11.01.20, 17:30

Szymon Hołownia: Usunę krzyże z Pałacu Prezydenckiego

Szymon Hołownia - rzekomo "katolicki" kandydat na prezydenta RP - zadeklarował walkę z symbolami wiary w Chrystusa w przestrzeni publicznej. Jak powiedział w rozmowie z "Onetem", gdyby został prezydentem - to usunąłby krzyże z Pałacu Prezydenckiego.

 

Nie wziąłby też udziału jako prezydent w Mszy świętej inagurującej prezydenturę.

"Jeśli zostanę prezydentem, to symbole religijne będą znajdowały się w kaplicy, w mojej osobistej przestrzeni, ale nie będą znajdowały się w przestrzeniach wspólnych, bo nasze państwo jest świeckie" - powiedział Hołownia.

"Rzeczpospolita jest państwem wszystkich obywateli. Nikt, kto będzie przychodził do Pałacu Prezydenckiego, by załatwiać swoje sprawy, nie może mieć poczucia, że ze względu na swoją wiarę, swój światopogląd jest na innej pozycji niż prezydent" - dodał.

Zadeklarował też, że nie przemawiałby z Jasnej Góry.

"Uważam, że to nie jest rola i funkcja prezydenta, żeby uczestniczyć chociażby w Mszy św. na początek sprawowania urzędu, co u nas ma miejsce, przemawiać z wałów Jasnej Góry na różnych pielgrzymkach. Jako prezydent bym tego nie robił. Zapewne przejeżdżając sam, co robię, wstąpiłbym na chwilę modlitwy, bo  jestem katolikiem i to się nie zmieni. Rzeczpospolita jest państwem świeckim" - wskazał Hołownia.

Zapowiedział też "międzywyznaniowe" modlitwy.

"Jest państwem, w którym mamy też przedstawicieli różnych wyznań, dlatego jeśli miałyby się dokonywać jakieś akty religijne w przestrzeni świeckiej, to powinny mieć charakter międzywyznaniowy, żebyśmy modlili się razem nad tym, co jest dla Polski ważne. Ja bym też tego formatu nie nadużywał" - ocenił.

bsw/wpolityce.pl, onet.pl

Komentarze

Ewa2020.06.14 1:11
Jako praktykująca katoliczka zgadzam się w 100 % z Hołownią. W jednej jego wypowiedzi usłyszałam "krzyż najpierw w sercu, a potem na ścianach". Piekne słowa, prawdziwego katolika. Czyny i decyzje prezydenta powinny swiadczyc o jego wierze, a nie wieszanie krzyzy na scianach , a potem tworzenie panstwa w ktorym nie ma pieniedzy na jedyny telefon zaufania dla dzieci, panstwa w ktorym nie ma demokracji, nie szanuje sie wolnosci czlowieka,przekupuje się ludzi pieniedzmi, manipuluje się faktami w telewizji publicznej, czyni się telewizje publiczna swoją własną i swojej partii. O nie! To czyny świdczą o tym czy w sercu czlowieka wisi krzyz czy nie.
Daria2020.05.24 19:50
Hołownia nie startuje na biskupa, nie rozumiem co jest złego w tym, że człowiek który chce być prezydentem nie będzie faworyzował jednej religii. Polska to kraj, w którym są też ludzie z prawosławia, ale też z innych religii, oni tak samo płacą podatki, tak samo są obywatelami. Ile w tych komentarzach jest słów atakujących, poniżających, na prawdę na TYM polega katolicyzm? Można mieć krzyż na ścianie ale w sercu go nie mieć..Na prawdę bycie katolikiem daje taki dar czytania ludzkich serc i bycie sędzią w sprawie wiary i moralności innych??? Spotkałam na swojej drodze dużo katolików, ale jakoś bardzo mało z nich było osobami empatycznymi i uczciwymi, mimo nie wiadomo ilu noszonych medalików.
wiesio2020.05.22 16:14
powieś pedały
anna2020.02.24 20:09
Hołownia po co udajesz katolika ,jesteś lewakiem opłacanym przez TVN i lewicę ,a w kościele jesteś ich wtyką
anna2020.02.24 20:05
ty tylko udajesz katolika jesteś kupiony przez TVN i lewicę
zet2020.02.23 9:26
Będę głosował na Bosaka. Nie ma innych katolickich kandydatów. Doda zastanawia się nad związkami partnerskimi i nic nie robi w sprawie aborcji...
STAH2020.02.22 20:11
I pomyśleć ,że "dziki" król niejaki Włądysław Jagiełło przed bitwa z rycerstwem Zakonu Najswietszej Maryi Panny pościł, modlił sie i we mszy brał udział . Wogóle koronacja na króla łudzaco przypominała prymicje kapłanskie. No ale to bylo dawno , w "ciemnem sredniowieczu" a nie dzis w dobie kiedy mamy tzw. "panstwo swieckie", ktore szafuje rozwodami jak szuler kartami, nie wie czy aborcja to zbrodnia czy co innego to msza nie przystoi. Szkoda ,ze nie deklaruje ze usunie z kioskow ezoteryczne magazyny, Harego Potera ze szkół, zakaze heloween itd. bo szpitale psychiatryczne przepelnione , egzorcysci nie nadazaja.Lepiej by przywrocil hymn Bogurodzica . ...Z Bogiem Polacy
Observator2020.02.20 12:26
Wszyscy mamy w domu prywatne kapliczki ,tylko co to ma wspólnego z powszechnością katolickiego kościoła? No i z powinnością ewangelizowania i dawania świadectwa ? Szymonie, Szymonie -synu Jony ....a Kabackiemu też zabronisz manifestacji wiary ? No ,a "tak mi dopomóż Bóg" posłom ? Pozostanie ci tylko wtedy "iść na całość" . Może kolejny rozrywkowy program na ciebie czeka ,ale w tych zawodach bieg już ukończyłeś .
Polak2020.02.20 11:59
To my Polacy usuniemy Hołownię z życia publicznego.
Mariusz2020.02.20 11:47
Rozdział państwa od wszystkich i każdego z osobna związków wyznaniowych dokonywany nie przy pomocy "ideologicznej maczugi" a na gruncie wzajemnego zrozumienia i poszanowania. Czego więcej można oczekiwać od Prezydenta RP, który chce być "Prezydentem różnych Polaków"? Komuś ewidentnie mylą się wybory prezydenckie z wyborem Przewodniczącego Episkopatu Polski. Pozdrawiam
Ewelina2020.02.20 9:57
Taki Ktoś miał być księdzem!! To powiem wprost, to katolik "ale"" czyli żaden. Katolik winien być tak tak, nie nie.Pozdrawiam.
Stanis\\305\\202aw Ciesielski2020.02.20 6:46
Dobra rada dla Hołowni! niech się lepiej sam usunie a nie głupoty pierdzieli! zaraz przypomina mi się taki kretyn jak Rysiu i Palikot.
Marek2020.02.19 21:02
naprawdę nikt mi nie powie, że to katolik
wce456bt7n8mui\\\\876thjkl2020.02.16 12:47
Możesz sobie, np;pryszcz na tyłku usunąć!
Gość2020.01.17 19:13
Po takich i innych publicznych deklaracjach pan Hołownia jest zaskoczony, że zakonnik odmawia mu udzielenia komunii św. Czy on już aby nie postawił się poza Kościołem?
katolik2020.01.16 14:05
Szatan do pałacu nie wejdzie i nie doprowadzi Polaków do upadku
Hołow2020.01.15 8:01
Z niego taki katolik jak ze mnie kosmonauta, czyli żaden
Ryszard2020.01.15 0:46
zwykły dureń jeden z wielu naszej politykiII
Piotrek2020.01.14 22:50
Tak po za tym. To Nasz naród przyjął Chrzest Polski w 966.r. Do chrystianizacji Polski zostali sprowadzeni krzyrzacy w 1226.r. Po drodze wydażyło się wiele ważnych spraw za sprawami wiary. Mieliśmy Papierza Polaka. Męczęników za naszą wiare i naród. A dzisiaj kiedy w zyciu chodzi o pieniądze i wygody służace ludzią i zmanierowaniu. Diabeł i Szatan otwarcie mówi że w sprawach nie chodzi o Boga i że nie ma miejsca na świetości. Tylko że osoby które o tym świadczą nie mówią że mówi przez nich Diabeł i Sztan. Nie mówią tez o tym że chodzi o bycie zmanierowanym. Ale wiadomo że trzeba sie stać. Ze taki trond. Dużo i na próżno.
Leo2020.01.17 8:38
Czy to Diabeł i Szatan tak wpłynął na Twój móżdżek, że piszesz: krzyRZacy, wydaŻyło i papieRZa?
Edward Szczucki2020.01.14 22:35
Nie ma sensu wypowiadać się do tekstu zmanipulowanego,zdaniami wyrwanymi z kontekstu.Gdy ujrzę tekst pełny Hołowni,który czytałem,z przyjemnością odniosę się do niego.Czy tak zawsze wkładacie ludziom w ich usta teksty których nie wypowiedzieli ale służą Waszej linii przekazu?!
Piotrek2020.01.14 22:34
Jak by to powiedzieć. Jak idziesz precz i kolaborujesz z djabłem który twojej woli przyświeca. To Baranek boży który jak smaczne jadło w siwym dymie ci się kojarzy twój grzech położy. A własną wnekę w którą własny gwałt bez ducha wiary ale ku przemocy. I towarzyszysz słowom bluznierców. Skrytykujesz w sobie samego siebie. Tak wypadają słowa ludzi co się na zawiasach własnego sabotażu bujają . Bluzniercą jesteś. Łancuchem od trwogi. Idziesz w duł ale spadniesz w litości rece. Ocaliłeś siebie? Nie . Precz na siebie rzekłeś. Nie godny kandydatury. Bezprawiem szydercy. Pomnik pomnik ale jesteś...
dana2020.01.14 20:44
Zalosne Glupich sie nie sieje,sami sie rodza Katolik dobry zart
anna2020.01.14 16:30
Szymek ty sobie możesz ale pogmerać tam gdzie cię swędzi, od krzyża to ty się człowieku po prostu odwal.
franek2020.01.14 16:10
Nędzny głupi siurek.
jack2020.01.14 14:07
Sam sie usun.
Piotr2020.01.14 14:03
!!! WSZYSTKIM MĄDRYM !!! zanim zabiorą głos polecam lekturę oficjalnych dokumentów kościelnych ws. relacji Kościół - Państwo oraz naukę Katolickiej Nauki Społecznej. Mowa o oficjalnie nauczaniu Kościoła, a nie o własnych przemyśleniach, życzeniach i widzimisię. Uprzedzam, że po lekturze może co niektórym być wstyd za to co pisali...
Jakub2020.01.14 12:27
Od kandydata na prezydenta wymaga się znajomości Konstytucji RP. Trudno tam znależć artykuł mówiący, że RP jest państwem świeckim.
anonim2020.01.14 11:26
Panie Hołownia ! Pomógł mi pan dokonać wyboru : Ja na Pana nie zagłosuję !.
kgb2020.01.14 8:59
typowy chłopaczek na usługach masonerii
Tylko prawda sie liczy2020.01.14 8:34
Polacy musza uwazac na kazdego zakamowlanego kacapa czy lewaka. Holownia to byloby najwieksza zbrodnia, zeby ten czlowiekmogl mogl zrobic o czym mamrocze. Skad sie wziol ten padalec, ktory chowa sie za swoimi kretactwami. Ludzie jego pokroju sa stworzeni z ludzkiego gnoju, naleza do czegos , ktory normalny czlowiek nigdy nie zaakceptuje.
nie ślepy2020.01.14 2:26
Hołownia nie będziesz miał do tego wszystkiego okazji! Nigdy ci nie wierzyłem, nie można służyć Panu Bogu i mamonie!
Andrzejas_512020.01.13 21:02
Kto walczy z krzyżem ten już przegrał wszystko.
rkm2020.01.13 20:33
Bycie katolikiem jak większość wypowiadających sie tu osób to pseudo chrześcijaństwo. Te wszystkie "miłosierne" wypowiedzi o p.Hołowni, te wszystkie komentarze przepełnione jadem świetnie świadczą o duchu chrześcijańskim. Widać, że najważniejsze są symbole, a nie zastosowanie zasad w życiu codziennym. Wystarczy mieć krzyżyk lub medalik na szyi i imiona boskie na ustach, żeby czuć sie prawowitym i jedynie sprawiedliwym chrześcijaninem i pluć na innych. Brawo katolicy! Jezus z pewnością byłby z Was dumny!
KOD waszym BOGIEM2020.01.13 18:41
Ja na pana miejscu poszedłbym dalej, usunąłbym wszystkie kościoły wszystkich wyznań z Polski, szczególnie chrześcijaństwo i islamizm, Za modltwę karał więzieniem jesteśmy przecież państwem świeckim. Usunąłbym z kalendarza wszystkie święta kosclne , zero świąt Bożego Narodzenia, zero ramadanów i innych kościelnych zlotów. Ludzie będą mieli za dużo wolnego wtedy więc powrócić do niedziel pracujących ale dla wszystkich urzędów , banków. Wydłużyć czas pracy w tygodniu do 60 godzin przecież zachodni kapitał tyle pieniędzy stracił przez pisorów, i dlatego gospodarka kuleje.
Ares2020.01.13 17:47
tak się składa że Polska nie jest państwem świeckim ale neutralnym światopoglądowo - a to kolosalna róznica - bo świeckość jest odrzuceniem Boga i jako taka jest światopoglądem, a nautralność gwarantuje tylko tyle, że Państwo nie będzie na obywatelach niczego wymuszać i uszanuje ich wybory - także jeśli będę to wybory religijne.
Mariusz2020.02.20 11:59
Zgodnie z logiką twojego wywodu wychodzi, że ludzie świeccy w kościele katolickim automatycznie odrzucają Boga. Warto chyba bardziej precyzyjnie definiować pojęcia zanim się wypowie kategoryczną opinię.
Moshe Cvel2020.01.13 15:20
O symbolach wiary decyduje gospodarz budynku.dlatego jak pan Hołownia będzie prezydentem to mógłby to zrobić. Z drugiej strony symbole religijne świadczą o mnie. Gdy wchodzę do budynku pana Prezydenta RP i widzę Krzyż Męki Pańskiej to wiem jakie ta osoba wyznaje wartości moralne a to dla mnie bardzo ważne. Brawo Pan Prezydent Andrzej Duda.
Joanna2020.01.13 15:02
A ja Szymona Hołownię lubię i będę popierać! Wprowadza wiele dobra w sferę polityczną, publicznie przyznaje się do wiary, nie narzucając jej innym. Artykuł jest trochę niedokładny, np. Szymon powiedział, że Msza św. będzie, ale w prywatnej kaplicy prezydenckiej, gdyż nie jest to akt państwowy. Prezydent ma być prezydentem wszystkich Polaków, nie tylko nas-katolików. "Polska jest duża, wszyscy się w niej zmieścimy!" Życzę Wam wszystkim dużo pozytywnego nastawienia w życiu :)
mariusz2020.01.13 14:27
niedoczekanie twoje szczurze HOLOWNIO won z Polski do ruskich na daleki Sybir tam twoje miejsce!!!!
Guerard2020.01.13 9:52
Apostoł NWO, parę szekli z masońskich fundacji popłynie...
policjant2020.01.13 8:59
chyba w Korei PŁN.>Chociaz nie wiem czy takiego głupka dyktator Kim tam wpuści
Ateistyczna Kretynizacja Polski2020.01.13 8:29
Nie usuniesz, bo turystom nie wolno niczego dotykać.
Andy Semicki Rabin2020.01.13 1:28
A my pominiemy cię na naszych listach wyborczych.
Wojciech 2020.01.13 1:07
No proszę, taki mądry, że poucza biskupów, episkopat Polski, jak będzie trzeba, to i papieżowi nie popuści, a tu wyszło szydło z worka!
anonim2020.01.12 23:06
Ceniłam Hołownie za to ze byl fajny, bezposredni i z humorem,że nie wstydzil sie swojej wiary.. a nawet czesto to podkreslal i zwracal uwage innym na nieodpowiednie zachowanie.. udzielal sie w tej ze materii nie raz.. i nagle SZOK? kiedy uslyszalam ze startuje na prezydenta... nie dowierzalam.. zaczelam zastanawiac sie dlaczego?Pomyslalam ze mu najzwyczajniej odbilo..i woda sodowa beret letko podniosla..Chyba nie chciala bym miec takiego dwulicowego prezydenta..Bo ludzie wierza tym co maja caly czas takie samo zdanie.. Mysle ze za duzo jest chetnych na ten stolek..i Holownia tam sie nie dopcha.. straci jedynie kase ( jesli bedzie finansowal to ze swojej kieszeni) mocno sie przy tym poobija.. jak uczynilo to wielu przed nim..Po przeczytaniu tego artykulu , smiem niesmialo twierdzic ,ze walka z Wiara.. nie wyjdzie mu na dobre a ludzie zaglosuja przeciwko.. chyba ze przekupi wyborcow butelka wodki..Sama tez bym nie zaglosowala w obawie ze pod oknem postawi mi meczet i kupi dywanik.. w celu integraci glębszej..Wiara lezy u podstawy Państwa Polskiego..Chrzest Polski przyjal król zeby Polska byla jednoscia silna..Wiara zanika bo nie dbamy o to zeby przekazywac ja odpowiednio z pokolenia na pokolenie..Dlaczego islamisci,mahometanie,zydzi.i wszelkie religie swiata szanuja swoja wiare,nikt sie w ich krajach nie czepia.. to dla nich swietosc.. u nas natomiast mozna sobie spokojnie pluc.. i jest ok...W kazdej wierze sa dobrzy i zli.. nie mnie to osadzac.. ale mnie obchodzi tylko ta w ktorej wyroslam....czyli Wiara Katolicka..Tolerujmu inne wiary aby kazdy mogl sie modlic po swojemu.. ale szanujmy wiare naszych przodkow..Polska powinna byc przede wszystkim Polska.. zebysmy czuli sie u siebie a nie na lokatornym..Jak zaczna zadzic wszyscy,, dsoprowadzi to jedynie do wiekszego haosu....Pomniejszanie w Polsce roli Jasnej góry i sprowadzanie jej do parteru.. jest nie na miejscu.. Królowie Polscy zanosili wota i prosili o zwyciestwo..Jasna Góra to symbol.. a nie kurnik..szanujmy to co mamy bo to nasze dziedzictwo..Nikt nikomu nie kaze w nic wierzyc.. albo robic cos wbrew sobie.. wystarczy szanowac sie nawzajem.. i madrze podejmowac decyzje..Postulaty ktore pan Holownia tutaj zamiescil.. nie sprawdza sie i nie przydadza mu splendoru..troche pokrzyczy i zniknie w tlumie..straci szacunek ktory do tej pory tak ciezko budowal...jego wybor.. ja bede sie przygladac z boku..
Mija2020.01.16 19:42
popieram przedmówczynię.
STAH2020.02.22 19:58
Wiara naszych Przodków to Swiatowid, Lelum Polelum , Borowy i Leszy itd. Jak mowila Zofia Stryjenska " Chwalmy Chrysta po slowiansku".Ja wierzacy nie jestem ale krzyze bym stawial wszedzie bo kazdy wampir sie krzyza boi (a co dopiero polityk,ktory tez jest swego rodzaju krwiopijcą).
Obserwator2020.01.12 22:51
Typowy postkomunistyczny wyprany mózg, przyprawiony przeintelektualizowaną nutką ściemy... albo kur.. jesteś katolikiem albo nie. Określ się panie Hołownia. Żoną się jest albo nie, nie można tylko w domu a po wyjściu z niego udawać panienkę Mężem się jest albo nie, nie można tylko w domu a po wyjściu do pracy udawać kawalera Księdzem się jest albo nie> Jak tylko przy ołtarzu, to typowy manipulant teologiczny Kurw...się jest albo nie dość tej byle jakości w przestrzeni publicznej. Chyba że panu Hołowni właśnie o mącenie chodzi, bo to w tej chwili najlepiej widać.
komplement2020.01.12 21:45
Bez bulu, Hołownia, prędzej sobie przyszyjesz skóre do łba niż zostaniesz "prezydętem".
Mirek2020.01.12 20:19
Nastepna chorągiewka która chciała by być czymś więcej ale pozostanie chorągiewką sterowaną lewackim wiatrem.
zz2020.01.12 20:13
Chołownia, krzyże to sobie możesz usuwać w siedzibie tefałszena i GoWnianej. Co do pałacu prezydenckiego, to prędzej sie kontynenty połączą niż ty się tam dostaniesz
wojtek2020.01.12 19:45
hołownia, ty płyniesz ale w stronę szamba
igor2020.01.12 19:41
hołownia, wy to możecie sobie gluta usunąć z nosa, prezydent??ale jaja!!!
Glaudiusman2020.01.12 18:54
Po prostu paranoja. I tyle w temacie.
Kinga2020.01.12 18:45
Dobrze, że pan Hołownia nie został dominikaninem. Gdyby został nie daj Boże przeorem albo prowincjałem, to kazałby z klasztorów dominikańskich a szczególnie z sal mających tam swoje siedziby różne duszpasterstwa - usunąć krzyże . Wszak to domeny publiczne , a nie klauzura.
Stanisław2020.01.12 18:11
Wszystko JASNE! Czy jako prezydent odrzuciłby obchody Chanuki w polskim parlamencie, w pałacu prezydenckim? Czy wyprowadziłby menorę poza mury pałacu prezydenckiego? Czy uczestniczyłby w oficjalnych uroczystościach żydowskich nawet w synagogach w Polsce? Nie chodziłby okazjonalnie w jarmułce? PROSZĘ ODPOWIEDZIEĆ na te pytania HOŁOWNIO SZYMONIE? No bo jak "świeckość", to "świeckość". Hołownia wiarę chrześcijańską, wyznanie katolickie, polskie tradycje narodowe uznaje za rzecz prywatną! Zamkniętą do własnej komórki. A jak byłby się zachowywał podczas święta 15 sierpnia, 3 maja, etc.? To byłby urzędnik EU i lewaków. On jest wyznawcą ideologii świeckości - "religii" rozkładającej Kulturę i Naród. To wilk w owczej skórze. Gardzę tym! Brzydzę się taka postawą i taką "wiarą". Mam wątpliwości, czy ten - moim zdaniem - ciasny i ideologicznie sformatowany osobnik, czy nie jest aby psychopatą.
ja jedynka2020.01.12 17:07
on bedzie w palacu jak wwioza go w badazniku
Jan Radziszewski2020.01.12 16:21
Trole - Owsiak i Hołownia na pewno dostać do PIEKŁA wam dopomoże!!! hahaha !!!
skarb2020.01.12 15:26
takie zapowiedzi niczego dobrego nie wroza ten rozowo czerwony gosc komu ma sluzyc???? to nastepny oficjalny niszczyciel z pustka w srodku. od czego czlowiecze ,marny puchu chcesz zaczac?????lewactwo dokuczalo przez 10 lecia ale teraz co robi na ulicy i zagranicy to przechodzi ludzkie mozliwosci to wyideolowani POtwory niszczacy POLSKE I POLAKOW PUTINOWCE przygotowani w "dobrych"szkolach moskiewsko=francuzkich kiedy ten koszmar sie skonczy????? holownia jest jednym z nich
Bruno2020.01.12 14:36
... gdybym był ... - dlatego nie będziesz.
citizen2020.01.12 13:27
Usuń.... a zobaczysz co się stanie ....
Antek z Czerniakowa2020.01.12 13:04
Po prostu jako wielki zakłamany tchórz i zdeklarowany tzw. laicki katolik bałby się patrzeć na Ukrzyżowanego ...
Olaf2020.01.12 12:49
... a jak taki jak on dostanie się do pałacu prezydenckiego ? ...... włamie się, albo dostanie posadę sprzątacza.....
zych.. 2020.01.12 11:50
Krzyż jest symbolem śmierci a nie życia Jego miejsce jest na cmentarzu gdzie leżą umarli.Tam gdzie żyją i pracują ludzie ten symbol jest zbyteczny.
mila2020.01.13 13:03
Co za brednia! Gdyby krzyż był symbolem śmierci, chrześcijaństwo by w ogóle nie powstało!
S2020.01.14 15:30
KRZYŻ JEST SYMBOLEM ZWYCIĘSTWA NAD ŚMIERCIĄ
Chrześcijanka2020.02.20 23:42
Krzyż jest symbolem Zbawienia i Miłości Boga do nas...ludzi... ludku-co za prostackie myślenie .
Misia2020.01.12 11:29
Mam nadzieję,że nie zostaniesz prezydentem.Wielu już chciało usunąć Boga z naszych umysłów i otoczenia. Nie ma już ich,a Bóg pozostał z nami na wieki wieków AMEN!
skuter2020.01.12 10:47
Biedny człowieczek Nie zaznał miłości jak był dzieckiem Komu chłopie chcesz się przypodobać Jeszcze przyjdzie czas że przytulisz ten niechciany krzyż i będziesz błagał o przebaczenie
Ponury_Farmer2020.01.12 9:32
Podobno jak Bóg chce kogoś ukarać, to rozum mu odbiera. Druga sprawa, ciekawe czy Hołownia z takim samym zapałem usuwał by symbole muzułmańskie?
Mejer2020.01.12 8:52
Protestancki pokurcz
Wojciech 2020.01.13 1:06
Nie obrażaj protestantów!
gio'2020.01.12 8:39
Do Pałacu Prezydenckiego to ty wejdziesz może tylko ze specjalną wycieczką dzieci niepełnosprawnych umysłowo (raz w roku!)
Renata Anna2020.01.13 8:54
Dlaczego łączone są tutaj chore dzieci z Hołownią? Dzieci nie miały wyboru, że są chore, Hołownia ma wybór. Proszę się zastanowić!!!!
sorry2020.01.12 8:39
jak pajac mówi o kżyrzach do "sukces" murowany.
basetla2020.01.12 7:38
Panie Hołownia, a co bedziez chanukami?
gracz2020.01.12 6:56
Taki młody a już sk...syn.
Opty2020.01.12 5:31
Usunie krzyże i PoOwiesi świnkę?...
czyli2020.01.12 4:14
krzyż mu najbardziej przeszkadza - widocznie ma coś na sumieniu
hm2020.01.12 1:04
no cóż świecki nie oznacza neutralny to jest ateista a jak może ateista łączyć wierzących że takiej prostej sprawy nie rozumie kandydata na prezydenta to się do tego nie nadaje w Europie powie że nie będzie epatował miłością do Ojczyzny by z innych państw nie czuli się urażeni i tak dale to jest wszystko chore !!!!!!!!!!!!!!!
Agnieszka2020.01.12 0:52
Temu celebrycie od używania wiary do promocji swojej osoby już zupełnie się w głowie poprzewracało. Kiedyś wiary do promocji używał, dziś wiary do promocji się wyrzeka. Myślałam, że w takim koniunkturalizmie Dudy nie a się pobić a ten potrafi, bo chwali eis tym czego wstydzić powinien, gdy Duda to najwyżej cichaczem powoli robi. No niech się strata o ten głos Biedronia i pamięta słowa Jezusa "Kto się mnie wyrzeknie przed ludźmi, tego ja się wyrzeknę przed Ojcem w Niebie."
Alina2020.01.12 0:16
Badzcie tacy mili i nie pokazujcie takich psychow jak Kolownia i Jemy podobni.
Katolik2020.01.11 23:48
Pycha idzie przed upadkiem.
jestem robotem 104 2020.01.11 23:46
Ateisci nawet szanuja krzyz ty katolik , dobre sobie . Nie ma krzyza nie niepodleglosci , jest za to anarchia i wybijanie polakow . Swiecki mielismy prawie 45 lat , dosyc gnoju zrobili . Twoja modlitwa klitce gowno znaczy . trzeba byc odwaznym zeby mowic o BOGU i wierze katolickiej .
poPO=kurw...i zodzieje2020.01.11 23:23
historia dobrze zna dramatyczne losy tych którzy zdejmowali krzyze!!!
Zenek2020.01.11 23:20
No i prosze, rogi coraz dluzdze, juz nie da sie ich ukryc... Do protestantow mu blizej niz do katolikow...
Michał Pasierb 2020.01.11 23:18
Jakoś dziwnym trafem te tefaueny niszczą ludzi....Szkoda ich...
Alojzy Cedzidło2020.01.11 23:13
I to trzeba uszanować Tą deklarację pana kandydata na Prezydenta , pana Hołownię. Mówi szczerze przed wyborami , co na mur po wyborach zrobi. I ja mu wierzę To nie tak jak nasz były Premier , a dziś ważny ,,cyforz " w Unii Europejskiej Aby zdobyć zaufanie Polaków , narodu pobożnego przecież . ołtarzyk w domu postawił i ślub kościelny wziął i dzieci ochrzcił A kiedy już załatwił co trzeba , wstał z klęczek i księdzu ruch Kozakiewicza pokazał A Pan Hołownia przecież odwrotnie nie zrobi. Chociaż ...Na elektorat pisowski liczyć nie może . Mają swojego pan Dude .A on , Hołownia , takimi wypowiedziami zapali do siebie Czarzastego i całe czerwone otoczenie . I mamy Prezydenta Hołownie . A po wyborach pan Prezydent Hołownia zaliczy pieszą , dziękczynną .pielgrzymkę do Torunia albo do Cżestochowy.. . Albo i tu i tam.Co się dla kariery i kasy nie robi ...?
R.I.P2020.01.11 22:14
Znowu dyskryminacja chrześcijan i katolików . Już było wielu takich którzych chciało zaprowadzić "świecki" i laicki raj na ziemi np Hitler , Stalin , Lenin , tylko skutkiem było śmierć grubo ponad 100ml ludzi . Kiedyś to ludzie poświęcali życie za wiare oraz za obrone kraju , za ubogich i zostawali świętymi , a dziś maskotki telewizji tvn promując się znów jako jako fałszywi katolicy , promują idee jak niechlubni tyrani którzy walczyli ze swiętymi zabijając ich na wszelki możliwy sposób od fizycznego do subtelniejszego . W głowach się poprzestawiało o nadmiaru popularności , dobrobytu , człowiek nie potrafi pokutować i pościć , więc mu nadmiar szkodzi , nie ma o co walczyć , więc walczy z wartościami . Pan Hołownia ewidentnie wskazuje że wszelkim złem jest krzyż , Jezus Chrystus a nie czyjaś religijna obłuda .
halka2020.01.11 22:09
Ks. Wojciech Węgrzyniak: "Tam, gdzie jest miłość, prawda i myślenie (rozum), tam jest Bóg, bo Bóg jest miłością, prawdą i rozumem (logosem). Tam, gdzie jest nienawiść, kłamstwo i brak myślenia, tam działa zły duch. Człowiek ani diabła, ani Boga nie zmieni. Może tylko wybrać, za kim pójdzie i gdzie go to ostatecznie zaprowadzi. I nie musi wierzyć w życie po śmierci, żeby się przekonać, co nas doprowadza do nieba już tu na ziemi a co już na tej samej ziemi robi naprawdę piekło". Pan Hołownia idzie za tymi - skąd przyszedł i kto mu płaci, komu on płaci, spłacając dług za robienie kampanii = czyli TVN-owi i jego właścicielom. Jak dobrze, że go wyrzucili od dominikanów !!! I to dwa razy !!!
Dorota2020.01.11 22:05
Jak Pan Bóg chce kogoś ukarać, to mu najpierw rozum odbiera.
Jarek2020.01.11 22:05
A jeśli Pan Bóg zechce JUŻ TERAZ powołać Hołownię do życia wiecznego ?????
ashko2020.01.11 22:04
chłystek na prezydenta RP? wybieraj Polsko!
Tomasz2020.01.11 21:24
HOLOWNIA ATEISTA! SLUGA SZATANA !!
rebeliant2020.01.11 21:24
No świetny program dla narodu... Taki malutki, a jaki wirtuoz - pryma sort
GIZD2020.01.11 21:14
PRAWDOPODOBNIE TEN POMYSŁ TO MU TE ŚWINIE PODPOWIEDZIAŁY CO GO MAJĄ SĄDZIĆ.
Bystry.2020.01.11 21:00
A czy w Pcimniu jest pałac?
Anna2020.01.11 20:55
Czy można nazwać katolikiem człowieka, który nie zna dziesięciorga przykazań , nie zna credo itp. Pan Hołownia ma własną religię ale.. niestety, nie jest jeszcze tego świadomy.
Władysław2020.01.11 20:44
Towarzyszu Hołownia - proszę nie nadużywać wobec siebie "katolik". To stalinowscy oprawcy usuwali krzyże. Jeśli kiedyś miał Pan kontakt z Pismem Św. to proszę sobie rozważyć słowa: Każdego kto się zaprze Mnie przed ludźmi i ja zaprę się przed Ojcem w Niebie. Mądremu dość.
KONG2020.01.11 20:39
Ja mam pytanie czy w takim razie spotkania z Janem Kulczykiem to będzie Pan odbywał na Jasnej Górze jak Giertych czy w jego miejscu zamieszkania
Janusz Barwinek2020.01.11 20:31
Nie grozi ci to , na szczęście!
jestem robotem nr1042020.01.11 20:24
jestes zerem KRZYZ TO WIARA , CO TY BEDZIEC W KL.ODPADA ITCE ZUPELNIE ZWISA , JESTES TZW KATOLIKIEM NOWOCZESNYM LIBERAL ,ODPADA . POLSKA BEDZIE KATOLICKA ,I TAKI ODPAD NIE BEDZIE NAM MOWIL CO MAMY WIERZYC . CI KTORZY WALCZYLI Z JEZUSEM CHRYSTUSEM SA W PIEKLE ,TY TEZ TAM WYBIERAC
Tomek2020.01.11 19:57
A część katolików i tak na niego zagłosuje...
judasz mysli tylko o srebrnikach2020.01.11 20:10
icek tacy katolicy judasze jak ty to sa potomkowie judasza
Roma2020.01.11 20:40
chyba z braku wiedzy... lub widzowie tvn...
Rober St.2020.01.11 23:49
Tomek, a ja ci mówię, że: Część zagłosuje, ale ta ..część Polaków nie- katolików !? Przecież widzisz ile jest różnych partii w Koalicji Obywatelskiej ? Są Polakami, ale z nazwy !
Nina2020.01.11 19:54
Na szczęście pajacu nigdy nie zostaniesz si e do pałacu prezydenckiego i szybciej ciebie Bóg osunie.
Japa2020.01.11 23:49
Pani ,,Nino ' .Godząc sie w 100 % z Pani zdaniem , nie mieszał bym Boga do tych spraw.Te Pani marzenia od nas , wyborców zależą . Nie od Boga .
STAH2020.02.22 19:50
A JAK WLEZIE TAM KIDAWA OKINAWA ? To sie dopiero zacznie zabawa i szczesliwy kto juz w grobie lezy i tego ogladal nie bedzie
guitton 622020.01.11 19:42
A takie fajne książki napisał. Szkoda człowieka.
Grizzly2020.01.11 19:40
... a kto cie tam wpuści, szubrawcu?
JS2020.01.11 19:40
I co panie Hołownia, będąc katolikiem wyprze się pan swojej wiary ? Nie można dwom panom służyć. Pamięta pan co powiedział Pan Jezus ? Kto zaprze się Mnie tego Ja zaprę się przed Ojcem Moim. Jeżeli usunie pan Jezusa, będzie pan działał z inspiracji Jego i naszego zapiekłego nieprzyjaciela i żadne psychologiczno-filozoficzne tłumaczenia nie zmienią tego. Króluj nam Chryste., nie antychryście Pozdrawiam
JS2020.01.12 7:33
Muszę odpocząć od pisania bo zbyt wiele błędów robię (:-( Pozdr.
Durczykiewicz2020.01.11 19:32
Krzyż w przestrzeni publicznej, w urzędach, w szkołach nie ma być po to, by chrześcijanie byli faworyzowani, lecz po to przede wszystykim, by przypominać właśnie tym, od których zależymy, urzędnikom państwowym, politykom, prezydentowi, że ich praca to służba ludziom, że to w pewien sposób ofiara jak Ofiara Chrystusa, w pewnym sensie oczywiście, jak również po to, by Bóg błogosławił nam wszystkim. Co do przemówienia prezydenta na Jasnej Górze to częściowo się zgadzam, ale jeśli Pan Andrzej Duda robi to z osobistych pobudek, z wewnętrznej potrzeby, i nie są to wystąpienia polityczne, ale po prostu chce być z ludźmi, to dlaczego nie ma powiedzieć do tych ludzi paru słów??? Co w tym złego??? Nie zapomnę tych superfajnych relacji ze Światowego Spotkania Młodych z Krakowa. Prezydent zachowywal się jak normalny przyjazny człowiek - rozmawiał robił sobie zdjęcia z innymi - coż w tym złego?? Co do wspólnej modlitwy z innymi wyznaniami?? No, dziś nie widzę, żeby to było uczciwe. Religiknie nie mamy za bardzo czego szukać w modlitwie z innymi. Katolicym to nie islam i odwrotnie - islam to nie katolicyzm. Nie szukajmy na siłę podobieństw, tylko szanujmy się nawzajem. A kto chce może poznać te inne religie. Będzie miał więcej wiedzy i kropka. Polska to kraj katolicki, nawet jeśli wielu katolików dziś zrywa z Kościołem. To jest ich osobisty dramat, ale wielu też powraca i zaczyna mimo błędów doceniać na nowo wartość wspólnej wiary. Pozdrawiam wszystkich wierzących Frondowiczów!
Japa2020.01.11 23:43
Przyjmuję pozdrowienia i przesyłam swoje .. A poza ,,pozdrawiam " Tak ,,myśleć " trzeba chcieć Z własnej woli Nie ,,nabytej".
Durczykiewicz2020.01.12 13:48
Serdecznie Dziękuję za pozdrowienia.
ANTYSZALOM2020.01.13 20:21
duda jest pachołkiem zydowstwa - w Polsce bierze opłatek a w Izraelu mace.
ubawiony matolstwem2020.01.11 19:25
Warto zadać pytanie czy Hołownia chce obchodów Chanuki - religijnego święta żydowskiego w Sejmie?
judasz mysli tylko o srebrnikach2020.01.11 20:13
to ze on judasz to nie znaczy ze zona bedzie dalej akceptowac jego zydostwo
Cezary2020.01.11 19:23
No to masz chlopie przechlapane.
ZERR02020.01.11 19:21
Ależ on obrzydliwie kłamie - żadne "świeckie" państwo nie istniało, nie istnieje ani nie zaistnieje, ponieważ istnieć nie może z samej definicji Państwa. Każde, absolutnie każde państwo ufundowane jest na jakiejś konkretnej wizji dobra i zła. Albo na religii, albo albo na ideologii o sile religii. Państwa katolickie na definicji religijnej katolickiej Państwa nazywane kłamliwie świeckimi na jednej z agresywnych, nietolerancyjnych ideologii anty-teistycznych i antyludzkich.
ruwn2020.01.13 16:59
"Państwo – forma organizacji społeczeństwa mająca monopol na stanowienie i wykonywanie prawa na określonym terytorium. Ma zdolność do nawiązywania i utrzymywania stosunków dyplomatycznych z innymi państwami. Jest często mylone z narodem i krajem." To jest definicja państwa, którą znalazłem i nie widzę w niej nic o religii. Zgodzę się z tobą, że jako społeczeństwo mamy korzenie chrześcijańskie i na tej podstawie powstał nasz system moralny i prawo. Jednak to nie znaczy, że Polska jest krajem katolickim, a jedynie ma korzenie z tradycji katolickiej, a to dwie różne rzeczy. W konstytucji jest zapis: "Każdemu zapewnia się wolność sumienia i religii", a w naszym kraju żyją ludzie o różnych poglądach. Nie uważasz, że fakt że w urzędach są symbole tylko jednej religii może być dyskryminujący dla innych?
lewak2020.01.11 19:18
https://www.youtube.com/watch?v=fDFC-v53d_A https://www.youtube.com/watch?v=zxMSALF6V8g https://www.youtube.com/watch?v=z2Iz9O2lz-U Cejrowski masakruje Hołownie !
ebi2020.01.11 19:09
Hołownia ty szatanie, nawet w Austriii w Niemczech nikt krzyży nie usuwa, szatan w ludzkiej skórze, gorszy jak LGBT! Szkoły publiczne uczą religii w Niemczech i w Austrii. Zastanówcie się, ludzie, czyim wysłannikiem jest ten pan.
pilot2020.01.11 20:07
judasz za wieksze srebrniki sprzeda wiare w boga a to jest igranie z prawda
matis892020.01.11 19:04
Hołownia naprawdę uwierzył że ,,Ma Talent'' na prezydenta :))).
matis892020.01.11 19:01
Za Bergoglio Fałszywego Proroka Nie Katolika lewakoateiści jak widać stali się osobami bardzo religijnymi, pierwsi lgną do Głowy Watykanu by padać na kolana przed swoim panem i tacy chętni do Religii Światowej że za Bergoglio aż sami to inicjują :))). Ech ten Hołownia, klepki mu się poprzestawiały w tym TVN.
o tym dobrze wiedziec 2020.01.11 20:58
Holownia nigdy nie był katolikiem, on tylko udawal, udaje katolika. Portal deon.pl również - mamy tam caly czas promowanie lewicowych ideologii, komunistycznych mediów takich jak CNN, fałszywych idoli sponsorujących kliniki śmierci Planned Parenthood -takich jak np. Gates, Bono czy korporacji takich jak IKEA finansujących Planned Parenthood i aktywistow LGBT.Pozdrowienia.
Mirek2020.01.11 18:56
Panie Hołownia : "Nie dał Bóg świni róg bo by ludzi bodła ".
ewa2020.01.14 22:07
Tak to prawda
STAH2020.02.22 19:47
nie dal ROGÓW (za to Mojzesz ma dwa rogi)
marianl2020.01.11 18:48
Po naszymu Szymon to taki borok co się mocno pogubił.Pomodla się za niego .
Nimrodel2020.01.11 19:20
Chciołeś pedzieć że sie fest potracił i że za niego porzykosz?
marianl2020.01.11 19:38
No przeca!
Edek2020.01.11 18:45
Katolicyzm z TVN, ot i cały Hołownia.
AAAA2020.01.11 18:44
Szymonku, Bóg cię usunie szybciej, niż myślisz! Chrystus powiedział: "Do każdego więc, który się przyzna do Mnie przed ludźmi, przyznam się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie. Lecz kto się Mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem, który jest w niebie". (Mt 10, 32-33) Warto o tym pamiętać, Szymonku. A katolikiem to ty na pewno nie jesteś.
Toś2020.01.11 18:39
Panie Hołownia, czy Pan jest Katolikiem? Jeśli tak to przypominam,że nie można wiary oddzielić od spraw społecznych. Katolika obowiązuje dekalog w życiu prywatnym i społecznym. Z Panem Bogiem
pilot2020.01.11 20:01
ten mlody przyglup za pieniadze bedzie sie osmieszal szkoda tylko tej polskiej kobiety
Aha2020.01.11 21:32
„Oddajcie więc cesarzowi to, co jest cesarskie, a Bogu to, co boskie”
Rober St.2020.01.11 23:43
Aha ??? NIEprawda! Pan Jezus powiedział: ".....Albowiem, kto zaprze się mnie przed ludźmi na Ziemi, tego ja zaprę się jego przed moim Ojcem, który jest w Niebie !...." Rozumiesz to? Czyli powie:" idź precz w ogień piekielny.........itd." !
zatroskany2020.01.11 18:32
Podpuścili go i... płynie w tej euforii nie dostrzega że się wygłupia.
pilot2020.01.11 19:58
szkoda tylko tej pieknej kobiety chyba nie wiedziala ze wyjdzie za szkodnika polski wspierajacego oboz zdrady narodowej
ja2020.01.11 18:25
Wiara przejawia się nie w tym czy prowadzisz program religia.tv tylko tym że w życiu codziennym podejmujesz decyzje które wydaje ci się że cię ośmieszają. np. pójść na mszę jako prezydent , albo klęknąć przed obrazem w Czestochowie czego nawet Bergolio nie zrobił.
Pomidor2020.01.19 0:52
Papież Franciszek był na Jasnej Górze, przed obrazem
Anna2020.01.11 18:22
Żal mi Pana,tak po ludzku po prostu żal.Jeszcze przyjdzie taki moment w życiu ,że będzie Pan chciał mocno trzymać w reku "ten krzyż".
Anna 22020.01.11 18:50
Masz rację Aniu wydawało się że mądry facet a w rzeczywistości prostak.
Sonia2020.01.11 20:25
Jego notowania są słabe,więc robi wszystko aby przypodobać się tej części społeczeństwa ,której krzyż przeszkadza.Szuka dla siebie elektoratu.Smutne to ,ale nie widzę szans na zjednanie sobie ludz
anonim2020.01.11 22:25
To może go sobie mocno trzymać w domu. Pałac prezydencki jest w sumie symbolem dla wszystkich polaków, wierzących i nie wierzących. Więc albo wstawiamy wszelkie symbole religijne, albo żadnne.
Japa2020.01.11 23:33
A toś mnie zastrzelił . Nie pomyślałem o tym Faktycznie Pałac z Prezydentem to symbol narodu .I tego pod krzyżem i tego bez krzyża .A i tego co pluje po krzyżu. Jak to wszytko pogodzić z sobą . Prezydent wszystkich Polakow ... Maxu Troubles poradż . U was kościoły palą Notr Dam (czy jak to się pisze po waszemu) To co ? I u nas tez palić?
anonim2020.01.12 13:40
Nie palić. I tak już w Polsce smog jest ;)
Dawid2020.01.15 13:23
Nie wiesz co mówisz kobieto przeanalizuj to najlepiej z pismem świętym w rękach
Gon bolszewika2020.01.11 18:09
Pierw usuń sobie swędzące krosty na mózgu...
ja2020.01.11 18:09
Nie ma przestrzenni prywatnej czy publicznej, nie ma prywatnego zdania i urzędowego zdania .... jeśli ktoś tak mówi to oznacza że nie wierzy w Boga i się tego wstydzi i chce to ukryć. Ten co jest Bożym człowiekiem , nie ma powodu się tego wstydzić w tzw. przestrzeni publicznej, nie ma też powodu aby udawać że będąc np. urzędnikiem nie obowiązują go prawa Boże. Prawdę mówiąc gdy idę np. do urzędu skarbowego zawsze wybieram taką kobitkę która ma medalik albo krzyżyk na szyi , ponieważ wtedy wiem że obowiązuje ją nie tylko bezduszna procedura ale i również prawo dostrzeżenia we mnie innego dziecka Bożego i będę potraktowany milej i bardziej pomocnie. Wiec gdy prezydent mówi że wierzy w Boga, to pomimo tego że jestem ateistą cieszę się z tego ponieważ wiem że oprócz prawa ludzkiego jest jakaś szansa że będzie jeszcze wierny swojemu prawu Bożemu a to kolejna przeszkoda do np. korupcji, albo gdy będzie miał nacisnąć guzik z bombką atomową to raczej tego nie zrobi.
czarna2020.01.11 19:13
Pan Hołownia kiedyś był wierzący. Teraz koniunktura jest aby ogłaszać apostazję. Nie przeszkadza mi wiara, prawdziwa, nie koniunkturalna.
ja2020.01.11 19:27
Jeśli jest podatny na koniunkturę to nigdy nie był wierzący.
JOANNA2020.01.13 13:35
Jestem osobą wierzącą Ale nigdy żadnych medalikow i krzyżykowy na szyi. Przecież to wcale nie o to chodzi.....
Grzegorz2020.05.23 17:32
Powiedz to Kaczyńskiemu. Jego wiara jest inna lepsza, nie liczy się człowiek tylko władza, do której dąży po trupach. I co jak sobie zawiesi krzyż to będzie lepszym katolikiem
Katolicka Kretynizacja Polski2020.01.11 17:45
Brawo! krzyż w tym burdelu pełnym kłamstwa,obłudy i politycznego krestwa pasuje tam jak kootas księdza w tyłku dziecka!
To\305\233 Toś2020.01.11 18:44
Niech Cię Błogosławi Bóg Ojciec Syn Boży i Duch Świety
Edek2020.01.11 18:47
Jesteś brudny, zgnijesz w kloace swojego umysłu.
Piotr2020.01.11 20:39
Jak jestes brudny to sie umyj brudasie:D
artur2020.01.11 21:51
Ależ to wstyd dla rodziców.Twoja mama by się załamała wiedząc co ty wyczyniasz.
Japa2020.01.11 23:20
Przecież nie pij przed pisaniem . Z Farmy cię wywalą bo im opinię niszczysz A tak poza tematem , Skąd Ty wiesz co to jest burdel . Oświeć mnie bo ja nie wiem Wg tego co mi się o uszy obiło ,to,jest to intres gdzie moizna syfa nabyć , Nabyłeś to już?.
John2020.01.13 2:54
Pamietaj i ty p[ojdziesz do piachu
Sandra2020.01.15 2:24
Jesteś sukinkotem, a Twój łeb to kloaka pełna śmierdzącego łajna
emil2020.02.16 11:13
bardzo brzydko napisałeś wiem masz dopiero około 14 lat ale nawet na twój wiek nie wypada pisać takich rzeczy karma wróci
Polak2020.02.20 12:01
od razu widać, że jesteś trollem
RYSZARD lwie serce2020.05.22 17:03
Debilizm do n-tej potęgi, tylko taka miernota jak <>N I E D O U K P O S P O L I T Y<> jako szumowina intelektualna jest wstanie wyciskać ze swego szczerbatego [jak pewien poseł PO] mózgowia owe zdegenerowane odkrycia. Jesteśta jednak gnojki JAKO przedstawiciele tych NIEDOUKÓW dla których wartością nadrzędna to szerzenie <>TĘPOTY UMYSŁOWEJ <>, same takie ptaki GŁUPTAKI.
karol+2020.01.11 17:44
broń nas Boże od Hołowni i bezhołowia
Michauowa2020.01.11 17:43
Jeszcze gdyby zawiesił Paczamame to miałby mój głos...
RHQQ22020.01.11 17:36
A jednak coś mądrego nawet taki Hołownia czasem powie.
turkuć podjadek2020.01.11 17:46
mądrego inaczej ......
ja2020.01.11 17:51
Wybrał po której stronie stanąć, przynajmniej nie udaje już że jest wierzący. Bo w to że to jest jakiś wierzący człowiek wierzą już tylko głupki.
antydebil2020.01.11 18:48
Obaj jesteście siebie warci. Krzyż przeszkadza wyłącznie idiotom
abrakadabra2020.01.12 0:23
Nie jestem idiotą, ale mi krzyż przeszkadza. Taka nachalna religia to tani festyn i nic poza tym.
Baśka2020.01.12 14:21
przejdż na islam - dowiesz się o nachalnej religii
jestem robotem 104 2020.01.11 20:29
Walka z JEZUSEM CHRYSTUSEM , jest przegrana ,tyy katolik taki ktory olewa dekalog idzie w strone judasza , wstydu nie masz
Jan Radziszewski2020.01.12 16:25
RHQQ2 vel i Trole Owsiakowe i Hołownii - na pewno dostać do PIEKŁA wam dopomoże!!! hahaha !!!
Grażyna2020.01.13 12:42
Co to znaczy nawet taki Hołownia? Hołownia to bardzo mądry i uczciwy facet.
Janka2020.01.16 21:46
Chce pan iść na wojnę z Bogiem ? wszystko co pan posiada jest Boga ! a co by było gdyby tak Bóg to panu dzisiaj zabrał ? proszę to sobie wyobrazić :)