Czy tytułowa “iskra” wyszła już z Polski, czy też to proroctwo dopiero czeka na swoje spełnienie? Tomasz P. Terlikowski: I jedno i drugie. Wypełniła, bo wielkie przesłanie Bożego Miłosierdzia zostało juz za pośrednictwem Polki, św. Faustyny Kowalskiej przekazane światu. Ale wypełnia się, bo ogromnie dużo zależy także od nas Polaków, na ile my sami przyjmiemy to niesamowite przesłanie, na ile będziemy nim żyć.
Klechy maja pełne gacie2020.10.28 21:44
Klechy widza, ze Kaczyńskiemu wszystko wymknęło się spod kontroli i oszalał i idzie na dno. Klechy boja się, ze PiS na to dno pociągnie rownież ich. Trochę za późno na takie refleksje. Ludzie już dawno gardzą kościołem katolickim i nie chcą mieć z ta sekta nic wspólnego. Nara katozaj*by
Beno2020.10.28 21:40
To co biskupi proponują, to znowu jakiś okrągły stół i kompromisy. Jakie? Może takiej: "nie będzie aborcji eugenicznej, ale za to można zabijać ludzi z dymensją lub nieuleczalnie chorych lun starych po 80- tce." Co za bzdury. Tu chodzi o życie i śmierć? Nadstawcie w końcu wasze tyłki i brońcie życia ludzkiego, tak jak o tym mówi konstytucja i tak jak o tym mówił Jan Paweł II, a nawet Franciszek. A co o waszej postawie myśli sam Pan Jezus? Czy o też szukałby jakiegoś kompromisu w takich sprawach jak życie i śmierć? Wstyd i zgorszenie idące od samej góry.
Beno2020.10.28 21:42
Przepraszam za kilka błędów, ale ponoszą mnie też emocje.
Ben2020.10.28 21:44
Żadnych kompromisów. W.........ć.
Anonim2020.10.28 23:29
Jezus nic nie myśli, bo nie żyje.
Artur2020.10.28 21:39
Pozwólmy działać Panu Jezusowi. Pokój w sercu, zaufanie, modlitwa i post oraz jałmużna i wtedy szczęśliwie dotrzemy na drugi brzeg. Demony i ludzie im oddani potrafią tylko dużo krzyczeć ale przecież ten krzyk nic nie znaczy. Tylko Bóg ma siłę tworzenia a przed nim zgina się każde kolano. Odrzućmy pokusę zemsty, bo zemsta i złość są oznaką słabości. Przecież te manifestacje, krzyki podczas Mszy Świętych oraz farby rzucane na ściany są manifestacjami bezgranicznej niemocy.
Jan2020.10.28 21:48
Widziałem wiele razy jak ludzie opętani krzyczeli w czasie modlitwy o uwolnienie. Ten krzyk demonów w ludzkim ciele jest tak przerażający bo słychać w nim prawdziwe zwątpienie i rozpacz, rozpacz bez cienia nadziei, trwającego w nieskończoność piekła. Ci ludzie którzy tak wytrwale protestują w imię prawa do mordowania nienarodzonych, niech oni wzbudzą w nas litość - zgodnie z zasadami statystyki niektórzy z nich nie przeżyją tej nocy i odejdą bez pojednania. Wzrusza mnie to, że to moi bracia i siostry idący prosto do piekła. Zastanówmy się przez chwilę w jaką rzeczywistość oni już dziś wchodzą i poczujmy to co czuje Pan Jezus gdy traci swoją ukochaną owcę na zawsze. To są biedne dzieci Pana Boga.
Lewackie psy szczekają, karawana idzie dalej2020.10.28 21:27
Dialog z ryczącym bydłem? Bez przesady!
,,Iskra wyjdzie z Polski'''.2020.10.28 21:24
Tomasz Terlikowski: Od nas Polaków zależy ogromnie dużo Czy objawienia św. Faustyny Kowalskiej mogą mieć coś wspólnego z wizjami mistyczki, która została potępiona przez Kościół? Kiedy z Polski wyjdzie iskra, która przygotuje świat na powtórne przyjście Pana? W jaki sposób Pan Bóg może realizować swoje zamiary przy pomocy heretyków? Przeczytaj wywiad z Tomaszem P. Terlikowskim, autorem najnowszej książki “Iskra wyjdzie z Polski”. W książce pisze Pan, że tajemnice Miłosierdzia Bożego zostały objawione nie tylko świętym, lecz także Marii Franciszce Kozłowskiej – zakonnicy, która ostatecznie stała się heretyczką. Dlaczego Pan Bóg dopuścił, by wybrana przez Niego mistyczka pogrążyła się w grzechu herezji? Tomasz P. Terlikowski: Pan Bóg szanuje naszą wolność, a im więcej darów komuś ofiarował, tym większa odpowiedzialność na nim ciąży. I już tylko z tych dwóch powodów możemy zrozumieć, dlaczego losy siostry Kozłowskiej potoczyły się tak, a nie inaczej. A dodatkowo, warto mieć świadomość, że Kościół zawsze niezwykle ostrożnie podchodził do objawień prywatnych, a jednym z powodów było to, że wizjonerzy są często zwodzeni. Na czym polega szokujące podobieństwo objawień św. Faustyny do wizji Mateczki Kozłowskiej? Tomasz P. Terlikowski: W największym skrócie na niezmiernie mocnym przypomnieniu, że Kościół i świat potrzebują właśnie teraz, szczególnie mocno, Bożego Miłosierdzia. I że jeśli nie będziemy głosić tej niesamowitej prawdy, to nie wypełnimy posłannictwa od Boga. Czy Pana zdaniem Polska odegrała już swoją rolę w niezwykłym Bożym planie? Czy tytułowa “iskra” wyszła już z Polski, czy też to proroctwo dopiero czeka na swoje spełnienie? Tomasz P. Terlikowski: I jedno i drugie. Wypełniła, bo wielkie przesłanie Bożego Miłosierdzia zostało juz za pośrednictwem Polki, św. Faustyny Kowalskiej przekazane światu. Ale wypełnia się, bo ogromnie dużo zależy także od nas Polaków, na ile my sami przyjmiemy to niesamowite przesłanie, na ile będziemy nim żyć.
,,Iskra wyjdzie z Polski'''.2020.10.28 21:24
Tomasz Terlikowski: Od nas Polaków zależy ogromnie dużo Czy objawienia św. Faustyny Kowalskiej mogą mieć coś wspólnego z wizjami mistyczki, która została potępiona przez Kościół? Kiedy z Polski wyjdzie iskra, która przygotuje świat na powtórne przyjście Pana? W jaki sposób Pan Bóg może realizować swoje zamiary przy pomocy heretyków? Przeczytaj wywiad z Tomaszem P. Terlikowskim, autorem najnowszej książki “Iskra wyjdzie z Polski”. W książce pisze Pan, że tajemnice Miłosierdzia Bożego zostały objawione nie tylko świętym, lecz także Marii Franciszce Kozłowskiej – zakonnicy, która ostatecznie stała się heretyczką. Dlaczego Pan Bóg dopuścił, by wybrana przez Niego mistyczka pogrążyła się w grzechu herezji? Tomasz P. Terlikowski: Pan Bóg szanuje naszą wolność, a im więcej darów komuś ofiarował, tym większa odpowiedzialność na nim ciąży. I już tylko z tych dwóch powodów możemy zrozumieć, dlaczego losy siostry Kozłowskiej potoczyły się tak, a nie inaczej. A dodatkowo, warto mieć świadomość, że Kościół zawsze niezwykle ostrożnie podchodził do objawień prywatnych, a jednym z powodów było to, że wizjonerzy są często zwodzeni. Na czym polega szokujące podobieństwo objawień św. Faustyny do wizji Mateczki Kozłowskiej? Tomasz P. Terlikowski: W największym skrócie na niezmiernie mocnym przypomnieniu, że Kościół i świat potrzebują właśnie teraz, szczególnie mocno, Bożego Miłosierdzia. I że jeśli nie będziemy głosić tej niesamowitej prawdy, to nie wypełnimy posłannictwa od Boga. Czy Pana zdaniem Polska odegrała już swoją rolę w niezwykłym Bożym planie? Czy tytułowa “iskra” wyszła już z Polski, czy też to proroctwo dopiero czeka na swoje spełnienie? Tomasz P. Terlikowski: I jedno i drugie. Wypełniła, bo wielkie przesłanie Bożego Miłosierdzia zostało juz za pośrednictwem Polki, św. Faustyny Kowalskiej przekazane światu. Ale wypełnia się, bo ogromnie dużo zależy także od nas Polaków, na ile my sami przyjmiemy to niesamowite przesłanie, na ile będziemy nim żyć.
🏳️‍🌈Polak Ateista Dumny Gej🏳️‍🌈2020.10.28 21:21
Ja tu nie widzę żadnego pokajania się ze strony biszkoptów, poza tym za późno miarka się przebrała. Co niedziela w kościołach festiwal nienawiści, dezinformacji, kłamstw i szczucia przeciwko Kobietom i LGBT. Wina katolstwa jest niezaprzeczalna, kara musi być nieuchronna. Dlatego nie odpuszczamy i NAP.IERDALAMY na kościoły. Wyplenić klesze wszy, podjudzaczy przeciwko Polsce i Polakom. Złapaliśmy za mordę katoprawacką PiSią hydrę, teraz pozostaje jeszcze łeb ukręcić.
Anonim2020.10.28 21:32
daruj sobie, nikt tego nie czyta
fred2020.10.28 21:10
tłuste lewackie obleśne wieprzki mieszkające w swoich pałacach za nasze pieniądze oni nawet katechizmu już nie znają
Maria Błaszczyk2020.10.28 20:59
Ależ drodzy panowie biskupi, dialog już był. Wasz z panami politykami. Potem, przez 27 długich lat, kolejne próby z naszej strony. Zbierałyśmy miliony podpisów. Tłumaczyłyśmy. Płakałyśmy poniżone. Agata Lamczak umarła. Nic nie mieliście na ten temat do powiedzenia. Alicja Tysiąc straciła wzrok. Wylała się na nią z Waszej strony fala hejtu. Dziecko Chazana zmarło po 10 dniach - żaden z Was nie zająknął się na ten temat. Kolejne skandale wybuchały w sprawie gwałconych dzieci - specjaliści próbowali dialogu, Mówili, co to robi ofiarom. A Wy swoje - winne były ofiary. A w każdym razie "nie były to już takie dzieci". Domagaliście się miłosierdzia i tolerancji dla sprawców - bo jak nazizm hitlerowski był nietolerancyjny, to "powstał Holokaust". Wyjasnialiśmy, ze to nie tak, że jest różnica między byciem Żydem a gwałcicielem dzieci. Ale w zeszłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że trudno jest wtrącać się w sprawy innej diecezji - nawet jeśli przypadkiem zupełnym jest się jej metropolitą, więc w takim wypadku dzieci gwałcić wolno bezkarnie. Wzięliście się za osoby LGBT. Wyjasnialiśmy, czemu goebbelsowskie wzorce z wyzywaniem ludzi od "zarazu" są do niczego. Tłumaczyliśmy jak komu dobremu, jaki jest stan nauki w tej sprawie. No i za każdym razem okazywało się, że Wy nas nie słuchacie. I po 27 latach braku dialogu się wkurzyliśmy. Szczerze mówiąc - dziwi mnie Wasze zdziwienie tym faktem.
Anonim2020.10.28 21:04
w ciągu 40 zamordowano 2 miliardy dzieci, które mógłby być naukowcami, pisarzami, dobrymi ludźmi wreszcie. PS A tu o A. Tysiąc i feminazistkach Alicja Tysiąc, była radna Warszawy, która zasłynęła ze skargi do Strasburga o uniemożliwienie jej aborcji, prosi na swoim profilu o pomoc finansową. Twierdzi, że znów utraciła pracę i została jej jedynie renta inwalidzka. Jak pisze, prosi o tę pomoc, mimo uczucia wstydu. Szuka również innej pracy, chociaż biorąc pod uwagę jej karierę zawodową, podczas której z byle powodu odchodziła i odrzucała dobre oferty, trudno w to uwierzyć. Tysiąc miała nadzieję, że napiszą o niej książkę albo nakręcą film. W ferworze nakręcanym przez środowiska lewicowe i media sama zaczęła mieć nadzieję na karierę, jak widać jednak, robienie kariery na prawie do aborcji nie jest takie łatwe. Ciężko jest w obliczu konkretnych zdjęć przedstawiających jej skutki oraz dzisiejszej wiedzy medycznej przekonać ludzi, że zakończenie życia nienarodzonego dziecka powinno być czyimś prawem. Gdy skończyły się pieniądze od Państwa Polskiego za to, że szesnastoletnia już dziś córka Alicji Tysiąc pozostała przy życiu, odszkodowanie od Gościa Niedzielnego i publicysty Tomasza Terlikowskiego, okazało się, że kobieta feministkom jest już niepotrzebna.
Anonim2020.10.28 21:05
W ciągu 40 lat zamordowano 2 miliardy dzieci
Alice2020.10.28 21:11
"Stamtąd poszedł do Betel. Kiedy zaś postępował drogą, mali chłopcy wybiegli z miasta i naśmiewali się z niego wzgardliwie, mówiąc do niego: «Przyjdź no, łysku! Przyjdź no, łysku!» On zaś odwrócił się, spojrzał na nich i przeklął ich w imię Pańskie. Wówczas wypadły z lasu dwa niedźwiedzie i rozszarpały spośród nich czterdzieści dwoje dzieci" (2 Krl 2, 23 - 24) Nawet Bóg zabija dzieci. Co prawda nie takie znowu niewinne, bo naśmiewające się z łysych.
Maria Błaszczyk2020.10.28 21:41
No, ale niewinne dzieciątka w łonach matek, pod ich sercami, też chyba pomagał spędzić. Święta Brygida z Kildare – najważniejsza kobieta w panteonie irlandzkich świętych zaraz obok Patryka – znana jest ze swojego cudu, dotyczącego usunięcia niechcianej ciąży niecnotliwej zakonnicy. I nie jest to tylko opowiastka ludowa – informacje o tym zdarzeniu podaje pierwszy hagiograf świętej, Cogistosus w jej żywocie „Vitae Sancte Brigidae” . Podobnymi cudami wsławili się także święci: Ciaran z Saigir, który usunął modlitwą niechcianą ciążę zgwałconej zakonnicy oraz Áed mac Bricc i Kenizjusz (Kenneth) z Aghaboe.
Super cytat, bo to o karze2020.10.28 21:43
która was nie minie. Betel łącznie z Dan było ośrodkiem nielegalnego kultu wprowadzonego przez Jeroboama. Szyderstwo chłopców świadczyło o postawie mieszkańców wobec Boga i jego proroków
Maria Błaszczyk2020.10.28 21:28
Dobry Latający Potworze, gdzież te dzieci zamordowano??? Niesamowite. A Alicja Tysiąc straciła wzrok - jej kariera zawodowa nie ma tu nic do rzeczy. Człowiek powinien chyba mieć prawo do podjęcia decyzji ratującej jego wzrok. To dość poważna sprawa, takie prawie całkowite oślepnięcie. A co ma wiedza medyczna do rzeczy, to ja nie wiem - nie ma prawa najazującego udostępnianie własnych organów komukowliek, nawet jeśli wiedza medyczna pozwala stwierdzić, że być może ktoś dzięki temu przeżyje. Aha, a pieniądze były nie za to, że córka Alicji Tysiąc przeżyła, tylko za to, że jejnie zapewniono prawa do odwołania się od decyzji podjętej przez lekarzy. Dostała za to oszałamiającą kwotę 25 tys. euro - ja nie wiem, na ile Ci starcza 25 tys, euro, ale dla rodziny z trójką dzieci to jest może rok, a może dwa życia, jeśli ktoś jest bardzo oszczędny i ma własne mieszkanie.
Latający Potwór2020.10.28 21:33
Dzieci były mordowane hurtowo w Irlandii przez siostry zakonne. Dlatego dziś Irlandia wygląda inaczej.
Anonim2020.10.28 21:37
to kit zmyślony przez protestantów, na terenie klasztoru był cmentarz zanim zajął go zakon
leszczyna2020.10.28 21:42
Dziwny cmentarz. Zbiorowe groby z samymi dziećmi, które wcześniej były odbierane nieślubnym kobietom.
Anonim2020.10.28 23:31
To jest w raporcie irlandzkiej komisji do spraw badania katołackich zbrodni, katołacki nawozie.
Anonim2020.10.28 21:35
w samym tylko 2018 roku na całym świecie zabito niemal 42 miliony dzieci, pomnóż to sobie latająca lafiryndo plus/minus przez 40 lat
Maria Błaszczyk2020.10.28 21:43
Ale gdzie na całym świecie??? Serio, nie twierdzę, że dzieci nie bywają mordowane, ale zniknięcie 42 milionów powinno zostać zauważone.
dobra, abortowano je, a aborcja to-2020.10.28 21:53
Aborcja definicja. ABORCJA (łac. abortio; abortus - poronienie) - zabieg mający na celu przerwanie ludzkiego życia w okresie płodowym (wewnątrz-macicznym)
Maria Błaszczyk2020.10.28 22:56
Nie wiem, skąd wytrzasnąłeś tę definicję. Jest ona głupia, bo nie to jest celem aborcji. Celem aborcji jest przerwanie ciąży. Takie normalne definicje to np. ta z encyklopedii PWN "ciąży przerywanie, pot. aborcja, sztuczne poronienie, med.: << terminy używane na określenie ukończenia ciąży w okresie, gdy płód nie osiągnął jeszcze zdolności do życia pozamacicznego.>> https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/ciazy-przerywanie;4007877.html Albo słowniku języka polskiego «zabieg przerwania ciąży» https://sjp.pwn.pl/sjp/aborcja;2548608.html A np. wikipedia definiuje to tak <<zamierzone zakończenie ciąży w wyniku interwencji zewnętrznej, np. działań lekarskich[2][3], w j. łacińskim abortus provocatus. Przeważnie w efekcie dochodzi do śmierci[5] zarodka lub płodu>>. No bo właśnie tak jest. Nie przerywa się ciąży w celu przerwania ludzkiego życia, to jest efekt uboczny. A to życie, skądinąd, się nie zaczęło przecież. Nikt przy zdrowych zmysłach nie twierdzi, że życie ludzkie zaczyna się lub kończy z momentem powstania pierwszej lub obumarcia ostatniej komórki tego człowieka. Jest to oczywisty absurd z wielu powodów, np. takich, że z jednej komórki może powstać więcej osób. I tak jak śmierć wyznacza obumarcie mózgu, tak początek życia jednostkowego to zaistnienie jego funkcji.
GS2020.10.28 20:55
"instrumentalnego traktowania spraw wiary i Kościoła" - Niektórzy pamiętają jeszcze jak Glemp nazywał "sprawę Popiełuszki" polityczną. I tylko presja Kościoła zmusiła tłustych, rozpasanych karierowiczów (chadzających nieraz do klubów gejowskich) do opowiedzenia się po stronie Narodu i Kościoła. Co im tam aborcja? Przeszkadza w dostatnim dworowaniu na stolcu.
Mason2020.10.28 20:48
Każdy ksiądz i każdy biskup to jest podżegacz do wojny domowej, którego miejsce jest na więziennej pryczy. Wszyscy to wiedzą tylko boją się powiedzieć wprost. Te obłudne pajace chcą wszystkich pouczać i umoralniać a sami taplają się w bagnie moralnym. Przecież oni nie mają żadnego autorytetu ani poważania, już nawet w Watykanie się z nich śmieją.
Anonim2020.10.28 21:00
u was w rodzinie wszyscy tacy popie....eni czy tylko ty?
Alice2020.10.28 20:34
Straż Narodowa potrzebuje kilku kordonów policji pod kościołami. A dlaczego? Bo owa Straż Narodowa doskonale wie, że żaden bóg im nie pomoże bronić kościołów. Sami nie wierzą w cuda, wiec obstawiają się ze strachu policją.
GS2020.10.28 20:58
Mężczyźni z zasady nie biją kobiet. Nawet takich wywłokowatych. Jest rzeczywiście problem jak się zachować, jak obstępuje Cię stado cip (obu płci). Przyznaję rację, ze Policja wtedy jakoś pozwala rozwiązać ten dylemat.
Alice2020.10.28 21:05
Dziś na Placu Trzech Krzyży stało pod kościołem około 12 narodowców i ok. 24 policjantów. Protestujący nawet się tym kościołem nie interesowali. Ale Straż Narodowa i tak się chowała za policją trzęsąc portkami.
Anonim2020.10.28 21:39
to nie policja broni Straży Nordowej przed aborcyjnymi mordercami i gówniarzerią tylko policja broni gówniarzerie i feminiazistki przed Strażą Narodową, bo leżelibyście na OIOMIE
Anonim2020.10.28 22:12
Taka prawda ,marsze równości też policja obstawiała,bo tchórze bali się i chowali za policją ,tacy ci krzykacze odważni są.
BISKUP DAŁ GŁOS2020.10.28 20:25
HAU! HAU! HAU!
Jaki skład TK zadowoli?2020.10.28 20:19
Może inaczej, czy katolik może zasiadać w TK? W żadnym wypadku bo cyrograf z Watykanem podpisał! - - - Ateista? Absolutnie nie, bo niby kogo reprezentuje? - - - Mniejszość religija jakaś, żyd, jehowy? Fanatycy, mowy nie ma. - - - Może jakiegoś Murzyna albo Eskimosa? Dość głupia propozycja. - - - Robola fizycznego? Ależ nie, bo to katolik! - - - Lekarza? Zajęci kopertami. - - - Profesora? Mają swoją 𝐃𝐈𝐍𝐓𝐎𝐉𝐑𝐄 w "Polityce", wystarczy. - - - Kogoś z Konfederacji? TK opinie muszą być w jęz. polskim, a nie cyrylicą. - - - - A z PSL-u? Katolik, odpada. - - - - A może Margot, Biedronia, Śmiszka, Lampert? Kolejni fanatycy. - - - - Kogo więc "posadzić" w TK? - - - - NIKOGO! ULICA NIECH RZĄDZI! Robić referenda, np. kto jest za "czy się stoi czy się leży"?
abcd2020.10.28 20:15
Dyskusja już była i zakończyła się kompromisem aborcyjnym. Dialogować to sobie można bez końca. Dialog to ulubiony pomysł lewactwa, aby racja było po ich stronie.
leszczyna2020.10.28 20:12
O dialog proszą a dopiero co bp. Piotrowski z Kielc wołał: "WON od mojej katedry".
GS2020.10.28 21:00
A co miał krzyczeć? Użyć takiego samego słowa jak napastnicy? (Wyp*****). Może i zrozumieliby, ale nie licuje z powagą godności biskupiej.
man.of.Stagira2020.10.28 20:07
JEŻELI dojdzie do Publikacji orzeczenia to ŻADNA zmiana władzy w Polsce NICZEGO nie zmieni -jeżeli nie zmieni się Konstytucja. ZACZNIJCIE pracować na porozumieniem bo inaczej zostaniecie z ręką w nocniku. Pamiętajcie, że PiS dotąd był ZA "kompromisem" -cokolwiek to słowo mogłoby znaczyć w tym kontekście. Tyle.
Albert2020.10.28 20:11
Publikacja orzeczenia TK jest zupełnie nieistotna, bo i samo to orzeczenie nie ma żadnej mocy prawnej. Przede wszystkim żaden z pisiorskich debili nawet na oczy nie widział nigdy treści konstytucji. Gdyby było inaczej, toby wiedział, że orzeczenie TK jest bezzasadne, bo płód nie podlega pod polskie prawo. Nie jest Polakiem.
Polak2020.10.28 19:59
30 lat sekciarze katoliccy wyli że żaden dialog nie jest możliwy. Teraz społeczeństwo pokazało im jak nieistotnym są marginesem, i nagle zaczeli kwiczeć o dialog - ale za późno, dziadki, o wiele za późno :)
Albert2020.10.28 19:59
Nie będzie żadnego dialogu. Z bandą pasożytów gwałcących dzieci, kłamiących, oszukujących i szczujących ludzi na siebie nikt rozmawiać nie będzie. Nie jesteście dla nikogo partnerem do dialogu. ͏Wy͏p͏i͏e͏r͏d͏a͏l͏ać do siebie, do Watykanu.
Zimny lech.2020.10.28 19:56
Kościół przestał byc autorytetem u protestujących. Teraz będziemy głusi, jak wy przez wiele lat na nasze prośby. Z Bogiem
Hipokryzja frondy2020.10.28 19:55
Za późno dziadki.
Jarek2020.10.28 19:54
Najpierw podjudzają polityków, obiecują poparcie z ambon. Czyste skoorwysyństwo ePISkopatu. Nagle zobaczyli ile młodych ludzi pokazało im środkowy palec i wyobrazili sobie puste kościoły. Trzeba było myśleć wcześniej o zatrzymaniu kuli śnieżnej - teraz to jest lawina.
Anonim2020.10.28 19:54
Tylko czy waszego wezwania wysłuchają politycy PiS i Kaczyński? Nie wysłuchają.
ZERRO2020.10.28 19:52
Dialog możecie prowadzić sobie z PIS-em bo Naród już was nie słucha.
SKUR,WYSYNY2020.10.28 19:51
MARNY KONIEC WAS CZEKA. NIEDŁUGO.
man.of.Stagira2020.10.28 19:50
JEŻELI dojdzie do Publikacji orzeczenia to ŻADNA zmiana władzy w Polsce NICZEGO nie zmieni -jeżeli nie zmieni się Konstytucja. ZACZNIJCIE pracować na porozumieniem bo inaczej zostaniecie z ręką w nocniku. Pamiętajcie, że PiS dotąd był ZA "kompromisem" -cokolwiek to słowo mogłoby znaczyć w tym kontekście. Tyle.
ZBG.2020.10.28 19:48
jAK TRWOGA.............TO DO DIALOGU.
Anonim2020.10.28 19:44
Rozumiem, że rodzice mogą zostawić dziecko, oddać w opiekę innym, ale mordować?
Anonim2020.10.28 19:47
Jeżeli wiesz o morderstwie to zawiadom policję lub prokuratora.
Anonim2020.10.28 19:53
Policja i prokuraturą są zajęte ochroną kościołów.
Anonim2020.10.28 19:43
Dlaczego Fronda od 2 dni nie daje apelu Prymasa Polski o pokój, rozwage i deeskalacja konfliktu. Nie pasuje Frondzie do koncepcji nienawiści katolickiej, jego apel? Więc zacytuję apel którego Fronda się boi: "Moralnym obowiązkiem chrześcijanina jest deeskalacja konfliktu, a nie jego wzmaganie. Proszę zatem, aby wzorem Chrystusa odrzucić każdy rodzaj przemocy. Odpowiedzią uczniów Jezusa jest przebaczenie, modlitwa, podejmowany post"
Po 11 ...2020.10.28 19:48
To tu nie pasuje. Tu raczej przywołuje się inne słowa Jezusa: "Lance do boju, Szable w dłoń, Bolszewika goń, goń, goń!" albo to z kazania na rurze: "Gwałci panny, gwałci wdowy Dziewiętnasty pułk morowy."
Anonim2020.10.28 19:42
A wolność wyboru to znaczy wolność decydowania czy kogoś zamorduję, czy nie, Panie Prezydencie, to zmieniamy kodeks karny w tym zakresie?
Stop ideologii LGBT2020.10.28 19:42
Z lewactwem dialog nie jest możliwy o czym przekonało się już wielu . Tam nie ma woli do prowadzenia dialogu a jedynie jest potrzeba dokonania rewolty i obalenia rządu oraz zmarginalizowania kościoła !! W interesie kościoła w Polsce jest modlitwa i głoszenie Słowa Bożego tym wiernym , którzy chcą pozostać w Kościele i trwać w Prawdzie !
Anonim2020.10.28 19:58
Idioto. Lewacy nie wierzą w Boga i nie słuchają księży, ten apel nie jest do nich. Czy to tak trudno pojąć? To apel do Was ,do tych którzy chodzą do kościoła i słuchają biskupów.
Anonim2020.10.28 19:35
Kaczyński doskonale wiedział że ludzie wyjdą na ulicę ,bo zrobili to przy czarnym proteście. Doskonale wiedział że skrajni lewacy zaatakują kościoły, bo zrobili to przy błahej sprawie Margot. Doskonale wiedział że w okresie pandemii przez jego decyzję Polacy bedą narażać zdrowie i życie. Czy tak robi Wódz Narodu? ŚWIADOMIE doprowadza do zamieszek i niszczenia kościołów.
Polak Katolik2020.10.28 19:34
To jak mówili o Żołnierzach Niezłomnych? "Kościół katolicki, potępiając zgodnie ze swymi założeniami każdą zbrodnię, zwalczać będzie również zbrodniczą działalność band podziemia oraz będzie piętnował i karał konsekwencjami kanonicznymi duchownych, winnych udziału w jakiejkolwiek akcji podziemnej i antypaństwowej."
Oko2020.10.28 19:34
PIS wiecznie rządzić nie będzie a Kościół za płaci za politykowanie dużą cenę.
LGBT2020.10.28 19:33
czy są jakieś filmy z aborcji? Pytam się, gdyż wszyscy dyskutujemy a większość z nas nawet tego nie widziała... Taki film, nawet brutalny, wielu by uświadomił...
Anonim2020.10.28 19:37
A przeciwnikom pornografii chcesz puszczać filmy porno aby ich uświadomić?
LGBT2020.10.28 19:39
trochę logiki
Anonim2020.10.28 19:46
No właśnie trochę logiki.Pomyś logicznie panie LGBT
LGBT2020.10.28 20:03
Przy okazji przeciwnicy pornografii są przeciw bo ją już widzieli... i tyle
Anonim2020.10.28 20:11
Czyli przeciwnicy pornografii ogladają filmy porno. Coś nie tak z tą twoją logiką panie LGBT
LGBT2020.10.28 20:22
:) Wiedziałem, że tak napiszesz... Pewnie niektórzy oglądali... Zresztą wystarczy wyjść na ulice żeby być jak bierny palacz...
LBGT2020.10.28 20:00
Ja bym z chęcią pokazał taki film tym wszystkim protestującym pannicą...
Anonim2020.10.28 19:33
Bez nawrócenia nie ma możliwości pokoju. A jak dyskutować z kimś kto życzy sobie, aby wspólnota mordowała niewinnego człowieka na jego życzenie i na swój koszt, z tym w ogóle da się dyskutować?
Ben2020.10.28 19:30
Abp. Jędraszewski jest twarzą upadku Kościoła w Polsce.
Anonim2020.10.28 19:41
Chlor Głódź też
Anonim2020.10.28 19:30
Dialog nie jest możliwy ,nie ma pola manewru , orzeczenie TK jest ostateczne.
Po 11 ...2020.10.28 19:27
Dopóki Biskupi jasno nie napiszą ***** *** to nie będą wiarygodni.
"Dopóki Biskupi jasno nie napiszą ..."2020.10.28 19:41
Spierrdalaj! Wystarczająco jasno?
Po 11 ...2020.10.28 20:18
Ok, zgoda. Mogą napisać "wyppierdalać". W sumie to samo, ale zawsze lepiej dookreślić, żeby nikt nie miał wątpliwości. A więc niech napiszą: PiS WYPPIERDALAĆ!!!
Anonim2020.10.28 19:24
Księża na ambonę. Religia do kościoła. Nie mieszajcię się do polityki. Naucajcie jak nauczają duchowni innych wyznań
Anonim2020.10.28 19:27
geriatrię raczej :) ale sens zrozumiałem :)
z kim?2020.10.28 19:22
z debilami sie nie rozmawia,debili sie izoluje i probuje leczyc
Anonim2020.10.28 19:27
Polska jest narodem licznym ale nie oznacza to, że inteligentnym. Polska zawsze była wewnętrznie skłócona - wielka Polska to mit. A księża katoliccy w tym kraju zawsze romansowali z politykami I teraz - mata cośta chcieli - młodzież na ulicach a w świątyniach gastrologię
Anonim2020.10.28 19:28
geriatrię raczej :) ale sens zrozumiałem :)
fdf2020.10.28 19:21
Katotaliban pisowski.
B522020.10.28 19:31
nie fikaj bo wyślą patrol z wodą święconą i upalę ci kopyta