Ks. Marian Rajchel: Szatan istnieje naprawdę - zdjęcie
31.01.21, 14:12Fot. screenshot - YouTube

Ks. Marian Rajchel: Szatan istnieje naprawdę

40

Przytaczamy wywiad pt: "Niewidzialni wrogowie" przeprowadzony z ks. Marianem Rajchelem.

Podobno wielu księży nie wierzy w istnienie złego ducha i w opętanie?

Przytoczę słowa złego ducha usłyszane podczas przeprowadzania egzorcyzmu: "Bo wielu księży myśli, że ja jestem tylko w piekle". Nie, zły duch jest tam, gdzie ludzie go wpuszczą.

W wielu diecezjach, seminariach w Polsce i na świecie nie mówi się o piekle, złym duchu i opętaniach. Dlaczego?

Również zadaję sobie to pytanie. Był to temat tabu. W Kościele egzorcyzmy stały się jakby sprawą wstydliwą, II Sobór Watykański ją ominął. Uważam, że doświadczenia egzorcystów powinno się zebrać i włączyć do nauki teologii i ascezy, czyli wierności na co dzień Panu Bogu. Powinniśmy się uczyć, jak rozpoznać wroga, przewidzieć, kiedy i w jaki sposób zły duch zaatakuje. W ten sposób łatwiej będzie nam się przed nim bronić.

W większości ludzie także nie wierzą w istnienie piekła i działanie diabła…

W 1972 roku papież Paweł VI powiedział, że zły duch rządzi światem, że wtargnął w historię za pozwoleniem ludzi. Po tej wypowiedzi świat był oburzony, a media opluwały papieża, grzmiąc: Jak w XX wieku można mówić o szatanie! Ale w tym samym czasie w wielu państwach rejestrowano kościoły satanistów, kościół Lucyfera. Tak wygląda nasza cywilizacja: oficjalnie mówi się co innego, a w praktyce jest co innego. 

Ludzie nie wierzą w istnienie piekła, bo jest to dla nich łatwiejsze, a ukrywanie swojego działania wobec ludzi leży w interesie złego ducha, stanowiąc zarazem jedną ze skuteczniejszych jego akcji.

Czy musimy wierzyć w istnienie diabła, aby się zbawić i być w Kościele? Nigdy przecież nie stwierdzono dogmatu o istnieniu złych duchów. Dlaczego?

Bo nigdy w Kościele nie było z tą prawdą problemów. Kościół nigdy nie wątpił w istnienie i szkodliwe działanie złego ducha. Biblia wyraźnie stwierdza, kto skusił pierwszych rodziców do grzechu, kto kusił Pana Jezusa. Tu nie ma wątpliwości! Pytanie dotyczy konieczności uwierzenia. Mamy obowiązek wierzyć w prawdy wiary, choć nie wszystkie zostały zdogmatyzowane. Trzeba wierzyć zarówno w istnienie aniołów, jak i złych duchów. Bez tej wiary nie da się być w Kościele.

Egzorcyści

Słysząc o szatanie, ludzie boją się i myślą: "Jeśli zostawię złego ducha w spokoju, to i on zostawi mnie, a jeśli będę z nim walczył, to on mnie zaatakuje". Czy boi się ksiądz diabła?

Oczywiście, że się go boję! I nie chcę mieć z nim nic wspólnego. Chciałbym go mocą Bożą wyrzucać z ludzi jak najczęściej. Nie ma co ryzykować. Czy jest taki człowiek, który się go nie boi?! To wielki błąd, jeśli ktokolwiek udaje, że jest mocniejszy od złego ducha.

Czy zły duch uprzykrza życie i utrudnia posługę również egzorcyście? 

Świeży przykład może być? Wczoraj o godzinie 23.54, po modlitwie nad opętaną dziewczyną, dostałem bardzo "miły" SMS (zachowałem wiadomość w poczcie, jakby ktoś nie wierzył): "Pożałujesz tego, marny klecho, dotknij mnie jeszcze raz tymi wyświęconymi łapami i swoimi zabawkami, a cię zabiję! Dość już tego, dość, dość, dość... Dość mówię!". Aż się z tego ucieszyłem. Dlaczego? Bo niekiedy się wydaje, że nasze modlitwy nic nie znaczą, a gdy zły duch się wścieka, to znaczy, że mocno ucierpiał i jest porządnie trafiony.  

Inny SMS był taki: "Zdechniesz za to, co zrobiłeś, nie boję się Pani Niebieskiej ani ciebie z tymi zabawkami". Znowu kłamstwo w wydaniu złego ducha: "nie boję się", a równocześnie "zdechniesz za to, co zrobiłeś". Można wyczuć, z kim ma się do czynienia! 

Módlcie się za egzorcystów, gdyż nie wolno nam popełnić żadnego błędu, bo wtedy rzeczywiście zły duch może się zemścić.

Arcybiskup Emmanuel Milingo był egzorcystą w Afryce i we Włoszech. Jednak wystąpił z Kościoła.

A dlaczego Judasz odszedł od Pana Jezusa?...

bo człowiek jest wolny…

…tylko u Pana Boga jest wolny! U złego ducha jest zniewolony! Bóg nigdy nie zmusza człowieka, tylko składa propozycje: "Jeśli chcesz, to pójdź za mną". Pan Bóg namawia, podaje argumenty, podsuwa projekty, ale nigdy nie zmusza. A działanie i opętanie złego ducha polega na przymusie, wzięciu człowieka we władanie, zniewoleniu go i degradacji.

Czy ze złym duchem można rozmawiać?

Spotkałem egzorcystów, którzy przyjmowali jak objawienie wszystko, co zły duch im powiedział. Uważam, że tego robić nie wolno, gdyż zły duch to ojciec kłamstwa. On, nawet przymuszony rozkazem wyznania jakiejś prawdy, dorzuci jeszcze jakiegoś śmiecia. Kiedyś zapytałem złego ducha: "Co zrobić, żebyś z tej osoby wyszedł?". "Odmówić "Ojcze nasz" po francusku" - usłyszałemodpowiedź. I dwie osoby z zespołu egzorcystów odmówiły modlitwę po francusku! Mówiłem im, że tego nie trzeba robić, lecz one się pomodliły, co oczywiście nic nie pomogło. 

Niekiedy sam zły duch rozpoznaje nasze myśli. Pewnego razu zastanawiałem się, czy osoba jest opętana, dręczona, czy tylko udaje. I w myślach rozkazywałem złemu duchowi: "Jeśli jesteś w tej osobie, to w Imię Jezusa powiedz, jakie jest twoje imię". Po chwili ciszy zły duch objawił się w tej osobie. "Chcesz znać moje imię? Powiem ci" - przemówił. 

Czasem trzeba rozkazywać złemu duchowi, by podał imię, to pomaga przy uwolnieniu. 

Czytałem, że w Polsce jest około sześćdziesięciu księży egzorcystów i każdego dnia mają co robić. Co znaczy dla księdza być egzorcystą? 

Przyznam się, że dla mnie posługa egzorcysty jest teologią praktyczną, której w seminarium nie było. Dzięki niej wiele douczyłem się o Bogu, o człowieku i złym duchu. To nie jest tylko problem dręczeń. Ile satanizmu jest w naszym życiu społecznym, narodowym, a nawet kulturalnym. Ile kłamstw, obłudy, podpuszczania… 

Bardziej rozumiem, że Chrystus przyszedł nas wybawić od potwornego zła. Zbawiciel aż taką wielką cenę za nas zapłacił. Gdyby był to drobiazg, Bóg wysłałby anioła. Jezus sam przyszedł jako człowiek, by pokazać nam sposób życia w prawdzie i świętości oraz unaocznić niebezpieczeństwa grożące człowiekowi. To dają mi egzorcyzmy. 

Z drugiej strony posługa ta pokazuje mi, że ludzie często nie wiedzą, co w życiu czynią. Nie wiedzieli, bo skazali niewinnego Chrystusa i jeszcze z Niego szydzili. Nie wierzyli, że jest Bogiem i mieli silnego kusiciela. Ludzie opętani i dręczeni na początku dziwią się mojej życzliwości, bo uważają się za odsuniętych, potępionych, napiętnowanych, a tymczasem spotykają się z radością, miłością i słowami: "Dobrze, dziecko Boże, że wracasz". My, egzorcyści, cieszymy się każdym dobrem i martwimy każdym ustępstwem na rzecz zła. To pogłębia duszpasterską więź z przychodzącymi do nas ludźmi. Niedawno pewna pani powiedziała: "Ja tak bardzo bałam się przyjechać do księdza". Później pozbyła się tego strachu.

Zastanawiam się, dlaczego jeden egzorcyzm nie wystarczy, lecz trzeba go powtarzać.

Kiedyś dziewczyna zdiagnozowana jako opętana zachowywała się na egzorcyzmie spokojnie, cicho, tylko delikatnie drżąc. Za drugim razem było tak samo, czyli bez większych objawów opętania. Wówczas wziąłem ją na bok i zapytałem, co robi w trakcie egzorcyzmu - czy odnawia pakt z szatanem. Kiwnęła głową, że tak: aby nie było objawów, w tym czasie ona ponownie oddawała się złemu duchowi. Na co taki egzorcyzm? Na nic! Nigdy modlitwa nie działa wbrew woli człowieka. 

U osób, które nie chcą być uwolnione, zło wraca. Jeśli zaś człowiek wytrwa na egzorcyzmie - niekiedy całe miesiące - to wyjdzie spod wpływu złego ducha. 

Czy zdarza się, że egzorcyzm w jakimś przypadku nie skutkuje?

Niestety, może tak być. Mamy jako egzorcyści świadomość, że nie wszystko może się udać. Zdarza się, że na skutek działania złego ducha nie dochodzi do egzorcyzmu. W pewnym przypadku szatan tak bał się egzorcyzmu, że doprowadził do samobójstwa młodego chłopaka, zanim udało mu się ze mną spotkać. Jak opowiadali później jego koledzy, którzy wieźli go do mnie, chłopak nie wysiadł normalnie z samochodu, ale coś go wydarło przez okienko w drzwiach, i od razu pobiegł do Sanu odebrać sobie życie.

Czy można egzorcyzmować kogoś wbrew jego woli? 

Nie. Egzorcyzm to nie czary, wymaga zaangażowania opętanego, konieczna jest jego chęć poprawy i powrotu do Boga. On sam musi walczyć o uwolnienie od złego ducha. Jeżeli tego nie robi, modlitwa egzorcysty nic nie pomoże. Opętanie to stopniowa degradacja, a egzorcyzm jest procesem powrotu do Boga.

Ile egzorcyzmów ksiądz przeprowadził?

Nie wiem, bo ich nie liczę. Trochę by się tego uzbierało. Kiedyś w jednym miesiącu miałem sto dwadzieścia spotkań (wiele zakończonych egzorcyzmowaniem).

Czy miał ksiądz jakiś widowiskowy egzorcyzm?

Wszystkie egzorcyzmy takie są... Kiedyś modliliśmy się nad chłopakiem, maturzystą. Objawy opętania wystąpiły w szkole. Młodzież natychmiast szukała księdza. Pytałem ich, jak poznali, że potrzebna jest pomoc egzorcysty, przecież mogli zadzwonić po psychologa czy psychiatrę? Chłopcy powiedzieli: "Bo ten szczupły chłopak miał taką siłę, żeśmy w czterech nie mogli mu dać rady", a dziewczyny stwierdziły: "Bo takim wzrokiem na nas patrzył, jakby chciał nas wszystkich w klasie pozabijać". Odbył się pierwszy egzorcyzm, podczas którego chłopak krzyczał: "Ja wam tego nie daruję!", a po chwili ciszy spokojne powiedział: "Macie szczęście, że On tu jest i Ona!" (zły duch bardzo niechętnie wypowiada imiona Jezusa i Maryi; jego słowa znaczyły, że wspiera nas Pan Jezus i Maryja). Czego więcej potrzeba! To był najkrótszy egzorcyzm w mojej karierze, dwa razy spotkaliśmy się na modlitwie i spokój. Czy to nie jest widowiskowe?

za: katolik.pl

Komentarze (40):

Paweł2021.02.1 19:12
@[email protected] https://pomagam.pl/pawelchrostek Witajcie czy ja mogę liczyć na jaką kol wiek pomoc: Proszę o pomoc w powrocie do zdrowia, bliższe info na stronie: https://www.fundacjaavalon.pl/nasi_beneficjenci/pawel_chrostek_404.html Liczę na każdy 1% podatku co roku ?? Jest znowu pomoc w postaci sms`a Sms na numer: 75 165 o treści: Pomoc 404 Wysyłając tego sms`a dostaje na konto 5 zł Program do rozliczania Pitów: https://www.e-pity.pl/pity-2018/sub/program-online-epity-2019-KRS-0000270809--404 Pomóc również można mi po przez zakup twórczości mojej Mamy na aukcji allegro: https://allegro.pl/charytatywni/fundacja-avalon-bezposrednia-pomoc-niepelnosprawnym/cele/pomoc-dla-pawla-chrostka-subkonto-404-1 https://www.art-malarstwo.pl/ Za wszelką pomoc bardzo dziękuję.
on2021.02.1 10:12
Dorobek intelektualny tego czarnoksiężnika powala absurdem.
ŻałosnyKleroStaruchZdziecinniałOdKatoBajań2021.02.1 9:51
Hans Christian Andersen zapytany o istnienie Calineczki, zarzekał się, że to klasa dziewucha! Cysto, cycato i całkiem dobrze gotuje.
Gnom2021.02.1 8:59
Oczywiście. Piłem z nim do samego rana,ja do łóżka a on do pracy w Sanepidzie. Szatan nie człowiek
Zbychu2021.02.1 8:58
Wystarczy popatrzec na łażących po ulicach lewaków pod wodzą Lemparcicy, żeby przekonać się o istnieniu diabła. Tak wyglada diabel w ludzkuej skórze- pluje, wrzeszczy, miota wulgaryzmy! Znany od lat wizerunek diabła!!
Polak2021.01.31 22:21
Tak, tak. Miś Uszatek, Jehowa, Reksio oraz Bolek i Lolek to według Rajchela też naprawdę istniejące postacie literackie.
Szatan2021.01.31 21:33
Egzorcysty to niedobre ludzie.Chlapią zimną wodą i klepią różaniec.Trza będzie uciekać z Polski najlepiej do Zjednoczonego Królestwa.
szymon2021.01.31 19:33
aleście głupie ludzie trzeba wybierać dobro a nie zło po śmierci sąd
Foster2021.01.31 18:52
Cala prawda o kościele katolickim w Polsce. Ksiądz przegania nastolatkę - wolontariuszkę z przed Kościoła św. Szczepana w Krakowie. Język oborowego (nie uwałaczając tej szlachetnej profesji) Obejrzycie na yutube.
Anonim2021.01.31 19:02
Ale bzyknąć ministranta - czemu nie, kto nie ma pokus?
Anonim2021.01.31 19:09
Jeśli przyjdziesz pod prywatny dom właściciela, który wie, że masz poglądy przeciwne mu, to nie dziw się, że będziesz pogoniony. Owsiak ze zbiórką WOŚP w tym roku poparł Strajk Kobiet, gdzie lewactwo domaga się zabijania dzieci nienarodzonych na życzenie. To wprost sprzeczne z V przykazaniem KK - Nie zabijaj! Jak akceptujesz takie postulaty z Owsiakiem, to nie pałętaj się pod Kościołami, które wyznają zasadę życia i są temu przeciwne. P.S. No i daruj sobie gnój z paranojami o ministrantach i seksie. Masz z tym problem, to idź do stosownej poradni.
Foster2021.01.31 19:12
Obawiam się, że ta dziewczynka, to dziecko, już nigdy nie wejdzie go Kościoła.
Tia...2021.01.31 19:26
Zostaw te obawy rodzicom dziecka. Jak dziewczyna zrozumie sytuację, będzie osobą wierzącą, ponad szopki z TV, to przyzna rację księdzu. Wiara to znacznie więcej od bzdur Owsiaka robionych pod przykrywką akcji pomocowych.
Foster2021.01.31 19:31
Obyś miał rację. Pomodlę się za tego księdza. Co nim kierowało ?
drift2021.01.31 21:19
Pomódl się o niego, jak będziesz w Poradni Zdrowia Psychicznego. Paranoje, w tym te antykatolickie próbuje się leczyć.
Durniu ty2021.01.31 20:59
Haha ale ty jesteś durny. Prywatny dom??? Czy klecha zarobił na ten „dom” uczciwa praca i kupił ten „dom” za własne pieniądze”? Nie! Kościoły zostały wybudowane nie z pieniędzy księży ani nawet nie za pieniądze samych katolików, tylko za pieniądze podatników czyli wszystkich obywateli, rownież tych niewierzących. Także kościoły należą do obywateli a nie do jakiegoś parszywego klechy.
A2021.01.31 18:21
Tego dziadka jestem w stanie zrozumieć. Całe życie przeszło mu koło nosa i nic po nim nie zostanie, dlatego pociesza się, że niby wszystko robił w dobrej sprawie. Ale TY czytelniku nie musisz powtarzać.
...2021.01.31 18:48
Proszę o nas świadomych czytelników nie troskaj się. Wystarczy, że kompromitujesz się swoimi wpisami, udowadniając, jak jesteś niedojrzały i niewiele wiesz o świecie, nie mówiąc o temacie artykułu.
?why?2021.01.31 18:19
Dlaczego "wszechmocny" podobno Bóg nie zniszczy szatana lub nie odbierze mu jego szatańskiej mocy? Mogąc to zrobić, ale nie robiąc tego staje się poplecznikiem, wspólnikiem szatana. Tak jakby ktoś świetnie uzbrojony spokojnie patrzył gdy na jego oczach terrorysta zabija wielu ludzi i nie reagował. W świetle prawa byłby współwinny.
myślący2021.01.31 18:44
Niewiele wiesz o życiu, a tym bardziej o Bogu, skoro wypisujesz wiele razy przeróżne bzdury pod tym i innymi artykułami. Bóg dał ludziom wolną wolę, nie ingeruje w to co robią. Mogą krzywdzić, zabijać, ale i czynić dobro. Po śmierci zobaczysz, na co zasłużyłeś swoim życiem. Za dobro będzie nagroda, a zło cierpienie i męki... A szatan dąży, być czynił zło, na swoją zgubę. Nie wierzysz w Boga, jemu w to graj. Biedyny/a jesteś i zagubiony/a, współczuję Ci. Obyś dla własnego dobra jak najszybciej zrozumiał/a swój stan i wrócił/a na mądrą i normalną drogę życia.
rebeliant2021.01.31 19:59
Bóg nie dał człowiekowi wolnej woli.
Cool2021.02.1 9:36
Każdy z nas może robic co mu się tylko podoba, czyż nie?
czyt2021.02.2 0:09
do Cool, serio, możesz robić co chcesz?
?why?2021.02.1 9:52
:-D Zamiast odpowiedzieć na moje pytanie: "dlaczego wszechmocny Bóg nie zniszczy szatana, lub nie odbierze mu jego mocy?" kręcisz, bełkocesz, robisz uniki i chamskie wycieczki - ad personam i jakby tego było mało - namawiasz mnie do uwierzenia w przekaz KK, to znaczy (między innymi) zaakceptowania sugestii, że mam grzech, bo... jakaś kobieta tysiące lat wcześniej zerwała owoc.... Nie da rady. Nie dam sobie wmówić niepopełnionego grzechu.... :)
edi2021.02.2 12:03
a dlaczego PiS nie niszczy PO mimo wielu zapowiedzi i vice versa? umowa społeczna kolego, ja nie bede właził tobie w droge ty mi, zyskami sie jakos podzielimy- bedzie pan zadowolony..
Po11...AAA... proud jew2021.01.31 18:02
Kochany wirusie. Wyrżnij to stare, głupie katolickie bydło co głosuje na PiS ...
SMS do Szatana2021.01.31 17:31
666 666 666
Anonim2021.01.31 17:00
Istnieje, siedzi w Toruniu i pierd..li dyrdymały przez Radyjo.
rebeliant2021.01.31 16:44
Szatan istnieje, a jego imię Jahwe. https://www.youtube.com/watch?v=eUjlNOogsrE
rebeliant2021.01.31 17:06
Jak już mówiłem Jeżuuuu !!! nie poniósł losu autentycznego człowieka, sam sobie przygotował narodziny, dobrał talenty, dysponował nadludzkimi zdolnościami... półbożek, który zakpił z bycia człowiekiem został obnażony w swych kłamstwach i w swym przedmiotowym postępowaniu z człowiekiem. Na pohybel zBoku Jahwę Duchowi Świętemu, Jeżu i ich Diabły. Chwała człowiekowi wszechmogącemu poza wszelką hierarchią, a zwłaszcza poza hierarchią czwórcy przeklętej.
Foster2021.01.31 16:41
Tak to powiedział jakby dotąd tego nie wiedział. Jak taki niedowiarek został księdzem ?
Ex Pert2021.01.31 16:32
Tak,jest ,codziennie wieczorem wypija ksiądz z Demonem kilka butelek wina mszalnego.
Anonim2021.01.31 16:32
Gdyby nie istniał, należałoby go wymyślić - dzięki niemu zgraja pasożytów-pedofili doi ludzkość od 2000 lat.
Wątpiący2021.01.31 16:29
Przysięgnij się dziadek - to uwierzę. Może być - "jak babcie w ciapcie".
Palindrom2021.01.31 18:54
Nie wiem czy wiesz, twoje "wierzę" przy wierze Szatana, jest jak kropla wody w Kosmosie
Myślący człowiek2021.01.31 15:48
Czy jak wmówić sobie a potem przekonam grupę mało rozgarniętych ludzi, ze na jednym z księżyców Jowisza zakopany jest fioletowy arbuz to oznacza, ze ten fioletowy arbuz tam się pojawi? Nie! Nieważne jak bardzo wierzycie w bajki o szatanie i innych cudach - to zawsze pozostanie tylko iluzja wykreowana w waszej głowie.
KleksKatoMelasyPopuszczonyPrzezKleroPasożyta2021.01.31 15:12
Bajkowe klero-pierdy dziada pasożyta. Do grobowej deski będzie ślinił się o szatanie, bo niczego porządnego ani trwałego po sobie nie zostawi. Pusty żywot jakoś trzeba uzasadnić walką ze "zuem". Werbalną, bo to najłatwiej.
Anonim2021.01.31 15:37
Rzeczywiście twoja "spuścizna" to kibel, bo i od razu czuć że coś zostawiłeś po sobie.
Ryszard2021.01.31 14:26
Na ten portal to strach wchodzić..! Jak nie diabły to Tarczyński,jak nie Pawłowicz to Targalski,jak nie Kaczyński to Wałęsa sikający do kropielnicy...A dzisiaj w dodatku widmo Owsiaka któremu jakiś ksiądz dał stówkę..
Anonim2021.01.31 15:31
Wyraźnie coś cię zmusza żeby tu wchodzić