25.08.19, 15:00(fot. youtube)

Ks.prof. Waldemar Cisło: Żyjemy w wieku męczeństwa chrześcijan

- Św. Jan Paweł II i papież Benedykt XVI bardzo mocno w swoich dokumentach podkreślali, że wiek XX i XXI to są wieki męczeństwa chrześcijan. To jest potężna ofiara złożona za wiarę wielu naszych sióstr i braci, o której musimy pamiętać – mówił na antenie Radia Maryja ks. prof. Waldemar Cisło, dyrektor Sekcji Polskiej Papieskiej Organizacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie.

W czwartek przypadał Międzynarodowy Dzień Pamięci Ofiar Przemocy z Powodu Religii lub Wiary. Chrześcijanie są najbardziej prześladowaną religią na świecie.

– Nawet różne organizacje monitorujące sytuację na świecie, nawet nieprzychylne chrześcijanom czy katolikom, podkreślają ten niezaprzeczalny fakt, że to chrześcijanie najwięcej cierpią. Przypomnijmy, że stały przedstawiciel Ojca Świętego przy ONZ kilka lat temu przedstawił takie dane, że 170 tys. chrześcijan rocznie ginęło za wiarę, czyli – mówiąc obrazowo – co 3 minuty ktoś na świecie ginął tylko dlatego, że jest wyznawcą Chrystusa. Te ostatnie dane sprzed kilku lat są odrobinę lepsze, bo 10 tys. było kilka lat temu. Ostatnie dane, podawane 2 lata temu przez jeden z instytutów włoskich monitorujących wolność religii świecie, mówiły o 8 tys. Jednak jest to ciągle o 8 tys. za dużo. Św. Jan Paweł II i papież Benedykt XVI bardzo mocno w swoich dokumentach podkreślali, że wiek XX i XXI to są wieki męczeństwa chrześcijan. To jest potężna ofiara złożona za wiarę wielu naszych sióstr i braci, o której musimy pamiętać – mówił ks. Cisło

- Chrześcijanie na Bliskim Wschodzie apelują, aby nie zapominać o ich dramatycznej sytuacji i nie zaprzestawać pomocy – podkreślił dyrektor Sekcji Polskiej Papieskiej Organizacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie.

– Wiemy, że chociaż ta wojna trwa lata, to oni proszą: nie znudźcie się tą pomocą, bo to, co nam grozi obecnie, to to, że te różne problemy polityczne, takie czy inne, przesłonią tragedię naszych sióstr i braci. Zauważmy, że dzisiaj o Iraku mało kto mówi, a od 2003 roku liczba żyjących tam chrześcijan spadła z 1,5 mln do 200 tys. Co roku ich ubywa. Jeśli nic nie zrobimy, to chrześcijanie zostaną wymazani z mapy Iraku. Chaldejczycy od I wieku w różnych miastach w dolinie Niniwy, wokół Mosulu wyznawali swoją wiarę w Chrystusa. Co przez wieki się nie udało muzułmanom dokonać, dzisiaj niestety może się stać faktem. Podobnie w Syrii – 8 milionów uchodźców wewnętrznych, dramatyczna sytuacja humanitarna – dodawałł kapłan.

Ks. prof. Waldemar Cisło wyraził wdzięczność premierowi Mateuszowi Morawieckiemu za to, że Polska będzie kontynuować pomoc medyczną dla Syryjczyków.

– To jest ta piękna karta Polaków. W tym roku też będziemy mogli dopomóc w finansowaniu leczenia Syryjczyków. W ubiegłym roku wyleczyliśmy 7400 osób. Było to od operacji małego noworodka, kilkutygodniowego, na otwartym sercu, po dopłaty do leczenia również starszych osób. (…) Syryjczycy wiedzą, że Polacy pomagają im zwalczyć największe problemy, jakie są, czyli brak leków, brak pieniędzy na zapłacenie za wizytę lekarza. To jest ta piękna karta Polski, która tam w Syrii zostaje – zaznaczył.

Papieskie Stowarzyszenie Pomoc Kościołowi w Potrzebie organizuje różne akcje pomocowe skierowane do chrześcijan na Bliskim Wschodzie. Jedną z nich było m.in. „Mleko dla Aleppo”. Teraz zorganizowana została kolejna – „Wakacje od wojny” 

– Teraz, na wakacje czy na święta, chcemy zrobić chociaż jakąś małą niespodziankę tym dzieciom, żeby przynajmniej na tydzień, na dwa – w zależności od środków – wyjechały do kościołów, do klasztorów w górach, które nie są zniszczone, żeby troszkę zmieniły klimat, wyjechały z tych miast, w których jeszcze czasami słychać wybuchy bomb czy ostrzałów i żeby odpoczęły, dożywiły się, żeby też miały spotkania z psychologiem, z siostrami, z kapłanami, żeby poczuły się, że są ukochane i że nie muszą słuchać wybuchów bomb – tłumaczył ks. prof. Waldemar Cisło

 

bz/radiomaryja.pl

Komentarze

violencja2019.08.25 21:44
„Błogosławieni jesteście, gdy wam złorzeczyć i prześladować was będą i kłamliwie mówić na was wszelkie zło ze względu na mnie! Radujcie i weselcie się, albowiem zapłata wasza obfita jest w niebie; tak bowiem prześladowali proroków, którzy byli przed wami.” Mt 5,11-12
Mateusz 2019.08.25 16:58
Dokładnie, chrześcijanie są prześladowani przez katolików. Ten chory portal jest na to świetnym dowodem, na prześladowania przez katolickich sekciarzy.
anonim2019.08.25 17:38
Nie mogą być prześladowani przez katolickich sekciarzy ,bo nie istniej coś takiego ,masz Mati urojenia . Jak katolicy prześladują chrześcijan ?
andrzejhahn32019.08.25 17:51
wizje,urojenia i halucynacje to raczej domena jest katolicka
anonim2019.08.26 2:01
Wchodzisz na katolicki portal obrażasz katolików i mówisz ,że jesteś prześladowany przez nich na tym portalu ,Może teraz ja ciebie prześladuję ,bo zadałem ci pytanie,a nie powinienem tylko miałem siedzieć cicho i,żebyś mógł nas sobie swobodnie poobrażać , bo my się nie możemy odezwać ,wy możecie sobie pisać bzdury o nas,obrażać nas ,a my nie możemy się odezwać ,bo was prześladujemy na własnym portalu ,dobre to. Spróbuję wejść na jakąś protestancką stonę i zrobić to samo co ty tutaj ciekawe jak mnie przyjmą ? Tylko ja nie powiem ,że mnie prześladują ,bo ja wleżlę na ich teren ,a oni bedą mnieli prawo mnie pogonić ,Na Frondzie nikt was nie goni dlategoczujecie się bezkarni i pozwalacie sobie na obrażanie nas,
Mateusz2019.08.25 22:08
Powiedz publicznie w gronie katolików, że kościół katolicki nie ma wiele wspólnego z chrześcijaństwem, to przekonasz się na własnej skórze. Drogi nonam'ie.
anonim2019.08.26 1:30
To faktycznie prześladowania Mateuszku ,a znajdż się w gronie ateistów czy protestantów jako katolik i co będzie ? Otoczą ciebie miłością prawda . Nie bądź śmieszny nie wiesz co to są prześladowania .
anonim2019.08.26 1:38
Jak tu na Frondzie są prześladowani chrześnijanie ? Katolicy to też chrześnijaniw wyobraż sobie i jak narazie to oni są tu atakowani przez takich ludzi jak ty . Jeżeli ateiści i protestanci i być może jehowi ,którzy się tu pojawiają to oni nas atakują to jest katolicki portal ,i wy na nas napadacie ,prowokujecie ,obrazacie nas, i wy nas prześladujecie,a nie katolicy was .
anonim2019.08.26 2:13
Wejdę na protestancką stronę i zrobię to co ty tu czyli zacznę prowokować i będę mówił ,że mnie preśladują niedobrzy protestanci czy jehowi ,ciekawe ile bym pobył na takim portalu, Wchodicie na Frondę ,na katolicki portal ,obrazacie nasze uczucia religijne nagminnie ,nikt was stąd nie usuwa i mówisz ,że was katolicy prześladują . Na prawdę biedni jesteście prześladowani i chyba lubicie te prześladowania jak wciąż tu jesteście..
Atheisten sind dumm - A. Einstein2019.08.25 16:49
Chce tylko wszystkim ateistom, homoseksualistom, smieciom po-sowieckim przypomniec podstawowa prawde. Bez Biblii nie mielibyscie wolnego siodmego dnia, bylibyscie niewolnikami. Bez chrzescijanstwa nie mielibyscie wielu dni wolnych - bylibyscie niewolnikami. I takimi nadal jestescie - zniewoleni wlasna nienawiscia. Musze przyznac, ze kiedy tu wpadam robi mi sie cieplo na serduszku. Zniewoleni nienawiscia ateisci, homoseksualisci i inne smiecie po-sowieckie pieknie sobie skracaja zycie wlasnym jadem.
anonim2019.08.25 17:22
A to jeszcze, smętny dupku (albo idiotyczny słowiczku płci rzekomo żeńskiej) zastanów się, po co to wprowadzono: żeby właściciele nie orali niewolnikami siedem dni w tygodniu, tylko żeby dawali im jeden dzień wolny, coby tamci pracowali dłużej. Zwykła ekonomia. Spora część zakazów religijnych wynika właśnie z ekonomii albo higieny, co inaczej ciemny lud by tego nie kupił. A ciepło robi ci się nie na serduszku, a między nogami na myśl, że będzie można kogoś swoim jadem oblać.
Azaradel - kleine jüdisch läuse.2019.08.25 17:35
Azaradel - kleine jüdisch läuse. "po co to wprowadzono"? - tak bezosobowo? Kto to wprowadzil? Faraon? Nie Neron? Nie Wiec kto, du kleine jüdisch läuse?
Albert2019.08.25 20:34
Jak to zwykle bywa w przypadkach kogoś posługującego się wymyślonym przez siebie, zupełnie bzdurnym cytatem rzekomo pochodzącym od Eisteina, nie masz pojęcia, o czym w ogóle piszesz. Wolny siódmy dzień tygodnia nie jest tworem biblijnym. Po raz pierwszy pojawił się w mitraizmie na 1500 lat przed Chrystusem. To dzień kultu Słońca (i Mitry), co zresztą widać po nazwie w wielu językach (choćby Sun-day). Chrześcijanie po prostu skopiowali ten koncept i tyle. Ale skąd typowy fanatyczny katoćwok może o tym wiedzieć?
Albert2019.08.25 16:27
Chrześcijanie nagłośniej wrzeszczą o prześladowaniach wtedy, kiedy zabrania im się bezkarnie prześladować innych.
malinka972019.08.25 16:18
Hej, Jestem Karolina mam 22 lat :) Napisz do mnie na https://wyspalasek.pl/malinka97/ jeśli jesteś koneserem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą :)
violencja2019.08.25 21:41
Córeczko, oddaję Ciebie matce Bożej , pobłądziłaś... Nie zapominaj o swojej godności.
Luzifer scheissejude 2019.08.25 16:12
Kim jest ten: 𝐝𝐳𝐢𝐞𝐥𝐧𝐢𝐜𝐨𝐰𝐲, Urszula, JPIII, kalinka, nikt, Daria_Danilczyk, Agnieszka Dz. itp. Język jednoznacznie wskazuje, że to jeden i ten sam osobnik. No i znalazłem. Nazwisko jego jest Lech Keller-Krawczyk i jak sam przyznaje, cyt.: "Nazywam się Lech Keller-Krawczyk (spolszczone żydowskie -Sznajder) mam lat 70 plus jestem Żydem i homoseksualistą." - i dalej, cyt.: "Można mnie znaleźć m.in. pod "nickami": 𝐝𝐳𝐢𝐞𝐥𝐧𝐢𝐜𝐨𝐰𝐲, 𝐦𝐨𝐫𝐝𝐞𝐜𝐡𝐚𝐣, 𝐉𝐏𝐈𝐈𝐈, 𝐤𝐚𝐥𝐢𝐧𝐤𝐚, 𝐧𝐢𝐤𝐭, 𝐃𝐚𝐫𝐢𝐚_𝐃𝐚𝐧𝐢𝐥𝐜𝐳𝐲𝐤 (mam słabość do bolszewików), itp." - Wszystko jest jak byk jest w archiwach Frondy. Sumując; 𝐝𝐳𝐢𝐞𝐥𝐧𝐢𝐜𝐨𝐰𝐲, JPIII, Agnieszka Dz. - to Lech Keller-Krawczyk, sowiecki Żyd, homoseksualista a jako taki pedofil.
Gnostyk2019.08.25 16:07
Czasem odnoszę wrażenie, że Kościołowi zachodniemu bardzo brakuje tych prześladowań. Wraźnie w pluralistycznym i liberalnym społeczeństwie Kościół się gubi, spada jego autorytet i wewnętrzna spoistość. Nawet, w nielicznych już, krajach bardziej konserwatywnych, gdzie Koścół ma liczne przywileje i władzę polityczną, to i tak spada jego znacznie. Kościół okazał się zupełnie nieprzygotowany do pokojowego współzawodnictwa z innymi religiami i ideologiami.
anonim2019.08.25 15:59
No to powinniście się cieszyć - wszak męczennicy pójdą wprost do waszego nieba i jest szansa, że zostaną mianowani świętymi!
MordaSytaKałdunNapchanyKleruchPrześladowany2019.08.25 15:50
Morda tego kleruchacza wygląda na zbolałą męczeństwem naużywania żarcia, wódy i łakoci. To od trudów humanitarnego zagarniania forsy przeznaczonej na głodnych murzynków i bezdomne dzieci. Kler zawsze tam, gdzie płynie strumień mamony. I zawsze moczeniem łap w tym strumieniu strudzony, pokrzywdzony i umęczony.
Polak2019.08.25 15:43
Jak setki lat temu chrześcijanie powiększali swoje panowanie ogniem i mieczem to teraz muszą zrozumieć też innych którzy zaprowadzają porządek podobnymi metodami! A jak ktoś czuje sie prześladowany to niech emigruje do Watykanu. Tam się dowie jak wygląda chrześcijańskie miłosierdzie a i łatwiej mu będzie wielbić swojego wodza papieża!
edi2019.08.25 15:39
Sekta chrześcijańska sama sobie jest winna,gdyż ciągle wtrąca się do życia publicznego i nie toleruje innego wyznania lub ateizmu!
andrzejhahn32019.08.25 15:47
bardzo celny komentarz
Andrzej Ryszkiewicz2019.08.25 16:43
Tak,ale to niektórzy przedstawiciele kościoła się wtrącają,sporo takich księży,czy biskupów jest.Natomiast katolicy,przynajmniej ja toleruję wszystkich,co nie znaczy,że z każdą wypowiedzią się zgadzam,jednak szanować to muszę.Oto przykład:trudno się zgodzić z wypowiedzią,ze jakakolwiek organizacja religijna to sekta,to akurat nieprawda.Bo wiadomo,że żaden kościół czy to protestancki,czy prawosławny nie jest sektą.Ale ludzie związani z kościołem mogą być już sektą,to prawda.
anonim2019.08.25 17:34
Jaka to sekta chrześcijańska ?
Reduta Dobrego Imienia Kota Alika2019.08.25 15:38
Dlatego trzeba wprowadzić bezwzględny zakaz wyznawania jakiejkolwiek religii i nikt nikogo nie będzie prześladował...
andrzejhahn32019.08.25 16:16
superka komentarz
Andrzej Ryszkiewicz2019.08.25 17:24
W sumie to racja,panie Andrzeju,mnie ktoś mówił z rodziny,że każda religia,nie tylko katolicka to największe zło.Ja nie wstydzę się swojej wiary katolickiej,ważne,że nikogo nie zmuszam do tego,abyś z ateisty stał się wierzący.Co mnie to obchodzi,niech każdy uważa,jak chce,tylko żeby ludzi wierzących nie wyśmiewać i nie traktować,że katolicy są czymś gorszym.
andrzejhahn32019.08.25 17:42
popieram Pana komentarz...........niestety takich jak Pan katolikow jest niewiele
Reduta Dobrego Imienia Kota Alika2019.08.25 15:36
Oj jacy biedni są ci chrześcijanie... świat ich nie kocha! coś w tym musi być! Ale widząc co wyprawiają i jaką nienawiścią płoną do innych, katolicy w Polsce! nie dziwię się że gdzie indziej są tak traktowani jak oni traktują innych!
Andrzej Ryszkiewicz2019.08.25 16:38
To jest racja,rzeczywiście niektórzy katolicy,bo nie wszyscy mają nienawiść do innych,np.ateistów,czy osób o innej orientacji.Ale katolicy też wyzywani i wyśmiewani są od najgorszych przede wszystkim przez ateistów,że są gorsi,głupsi,a tylko dlatego,że są wierzącymi ludźmi,czy chodzą do kościoła.Ludzie niewierzący z reguły zawsze traktują wierzących jako coś gorszego,to przecież widać w wypowiedziach niektórych.Ale nie wszyscy są aż tacy nietolerancyjni wobec katolików,znam świetnych,niewierzących ludzi również.
andrzejhahn32019.08.25 17:40
Panie Andrzeju ...............to nie my ludzie niewierzacy wtracamy sie do waszego zycia............po prostu mamy juz tego po wyzej uszu..jakim prawem jakis klecha bedzie mnie pouczal co mam czytac ,co sluchac,co ogladac,co jest dobre a co itd.a poza tym dlaczego ludzie niewierzacy maja placic podatki na wasz obrzydliwie zbrodniczy kosciol,na tych koscielnych nierobow i pasozytow spolecznych,Pozdrawiam
Andrzej Ryszkiewicz2019.08.25 20:00
Ale wie Pan co,to jest tak.Każdy z nas płaci podatki,katolicy i ateiści.Ja też nie wiem,na co miasto,czy gmina przekaże te podatki,może dla O.Rydzyka.A więc niewierzący też płacą podatki na kościół,do którego nie należą.To może niepokoić i wkurzać.Ale w innych krajach też tak jest.Np.na Słowacji jest religia w szkołach,każdy to płaci,czy wierzący,czy nie.Nikt tam się nie denerwuje,że tak jest.A Śłowacja nie należy do krajów zbyt bogatych.W Niemczech jest tez religia w szkołach obowiązkowa,tylko tam jest podatek na kościół.Niby każdy wierzący powinien zgłosić chęć płacenia podatku na swój kościół.Nikt tego nie zgłasza pracodawcy i w istocie taka osoba wierząca chodzi do kościoła,a nie płaci podatków na kościół,bo to nie zgłosiła.Tak,że w wielu krajach europy Zachodniej,jest religia w szkołach,mało tego,to obowiązkowy przedmiot,posyła się dzieci wierzących i ateistów i nikt się nie denerwuje.A to wszystko finansuje państwo.No i w Polsce jest podobnie.Tylko Niemcy to kraj bogaty,Polska nie jest bogatym krajem,dlatego te finansowanie kościoła to tak niewierzących denerwuje.A czy zbrodniczy jest kościół? W sumie tak,bo były wojny religijne,były rozbiory.
Luzifer scheissejude 2019.08.25 15:33
𝐚𝐧𝐝𝐫𝐳𝐞𝐣𝐡𝐚𝐡𝐧 . - 𝐝𝐳𝐢𝐞𝐥𝐧𝐢𝐜𝐨𝐰𝐲 - 𝐉𝐏𝐈𝐈𝐈 to Lech Keller-Krawczyk, sowiecki Żyd, 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐰𝐞𝐬𝐭𝐲𝐭𝐚 a jako taki pedofil.
JS2019.08.25 15:33
Każdy z nas zobaczy swoje życie po całkowitym zepsuciu się naszego biologicznego wehikułu. Ksiądz Cisło może i zostanie ukarany za to, ze za dużo zjadł, jednak na swoją obronę będzie miał wiele, bardzo wiele dobrych uczynków. A wy zwolennicy anty-Chrysta, którzy tu piszecie z czym staniecie przed Stwórcą ? Ciągle macie czas na poszukiwanie PRAWDY a ta jest tylko jedna. Coraz mniej życia wam zostało a czasu życia nie można kupić jak w filmie On time.
andrzejhahn32019.08.25 15:25
zapomnieli chrzescijanie jak przesladowali i mordowali ludzkosc.............ot katolicka demencja
Lewak2019.08.25 15:20
WIDAĆ PO SEXI BRZUSZKU I SPOREJ NADWADZE TEGO PANA, JAKI TO Z NIEGO MĘCZENNIK.
mlody2019.08.25 15:02
Polecam panu lekturę Quo Vadis, może będzie łatwiej sobie wyobrazić, jak wygląda wiek męczeństwa chrześcijan.