Selin o nowej kampanii Nergala: Działania tego pseudoartysty to nie jest wolność słowa - zdjęcie
19.05.21, 11:42fot. fb/adam nergal darski

Selin o nowej kampanii Nergala: Działania tego pseudoartysty to nie jest wolność słowa

90

- WOLNA sztuka w ŚWIECKIM państwie! To jest nasze GŁÓWNE przesłanie w kampanii #ordoblasfemia. Nie walczymy z Kościołem katolickim w Polsce ... instytucja sama się koroduje. Walczymy z cenzurą religijną i staramy się uświadomić ludziom, jakie to wielkie zagrożenie dla najbardziej fundamentalnych rządów demokracji – czytamy w opisie nagrania promującego zapewne jakąś kolejną płytę Nergala na Facebooku.

Wynika z niego oczywisty i kłamliwy przekaz, jakoby w Polsce była jakaś cenzura narzucona przez Kościół katolicki, co też oczywiście sugeruje na Zachodzie, że Polska jest również krajem wyznaniowym, a może nawet totalitaenym. Czy Nergal konsultował swoją kampanię z Michnikiem, czy może raczej z Urbanem? Przekaz jest jakby żywcem zdjęty z obu.

Do tego nagrania odniósł się też wiceminister kultury Jarosław Sellin.

- Są pewne granice naruszania bardzo intymnej sfery uczuć religijnych i ona powinna być chroniona prawem – powiedział wiceminister kultury Jarosław Sellin w programie Tłit Wirtualnej Polski.

Nergal nie tylko sugeruje, ale kłamliwie informuje, jakoby protestował przeciwko przepisom o pozbawieniu wolności za obrazę uczuć religijnych.

- Nie wolno tak mocno po sumieniach i duszach ludzkich baraszkować, jak robi to ten, moim zdaniem, pseudoartysta – dodał Selin.

Przypomnę, że on m.in. stawał przed sądami, ale nie został niestety skazany, za podarcie, wrzucenie w tłum świętej księgi żydów i chrześcijan Biblii i okrzyki "żryjcie to g...". I co? mamy na to patrzeć spokojnie? Ja uważam, że tak być nie powinno. Są pewne granice naruszania bardzo intymnej sfery uczuć, jaką jest sfera uczuć religijnych i ona powinna być chroniona prawem – stwierdził także wiceminister kultury.

mp/pap/wirtualna polska/niezalezna.pl

Komentarze (90):

Voltaire2021.05.20 10:26
Nie zgadzam się z twoimi poglądami, ale jestem gotów umrzeć, abyś miał prawo je głosić.
JUREK2021.05.20 9:12
I mamy kolekcję: Panowie Tusk, Petru, Palikot, Kijowski, Panie Lempart, a na teraz Pan Nergal. Kogo to jeszcze wymyślą. Pan Piasek, nie umie śpiewać, to się określił. Dobre ...
szkoda słów2021.05.20 4:41
Po co o Nim pisać? Szkoda słów na tego chłystka. Ten pseudo satanista nawet nie wie czym jest satanizm . To chłystek odgrywający różne głupawe role.
Antychryst2021.05.19 21:08
Nie lubię jego muzyki tak jak wszystkich alternatyw co chcą trafić do wszystkich zaczynając od muzyki po 90 r wielkiej czwórki itd. - na początku byli młodzi ubierający się jak chcą - nienawidzący wszystkich za - ich muzyka była autentyczna - wypływająca z frustracji. A później się zarobili podrzucili im parę agentek prostytutek żeby założyli konkubinaty, zaczęli się wstydzić i ubierać jak wszyscy, bali się sami przed sobą i rycerzami chrześcijańskimi że będą za bardzo Kochający Wojnę. Ich muzyka zeszła na psy -zdarzy się komuś zagrać jeden hit na 8 wypełniaczy. Ale ich muza i muza Behemota i tak jest zdrowa w porównaniu do muzy dla kobiet i od kobiet - dziwki śpiewają tylko o rozwiązłości - esencji ich miłości.
tu-du2021.05.19 19:58
Szalony "rozśpiewany głupcze", czy ty nie zdajesz sobie sprawy z tego, że tak naprawdę, to S I E D Z I S Z W S Z P O N A C H S Z A T A N A - G Ł Ę B O K O !!!
Grizzly2021.05.19 22:28
też siedzę, ale co tam. Płaci a nie obiecuje jak Niebieski 🤗
Grizzly2021.05.20 8:19
Won trollu wystrugany z buraka przez POmioty SBeckie ! Won od mojego nicka!
6969692021.05.19 18:22
Żenujący szarpidrut, przykrywający braki inteligencji bezczelnością
Kaczka basta!2021.05.19 18:03
"Nergal nie tylko sugeruje, ale kłamliwie informuje, jakoby protestował przeciwko przepisom o pozbawieniu wolności za obrazę uczuć religijnych" - zatem wynikałoby z tego, że Nergal, nie domagając się usunięcia art. 196 kk i zdając sobie sprawę, że tego się nie domaga, twierdził co innego. Rozumiem, że nie o to wam (czy Sellinowi) chodzi. Ale w takim razie o co chodzi w tym bełkocie?
Sex randka2021.05.19 17:03
Szukam mężczyzny na namiętne spotkania. Mam 24 lat i zgrabne ciało, moje nagie zdjęcia i kontakt na stronie: Www.bzykanki.pl __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ Wyszukaj mnie po niku: Andzia-isex napisz do mnie lub zadzwoń o każdej porze, odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.
tu-du2021.05.19 20:05
Zadbałaś o ciało, a teraz najwyższy czas, abyś zadbała o klepki ... w głowie !
Suweren2021.05.19 16:36
Dokładnie! Nazywanie ludzi zarazą i kazania wygłaszane ustami Czarneckiego i Ziobry - to jest wolność słowa. Sędzia TK wypowiadający się o treści wyroku przed orzeczeniem - to jest wolność słowa. Kczyński szczujący ludzi na siebie, poniżający słowami "gorszy sort", "element animalny", "kanalie" i "mordy zdradzieckie" - to jest wolność słowa. Ale największa wolność słowa to prezydent Duda przysięgający na Konstytucję - to wolność słowa tak wielka jak pyłu na wietrze.
Bo to my partia decydujemy2021.05.19 14:27
co jest a co nie jest wolnością słowa.
Wy ? LGBT i sataniści ?2021.05.19 18:59
Dewianci i socjopaci ??
Spacje źle!2021.05.19 22:32
jw.
jle_ffm2021.05.19 14:27
Mnie osobiście ani moich uczuć Nergal nie obraża (co najwyżej zasmuca). To co mnie bardziej obraża to skandaliczne zachowanie niektórych ludzi KK, którzy pomimo ich deklaracji wiary to zachowują się i żyją tak jak by w Boga w ogóle nie wierzyli. A to oni powinni świecić przykładem aby ludzi zagubionych i poszukujących do wiary i Boga przybliżać a nie gorszyć i oddalać.
tu-du2021.05.19 20:30
Jestem bardzo ciekaw, jakie są "Twoje uczucia"? Nergal bezcześci Biblię, religię, ośmiesza rytuał katolicki, a w/g ciebie, KK powinien czekać, czekać, czekać, aż Nergal przestanie urągać Bogu i ludziom wierzącym ? A może powinno być odwrotnie, szanowna "Kaczko basta"?(!)
A dlaczego2021.05.20 6:11
nie wolno ośmieszać rytuału katolickiego?
tu-du2021.05.20 15:05
A czy ja napisałem, że nie wolno ? Lewakom, bolszewikom, szatanistom, masońskim bluźniercom - "wszystko wolno"? ALE W KOŃCU TRZEBA I TAK STANĄĆ PRZED NAJWYŻSZYM SĘDZIĄ ? A wówczas także podrze Biblię i rzuci Mu po nogi ?! Wątpię ?
matis892021.05.19 14:06
Nergal jak całe lewactwo to lizus Głowy Watykanu Bergoglio. Udają już tylko że plują pobocznie jadem, ale tak byle by nie urazić dobrego imienia swojego pana, przywódcy religijnego Głowy Watykanu Bergoglio.
Zatroskany2021.05.19 13:08
Wolna sztuka, ale nie chora.
Pytanko2021.05.19 13:32
A kto będzie decydował, która jest chora?
hehehe2021.05.19 13:43
Zdrowi :-)
hehehe2021.05.19 13:54
Zdrowi inaczej.
hehehe2021.05.19 16:16
Nie. Zdrowi normalnie.
Pytanko2021.05.19 17:30
Kto będzie decydował, kto jest zdrowy?
Decydować2021.05.19 20:39
będą jebn.ęci. Ale zdrowo jebn.ęci.
Böno2021.05.19 12:48
Czas by tego prowokatora, obrażającego innych, wsadzić w kaftan bezbieczeństwa i zawieźć do psychiatryka na leczenie z agresji, katofobi i wszelkiej głupoty, by zmienił swój pogląd na świat i zaczął propagować w muzyce dobro, tolerancję, miłość, przyjaźń, piękno i wszelkie inne ludzkie wartości.
Anonim2021.05.19 12:51
Racja, może po takiej kuracji zacząłby śpiewać w końcu głębokie teksty poruszające serca polaków, na przykład o majteczkach w kropeczki czy tam o oczach zielonych.
Anonim2021.05.19 13:00
No on śpiewa o stringach i ewangelii, wtedy jest ok? Czy się pojawi na wschodzie czy na zachodzie ta sama słoma z butów wychodzi.
Pytanko2021.05.19 13:33
Był już taki kraj, gdzie osoby o nieprawomyslnych poglądach lądowały w psychuszce. Tęsknisz?
Głupie pytańko2021.05.19 21:47
Obraź cwaniaczku innych w Niemczech i w innych cywilizowanych państwach Europy. Jeśli sprawa trafi do sądu, będziesz miał spore problemy. To nie są sądy Po-wskie i lewackie jak u nas.
Pytanko2021.05.19 23:26
Nie na temat, robaczku...
Po 11 ...2021.05.19 12:36
To jakiś piramidalny absurd, że prawo chroni jakieś uczucia, jakiejś grupy osób. Mamy przepis o znieważeniu, taki sam dla wszystkich. ... "Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności" itd
Anonim2021.05.19 12:57
To zastosuj wobec siebie, jeśli to takie łatwe. Ty znieważyłeś tu wielu nie jeden raz. I co działa?
Po 11 ...2021.05.19 13:27
A choć jeden przykład moich zniewag?
Polak mały2021.05.19 12:22
Niech Nergal spróbuje podrzeć Koran tak jak zrobił to z Biblią - ciekawe ile pożyje? Czy to jest obrażanie uczuć religijnych?
Anonim2021.05.19 12:24
Kolejne ad islamum. To jest śmieszne jak prawactwo nie potrafi nic wymyślić, tylko bezmyślnie kopiuje. ART 196 W TAKIM SAMYM STOPNIU ODNOSI SIĘ DO ISLAMU CO DO CHRZEŚCIJAŃSTWA. A to że katolicy też by chcieli obcinać łby za karykatury Jezusa, ale mają na to za miękkie fajki, to inna sprawa.
ech...2021.05.19 13:39
A co ty możesz wiedzieć co katolik chciałby obcinać, skoro nim nie jesteś? I nikt z katolików nie ma "miękkiej fajki", tylko nauki Jezusa różnią się od nauk Mahometa. A co do tego pseudoartysty, to jego poczynania przypominają trochę kopanie leżącego. Leżący nie odda, ponieważ nie może z różnych powodów tego zrobić.
Józef Bonkzdupytuska2021.05.19 12:15
Monotematyczny karaluch zacznę go szanować jak ten lewacki bohater porwie Koran i ośmieszy Mahometa. Nigdy tego nie zrobi bo to zwykły tchórz. Łysiejąca zdechła na pół pała.
Anonim2021.05.19 12:17
Kolejny debil. Po zniesieniu art. 196 będziesz mógł sobie drzeć biblię, koran czy drukować karykatury Mahometa do woli bez żadnych konsekwencji prawnych. Jak równo, to dla wszystkich.
Józef Bonkzdupytuska2021.05.19 12:21
Niech Nergal zacznie robić równo przecież o to mi chodzi. Dziękuję za nazwanie mnie debilem, ale jako dla ciebie niższej wartości człowiek informuję, że nie ma szans na zniesienie tego artykułu. Poza tym nie mam kwitów na to że jestem debilem łżesz jak zwykle.
Anonim2021.05.19 12:22
Moja diagnoza po przeczytaniu twojego nicku: No debil. A co do darcia koranu, to powiedz mi czy imamowie wtrącają się w polskie sprawy i urządzają nam kraj po islamsku?
Anonim2021.05.19 12:50
Przestań bredzić o swoim prymitywizmie. Przecież on też lżył symbole państwowe nie mające nic wspólnego z religią. Darski za granicą to taki sam pokaz ignorancji i chamstwa jak w Polsce. Gdzie się nie pojawi to gdzieś wyleci za niewłaściwe zachowania. Nie ma znaczenia czy na wschodzie czy na zachodzie.
6969692021.05.19 18:36
Darski to zwykły prymityw, a tacy są pupilkami "salonu" III RP
Nieanonim2021.05.19 16:15
Nie urządzili, ale jak będziesz dalej taki głupi jak ten pseudoartysta - to urządzą taki kraj naszym dzieciom.
wkrw2021.05.19 12:21
Po co ma drzeć koran? Czy ta książeczka ;) u nas obowiązuje i wpływa na nasze życie? Nie, tutaj jest prawackokatolski grajdoł i tutaj niestety rządzi biblia.
Józef Bonkzdupytuska2021.05.19 12:22
Nie odczuwam tego czasami mam wrażenie że schizofrenicy pisza na forach.
Böno2021.05.19 12:54
Tutaj rządziła przez wiele lat komunistyczna partia i dyktatura, którą obaliliśmy. Tylko, że przez te lata ciebie i wielu tobie podobnym zrypali łeb i do dzisiaj tęsknisz za tym co było, minęło i nie wróci. A podrzeć to sobie możesz czerwoną książeczkę partyjną, zdjęcie Lenina i czerwony krawat, które pewnie sobie zostawiłeś na pamiątkę.
Anonim2021.05.19 12:57
Tak ją obalaliście, że polacy wybrali sobie socjalistyczny rząd z wielkim Wodzem na czele. Do tego nowe pięciolatki, rozkułaczanie bogatych i dopłaty do mieszkań. Ta sama komuna tylko z modlitwą na ustach i różańcem w garści.
Obalacz2021.05.19 13:37
Ja byłem, wierz lub nie, wśród tych, co obalali. I robilismy to, między innymi w imię wolności słowa. A pomysł, by karać tych, którzy mają od nas inne zdanie i odważaja sie to twardo powiedzieć, nie był nigdy po stronie tych, co obalali. Ogarnij się...
Darek2021.05.19 13:42
Obaliliśmy? PiS to PZPR bis. Kaczyński - doktor marksizmu-leninizmu, mianuje na wszystkie stanowiska zbrodniarzy komunistycznych. Każdy sędzia zaprzysiężony przez Dudę bez wyjątku należał do PZPR lub jej młodzieżówki. PiS to potomkowie i spadkobiercy morderców NKWD i PZPR. Jedną z pierwszych decyzji Kaczyńskiego gdy został premierem było mianowanie Ziobry (syna sekretarza PZPR) na ministra sprawiedliwości, a syna mordercy rotmistrza Pileckiego na w-ce ministra sprawiedliwości. Mniej zaskakuje to wszystsko kiedy sobie uświadomimy że morderstwa Pileckiego, Inki i innych polskich wielkich bohaterów były zlecone przez wuja Kaczyńskich - przestaje dziwić fakt kariery telewizyjnej Kaczyńskich w najmroczniejszych czasach PRL, przestaje dziwić willa na Żoliborzu od PZPR i liczne zagraniczne wojaże ojca Kaczyńskich.
MK2021.05.19 12:14
niech pan Nergal wypowie się w ten sposób o Islamie w np. super demokratycznej Francji . Odwagi! walcz chłopie! rewolucja laicka! zniszcz dominację religii! nie lękaj się! najwyżej ci głowę utną! albo jaja w najlepszym wypadku!
Anonim2021.05.19 12:16
Oho, mamy pierwsze argumentum ad islamum. Po pierwsze: jesteśmy w Polsce a nie we Francji. I po drugie: Art. 196 w dokładnie tym samym stopniu odnosi się do chrześcijaństwa, islamu, judaizmu czy jedi. Oczywiście w teorii, bo jak jest w praktyce, to wszyscy wiemy.
Anonim2021.05.19 12:32
Skoro jesteśmy w Polsce to kogo obchodzą jego nagrody za granicą? W Polsce nie ma żadnej, takie nagrodowe jedi w praktyce.
Anonim2021.05.19 12:38
W 2010 zdobył Fryderyka za album "Evangelion". Jeśli to nie jest dla ciebie nagroda, to ciekawe co jest.
Anonim2021.05.19 12:52
No jak Evangelion to się niestety nie liczy, bo zaraz podarł.
Dam2021.05.19 12:10
Dlaczego czyjekolwiek uczucia mają być chronione prawnie? A jeżeli mają, to dlaczego tylko wybranej grupy? Czy inni nie zasługują na ochronę swoich uczuć?
kuba powiatowy2021.05.19 12:10
przecież to zwykły zbok, po co zajmować się marginesem?
adam2021.05.19 12:09
Ten Nergal ma lepiej poukładane we łbie, niż niejeden biskup.
Karol2021.05.19 13:38
Dlaczego niejeden? A jest choć jeden, co ma lepiej poukładane?
DJ Jędru2021.05.19 20:42
Frontman kapeli Paetz Sex Boys.
Anonim2021.05.19 11:53
Nergal to jeden z najlepiej rozpoznawalnych za granicą polskich muzyków, jako pierwszy trafił na listę Bilboardu, a ten pisowski aparatczyk nazywa go "pseudoartystą". Doprawdy, ja wiem że za rządów PiS ministerstwa są obsadzane totalnymi miernotami, ale są przecież jakieś granice. Niech chociaż udają że wiedzą o czym mówią.
Anonim2021.05.19 11:56
Bzdura, to muzyka niszowa, a niszczenie symboli ważnych dla innych to nie muzyka, to barbarzyństwo.
Anonim2021.05.19 12:00
Niby niszowa, a jednak została zauważona i doceniona za granicą. Jakoś żaden z wielkich polskich artystów pokroju Zenka Martyniuka czy Marcina Millera zauważony nie został. Ale to nie ważne. Symbole to są tylko symbole. Skoro nie widzicie nic złego w spaleniu tęczowej flagi, dlaczego chcecie karać za podarcie biblii?
Anonim2021.05.19 12:08
Weź się lecz ze swoimi zagranicznymi kompleksami. Jakby coś sobą reprezentował to by śpiewał albo darł, we wszystkich prywatnych i słusznych mediach w Polsce nieprzerwanie.
Albert2021.05.19 13:30
W ilu publicznych stacjach TV nieustannie prezentuje się metal dowlnego rodzaju? Polski lub zagraniczny?
Albert2021.05.19 11:52
"Nie wolno tak mocno po sumieniach i duszach ludzkich baraszkować, jak robi to ten, moim zdaniem, pseudoartysta – dodał Selin" - ten pseudoartysta to gwiazda światowego formatu, obok Vadera, Mgły i Decapitated. Żaden inny polski artysta się nawet nie zbliżył popularnością do Nergala.
Anonim2021.05.19 11:54
Zaraz się zlecą fani disco polo i powiedzą ci że oni nigdy o nim nie słyszeli. Jacy wyborcy, tacy ministrowie.
wkrw2021.05.19 11:55
Selin to zwykły "polsatoski" ;) ignorant.
slawek522021.05.19 12:01
Te wziąłeś nie te lekarstwa, zrób korektę bo wylądujesz w Tworkach.
Albert2021.05.19 12:38
Idź puść sobie swojego ulubionego Zenka, czy innego discopedała i nie zabieraj głosu w sprawie muzyki.
Mariusz2021.05.19 13:06
No rzeczywiście gwiazdy światowego formatu, mniej więcej takiego jak facet który kiedyś zesrał się na scenie i zjadł własne gówno. Sztuka najwyższych lotów ;)
Albert2021.05.19 13:29
To, że nie masz pojęcia o muzyce, to widać od razu. Lepiej więc się nie odzywaj, po co się publicznie ośmieszać?
Anonim2021.05.19 11:51
Jedyna obraza uczuc to gdy wyznawca innej religii zarzuca klamstwo konkurencji. I taka obraza zawsze bedzie legalna.
Albert2021.05.19 11:51
"Wynika z niego oczywisty i kłamliwy przekaz, jakoby w Polsce była jakaś cenzura narzucona przez Kościół katolicki, " - kłamliwy przekaz? Przecież cenzura jest wyjątkowo drastyczna, czego sam Nergal wiele razy padł ofiarą.
wkrw2021.05.19 11:48
Brawo Nergal! Trzeba wytępić z polskiego prawa ten zidiociały paragraf! Pytam się, co to do kooorwy nędzy ta OBRAZA UCZUĆ RELIGIJNYCH? Jacy nagle delikatni się porobili, wałki władzy wam nie przeszkadzają? Kategorycznie trzeba oddzielić kościół od państwa, bo to poddaństwo obcemu najeźdźcy wychodzi nam bokiem.
Polak mały2021.05.19 11:51
Obraza uczuć LGBTIQ+ tak - obraza uczuć religijnych - nie! Bardzo ciekawe podejście!
wkrw2021.05.19 11:54
Nie myl jakiegoś wyimaginowanego tworu "uczucia religijne" z łamaniem PRAW CZŁOWIEKA. Widzisz różnicę, czy za trudne?
Anonim2021.05.19 12:00
Nie myl swoich fantazji i urojeń z prawami wszelakimi. Wiem że nie widzisz różnicy i nie zobaczysz.Twój typ tak ma.
wkrw2021.05.19 12:09
Przez takich jak ty, ten grajdoł wygląda jak wygląda, żal patrzeć, jeszcze gorzej niektórym grupom żyć. Nie ma o czym z tobą dyskutować, skoro nie rozróżniasz podstawowych praw człowieka od chorej katolickiej ideologii, której nie wszyscy podlegamy.
Anonim2021.05.19 12:24
Fajna spinka pod publikę i nic więcej. Współczuję talentu.
Anonim2021.05.19 11:57
Nikt o katolikach nie mówi że są ideologią, chorymi dewiantami, ani nie wprowadza uchwał zakazujących praktykowania i szerzenia swoich wierzeń.
Duszka2021.05.19 13:41
Choc miałoby to spory sens...
Anonim2021.05.19 11:46
Art, 196 kk jest absurdalny i należy go znieść.
Anonim2021.05.19 12:02
...powiedział kogut do kury.
Anonim2021.05.19 12:05
O kurczę, jaki błyskotliwy dowcip. Chyba jako jedyny ze swojej wsi zdałeś maturę.
Anonim2021.05.19 12:14
Nie fikaj do WSI, bo ci na mieście kuku zrobią na jajkach.
Ten Darski jest chory2021.05.19 11:46
Choruje na nienawiść do Polski i Polaków.
Bożena2021.05.19 13:43
Nie do wszystkich, tylko do głupich..