06.06.20, 14:39,,Zabierzcie im ich suki i pieniądze!'' Czarnoskóry raper nawołuje do zabijania białych ludzi/YT/Samhallsnytt

,,Zabierzcie im ich suki i pieniądze!'' Czarnoskóry raper nawołuje do zabijania białych ludzi

Urodzony w Nigerii raper Jesse Ekene Nweke Conable, wyemigrował do Szwecji w 2008 r. i ma już szwedzkie obywatelstwo, wezwał na YT swoich fanów, by „zastrzelili” białych ludzi. Na kanale YouTube ma już 280 tys. subskrybentów.

Conable wzywa:

- My, Murzyni, stanmy się numerem jeden i przejmijmy białych

Dalej dodaje:

- Kiedyś ci biali zabrali nas jako niewolników, musimy traktować ich jak niewolników i traktować ich jeszcze gorzej. Zabierzemy ich suki i zabierzemy ich pieniądze. Jesteśmy afrykańskimi wojownikami, nie są na naszym poziomie. To dopiero początek, czarna siła!

Następnie zwija dłoń w kształt pistoletu i mówi:

- Jeśli jakikolwiek biały facet lub biała dziewczyna spróbuje powiedzieć o tobie, że jesteś gównem, zastrzel ich! Nie możesz być rasistą, jeśli nie jesteś biały.

mp/samnytt.se

 

Komentarze

Darek2020.06.10 0:46
Czarna małpa może pyskować. I tak jest g*wnem. Jeb*ć tfu antifę JEB*Ć lewaków tęczowych.
Glaudiusman2020.06.7 19:13
Co za plugastwo. Nie wolno dopuszczać do anarchii, tylko pałować i zamykać buntowników. Nie można pozwalać na kradzieże, gwałty, morderstwa i zniszczenia. Tylko tłuc i zamykać.
violencja2020.06.7 15:26
Ekstradycja
mijo2020.06.7 7:50
Oczywiście w takiej sprawie sorosowe jaczejki - Otwarta i Ośzrodek z Białegostoku - milczą
.2020.06.7 1:36
To ja ci odpowiem:We ressurect KKK, nigger!
bbb2020.06.6 22:40
Skoro nigger napisał: " pie....ę białych ludzi", to przypomnę, że za 90% najcięższych przestępstw w USA takich jak: morderstwa, gwałty, okaleczenia, napady z bronią w ręku, rabunki, włamania i kradzieże odpowiada 12% populacja czarnych i to oni głownie zapełniają amerykańskie więzienia. Statystyki dostępne w internecie. https://medianarodowe.com/usa-czarnoskorzy-sprawcami-90-proc-przestepstw-na-tle-rasowym/
sylwe2020.06.6 20:46
przyjedż czarnuchu do Polski ,to ci damy suki i pieniądze
Znajdz laske juz dzis2020.06.6 18:59
Nowa strona ero,tyczna na której znajdziesz sasiadke. Ponad milion ofert z całego świata! www.paniedzis.pl Szybka i bezpieczna rejestracja, Zupełna anonimowość, Setki osób z całego świata.
Zatroskany2020.06.6 17:06
Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź nasza obroną, oby go Bóg pogromić raczył. A ty wodzu zastępów niebieskich szatana i inne złe duchy, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą mocą bożą strąć do piekła. Amen.
Zatroskany2020.06.6 16:58
Niestety bez Boga budzą się najgorsze demony. Za każdym razem gdy jest bez Boga, kończy się potworną katastrofą.
Zatroskany2020.06.6 16:52
Wiking.
observer2020.06.6 16:06
Słuszna uwaga - cyt. "nie możesz być rasistą, jeżeli nie jesteś biały". Gdy prawo działa tylko w jedną stronę to mamy kolejną rewolucję wzywającą do zabijania ludzi. To tak jak z komunizmem. Własność to kradzież, więc możemy spokojnie okradać i zabijać innych, zabijać ich dzieci oraz co najważniejsze gwałcić ich suki. Tak wygląda kolejny chybiony lewacki eksperyment multi-kulti.
Grandpa, the medication isn't working2020.06.6 15:59
That's becoming more and more obvious.
Jerzy2020.06.6 15:48
każdy biały powinien mieć prawo do odstrzelenie jednego czarnucha w roku, konstytucyjne prawo...
i choć jednego idioty jak ty,2020.06.6 15:59
you white piece of shit
Jerzy2020.06.6 16:33
witaj czarnuchu!
@aspiring educationalist 2020.06.6 15:43
Constipating as usual. Eat more fiber.
aspiring educationalist2020.06.6 15:35
See, you can do it! "You can do it put your back into it I can do it put your ass into it You can do it put your back into it I can do it put your ass into it"
"Panny" feministki, panno Środa, all you bitches!2020.06.6 15:27
Would you like to be fucked by this nigger? I bet you would! Dream a little dream, bitches .... size of his dick!
Olej2020.06.6 15:20
W ludzi wstępuje zło w najczarniejszej postaci. Trzeba by durnia zaprosić do Polski żeby zobaczył Auschwitz i parę innych miejsc gdzie początek dali tacy jak on zwolennicy ,,supremacji rasy panów'' Refleksja; czy człowiekowi kiedyś zaskoczą klepki na właściwe miejsce, żeby nie zabijał, nie kradł, nie czynił zła innym istotom. Boże Panie Ulituj się i Zstąp na ten świat Uwolnij go od nienawiści i nieustannie odtwarzającego się zła.
Kuk2020.06.6 15:19
Tak to jest gdy uprzywilejowany przez lewicę margines społeczny dyktuje zachowania i gusty .. zaczęło się od rapu, kończy się na burdach i rabunkach
Maria Blaszczyk2020.06.6 15:36
I skutych ludziach, duszonych przez 8 minut przez policjanta. By potem pomarańczowy stabilny genialny łapiący kobiety za cipki prezydent, w tydzień po jego śmierci opowiadał, jaki to wielki dzień jest dla niego. Serio, policjant morduje człowieka, a prezydent opowiada o tym, jak fantastycznie ten człowiek musi się w tej chwili czuć. To się nazywa "uprzywilejowanie".
Marian2020.06.6 15:51
Policjant postepowal zgodnie z procedurami i zostanie uniewinniony!
Maria Blaszczyk2020.06.6 15:55
Pewnie. A nawet może nie stanie przed sądem. W końcu od czego jest prosecutorial discretion? W najgorszym razie zwoła się grand jury, a tam zwykli ludzie będą mieli do czynienia ze sztuczkami wyszkolonych prawników... W efekcie w USA ginie ponad tysiąc osób rocznie i właściwie nigdy nie potrzeba procesu. Cud, normalnie... Tylko że tam, gdzie ochrona jest odrobinę mniejsza, niż w przypadku zabójstw popełnianych w pracy, czyli np. przemocy domowej, liczby pokazują, z kim mamy do czynienia. http://womenandpolicing.com/violenceFS.asp
batik2020.06.6 16:59
Chwała bohaterom amerykańskiej policji! https://pl.qwe.wiki/wiki/List_of_American_police_officers_killed_in_the_line_of_duty#2018_2
Maria Blaszczyk2020.06.6 18:36
Wciąż praca policjanta w USA jest dość bezpieczna. Wśród policjantów patrolujących ulicę zginęło trochę ponad 10 osób na 100 tysięcy. Co innego rolnicy czy elektrycy - oni giną dwukrotnie częściej. Śmieciarze ginęlitrzy razy częściej, piloci i inżynierowie lotów 5 razy, rybacy ponad 7. A drwale to już w ogóle... DZIEWIĘĆ razy częsciej od policjantów. Chwała bohaterom amerykańskich wyrębów??? https://qz.com/410585/garbage-collectors-are-more-likely-to-die-on-the-job-than-police-patrol-officers/
któś2020.06.6 16:39
Maryna! Co? Choć tu do nas! Nie pójdę bo będziecie gwałcić! Nie będziemy, chodź! Nie? To po co pójdę?
Maria Blaszczyk2020.06.6 18:38
Żarty z gwałcenia? Brawo... Cudownie wręcz, ile Ty masz lat? Dwanaście? Hormony buzują?
Ramirez2020.06.6 22:55
Co jest złego w "łapaniu kobiety za"? Jakby nikt nie łapał, to by ludzkość wyginęła. I nie używaj słów których znaczenia nie rozumiesz. Policjant tego kryminalistę zabił, a nie zamordował. Zabił, ponieważ stosował się do metod i procedur policji Izraelskiej, do czego został przeszkolony. Mi się takie narzucanie mentalności oraz obyczajów izraelitów bardzo nie podoba, ale gdy ludzie protestują przeciwko panoszeniu się Rasy Panów, atakujecie ich w najgorszy sposób i wyzywacie od antysemitów. To taki przytyk w temacie rasizmu - bo rasizm wam lewakom wcale nie przeszkadza, popieracie go na każdym kroku - ale tylko rasizm przeciwko białym europejczykom i ich potomkom. Nie przeszkadza wam ludobójstwo na białych w Afryce, nie przeszkadza wam NIGDY zamordowanie przez czarnego policjanta białej kobieta (nie lesbijki, tylko matki dzieciom. Lesbija to co innego, w końcu to też Nadczłowiek o Specjalnych Przywilejach). Nie przeszkadzają wam Palestyńczycy masowo odstrzeliwani na checkpointach. Wtedy jest okej, nikt nie urządza protestów.
Maria Blaszczyk2020.06.7 4:24
Co jest złego? Trzeba być amebą, by nie wiedzieć. To jest gwałcenie, nie rób tego, bo za to się idzie, przy odrobinie szcześcia, siedzieć. Ludzie najpierw pytają o zgodę. Gnoje łapią. Kryminalistę??? Wyrok wydany, człowiek skazany? Osiem minut duszenia skutego niewinnego człowieka to jest morderstwo. Naprawdę, to jest coś tak orutnego i nieuzasadnionego, że twierdzenie, że to nie było morderstwo, jest załośnie głupie. Ale zrozumiałe w ustach kogoś, kto nie rozumie, czemu nie należy gwałcić kobiet. A to, że tego gnoja przeszkolono z zabijania pokazuje, że był on tylko współsprawcą - tylko potwierdza, jak chory jest to system i tłumaczy wściekłość czarnych, którzy są ofiarami tych szkoleń. A w Afryce to jednak dokonano ludobójstwa czarnych, a nie białych. Wielokrotnie. Coś Ci się pomyliło. Na przykład: Herero i Namaqua. Kongo Belgijskie. Nie bajaj, co komu nie przeszkadza, bo naprawdę nie masz pojęciua.
Ramirez2020.06.7 11:12
Owszem, kryminalistę https://www.dailymail.co.uk/news/article-8366533/George-Floyd-moved-Minneapolis-start-new-life-released-prison-Texas.html przy czym ten duszony człowiek nie był niewinny. Łapanie zaś jako takie, nie ma dużo wspólnego z gwałtem. Rozumiem, że twój partner pyta cię przed każdą próbą barabara "Mario, czy świadomie zgadzasz się na to i tamto?" Daj spokój. 90% łapania odbywa się za zgodą kobiety, a często na jej wniosek. Naprawdę, lasencje też mają orgazmy i lubią jak ich facet się nimi zajmuje. Ludobójstwo białych odbywa się teraz. https://tygodnik.tvp.pl/39168589/wypedzani-z-domow-torturowani-terroryzowani-mordowani-przyzwolenie-na-przemoc-wobec-bialych tylko nie wciskaj kitu, że czarni maja prawo się odegrać, bo po pierwsze, nikt nie ma prawa się odgrywać, a po drugie, biali są w RPA ludnością pierwotną względem późniejszych wędrówek czarnych ludów. Lewacki idol zaś, Chris Hani, powstrzymany przez naszego wielkiego rodaka i bohatera, Janusza Walusia, jawnie nawoływał do holokaustu afrykanerów.
Maria Blaszczyk2020.06.7 14:31
Aha. I tam masz napisane: "None of the officers could have been aware of Floyd's more than a decade-old criminal history at the time of the arrest." Człowiek jest niewinny, póki nie udowodni mu się winy. A Trump opisywał łapanie bez zgody, w tym rzecz. Opisywał łapanie obcych kobiet, które się na to nie zgadzały. Nie myl seksu z gwałceniem, bo to jest naprawdę duża różnica. Nie, nikt nie ma prawa się odgrywać, ale piosenka to nie "odgrywanie się". No a bóg umieścił białych w RPA, tam mieszkał sam bialutki jak śnieg Noe, mówił takim śmiesznym holenderskim, serio, boki zrywać, jeszcze śmieszniejsze to niż czeski, i źli czarni przyszli i zrobili apartheid. Tak właśnie było. To jest prawda, a Waluś słusznie zamordował człowieka... W końcu skoro brał udział w konferencji przeciwko apartheidowi...
Ramirez2020.06.7 17:46
No właśnie, w RPA to czarni naleźli z północy. Źli czarni naleźli - źli, bo dzicy. Nie bez przyczyny wojna w Rwandzie wyglądała tak jak wyglądała - masakra maczetami. Wróćmy do RPA - naleźli tam czarni o mentalności jak w Rwandzie, i biała pierwotna ludność usiłowała jakoś ułożyć sprawy - jedyną możliwością była separacja. Uważasz, że można bez krwawej łaźni co niedziela zmieszać ludy żyjące na tak różnym poziomie mentalnym? Rób to na własne ryzyko. Ojcowie założyciele RPA nie byli głupi i nie pozwolili na masowe morderstwa, gwałty i wytępienie swoich ziomków, więc wprowadzili segregację rasową.
Maria Blaszczyk2020.06.7 20:59
Nie, separacja nie była jedyną mozliwością. Po prostu Holendrzy przynieśli tam holendrskie rozwiązanie ze sobą - ale to, co zadziałało w Holandii, gdy poszczególne separowane grupy miały zbliżone możliwości polityczne, finansowe, kulturowe itd. nie zadziałało w sytuacji dysproporcji tych możliwości. Ojcowie założyciele nie wiedzieli tego, co wiemy dziś. I urządzili piekło na ziemi. A wystarczyło się tam nie pchać, wiesz? Siedzieć w domu. Nikt ich tam nie zapraszał. Serio, poludniowi Afrykanie nie mieli w planach wybierać się ani do Holandii ani do Anglii ani nigdzie w ogóle i mordowac kogokowliek.
Marian2020.06.6 15:14
Na co czekacie? Na kolana i przepraszać czarnucha!
anonim2020.06.6 15:20
wiemy wiemy naziolku. Czarny, żyd, wszyscy do gazu. podczas gdy ty z przyjemnością i mlaskając sztuczną szczęką liżesz codziennie rowa prezesowi.
Marian2020.06.6 16:33
"Chamska hołota" także na Frondzie.
Ramirez2020.06.6 23:01
Znowu lewacki szantaż moralny? Znowu po lewacku przypisujesz każdemu lewackie zbrodnie? Zawsze to samo - aby mordować ludzi, lewacy zawsze najpierw rytualnie pozbawiają ich człowieczeństwa. Wszak dużo przyjemniej zabijać "zezwierzęconych" podludzi... Testował to już wasz idol Stalin, gdy nakazał wyzywać wszystkich przeciwników komunizmu jako "faszystów". Jak widać, rozkazy waszego idola Stalina wiecznie aktualne.
Agnieszka Dz. 2020.06.6 15:12
O, to wielu z Frondy powinno poczuć się swojsko, przecież większość walczących kato-pisowców frondowych w ten sam sposób nazywa kobiety.(białe kobiety)
matis892020.06.6 15:24
Czyli kto z Frondy nazywa tak kobiety ? No i to lewakoateiści odpowiadają za islamizację UE w imię lewackiego multikulti. I związane z tym zamachy, terroryzm, gwałty, fanatyzm religijny.
Agnieszka Dz. 2020.06.6 15:34
Kto z Frondy nazywa tak kobiety? Mati, poczytaj komentarze, nigdy, nigdzie indziej nikt mnie tak nie nazwał, na frondzie, walczący kato-pisowcy, robią to regularnie. W sumie zwisa mi to, bo to świadczy o ich kompleksach, ale takie są fakty Za gwałty odpowiadają męskie szowinistyczne gnojki, które uważają, że kobiety lubią być gwałcone i same się o to proszą, a im się należy.
Maria Blaszczyk2020.06.6 15:51
Oj tam, jak Ciebie wyzywają, albo mnie, to co innego. Przecież Polska to kraj szacunku dla kobiet, nikt nigdy nie obraża żadnej z nas. Ani nie gwałci. W końcu "Czasem muszą paść takie męskie słowa". https://www.fronda.pl/a/morawiecki-broni-prezesa-pis-czasami-musza-pasc-takie-meskie-slowa,145369.html
matis892020.06.6 16:35
Wygląda jak rozpaczliwy akt kobiety której jej mąż nie szanuje, albo jak to u lezb ta co gra faceta z gumowym wackiem nie szanuje tej co gra kobietę. Ale wielu facetów kocha i szanuje swoje żony z wzajemnościa, może źle trafiłaś.
Maria Blaszczyk2020.06.6 18:31
Mój mąż nie jest z Frondy. Twoje obawy są nieuzasadnione. Póki co, przez prawie 20 lat mnie nie obraził ani nie zrobił mi nic innego złego i poświęcił je na zapewnianie mi przyjemnego i wygodnego życia - to na Frondzie ludzie życzą mi śmierci, wymyślają od dziwek i wyrażają nadzieję, że ktoś mnie zgwałci... Na razie ich życzenia się nie spełniły, ale kto wie. Szukajcie, a znajdziecie, pukajcie, a otworzą wam.
matis892020.06.6 16:02
Agnieszko na katolickiej Frondzie jest pełno lewackoateistycznych brejzowych troli więc nie kłam że to katolicy tak Cię wyzywają bo zapewne to frondowi lewakoateiści brejzowi trole. Ja prawak i katolik jestem tak samo jak Ty na katolickiej stronie wyzywany, atakowany przez lewackoateistycznych troli brejzowych. Więc nie kłam jednostronnie fałszywie bo katolik jest atakowany przez lewactwo na katolickiej stronie a jakby pisał na lewackiej stronie to jeszcze bardziej. A za gwałty multikuti, islamizację UE, terroryzm odpowiadają, fanatyzm religijny lewakoateiści w imię multikulti wbrew wszelkiemu zdrowemu rozsądkowi. To lewackoateistyczne massmedia kryją islamskie gwałty i terroryzm, że nawet jak arab podrzynając gardło i gwałcąc krzyczy Allachu Akbar, to lewackoateistyczne massmedia to kryją.
Agnieszka Dz. 2020.06.6 16:09
Oczwiście Mati, oczywiście.
Polak Ateista Dumny Gej2020.06.6 16:37
o ile mnie pamięć nie myli wielokrotnie obrażałeś społeczność LGBT nie masz moralnego prawa do tego typu wypowiedzi
Ramirez2020.06.6 22:02
Nikt "społeczności lgbt" nie "obrażał" z 2 powodów 1. nie istnieje żadna "społeczność lgbt". Co mają wspólnego lesby z gejami? Nic. Żerujecie w innym habitacie. 2. to co ci się nie podoba, to nie żadne tam "obrażanie", tylko sprzeciw wobec rozbezczelnionej, agresywnej i NIEBEZPIECZNEJ sekty LGBT, która realizuje marksistowsko leninowski postulat niszczenia instytucji kultury. Inaczej pisząc - skoro skaczesz z łapami i podpalasz nasz dom, Polskę, nie płacz kiedy ktoś ci zastąpi drogę.
Michał Jan2020.06.6 20:59
"Proca" jest portalem katolickim? Co za pomysł? Żeby jakiś Galilejczyk przesłaniał im "Nauczyciela"?
Agnieszka Dz. 2020.06.6 23:38
Masz rację. Proca to partyjna tuba. Ale była kiedyś katolicka.
ROMAN 2020.06.6 22:50
Od dłuższego czasu przyglądam się Twoim wpisom i moim zdaniem wszystkie są przepełnione sarkazmem. Celowo prowokujesz katolików i naiwnie dziwisz się, że znajdują się agresywne i prymitywne reakcje. Już sam fakt nazywania przez Ciebie popierających PiS katolików kato-pisowcami jest na tak samo niskim poziomie jak reakcje, które tak się Tobie nie podobają. Mnie nie podobają się Twoje wpisy, lecz Cię nie obrażam. Pamiętam Frondę jeszcze z lat 90-tych jako ambitny portal katolicki i czasami zaglądam tutaj z nadzieją na miłe zaskoczenie, niestety widzę coraz więcej chamstwa. Nie prowokuj, to przynajmniej będziesz miała czyste sumienie w sprawie eskalacji chamstwa.
Agnieszka Dz. 2020.06.6 22:55
Oczywiście, mam pięknie się z każdym zgadzać, to nikt mnie nie nazwie suką? Dzięki za radę.
Tom.2020.06.7 0:22
Co ty mówisz Agnieszko ?! Wy, kobiety polskie jesteście w tym kraju stawiane na piedestale, ubóstwiane, uwielbiane. Całowane w rękę, przepuszczane przodem. Nie powtarzaj feministycznych bajek. Nigdzie, w żadnym innym kraju na świecie nie jesteście tak szanowane jak w Polsce.
Agnieszka Dz. 2020.06.7 0:27
Ja mówię o Frondzie. Tu wystarczy nie przepadac za PiSem, żeby usłyszeć wyzwiska, przekleństwa i groźby karalne. A feministką nie jestem.
violencja2020.06.7 15:15
Nieprawda , pisałam nie raz żle na pis tutaj i nie spotkała mnie z tego powodu żadna przykrość. Jestem katoliczką-prawaczką , a pisi nie jest katolickie lecz lewackie.
Darek2020.06.10 0:45
Trolu je**y masz cośz głową skoro wstawiasz zdjęcie kobiety i podajesz się za kobietę. J*bać lewaków je*baćtfu antife.
matis892020.06.6 15:11
No i brawo Bergoglio Fałszywy Prorok Nie Katolik. Jego i lewactwa multikulti ma się dobrze i dalej wydaje swoje owoce. Bergoglio niech przeprosi za multikulti, koronawirusa, zamachy, terroryzm, gwałty.... i niech płaci odszkodowania za swoje lewackie ideologie za którymi idzie zło, a ten masoński oszust, wróg katolicyzmu w Watykanie ubiera to w ładne słówka.
GŁUPI ZACHÓD2020.06.6 15:00
NAŚCIĄGAŁ ASFALTU TO TERAZ NIECH SIĘ MĘCZY. A TEN KTO SIĘ PODNIECA CZARNUCHAMI TO NIECH SOBIE JEDZIE DO KRAJU RZĄDZONEGO PRZEZ MURZYNÓW.
Piotr Nowak2020.06.6 15:10
Ja się nie podniecam idiotami a muszę mieszkać w Polsce. I to z Tobą...
Zatroskany2020.06.6 17:09
Nowak ty wszystko widzisz w krzywym zwierciadle.
ole2020.06.7 16:14
Wcale nie musisz, możesz dla dobra obu stron wyteleportować się do swoich, do Izraela.
arbiter elegantiarum2020.06.6 14:58
Jak się "nawróci", zostanie "autorytetem moralnym" Frondy. Fronda lubi nawróconych raperów, nawet muzinków.
Polak Ateista Dumny Gej2020.06.6 14:54
Lekcja angielskiego nr 1, specjalnie dla marysi patynowskiej: W jeżyku angielskim BITCH nie ma takich negatywnych konotacji jak polska SUKA zapamiętaj BICZO😂
arbiter elegantiarum2020.06.6 14:59
10/10
arbiter elegantiarum2020.06.6 15:00
"Bitch" ma wydźwięk podobny jak "moja kobieta".
normalny2020.06.6 17:47
naucz sie koles angielskiego a dopiero pozniej sie wypowiadaj geju dumny inaczej w kwesti braku negatywnych konotacji idz do baru i nazwij laske bitch przy jej facecie zobaczysz brak konotacji
Polak Ateista Dumny Gej2020.06.7 11:14
ciebie za darmo nie będę uczyć angielskiego, wystarczy jedna nieogarnięta analfabetka marysia patynowska
leszczyna2020.06.7 16:18
To ja za darmo Cię pouczę polskiego: "jeżyki" to chrupkie ciastka bakaliowe w polewie kakaowej. To są polskie jeżyki. Jakie są "jeżyki angielskie", o których piszesz?
Ramirez2020.06.6 21:52
No co ty nie powiesz... W sumie racja. W Polin element socjalnie bliski nazywa swoje panie "świniami". To na pewno taki sam brak negatywnych konotacji
Polak Ateista Dumny Gej2020.06.7 11:13
Nie świniami tylko świnkami, a to też ogromna różnica
Ramirez2020.06.7 17:36
to żadna różnica poza tym nie pisz głupot, nie raz słyszałem miłosne gruchanie patoli.
Frond Man Fun2020.06.6 14:47
To tak jak na frondzie tyle że żydów , lewaków, czarnych.
katolicka kretynizacja polski2020.06.6 14:46
to może posłuchajcie "tfurczoś" byłego parlamentarzysty niejakiego Piotra Marca vel Liroy... https://www.youtube.com/watch?v=z2LRnh6V_6M
Piotr Nowak2020.06.6 14:46
Frondla publikuje to w kategorii"zagrożenia", to w takim razie rozumem, że wszystkie teksty o Biblii też będą otagowane "zagrożenia". Bo jedno i drugie nawołuje do przemocy. No i oba są fikcją literacką. :)
lilu2020.06.6 17:54
No właśnie! A jakaś debilka, lewacka nauczycielka, napisała list do MENu z wnioskiem o wycofanie W pustyni i w Puszczy z listy lektur" bo to rasistowska literatura. Lewackie zakłamanie.
Maria Blaszczyk2020.06.6 18:27
A nie jest rasistowska? Nie mówiąc już o tym, ze jest to naprawdę kuriozum - facet piszący książki "ku pokrzepieniu serc" Polaków pod zaborami, potępia narodowowyzwoleńcze powstanie gdzie indziej... Ja nie wiem, czy należy to wycofywać - pytanie, czy współczesne dzieci chcą to czytać. Ale jeśli chcą - to omawiać na tej podstawie zagadnienia rasizmu, białego suprematyzmu, zbrodni kolonialnych itd. Uważam, że stanowi to świetny asumpt do tego rodzaju dyskusji z dziećmi. I nie mam pojęcia, gdzie tu zakłamanie.
lilu2020.06.6 18:51
Super książka! Pomaga mi wychowywać moich współczesnych synów. Uczy odpowiedzialności i opiekuńczości, dorastania i stawania się mężczyzną poprzez przyjmowanie męskich obowiązków. Dziewczyny może mniej z niej wyniosą, ale moga poznać cechy, które powinny odnależć w swoich przyszłych mężach. Do tego to cudowna przygoda - wprowadza wątki nasladowane aż do dzisiaj w światowej literaturze przygodowej. Ta książka ta jest również prawdziwa, bowiem pokazuje zetkniecie wysokiej europejskiej kultury z kontynentem, na którym jeszcze w ubiegłym wieku częsty był kanibalizm. Pokazuje też wielką kulturotwórczą role chrześcijaństwa. Przeczytaj, a dowiesz się także jak XIX wieczni mahdyści przypominali dzisiejszy ISIS...
Maria Blaszczyk2020.06.6 19:01
Biay suprematyzm? Rasizm? I tak, kanibalizm był codziennością. Normalnie, Afrykanie pożerali się nawzajem na śniadanie, obiad i kolację... Byłeś kiedyś w Afryce może? I ja to przeczytałam. A także parę innych książek. O eksterminacji tamtejszej ludności przez kultuortwórczą cywilizację chrześcijańską. O gwałceniu ich kobiet. O handlu niewolnikami. Eksploatacji ludzi i zasobów. I wielu innych rzeczach... Nie mam pojęcia, czym jest męski obowiązek. Znam kilku mężczyzn, żaden z nich nigdy nie oswajał słonia afrykańskiego. Tego nie da się zrobić, a w ogóle to i tak nie w ten sposób...
lilu2020.06.6 19:49
Niewolnictwo było naturą Afryki. Targi miast tego kontynentu przez stulecia miały stragany z porwanymi białymi kobietami i chłopcami. Biali niewolnicy uprowadzeni w Europie to liczba stanowiąca połowę czarnych zamienionych przez wieki na niewolników przez białych (10 do 5 milionów?ale sprawdź sama). Interesujące, że to biali (Anglikanie spod Londynu) zakończyli ten proceder jako niezgodny z chrześcijaństwem. Nawet słowem nie napisałem, że kultura europejska nie bywa straszna np. feminizm czy stalinizm albo hitleryzm albo chrześcijańscy Belgowie w Kongo. Doradzam również (nie natrętnie) rozpoznanie męskich obowiązków, ponieważ określają one role społeczne mężczyzny, a dobre wypełnianie własnej roli ogranicza frustracje i mówi nam także o tym kim nie jesteśmy. O tej roli powiem tyle, że pozwala Stasiowi nawet oswoić nie oswajalnego słonia (o przepraszam to sukces Nell!), Staś pewnie oswoiłby może i feministkę?
Maria Blaszczyk2020.06.7 14:11
Niewolnictwo było czym Afryki? Niby w jaki sposób Afryka może mieć taką naturę? W jej ziemi siedzi niwolnictwo, baobabach i tamtejszym powietrzu? A niewolnictwo było i jest powszechne, chrześcijaństwo je przez większość swojego istnienia dopuszczało, a nawet pochwalało, pogarszając los niewolników, który w Rzymie już się trochę poprawiał. A rzeczywiście, uznanie kobiet za ludzi musi być straszne. Lepiej jednak, jak są czyjąś własnością. Feminizm to nawet gorzej niż hitleryzm, od niego baby chcą głosować i czasem, choć rzadko, protestują, jak się je gwałci. Co do doradzania... Jestem kobietą w średnim wieku, matką wielodzietną, nie cierpię na ogół z powodu żadnych frustracji - choć jak dzieci były malutkie, to cierpiałam, ale od czasu jak w większość nocy mnie nie budzą i mogę wypić ciepłą kawę, to już nie... Wychowuję je z ich ojcem. I oprócz tego, że sama je rodziłam i karmiłam piersią, obowiązkami się po prostu dzielimy, w zależności od humoru i upodobań. Np. on raczej sprząta, bo to mnie frustruje, a ja raczej rąbię drewno, bo lubię fizyczne aktywności na świeżym powietrzu. I żyjemy sobie zgodnie i dość beztrosko tak już od 18 lat... Nie wymagało to "oswajania feministki", bowiem człowiek ów jest w stanie znieść istnienie innych podmiotów w swoim otoczeniu i wcale mu nie przeszkadza, że trzeba brać je pod uwagę (bo my jeszcze, na dokładkę, traktujemy dzieci jak ludzi)...
leszczyna2020.06.7 16:12
W jaki sposób chrześcijaństwo pogorszyło położenie niewolników w Rzymie?
Maria Blaszczyk2020.06.7 23:01
Na przełomie er, sytuacja niewolników w Rzymie się już od jakiegoś czasu poprawiała, trend był jednoznaczny, ochrona się zwiększała, np. kaząć za zabicie niewolnika. Tymczasem Konstantyn Wielki cofnął wiele z tych zmian, dopuszczając np. nakazane przez Biblię jako właściwy sposób zabójstwa niewolnika zachłostanie na śmierć. Justynian uznał on niewolników za ludzi pozbawionych czci i rozciągnął władzę właściciela nawet na życie religijne niewolnika. Podczas gdy kazdego niewolnika można było wyzwolic - wydano zakaz wyzwalania niewolników stanowiących własność Kościoła. Były to działania odące w odwrotną dokadnie stronę niż wcześniejsze.
leszczyna2020.06.6 23:50
A zauważyłaś, ile realizmu politycznego zawierają fragmenty o kolonialnej polityce Anglików, która doprowadziła do powstania Mahdiego i klęski gen. Gordona? Nauczycielka raczyła posłużyć się aktualnie modnym medialnym chwytem stosując hasło "Kali ma twarz George`a Floyda". Naprawdę Kali jest pokazany jako ginąca ofiara białego, chrześcijańskiego rasisty rodem z Kraju nad Wisłą, który najechał jego ojczyznę i wytraca jej ludność z niskich pobudek? "Ku pokrzepieniu serc" była Trylogia albo Krzyżacy, może jeszcze Quo vadis by się załapało, ale Rodzina Połanieckich czy W pustyni i w puszczy to były pozycje "na bieżąco", dla nas są natomiast zabytkami dawnych czasów.
Maria Blaszczyk2020.06.7 14:22
No i jako takie należy je traktować - przecież piszę, że trzeba sprawdzić po prostu, czy dzieci chcą to czytać, a jak chcą - to stanowi świetną podkładkę do dyskusji. Co do twarzy - myślę, że chodzi o traktowanie czarnych jak rzeczy, a najwyżej jak zwierząt. Biali uczynili sobie ziemię poddaną, zbudowali swoje bogactwo czerpiac z jej zasobów, w tym z pracy kolonizowanych ludów. Brali sobie ich mężczyzn do pracy, kobiety i dzieci do gwałcenia i nie liczyli ich zgonów. I jak pan Trump uwazali to za błogosławieństwo dla nich. Nie napisałam, że akurat tę książkę napisał ku pokrzepieniu serc, tylko że w ogóle takie pisywał. To była typowa dla tego czasu książka przygodowa dla dzieci, w typowy sposób skrajnie rasistowska, wręcz dehumanizująca tamtejszych ludzi, ale ciekawa i dobrze napisana - pamiętam, że gdy czytałam ją jako kilkulatka, byłam zachwycona. Tylko że w efekcie mamy ludzi, którym się wydaje, że na kontynencie znacznie bardziej zróżnicowanym kulturowo, przyrodniczo i etnicznie od Europy można opowiadać łącznie, bo żyją w nim ludzie tacy jak Kali, co to jedzą innych ludzi i nie rozumieją, że nie wolno kraść krów. Kali jest pokazany jako beneficjent tego najazdu - i na tym polega rasizm tej ksiązki.
leszczyna2020.06.7 14:52
Skoro Kali - wg Ciebie - to beneficjent najazdu białych na Afrykę, to żadna krzywda mu się nie stała, więc i o rasizmie nie ma co mówić. "Filozofia Kalego" jest pokazana jako przykład moralności europejskiej, zwłaszcza brytyjskiej, która prymitywnie wygląda na tle Czarnej Afryki, bo uważając się za lepszych od "dzikich", jest równie dzika. Jest tam taki komentarz odautorski.
Maria Blaszczyk2020.06.7 20:41
Kali jest POKAZANY jako beneficjent. A nie jest beneficjentem. A tuż obok masz o tym, jak się spytał, czy Kain pożarł Abla, głaszcząc się po brzuchu. Warto rzeczy widzieć w kontekście, a nie zwrócić uwagę na jeden komentarz, zwłaszcza jeśli kilka słów wcześniej masz napisane jasno, że "pojęcia o złem i dobrem miał także aż nadto afrykańskie". Czyli to, co złe, jest afrykańskie - tylko czasem robią to również biali. Teraz wyobraźmy sobie taką sytuację. Niemieckie dzieci dostają dzieło o polskich złodziejach samochodów. W ogóle złodziejstwo określa się w nim jako "polskie pojęcie o dobru", ugruntowane w tradycji. Polacy w dziele tym przedstawieni są jako upośledzeni, a do tego pokazane są rozliczne dobre strony niemieckich - czy pruskich - działań w Polsce. Gęsta sieć kolejowa, sposób murowania domów itp. Podoba Ci się? Mam napisać?
leszczyna2020.06.7 21:44
Akurat pojęcie własności w Afryce nie wszędzie jest takie samo jak np. na Bliskim Wschodzie. Już ładnych parę lat temu spotkałam misjonarza, który opowiadał, że bardzo trudno mu było wyjaśnić sens przykazania "Nie kradnij", to słuchacze nie mieli w swym języku nawet zaimków dzierżawczych, jak "mój, twój". Niestety, nie pamiętam, o jaki kraj czy plemię chodziło. Ale dobrze się tam przyjmował obraz Matki Boskiej Częstochowskiej, nazywanej Czarną Madonną, bo odbierano wizerunek Maryi jako osoby czarnoskórej, czyli swojskiej, bliskiej Afrykanom. Jak myślisz, jak by przyjęto powieść kryminalną, której temat dotyczyłby afrykańskiego wyobrażenia o albinosach, skutkującego ich mordowaniem, o czym pisał np. onet? Czy to nie miałoby podstaw? Jak pisać o takich dramatach, które rzutują na całe społeczności? PS. Niemieckie określenie Polnische Wirtschaft wydaje mi się wiele razy trafne, choć nie bardzo miłe, ale jak patrzę na wiele spraw w Polsce, to podstawy do tego epitetu były solidne. Np. czyste krowy i brudne na polach oddziela dawna granica zaboru pruskiego i rosyjskiego.
Maria Blaszczyk2020.06.7 23:31
No i? Jeszcze raz. Kali ukraść - dobrze jest nazwane, dosłownie, "afrykańskim pojęciem o złem i dobrem". Tu rozumienie własności jest ujęte na sposób europejski. A kradzież nazwana "afrykańskim pojęciem o dobru". W Afryce używa sie ok. 2200 językow, w większości zupełnie niepodobnych do nam znanych. Ale przecież w zasadzie każdy Afrykanin mówi w swoim języku, lokalnym języku obowiązującym, no i w europejskim, który akurat tam jest używany. Wielu - w 8 czy 10. Nazywanie uznania kradzieży "afrykańskim pojmowaniem dobra" jest po prostu rasistowskimi wymiocinami, i tyle. Mordowanie albonosów jest straszne, ale nie rozumiem... To jest efekt białego rasizmu, który, w połączeniu z ciemnotą, doprowadził do powstania chorego przesądu. Ot, jeden z wielu benefitów działalności białych ludzi w Afryce. Skrzyżowanie naszych europejskich polowań na czarownice z przekonaniem o wyjątkowości białych... A jak pisać? Porządnie i nie ulegając stereotypom. Ciemnota to straszna rzecz, ale niewyjątkowa i występuje wszędzie. Pisać tak, by rozwiązywać problemy - wskazując przyczyny i szukając rozwiązań. Czyli naciskając na edukację. No a skoro lubisz stereotypy, to ja nic na to nie poradzę... Właśnie o to chodzi, że zabór pruski dał ludziom różne benefity, podobnie jak kolonie europejskie czy polska działalność na ziemiach rusińskich - ale chyba to nie powód, by to pochwalać? Nie chodzi o to, by ukrywać przed dziećmi fakt gęstej sieci kolejowej czy czystych krów - ale nie powinno to przesłaniać faktu agresji, na wielu poziomach, którego się Prusy dopuszczały. Swoją drogą, w mojej mazowieckiej wsi, krowy są czyste... Dodam tylko, że w Holandii Polacy uważani są za zaradnych, elastycznych i pracowitych, w przeciwieństwie do Niemców. A mogłoby się wydawać, że jakby było odwrotnie, to by się Holendrzy zorientowali.
leszczyna2020.06.8 1:16
Skąd wniosek, że lubię stereotypy?
leszczyna2020.06.7 0:07
Rozumem to chyba nie posługujesz się sprawnie. Ot choćby fikcją literacką nie było hasło niesione w ub. roku podczas parady LGBT w Paryżu: On detruira votre societe - Obali się wasze społeczeństwo. A może było? Jakbyś je otagował?
Maria Blaszczyk2020.06.7 20:53
No ale to chyba dopuszczalny postulat? Tyle systemów społecznych już upadło w historii, ten też upadnie. Dobra wiadomość jest taka, że najczęściej jest to zmiana na lepsze. Weźmy takie społeczeństwo amerykańskie - czarni giną duszeni - lub zastrzeleni - przez policjantów, prezydent to najwyraźniej uważa za korzystne dla nich, bezrobocie dotknęło 40 mln ludzi, od wybuchu apidemii majątki amerykańskich miliarderów wzrosły o 485 miliardów dolarów, 16 milionów straciło ubezpieczenia zdrowotne, realna genderowa luka płacowa to ponad 50% itd. To tylko kilka przykładów, akurat amerykąńskich, z powodu tematu artykułu, ale Europa, choć jest lepszym miejscem do życia, też ma swoje problemy. Czy nie lepsze byłoby społeczeństwo, gdzie koszty kryzysu nie byłyby przerzucane na biednych, policjanci nie mordowaliby ludzi, a kobiety zarabiały tyle, co mężczyźni? Co złego w tym, ze ktoś chce mieć jakieś inne społeczeństwo? Np. bardziej równościowe, bardziej solidarne, bardziej otwarte itd?
leszczyna2020.06.7 21:59
Podam Ci taką ocenę sytuacji: "Analiza akt policyjnych przeprowadzona przez NBC News wykazała, że od początku 2015 r. funkcjonariusze Departamentu Policji w Minneapolis 44 razy doprowadzali do utraty przytomności w wyniku duszenia zatrzymanych osób. Kilku ekspertów policyjnych stwierdziło, że liczba ta wydaje się być niezwykle wysoka." - to cytat z "Rzeczpospolitej". Podczas protestów po śmierci Floyda w Buffalo policjanci obalili na chodnik starca 75-letniego, który w ciężkim stanie trafił do szpitala. Nie był "czarny", ale "komfortowy życiowo" wg Twojego opisu. Nic mu to nie dało, bo policja wali tak w czarnych, jak w białych czy żółtych - kto protestuje, ten wróg. Do tego wykręcili się tym, że chłop sam się przewrócił, zupełnie jak górnicy z Wujka sami weszli pod kule wg tych, którzy ich zabili. Dopiero kolejne nagrania zmusiły bandytów z amerykańskiej policji do bąknięcia, że coś poszło nie tak. Jedna z najbliższych mi osób stała się za granicą ofiarą policji, więc czuję ten problem. Tzw. Zachód mało ma wspólnego z tym, co głosi się oficjalnie. Ale zmiany na lepsze nie upatruję w manifestacjach gejowskich. Raczej w faktycznym przestrzeganiu prawa, co nie oznacza egzekwowania go w sposób taki, jak wobec G. Floyge`a czy staruszka z Buffalo.
Maria Blaszczyk2020.06.6 14:45
https://www.theguardian.com/us-news/video/2020/jun/05/donald-trump-this-is-a-great-day-for-george-floyd-video
show me what you got!2020.06.6 14:53
how is your English? can you read and get it?
arbiter elegantiarum2020.06.6 15:12
https://www.englishclub.com/writing/capital-letters.htm hehehe
show me what you got!2020.06.6 15:17
what about you, bitch?
arbiter elegantiarum2020.06.6 15:19
hehehe
lilu2020.06.6 17:52
O jaki piękny przykład podwójnej moralności. Pani Maria Blaszczyk vel Dulszczyzna
Maria Blaszczyk2020.06.6 18:23
??? Nie rozumiem... Co dulszczyzna i podwójna moralność mają do rzeczy?
lilu2020.06.6 18:36
A mają wiele. Powinnaś potępić karygodne słowa czarnego rasisty, a nie wklejać linki wg metody "a u was bija murzynów" czyli Trump też jest be. To dulszczyzna.
Maria Blaszczyk2020.06.6 18:54
Ja tylko umieściłam rzecz w kontekscie. Wypowiedź wściekłego człowieka, który żyje w zagrożeniu i dyskryminacji, gdzie zamordowanie takiego jak on dla głowy państwa oznacza "wielki dzień". Jedno to piosenka - mordowanie czarnych i popieranie tego przez prezydenta to trochę co innego, nie sądzisz? I tak, potępiam zabijanie kogokolwiek - jak ktoś nazwie czarnego gów..em powinien siedzieć w więzieniu. Ale tak się nie stanie, gdy prezydent popiera nie tylko nazywanie go tak, ale też zabijanie na ulicy.
lilu2020.06.6 20:28
Oj krzywo sie tłumaczysz.Szczególnie, że najwięksi rasiści w Szwecji to czarni koloniści.
Maria Blaszczyk2020.06.6 20:50
A co Szwecja ma do rzeczy? Swoją drogą - jacy koloniści? Dzieci jeżdżące na kolonie masz na myśli?
bo2020.06.6 21:13
Bo to jest tak Marysiu, że na te kolonie to do Szwecji własnie stare chłopy przyjechały i udają dzieci. A pomiędzy tymi chłopami najgorsi są czarni kolonizatorzy-rasiści. To dzisiejsze wcielenie Corteza i Pizzara. Gwałcą białe kobiety, rabuja budżety państw i każą białym tubylcom klękać - zgroza!
Maria Blaszczyk2020.06.7 4:03
Aha. A te bajki to kto Ci naopowiadał?
Irek2020.06.7 4:47
Maria B. Bredzisz jak potłuczona!
leszczyna2020.06.6 23:56
Ten szwedzki obywatel nie żyje w zagrożeniu i dyskryminacji, natomiast żyje w kraju bezprawia: za mowę nienawiści podburzającą do samosądów powinien być osądzony przynajmniej medialnie.
Maria Blaszczyk2020.06.7 22:51
Nie, no nie medialnie, tylko normalnie. Przez sąd. To oczywiste. Niby czemu żyje w kraju bezprawia? Mam nadzieję, że nie. I mam nadzieję, że go skażą, ale uwzględniając kontekst.
leszczyna2020.06.6 23:13
Podwójna moralność to esencja dulszczyzny.
Maria Blaszczyk2020.06.7 4:09
Ja wiem, czym jest dulszczyzna. Nie wiem tylko, co ma do rzeczy. Mówimy o piosence, napisanej w proteście przeciwko zabijaniu czarnych. Nie podoba mi się ta retoryka, ale jest to sytuacja analogiczna, gdy za komuny - a juz nie teraz - darto się o tym, kto będzie wisiał na drzewach. Jest to protest przeciwko białemu estabilishmentowi, który pochwala dyskryminację i zabijanie czarnych. W takich sytuacjach artyści, przynajmniej niektórzy, używają przesadzonej retoryki. Ja bym tego nie robiła, ale bez przesady - winienie ofiar bez potępienia sprawców to jest kompletny brak moralności.