Franciszek: Musimy stworzyć prawo o związkach cywilnych [WIDEO] - zdjęcie
22.10.20, 08:43Fot. screenshot - Twitter (Marco Alessandro Solzi)

Franciszek: Musimy stworzyć prawo o związkach cywilnych [WIDEO]

103

Wiele komentarzy na całym świecie wywołała wczorajsza premiera filmu „Franciszek” na Festiwalu Filmowym w Rzymie. W filmie tym papież Franciszek wyraził aprobatę dla ustanawiania w świeckim porządku prawnym związków cywilnych dla par homoseksualnych. Dla wielu katolików twierdzenie to wydało się tak oburzające, że informację o słowach papieża uznali za fake news. W sieci pojawił się jednak fragment filmu, w którym padają kontrowersyjne słowa.

Wczoraj w Rzymie odbyła się premiera filmu dokumentalnego „Franciszek” rosyjskiego reżysera pracującego w Holywood, Jewgienija Afiniejewskiego, będącego prezentacją stosunku papieża Franciszka do problemów społecznych i posługi duszpasterskiej wśród ludzi żyjących „na peryferiach egzystencjalnych”. W części odwołującej się do problemu duszpasterstwa osób homoseksualnych Franciszek stwierdza, że dla walki z dyskryminacją tych osób, powinno zostać przyznane im prawo do cywilnych związków.

W j. hiszpańskim papież mówi:

- „Las personas homosexuales tienen derecho a estar en la familia, son hijos de Dios, tienen derecho a una familia. No se puede echar de la familia a nadie, ni hacer la vida imposible por eso. Lo que tenemos que hacer es una ley de convivencia civil. Tienen derecho a estar cubiertos legalmente”.

W polskim tłumaczeniu przekazanym przez Katolicką Agencję Informacyjną słowa te brzmią:

- „Osoby homoseksualne mają prawo do bycia w rodzinie; są dziećmi Boga; mają prawo do rodziny. Nikogo nie można wyrzucić z rodziny, ani sprawić, by jego życie było z tego powodu niemożliwe. To, co musimy stworzyć, to prawo do wspólnego pożycia. One mają prawo do tego, by być prawnie chronionymi”.

Wypowiedź ta, jak powołując się na reżysera filmu przekazał katolicki portal AciPrensa, ma pochodzić z wywiadu udzielonego przez Ojca Świętego reżyserowi.

Jest to prywatna opinia papieża Franciszka, nie będąca naturalnie nauczaniem Kościoła katolickiego.

W 2003 roku Kongregacja Nauki Wiary opublikowała „Uwagi dotyczące projektów legalizacji związków między osobami homoseksualnymi”, gdzie stwierdzono:

- „Prawne uznanie związków homoseksualnych lub postawienie ich na tym samym poziomie co małżeństwo oznaczałoby nie tylko aprobatę zachowań dewiacyjnych, z konsekwencją uczynienia ich wzorcem we współczesnym społeczeństwie, ale także przesłaniałoby podstawowe wartości, które należą do wspólnego dziedzictwo ludzkości. Kościół nie może nie bronić tych wartości, dla dobra mężczyzn i kobiet oraz dla dobra samego społeczeństwa”.

kak/ekai.pl, cna.pl, Fronda.pl

Komentarze (103):

gość2020.10.22 21:03
Franciszek to nie papież, to antychryst.
harry2020.10.22 19:14
Super, może mi się uda wziąć ślub z moim kochankiem.
taro2020.10.22 16:46
obluda oszusta.Bredzi dziad ,powie cos i nic nie powie,a szatan z aspolecznym elementem podskakuje do gory kazdego dnia. Stary czlowek powiedzialy o nim-,,daremny futer,,
Aleksandr Dugin to mądry profesor2020.10.22 16:11
Wy, konserwatywna frakcja w Kościele Rzymskokatolickim, musicie zrozumieć jedno, że wszelkie tendencje reformatorsko-modernistyczne w waszym kościele wynikają z bratania się ze zgniłym Zachodem. Lewactwo, Masoni i Lutry są zachwyceni waszym nowym nowym, "postępowym" papieżem. Nie pojmuje, dlaczego tak bardzo boicie się wschodniej ortodoksji, dlaczego tak bardzo jesteście niechętni kulturze rosyjskiej i prawosławiu. Moglibyście uczyć się od nas tradycjonalizmu i konserwatyzmu. Jeśli nie chcecie, żeby w przyszłości na duchownych KK wyświęcano jawnych gejów, jeśli nie chcecie, aby w waszych kościołach wisiały tęczowe flagi, podejmijcie z nami dialog i współpracę. Ekumena z Ortodoksją jest tym, co może uratować waszą zachowawczość i wartości. Chyba że wolicie, żeby Lutry wsączyły jad w wasze wyznanie i zatruły wasze korzenie. jaki będzie wasz kościół za 20-40 lat? To zależy od was.
Maciej Płatov2020.10.22 15:28
Niosący Światło= Lucyfer z radości Okowitą ZDROWIE HERETYKA PRZEPIJA.
matis892020.10.22 13:10
Bergoglio pochwala sodomski związek oparty na grzechu, złu, obrzydliwości w oczach Boga, przeciw naturze, który jest niezdolny do dzieci nazywa rodziną. Więc już jasne że popiera też adopcję dzieci przez sodomitów, czyli pedofilię.
matis892020.10.22 12:57
Bergoglio Fałszywy Prorok Nie Katolik wypowiada wojnę Jezusowi i Prawu Boga od pierwszego swojego dnia w Watykanie. To szatanista i mason. Przy tym zachowuje się jakby sam był pedałem.
man.of.Stagira2020.10.22 12:57
"„Osoby homoseksualne mają prawo do bycia w rodzinie; są dziećmi Boga; mają prawo do rodziny. Nikogo nie można wyrzucić z rodziny, ani sprawić, by jego życie było z tego powodu niemożliwe. To, co musimy stworzyć, to prawo do wspólnego pożycia. One mają prawo do tego, by być prawnie chronionymi”. DLACZEGO osoby te mają prawo do bycia w Rodzinie? DLATEGO ponieważ są dziećmi Boga! F1 ewidentnie wypowiada się tutaj tzw językiem eminentnym tj. mówi o przynależeniu tych OSÓB do chrześcijaństwa jako obietnicy Zbawienia (Uwaga: o s ó b tj. subsystencji cogitalnych obdarzonych inteligencją -NIE jakichś konstruktów ew. wielkości relacyjnych zwanych "osobami gender")TO ich Rodzina. Nie mówi się tu nic o jakiejś ziemskiej rodzinie. Przynajmniej w t y m zdaniu. DLATEGO powinni mieć zapewnioną ochronę cywilną prawem ludzkim. NA PRZYKŁAD: ochronę przed agresją (dotyczy krajów w których są obiektem prześladowań). Chrześcijaństwo i nie-normatywność NIE wykluczają się, o tyle o ile Bóg nie wyklucza nikogo. NIE są jednak kompatybilne. Dotyczy to również judaizmu czy islamu. Zatem dotyczy połowy ludzkości lub więcej. Tyle.
Foster2020.10.22 12:33
Czytam te wpisy z niedowierzaniem. Czy to jeszcze jest portal katolicki ?
Klejnot Nilu2020.10.22 12:35
Nie, jest to portal pisowski. Cieszę się, że mogłem pomóc.
Jack Sparow2020.10.22 13:04
Ten portal jest po części opanowany przez gadających między sobą trolli, którzy mają stworzyć wrażenie wyższości argumentów „oświeconych” gejów na tępymi odzywkami „katolów”… jeśli jesteś katolikiem, to ma cię to zniechęcić od katolicyzmu…
Roman2020.10.22 11:55
Jak ten drań Franciszek godzi aprobatę dla związków par homoseksualnych z Biblią - z Kpł 10,13, gdzie jest napisane: "Ktokolwiek obcuje cieleśnie z mężczyzną tak jak się obcuje z kobietą, popełnia obrzydliwość. Oboje będą karani śmiercią, sami na siebie tę śmierć ściągnęli." Dodam, że śmierć w nomenklaturze Pisma Świętego oznacza potępienie! - bo człowiek jak już żyje, to nigdy nie umiera. Nawet jak mówi Rz 1.32 "ci, którzy chwalą tych co to czynią, też winni są śmierci." A Franciszek podczas każdej Mszy św. tę Biblię całuje!!!!! Wszystko, co ta łajza Franciszek wyprawia,"ohyda spustoszenia" się nazywa. O tym mówi Mk 13.14: "A gdy ujrzycie ohydę spustoszenia zalegającą tam, gdzie być nie powinna (zapewne w Watykanie być nie powinna) - kto czyta, niech rozumie - wtedy ci, którzy będą w Judei (czyt. w Polsce), niech uciekają w góry, kto będzie na dachu, niech nie schodzi i nie wchodzi do domu, żeby coś zabrać. Albo będzie na polu, niech nie wraca, żeby wziąć swój płaszcz. Biada zaś brzemiennym i karmiącym w owe dni. A módlcie się, by to nie przypadło w zimie. Albowiem dni owe będą czasem ucisku, jakiego nie było od stworzenia Bożego aż dotąd; i nigdy nie będzie." Polacy! Narodzie wybrany! Od Polski się to zacznie. Zostało niewiele czasu. Według czasu Boskiego. gdzie rok to tysiąc lat, to będący na dachu, nie zdążą wejść do domu, aby coś zabrać.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:13
Papa Franio nic nie pisał o akceptacji równych praw dla LGBT w kościele (bo też poza garstką nikt z LGBT się czegoś takiego nawet nie domaga, gdyż zdecydowana większość nie chce mieć z kościołem ani katoideologią nic wspólnego). Papa Franio jedynie uzmysławia katolom, że ideologia kościoła nie może służyć jako przeszkoda do funkcjonowania społeczności LGBT poza kościołem. Stąd mowa o prawach cywilnych w wypowiedzi Frania. Równe prawa cywilne to zupełnie co innego niż tzw. błogosławieństwa w kościele.
Roman2020.10.22 12:18
Jeden dzień w niebie, to jak tysiąc lat na naszej ziemi, a nie jak napisałem rok to tysiąc lat. Zatem tuż, tuż.
Cool2020.10.22 11:34
Kościół nie może akceptować grzechu, może i powinien, jedynie przekonywać aby nie grzeszyć .. a związek partnerski usankcjonowany prawnie jest z punktu widzenia Katolika siedliskiem grzechu ... logicznym zatem jest, że Kosiół nie może popierać praw wspierających grzeszników. P.s. Już w pierwszym dniu pontyfikatu Franciszka wiedziałem, że jest szkodnikiem.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 11:46
Konstytucja RP gwarantuje Polakom wolność od religii, a więc uporczywe napastowanie i spamowanie ideologią grzechu wobec osób wolnych od religii i nie chcących mieć z tym nic wspólnego jest w Polsce nielegalne.
Cool2020.10.22 11:50
Konstytucja gwarantuje wolność religijną! ... nie zrozumiałeś czytanego tekstu ;-))
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 11:57
Konstytucja daje ci wolność religijną, którą ty rozumiesz jako prawo do zadręcznia, propagowania, uprzykrzania życia i dyskryminacji osób nie podzielających twojej ideologii. Konstytucja ci takiego prawa nie daje. Jest prawo do wolności do religii, ale w tym samym akapicie jest prawo do wolności od religii, czyli m.in twojego pragnienia napastowania ludzi ideologią grzechu.
Cool2020.10.22 11:59
nikt cie nie zmusza do wiary ani przestrzegania jej zasad.
Anonim2020.10.22 12:02
No jeżeli rząd chce wprowadzić zakaz aborcji albo związków partnerskich nie kryjąc, że to w związku z "chrześcijańskimi wartościami", to jednak trochę zmusza, c'nie?
Cool2020.10.22 12:53
Odróżnij Kościół od Państwa ... Tu nie ma żadnego przymusu, tak działa demokracja, która ma swoje mankamenty ale chyba musimy to zaakceptować. Kościół natomiast ma prawo jak każda inna instytucja lobbować i walczyć o sankcjonowanie prawa zgodnego z jego nauką ...
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:04
Konstytucja gwarantuje brak religii i kierowania się nią w życiu tym, którzy sobie tego nie życzą. Natomiast tacy jak ty mają to gdzieś uważając, że to nie przeszkadza w propagowaniu gdzie popadnie zasad ideologii religijnej i powinności się nią kierowania wobec osób, które nie życzą sobie być z tym zapoznawane.
Anonim2020.10.22 12:08
Konstytucja niczego takiego nie gwarantuje.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:16
znowu zerro i jego zaklęcia :)
Jack Sparow2020.10.22 12:34
Większość ludzi również nie chce słyszeć o Waszych Praktykach… i to z tego prostego względu, że niezależnie od tego w jakie kolorowe wianki się ubierzecie, budzą one naturalne obrzydzenie… (a na marginesie to sprowadzanie człowieka do „seksu” jaki uprawia, to naprawdę zezwierzęcenie… jak nie możecie się opanować, to przynajmniej nie ględźcie na temat, który tylko poniża…). Sprawdzono przez iKorektor – https://ikorektor.pl
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 14:17
To też ci nikt nie opowiada o "praktykach", ty sam sobie nt. temat bujdny tworzysz i jesteś złakniony tej wiedzy, a potem pretensje składasz na tych, którzy nic takiego ci nie opowiadali.
Jack Sparow2020.10.22 21:51
Czytam twoje sugestie o „spragnieniu” z największym obrzydzeniem… nie zniechęcaj mnie dalej do siebie człowieku. Wasze PRAKTYKI widać na każdym waszym marszu, nikt niczego nie musi się domyślać.
B.2020.10.22 12:04
Nikt ciebie nie napada geju, sam włazisz na portale katolickie i napadasz na katolików.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:08
Nie jest mowa o "portalach" typu szmatławiec fronda, lecz o sytuacji społeczno-prawnej polskiej społeczności LGBT.
Anonim2020.10.22 12:13
Nie istnieje żadna "społeczność" lgbt. Nic nie łączy lesbijek z pederastami.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:16
Oczywiście, że łączy. Np. nieheteronormatywna orientacja.
Anonim2020.10.22 12:43
Ble, ble, ble.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 14:18
kolejna wspólna sprawa - emancypacja
Anonim2020.10.22 19:47
nie istnieje żadna "nieheteronormatywna orientacja".
Jack Sparow2020.10.22 12:20
Mienisz się ateistą, czyli nie wierzysz również w istnienie grzechu... skąd więc ta opinia, że cie on gnębi....on ma gnębic ludzi, którzy w swoim sumieniu go rozpoznają, czyli wierzących.. (czyzbyś w głębi duszy przeznawał się jednak, że masz coś na sumieniu?)
Art2020.10.22 12:38
Nic nie zrozumiales. Gnebi, bo religia, tu katolicka, wprost atakuje niewierzacych, co ma do tego grzech? W procedurach prawnych chociazby. Polska jest de facto panstwem wyznaniowym. Niedlugo bedzie de iure.
Cool2020.10.22 12:57
Jeśli społeczeństwo w drodze demokracji decyduje o wyznaniowym charakterze państwa, to nie widzę problemu .... A ty?
Jack Sparow2020.10.22 13:14
… Atakuje wasze PRAKTYKI każdy kto ma naturalne obrzydzenie do aktów homoseksualnych, z którymi się wszędzie obnosicie, prosząc nie tyle o tolerancje co o PODZIW. Łgarsko nazywacie wasza CHUĆ miłością i w wiankach udajecie prześladowane dziewice niewinności…
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 14:19
Nikt się nie obnosi ty sam się obnosisz ze swoimi marzeniami nt. homoseksu, a następnie oskarżasz o to ludzi, którzy nic ci o tym nie opowiadali. To już jest choroba umysłowa.
Jack Sparow2020.10.22 21:56
Tak jak myślałem – jesteś paskudny, wmawiasz innym swoje zepsucie…
Jack Sparow2020.10.22 22:05
Atak przez procedury prawne – he, he, he. Chcesz z nas frajerów zrobić, którzy dadzą ci prawa zarezerwowane dla matek i ojców… a może w ogóle chciałbyś być wielbionym kreatorem trendów życia – dobrze oczywiście opłacanym za swoją awangardowość. Weź się chłopie w garść, i użyj reszty testosteronu by nie skowyczeć jak kulawy…
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 11:32
LGBT nie oczekuje waszych kościelnych ślubów, ani "błogosławieństw". Wsadźcie je sobie w dvpe. Natomiast równość w prawie cywilnym stanowionym należy się jak psu buda.
Cool2020.10.22 11:36
Przecież masz prawa dokładnie takie same jak ja ...
Anonim2020.10.22 11:38
Znaczy może wziąć cywilny ślub z partnerem? Kurczę, pozmieniało się w tej Polsce, i to tak szybko, że nawet nie zauważyłem.
Cool2020.10.22 11:41
Przecież ja jako mężczyzna z partnerem też nie mogę wziąć ślubu! ...
Anonim2020.10.22 11:43
<w tym miejscu wstaw argument o chrześcijanach mających te same prawa w Arabii Saudyjskiej>
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 11:43
gej też nie może wziąć ślubu z kobietą, jeśli to zrobi będzie to ślub fikcyjny, który jest w Polsce ścigany z urzędu
Cool2020.10.22 11:51
Coś ty dzisiaj ćpał? .... :-)))
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:00
No tak.. .zapomniałem, że to "dyskusja" z d.ebilem :)
NIE dla sodomii!!2020.10.22 12:03
Co ty p dolisz durny geju? NIKT nie pyta osobnika płci męskiej czy jest pederastą, gdy on chce zawrzeć związek małżeński z kobietą!! a zatem wyluzuj, bo ci "kakałko" w czerep wali!
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:06
Błędy logiczne zarówno w niku jak i w treści. Zupełnie nie o tym mowa :) Sodomia to wg. polskiego słownika zoofilia i nic więcej. Z kolei pederastia to konstakty dojrzałych mężczyzn z nastolatkami, a nie mężczyzn z mężczyznami.
Anonim2020.10.22 12:12
Sodomia w języku polskim oraz w innych językach europejskich oznacza homoseksualizm męski. "Słownik" ma odzwierciedlać znaczenie słów, a nie je zmieniać, narzucać i dyskryminować.
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 12:18
Niczego takiego nie ma w słowniku języka polskiego. Jest sodomia jako wyłącznie zoofilia. Nie ma sodomii jako homoseksualność. Takie bajania to tylko w watykańskiej biblii, która ci się pomyliła ze słownikiem języka polskiego.
Jack Sparow2020.10.22 13:42
Dziękujemy za zwrócenie uwagi… będziemy reagować by nastąpił powrót do właściwego znaczenia i korekta (...tej lewackiej korekty w duchu poprawności politycznej – my wiemy gdzie sięgają macki fundacji Sorosa…)
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 14:56
I kolejne bezprzedmiotowe zaklęcia zerra niepogodzonego z rzeczywistością faktów
Jack Sparow2020.10.22 22:11
Zero to chyba twoich argumentów – definicja sodomii (w wersji międzynarodowej, nie opłaconej jeszcze przez waszego sponsora Sorosa): "Sodomy (/ˈsɒdəmi/) or buggery (British English) is generally anal or oral sex between people or sexual activity between a person and a non-human animal (bestiality)"
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 11:42
Już to przerabialiśmy, a ty ciągle zapominasz. Od kiedy osoba homo może wziąć ślub z osobą komplementarną psychoseksualnie?
Cool2020.10.22 11:54
Przy zawieraniu związku małżeńskiego nikt nie pyta o preferencje seksualne! ... jarałeś coś dzisiaj? ;-))
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 11:59
Oczywiście, że pyta. Przeczytaj sobie formułkę ślubowania. Tym niemniej nie o tym pisałem, lecz o tym, że wbrew twoim bajaniom w Polsce osoby LGBT nie mają równych praw wobec osób hetero.
Cool2020.10.22 12:22
Wyobraź sobie,  że jestem w związku małżeńskim ... więc daruj sobie te brednie :-)
Cool2020.10.22 12:34
Macie dokładnie te same prawa!!! ... wy domagacie sie przywilejów, przywileje natomiast należą sie tylko w sytuacjach wymiernie korzystnych dla społeczeństwa ... lub w formie pomocy/wsparcia, kobiety ciężarne, osoby starsze i /lub ułomne ... Który z tych warunków spełniasz? .
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 14:55
Trudno nazwać przywilejem oczekiwanie prawa do poślubienia partnera komplementarnego psychoseksualnie. Jest to oczekiwanie takiego samego prawa, które mają hetero. Żaden zatem przywilej.
Cool2020.10.22 16:12
Zrozum... Państwo ma gdzieś, z kim śpisz i czy masz udane życie seksualne. Państwo nie interesuje się, czy małżonkowie się zdradzają albo czy małżeństwo w ogóle zostało skonsumowane. Jedyne czym Państwo sie interesuje, to czy istnieje potencjana szansa na to czy będą z tego dzieci. ... dlaczego sobie ubzdurałeś, że społeczeństwo będzie płacić za twoje orgazmy???
abc2020.10.22 15:04
jak wcześniej dwie lesbijki lub dwoje gejów urodzą dziecko , naturalnym sposobem
Polak Ateista Dumny Gej2020.10.22 15:25
Hetero takiego warunku nie mają, zatem trudno go stawiać homo.
...2020.10.22 11:27
Dożyliśmy czasów rozwalania kościoła od środka. Musimy bronić kościoła z modlitwą różańcową prosząc świętych o orędownictwo w tej sprawie.
wd2020.10.22 11:15
Cale zycie im tlukli ze papiez to nastepca Jezusa, vice bozia, a tu zonk. Heretyk. Ale jak on moze sie mylic to i lokalny biskup tym bardziej. A co bedzie jak kolejny papiez powie to samo? Polska pezrjdzie na prawoslawie.
Anonim2020.10.22 11:18
A ty z jakiej ambasady?
Anonim2020.10.22 11:21
San Escobar
Olej2020.10.22 11:13
Papieże przychodzą i odchodzą, Kościół trwa i trwać będzie. Nam nie patrzeć tak wysoko. Nam żyć według przykazań Dekalogu, wskazań Ewangelii i wszystkiego co Mówił Pan Jezus. Reszta dopełni się wolą Opatrzności. To my, każdy z nas z osobna musimy trwać jako pojedyncza cegiełka tegoż Kościoła, trwać niezłomnością zasad i wiary. Jak mówił św. Jan Paweł II każdy z nas ma zadanie bycia świętym, bo Pan Bóg nasz Jest Święty.
k2020.10.22 11:12
Dokładnie tak samo sytuacja wygląda z rozwodami. Czy jak rozumiem, papież powinien apelować o zakaz rozwodów? No nie! Prawo a Kościół to zupełnie różne rzeczy i on to, w przeciwieństwie do was, doskonale rozumie. Nie powiedział, że Kościół aprobuje małżeństwa jednopłciowe. Zaapelował jedynie o prawną regulację zjawiska występującego w rzeczywistości, niezależnie od tego, co na ten temat myśli Kościół. Dla was prawo powinno być kształtowane na podstawie religii i to jest znacząca różnica.
Anonim2020.10.22 12:01
Bzdura!!! To może papież powinien popierać tez uchwalanie przez parlamenty prawa do aborcji? Papież jest od tego, żeby głosić Ewangelię i dbać o wieczne zbawienie KAŻDEGO CZŁOWIEKA. Nie może popierać żadnego prawa, ani żadnych struktur, które są strukturami grzechu. Kościół nigdy nie popierał świeckich rozwodów, nie może też ŻADEN KATOLIK popierać jakichkolwiek związków homoseksualnych; ani kościelnych, ani świeckich; ponieważ CZYNY HOMOSEKSUALNE SĄ GRZECHEM. Papież, popierając świeckie związki homoseksualne, wyklucza sam siebie z Kościoła Katolickiego, nawet jeśli to mówi w rozmowie prywatnej.
Nowak ze WSI2020.10.22 11:09
Zerwać "świętopietrze" z Rzymem. Wymówić konkordat i stworzyć Narodowy (Polski) Kościół Katolicki
MaxFiend2020.10.22 11:06
Przecież nie powiedział, że KK to aprobuje. Powiedział tylko, że skoro jest taka sytuacja, to trzeba ją prawnie unormować i tyle. Jego słowa nie wywracają niczego w doktrynie KK. Tak samo przecież jest z rozwodami :-D
B.2020.10.22 12:41
Naprawdę zakute łby! Parlamenty mogą więc sobie uchwalać aborcję, eutanazję, nawet dzieci i młodzieży; wyższość jednej rasy nad inną, jak to było kiedyś; związki homoseksualne, adopcję dzieci przez homo, może niedługo pedofilię, a Papież powinien powiedzieć, że można i należy to robić, bo są takie zjawiska w społeczeństwie, trzeba je prawnie usankcjonować, a to przecież nie zmienia doktryny Kościoła. Czy taki papież jest jeszcze katolikiem? Tu chodzi o ZBAWIENIE CZŁOWIEKA! Według doktryny Kościół ma ewangelizować, głosić Chrystusa i Słowo Boże, a te wszystkie wymienione wyżej czyny według Biblii SĄ GRZECHEM CIĘŻKIM. Papież ma głosić słowa św. Pawła: "Nie łudźcie się! Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani rozwięźli, ani mężczyźni współżyjący z sobą, ani złodzieje, ani chciwi, ani pijacy, ani oszczercy, ani zdziercy nie odziedziczą królestwa Bożego" (1Kor 6, 9-10). A ten jakiś antypapież popiera prawne sankcjonowanie związków, które ułatwiają grzeszne czyny, czyli oddalają od Chrystusa i prowadzą wprost do domeny szatana, a nie do Królestwa Bożego. Żadnemu katolikowi nie wolno głosić tego, co powiedział Papież, bo automatycznie wyklucza się z Kościoła. Takie poglądy mogą sobie głosić ci, którzy katolikami, a nawet chrześcijanami NIE SĄ, których nie interesuje ani odkupienie przez Chrystusa, ani Królestwo Boże. Jeżeli powiedział to formalny następca Świętego Piotra, to oznacza, że na czele Kościoła Katolickiego nie stoi katolik, ani wyznawca Chrystusa, przestrzegający Jego nakazów. W historii Kościoła zdarzali się tacy odszczepieńcy na tronie św. Piotra, ale Kościół trwa, bo prowadzi go Chrystus.Musimy się gorąco modlić o mądrego i świętego Papieża.
Piotr2020.10.22 11:01
Ciekawe w czyim imieniu Franciszek mówi (skąd ta liczba mnoga). Rozumiem, że Stolica Apostolska czyli Najwyższy Komitet do spraw Braterstwa stworzy prawo umożliwiające zawieranie homozwiązków?
bz2020.10.22 10:46
Franciszek nie raz dowiódł już, że jest zwolennikiem relatywizmu moralnego. Tym samym wpisuje się w nurt lewackiej poprawności politycznej. On nie powinien być papieżem.
bz2020.10.22 10:41
Jeśli cytowane słowa padły z ust Franciszka, to Kościół Katolicki nie posiada aktualnie papieża. Głowa KK nie może dwóm panom służyć. Coś jest nie tak, czekamy na reakcję kardynałów.
...2020.10.22 10:37
Coś czuje,że szukuje się tu nam schizma. Będzie Polski Kościół Katolicki.
Anonim2020.10.22 10:38
Tylko nie wiadomo, kto na jego czele. Rydzyk czy Kaczyński.
DET2020.10.22 11:11
Juz jest, Ale nie ma problemow z zwiazkami partnerskimi czy kaplanstwem kobiet
B.2020.10.22 10:03
Człowiek, który ma takie "prywatne opinie" nigdy nie powinien być katolickim biskupem, tym bardziej papieżem, a nawet zwykłym katolickim kapłanem. W Biblii znajdziemy wyraźne opinie na temat homoseksualizmu; wyraźne i jednoznaczne, zarówno w Starym jak i Nowym Testamencie. Bergolio z przekonań NIE JEST KATOLIKIEM, a nawet nie jest chrześcijaninem, czasem to jaskrawo widać, jak w przypadku czczenia paczomamy, czy w przypadku propagowania prawnie zatwierdzonych związków homoseksualnych. Czy papież może mieć prywatne antychrześcijańskie przekonania, a oficjalnie kłamać? Rozumiem, że naiwni wierzący chcą jakoś bronić jego i Kościół przed rozpadem, stąd często słyszymy o "prywatnych przekonaniach, o prywatnej pogawędce Franciszka" itp. Taki papież to ciężki dopust Boży; Panie Jezu Chryste, ratuj swój Kościół!!!
dd2020.10.22 11:12
W nowym testamencie???? Tys biblii na oczy nie widzial. Jezus nie powiedzial slowa o homoseksualizmie, a mogl.
Anonim2020.10.22 9:44
kto w Polsce wspiera Sekt e LGBT? Ambasada USA. Kto zmusił Benedykta do "abdykacji" oraz wspierał wybór Franko? Rząd USA. Mówią o tym ujawnione maile Clinton. czego jeszcze nie rozumiecie? W interesie USA jest zniszczenie Europy, więc wspierają wszystko co ją niszczy.
Anonim2020.10.22 9:50
Wszystkim sterują ludzie jaszczury.
B.2020.10.22 10:25
Takimi wypowiedziami to raczej steruje ambasada rosyjska.
Janek2020.10.22 9:21
Bergoglio rozwala dokładnie wiarę katolicką! mamy przywódcę nowej religii światowej ! co na to nasz episkopat ?? apostazja kroczy a oni milczą !!
B.2020.10.22 10:24
Episkopat nie może wszczynać buntu, bo to tylko jeszcze bardziej zniszczyło Kościół. Episkopat powinien przestać odwoływać się do JAKICHKOLWIEK słów Franciszka, ignorować zupełnie jego nauczanie, a mocno oprzeć się na nauczania Jana Pawła II i Benedykta XVI, ich ciągle przywoływać. Modlić się za Franciszka trzeba, ale módlmy się też gorąco za Kościół. Może o to właśnie chodzi Panu Bogu, który dopuścił takiego papieża - żeby katolicy w końcu zaczęli się modlić za Kościół, za duchowieństwo i modlić się o dobrych duszpasterzy. Tzw. wierni uwielbiają pyskować na temat swoich księży, zamiast otoczyć ich modlitwą, chętnie rozprawiają na temat ich wad i grzechów, zamiast zając się swoimi. A ilu katolików modliło się o wybór dobrego papieża? Na pewno nie większość.
Borgolio"Piotrowy" lewak?2020.10.22 9:12
Szatan posadowiny na najwyższym tronie hierarchii kościoła chrześcijańskiego.
Konklawe2020.10.22 12:21
Gdy ostatnio sprawdzałem, to oficjalna doktryna KK głosi, że podczas konklawe papieża wybierają kardynałowie, kierowani przez Ducha Św. Znaczy co? Przysnął był onże duch? Czy się naćpał?
Anonim2020.10.22 9:03
Czy Franciszek chce kościelnych ślubów dla osób homoseksualnych? No chyba nie. To o co ten wrzask?
o co? o TO:2020.10.22 9:08
od rzemyka do konika - od ślubów cywilnych do kościelnych!
Anonim2020.10.22 9:12
Jak zwykle ten sam argument. "Dziś związki partnerskie, jutro legalizacja pedofilii". No i po co?
B.2020.10.22 10:38
Wrzask o to, że zarówno Stary, jak i Nowy Testament ostro potępiają czyny homoseksualne "Nie łudźcie się! Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani rozwięźli, ani mężczyźni współżyjący z sobą, ani złodzieje, ani chciwi, ani pijacy, ani oszczercy, ani zdziercy nie odziedziczą królestwa Bożego" - pisze św. Paweł (1Kor 6, 9-10) A Franciszek postuluje prawne usankcjonowanie homoseksualnych związków!!! On nie prowadzi wiernych do Królestwa Bożego, ale szeroką droga do państwa szatana. Także jako bałwochwalca niestety, wprowadzający paczamamę do Kościoła. Módlmy się o mądrego i świętego Papieża!
Anonim2020.10.22 10:40
No dobrze, tak jest zapisane w Piśmie. Ale kwestia odnosi się do ślubów cywilnych, zupełnie niezwiązanych z Kościołem. Papież nie musi wypowiadać się jedynie w sprawach wiary.
B.2020.10.22 11:17
Śmieszny jesteś! Papież nie może prywatnie głosić poglądów sprzecznych z wiarą; nie może tego robić też żaden katolik, bo jeśli tak robi, to katolikiem nie jest. Czyny homoseksualne są jednoznacznie potępione w religii chrześcijańskiej, obojętnie, czy jest to związek prawny, czy nie. Papież wzywa więc do BUDOWY STRUKTUR GRZECHU; to czy one są świeckie czy religijne nie ma tu żadnego znaczenia. Podobną STRUKTURĄ GRZECHU jest uchwalane przez parlamenty prawo do aborcji. Jest to świeckie prawo, ale katolik (katoliczka) który dokonuje aborcji (lekarz np.) lub ją popiera jest winien grzechu ciężkiego, który nawet może wykluczać z Kościoła. Popierając jakiekolwiek, w tym homoseksualne, STRUKTURY GRZECHU, nawet świeckie, Papież wyklucza się z Kościoła po prostu; to trzeba jasno powiedzieć.
Anonim2020.10.22 11:20
Padło stwierdzenie: "Związki jednopłciowe należy uregulować prawnie". Powiedz mi zatem, gdzie tu jest jakakolwiek pochwała, albo aprobata.
ateusz2020.10.22 9:03
Jak papież mówi coś co nam się podoba, to uznajemy go za autorytet i powołujemy się na te słowa. Ale gdy mówi coś co nam się nie podoba, to jest to wyłącznie prywatna opinia papieża i można ją zignorować. Hipokryzja katoprawaków nie zna granic :)
Anonim2020.10.22 9:04
Panie bo po Januszu Pawlaczu to już nie było papieża!
B.2020.10.22 10:55
Nieprawda! Nie chodzi o to, czy nam się coś podoba, czy nie, ale o sprzeczność poglądów papieża i Biblii. Jeszcze raz słowa św. Pawła: "Nie łudźcie się! Ani rozpustnicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani rozwięźli, ANI MĘŻCZYŻNI WSPÓŁŻYJĄCY ZE SOBĄ, ani złodzieje, ani chciwi, ani pijacy, ani oszczercy, ani zdziercy nie odziedziczą królestwa Bożego". (Kor 6, 9-10). Nie odziedziczą Królestwa Bożego, to znaczy, że znajdą się w domenie szatana, w piekle. Franciszek, który ma głosić Słowo Boże i prowadzić ludzi do Królestwa Bożego ignoruje słowa zapisane w Biblii. To, co on głosi to nie jest wiara katolicka, ani nawet chrześcijańska. To Franciszek wybiera sobie z Biblii i tradycji katolickiej to, co mu odpowiada; nie chce np. słyszeć o bałwochwalstwie i wprowadza do Kościoła paczomamę; fałszuje życiorys św. Franciszka, ponieważ św. Franciszek udał się do sułtana, aby go nawrócić, a nie po to, aby się z nim dogadywać. Kościół musi jakoś przetrwać dopust Boży w postaci Franciszka.
Anonim2020.10.22 11:00
Gdybyście wy się całej Biblii tak kurczowo trzymali.
marcepan2020.10.22 8:59
Gang watykanskich pederastow juz sie nawet nie kryje ze swoimi zamiarami lucyferianski koscoil kler zywy mefisto
Felek2020.10.22 10:15
Tylko kościelni pedofile siedzą cicho