Sondaż: 88 proc. Polaków uważa, że aktywiści LGBT muszą być traktowani równie surowo jak inni obywatele - zdjęcie
02.09.20, 21:30Fot. screenshot - YouTube (Życie Stolicy)

Sondaż: 88 proc. Polaków uważa, że aktywiści LGBT muszą być traktowani równie surowo jak inni obywatele

37

Pracownia Social Changes przeprowadziła sondaż na zlecenie portalu wPolityce.pl, w którym zapytała respondentów o to, czy aktywiści działający w imieniu środowisk LGBT, kiedy łamią prawo, powinni być traktowani przez państwo w taki sam sposób jak wszyscy inni obywatele. Polacy nie mają co do tego wątpliwości.

Zadane respondentom pytanie brzmiało:

- „Z którym stwierdzeniem na temat sposobu, w jaki powinni być traktowanie w Polsce aktywiści LGBT w przypadku gdy złamią prawo, zgadza się Pani/Pan bardziej?”

Zdecydowana większość, 88 proc. uczestników badania stwierdziło, że aktywiści LGBT powinni być traktowani „z taką samą surowością jak wszyscy inni obywatele”. Jedynie w ocenie 8 proc. ankietowanych powinno traktować się ich bardziej ulgowo. 4 proc. respondentów wybrało natomiast odpowiedź, wedle której „należy odstąpić od wymierzenia kary za złamanie prawa”.

Kilka dni temu decyzją Sądu Odwoławczego został uchylony zastosowany wcześniej wobec Michała Sz. ps. „Margot” środek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztu. Prokuratura zarzuca aktywiście z Kolektywu Stop Bzdurom napaść na wolontariusza fundacji Pro-Prawo do Życia oraz zniszczenie furgonetki należącej do fundacji.

Od momentu opuszczenia aresztu Michał Sz. udzielił licznych wywiadów, w których przekonuje, że aktywiści LGBT mają prawo używać przemocy w walce o swoje interesy. Po zatrzymaniu aktywisty natomiast ze strony lewicowych mediów padały stwierdzenia, wedle których zatrzymanie to było sprawa polityczną. Innego zdania, co wynika z sondażu Social Changes, jest jednak większość Polaków.

kak/wPolityce.pl

Komentarze (37):

***2020.09.3 12:17
Czyli jeśli aktywiści LGBT mają być traktowani jak aktywiści PiS i inni neonaziści, to powinni zostać bezkarni, obojętnie co zrobią?
Japa2020.09.3 13:08
BoBezkarni ? Coś ty , Tylko tyle ? A władza , a rządy , a wychowanie naszych dzieci ..?Bo swoich nie mają No ... Chyba że Margot się zdecyduje
verizanus2020.09.3 10:38
No i co z tego? Nawet gdyby 100% to jak jakiś miliarder będzie uważał inaczej to jak myślicie czyje zdanie przeważy? ;)
kto to jest ?2020.09.3 9:32
12 % to POżyteczni idioci ?
Bożena2020.09.3 8:34
Tylko 88% - zastanawiające....
Anonim2020.09.3 8:41
To pomyłka to 99,9 % oni sami chcą wszystkich takich samych praw to i w sandażu głosowali za tym ,chyba,że nie są całkiem szczerzy co do tych wszystkich praw i sobie niektóre wybierają.
Michał Jan2020.09.3 8:05
Tylko 8% okazało się wystarczająco bystra, żeby zauważyć, że tęcza góruje nad ludźmi...
Marian2020.09.3 7:44
To zboczone g... powinno być traktowane jako podludzie i izolowani od społeczeństwa.
Anonim2020.09.3 9:01
Marianie jakby nie było to są ludzie, żle postępują ,trzeba te ich czyny piętnować i karać prawnie ,ale i modlić się za nich o nawrócenie .
Polak2020.09.3 7:05
Oczywiście, dodajmy, wraz z przyznaniem m wszystkich praw którymi cieszą się obywatele - bo to do tego sprowadza się problem.
Michał Jan2020.09.3 8:03
Mają.
Anonim2020.09.3 8:05
Osoby chore z poważnymi zaburzeniami psychicznymi ,a są wśród takie powinny być ubezwładnione ,są niepoczytalni .
Polak2020.09.3 10:29
Właśnie uzasadniłeś dlaczego powinno się z automatu ubezwłasnowalniać sekciarzy katolickich. Ale co to ma wspólnego z osobami nieheteronormatywnymi?
Anonim2020.09.3 14:49
Tu jest mowa o lgbt i o nich chodzi w sondażu ,nie o jakiejś niistniejącej sekcie . Masz omamy sekty widzisz gdzie ich nie ma ,zgoś się do psychiatry.
Cool2020.09.3 10:05
Mają dokładnie te same prawa co wszyscy!!!
Polak2020.09.3 10:14
Małżeństwo. Dziedziczenie. Współwłasność majątkowa. Informacja w przypadku choroby partnera/partnerki
Cool2020.09.3 10:21
Każdy może zawrzeć związek małżeński spełniając określone warunki! ... reszta jest następstwem. Można też wszystko załatwić na drodze cywilno-prawnej, bardzo wiele związków hetero tak robi.
Polak2020.09.3 10:30
Kłamiesz i doskonale o tym wiesz. Dodatkowo, pomimo iż nasza konstytucja jednoznacznie uznaje możliwość małżeństw homoseksualnych wciąz nie ma przepisów prawnych dopasowanych do tego uznania.
Cool2020.09.3 10:54
Cyt: ... art. 18 Konstytucji RP małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo pozostają pod opieką i ochroną Rzeczypospolitej Polskiej.
Japa2020.09.3 13:21
Ha ha ha ha ha .. Przekonałeś tego " Pedlaka " . Wszystko mają tylko im ślubów brakuje . Uroczystych . A potem dzieci . Nasze . Wystarczy z uwagą te jego , "Pedlaka " " wymagania poczytać , a już wiadomo z kim mamy do czynienia . Ciekawe tylko dlaczego prawdziwy gej nie chce z nimi mięć do czynienia .
Anonim2020.09.3 14:54
Małżeństwo to zwiazek miedzy kobietą ,a mężczyzną ,zabezpieczyć swój majątek też mogą ,a o stanie zdrowia w szpitalu jak wpisze w deklaracji kogo ma powiadomić szpital to będą powiadomieni ,żadnego problemu nie ma ,tak ,że nie płacz tak nad nimi ,a może i nad samym sobą .
Glaudiusman2020.09.3 1:33
Przestępcy i zboczeńcy tęczowi powinni być traktowani z całą surowością prawa, w razie oporu pałowani i zamykani do ciemnych cel. Koniec cackania się z tymi delikwentami.
Pfft2020.09.3 0:34
"Innego zdania, co wynika z sondażu Social Changes, jest jednak większość Polaków." Kłamstwo, panie "kak". Pytanie dotyczyło równości wobec prawa, a nie oceny tej konkretnej sytuacji. Dwie kompletnie różne sprawy. Nieładnie wyciągać z danych kompletnie nieuprawnione wnioski pod swoją tezę.
Japa2020.09.3 0:19
To ja proponuję sondaż . Co wolno ukraść , a co nie wolno .Lub : ile wolno ukraść , a ile nie wolno. Lub : czy wolno sikać na grób ( tu pominę nazwiska ) a na (też pominę ) grób wolno. To by był ciekawy sondaż . Wyszło by ile mamy bydląt a ile Polakow w Polsce.
Po 11 ...2020.09.2 22:58
Proponuję zrobić więcej równie genialnych badań: "Czy wyborcy PO powinni płacić takie same podatki jak inni obywatele?", "Czy Donald T. powinien dostawać takie same mandaty za przekroczenie prędkości jak inni obywatele?" itp, itd...
Cool2020.09.3 10:16
Masz racje temat badania jest absurdalny! ... Przecież nikomu normalnemu nie przyszłoby do głowy chronić agresywnych terrorystów ale tęczowa ideologia taką rzeczywistość kreuje ... No pomyśl! ... hmm, facet ma jaja i prostatę a oni nam wmawiają, że jest kobietą (???);-))
ZERRO2020.09.2 22:46
A księża pedofile powinni być karani najsurowiej.
Anonim2020.09.2 23:37
Oczywiście, że powinni być surowo karani wszyscy pedofile nie tylko księża .Dziecko molestowane przez nauczyciela,trenera ,lekarza ,własnego ojca mniej cierpi twoim zdaniem?
Anonim2020.09.3 7:59
O widzę,że minusują zwolennicy pedofili, nie przeszkadza im, że dzieci są krzywdzone przez ludzi ,którzy mają układy,no tak ,bo to przecież inny ból dziecka ,hipokryci jesteście ,udajecie ,że nie wiecie ,że takie rzeczy się dzieją i to na większą skalę niż pedofilia wśród księży . Wszyscy powinni być karani jednakowo .
Anonim2020.09.3 8:43
Znowu zwolennik pedofilii minusuje .
Anonim2020.09.3 8:49
A może to sam pedofil, bo boi się kary ?
Emilia2020.09.2 23:46
A ty Lechu! ...Kiedy będziesz karany?---- Czytałam, że nawet nie darowałeś dzieciom swojej siostry!? __-Przegnała cię z domu! Tak? Napisz nam o tym! OK? Znów chcesz się wybielać ze swojego pedalstwa, pisząc na księży...! A ich jest tylko przecież 0,006%! Nie porównując ile was jest na każdym prawie kroku, ...na dworcach, przystankach, ... hotelach,... dyskotekach, itp...itd...!....
Cool2020.09.3 10:10
Księża pedofile nie powinni być surowiej karani ... bo to przecież geje! ;-))
Anonim2020.09.2 22:18
Po co sondaż do tego potrzebny , przecież domagają się równego traktowania to sami tego chcą i się tego domagają .
Anonim2020.09.3 8:45
Minusujący ,nie chcesz wszystkich praw dla tych ludzi ,badż tolerancyjny ,nie krzywdz ich ,oni sami tegoprzecież chcą.
SocialChanges to gówno2020.09.2 21:40
a nie pracownia :/
katolicka kretynizacja polski 🇵🇱2020.09.2 21:37
a ilu Polaków uważa, że księża muszą być traktowani równie surowo jak inni obywatele?