Putin do Polaków: Przecież to wy, razem z Niemcami dokonaliście rozbioru Czechosłowacji - zdjęcie
22.10.21, 08:54Fot. wiki kremlinru cc40

Putin do Polaków: Przecież to wy, razem z Niemcami dokonaliście rozbioru Czechosłowacji

31

„Przecież to wy wzięliście udział razem z Niemcami w rozbiorze Czechosłowacji, wy podpaliliście ten knot, wyciągnęliście korek - a potem dżin już się wydostał” – powiedział rosyjski dyktator Władimir Putin podczas obrad Klubu Wałdajskiego, międzynarodowego gremium zajmującego się Rosją.

„Po prostu porozumieli się bezpośrednio o podziale Czechosłowacji, o czasie wkroczenia wojsk. No posłuchajcie - a potem zaczęli wszystko zwalać na Związek Radziecki” – stwierdził Putin, zaznaczając przy tym, że zapoznał się z archiwalnymi dokumentami niemieckimi, polskimi czy francuskimi, które znalazły się w sowieckich rękach po przejściu Armii Czerwonej przez Europę.

„Nie pozwolimy oskarżać również Rosji, Związku Radzieckiego o to, o co jest oskarżany” – odgrażał się rosyjski przywódca. „Władze radzieckie realnie walczyły o to, by zapobiec wybuchowi II wojny światowej” – próbował przekonywać polityk, który przez kilkanaście lat był funkcjonariuszem totalitarnego państwa, które w sierpniu 1939 roku paktem zawartym z nazistowskimi Niemcami na mocy układu Ribbentrop-Mołotow, podzieliło ogromną część Europy na swoje strefy wpływów.

„Nie wykorzystuje się wydarzenia z przeszłości, by rozwiązywać dzisiejsze koniunkturalne kwestie polityki wewnętrznej” – zaapelował rosyjski dyktator, który na potrzeby bieżącej polityki kilkanaście lat temu ustanowił nowe święto państwowe w Rosji, upamiętniające wygnanie polskich wojsk z Kremla.

Przypomnijmy, że polsko-czechosłowacki spór o Zaolzie rozgrywał się w kilku etapach. Po inwazji wojsk czechosłowackich i wybuchu wojny polsko-czechosłowackiej o te tereny 23 stycznia 1919 roku, we wrześniu wspomnianego roku miało dojść do plebiscytu, który rozstrzygnąłby sprawę. Niestety nigdy do niego nie doszło, a po wybuchu wojny polsko-bolszewickiej, Czechosłowacja wykorzystała dramatyczne zagrożenie dla istnienia polskiej państwowości wymuszając na Polsce odstąpienie spornych ziem, w zamian za umożliwienie tranzytu broni przez te tereny dla polskich wojsk. O tych wszystkich okolicznościach Władimir Putin niestety omieszkał wspomnieć.

Nazajutrz po niechlubnej konferencji monachijskiej, 1 października 1938 roku polskie władze postawiły czechosłowackim 12-godzinne ultimatum dotyczące zwrotu spornych ziem. Tuż po drugiej wojnie światowej, pod naciskiem Stalina powrócono do granicy sprzed 1938 roku. W ostatnim stuleciu Zaolzie wchodziło więc w skład Rzeczpospolitej zaledwie przez niemal dokładnie rok, zanim ziem tych nie zaanektowały wojska Hitlera.

W 2009 roku rozbiór Czechosłowacji oraz polską aneksję Zaolzia potępił publicznie ówczesny prezydent RP Lech Kaczyński. Kiedy doczekamy się potępienia niemiecko-sowieckiego rozbioru Polski z 1939 roku przez byłego, wieloletniego funkcjonariusza bezpieki ZSRR?

 

ren/PAP

 

Komentarze (31):

Skrzypek na dachu2021.11.25 21:18
Turysci od Lukaszenki przegrali , ale ta wojna to byla wina pucina .
hista2021.10.23 11:55
Polska dobrze zrobila że zajeła nawet maleńki skrawek Zaolzia. Wg Putina Polska pomogła Hitlerowi. To było strategiczne zajęcie Zaolzia, w razie wojny z Niemcami nie dając Niemcom łatwego ataku od południa.
Jerzy2021.10.23 4:17
zamiast powtarzać (jak wyrocznię) słowa putina, trzeba pisać o nim prawdę - to tępy zapijaczony prymityw. Ojciec alkoholik, matka prostytutka, a on, cóż, po prostu putin...
Anonim2021.11.6 23:32
właśnie ,fronda ,to tepe politruki ,nic nie potrafią zjadliwego napisac,boją sie tego agenta kgb?
Anonim2021.11.6 23:32
właśnie ,fronda ,to tepe politruki ,nic nie potrafią zjadliwego napisac,boją sie tego agenta kgb?
Anonim2021.11.6 23:32
właśnie ,fronda ,to tepe politruki ,nic nie potrafią zjadliwego napisac,boją sie tego agenta kgb?
Zaolzie2021.10.22 18:27
Polska w 1938 r. zajęła Zaolzie o powierzchni około 0,8 tysiąca km2 ze 140 tysięcy km2 terytorium ówczesnej Czechosłowacji czyli około 5/1000 jej terytorium ,a więc 5 promili nie mających praktycznie żadnego znaczenia dla obrony tego państwa (które i tak nie podjęło obronnej walki) przed III Rzeszą ... Natomiast ZSRR zagarnął we wrześniu 1939 r 52 procent terytorium II RP czyli całą wschodnią połowę Polski (prawie 200 tysięcy km2 z około 390 tys km2 polskiego terytorium) Czesi z Zaolzia nie byli mordowani przez Polaków natomiast Polacy pod okupacją ZSRR byli mordowani np. w Katyniu oraz byli masowo setkami tysięcy wywożeni do sowieckich łagrów na zatracenie... Jeśli dla kogoś ugryzienie człowieka przez komara niczym nie różni się w swoich konsekwencjach od ugryzienia człowieka przez rekina to nic już na to nie można poradzić gdyż w takich przypadkach medycyna jest bezradna ... P.S. Po wojnie Zaolzie zajęte w 1938 r. przez Polskę wróciło do Czechosłowacji ,natomiast cała wschodnia połowa przedwojennej II RP zagarnięta w 1939 r. przez ZSRR po wojnie już tam pozostała ...
Palestyna2021.10.22 16:57
Putler tacy jak ty wysłali na smierć 20 mln rosjan a w obozach i z głodu zabiliście dalsze 7 mln
Skomand2021.10.22 13:47
Tutaj ma całkowitą rację. Tylko wyjątkowy dyletant historyczny może temu zaprzeczać. Sanacja to byli zwykli kretyni i kretyńsko postępowali
Brochwicz2021.10.22 12:54
Od Władimira Władimirowicza trudno spodziewać się rzetelnej wiedzy. Całe życie w indoktrynacji.Odrealniony człowiek.Nie wie co to prawda , gdzie jest prawda i jaka jest prawda. O bracie Generała Hallera zabitym przez Czechów pewnie nie słyszał, o kompaniach czeskich wojsk atakujących polską ludność cywilną nie słyszał, o pomnikach stawianych przez Czechów dowodzącemu akcją wymordowania Polaków, generałowi Snejdarkowi nie słyszał. No bo i skąd miał słyszeć. Uczyli go inaczej.
Truteń2021.10.22 11:23
A wcześniej w 1920 roku urwali coś sowietom.
­2021.10.22 11:13
Tak. Czesi nie chcieli odpuścić Zaolzia po I w.ś., ponieważ znajduje się tam ważny dla nich węzeł kolejowy w Bohuminie (Boguminie).
Ping Pong2021.10.22 10:44
Jeszcze oddacie Mandżurię i Władywostok Chinom. Ale będzie wtedy ubaw. Towarzyszu pułkowniku.
Moje Imię2021.10.22 10:42
Nie dyskutuje się z kimś dla kogo II Wojna Światowa rozpoczęła się w 1941. Putin to stary komuch, nigdy nie powie prawdy.
mateuszjegliński2021.10.22 10:26
Łżecie tawariszcz Putin, komunistyczny łgarzu Putin, nie dokonaliśmy żadnego rozbioru, a odebraliśmy złodziejom Czechom to, co ci złodzieje Czesi nam ukradli w 1920 r korzystając z tego, że twoja tawariszcz Putin czerwona hołota podchodziła pod Warszawę. Ale i przyjdzie czas i na was tawariszcz Putin i na waszu dzierżawu.
­2021.10.22 11:16
Sorry, Mallory. Pucin nie czyta Frondy.
Rysio2021.10.22 9:40
Nie doczekamy się takowego potępienia NIGDY od internacjonalnej bandy worów bandziorów zwolenników socjal-faszyzmu, a po jej wylince: sodomo-ghomorro-ssgenderyzmu. lucyferyczne czerwone pentagramy pysznią się dalej na szczytach kremlinu i w krasnoj armii arużijach.. wot szto! paniali wy, Polskije Pany? Katoliczeskije grażdany grażdanki
Polak2021.10.22 9:36
Jak by nie patrzeć, ma rację, II RP wspólnie z III Rzeszą dokonały rozbioru rdzennie czeskich ziem.
kuba powiatowy2021.10.22 9:39
taki z ciebie Polak? podobnie jak Putin bazujesz na kłamstwach i nieuctwie. poza tym liczysz, że przeciętny, czyli większość, nie zna historii. zamiast Polak powinieneś napisać; bolszewik
Anonim2021.10.22 10:16
Od kiedy to Zaolzie to "rdzenne" ziemie czeskie? Rżniesz głupa czy na serio jesteś głupi?
Grizzly2021.10.22 9:31
Bezczelny uj sowiecki!
Portofino2021.10.22 9:10
Z rozbiorów to znana jest Rosja. Zaolzie znalazło się w granicach Czechosłowacji nielegalnie i można sobie wyobrazić sytuację, że po zajęciu tych terenów przez Niemców proponują wymianę ich za Gdańsk. Tu mniejszość polska tam niemiecka. Wtedy Polska znalazłaby się w jeszcze bardziej niezręcznej sytuacji. Decyzja o zajęciu Zaolzia była właściwą, dużo trudniej wytłumaczyć jest Putinowi sowiecką agresję, bredzi wiec wciąż o "wyzwalaniu".
miki2021.10.22 9:09
potępiać to i można problem jest taki że Czechsłowacja nie dotrzymała umowy w zamian za Polskie Zaolzie Czechosłwacja miała w 1920 r. nie blokowac dostaw amunicji dla Polski przez swoje terytorium niestety dostawy broni wstrzymała (bo Czechsłowacji lubi ruski komunizm) no to umowa został nie dotrzymana więc ? ? ? ale to jes tylko czubek góry lodowej ... i Polska przelicytowała swoje możliwości gospodarczo-militarne w 1939 al może to być tochę wytłumaczalne w końcu moglismy wystaić 1,5 mln armię ktróea jednak w 1920 pogoniła ruskich ale że czechy uwazały się za mocarstwo ? kraj 5 razy mniejszy a wolność w 1920 r. że tak powiem dostali przypadkiem ? Zaolzie to tylko czubeg góry lodowej ważniejszego problemu że nie powstał sojusz Polsko czeski w 1938-1939 r. ciekawe czy zrozumieli czesi problem z przeszłości i jak się dzisiaj zachowają ? ? ? bo jak dla mnie nadal nierozgarnięci czesi nie rozumieją że jak UE po wielkim polowani zje dzisiaj Polskę to Czechy ledwie będa ciasteczkiem na podwieczorek ... czy tam ktoś w tych Czechach mysli czy nie myśli ? ? ?
Panie Putin to Czechy w 19392021.10.22 9:04
razem z Niemcami napadli na Polskę.
Portofino2021.10.22 9:13
Zdobyta przez Niemców czechosłowacka broń została użyta przeciw Polsce.
tate2021.10.22 9:40
i to świadczy o winie Czechów?
Portofino2021.10.22 13:06
Tak! Gdyby nie głupota czeskich polityków Niemcy zostaliby rozbici już w '38. Historia Europy potoczyłaby się inaczej.
Polska odebrała jedynie część ziem2021.10.22 9:03
...zagrabionych przez Czechów w 1920 roku, kiedy to podstępne plemię współpracowało z żydokomuną bolszewicką atakującą Polskę.
POLSKIE PRAWDZIWE PO nie RUSKO-NIEMIECKIE2021.10.22 9:02
TUMANY i TŁUMOKI nie wiedzą, ze to w 1920 roku CCCP-owicze i CZCHOSŁOWAKI chcieli ROZEBRAĆ POLSKĘ. RUSKIM BOLSZEWIKOM pogoniliśmy KOTA,na CZECHOSŁOWAKÓW nie mieliśmy już SIŁY w 1920 roku także popędzić KOTA. TRZEBA BYŁO CHRONIC POLAKÓW na ZAOLZIU przed KOMUNISTYCZNYMI-FASZYSTAMI z CCCP-u i HITLEROWSKICH NIEMIEC.
Po 11 ...2021.10.22 9:00
Czyli Kaczyński w 2009 roku potwierdził, że to Polska rozpętała II Wojnę Światową? Ups ...
Anonim2021.10.22 10:20
Głupi lewaku - wojną rozpętała amerykańska finansjera (wiadomego pochodzenia) sypiąc hitlerowi (mieszanego pochodzenia zresztą) złoto wagonami na finansowanie zbrojeń. A że pozbyli się tym sposobem Chasydów? Dla nich Chasydzi to nie żydzi tylko dziwaczna sekta wierząca w reinkarnację.