Niemcy: Pastor krytykował LGBT. Może trafić do więzienia na 5 lat - zdjęcie
19.11.20, 09:50Screenshot Youtube - Olaf Latzel

Niemcy: Pastor krytykował LGBT. Może trafić do więzienia na 5 lat

58

Jutro przed sądem rejonowym ma stanąć pastor kongregacji św. Martini w Bremie Olaf Latzel za słowa na temat lobby LGBT. Grozi mu nawet pięć lat więzienia.

Chodzi o wypowiedzi pastora sprzed ponad roku. W trakcie seminarium „biblijna szkoła jazdy do małżeństwa”, które opublikował w serwisie YouTube miał mówić między innymi, że „[…] ci przestępcy biegają wszędzie na Christopher Street Day, świętując swoje imprezy”, zaś cudzołóstwo oraz homoseksualizm nazwał „zbrodnią wartą śmierci”. Miał też mówić o „diabolicznym” gejowskim lobby oraz indoktrynacji dzieci.

W kwietniu, kiedy to złożona została skarga na Latzela, główny prokurator z Brem powiedział:

Mamy skargę kryminalną, prowadzimy dochodzenie w sprawie podżegania do buntu”.

Pastorowi zarzuca się podżeganie, co grozi pięcioma latami więzienia. On sam nie zaprzeczył cytowanym wypowiedziom, zaś w oświadczeniu odniósł się do kontekstu biblijnego. Przypomniał, że Pismo Święte homoseksualistów nazywa grzesznikami. Dodał, że nie oznacza to odtrącenia grzeszników, on sam zaś daleki jest od zniesławiania ludzi.

dam/PAP,Fronda.pl

Komentarze (58):

Moly2020.11.21 1:03
Powinien dostac roboty drogowe. Szkoda kasy podatnika na takie cos
Jakub2020.11.20 4:03
Nie jestem zafascynowany protestantyzmem ale zamieszczone powyżej wypowiedzi pastora popieram. Uważam, że powinno się zorganizować w całej Unii i w Polsce system obrony prawdziwych wartości i ludzi prześladowanych za ich wdrażanie. Politycy polscy powinni wraz z prawnikami przeanalizować pseudowartości europejskie i oświadczyć, że Polska tego chłamu nie będzie przestrzegać ani żadnego afiszowania się zboczeniami i deprawacją swoich obywateli, szczególnie nieletnich. Terlikowszczyzna (potulność wobec deprawatorów i deprawacji) zniszczy nasz kraj a walka z Bożą pomocą, o którą należy usilnie prosić na modlitwach, być może uchroni nas od najgorszego.
Michal2020.11.20 2:07
Wolnosc slowa w niemieckim wydaniu...
Mikołaj2020.11.20 8:05
Dokładnie!. To naród ubezwłasnowolniony opętaną polityką i poprawnością polityczną . Sprzeciwianie się publicznie " credo" ideologi gender i LGBTQ grozi poważnymi karami i nawet utartą stanowisk w administracji i sektorze publicznym . Znamy to aż za dobrze ze słusznie minionego okresu . Tam się rozwinął nowy totalitaryzm !.
Teresa2020.11.19 18:22
Takiego prawa chce Unia także w Polsce i na Węgrzech! Więzienie za prawdę o zboczeniach...
Domek letniskowy2020.11.19 17:11
Czyli w hitlerlandzie de facto nastał terror ideologi pederstycznej. Nie chciałbym być dzieckiem oddanym dwojgu zbokom na wychowanie. Wiem co bym im zrobił, więcej żaden łap by nie wyciągnął po dziecko.
krzysztof2020.11.19 17:07
Przecież mówił to co jest zapisane w Biblii. Pana Boga zbokom niestety nie uda się zaskarżyć, a jakiemuś idiocie w todze sądzić. Za ciency są w uszach.
tak dla jasności2020.11.19 16:17
W Iranie, Jemenie, Arabii Saudyjskiej, Mauretanii i Sudanie homoseksualizm jest karany śmiercią. Oczywiście są to kraje islamskie, których prawo czerpie wzór z koranu. Jakoś nie słyszałem, by społeczność międzynarodowa strasznie atakowała te kraje. Natomiast w chrześcijańskiej Europie odwołanie do Biblii stanowi podstawę do więzienia. Ciekawe prawda? Jeszcze ciekawsze jest to, że lewackie rządy tak chętnie przyjmują muslimów, którzy najczęściej żywią pogardę dla norm kulturowych zachodu. Pytanie retoryczne brzmi; jak to się skończy?
Anonim2020.11.19 16:00
Nie jest tyle winą wariatów że zatruwają życie innym ludziom bo winni są politycy że pozwolili sobie wejść na głowę. Zboki są jak male dzieci które ciągle chcą czegoś więcej i więcej i mało i mało.
abcd2020.11.19 15:49
Jeśli kochasz swoje dzieci, protestuj przeciwko homopropagandzie. P e d e r a ś c i i lesbijki dzieci nie mają, zatem muszą sięgnąć po TWOJE dziecko. Czy zrówność TOBIE też odebrała rozum? Jeśli kochasz swoje dzieci, powiedz NIE homopropagandzie. Czytaj więcej na "henryk dabrowski pl" https://henryk-dabrowski.pl/index.php?title=Je%C5%9Bli_kochasz_swoje_dzieci,_protestuj_przeciwko_homopropagandzie
Art2020.11.19 15:32
A co w tym dziwnego, ze stanie przed sądem? Facet nawołuje publicznie do karania śmiercią gejów. Bo tak mu mówi biblia. W krajach cywilizowanych za takie nawoływania idzie się siedzieć.
R2020.11.19 14:27
lgbt chce adopcji dzieci przez homoseksualne pary - a to zagraża pedofilią
heheh2020.11.19 14:19
siema fronda! pisaliscie ostatnio o tym, jaki to pan premier sukces odniosl, bo dostaniemy szczepionki od firmy, ktora je wynalazla. moze napiszcie zatem news, ze ta sama firma wspiera osoby lgbt, bo wazna jest rownosc wobec prawa?
Beno2020.11.19 13:41
A gdzie niemiecki episkopat. Czyżby wszyscy niemieccy biskupi to pedały?
pytajnik2020.11.19 13:35
Dlaczego ciągle brak rzetelnej informacji o polskich osiągnięciach w tej kwestii : "Kościół nie zostawia ich samotnych w obliczu życiowych zmagań. Wśród osób, które skorzystały z terapii w katolickich ośrodkach „Odwagi” ponad 30% potrafiło zmienić swą orientację i podjąć życie w sakramentalnych związkach małżeńskich.” ( http://episkopat.pl/swiadkowie-ewangelii-zycia/ )? Czy to nie podstępny atak na Kościół?
Maria Błaszczyk2020.11.19 16:25
To teraz przytocz wyniki badań. A nie jakąś deklarację ze strony episkopatu. Takich prawdziwych badań - wiesz, randomizowanych, poddanych recenzji, z jakąś grupą kontrolną itd. Skądinąd życie w sakramentalnych związkach to każdy potrafi podjąć. Gej, psychol, sadysta. Niby o czym to ma świadczyć?
pytajnik2020.11.19 17:20
A co komu z randomizacji i recenzji, gdy mu jacyś psychologowie mówią, żeby „zaakceptował swoją orientację”, a nie powiedzą jak ma żyć w podstawowych wspólnotach: rodzinie, pracy, parafii… i jeszcze nazwą ideologią albo zarazą?
Jakub2020.11.20 4:23
Dzieła Boże odbywają się z reguły w ciszy i nie są nagłaśniane jak 'dzieła' diabła i świata. Pan Bóg nie jest aptekarzem, matematykiem i innym majstrem. Jest Bogiem, miłością. Jeśli masz problem, zacznij wołać do Niego w cichości serca ale natrętnie, stale. On ci powie co masz zrobić (po prostu będziesz wiedział). Na początek rzetelny rachunek sumienia (są poradniki) i spowiedź jeśli byłeś chrzczony. Podczas spowiedzi proś o radę spowiednika. Módl się do św. Michała Archanioła, jeśli męczy cię modlitwa różańcowa odmów dziesiątkę, po paru godz. następną. Wołaj też swoimi słowami do Pana. Współdziałaj ze spowiednikiem, on po to jest. Nie zniechęcaj się.
jula2020.11.19 13:34
Całe szczęście, że już nie gilotynują księży.
Moi2020.11.19 13:25
Bunt mozna podnoscic przeciw obowiazujacemu prawu lub wladzy. Ktorym z nich sa Wielkie Cztery Litery ?
heniek2020.11.19 13:21
odchyłek nie należy propagować powinno być karalne
Anonim2020.11.19 13:08
To fajnie, że fronda nie widzi tej subtelnej różnicy między krytyką, a życzeniem komuś śmierci.
Marian2020.11.19 12:51
Tak wygląda dyktatura pedałów. Niczym nie różni się od innych.
!!!!!!!!!!!!!!!!!2020.11.19 14:20
kazda dyktatura jest zla. ale demokracja bez pelni praw dla WSZYSTKICH tez nie istnieje.
hehehe2020.11.19 14:44
A jakież to prawa są inne dla elgiebetów niż dla nas, normalnych ?
Maria Błaszczyk2020.11.19 12:02
Człowiek twierdzi, że niewinni ludzie powinni być zabijani, a Wy nazywacie to "krytyką"? Poważnie? No więc to nie jest "krytyka". Tak jak nie nazwiemy "krytyką" podżegania do zabijania ludzi z powodu koloru skóry albo z powodu ich religii.
Protestant2020.11.19 13:09
Ale czy nazywani przez Ciebie "niewinnymi" - rzeczywiście są niewinni? Zostawili swoje żony/swoich mężów, i zwrócili się do kogoś obcego by wejść z nim w intymną relację. Czy nie ponoszą winy za rozpad ich małżeństw, za rozpacz opuszczonych dzieci? Jak napisałem obok, słowa pastora wcale nie muszą być "podżeganiem do zabijania". Mogą być po prostu ostrzeżeniem: "jeśli tak będziecie żyć, wszyscy poginiecie".
paranoja2020.11.19 14:22
w takim razie trzeba by pozabijac wszystkich hetero, ktorzy sie rozwodza :P w sumie przy obecnej polityce pis nie zdziwi mnie, gdy padnie taka oferta ze strony rzadzacych.
Protestant2020.11.19 15:14
Jeszcze raz powtórzę: nikt nie podżega do zabijania grzeszników. W PiS-ie nie brakuje rozwodników - dowodem chociażby dwie panie Gosiewskie, jedna w sejmie, druga w senacie. Ale istotą chrześcijaństwa nie jest głoszenie śmierci, lecz życia. Poprzez nawrócenie i wiarę, każdy grzesznik może zostać zbawiony.
Art2020.11.19 15:35
Przestań. Facet właśnie nawoływał publicznie do zabijania gejów a Ty tworzysz jakieś dziwaczne interpretacje i po prostu kłamiesz.
Protestant2020.11.19 16:04
We wpisie 2020.11.19 12:57 nie wykluczałem możliwości, że pastor wzywał do zabijania grzeszników, ale uznałem to za mało prawdopodobne. A to dlatego, że pastorzy których znam, nigdy nie nawołują do zabójstw, ale często mówią o odpowiedzialności człowieka za swoje czyny. Informacje o niemieckim pastorze mamy z trzeciej ręki - stąd ograniczone zaufanie do treści przytaczanych fraz. Ty zarzuciłeś mi kłamstwo, tzn. świadome przytaczanie nieprawdy. Tymczasem mogłem co najwyżej się mylić w mojej ocenie tego, co jest prawdopodobne.
Maria Błaszczyk2020.11.19 16:32
Nie, no nigdy. Zupełnie nigdy. Pewnie o wojnach religijnych, polowaniach na czarownice i honorowych zabójstwach też nie słyszałeś... I nic Ci nie wiadomo, by duchowni różnych religii do nich podżegali? No więc ja osobiście też nie znam takiego, co by nawoływał do zabijania. Ale historia uczy, że takich było na pęczki. Ten twierdzi, że homoseksualność to zbrodnia warta śmierci. I zawsze w końcu znajdzie się jakiś Breivik albo polska rodzina-chłopak i dziewczyna, co postanowią ten wyrok wykonać.
Protestant2020.11.19 16:57
Rozmawiamy o niemieckim pastorze, a nie o "duchownych różnych religii". Bo religie rzeczywiście są różne (nie są takie same). Gdybyśmy rozmawiali o islamskim imamie w Niemczech, sytuacja byłaby inna. Dlaczego? Bo w islamie agresja wobec "niewiernych" wpisana jest w tę religię, chociaż nie wszyscy muzułmanie i nie wszyscy imamowie są agresywni. Masz rację, że w historii rozmaici przywódcy chrześcijańscy na różne sposoby uzasadniali przemoc, będąc w ten sposób w konflikcie z nauczaniem Jezusa. Bo Jezus do przemocy nie wzywał. Zupełnie inaczej niż klasycy ateizmu, którzy walkę klas, prowadzoną z nieliczeniem się z ofiarami, uważali za uzasadnioną i konieczną.
pytajnik2020.11.19 17:50
Czy pozostawienie na pastwę wrogiego otoczenia, bez realnej pomocy w prawidłowej integracji nie jest tym rodzajem zaniedbania, o którym stanowczo mówił Jezus: „…wszystko, czegoście im nie uczynili, mnieście nie uczynili?
leszczyna2020.11.19 19:13
Zobacz, taki Drakon w Atenach nie gadał, ale ustanowił prawo, wg którego chyba za wszystko była kara śmierci, bo jak mawiał, nawet za kradzież warzywa ze straganu się śmierć należy, a za większe przestępstwa nie ma już większej kary, ale jakoś brak w źródłach opisów państwowych rzezi karnych z jego czasów. Niemiecki pastor ma być oskarżony o podżeganie. Nie wiem, jak jest w prawie niemieckim, za to polskim jest tak: "Podżeganie – jedna z form popełnienia przestępstwa (forma zjawiskowa). Podżeganie polega na nakłanianiu innej osoby do dokonania czynu zabronionego (art. 18 § 2 kk). Podżeganie jest zawsze zachowaniem umyślnym, popełnić je można jedynie w zamiarze bezpośrednim, w formie działania (niemożliwe jest podżeganie w formie zaniechania)." Z punktu widzenia prawa polskiego ten pastor nawet nie stał koło podżegania.
pytajnik2020.11.19 15:03
A co z tymi, które/którzy nikogo nie opuścili, tylko nikt im nie powiedział w jaki sposób nawiązać prawidłowe relacje rodzinne?
Protestant2020.11.19 15:23
Dopóki człowiek żyje, może odwrócić się od swoich grzechów i nawrócić do Boga. Jak postąpić w konkretnej czyjejś sytuacji, tego Ci nie powiem. Jezus rozmawiał z Samarytanką, której powiedział: "Miałaś bowiem pięciu mężów, a ten, którego masz teraz, nie jest twoim mężem" (J. 4,18). Wiemy, że ta Samarytanka się nawróciła, co więcej sama zwiastowała Chrystusa mieszkańcom swojej wioski (J 4,39-42). Nie wiemy jednak co uczyniła - czy wróciła do jednego z poprzednich mężów, czy poślubiła swojego konkubina, a może pozostała niezamężna?
pytajnik2020.11.19 17:36
Do czego ma się od tego grzechu odwrócić? Czy wystarczy, że chrześcijanin powie „odwróć się od grzechu”, a nie zapewni prawidłowych relacji w podstawowych wspólnotach życia: rodzinie, pracy, związkach religijnych…? „Jeśli na przykład brat lub siostra nie mają odzienia lub brak im codziennego chleba, a ktoś z was powie im: «Idźcie w pokoju, ogrzejcie się i najedzcie do syta!» - a nie dacie im tego, czego koniecznie potrzebują dla ciała - to na co się to przyda?” Czy Doktor Luter w końcu nie przyjął listu Jakuba?
Protestant2020.11.19 20:18
Nie za bardzo rozumiem naturę tego zarzutu. Myślę, że rozmawiamy o osobie dorosłej i samodzielnej, która poza sytuacjami losowymi i doraźnymi, przede wszystkim sama dba o prawidłowe relacje z innymi. Oczywiście również osoba dorosła potrzebuje pomocy, polegającej przede wszystkim na wartościowym biblijnym nauczaniu. Protestanci posługują się takim samym kanonem Pisma świętego Nowego Testamentu, jak pozostałe denominacje.
pytajnik2020.11.22 7:48
Czy w biblijnym nauczaniu nie czytamy: „…nie miłujcie słowem i językiem, ale czynem i prawdą”? Czy wolno jak papiści zagłuszyć sumienie „szacunkiem, współczuciem i delikatnością”, a w końcu bezczynnością i kłamstwem?
nn2020.11.19 14:56
Ależ podżegacie do mordowania ludzi i to tych najsłabszych, bo jeszcze nie narodzonych!!!!!!
leszczyna2020.11.19 16:00
@Maria. Kogo pastor podżegł do buntu i przeciwko czemu/komu ten bunt? Jacy niewinni ludzie powinni być zabijani wg pastora w Twojej interpretacji? Bo cudzołożnicy to wcale nie są niewinni, to zdrajcy. Inna rzecz to kara dla nich, ale niewinni jako żywo nie są.
Protestant2020.11.19 11:57
Pastor okazał odwagę. Ważne jest jednak, czy słowa nazywające "cudzołóstwo i homoseksualizm "zbrodnią wartą śmierci"" - były przytoczeniem tego jak Bóg ocenia te grzechy, czy może (w co wątpię) wzywaniem do działania - a zatem do zabijania. Większość norm moralnych, sformułowanych w Pięcioksięgu Mojżesza, było regulacjami dla społeczności teokratycznej. Normy te bezpośrednio miały wpływać na zachowania ludzi, a więc człowiek przyłapany na grzechu ponosił śmierć natychmiast, bez stawiania go przed sądem. Tak Izraelici funkcjonowali przed wejściem do Kanaanu, może jeszcze za czasów sędziów. Ale już w okresie rządów królów, teokracja została zastąpiona monarchią. A tysiąc lat później, za czasów Jezusa, nikt nie myślał, by kobietę przyłapaną na cudzołóstwie pozbawiać życia (por. J. 8, 1-11). Czy więc wcześniejsze przepisy dotyczące moralności przestały być ważne? Nie, bo Boża ocena tych czynów nie zmieniła się, każdy grzech zasługuje w Bożych oczach na śmierć (por. Rz. 6,23), jednak nie oznacza to, że wierzący powinni kogokolwiek z tego powodu pozbawiać życia. W perspektywie Nowego Testamentu prawdziwa walka duchowa toczy się nie na zewnątrz, ale wewnątrz człowieka (por. Ef. 6,12). Wiedząc co jest wolą Bożą, a co jest grzechem, wierzący powinien e sobie "przy pomocy Ducha uśmiercać popędy ciała" (Rz. 8,13). Podsumowując: chrześcijanie nie mają przejawiać postawy agresywnej wobec grzeszników, gdyż każdy z nas też jest grzesznikiem. Walka z grzechem jest walką wewnętrzną - na zewnątrz jednak mamy świadczyć o Bożej prawdzie. I to nie prawda o grzechu jest tutaj najważniejsza, ale prawda o Chrystusie, że "w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom" (Łk. 24,47).
dr2020.11.19 16:42
no i wreszcie i protestant i pastor powiedział coś z sensem...
Anonim2020.11.19 11:14
A NA ILE LAT BY GO WSADZILI GDYBY MOLESTOWAŁ DZIECI W NIEMCZECH?
N.S.2020.11.19 12:01
przynajmniej na pewno by go wsadzili, bo u nas to przenoszą gdzie indziej
Lefebvre2020.11.19 13:38
A właśnie że nie. W Niemczech rzadko kto siedzi za molestowanie dzieci. Pracownicy Jugendamtów odpowiedzialni za oddawanie dzieci zboczeńcom jak i ci zboczeńcy latami molestują niewinne, siłą odebrane dzieci ich rodzicom, oderwane od rodzeństwa. Nikt za to nie siedzi, więc kłamiesz.
lefebvre2020.11.19 14:23
dowody?
x2020.11.19 10:57
Czy gdyby ktoś mówił, że to katolików należy zabić, powołując się na Koran, to byście mieli pretensje, gdyby prokuratura przyjrzała się skardze na to?
MT(*)2020.11.19 10:51
Tęczowy i ludobójczy totalitaryzm dopiero na początku drogi. Niemcy, Francja i inne obłąkane lewacko - tęczowym nazizmem niby - państwa są już na drodze bez powrotu. Polska i kilka innych państw mają szansę się temu w porę przeciwstawić i muszą to uczynić skutecznie i za wszelką cenę. Inaczej, w myśl zbrodniczej lewacko - tęczowej ideologii totalitarnej normalni ludzie staną się tylko podludźmi, zaś koszmarne lewacko - tęczowe mutanty będą rasą panów. I nikt mi nie powie, że to nie idzie w tym kierunku.
Grizzly2020.11.19 10:44
5 lat? Niedługo za takie coś trafi do Koncentration Lager! Tak wygląda praworządność w nazistowskich Niemczech!
york2020.11.19 10:43
Zaprosmy go do pl udzielmy azylu prawemu pastorowi .
T.2020.11.19 10:43
Tu dopiero jest wolność...
Anonim2020.11.19 10:38
Wystarczyłoby jakby trzmał się cytatów z biblii, A jak już trafi do więzienia to wtedy napiszcie
prawnik2020.11.19 10:39
skarga to nie więzienie nie róbcie wody z mózgu, u na też są takie skargi
aga2020.11.19 10:24
i to komuchy z ue chcą wymusić we całej ue pedały transy i kolorowi to ich nowy proletariat
...2020.11.19 10:15
Wolność słowa w wydaniu Niemiec ... i oni chcą nam narzucić swoje poglądy.
man.of.Stagira2020.11.19 10:10
KREACJA ARTYSTYCZNA! Luzik... xD